Podczas odkręcania odpowietrzników, popryskaj jakimś odrdzewiaczem. Odczekaj najlepiej około 5 minut aby się tam ta rdza "rozpuściła", i jak już będziesz odkręcał to nie rób tak, że będziesz odkręcał ciągle;) Bardzo skutecznym jest sposobem lekko odkręcić, następnie troszkę przykręcić potem znowu odkręć o jakieś 10stopni i cofnij o 5stopni około. I...
Witam. Najlepiej podczas przeglądu (lub nawet teraz) podjechać na stację obsługi, by podłączyli autko do komputera diagnostycznego. Wyświetli się powód takiego działania autka - kod serwisowy. Przy instalacji gazowej czasami zdaża się, że zapala się ta lmpka (powodem jest przekroczenie na sondzie lambda). Reset - kolega mówił, że wystarczy odłączyć...
prosta logika,tak jak ktos tu napisal powyzej,zauwaz ze wałek rozrzadu obraca sie 2 razy wolniej od wału korbowego,aparat zaplonowy jest " napędzany" wałkiem rozrzadu,silnik jest 4- suwowy,czyli zapłon jest co 2 obroty wału korbowego na danym cylindrze,czyli styk w kopółce na 1 cylindrze tez musi sie powtarzac co 2 obroty wału korbowego ,a jeden obrót...
Częsta usterka w Matizach. Podłącz oscyloskop pod sygnały z aparatu (wychodzą dwa) w momencie gdy nie pali i będziesz wiedział. Czujnik optyczny na cztery piny: plus po stacyjce, masę i dwa sygnały,z których jeden wygląda jak typowy sygnał z czujnika położenia wału a drugi to jeden prostokąt na jeden obrót wałka rozrządu.
A czy obrót aparatem powoduje włącznie pompki paliwowej i słychać wtryski ?
Silniki z wtryskiem mają zazwyczaj zabezpieczenie przed "przekręceniem" dlatego jest zrobione odcięcie paliwa przy zbyt dużych obrotach. Po spadnięciu obrotów znów podaje paliwo.
witam na akumulatorze mam 15.8 v w porywach do 16v ,i to jest napięcie przy zdjętych klemach, przy założonych napięcie jest 14.7 - 15.4v , sprawdzałem miernikiem i testerem z ledami, mimo to przy próbie odpanlenia jest tak że na początku próbował zrobić obrót ale padł , a teraz nawet nie próbuje zakręcić i to przy naładowanym akumulatorze. a druga sprawa...
Wydech podobno odpinali . Vakumetr nie wiem czy podłączali bo jak się na czymś nie do końca znam zostawiam fachowcom . Tylko , żaden z nich chyba nie potrafi się przyłożyć . Mniemam , że nie mają odpowiedniego sprzętu . Ale napewno nie wiem . Jestem gotów nawet w Polsce podjechać do fachowca bo mi portfel i auto siada .
Jest jeszcze takie coś - co nazywa się zawór PCV . Zamontowany na przewodzie odpowietrzającym skrzynię korbową - plastikowe z jednej strony niebieskie . Widoczny po otwarciu maski , koszt około 25 zł .
Witajcie, Mam taki problem z matizem a mianowicie odcina mi dopływ paliwa przy 3500obr chciałbym się zapytać czy ktoś miał podobny problem i jak można to naprawić z góry dziękuję. Pozdrawiam Tomek
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
N obroty przyczyną może być silniczek krokowy . Też miałem problem w swoim matizie z zapachem benzyny i okazało się że to pompa paliwa się zaczynała kończyć.
Warto też spróbować "zaprogramować" obroty biegu jałowego. Trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce (bez rozruchu) tak żeby zaświeciła się kontrolka "check". Odczekać 10 sekund i wyłączyć stacyjkę. Znowu przekręcić kluczyk i na moment zakręcić rozrusznikiem (bez odpalenia - jak odpali nic nie szkodzi). Wyłączyć stacyjkę, włączyć i normalnie na chwilę uruchomić....
Ogólnie chodzi o to żeby skasować nastawy których nauczył się sterownik podpowiem :) Ale nie do końca tak jak kolega wyżej napisał.
Witam . Pewnie już rozwiązany problem , jednak sam miałem kłopoty z niskimi obrotami a ich przyczyną był przewód podciśnienia . Może komuś to się przyda w przyszłości .
tu już nie miałem oporów z zastosowaniem wolnoobrotowej wiertarki. Tu też bardzo łatwo przegrzać plastik, jak się trze zbyt długo w jednym miejscu lub obroty za wysokie.
Jeżeli to naprawdę jedyny odczytany błąd sprawdź :napęd linki ,linkę prędkościomierza lub masz uszkodzony licznik,praca sinika na wolnych obrotach to inna przyczyna.
Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Silnik pali na wszystkie cylindy (nie słychać że coś gubi)? Czy w czasie jazdy coś szarpie itp?
Witam. Ja też mam taki problem. Na Pb nie chce odpalić, szarpie, problemy ze zwiększeniem obrotów. Przy przełączeniu na LPG odpala idealnie, silnik pracuje na równych obrotach. Wymieniłem świece, przewody, filtry (w tym paliwa), czyściłem silnik krokowy. Już nie wiem co?
Z tym napięciem to jeszcze jest w normie. Matiz to mały silnik i akumulator. Ja nie widzę nieprawidłowości. Jeszcze dla uściślenia 2 pytania... 1. Ile lat ma akumulator? 2. Jeżeli auto przez 3 tygodnie odpala, ana początku 4 się postawi Auto jest jeżdżone cały czas czy "stoi" nieodpalane? Jeśli na drugie pytanie odpowiedź brzmi że stoi to ja Ci odpowiadam:...
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Co moze byc z matizem ze szarpie na wolnych obrotach. POMOCY!!!
witam mam problem z moim matizem a dokladniej od pewnego czasu chodzi tylko na wysokich obrotach, jak odpalem czy jak stoje na skrzyzowaniu matiz ma wysokie obroty, jak je uregulowac pozdrawiam
Gdzie w Matizie najlepiej wpiąć się pod sygnał obrotów dla instalacji elpigaz/Stella ?
Witam!! Tak matiz zapamiętuje ustawienia krokowca , trzeba zresetować kompa , przez wyjęcie bezpiecznika lub akumulatora , potem , programowanie wolnych obrotów , w tej chwili nie ma dostępu do książki, i nie mogę niestety nic więcej napisać, z tego co pamiętam to po resecie, przekręca się kluczyk na chyba 10sekund, po czym wyłącza, ponownie wlącza...
Witam ponownie zwracam uwagę że pare porad jest ok ale wczoraj pytałem o pompe paliwa napisałeś że wymieniłeś na nową mimo wszystko radzę sprawdzić ciśnienie bo jeśli będzie zby małe silnik będzie pracował ale tylko na wolnych obrotach. Życzę Powodzenia.
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
Miałem proponować,ale nie wiem czy w Matizie sygnał na obrotomierz nie jest "przerobiony" przez ECU. Po prostu nie wiem do czego jest tam podlączony ten obrotomierz. Moze pokazywać faktyczne obroty,a nie sygnał od zapłonów . W Tico masz 3 impulsy na obrot wału,a w Matizie może być 1:1 Dlatego proponowałem auta na gaźniku i aparacie zaplonowym,bo wtedy...
Mogę się mylić ale wydaje mi się, że masz tam coś jak silnik krokowy a na pewno coś co jest za nie odpowiedzialne - sprawdziłbym tam, czasami zwykłe mycie wystarcza, może też jakieś lewe powietrze na dolocie? Co do gaśnięcia? Immo odcina sygnał z czujnika wału korbowego chyba a znam podobne przypadki jeśli chodzi o wpływ temp. silnika na pracę takiego...
Na kole od paska klinowego masz znak który musisz zgrać ze znakiem zero na plastikowej osłonie rozrządu.Wtedy sprawdzasz czy znak na wałku rozrządu pokrywa się ze znakiem na blaszanej osłonie z tyłu koła.Może być konieczność obrócenia jeszcze raz wału o jeden obrót.W ten sposób możesz sprawdzić ustawienie rozrządu bez dalszej rozbiórki.Jeśli nie da...
Tak. Sondę najszybciej sprawdzić podmieniając ją. Szukaj takiej na szrocie.No chyba że masz komputer i możesz sprawdzić jak oscyluje tzn. jak ją widzi sterownik. Lub miernikiem uniwersalnym.
Witam. Jeżeli zaświeca się kontrolka check to pojawia się jakiś błąd. Proponuje zczytać kody błędów to może naprowadzić na uszkodzenie. Pozdrawiam.
jedź na jakąś diagnostykę - sprawdź wartość kroków silniczka bo pewnie to on jest przyczyną, TPS to raczej nie, a jeżeli na komputerze wszystkie dane będą w porządku to zaślep "EGR" bo pewnie cały czas jest otwarty. No i zaworek PCV sprawdź też. Wizualnie sprawdź też podciśnienia i posłuchaj czy nie słuchać jakiegoś zasysania lewego powietrza. W Matizach...
Nieszczelność tego wężyka będzie się objawiać problemami z wolnymi obrotami nieco większym zużyciem paliwa oraz utrata mocy, aczkolwiek nic nie stanie się złego dla silnika. Pozdrawiam
Silniczek krokowy odpowiada wlasnie za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodujac wiekszy lub mniejszy przeplyw powietrza daje mozliwosc regulacji obrotow. W niektórych samochodach zamiast silniczka jest zawór który sterowany jest przez komputer pojazdu sygnalem o zmiennym przebiegu wypelnienia i w ten sposób...
Żony Matiz około 55 tyś. -zimny pracował dobrze po rozgrzaniu słabł na wolnych obrotach pracował znośnie na wyższych - gasł brak mocy. W serwisie podpięli pod komputer - ok , po rozebraniu kopułki - korozja. Wymienił kopułkę palec rozdzielacza przewody (choć te bym zostawił). Przyczyną gaśnięcia po rozgrzaniu się samochodu może być też cewka zapłonowa...
Co do poboru pradu przez ten kompresor to 25 A przy 12 V daje cos okolo 300 W. Dla porownania zapalone swiatla pobieraja ok 170 W. Alternator Matiza ma maksymalny prad ladowania 55 A wiec przy podwyzszonych obrotach powinien akumulator wytrzymac i nie zostac zbytnio rozladowany jednak po takim pompowaniu pozostawilbym samochod na chodzi przez pare minnut...
tak 1-3
Jak jest palec to jest jeszcze kopułka,przewody,świece... Może byś słaba iskra na którymś cylindrze i wtedy po dodaniu gazu zalewa się i nie przepala mieszanki.
Próbowałem tak zrobić ,ale jak się zbliżałem kołem pasowym do 10* stopni to nie było przeskoku iskry tylko mi się załączał jakiś przekaźnik i wentylator chłodnicy zrobił lekki obrót.Jak to mam zrobić?
A kabli nie pomyliłeś?
Kolego, określ najpierw czy to są dźwięki wadliwie pracującej elektryki, czy czysto mechaniczne brzęczenie? Może najpierw sam spróbuj popodwiązywać wiązki elektryczne i wszystko, co może świerszczyć i drżeć.
Brak szczelności dolotu.
Kable i świece w każdym bądź razie radziłbym wymienić, można by też sprawdzić czy map-sensor nie jest zabrudzony bądź niema gdzieś nieszczelności na wężykach od kolektora ssącego. Filtr paliwa raczej nie będzie dawał takich objawów, bardziej silnik by nie miał mocy przy wyższych obrotach. Wtryskiwacze jeśli się przycinają też mogą powodować chwilowe...
mozliwe ze filtr ale tez moze byc mieszalnik zapchany musialbys go oczyscic od spodu jest sruba
Temat uważam za zamkniety, Nigdy nie kupujcie Matiza::p:p:p:p A skąd , matiz to bardzo fajny samochód i każdemu go polecam.
Silnik gaśnie w czasie jazdy czy np jak chcesz się zatrzymać albo tylko na jałowych obrotach ?
Matiz nie odpala, po tym co wyczytałem to wymień kolego stacyjkę i będziesz spał spokojnie. Dodano po 1 Matiz kopci na biało niezależnie czy na małych czy na dużych obrotach
E tam, ja od paru miesięcy walczę z matizem i falującymi obrotami, pół silnika wymienione i nic :)
Matiz. Zapala i w miarę normalnie chodzi na wolnych obrotach. Gdy dodajesz powoli gazu to ładnie wchodzi na obroty, ale gdy dasz gaz w podłogę to bulgocze i gaśnie. Druga przypadłość - po przekręceniu kluczyka na OFF dalej silnik pracuje. Ta usterka występuje sporadycznie, dopiero wyjęcie kluczyka ze stacyjki to matiz gaśnie. Jutro go będę robił i chciałbym...
matiz falować obrót matiz wolne obrót matiz wysoki obrót
obciążenia elektroniczne multipla zegary seicento złącze
philips ep4346 buczenie unifonu urmet
Kompresja cylindrów w Mercedes Arocs MP4: wartości i diagnostyka Klimatyzator wyłącza się i dmucha zimnym powietrzem - przyczyny i rozwiązania