Matiz w samochodowym zakładzie! Musisz mieć niezłe chody. Ale poważnie, to albo Ci przelali, albo pije płyn chłodniczy "wymiana uszczelki pod głowicą". Bardziej niebezpieczny byłby niski stan oleju.
A czy nie warto by było sprawdzić przed wymiana uszczelki ciśnienie w cylindrach?
Chodziło nam o Twój silnik i Twoje auto. Jeśli chodzi o olej to normalne, mało kto demontując wtryski dokręca szpilki trzymające pokrywę zaworów. Płyn może wyciekać albo z magistrali wodnej ( plastykowe węże) gdzie często się uszkadza w tym miejscu co pokazujesz a wymiana jest bardzo czasochłonna i kosztowna bo węże idą aż za silnik, lub tez z uszczelki...
Wymiana pierścieni i tak wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicą, bo głowicę trzeba zdjąć, aby wymienić pierścienie. Wymieniłeś olej na mineralny?
Witam, problem zdaje się wylazł. Dolewając płynu chłodniczego postanowiłem skorzystać z okazji, że zaglądam do zbiorniczka wyrównawczego i przygazować. Efekt - bombelki. Więc uszczelka pod głowicą albo - mniej prawdopodobne - pęknięta głowica. Płyny się o dziwo nie wymieszały. Nie widać oznak obecności płynu chłodniczego w oleju ani oleju w płynie chłodniczym....
no właśnie tak mi się też wydawało. Miałem 2 900setki przed tym obecnym i nigdy nie było problemu z odpowietrzeniem. Nawet, gdy wody było za mało i słychać było że bąbluje w nagrzewnicy, nigdy nie było takich jaj jak teraz. Czy Wam też się wydaje że przyszedł czas na "nową" głowicę?
1 litr oleju to mało skoro nic nie było. W twoim przypadku to masz pierścienie do wymiany i pewne uszczelkę pod głowicą. Gdy pierścienie są do d*** to silnik traci moc i "bierze" olej. Wymiana naprawi problem
Witam, chciałbym stuningować trochę Rovera po zjeździe do polski. Myślałem o następujących rzeczach: -Nowa/używana kierownica, bo stara jest zdarta -Nowe przewody hamulcowe + nowe tarcze/klocki i bębny na tył -Nowe felgi i tu mam dylemat czy wybrać stalowe nowe czy używane alufelgi -Nowe opony letnie i tu to samo nie wiem jaki producent i jaki rozmiar,...
Mechanik twierdzi, że może walnięta jest też uszczelka pod głowicą!!! Wtedy szrot. Nie koniecznie szrot, możesz kupić inny sprawny silnik do 500zł. Zapytaj o wycenę mechanika ile by kosztowała naprawa (wymiana pompy wody, uszczelki pod głowicą i co tam wymyśli mechanik). ma sprawdzić/zmierzyć czy uszczelka jest ok czy nie ciekawe jak, jedynie co to...
W tym silniku jest kanał olejowy do głowicy w miejscu którym zaznaczyłeś na zdjęciu. Uszczelka może się uszkodzić w ten sposób że będzie tylko leciał olej a przedmuchów z tłoków nie będzie. Opamp - przepłacasz za te głowice albo strasznie mało ich robisz. 16V, wymiana wszystkich zaworów wydechowych i prowadnic od nich, planowanie, frezowanie gniazd...
Robienie kompleksowego remontu silnika w samochodzie o wartości +/- 1000 zł jest zwyczajnie głupie. Regularnie co 90000km robię to , czyli rozrząd, uszczelniacze wału i wałka, wszystkie uszczelki w tym pod głowicą wymiana oleju przy okazji. Każdemu polecam. Silnik matiza tak ma i jak tego się nie zrobi to na 10-20tys km coś się wysypie na silniku.
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Na tą chwilę już mam głowicę i to się okazuje że w bardzo dobrym stanie wałek i szklanki, myślę że jeszcze sporo posłuży. Zaraz się zabieram za demontaż misy i wyciągam ten tłok z korbowodem żeby mieć do porównania z drugim. Jutro planowanie głowicy, nowe uszczelki i uszczelniacze i montuję wszystko to będzie wiadomo. Olej tym razem zaleję pewnie półsyntetyk,...
Jeśli sprzedawca nie zgłosi sprzedaży w TU to OC mu się z automatu przedłuży. Ten automat to ma chyba jeszcze jedną automatyczną funkcję. Jeśli OC jest na raty i przestanie płacić to chyba z automatu się już nie przedłuża. Dodano po 14 A co w przypadku gdy kupię auto w którym zostało 2 dni oc a sprzedawca nie zgłosi w tym czasie sprzedaży a ja zakupu?...
Oczywiście że zapchałeś sobie nagrzewnice przez własną głupotę. Teraz sciąganie deski wymiana nagrzewnicy i powinno grzać jak nowy z fabryki. PS nigdy nie lej wody , bo przerdzewieje ci wszystko co stalowe w tym pompa wody i uszczelka pod głowicą. A chłodnica i nagrzewnica się zakamienią.
Nie nie nie...! Nic z tych rzeczy ! Ponieważ miałem kiedyś taki przypadek gdzie załatwiłem nową głowicę właśnie przez odwrotne założenie uszczelki, to mam już z tyłu głowy i zawsze kilka razy sprawdzam. Poza tym nie wiem czemu ale w tym 1,2 nie dało się tej uszczelki odwrotnie założyć. Uszczelka siedziała prawidłowo zatem jedyne co mi przychodzi do...
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą Jak się pałuje na zimnym to tak się dzieje . Albo jak się ukłąd zapowietrzy albo termostat zatnie albo jak jest mało płynu.
Czasem puści biały dymek ale to od temperatury pewnie chodź swoją drogą sonda do wymiany bo sadza i woda w wydechu. Ta sadza to jest właśnie olej który ubywa. W skrócie, silnik przegrzany silnik złom, rozhartowane tuleje cylindrów, owalizują się w bardzo szybkim tempie, co prowadzi co szybkiego wyeksploatowania silnika, mało tego, szlif i wymiana tłoków...
Witam A już tak długo walczysz ? Bo moim skromnym zdaniem wymiana termostatu to nic nie dała . Miałeś wyciek , dopieściłeś temperaturą głowicę ,potem pewno źle odpowietrzyłeś układ i dlatego teraz masz skutki . Co do uszczelki ,w tym przypadku to pewności , że jest dobra to bym nie był .
No mało miejsca, ale jakoś to się robi. Najlepiej umyć silnik i sprawdzić dokładnie za pomocą lusterka lub kamery inspekcyjnej. Wymiana tej uszczelki niestety wiąże się z rozebraniem rozrządu. W przypadku jeśli jednak cieknie spod górnej części głowicy na której są osadsone walki również wymaga to rozebrania rozrzadu
Grubsza czyt. ważniejsza robota to taka że stoi Twoje auto na wymianę gruszki, a tu zjawia się auto z uszkodzoną uszczelką pod głowicą i do zrobienia na wczoraj, lub silnikiem do remontu gdzie przy takiej naprawie warsztat zarobi kasę. U Ciebie wymiana gruszki to kwestia nie + - 2 dni a 30 minut roboty max. No chyba że strasznie ciężki dostęp to może...
Panowie pomóżcie bo szlak człowieka trafia. Kolega kupił C360-3p jeździł nim 2 lata. W ciągu tych dwóch lat sprawował mu się dobrze ale 3 razy w ciągu tego okresu była wymieniana uszczelka pod głowicą. Po tych dwóch latach silnik wymagał remontu (ciągnik z 87 r silnik nie był jeszcze robiony) postanowił zrobić kapitalny remont. Blok silnika oddał do...
Silnik popala mi znaczne ilości oleju jak sądzę. 0,7L/1000km. Co dziwne praktycznie mieści się to w normie z książeczki opla więc pewnie znany w oplu przypadek. Wydaje mi się że jest to nie mało. Nie przeszkadza mi to mentalnie tylko znikają dość duże ilości oleju z garażu. Auto ma przejechane 280kkm. Popalało olej od samego początku czyli od pierwszego...
Skoro silnik BBY to jest tam elektroniczna przepustnica, bez linki. Przy pedale przyspieszenia jest tylko potencjometr, sygnał z tego potencjometru idzie do ECU i ono steruje serwomechanizmem w przepustnicy otwierając ją lub zamykając o zadany kąt. Serwomechanizm to silnik prądu stałego z przekładnią i enkoderem, najczęściej potencjometrem, dającym...
Witam ponownie i dziekuję za odp. Jak na tą chwile postanowiłem zalać gazu tyle co zwykle i jeszcze raz sprawdze ile zrobie km. Jeżeli nic się nie poprawi to sprawdzę tą sonde podczas jazdy. Moje następne spostrzeżenia ale wcześniejsze są następujące: Przed wymiana uszczelki pod głowicą zapalała mi się kontrolka żółta z silniczkiem i na nim taki jakby...
głowica(czyli stojan,wirnik,kółeczko ze skrzydełkami ) z pompy omis 25-40/180 z castoramy 130zł pasuje nie wymaga przeróbek i nie przecieka tylko: Obroty wirnika są w drugą stronę czyli odpływ z korpusu niezbyt optymalny ale ciepła woda jest ogrzewanie działa oczywiście nastawiłem na 3 bieg . Trzeba śrubki wziąć od oryginalnej nawet nie trzeba otworów...
Jeżeli jest to przeciek na przewodach to proponuję albo zmienić opaski, wyczyścić dobrze miejsca łączenia węży i od nowa skręcić, albo wymienić węże z których cieknie. Jeżeli spod uszczelki pod głowicą, ale wyciek jest na zewnątrz, choć to mało możliwe, to sprawdź tylko czy płyn nie miesza się z olejem zarówno w zbiorniczku wyrównawczym (jeżeli się...
Witam! Główną przyczyną owego objawu okazało się uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Kiedy uszczelka jest uszkodzona, spaliny dostają się do układu chłodzenia więc odpowietrzać nie przynosi oczekiwanych rezultatów. U mnie problemy z ogrzewaniem trwały 2 lata i nagle któregoś pięknego zimowego dnia (bez wyraźnego wcześniejszego pogorszenia się sytuacji)...
Witam. Zauwarzyłem ze ubywa mi płyn chłodzący. Idąc od punktu do punktu zlikwidowałem usterki w chłodnicy wymiana na nową, Wymiana czujnika załączenia wentylatora który się nie załączał i płyn gotował się w układzie i wyparowywał( po odkręceniu korka wlewu duże ciśnienie było) teraz już tego nie ma. Wymiana uszczelki pod głowicą na nowa w tym że mechanik...
Witam .Mechanik zrobił test na obecność spalin w płynie i wyszedł pozytywnie.Czyli uszczelka do roboty.Zdarzyło mi się go trochę przegrzać wskutek wycieku płynu z pompy.Przebieg 170 tys km.Silnik chodzi równo na gazie i na benzynie, nic nie "dzwoni",zawsze pali z pierwszego, na pewno bierze mało oleju, problem jest natomiast z dynamiką jazdy,trzeba...
nie odpowiem wprost na postawione pytanie, ale podam historię znajomego, mało w psychiatryku nie wylądował :D:D na benzynie OK, na gazie szarpie na biegu jałowym 1-wszy mechanik - wymiana świec, kabli, bez skutku, potem regulacja zaworów, bez skutku, potem wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, docieranie zaworów, bez skutku 2-gi mechanik...
Jakie powinno być ciśnienie, kompresja w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy ciśnienia kompresji w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR (Common Rail). Użytkownik chce poznać prawidłowe wartości ciśnienia sprężania oraz ewentualne wskazówki dotyczące diagnostyki. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie:...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Awaryjność. Przebieg 160tys. W tym samochodzie psuje się wszytko po kolei. W przeciągu zeszłego roku zostały przeprowadzone naprawy i wymiany: pasek rozrządu, napinacz, rolki, uszczelka pod głowicą, prostowanie zaworów(efekt pękniętego paska), alternator, lampy przednie(popękane uchwyty), całe zawieszenie(2000zł), tarcze, klocki, płyn hamulcowy, świece,...
No jest wiele rzeczy, bo niestety Polonez nie należał do auto dobre jakości. Mogę napisać Ci co mi się psuło ale pewnie też ktoś by się przydał że sprzętem, żeby to sprawdzić. Pod koniec żywotności miałem bardzo niskie ciśnienie na cylindrach, prawidłowe koło 12 atmosfer a u mnie nawet na ostatnim nie było 2 atmosfer na reszcie koło 7, lecz może być...
Witam ponownie po lekkiej przerwie. Obiecałem dać znać jak będzie po problemie z wyrzucaniem płynu. Było to już wyżej opisane prawdopodobne przyczyny przez kilku użytkowników, ale może w dużym skrócie opiszę dla potomnych, może komuś się przyda w nadchodzących niemiłych objawach. Wymieniłem korek (wszystkie org) zbiorniczka wyrównawczego, termostat,...
Niestety została Pani kilkakrotnie oszukana. Po pierwsze na regenerowane turbosprężarki większość firm daje gwarancje, jak turbo padnie po 40 km niech oddają pieniądze(chociaż z tym różnie bywa). Po drugie takie sprężarki to loteria i zazwyczaj taniej jest kupić nową lub ewentualnie używaną bez większych luzów (mechanik sprawdzi to w 3s jeśli turbo...
jestem posiadaczem clio 1 z 95r z silniczkiem 1,2 energy. Stawiałbym na remont a jego cena na pewno nie przekroczy 2000zł.Swój już dwukrotnie reanimowałem i nigdy nie wydałem więcej niż tysiąc a przebieg mojej reni to już ponad 500 TYS KM!!!bez szlifu tulei zaznaczam- łatwo kupić drugie nowe lub używki na szrocie.Ostatnio ściągnąłem głowice bo uszczelka...
Witajcie ! Wiem na pewno, że jest tutaj wiele osób, które na pewno będą potrafiły mi w jakiś sposób pomóc. Od jakiegoś czasu w moim samochodzie zaczęła falować wskazówka na wskaźniku temperatury chłodzenia silnika. Nie faluje ona non stop - ale są momenty, że dochodzi do pułapu czerwonego. Następnie po jakimś czasie opada i ponownie powoli zaczyna iść...
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem tłokiem bo sprężone powietrze nie sprawdzalo się....
Witam i jednocześnie proszę o pomoc. Od pewnego czasu miałem niewielkie ubytki płynu chłodzącego i uzupełniałem w miarę potrzeb. (Ostatnio coraz bardziej się zwiększały lecz nie mogłem namierzyć żadnego wycieku) W ubiegły poniedziałek pojechałem wymienić olej silnikowy przy okazji dolano mi do odpowiedniego poziomu również płyn chłodzący (nie wiem co...
Nowsze diesle może i kręcą się do 5000 ale tam już nie ma komór wirowych a wtrysk bezpośredni. Chyba, że mówimy o rozbieganiu silnika, to wtedy i benzyniaka możemy rozkręcić tyle ile pozwoli uszczelka pod głowicą. Z tego co mi wiadomo, to diesle zwykle mają maksymalną moc przy 4000 i te obroty uważam za maksymalne, Tak czy inaczej w przypadku fire rzeczywiście...
Trudno stwierdzić na odległość co jest przyczyną, ale uważam, że problem tkwi we wtryskiwaczach benzyny. Przy stałej jeździe na gazie mało używane wtryskiwacze benzyny uległy zanieczyszczeniu i zamiast wtryskiwać do komory spalania silnika mgiełkę paliwa wtryskują tam strumień. Przy zimnym silniku paliwo ni może się normalnie spalić co objawia się nierównymi...
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda wrze w granicach 100 stopni Celsjusza, więc jak najbardziej...
centralka: ESGI, wtryski: Reg FAST, reduktor świeżo wymieniony: OMVL CPR. Błąd P0302 wyskoczył właśnie w drodze do warsztatu przed wymianą reduktora a około miesiąc po zakupie auta (kupiłem już z LPG). UPDATE: Więc tak: listwa wymieniona (dysze fabryczne chyba 2mm), kontrolka przestała się zaświecać, jednak auto mułowate na wyższych biegach. Założyłem...
Mam Ursusa C330. Ursus długo stał na dworze (większość czasu z niezakrytym wydechem - mógł deszcz wpadać). Przyszedł czas fgo uruchomić, wlałem oleju i od ręki zapalił. Po kilkudziesięciu zapaleniach (na kilka minut za każdym razem) zaczął kopcić białym dymem i"pluć" olejem z wydechu. Olej sprawdziłem i jasny więc obstawiałem uszczelkę pod głowicą....
Ponieważ na tym forum bardzo często pojawiają się pytania dotyczące druku i problemu z głowicami i ich zatykaniem pozwoliłem sobie popełnić mały instruktarz - jako człowiek który zadrukował już pół tej planety. Dotyczy to w szczególności odpowiedzi na ten wątek. Jeżeli moderator uzna inaczej, proszę zwyczajnie wydzielić ten wpis do nowego wątku. To...
Panowie z tego, co wyczytałem w tym temacie wszyscy zawodowi mechanicy są profesjonalni, czyli: DIAGNOZA+NAPRAWA+CZĘŚCI=CENA. Jednak nie zawsze wygląda to tak ślicznie. Właściciel warsztatu powiedzmy 90% to rzetelny mechanik, jednak ludzie pracujący u niego będą powiedzmy w 50% fachowi (jak mam zaufać?).Pytam, co macie do ukrycia że nie mogę zerknąć...
Miałem coś podobnego w Felicji '99 MPI. Nie gotowało mi się, ale normą było podchodzenie temperatury pod 110°. Zrobiło mi się kiedyś samo, stojąc na skrzyżowaniu. Zwykle miałem w okolicach 90°, a tu nagle pyk - zaczęło regularnie, na wolnych obrotach dochodzić pod te 110°. Wentylator na chłodnicy dawał radę, nie miałem przejścia powyżej. Ale stres...
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Witam! Zacząłem nowy wątek gdyż nie idzie mi szukanie poszczególnych wiadomości... Prosiłbym o pomoc. A mianowicie..-->..jak w temacie posiadam samochód marki Opel Corsa B z silnikiem diesla 1.5D z 1993r. Autko ma nakulane 170tys. Jest bardzo poczciwe i świetnie się sprawowało przez ostatnie 3 lata jak go posiadam. Nie zepsuło się absolutnie NIC! Bardzo...
Tak jak przewidywałem, bicie piany. I pokazywanie braku wiedzy w temacie. Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Cały czas to robisz, sprzeczasz się nie odpowiadasz na zadawane pytania, ciągle wyciągasz jakieś kolejne argumenty bezwzględnie obnażajace twój brak wiedzy w temacie. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako...
Padająca elektronika, rdza, lecące łożyska w kołach i wieczne problemy ze wszystkim o braku komfortu nie wspominając. Skąd w ogóle takie informacje? Gdzie rdza? Gdzie problemy z łożyskami większe niż w innych markach? Co to znaczy problemy ze wszystkim? Kolega ma Leona Cupra 4 TDi. Auto chwilę po kupnie dostało większą turbosprężarkę(bo poprzednią...
Czym sie sprawdza czy nie ma pęknięć i gdzie się w takie coś można zaopatrzyć bo chciałbym głowice sprawdzić przed montażem? Moim zdaniem nie opłaci Ci się kupować urządzenia, no chyba że zakładasz działalność tego typu to tak. koszt regeneracji trzeba liczyć gdzieś połowę nowej głowicy. Jak nie była przegrzana i nie uległa odkształceniu to jak najbardziej...
Przepraszam, że zakładając temat pierwszym razem nie zastosowałem się do pkt.11 regulaminu. mam nadzieję, że teraz zrobiłem to prawidłowo. Chciałbym opisać problem, który mnie po prostu przerósł, a przede wszystkim zaskoczył Ale po kolei. Było dokładnie tak: 1.pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach 1 cylinder 14, 2 cylinder 14, 3. cylinder14,...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Uszczelki znalazłem w sklepie, jeszcze mają na stanie, ale to i tak po fakcie bo wyciąłem wcześniej i wymieniłem. Wymiana problemem nie jest. Gorzej z dostępem. Ja akurat wymieniałem uszczelkę pod głowicą to dostęp był idealny.
Kilak wypowiedzi '' No ja czytałem wiele informacji poświęconych właśnie wymianie oleju, w prasie motoryzacyjnej więc chyba wiedzą co piszą i tam właśnie zwracali uwagę, że potraktowanie gorącego silnika zimnym olejem może spowodować uszkodzenie głowicy... Oczywiście wiadomo, że nie dzieje się to zawsze, bo ciągle wymieniają tak olej w serwisach i nic......
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Od roku jestem posiadaczem Omegi 2.2 dti'2001. Poprzednio miałem Poloneza którym jeździłem od nowości. Samochodzik byłby super gdyby nie blacharka. Zrobiłem nim ponad 110 tys km. Lałem paliwo i wymieniałem olej ( od nowości Mobil1 5W-40). Z poważniejszych usterek była wymiana uszczelki pod głowicą , ale rdza nie dawała mi spokoju( no i wyjący tylny...
https://obrazki.elektroda.pl/5433852500_... https://obrazki.elektroda.pl/5656775800_... . Witam wszystkich którzy mają podobne problemy z silnikiem opla który miał obiawy :-brak błędów silnika -Silnik grzal się mocno i szybko -Nie równo pracował na wolnych -Po jakim czasie zaczęło bablowac na gorącym silniku zbiornikiem...
Zakładam nowy temat, gdyż na starym nie mogę otrzymać odpowiedzi, może jest już za mało widoczny. A więc po utracie płynu chłodniczego przegrzałem 2.5tdi 180km AKE. Okazało się, że obydwie głowice pękły, tak więc kupiłem używane i oddałem je do regeneracji, tzn. planowanie, szlifowanie gniazd, wymiana uszczelniaczy. Złożyłem auto zakładając nowe uszczelki...
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
matiz wymiana uszczelka wymiana uszczelka głowica uszczelka głowica wymiana
pompa afriso ustawienia fabryczne xiaomi czarne zdjęcia galerii
płytka spawarki naprawa płytka spawarki naprawa
Jednofazowe falowniki hybrydowe SAJ-SELFA H1/H2 off-grid – pobór prądu, tryb EPS, magazyn energii Makita DMR108N – brak odbioru PR 1 Polskie Radio na 225 kHz LW, zakres AM od 522 kHz