Najprawdopodobniej kończy się aparat zapłonowy. To jest bardzo częsta usterka w Matizach i Tico. Proponuję kupić używany aparat zapłonowy, nowe są bardzo drogie. Zamienników nie polecam. Taki zamiennik wytrzymuje około 3 miesięcy. Miałem już sporo takich przypadków.
dolny narożnik 5 drzwi ,sterowanie (-)
Przy okazji sprawdź stan wszystkich metalowych przewodów hamulcowych.Bardzo często gniły przy tylnym prawym kole tuż nad zbiornikiem paliwa,a także z przodu w komorze silnika w okolicach alternatora.W kilkuletnich Matizach całe przewody hamulcowe wyglądają tragicznie,niedosyć że są stalowe to w dodatku słabo zabezpieczone przed korozją :cry:
Witam kolegów chciałem przeprosić jesli coś nie tak napisałem od nie dawna stałem się fartownym właścicielem auta Matiz i odkryłem że nie mam klaksonu w samochodzie. Auto nie ma poduszki więc przycisk jest w kierownicy, po oględzinach pod maską zobaczylem 2 urwane przewody na jednym z nich jest 12V, przewody maja kolor jeden ma biały z czerwono brązowymi...
Najprawdopodobniej cewka zapłonowa lub przewody WN. :D
Jak od wilgoci to może przewody zapłonowe do wymiany.
Przewody zapłonowe nie mają ciągłości.
Opcji nie ma specjalnie. Miernik w łapę i sprawdzaj który styk zwiera się z którym w określonej pozycji i tyle. Wg mnie to będzie tak (ale sprawdź miernikiem). Stacyjka w pozycji Lock i Off powinna zwierać styki 3 i 4 (jeśli tak jest to tam lutujesz przewody biało-czarny i zielony, obojętnie który do którego styku). A w pozycji ON powinno zwierać styki...
silniczek jest na 4 przewody
ALRAD AL-150 - przekaźnik zapłonu wbudowany, spoczynkowo rozwarty. Wypięcie bezpiecznika nie pozwala na odpalenie. Czarne przewody z boku centrali do połączenia.
Albo zmostkować przewody, ale wtedy każde drzwi będą uruchamiać gong.
To już tyle razy było proszę poszukać. Grzałka, filtr, mało drożne przewody, elektrozawór. odlot wody. Także proszę sprawdzić czy poziom nabieranej wody jest taki jak zawsze. Jerzy
czy może ktoś się orientuje czy można wstawić do matiza przewody wysokiego napięcja naprzykład od poloneza czy może malucha lub jeszcze innego samochodu
Witam. Mało danych. Jakie przewody? Ile metrów do jednego tv jak i drugiego od anteny? Jaki rozgałęźnik? Gdzie on jest? Jak lączony? Jaka antena(pasywna, aktywna),model. Co znaczy zamiana przewodu? Na nowy? Jakie złącza do tv? I z którego nadajnika?
Przewody WN ?
Pompka napewno działa bo słychac jak chodzi Swiece niedawno też zmieniłe oraz przewody
Świece wymienione były na nowe i też nie odpalił. Dopiero na pycha.
Ten sterownik ma tylko funkcję ,zamknij i otwórz. Powinna zostać tamta centralka a ta jako dodatek, podłączasz sterowanie masą. I wtedy dwa przewody z pilotowej dajesz na biały i brązowy.
Więc pokaż to co widać. Dwa przewody to zbyt mało aby kondensator dołączyć.
Zobacz ten alarm czy rozcina pompę. Pewnie cięta wiązka na lewym progu/słupku. Zmostkuj z powrotem. Przekaźnik nie wypalony? Przewody to ostatnie co może być, najczęściej złącza , styki itp.
Ile zapłaciłęś za przewody ??
Zewrzyj te dwa przewody w kostce daewoo, od tyłu włóż kabelek w piny 4 i 5, skoro masz na żółtym napięcie, to przejdzie i na drugi przewód.
Podnieś na początek tylną kanapę i obejrzyj dokładnie przewody.
Jeszcz przewody zapłonowe
poszukuję schemat podłączenia radia w Matizie, po tym jak mi się wpakowali do auta i obcieli przewody staram się minimalizować koszty więc chcę podłączyć radio sam, dzięki :?
Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.
Jeśli oryginalny przewód jest mało dostępny bądź bardzo drogi to są też dostępne uniwersalne przewody powietrza które cenowo źle niewychodzą.
Witam - proszę napisać parametry głośnika bo fotka jest mało wyrażna .
NIE zakładaj tego filtra !, nie jest przeznaczony do ciśnieniowych instalacji wtrysku paliwa ! W matizie jest filtr paliwa w metalowej obudowie
wymień przewody zapłonowe.
OK """"""""""""" czujnik temperatury silnika"""""""""""" Co z tym? To się naprawia, wymienia? Jaka przyczyna? Chłodnica? Przewody chłodnicy?
sprawdz czujnik polozenia walu
dziękuję za podpoeiedż a może ktoś się orientuje czy można zamienić przewody wysokiego napięcja matiza naprzykład przewodami od poloneza lub malucha albo innego typu samochodu
Widzicie, do silników mało dostępne przewody 4x z żyłą szarą, a do lamp z żyłą niebieską :D
Jutro zobaczę i dam znać co i jak. A jeszcze chciałbym się dowiedzieć od czego to są przewody? Pozdrawiam
Za mało danych, trzy biegowy to min 4 przewody a to wygląda na trójfazowy bez regulacji.
Złamane przewody w gumowej przelotce
Przed remontem przewody miały ok. 1cm i miałem problem cokolwiek z tym zrobić No to już wiesz, że 1 cm to za mało. Czy zostawić zapas 10 czy 15 cm? Spróbuj doświadczalnie z lampą na podłodze jak ułożyć przewody.
z drugiej strony kostki wychodzi 3 żyłki Trzy przewody , to trochę mało by alarm prawidłowo funkcjonował. Tyle, to wymaga sama syrenka z własnym zasilaniem.
Wymień świece i przewody na nowe.
Jeśli będzie wymuszony obieg powietrza wentylatorem, to powinno wystarczyć. W przypadku wentylacji grawitacyjnej to będzie za mało, zwłaszcza, jak przewody nie będą wyciągnięte nad budynek.
bo mi właśnie gaśnie ze 3 miesiące temu były wymienione świece zapłonowe. Rok temu były wymienione przewody wysokiego napięcia. Matiz z 1999 roku przebieg 64tyś km .
"Pan" ma raczej niewielkie pojęcie i jest delikatnie mówiąc, mało odpowiedzialny. Przewody położone w gruncie musza być ciągłe, absolutnie bez żadnych złączy, sztukowań itp. To jest elementarz. Pozdr
Sprawdź dokładnie jaki kabel przykręciłeś do elektromagnesu(na pewno czerwony?) Do górnej śruby mocującej rozrusznik przykręciłeś masę silnika?(czarny przewód)
Zmierz napięcie zasilania na oprawkach, lub zobacz w naturze gdzie są podłączone przewody zasilające żarówki, jakie są oprawki do nich.
Tam sa 2 przewody kontrolka i +15 .
Czy przewody wysokiego napięcia sprawdzone ?
Ten element oporowy jest na końcu pływaka tam gdzie przychodzą przewody ze wskaźnika.
Zamieszczasz mało wyraźne zdjęcia zamiast podać jaki to model płyty głównej.
Hej Koledzy poprawnie zdiagnozowali problemy z cewką - jest bardzo dobra ale do przetwornic obniżających napięcie w trybie CCM. W tej konfiguracji (boost w DCM) może być problematyczna chociaż trochę mnie to zaskakuje - moc wyjściowa to tylko 0.75 W Beznadziejna sprawność u ciebie to wynik dwóch problemów. jeden to cewka, drugi to fatalny sposób sterowania...
czujnik polożenia wału > świece> przewody W/N a najlepiej to na komputer
W zasadzie nigdy nie widziałem żeby na słupach iskrzyło z powodu słabego styku jak to ma miejsce w niektórych puszkach rozgałęźnych instalacji np. domowej, Mało widziałeś, to nie tak rzadkie zjawisko.
Ale schemat czego, skoro nawet nie wiadomo co to jest i do czego służyło? Mógł to być zarówno generator wcz, jak i psychosoniczny skupiacz myśli. Więc? To że chciałbyś to naprawić to niestety zbyt mało.
Przewody też sprawdzasz żarówką!!!
Witam serdecznie. Dostałem od kolegi alarm Mini FOX Senior. Został wymontowany z Matiza. Jednak podczas wymontowywania zostały poodcinane niektóre kostki połączeniowe. Po przeczytaniu wielu wypowiedzi na tym forum dot. tego typu alarmu, troszke rozjaśniło mi się pojęcia na temat alarmów. Znalazłem schemat połączeniowy zamieszczony na : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Dziurki nie nasz, bo jest wkładka na kluczyk, a że nie działa, to już inna sprawa. Nie pozostaje nic innego, jak zdjąć tapicerkę w bagażniku i będziesz miał cięgło od wkładki zamka do rygla, ciągniesz i otwierasz. Można też próbować podać napięcie na przewody od rygla, ale mało miejsca na grzebanie na leżąco w bagażniku i trzeba uważać żeby nie usmażyć...
Można wykonać pod warunkiem, że osoba wykonująca pomiary wie co chce i jak zbadać. Podajesz bardzo mało informacji przede wszystkim jakie przewody zastosowałeś, czy rozdzielałeś obwody to są podstawowe wiadomości jakich powinneś udzielić a i tak trzeba być na miejscu i dokładnie obejrzeć szczególnie łączenia zarówno w puszkach jak też rozdzielni bo...
Trochę mało, przydałoby się ze 16 mm kw. A i 20 by nie zawadziło. Wg mnie winne są właśnie przewody.
faktycznie jest tak jak mówisz takie przewody idą do drzwi ale jest mały myk o którym mało kto wie a prosty. Możesz podłączyć centralny do bagażnika a tam są też 3 przewody do bębęnka z czego na jeden przychodzi + i dwa wyjścia zależy czy otw. czy zamykanie.
A co powiecie o LUTOWNICA OPOROWA 100W TOPEX ? nadaje się to do czegoś ? chce lutować też w miejscach gdzie jest mało miejsce przewody w aucie itp
Przewody zapłonowe dobrze powkładałeś?
lekka próba odchylenia głośnika spowodowała urwanie kabli przylutowanych do niego. A po kiego próbowałeś je wyjmować z muszli obudowy? Konektory są dostępne bez problemu, a jeśli (jak napisałeś usterka z Twojej winy, to bardziej bym się skupił na sprawdzeniu najczęściej występujących usterek: połączeń we wtyczce (urywają się przy wyginaniu wtyczki)...
Na FM żeby były jakieś trzaski to raczej niemożliwe. No możesz wymienić z powrotem przewody i zobacz.
wiele czyli toroid Transformator to buczy co najwyżej mechanicznie , ale nie w tym wykonaniu. Ewentualnie pali się najzwyklej w świecie. Mam podłączony sub do pre outu i na subie nie słychać czyli prawidłowo, tor wzmacniacza napięciowego poprawnie funkcjonuje, bo i mało mocy potrzebuje. ( Właściwie to u ciebie jest to połączenie bierne przewody i rezystory....
Witam. Nie- musisz zamontować 3 szt. w ostateczności możesz zrobić to na jednej linii , czujki te posiadają pamięć alarmu tak więc będzie można określić która powoduje fałszywe alarmy i ewentualnie w jakiej kolejnośći /zatrzaskuje się dioda/i ponownie je "nauczyć" ale wiąże się to też z odpowiednim okablowaniem /cztery przewody to za mało/ i podłączeniem...
no niestety to nie jest stary silniczek. tam w kopulce zamiast platynek jest optoelektroniczny ukladzik. dochodza 4 przewody, nie wiem na ktorych jest zasilanie a na ktorych impulsy,
Kiedy były wymieniane przewody wysokiego napięcia oraz świece ? Bo od tego bym zaczął.
:arrow: zoltar Możesz wierzyć lub nie, ale takie triki to był standard jeszcze w latach 40 i 50-tych. Przerabiałem kilka takich instalacji właśnie w starych budynkach i spotkałem się z tym nie pierwszy raz 8O . Jakby tego było mało, przewody często w izolacji bawełnianej (zgroza!).
Utleniony przewód może powodować przerwę w zasilaniu. Dwa przewody [kabel zasilający ] mogą w określonych warunkach powodować zwarcie . Pytanie mało precyzyjne więc i odpowiedź taka sobie .
Żony Matiz około 55 tyś. -zimny pracował dobrze po rozgrzaniu słabł na wolnych obrotach pracował znośnie na wyższych - gasł brak mocy. W serwisie podpięli pod komputer - ok , po rozebraniu kopułki - korozja. Wymienił kopułkę palec rozdzielacza przewody (choć te bym zostawił). Przyczyną gaśnięcia po rozgrzaniu się samochodu może być też cewka zapłonowa...
Tam jest tak mało miejsca na nadmiar przewodów (po prostu nie mają się gdzie schować), że zapewne przewody gdzieś zwierają - miałem takie coś kilkukrotnie. Pomagało wy(pod-)kucie pod obudową tak aby przewody tam wchodziły przy zamykaniu obudowy. Pozdrawiam
Wielkie dzięki za Wasze odpowiedzi. Utwierdziłem się w swoim przekonaniu, że przewód telefoniczny to za mało.
Z tabliczki znamionowej wynika, że istotnie jest to silnik trójfazowy. Ale wynika z niej również, że może pracować skojarzony w gwiazdę i trójkąt toteż musi posiadać puszkę połączeniową, w której będzie możliwa zmiana konfiguracji. Bo 3 przewody to za mało. Jeśli chcesz go zasilić z 1 fazy to będziesz potrzebował kondensatora rozruchowego (co do pojemności...
Problemem byly przewody wysokiego napięcia, Temat zamykam
Tak powinno wyglądać, bo rama pojazdu jest jednym przewodem wspólnym. Dzięki temu do odbiorników można ciągnąć tylko jeden przewód a to bardzo duża oszczędność pieniędzy i materiału. Przy małym oporze cewek dających napięcie do ładowania i świateł będą problem ze znalezieniem zwarcia w cewce. Omomierz może na to być zbyt mało czuły.
Chodzi mi żeby na stronie można było kupić rolkę z przewodem o maksymalnej długości 100 m, a nawet wolał bym mniej niż 100 m. Niektóre sklepy sprzedają przewody na długość kilkuset metrów. Całkowita długość ile potrzebuje to prawdopodobnie będzie około 50 m, ale zawsze się przyda taki przewód na zaś. Problem jest taki, że mało kto sprzedaje takie przewody...
Zapowietrzony układ, za mało płynu, urwane łopatki pompy, zatkane przewody. Trzeba kolejno wykluczać kolejne przyczyny.
Można jeszcze inaczej . Zakładałeś tylko centralny zamek czyli sterownik +siłowniki.W sterowniku centralnego zamka (schemat zamieściłeś )jest wtyczka a w tej wtyczce dwa przewody zielony i niebieski -zamień je miejscami i też będzie dobrze.
Okablowanie to zwykłe przewody OFC najlepiej 2,5mm2 . Kolumny to najlepiej monitory, jeżeli będzie mało basu to można dopełnić subem .
3x2,5 trochę mało. Rzuciłbyś chociaż 5x2,5 i topiki w domu. Do tego rzuć rurę 50mm, a nawet dwie. Przydadzą się jak będziesz musiał coś dociągnąć.
Miałem w swojej praktyce - mało drożne elastyczne przewody.
Uszkodzony przepływomierz to raczej rzadkość. Przewody pod drzwiami mogą być przełamane od niego i elektronika "nie widzi" ile wody pobrała maszyna.
No przecie już kol. Buraku - wyliczyłem że w tym miejscu 2 podwójne gniazdka /4 wtyczki/ - to może być mało - a ty chcesz zostawić jedną puszkę pustą ? Od tego gdzie są przewody przedłużasz je do sąsiedniej puszki i są 2 gniazdka Z tym że czytając - wiedza Twa i umiejętności elektryczne są nikłe - może niech tym się zajmie elektryk?
Witam, sprawdziłem miernikiem napięcie na Z i S2 w domofonie i podczas otwierania było 0,23-0,24 AcV czyli mało, przewody do zaczepu przewodzą i słuchawka też działa bo zwarcie GND z U5 daje taki sam efekt co otwieranie z słuchawki. Wnioskuję z tego że coś jest nie tak z elektroniką w domofonie i czeka go serwis chyba że macie jakieś pomysły ?
Musiałbyś bardziej rozebrać gitarę i prześledzić jak są połączone przewody, zdjęcia trochę mało pokazują. Można jednak podejrzewać: biały - sygnał wyjściowy audio oplot - masa audio 2 czarne w gnieździe DIN - prawdopodobnie wejście zewnętrznego zasilania Przy tych założeniach powinieneś połączyć oplot z masą (obudową) Jacka, a biały przewód z końcówką...
uklad zaplonowy ! skoro zona ma tez matiza wez od niej swiece przewody wyk napiecia ewentualnie kopulke i palec. tu bym szukal przyczyny.
Chyba będzie ciężko zdalnie. Poodpinaj przewody od grzałki, silnika, i blokada podejrzana, ogólnie mało treści w necie co do LG bez wyświetlacza. A sam takiego przypadku nie miałem, więc podstawowe pomiary potrzebne. Jeśli już po włączeniu wywala błąd, to może być też moduł lub wyciek wewnętrzny jeśli ma styropianowy pływak na spodzie. Trzeba zdjąć...
Jak masz przekaźnik od wentylatora,wyjmij go,w jego podstawie są kolektory. Zewrzyj na chwilę piny 30 z 87 ,jak zadziała,to wina pomiędzy czujnikiem a przekaźnikiem. Jak nie ,to pomiędzy przekaźnikiem a wentylatorem. Trzeba przejrzeć przewody,wtyczki.
Troszkę za mało szczegółów. Skąd te przewody zostały doprowadzone do tej puszki ? (od tablicy elektrycznej, czy przeznaczone są do tych "ledów").
Przewody do aparatu i cewki są ok
mogą być mało drożne przewody od intercoolera i sama chłodnica, zobacz czy tam nie ma nagromadzonego syfu. A co ze spalaniem ?
Witam! Proponuję za różnicówką (pamiętaj o zdrowiu i życiu) , z tego co widzę to dlaczego nie dasz w szafce głównego zabezpieczenia na zgrzewarki i od niego nie pociągniesz kabel 25kw do zgrzewarek i dopiero przy zgrzewarkach rozjechać i zabezpieczyć je osobno.(chyba , że jest to niemożliwe , za mało z opisu wynika) Pozdrawiam!
proponuję zakup gotowej przejściówki http://www.tme.pl/adapter-daewoo-matiz-l... jeśli zaś chodzi o zestaw głośno mówiący to nie pokazałeś gdzie podłączone są przewody być może jest to tylko wyciszanie
Ciśnienia paliwa nie masz sprawdzać na samej pompie tylko trójnikiem się wpiąć w przewód zasilający. Chyba że sprawdzałaś prawidłowo to by wskazywało że masz powrót zatkany lub regulator ciśnienia w listwie niesprawny i że pompa która masz obecnie założoną to trup. A ciśnienie 3,5 bara to nie tak mało, przewody po 5zł za metr miesiąca przy takim nie...
Tam jest jakiś modól sterujący tymi wentylatorami? Tak - płyta główna. Może upaliły się tylko przewody, mogło uszkodzić się sterowanie. Przy takim napięciu wszystko jest możliwe. Trzeba by było wziąć miernik i co nieco pomierzyć.
bobo44, jakby chłop myślał, to mając autoklaw przed sobą widziałby który jest który. Tak jak piszesz przewody są opisane. Mało tego, ja napisałem położenie tych zaworów. Trzeba tylko umieć czytać z zrozumieneim
Uszkodzone lub fatalnej jakości złącze, przewody ewentualnie port na płycie, co akurat jest mało prawdopodobne. Jeśli jakość obudowy jest podobna do jakości ich zasilaczy i toreb na laptopy miałem do czynienia z jednym i drugim), to cieszył bym się że choć jedno złącze działa...
Ducato 2011 2.0 jtd nie odpala , pompa w zbiorniku podaje paliwo przez filtr do pompy wysokiego ciśnienia i koniec dalej nie przepływa , zawór blokuje przepływ paliwa dodam jeszcze że zasilanie do zaworu podczas kręcenia rozrusznikiem wynosi ok 3 volt a według mnie to za mało , przewody z ecu do zaworu sprawdzone i z czujnika ciśnienia i co dalej bo...
jest takie prostokątne coś do masy przykręcone i dochodzą do niego 2 przewody To opornik wentylatora.
Problem w tym, że nie potrafię tego ustalić. Widzę natomiast, że czarny i czerwony są grubsze, a brązowy cieńszy. Ale to chyba za mało... :(
matiz przewody powietrza matiz alarm przewody przewody paliwowe filtra paliwa matiz
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot zmiana napisów syreny policji
suszarka edc77570w suszarka edc77570w
Opel Corsa E - trudności z odpalaniem po kilku obrotach rozrusznika VW Tiguan: Kod błędu 4900 - Czujnik lambda, EGR, CAN