Witam. Najlepiej podczas przeglądu (lub nawet teraz) podjechać na stację obsługi, by podłączyli autko do komputera diagnostycznego. Wyświetli się powód takiego działania autka - kod serwisowy. Przy instalacji gazowej czasami zdaża się, że zapala się ta lmpka (powodem jest przekroczenie na sondzie lambda). Reset - kolega mówił, że wystarczy odłączyć...
Silniki z wtryskiem mają zazwyczaj zabezpieczenie przed "przekręceniem" dlatego jest zrobione odcięcie paliwa przy zbyt dużych obrotach. Po spadnięciu obrotów znów podaje paliwo.
Wydech podobno odpinali . Vakumetr nie wiem czy podłączali bo jak się na czymś nie do końca znam zostawiam fachowcom . Tylko , żaden z nich chyba nie potrafi się przyłożyć . Mniemam , że nie mają odpowiedniego sprzętu . Ale napewno nie wiem . Jestem gotów nawet w Polsce podjechać do fachowca bo mi portfel i auto siada .
Jest jeszcze takie coś - co nazywa się zawór PCV . Zamontowany na przewodzie odpowietrzającym skrzynię korbową - plastikowe z jednej strony niebieskie . Widoczny po otwarciu maski , koszt około 25 zł .
Witajcie, Mam taki problem z matizem a mianowicie odcina mi dopływ paliwa przy 3500obr chciałbym się zapytać czy ktoś miał podobny problem i jak można to naprawić z góry dziękuję. Pozdrawiam Tomek
Warto też spróbować "zaprogramować" obroty biegu jałowego. Trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce (bez rozruchu) tak żeby zaświeciła się kontrolka "check". Odczekać 10 sekund i wyłączyć stacyjkę. Znowu przekręcić kluczyk i na moment zakręcić rozrusznikiem (bez odpalenia - jak odpali nic nie szkodzi). Wyłączyć stacyjkę, włączyć i normalnie na chwilę uruchomić....
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Ogólnie chodzi o to żeby skasować nastawy których nauczył się sterownik podpowiem :) Ale nie do końca tak jak kolega wyżej napisał.
Witam . Pewnie już rozwiązany problem , jednak sam miałem kłopoty z niskimi obrotami a ich przyczyną był przewód podciśnienia . Może komuś to się przyda w przyszłości .
500 obrotów ? Trochę mało
Witam. Ja też mam taki problem. Na Pb nie chce odpalić, szarpie, problemy ze zwiększeniem obrotów. Przy przełączeniu na LPG odpala idealnie, silnik pracuje na równych obrotach. Wymieniłem świece, przewody, filtry (w tym paliwa), czyściłem silnik krokowy. Już nie wiem co?
Jakie podciśnienie w parametrach? Filtr powietrza drożny?
Podłącz kable omomierza do kabla sieciowego i zobacz, jak zmienia się rezystancja podczas przełączania prędkości z minimalnej na maksymalną. Zmierz rezystancję na zaciskach kondensatora, powinna ona być równa sumie rezystancji wszystkich uzwojeń silnika. Jeśli na zaciskach kondensatora będzie nieskończenie duża rezystancja, jedno z uzwojeń przerwane....
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
Co moze byc z matizem ze szarpie na wolnych obrotach. POMOCY!!!
Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Silnik pali na wszystkie cylindy (nie słychać że coś gubi)? Czy w czasie jazdy coś szarpie itp?
Z tym napięciem to jeszcze jest w normie. Matiz to mały silnik i akumulator. Ja nie widzę nieprawidłowości. Jeszcze dla uściślenia 2 pytania... 1. Ile lat ma akumulator? 2. Jeżeli auto przez 3 tygodnie odpala, ana początku 4 się postawi Auto jest jeżdżone cały czas czy "stoi" nieodpalane? Jeśli na drugie pytanie odpowiedź brzmi że stoi to ja Ci odpowiadam:...
tu już nie miałem oporów z zastosowaniem wolnoobrotowej wiertarki. Tu też bardzo łatwo przegrzać plastik, jak się trze zbyt długo w jednym miejscu lub obroty za wysokie.
Mogę się mylić ale wydaje mi się, że masz tam coś jak silnik krokowy a na pewno coś co jest za nie odpowiedzialne - sprawdziłbym tam, czasami zwykłe mycie wystarcza, może też jakieś lewe powietrze na dolocie? Co do gaśnięcia? Immo odcina sygnał z czujnika wału korbowego chyba a znam podobne przypadki jeśli chodzi o wpływ temp. silnika na pracę takiego...
witam mam problem z moim matizem a dokladniej od pewnego czasu chodzi tylko na wysokich obrotach, jak odpalem czy jak stoje na skrzyzowaniu matiz ma wysokie obroty, jak je uregulowac pozdrawiam
jedź na jakąś diagnostykę - sprawdź wartość kroków silniczka bo pewnie to on jest przyczyną, TPS to raczej nie, a jeżeli na komputerze wszystkie dane będą w porządku to zaślep "EGR" bo pewnie cały czas jest otwarty. No i zaworek PCV sprawdź też. Wizualnie sprawdź też podciśnienia i posłuchaj czy nie słuchać jakiegoś zasysania lewego powietrza. W Matizach...
Jeżeli to naprawdę jedyny odczytany błąd sprawdź :napęd linki ,linkę prędkościomierza lub masz uszkodzony licznik,praca sinika na wolnych obrotach to inna przyczyna.
Nie wiadomo co ta moc tak naprawdę oznacza. Zresztą nie obciążony silnik pobiera mało energii.
Witam. Jeżeli zaświeca się kontrolka check to pojawia się jakiś błąd. Proponuje zczytać kody błędów to może naprowadzić na uszkodzenie. Pozdrawiam.
Tak. Sondę najszybciej sprawdzić podmieniając ją. Szukaj takiej na szrocie.No chyba że masz komputer i możesz sprawdzić jak oscyluje tzn. jak ją widzi sterownik. Lub miernikiem uniwersalnym.
Trochę mało, 112 stopni obrotu wału, mi potrzeba 720. Jest tam na drugim obrazku: https://obrazki.elektroda.pl/2002806600_...
Silniczek krokowy odpowiada wlasnie za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodujac wiekszy lub mniejszy przeplyw powietrza daje mozliwosc regulacji obrotow. W niektórych samochodach zamiast silniczka jest zawór który sterowany jest przez komputer pojazdu sygnalem o zmiennym przebiegu wypelnienia i w ten sposób...
Witam. Czy widzisz na 1 zdjęciu ze masz pękniętą obudowę od wtrysku jedno punktowego?
Witam ponownie zwracam uwagę że pare porad jest ok ale wczoraj pytałem o pompe paliwa napisałeś że wymieniłeś na nową mimo wszystko radzę sprawdzić ciśnienie bo jeśli będzie zby małe silnik będzie pracował ale tylko na wolnych obrotach. Życzę Powodzenia.
Schemat przedstawiony przez Ciebie powinien działać, prąd będzie ciągnięty z cewek, jeśli będzie go mało (jałowe obroty) to pociągnie z akusia, tylko pamiętaj że każda dioda prostownicza obniża napięcie o 1,5V, a Ty ich tam trochę masz :) co do przekaźnika to masz rację, ale myślę że będzie to tak mała przerwa że nie odczujesz tego.
Troche mało bo na wyzszych obrotach powinno byc znacznie wiecej niz te 6V
A kabli nie pomyliłeś?
Trochę mało tego napięcia nie będziesz przecież WSKom jeździł na wysokich obrotach. Wygląda , że za mało prądu daje uzwojenie może da się coś dowinąć.
Brak szczelności dolotu.
Jak jest palec to jest jeszcze kopułka,przewody,świece... Może byś słaba iskra na którymś cylindrze i wtedy po dodaniu gazu zalewa się i nie przepala mieszanki.
Po pierwsze czym zmierzyłeś obroty silinika, bo wskazania obrotomierza są mało dokładne. W tym modelu nie ma regulacji obrotów i uważam, że na chwilę obecną, nie ma czym się martwić.
Hej, temat stary, ale może komuś pomoże. W moim jest tak samo, odpalam go, silnik pracuje, wszystko gra, ale napięcia jak nie było, tak nie ma... Ale wystarczy, że dodam mu nieco gazu ręcznie, popychając linkę, aby dosłownie na kilka sekund podniósł obroty, prądnica już podaje wszystko jak trzeba. Wygląda to jakby na początku pracy silnika było za mało...
W to: https://pl.aliexpress.com/item/100500650... Z kodem promocyjnym PEPPERPL20 cena spada do ok. 700zł. Gry MMO uwielbiają cache X3D w Ryzenach. I masz kompa rakietę. Patrząc na charakterystykę pracy wentylatora wydaje mi się to mało prawdopodobne. Obroty idą w górę przy obciążeniu ok. 70-75% co daje ok. 400W czyli tyle ile ten system mógłby...
Witam!! Tak matiz zapamiętuje ustawienia krokowca , trzeba zresetować kompa , przez wyjęcie bezpiecznika lub akumulatora , potem , programowanie wolnych obrotów , w tej chwili nie ma dostępu do książki, i nie mogę niestety nic więcej napisać, z tego co pamiętam to po resecie, przekręca się kluczyk na chyba 10sekund, po czym wyłącza, ponownie wlącza...
mozliwe ze filtr ale tez moze byc mieszalnik zapchany musialbys go oczyscic od spodu jest sruba
Kolego, określ najpierw czy to są dźwięki wadliwie pracującej elektryki, czy czysto mechaniczne brzęczenie? Może najpierw sam spróbuj popodwiązywać wiązki elektryczne i wszystko, co może świerszczyć i drżeć.
Tak. Zrób kilkanaście obrotów w lewo i sprawdź. Jeżeli za mało to ponownie trochę opuść roletę i znów kilka obrotów w lewo. Jeżeli roleta zatrzyma się zbyt nisko, to kręć tym samym regulatorem po trochu in plus czyli w prawo.
Ten typ silnika jest bardzo mało podatny na regulację obrotów. Żeby "zejść " z obrotami należałoby znacznie zmniejszyć częstotliwość zasilajacego napięcia ale nie każdy silnik będzie poprawnie działał przy np 25 Hz. Tak naprawdę jedynym prostym sposobem jest przekładnia pasowa - tu można dowolnie dobrać obroty wentylatora.
Ile to jest dla Ciebie mało obrotów?
Biały dym mało paliwa
są programy do prania na sucho Ale na rynek afrykański. :D
Cześć Czujnik Halla? pisałem kolego że wymieniłem cały modół opto elektryczny !! a że w trybie awaryjnym??? podsuwa mi to pomysł , że komputer ustawił się w tryb awaryjny ?? czekam na dalsze pomysły i i rady? dziekuje >podemski<
Czy wystarczy kręcić śrubę do której jest dostęp? Nie. Jak zdejmiesz skrzydło drzwi , to zobaczysz na zawiasie otwór pod klucz imbusowy. Na górze wkręcasz o jeden obrót, środka nie ruszasz a na dole wykręcasz o jeden obrót. Zakładasz drzwi i sprawdzasz. Jeżeli jeszcze za mało, to powtarzasz procedurę (ale wtedy środek wkręć o pół obrotu).
Pompa do wymiany - naprawa mało opłacalna.
Silnik gaśnie w czasie jazdy czy np jak chcesz się zatrzymać albo tylko na jałowych obrotach ?
regulator obrotów TR-300 Mało skuteczny do wirowki, wirówka to nie wentylator ze swoim oporem dynamicznym. Jednofazowy falownik 250 W załatwia sprawę. Masz regulacje praktyczne od zera rpm.
Nigdy nie zostawiamy dwusuwa na wolnych obrotach, mało paliwa > mało oleju. Docieranie w zasadzie polega na kilkukrotnym rozgrzaniu silnika do maksimum, czyli po kilka minut normalnej lekkiej pracy. Mieszankę lejemy cały czas taką samą bez kombinacji, więcej nie zawsze znaczy lepiej. Staraj się używać ciągle tego samego oleju, to ważniejsze jak czary-mary...
Witam, posiadam indyjski skuter hero puch winner. Sprawował się świetnie, ale po ostatniej zimie dopadły go pewne bolączki. Gdy zimny odpala na dotyk, ciepły trochę trzeba pokręcić. Z miejsca wyrywa jak należy ale po przekroczeniu 30km/h zaczyna się dusić, po dodaniu gazu na max gaśnie, po wyciągnięciu ssania trochę odzyskuje moc i dalej ciągnie, prędkość...
tak 1-3
wszystko wskazuje jednak na uszkodzenie czujnika obrotów ( podmieniałeś cały aparat ?)
Połączenia sprawdziłem - na wszelki wypadek alternator połączyłem bezposrednio z akumulatorem "+" i "-" i nic nie dało - dalej się żarzy na wolnych obrotach - proszę o dalsze sugestie
Proponuje sprawdzić jeszcze pompkę paliwa Mozliwe ze zaworki nie trzymają i pompa podaje za mało paliwa do gaznika Na wolnych obrotach jeszcze chodzi po dodaniu gazu za mała moze być dawka paliwa
Matiz nie odpala, po tym co wyczytałem to wymień kolego stacyjkę i będziesz spał spokojnie. Dodano po 1 Matiz kopci na biało niezależnie czy na małych czy na dużych obrotach
Do wymiany cylinder, tłok, łożysko igiełkowe korbowodu, uszczelniacze na wale, ewentualnie łożyska na wale. Przyczyna - za mało oleju w paliwie lub przekroczone obroty (wynikające z rozregulowania gaźnika lub nieszczelności silnika).
A wiec tak: Rozrusznik mam sprawny, pompa paliwowa odpada bo to PD, ale zaintrygowały mnie te obroty rozrusznika zależne od temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu ale nie chce mi się wierzyć że tak nagle rozrusznik daję tak mało obrotów że komputer nie podaje paliwa przy określonej temperaturze.
Poczytałem jeszcze trochę i wnioskuje że silnik od frani ma za małą moc i za mało obrotów.
Cześć , z powodu luzu nza przepustnicy występuje tzw,"dziura w obrotach " niestety panowie mają rację, chociaż są ludzie regenerujący przepustnice ,ale twierdzą że to mało opłacalne.Kto szuka nie błądzi.
Pompę słychać i zachowuje się prawidłowo. Przy przekręceniu kluczyka chodzi z 5sek i przy kręceniu również słychać. Pod maską czuć paliwo więc pompa raczej odpada. Może jeszcze jakieś sugestie? Dlaczego auto tak jakby odpalało ale nie wchodzi na obroty?
Witam mam pytanie dotyczące matiza 0.8.Gdy po kilkunastu godzinach chcę odpalić samochód nie jest to możliwe gdyż od razu on gaśnie ,sytuacja zmienia się gdy przy odpalaniu lekko go przygazuje wtedy odpala bez problemu.Gdy silnik się nagrzeje i go odpalam na początku nie wchodzi on w obroty i przygasa.Czy wie ktoś może w czym jest tu problem ?
Dla tych obrotów przy 8 barach to i silnika 2,2kW może być mało, poza tym z takimi obrotami to tylko dmuchawa obok na sprężarkę. Co do kół to jak pisałeś albo silnik 2800 albo duże koło. Nie lepiej zastosować coś na 2 tłoki i 2x mniejsze obr bo ta 19 z takimi obrotami długo nie pociągnie
Czyli z tego co teraz napisaliście wynika że prąd jest robiony obrotami a uzwojenie jest nieważne i wystarczy cewki po 1 zwoju a prąd (prąd - jeśli już popłynie - jest ograniczony średnicą drutu) czyli tak robię cewki 21 cewek 1 zwój drutem zbrojeniowym fi 14 mm bo i tak zwarcia nie będzie bo jeden zwój to może być bez izolacjii 28 magnesów na tarczy...
Nawet jeśli jest tak, że łożysko lekko dotyka sprężyny talerzowej, nie ma prawa być drgań na pedale sprzęgła. Gdyby to było normalne, to każdy z nas by czuł drgania w początkowym momencie wciskania pedału. Zła robota albo uszkodzone sprzęgło, smarowanie linki czy jej wymiana, nic tu nie pomoże.
W/g opisu na pinie 5 są impulsy z CPS i na wolnych obrotach mają to być "szpilki" o częstotliwości ok 8Hz (2 impulsy na obrót?).
Jeśli brak obrotów rewersyjnych ,wirowanie jest , programator się przesuwa ,pozostaje jeszcze silnik (mało prawdopodobne)ale lepiej sprawdzić Jeśli jest tak jak napisałem to wszysko wskazuje na programator Pozdrawiam
Mało magnesów i na jeden obrót korbami jest za mało impulsów. Sprawdź ile jest magnesów na tarczy. Jeśli jest za mało, lub nierównomiernie dodaj kilka.
Odpinasz akumulator na więcej niż minute i gotowe.
Po mojej prymitywnej "regulacji" auto chodzi super. Przynajmniej na razie. Nawet przy niskiej temp. po przełączeniu na gaz pracuje prawie stabilnie (naprawdę małe zachwiania obrotów, mało zauważalne) podczas jazdy "ciągnie" od niskich obrotów, a moc praktycznie bez różnicy co do PB. W tej chwili katuję auto tylko po mieście, za parę dni sprawdzę jak...
Problem rozwiązany.Wymiana aparatu zaplonowego i wszystko ok.
tino2003 , nie wiem jaką masz instalację (chyba I lub II gen.), według mnie masz za ubogą mieszankę na gazie przy hamowaniu silnikiem. Ubogą na tyle, że nie zapala się w cylindrze, a w kolektorze wylotowym po zsumowaniu się niespalonego gazu z kilku cylindrów bomba gotowa. Mnie to się przytrafiło w poldku gaźnikowym z zaworem hamowania silnikiem. Tylko...
Według mnie nie wytrzyma- za dużo rozruchów, a za mało pracy czyli chłodzenia. Raczej uzwojenia tego nie przetrzymają.
Jak jest nieszczelnie i łapie lewe powietrze to będziesz miał cały czas , a szarpanie właśnie wtedy jest gdy jedziesz na niskich obrotach i mało gazu .
http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/pwm5... Za pomoca potencjometru można płynnie regulować prędkość obrotową. Tranzystyor mozesz dac jakis bipolarny zamiast tamtego MOSFET'a, np. BD139 (wytrzyma do 1,5A i odpowednio zwiększyc opornik wchodzący na bazę). Jednak kilkanaście obrotów to dość mało jak dla silnika DC, cięzko jest wtedy uzyskać stabilną...
Wszedł by na obroty, kopcił by na czarno, nie małby wolnych obrotów
Witam,może jakiś czujnik poleciał skoro po rozgrzaniu samochód odpala normalnie,a co do przygasania świateł, to jest normalne, bo alternator,dostaje za mało obrotów i wtedy daje za mało prądu ładowania.
Jeszcze nie widziałem na oczy Mało widziałeś.
Zainteresuj się napięciem na akumulatorze. Podnieś obroty i zmierz bo 10V to ciut za mało.
Tak . Podłączałem komputer i w parametrach widać obroty walu .
Problem z serwem lub wężykiem do serwa .
400 omów to chyba trochę mało jak mi się wydaje? Dodano po 1 400 omów to chyba trochę mało jak mi się wydaje?
ten co ja ci podałem zestaw będzie o 50% wydajniejszy. ten procesor ma mało pamięci podręcznej same "GHz" nic nie zdziałają. Z tego co podałeś to tylko pamięć ram bym zostawił. dysk na za mało obrotów, karta graficzna HD4850
Zamierzam robić ok 2 płytek w miesiącu? Co tym myślisz? Czy zwykła stołowa i wiertła widiowe cnc to dobry wybór? Nie będzie miała za mało obrotów na minutę?
Jeśli obroty spadają ażtak drastycznie, to znaczy, że wentylator pobiera za dużą moc. Czy śmigło obraca się lekko? Może wentylator ma zwarcie na uzwojeniu, jasli masz możliwość to podmień silnik wentylatora i porównaj (u mnie można tak zrobic na autozłomie) zachowanie silnika. Może po prostu masz zbyt mało obroty minimalne.
to że wskazuje zbyt mało obrotów to raczej nie kwestia amplitudy sygnału, bo ma ona prawie tyle co napięcie w instalacji samochodu, tylko częstotliwości. podłącz sobie ten obrotomierz na stole i zobacz jak pracuje
A czy jest dopuszczalny luz na osi turbiny bo z tego co wczoraj kolega mi pokazał to mam taki wyczuwalny luz gdzie około 1mm. Moze to jest przyczyna ze wtedy ta turbina nie ma tak jakby sily na niskich obrotach?? To sa tylko moje przypuszczenia bo jak wczesniej napisalem nie jestem zbyt dobry w mecahnice. Pozdrawiam
Śmigła nie da się odwrócić, gdyż zostało zaprojektowane do odpowiedniego kierunku obrotów i stanie się mało wydajne. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
witam panowie co zrobić z termistorem temperatura się podnosi a wentyl ma za mało obrotów co zrobić aby podnieść obroty.wentyl to arctic cooling. dzięki za wszelki podpowiedzi.
Wymieniłem ten czujni w aparacie i matiz odpalił wczoraj z pół obrotu, dzisiaj rano znowu to samo...
Czujnik temperatury chłodziwa.
Tak z ciekawości po ci zmiana kierunku obrotów w pilarce tarczowej? Cięcie na lewych obrotach jest mało wygodne.
Napisałem Ci co masz zrobić, nie wymyślaj za dużo. Uszkodzony dwumas słychać szczególnie przy gaszeniu. W 90 konnym aucie mało prawdopodobne żeby powodował takie objawy.
Jeżeli bęben tylko sie naświetlił a wykonał mało obrotów i jesteś sprytny to możesz pokusić się o wymiane samej rury. Słyszałem że można gdzięś to kupić i chyba była juz o tym mowa na forum.
Traktuje to jako żarcik, więc nie wymieniam i nie pytam czemu miałbym wymieniać sprawny pasek. Na 100% nie ślizga się i nie jest uszkodzony. Nie powstaje sytuacja poślizgu, którą sterownik mógłby zinterpretować jako przekroczenie obrotów. To jeszcze mało widziałeś. Koledzy dobrze Ci radzą :!:
Mocą maksymalną nie zejdziesz niżej niż masz ustawione minimalne obroty wentylatora dla c.o i c.w.u mało tego zeby zejść obrotami minimalnymi musisz schodzić naraz obrotami dla c.o i c.w.u bo one też są od siebie zależne. Serwisanci szkoda gadać dla nich moc minimalna to v czarna magia. Dziwne jest też to, że producent podaje moc minimalna dla kotła...
Silnik ze zdjęcia nie jest silnikiem hybrydowym, więc ma mało kroków na obrót, wskazówka będzie robiła duże skoki.
matiz wysoki obrót matiz wolne obrót matiz obrót silnik
zasilanie konwertera multiswitcha amica śmierdzi delphi interfejs
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Hyundai Tucson 2005 Diesel – brak wskazań obrotomierza, czujnik CKP, licznik, CAN Seat Leon 2 1.4 TSI 2008 – nierówna praca silnika po zimnym starcie, rozrząd, nagar, zapłon