Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Wszystko zależy od tego, jaki to ma być prostownik, bo jak będziesz chciał zrobić do niego regulację prądu, to trochę za mało.
Witam. Ma kolega radio zamontowane w tym Matizie ? Regulator napięcia jest ok.
Kupujesz wyglądający przyzwoicie.Łożyska to też niewielki koszt , reszta to może loteria.Tico lub Matiz ma pasek zwykły.Nie namawiam , zrobisz jak uważasz.
Tak trudno poszukać? Mało jest schematów, nawet tu na elektrodzie?
Nie koniecznie szczotki i bieżnie jeszcze jest regulator napięcia.
myślisz ze 1.5A wystarczy? tam sa 2x5 wat i 2x10wat Będzie za mało, ale za regulatorem powinno działać.
To chyba nie to No a niby co? Co oznacza wartość 120 Ohm (max 240 Ohm)? - ano oznacza prąd obciążenia 10mA (min. 5mA). I przecież prąd ten nie wpływa do końc. Adj (bo Adj pobiera mikroA) tylko płynie przez potencjometr do masy stanowiąc wstępne obciążenie stabilizatora. Prawidłowo dobrany potencjometr i ten opornik to pewność prawidłowego działania...
Schemat tego regulatora. Dla prądu 10 A napięcia AC 14V trochę mało . W analogicznym prostowniku MASTA wyrabianym w Polsce to napięcie składa 16V. https://obrazki.elektroda.pl/9017053900_...
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Mam go wyjąć z kieszeni? :-) Za mało czy za dużo te 5A?
I drugie pytanie : czy ktoś mierzył zachowanie stabilizatorów 7812 w warunkach samochodowych . Chodzi o minimalizowanie zmian napięcia od np. 10,5 v z akumulatora do 14,7 alternatora które może być obniżone do 12v przez ten stabilizator . Jest wtedy możliwość zasilania ledów przez opornik z minimalizowaniem różnicy świecenia . Na jakimś forum samochodowym...
prawdopodobnie jest to jakiś regulator napięcia To trochę za mało... Problem z identyfikacją elementu KV6VJ Cechowanie pasuje do SY8089AAAC. https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/SY8089...
Trochę mało tego napięcia nie będziesz przecież WSKom jeździł na wysokich obrotach. Wygląda , że za mało prądu daje uzwojenie może da się coś dowinąć.
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Jak nie przekracza 15V to nie ruszaj! Ten regulator z zasady jest mało dokładny.
Nie ryzykowałbym tego. To jest prosty regulator fazowy na triaku. Brak izolacji galwanicznej, wkrętarka pewnie ma regulator obrotów na mosfecie i szpilki wysokiego napięcia ubiją wszystko we wkrętarce. Ja teściowi do mało wymagających prac złożyłem zasilacz na trafie z UPS mostek 50A, kilka kondensatorów i trzy metry przewodu 2,5mm. Działa mu to już...
No ale mamy spadek 0,4V na drodze akumulator - alternator, to nie jest mało
Kablem wolnym został czarny z czerwonym paskiem, nie wiem w którym miejscu mało być przyłączony. Masa jest połączona
Tu masz schemat jak działa taki przełącznik; Już dokładnie nie pamiętam który,lecz wydaje się że ten po prawej ,bliżej rozrusznika,gdyż (+ i -)ładowania przechodzi przez styki przełącznika.Znaczny prąd ładowania akumulatora puszczany przez te styki powodował spadki napięcia na stykach ,stąd słabsze ładowanie tego akumulatora.Często podmieniało się akumulatory...
I masz 15 VAC bez regulatora? To za mało...
Należy zmierzyć napięcie 5V zasilające mikrokontroler. Niestety zdjęcie płytki nie umożliwia zlokalizowania regulatora napiącia tego napięcia (za mało szczegółowe).
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
Albo za duże obroty alternatora ale to jest mało prawdopodobne albo regulator napięcia do ustawienia/wymiany.
Narysuj to jeszcze raz.Coś mało wyprowadzeń,jak na regulator napięcia.
Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V. To stanowczo za mało. Minimalne napięcie ładowanego akumulatora to około 13.7V Ewidentnie uszkodzony alternator, ewentualnie jego regulator. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? To oczywiste, że w pierwszym momencie jest tak duży. Po prostu prostownik...
Kolega jak widać działa z doskoku więc może być za mało. Trochę ryzykowne zajęcie jak praca z napięciem sieciowym. Pytanie co dzieje się na T1 i T2, a także na bramce/drenie. Może diak się zbiesił. Ja próbowałbym zewrzeć T1 z T2 (ostrożność). Mam wątpliwości czy kolega właściwie ocenia styki w przewodzie. Wreszcie może i faktycznie zbankrutował silnik...
To JAKI transformator będzie można mniej więcej określić dopiero po podaniu oporności drutu oporowego. Jak znam życie będzie mała ta oporność, więc transformator nie powinien mieć mniej niż ok. 50VA, (a nawet i 100 może być mało) - - Nie wiemy jakie napięcie - stąd wynika i tak konieczność zbudowania regulatora. Podałem tę informację już w 3 poście....
Witam kolego , bardzo skromnie to opisujesz napisałeś co sprawdziłeś z twojego opisu wynikało by zamienić słowo sprawdziłem na obejrzałem nie ma opisu typu , np napięcie dochodzi do regulatora po zapłonie chociaż on w tym przypadku jest mało ważny , świeca podmieniona itp . wybacz nie da się ciągnąć cię za język krok po kroku mógłbyś dać chociaż foto...
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Jaki problem zrobić np. z 15km i sprawdzić napięcie a jak nie to może diody alternatora. Raz w roku to za mało.
Jak zabezpieczania nie są wybite, to prawdopodobnie padł regulator napięcia, raczej mało prawdopodobne, aby zawiesiły się szczotki.
Pewnie ten TL431 działa jako wzorzec napięcia, i można go przestawić na wyższe, jeśli jest to potrzebne. Pytanie tylko, czy ten układ "wyrobi się" na wyższe napięcie (jeśli np. transformator nie daje za małe, to regulacja da najwyżej to, co się da "wycisnąć" z transformatora, i może się okazać, że to wciąż za mało) - a może regulator jest nastawiony...
No to wychodzi że miałeś pecha albo pozostają skoki czyli świrujący regulator napięcia - mało prawdopodobne.
bardzo śmieszne wszystko jest zgodnie zrobione cały schemat przeleciałem i jest ok tylko te elektroniczne regulatory coś szwankują bo mam oryginalny mechaniczny DDR i działa w sumie poprawnie tylko prąd waha się koło 12V a to za mało
Ile potrzeba paneli monokrystalicznych 160W 12V aby ładowały akumulatory AMP 100 Ah 8 szt na działce. Przetwornica 4000W pełny sinus. Regulator 30A. Samo określenie regulatora jako 30 A to za mało, trzeba wiedzieć czy to MPPT i znać też inne parametry jak np. napięcie wejściowe, dotyczy to również parametrów modułów jak chociażby prąd i napięcie w...
Przez żarówkę to tak jednak mało profesjonalnie ....
Może być kilka przyczyn twojego problemu . 1) Dla regulacji napięcia stosuje się potencjometr nie z liniową zależnością rezystancji od kąta obrotu , ale z logarytmiczną. 2) Zastosowano diak DB3 o maksymalnym napięciu przełączania - Umin=28 V - Umax =36 V. 3) Pojemność kondensatora uległa zmianie ( mało prawdopodobne). Spróbuj włączyć rezystor o stałej...
Witam. Karolluczak bardzo mieszasz właśnie ten schemat jest praktycznie podstawową aplikacją tej kostki, te dwa rezystory są odpowiedzialne za zakres regulacji a potencjometrem regulujesz napięcie (obroty) czyż nie tak?? Jak dla mnie problemem staje się uzyskanie wyższego napięcia do zasilania tego stabilizatora (regulatora) bo przecież w zasilaczu...
Z tym przekaźnikiem to jest tak, że musisz po prostu mieć jakiś i sprawdzić czy w danych warunkach ci odpali. Ten, który wskazał Czesiu z "szerokim" zakresem napięć może nie wystarczyć - napięcie zadziałania >0.8Un. Wartość skuteczna napięcia za prostownikiem jednopołówkowym to tylko 0,5Un, czyli mało, ale jak pisałem - może trafisz akurat na taki który...
Mam taki mały dylemat, zamontowany do prysznica grzeje zbyt mocno za wysoka temperatura , doprowadzenie do bateri jednym przewodem wodnym więc mieszanie z zimną wodą odpada. Co najlepiej zastosować ? czy obniżenie napięcia podawanego na podgrzewacz załatwi sprawę, tylko że 5.5kw to nie jest mało i czy przykładowy regulator napięcia sprawdzi sie, w parametrach...
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Uszkodzony transformator T1? Sprawdź, czy nie ma zwarcia w którejś gałęzi zasilania. Wygląda na to, że transformator służy jedynie do zasilania wskaźnika napięcia, ew. do regulatora prądu ładowania. Za mało widać na zdjęciach, żeby to jednoznacznie określić. Jak oszacowałeś przedział napięć transformatora?
Zaglądasz w dokumentację i tam stan niski jest uzyskiwany w takich sytuacjach: 1. Noga reset - stan niski 2. Noga 6 - napięcie powyżej 2/3 napięcia zasilania czyli stan wysoki. Podanie 1/3 napięcia na nogę 2 powinno wymusić stan wysoki na wyjściu. Noga 5 powinna mieć 1/3 napięcia zasilania. Ono wychodzi z układu scalonego, z dzielnika napięcia zasilania,...
Heja! -> krzys23 Czyli szukasz sterowalnego źródła napiecia przemiennego... Spróbuj poszukać w Elektronice Praktycznej, rok 2004 lub 2005. Był tam projekt regulatora zbudowanego na 8-wyprowadzeniowym transformatorze. Napięcie wyjściowe 0-250V, regulacja 8 bitowa co ~1V. Projekt nazywał się prawdopodobnie: Wysokonapięciowy zasilacz warsztatowy (lub jakoś...
Docelowo chodzi mi próbkowanie sygnału z mikrofonu przez mikrokontroler Z takiego wzm. zasilanego z 3V poziom Uwy będzie wynosił ok. 1V - nie za mało?
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Przekaźnik to urządzenie elektromechaniczne (chociaż są i półprzewodnikowe), a to jest zwykły tranzystor pracujący jako klucz. Jeżeli miało by to działać, to musisz jeszcze wziąć pod uwagę spadek napięcia na tranzystorze BD135, powiedzmy 0,6 V. Czyli zostało by 2,9 V na diodę zenera... Układ jest strasznie prosty, dlatego ciężko będzie dobrać wszystko...
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
nie, trzeba specjalizowanego układu Kto bogatemu zabroni... Autor chce użyć miernika za 10zł, ty proponujesz gołego scalaka za ponad 100... Metoda zaproponowana przez kolegę jest najtańsza, ale podejrzewam, że autorowi chodzi o kontrolę działania prostego regulatora MPP do PV? Najprostszą, choć mało dokładną metodą jest użycie żarówki i fotorezystora....
Problem usunięty okazało się że regulator napięcia podawał za mało napięcia i samochodów przechodził w tryb awaryjny pozdrawiam.
osobiście zacząłbym od pomiaru napięcia (na podłączonym akumulatorze) przy obrotach 2-3 tys. (jak do tej pory nic nowego nie napisałem ;))... przy zbyt małym napięciu posprawdzałbym styki na przewodach ładowania, masy, oczyściłbym klemy... ponowny pomiar - jak za mało, alternator na stół i czyszczenie komutatora, sprawdzenie szczotek, sprawdzanie diod...
Zadanie nie jest łatwe do wykonania. Spadek napięcia 0.9V i 30A. W poprzednim moim poście odniosłem się tylko do samej kwestii włączenia tranzystora. Teraz widzę, że ten tranzystor nie nadaje sie do tego zastosowania. Przy prądzie 30A spadek napięcia na tranzystorze wyniesie 1,2V, a to już za dużo. Do włączania tranzystora proponuję układ jak na rysunku....
Cześć. Wiesz, za mało danych - z opisu obrazowego wygląda, że Masz problem w układzie "drabinki". Wiąże się to z uszkodzeniem Hota, regulatora napięcia i elementów dyskretnych (np diody - chyba DMV1500), w układzie odchylania linii i korekcji. Ponadto to LG to pewnie padł jakiś rezystor bezpiecznikowy w +B. Wszystko to może być przez zimne luty, wyschnięte...
Żeby wykorzystać grzałkę w Twojej elektrowni, potrzebujesz sterownik do grzałki. Na allegro możesz kupić gotowy sterownik PWM z MPPT o zakresie napięć 70-150V. Prąd 11A to za mało do elektrowni 2kW ale myślę że można dołożyć drugiego mosfeta na wyjściu sterownika. Szukaj STEROWNIK REGULATOR GRZAŁEK ELEKTR WIATROWE PANELE Skontaktuj się z producentem,...
Nie widzę recenzji... Jest impulsowy i chiński, zakładałbym spore szumy i wolniejsze zabezpieczenia zwarciowe czy nadprądowe. Ale działać powinien. Po co ci 10 A do czujników albo regulatorów napięcia, naprawdę mało co pobiera tyle prądu.
Podłączyłem zapłon tak jak wyżej niestety nie działa, brak iskry, prąd ze statora przy mierzeniu pomiędzy fazami max 10v (kręcąc rozrusznikiem) nie ważne która fazę mierząc, regulator na czarnym przewodzie nie daje napięcia, podłączając zasilanie CDI jako czerwony z regulatora, nie daje napięcia na cewkę. Na CDI impulsator daje około 1V (wydaje mi się...
Zbyt mało napisałeś ale jak masz prądnicę to na pewno w jej zestawie będzie regulator, ale napisz co z niej chcesz zrobić to może pomożemy?.
Kol. fest mam podobną koncepcje ładowania akumulatorów przetwornicami i też zgadzam się, że mało jest nowych pomysłów. Boimy się rozbiegania wiatraków po ustąpieniu obciążenia, a wystarczy zastosować oddzielny regulator na górny zakres napięcia. Taki regulator zamocować można w prądnicy, powstanie wtedy drugi system zabezpieczenia.
Panele i tak zapewne podłączysz pod regulator ładowania. Najlepiej było by dać 2 regulatory, jeden na 10A, drugi na 5A. Takie masz prądy w panelach 7,5A i 4A. Czyli jeden kontroler 10A trochę mało, a 10 + 5 będzie super. To rozwiąże problem w najlepszy sposób.
No, trochę mało... powinno być 14,2÷14,4V. Bez sprawdzenia (szczególnie regulator napięcia) bym go nie wstawiał.
Odpowiedz trafna należy połączyć po trzy panele szeregowo i użyć tylko regulatora na 150V. ‘’Gaz „ poniekąd trafiłeś. Przy połączeniu po cztery przy zimnych panelach dopóki będzie ładowało i panele będą obciążone oraz gorące będzie ok. Na zimnych panelach ( czyli zimą ) , jeżeli regulator przejdzie w ‘’ flooat ” napięcie...
I wgl czy dobre jest moje myślenie, że silnik będzie dobry (bo prądnica daje częstotliwość 50Hz)? To znaczy, że regulator obrotów jest sprawny. Co do reszty, to nie przychodzi mi nic nowego do głowy. Zastanawia mnie ten wzrost napięcia po podłączeniu jakiegoś obciążenia. U mnie napięcie bez obciążenia wahało się 10-30 V, ale nie przyszło mi do głowy...
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący?
Mimo dłuższej trasy uzyskałem max naładowanie 12.5V co jak na agm to za mało. Żaden regulator nie pomoże. Napraw instalację i wystarczy.
12.8 na jałowym i jeszcze ci mało?
Jakie miałeś maksymalne napięcie z regulatora? Jeżeli nie przekraczało 200V DC to nie mogło uszkodzić grzałki. Zacznij od sprawdzenia /po odłączeniu zasilania/ rezystancji każdej z połówek grzałki. Mało prawdopodobne by obie połówki przepaliły się jednocześnie.
Schemat ale za mało danych, co ma ładować ,napięcie, połączenie paneli?
Do silników bezszczotkowych zalecane pakiety to LiPo w zależności od pobieranego prądu muszą mieć określoną wydajność prądową podawaną oznaczeniem literą "C" na przykład 7,4V 5000mAh 40C. Standardowe pakiety NiMH są mało wydajne prądowo spadek napięcia przy większym obciążeniu jak szybki start modelu. Niektóre regulatory spadek napięcia sygnalizują...
Szukaj danych na www.motelek.net. Są tam rzetelne pomiary dla różnych prądnic. Choć raczej tych mniejszych mocy. Może znajdziesz "swoją" pradnicę. Jak nie to szukaj takiej o podobnej mocy i układzie połączeń. Wg. mnie napięcie AC bez obciążenia będzie sie bardzo wahać w zależności od RPM. Od ok 10-15VAC dla biegu jałowego do nawet 100VAC dla ok 5-6k...
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Ładowarka do telefonu ma na wyjściu 5V, jak widzisz trochę mało. Poza tym, prąd ładowarki to z reguły 250-350 mA, czyli też niewiele. Proponuję zasilić układ z odpowiedniej mocy transformatora z układem prostującym i konkretną filtracją. Jaki maksymalny prąd potrafi ten Twój regulator "przepuścić"? Ew. jaką moc przenieść (bo jedno z drugim jest ściśle...
Jak na początek myślę,że wystarczy Ci regulacja za pomocą regulatora napięcia LM317. Mało elementów Ci będzie potrzebne,montaż dziecinnie prosty i na elektrodzie sporo o LM317 znajdziesz.
Znalazłem podobne zasilacze (podobna koncepcja), tylko trochę inaczej zrealizowane. Jeden na MOSFETcie a drugi na BJT. Co sądzicie o nich? Czyli dało by się przerobić je na 8-10A 24V? Dodałbym jeszcze układ włączający wentylator. Nie można tak sobie ustawiać . - 24V 10A to minimum 35V na elektrolicie. Dwa tranzystory mocy to za mało.
Witam troche mi to zajęło ale lepiej późno niż wcale ;-) Wieć rezystanja całej tej opornicy jest 34 Ohma nie wiem czy to dyło czy mało
Przy regulatorze to te przewody wyglądają na 4 - 6mm2 i dla prądu 27A wystarczą a te przy aku to chyba max 4 i dla prądu ponad 50A przy obc. 600W to stanowczo mało i też to napięcie jak piszesz 12,6 oznacza że te aku są tylko podładowane, przy pracy cyklicznej to ok. 14,8V potrzeba
Jak sprawdzić czy amperomierz jest sprawny?? Najprościej miernikiem uniwersalnym na przejście. Zapomniałem o tym wspomnieć, alternator nie jest orginalny jest założony jakiś od osobówki, Od pasata b5 jeśli dobrze widzę. Z tyłu alternatora masz regulator napięcia, wykręć go i sprawdź stan szczotek, nowy regulator kosztuje jakieś 40zł więc jeśli mało...
Witam Zrobiłem ten zasilacz na transformatorze i niestety nie działa to tak jak by się wydawało :( na razie testowałem to na takim regulatorze obrotów triakowym który posiadam (nie mam możliwości testowania na tym docelowym regulatorze ale podejrzewam że będzie się zachowywał podobnie). Po podłączeniu okazało się że mój transformator 2 watowy za mało...
Popatrz sobie na charakterystykę U=f(t) regulatora napięcia alternatora to znajdziesz odpowiedź.
W zasadzie to zwykły regulowany zasilacz ale trochę za mało danych(np prąd obciążenia)
Spokojnie możesz przerabiać na alternator . Sam kiedyś montowałem alternator w miejsce prądnicy ale było to w kombajnie niemieckim . Jak zastosujesz alternator z regulatorem napięcia to pracy masz mało . Ja montowałem alternator z POLONEZA i obok regulator elektroniczny . Pozdrawiam
Schemat jest prawidłowy tyle że nie nadaje się do podłączenia wprost do prądnicy bo ta daje napięcie przemienne - trzeba zastosować prostownik półokresowy (bo mostka nie ma jak). Jesteś pewny, że max napięcie wyjściowe to ok. 200V? Ja myślę że to raczej mało prawdopodobne. Taka wartość wynikła zapewne z tego, że częstotliwość napięcia zmienia się wraz...
Ten typ silnika jest bardzo mało podatny na regulację obrotów. Żeby "zejść " z obrotami należałoby znacznie zmniejszyć częstotliwość zasilajacego napięcia ale nie każdy silnik będzie poprawnie działał przy np 25 Hz. Tak naprawdę jedynym prostym sposobem jest przekładnia pasowa - tu można dowolnie dobrać obroty wentylatora.
Witam. Po dzisiejszym przejaździe zlotowym po mieście znikły mi światła. Miałem już ten problem a powodem było zwarcie. Po usunięciu usterki światła wróciłi lecz dzisiaj ten sam problem tylko już nie w tym miejscu. Pytanie brzmi co może być winą? Czyżby regulator napięcia? A i jeszcze napięcie na akumulatorze wynosi 12,7 V czyli za mało
Faktycznie napięcie generatorów jest mało stabilne i fabryczne regulatory nie są szybkie Generator asynchroniczny nie ma regulatora. można zrobić trochę lepiej, ale nie zrobisz dużo lepiej. No i to mnie właśnie interesuje. Fotorezystor jest powolny ze swojej natury, fototranzystor wypada znacznie lepiej.
Jedyne zabezpieczenia to bezpieczniki i diody w modułach. Zwykle to mało skuteczne rozwiązanie, prędzej spali się dioda i upalą ścieżki, niż przepali się bezpiecznik. W efekcie możesz mieć do wymiany: regulator napięcia, moduł zapłonowy/komputer wtrysku, licznik elektroniczny.
Trochę nietypowy ten regulator bo niesymetryczny, napięcie jest zmienne, a tyrystor zwiera tylko ujemne połówki, więc możliwe że układ pracuje jak wzmacniacz magnetyczny - regulacja przez nasycanie rdzenia (to tylko przypuszczenie). Niezależnie od tego, ogólna zasada pracy takiego regulatora to zwieranie tyrystorem cewki kiedy napięcie przekroczy określony...
Transformator dedykowany do sporego wzmacniacza mcz. Nie nadaje się do prostownika. Napięcia wyjściowe 60 woltów i 19 woltów, wiec co z tym robić ? Można by było ewentualnie uzwojenie 60 VAC połączyć szeregowo z sieciowym tak, by na wtórnym spadło do ok 13 VAC, a to z kolei za mało do prostownika. Zastosować regulator fazowy na wejściu ?. W/g mnie szkoda...
Powiem więcej, akumulator 100Ah swoje kosztuje, ponad 200 zł za jakiś dobry markowy. Najtańszy jaki znalazłem to 290 zł i to do tego mało znanej firmy. Dobry kosztuje przynajmniej 500 zł.
witam ktoś z kolegów forumowiczów podpowiadał mi o pomiarze napięcia- właśnie nie pamiętam kto ale podczas pracy silnika nieobciążonego napięcie na akumulatorze wynosi 14,09V- czy to norma? - czy może mało? :?: czy jest jakoś na zewnątrz widoczny regulator napięcia? pozdrawiam
Znam reakcje i podejście wielu użytkowników ciągników URSUS. Spodziewałem się marnego stanu urządzenia ale taka jego praca. Jednak pomimo mało budującego wyglądu ten sprzęt może działać z grubsza jak zamierzał wytwórca. Pomimo sporej ilości zanieczyszczeń skłaniam się do potwierdzenia iż jest to urządzenie dziewięciodiodowe zmodyfikowane przez wyeliminowanie...
Co do panelu wydaje mi się, że jeden panel polikrystaliczny 250-265W wystarczy tylko pojawia się pewien problem, a mianowicie: 1. Regulator PWM nie da wiekszej mocy ładowania niż to co na wyjściu od ww. panela czyli jakieś 10A. 2. Akumulatory są dwa 180Ah czyli maksymalny prąd ładowania dla akumulatora to będzie 180/10% czyli 18 A. Stąd tez moje pytanie...
Z opisu w #1 można wywnioskować, że planujesz taki układ: https://obrazki.elektroda.pl/1457890200_... Trochę mało danych podajesz. Np. nie wiadomo jakie napięcie ma LiFePO4 - czy to pojedyncze ogniwo, czy bateria. Nie wiadomo też jaki zakres napięć wejściowych jest tolerowany przez regulator MPPT i czy będzie działał przy napięciu instalacji...
Temat do zamknięcia. Uszkodzony liniowy regulator napięcia AZ1085 na main. Może komuś się przyda. Bardzo mało danych na temat tego telewizorka. Pozdrawiam.
Jaki to silnik? Same napięcie zasilania i moc to trochę za mało.
panowie odpaliłem samochód silnik rozgrzałem i zdjąłem kleme z akumulatora samochód zgasł dlaczego ??? Miernikiem sprawdzałem alternator niby ładuje napięcie 12.3 to raczej mało co nie ??? co może być tego przyczyna regulator napięcia ???
Dla odmiany, polecałbym ominąć produkty gotowe. Są mało podatne na modyfikacje. Raczej sugerowałbym samodzielną konstrukcję na uniwersalnej ramie. Wtedy sam dobierasz sobie silniki, śmigła, regulatory, zakładasz pasujący ci kontroler lotu i zasilanie. Jeżeli o próby chodzi, polecałbym KL w wersji Open Source z możliwością wymiany lub modyfikacji oprogramowania....
To ja zacznę od końca i powiem, jak się sprawa zakończyła: - miałem instalację na 7 paneli o łącznej mocy 3,8 kW i napięciu 350 V. -spaliłem inwerter Eco Solar Boost z powodu zbyt wysokiego napięcia i kupiłem EASUN - EASUN chodził super ale regulacja grzałki w bojlerze była mega uciążliwa i mało elektywna nawet z wykorzystaniem regulatora mocy silnika....
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
regulator napięcia matiz matiz regulator regulator napięcia piaggio
eprom radmor renault schemat zamka tworzyć instalka
renault scenic radio instrukcja moduł komfort termet
Kalibracja zmywarki Electrolux ESF45030 - Ustawienia i Optymalizacja Schemat kierunkowskazów Jeep Grand Cherokee WJ