Przy okazji sprawdź stan wszystkich metalowych przewodów hamulcowych.Bardzo często gniły przy tylnym prawym kole tuż nad zbiornikiem paliwa,a także z przodu w komorze silnika w okolicach alternatora.W kilkuletnich Matizach całe przewody hamulcowe wyglądają tragicznie,niedosyć że są stalowe to w dodatku słabo zabezpieczone przed korozją :cry:
witam jestem mechanikiem w serwisie daewoo najczęściej jest to uszczelka kolektora sącego należy go skleić :D
my z kolei często przebijamy czymś i na zasadzie dźwigni wyciągamy na zewnątrz - broki ( zaślepki) są dostępne w większości średnic - trzeba zmierzyć otwór, ustalić czy typ soczewkowy czy kubełkowy ( w bloku pewnie ten drugi) i zakupić nowy - można wbić to czymś o podobnej średnicy, można dodatkowo czymś uszczelnić, itd. - nie potrzeba do tego jakiejś...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Według mnie to jest ewidentnie przeciek z kolektora ssącego. Odpowiedź znajdziesz w tym wątku: -> matiz 99r pojemnosc 800 ubytek plynu chlodniczego Napisałeś że "wywaliło" płyn i ludzie myślą, że się zagotował. Płyn po porostu popłynął po silniku z nieszczelnego kolektora. Miałem to samo, też się nieźle lało.
Czy wymiana płynu hamulcowego jest w jakikolwiek sposób problematyczna? To zależy na kogo trafisz, jak trafisz na paproka to więcej będziesz miał problemów po wymianie (typu zapowietrzone hamulce) niż nie wymieniając wcale :D
Wąż idący od termostatu jest wlotem do nagrzewnicy... więcej szczegółów nie podam bo nawet nie widziałem Matiza z otwartą maską. Nieszczelności nagrzewnicy nie sposób przeoczyć, chyba że jeździ się na wodzie... nawet przy niewielkiej nieszczelności nagrzewnicy w kabinie jest wyczuwalny bardzo charakterystyczny zapach płynu.
Przyczyn może być wiele np niesprawny akumulator, mało płynu w układzie, uszkodzona pompa, może jakiś wyciek?
Dobra bo to było tak na szybko. Człowiek się spieszy to się diabeł cieszy. Chodzi o to, że wyświetla mi się ciągle komunikat, że mam mało płynu do spryskiwaczy. A zbiornik jest pełny
Sprawdz termostat, ilość płynu.
Może ktoś miał podobną sytuację lub wie co może być przyczyną zapalania się kontrolki ? Nie pamietam dokładnie czy to ta kontrolka się zapalała, ale jak miałem za mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym to zapalała mi się jakaś kontrolka, chyba właśnie od temp. silnika i "pikało" 3 razy. Sprawdź w instrukcji, może wystarczy dolać płynu.
Mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej
Wymieniłem korek i jest OK
Najwyraźniej za mało płynu. Płyn spieniony świadczy o zapowietrzeniu. Poziom płynu z bąbelkami normalny, a bez bąbelków za mało go jest.
Sprawdziłeś inne przyczyny: - mało płynu lub powietrze z kompresora w układzie - zawór przełączający zimne - ciepłe?
Myslę że jest mało płynu chłodzącego. Chyba lepiej kupić nową ,bo na wymianę płynu wiarygodnej gwrancji nie uzyskasz.
Trzeba naprawić nie kasować.Może być np mało płynu,zwarcie,czujnik ręcznego itp.Jak to kontrolka z wykrzyknikiem jest.
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
Za mało płynu, zacięty termostat, uszkodzona pompa wody, padnięta UPG. Co sprawdziłeś do tej pory?
Nigdy nie zleci wszystko, musiałbyś wymontować pompę wody, termostat to zleci może z 70%
Na bank dmuchnęło uszczelkę pomiędzy którymś z cylindrów, a kanałem wodnym.Tam jest bardzo mała powierzchnia do uszczelnienia, a zatem uszczelka posiada tendencję do wypalania.
Za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku . Zdejm kable z czujnika w korku-nakrętce i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie.
Sprawdź czy masz odpowiedni poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Bo tam masz czujnik jakbyś miał zbyt mało płynu to wtedy kontrolka się zapali.
Jeśli masz szczęście to masz tylko mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym pompy hamulcowej, jeśli masz pecha to jest to usterka pompy ABS - sprawdź duże bezpieczniki przy akumulatorze.
Jeżeli jest to chłodziarko-zamrażarka na dwóch agregatach, to może być mało płynu w agregacie chłodziarki. Wtedy tylko serwis.Jeżeli by była uszczelka do wymiany to by chłodziarka zarastała lodem.
Mało płynu chłodniczego albo zapowietrzony układ.
Jak nie ma wycieków na cylinderkach hamulcowych to wymień gumki w pompie hamulcowej, nie kupuj całej pompy ze szrotu bo może być jeszcze gorsza.
Kolego ile tego płynu musisz dolewać i nie leci ci może para z wydechu jak sie silnik zaczyna już nagrzewać? A jak sie nagrzeje to co sie dzieje ,jak korek odkrecasz od zbiorniczka wyrownawczego?
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
Co do rozrusznika to zobacz czy na tym cienkim przewodzie który do niego idzie jest zasilanie jak włączasz rozrusznik. Jak nie ma to raczej kostka stacyjki uszkodzona a jak jest to rozrusznik do naprawy. Nie masz czasem zbyt mało płynu hamulcowego?
Sprawdź płyn chłodniczy, widziałem takie objawy, gdy było za mało płynu i nie przechodził przez cały układ. Sprawdź też czy jak zgaśnie pierwszy raz nie masz szronu na reduktorze, mikserze lub przepustnicy (dotknij reką czy nie są zimne). Jesli płyn jest a mimo to szronieje to trzeba poprawić obieg płynu przez układ.
Bo tu problemem nie był i nie jest poziom płynu ale błąd prawdopodobnie czujnika NOx, który powoduje blokadę odpalenia (od wystąpienia usterki jest chyba 1500 km do blokady) a w liczniku właśnie taki komunikat. Poziom 80% oznacza pełny zbiornik. Czujnik w tym modelu ma 3 poziomy rezerwa, środek, pełny. Jak wszystko jest w porządku a mało płynu to jest...
Test na CO2 powinien wskazać czy to uszczelka czy nie. Jeśli było za mało płynu (pytanie ile było dolane) jest szansa, że coś mogło oberwać.
Mało płynu w zbiorniczku od układu chłodzenia. Dodano po 1 Jaki silnik w tym aucie? Dodano po 55 Czwarta od lewej to zużyte klocki hamulcowe.
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego.
Temat rozwiązany, mało płynu w układzie i układ się zapowietrzał. Po dodaniu płynu objaw ustał.
Zapowietrzony układ, za mało płynu, urwane łopatki pompy, zatkane przewody. Trzeba kolejno wykluczać kolejne przyczyny.
Cieszę się, że mogłem pomóc:D. Uważam, że Internet to świetne narzędzie do wymiany doświadczeń, jednak często brakuje szczegółowych opisów. Moim zdaniem lepiej poświęcić kilka minut na pełny opis, aby informacja nadawała się do wykorzystania. W załączeniu przesyłam fotografię kolektora z zaznaczonym miejscem cięcia (może jeszcze komuś się przyda). Żeby...
odporność do 100 stopni Celsjusza Zdecydowanie mało. Temperatura płynu chłodzącego jest czasem dużo wyższa. To nie te czasy gdy można było lać wodę do układu
Węże są miekkie. Do termostatu jest goracy. A od termostatu do chłodnicy zimny/letni. Mały obieg jest. Wcześniej go przegoniłem ostro. Wentylator zaczął chodzic. Wyskoczyło że za mało płynu w zbiorniczku. Odkręciłem . Wróciło . A płyn zimny. No dziwne .
przyjechałem do domu płyn jeszcze był ok. Po dwóch godzinach otwieram maskę w zbiorniczku znów za mało płynu;/ po odkręceniu korka i zrobieniu kilku kilometrów w zbiorniczku z kolei za dużo płynu: Nie wiem jaką masz chłodnicę. U mnie w megance w chłodnicy (ze względu naj jej konstrukcję - nie ma na niej odpowietrznika) zostaje zawsze pęcherz powietrza...
Może masz zbyt mało płynu, dolej i zobacz.
Na obrazku masz dokłądnie narysowane gdzie odciąć brzeszczotem oczywiście po wcześcniejszym spuszczeniu płynu. Kolektora nie musisz odkręcać tylko wtryski. Pod ten plastik dajesz aluminiową blaszkę uszczelke papierową i układasz na silikonie i masz spokój na zawsze. W moich postach jest zdjęcie jak to sie robi.
Zapowietrzony układ, mało płynu.
spryskiwacz może nie działać z pru przyczyn zbyt mało płynu w zbiorniczku,posłuchaj czy słychać pracę silniczka załącz spryskiwacz i posłuchaj,uszkodzony wąż jeśli silniczek pracuje a spryski nie działają to naj prawdopodobniej masz nieszczelność i ciśnienie jest zbyt słabe żeby zadziałac.a z żarnikiem jest tak oryginał czyli taki jak masz tak zakładam...
A nie prościej podnieść maskę i sprawdzić zbiorniczek? Jak będzie mało płynu to uzupełnić i odpowietrzyć wysprzęglik jak pisze kolega wyżej.
Dzwoniłem do mechanika to mi powiedział,że może tuleje zatarte albo coś tam przyrdzewiało przy pedale i dlatego się czasami zacina, może spróbować coś tam na razie nasmarować. A bym zapomniał gdy to mi się zaczęło dziać miałem mało płynu może zapowietrzone. Dzięki za pomoc
Trzeba szukać tam, gdzie było grzebane. Do sprawdzenia wtyczka, wiązka itd. Może mało płynu To już chyba sam wiesz, czy jest mało.
Nie próbuj machanicznie. Ja zmywam labele bawełnianą tkaniną nasączoną WD40. Oczywiście dużo płynu mało tarcia.
Wygląda na sterowanie hydrauliczne, to może być wysprzęglik, pompka lub problem z płynem hamulcowym, którego zapewne używa układ sprzęgła wspólnie z hamulcowym. Na początek sprawdź czy nie masz za mało płynu hamulcowego lub czy nie ma gdzieś jakiegoś wycieku w okolicy skrzyni biegów i pedału sprzęgła.
Witam. Kody błędów Man TGS 2020 r. 5 03407-02 5 05865-02 Pokazuje mało płynu w zbiorniczku, sprawdziłem fizycznie, jest ok. I dziś temperatura podeszła do góry. Może ktoś pomoże.
Sid321 ma taki problem ze jak jest mało płynu i dolejesz na wyłączonym zapłonie/zgaszonym potrafi tego nie rejestrować i zawiesza się pomiar w ECU.
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Po to jest termostat, żeby odłączyć duży obieg tj chłodnice. Widocznie coś masz nie tak z termostatem albo za mało płynu w układzie i nie grzeje w kabinie.
Witam, Dzisiaj zauważyłem w tico, że zaczął mi tryskać z pod/za silnika, raczej po lewej stronie płyn chłodzący na ssaniu. Po ssaniu suchutko. Co może być tego przyczyną? Zastanawiałęm się nad pompą wody, ale obecna ma 4tys przebiegu. Są jakieś pancerzyki które napełniają się podczas ssania? Dziękuję Pozdrawiam Aha, to jest rocznik 98, czyli ma ten...
Albo uszkodzony czujnik temp. lub za mało płynu chłodniczego.Pozdrawiam
Przy takim panelu nawet 2 sztukach bedzie mało płynu i łatwy przepływ . Nierdzewka drogo wyjdzie . W zupełności alupex zda egzamin do połączenia. Spokojnie możesz dać bez obaw . Daj fi 20 bedzie git fi 16 też by zagrało ale cena zbliżona to fi 20 korzystniej`Łatwiej będzie się odpowietrzać i krążyć
Zakładasz nowy oring(stary wyjmij, oczyść gniazdo) , zakładasz zawleczkę. Jesli spuszczałes płyn tym o czym pisałem to zakrecasz to. Zalewasz płyn , odpalasz silnik i grzejesz aż załącza się wentylatory. Kontrolujesz czy gdzieś nie masz wycieku w międzyczasie. Ja dodatkowo ugniatam grube węże idące do chłodnicy. Jeśli w trakcie płynu będzie mało dolej...
Tak albo masz za mało płynu albo jest powietrze moim zdaniem innej przyczyny raczej nie ma!
Są 3 rodzaje płynów od najgorszego IAT OAT HOAT Płyny mają dodatki organiczne i nieorganiczne Każdy kolor płynu można z sobą mieszać pod warunkiem że wiesz jaki płyn masz organiczne z organicznymi Nieorganiczne z nieorganicznymi kolor płynu jest mało istotny ważny jest jego skład i baza coś podobnie jak z olejami.
Tak, jak jest mało płynu w zbiorniczku a Cordoba z tego rocznika ma hydrauliczne
To jest mercedes, i do tego kompresor. Tam w oponach musi być przynajmniej 4 bar bo inaczej komputer blokuje rozruch. A może masz mało płynu do spryskiwaczy, przecież każdy słyszał o Niemcu który przyjechał do Polski i zabrakło mu płynu. Musiał ściągać serwis z Niemiec aby go odpalić. Sprawdź to koniecznie i dobij opony.
Jak wstawiłem nowy czujnik poziomu płynu chłodzącego to nadal pokazuje że jest za mało płynu, czyli jeżeli jest nie dobry czujnik filtra powietrza to tak może się dziać.
Okazało się że było zbyt mało płynu w chłodnicy i dlatego gasł silnik ,po uzupełnieniu i likwidacji wycieku wszystko wróciło do normy
Mało płynu hamulcowego
Przepraszam panowie napisałem że płyn jest w normie ale nie wiem jak ja popatrzyłem przedtem... poszedłem jeszcze raz zobaczyć i okazało się jednak że jest na minimum ruszyłem całym autem i kontrolka się zaświeciła problem rozwiązany mało płynu... Dziękuje za odpowiedzi panowie już miałem trochę pietra:):):) Pozdrawiam...
Mało płynu. Chamulec pewnie do roboty, cieńkie tarcze i klocki.
Uwierz mi ze zdarzają się przypadki że ludzie do dziś jeżdżą latem na wodzie. Ale to że niby po zimie spuszczają płyn?
Spróbuj przeczyści w środku drukarki taki przeźroczysty pasek który jest nad paskiem zębatym który przesuwa karetkę z tuszami. Jest to tak zwany encoder, przemyj do delikatnie patyczkiem higienicznym z wodą lub jakimś płynem mało agresywnym żeby nie uszkodzić jego powierzchni. Może to pomóc.
Był tu pare dni temu taki temat - duże zużycie oleju . I co wyszło ? Zapieczone pierścienie olejowe ! . Potwierdzam z praktyki . Te dajewowate coś mają , że te pierścionki się zapiekają . Rozebrałem pare tych silników , z powodu żarcia oleju i w każdym to samo: zaklejone ; na amen. Zastanawiam się czy aby na przyszłość , zamiast rozwalać motor na części...
Najlepsze jest to że nic :/ Gdzieniegdzie można coś znaleźć,ale to w starszych octaviach że może to być czujnik ABS lub brak/mało płynu. Ale płyn jest pod maks a błędu po podpięciu komputerka nie ma. W poprzednim audi jak miałem błąd czujnika ABS to na desce świeciło się cały czas wyłączone ABS i ESP i do tego błąd po podpięciu komputerka(które koło...
W tej okolicy może się pojawić się olej silnikowy, olej napędowy i ewentualnie płyn chłodniczy. Olej ze skrzyni nie ma jak przedostać się na przód traktora, chyba że jest ładowacz i pobiera olej ze skrzyni, ale to mało prawdopodobne.
Czyli podczas pracy silnika dolewać płyn przy otwartym korku i układ sam sie odpowietrzy. Tylko zastanawia mnie dlaczego tak mało weszło płynu do zbiorniczka?
Mało płynu w układzie hamulcowym, lub "kończące" się klocki.
witam u mnie w aucie tez mi swiecila na zakrętach i nierównej drodze jak miałem mało płynu.
A może za mało płynu po odpowietrzeniu się układu?
1 - Normalnie było by to mało płynu, ale skoro piszesz że płyn jest to pewno gdzieś pływak się skleił. 2 - Jak chcesz wymienić żarówki to musisz całe zegary wyjąć, gdyż żarówki są montowane z tyłu zegara. Musisz odkręcić plastik osłaniający zegar, następnie dostaniesz się do śrubek mocujących zegar do deski rozdzielczej. Tej szybki plastikowej zegara...
Pewnie za mało płynu nalałeś/zapowietrzony układ jeśli wcześniej było dobrze. To nowy nabytek to auto?
Teraz płyn jest idealnie czysty a ogrzewanie padło zupełnie. Dlatego najpierw możesz spróbować ją przedmuchać.
Mało płynu w zbiorniczku płynu hamulcowego
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
Może masz mało płynu chłodzącego poprostu
Pewnie masz mało płynu hamulcowego.
Zaciekawiło mnie,że po odpięciu np.węża wlotu do nagrzewnicy na odp.silniku nie leci płyn. Płyn zaczyna lecieć jak obr.silnika dojdą do ok.2500-3000rpm. Mnie też by to zaciekawiło i sprawdziłbym dlaczego tak się dzieje, bo wg mnie przy odpalonym silniku płyn powinien wypływać. Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale wygląda na to, że albo...
witam Mam problem z audi A3 8l z 2004 roku Po odpaleniu silnika nic się nie dzieje, w czasie jazdy zapala się i miga kilka razy po czym gaśnie kontrolka (wykrzyknik w trójkącie). Auto przy tym szarpie, problem pojawił się dwa dni temu, wcześniej rzadziej teraz coraz częściej. Co może być przyczyną? Czy jest możliwe że przyczyną jest jest mało płynu...
hej najprawdopodobniej będzie troszkę za mało płynu chłodniczego.. u mnie było to samo. Wlewasz płynu G12+ albo ewentualnie trochę wody destylowanej i na 99% rozwiążesz problem :wink: A co ma płyn chłodniczy do ciśnienia oleju ???
hyper2000 - Dzięki za słuszną uwagę. Olej jest OK bo na wyswietlaczu jest taka informacja, żarówki też wszystkie OK. Prawdopodobnie mam za mało płynu w zbiorniczku od spryskiwacza szyb. Jak jutro doleje płyn do spryskiwaczy to powiadomie Szanownych Kolegów o skutkach. Jeszcze raz Dziękuję i Pozdrawiam
Może też być za mało płynu lub przepracowany płyn albo brak oleju w maglownicy.
W renault zawsze pali się kontrolka SERVICE jeżeli jest niesprawny jakiś układ np air bag czy abs. W mojej lagunie nawet jeśli mam mało płynu w zbiorniczku to zapala się service i informuje mnie głosowo, że mam mało płynu po dolaniu płynu service gaśnie i pani nic nie mówi.
Wężownica nawinięta na walcu nie jest najlepszym rozwiązaniem (podobno najlepszy stożek), ale na pewno u mnie ten problem nie występuje. Zalewałem nieprawidłowo bo do zbiornika drenażowego. Starałem się unikać syfonów poza jednym na wyjściu ze zbiornika. Jak naczynie drenażowe było otwarte to parę razy woda tak odparowała, że pompa przestała pompować....
Mam dokładnie ten sam problem. Zepsuł się już po pierwszym użyciu. Odesłalem jeszcze na gwarancji, to twierdzili, że to ja nie umiem użytkować blendera bo wlewam do niego za mało płynu. Bzdury. Wymienili to kółeczko i podziałał 2 razy. Kółko jest zjechane i nie przenosi napędu na ostrze. Bubel za 100zl do wyrzucenia.
Mało płynu hamulcowego. sprawdzić stan hamulców ( grubość tarcz wielkość klocków ) i uzupełnić stan płynu.
Jeździłem autem długi czas aż mechanik miał czas. Okazało się że wiązka przewodów była zawilgocona, mokra i było jakiś przebicie. Zostało to zabezpieczone i dodana została także lepsza masa do silnika. Także została wyregulowana przepustnica. Teraz nie ma już żadnych problemów.
Wymiana pierścieni i tak wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicą, bo głowicę trzeba zdjąć, aby wymienić pierścienie. Wymieniłeś olej na mineralny?
Ile pokazuje wskaźnik - może masz uszkodzony układ od diody a temepratura jest ok. Jeżeli temperatura pokazywana też jest za wysoka, termostat się otwiera i włącza się wentylator to może masz za mało płynu w układzie.
Jak jest mało płynu w silniku to w kanałach głowicy robi się warstwa szlamu po której poznać czy silnik pracował bez płynu.
Problem się rozwiązał jak wymienilam zbiornik płynu chłodnego bo uciekal i zalałam nowym i problem z odpalaniem znikł:) było za mało płynu chodzacego
za mało płynu w układzie chłodzenia
Mało płynu chłodniczego lub coś z czujnikiem poziomu płynu.
matiz płyn chłodzący płyn chłodzący matiz matiz wyciek płyn
koło pasowy wyciek pompa paliwa peugeot wyciąć otwór szkło
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Niskie obroty wirowania pralki - przyczyny i rozwiązania Czy mogę użyć mocniejszego zasilacza do adaptera SATA HDD 3,5"?