Siłownik w drzwiach kierowcy nie jest siłownikiem, a tylko atrapą, ze stykami przełączanymi kluczykiem. Przy zwarciu coś w środku się przepalało - ścieżka chyba. Nie pamiętam dokładnie, bo raz i dawno to robiłem.
Ale sterownik masz fabryczny, czy dokładany? Więc teraz centralny jest obsługiwany tylko z kluczyka? Oczywiście, że nie ma problemu, by w tak prostym systemie zastąpić stary sterownik nowym. Jeśli ten stary ma właściwe zasilania i otrzymuje poprawnie sygnały sterujące, to możliwe, że uległ uszkodzeniu, a jego naprawa jest reguły nieopłacalna.
Pewnie kable przewody popękały od dokładanego siłownika,albo umarła centralka uniwersalna którą ktoś dołożył. Pozdrawiam
podłączyłem masę pod zawias w drzwiach Podłącz do stałego punktu karoserii, oczyść miejsce podłączenia z lakieru. Sprawdź na złączu centralki c.zamka czy jest zasilanie. Kierunkowskazy podłącz do niebieskiego i niebiesko/szarego przewodu, znajdujących się w wiązce przewodów za panelem bocznym tapicerki słupka po stronie kierowcy.
to jest tak ze master steruje i jeśli naciśniesz dzyngla od drzwi w których jest siłownik mastera to zamknie ci wszystkie drzwi jeśli przekręcisz kluczykiem żeby zamknąć to tez zamkniesz wszystkie drzwi:) Dodano po 5 założenie dwóch slavów uniemożliwia zamykanie wszystkich drzwi z kluczyka.
w stykach "mastera"
W drzwiach kierowcy masz siłownik master bez siłownika ;) czyli samą wkładkę ze stykami, musisz go zastąpić siłownikiem master a alarm może sterować silnikiem tego siłownika (za pośrednictwem przekaźników).
Witam Popełniłem głupi bląd przy ładowaniu akumulatora, bo właśnie po tym centralzamek (dokładany) przestał otwierać kluczem troje drzwi. Siłowniki i kable OK, pozostaje sterowanie. Czy opłaca się to naprawiać i co koledzy polecają do podstawienia. Nie wiem czy ten zamek jest na pilota, auto kupione 3 lata temu pilota nie miało, zamek centralny działał...
Z powodu rearmingu powinien podłączyć wszystkie krańcówki, ewentualnie lampkę która go skasuje. Same drzwi kierowcy nie wystarczą. Autora tematu proszę u uzupełnienie danych dotyczących marki, modelu i rocznika pojazdu.
na slupku po stronie pasazera
Porównaj połączenia wiązki przewodów https://obrazki.elektroda.pl/8243598000_...
Ten sterownik ma tylko funkcję ,zamknij i otwórz. Powinna zostać tamta centralka a ta jako dodatek, podłączasz sterowanie masą. I wtedy dwa przewody z pilotowej dajesz na biały i brązowy.
aha w takim razie bede szukał uniwersalnej centralki, dzięki za oświecenie. :)
Mostkować , ale z czuciem :-) Tutaj masz schemat centralnego zamka peugeota 405, co prawda GLX, roczniki 93-95, ale powinno byc tak samo. Schemat do starszych 405 mam tylko w mało czytelnej formie.
Zależy jaki masz centralny zamek, diody się stosuje jak masz jeden pojedyńczy przekaźnik od sygnalizacji światłami, mimo że są dwa przewody do kierunków, to są one lutowane do jednego punktu na płytce. Dla bezpieczeństwa można dać diody, zwykłe prostownicze, co najmniej na prąd 3-5A, żeby się nie grzały http://obrazki.elektroda.net/22_12239052...
Leniuszek z Kolegi, chwila szukania.... http://daewooforum.pl/temat37682.html
Bezwzględnie zastosuj bezpiecznik.
Witam Oryginalny sterownik C.Z. jest w drzwiach kierowcy.
pkhner - coś chyba odwrotnie powinno być według twojego tłumaczenia. Bo jakby siłownik był za luźny, to otwierałoby wszystkie drzwi z pilota, a z kluczyka, tylko kierowcy. A autor pisze, że akurat jest odwrotnie. Chyba, ze alarm mu tak "cwanie podłączyli", że alarm mu bezpośrednio steruje siłownikiem drzwi kierowcy, a ten dopiero porusza resztą w drzwiach...
Bateria w pilocie sprawna gdyż kiedy naciskam przyciski to świeci się czerwona dioda w pilocie, ale wogóle nie reaguje central zamek ani autoalarm. Zły tok myślenia,to że świeci nieznaczy że bateryjka dobra,sprawdz miernikiem i wtedy będzie jasne,może ma ok.10v a jak naciskasz przycisk to spada np. do 3v.Miałem taki właśnie przypadek i niemal co niewymontowałem...
Przecież zaznaczyłeś sterowanie zamkiem pneumatycznym. Czy masz problemy z czytaniem?
podczas podłączania zrobiłem jakieś zwarcie i usłyszałem jakby przepalenie się bezpiecznika No to napraw przełącznik w drzwiach kierowcy
Nie otwiera się czyli siłownik ani nie drgnie czy nie otwiera bo "za mało" podnosi się "dzyndzel"?
to Prestige APS 150MX http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam,mam mały problem. Jakis czas temu zamontowałem do matiza 4 siłowniki i centralkę ale nie na pilota, w 2 przednich drzwiach siedzą siłowniki master, z tyłu slave. Po podłączeniu centrali bez pilota wszystko chodzi jak należny, sterowanie jest (masą). Od centralki zostały 2 piny, biały i brązowy do podłączenia sterowania zdalnego.Tu schemat http://obrazki.elektroda.pl/1382420200_1...
mój matiz posiadał fabryczny centralny zamek ale to mi nie wystarczało, kupiłem radiowy sterownik do centralnego zamka, do drzwi kierowcy założyłem uniwersalny siłownik sterujący i wszystko ok poza jednym szczegółem ze fabryczny siłownik od strony pasażera którego wcale nie ruszałem nie zawsze wciąga bolec, czasami wciągnie do połowy i mozna drzwi otwożyc,...
Zielsko93 napisał: Jestem skłonny wysłać liter miejscowej wódeczki dla osoby która pomoże mi zainstalować sterownik Miejscowej, czyli skąd? A mówią, że moderatorzy na tym forum mało pomagają.... ;)
Witam. Mam co najmniej dziwny pomysł/pytanie... Czy są w sprzedaży jakieś multi piloty do aut/bram? Konkretnie chodzi mi o to, aby mieć jeden pilot do dwóch aut i bramy w jednym. 1. brama sterowana jednym przyciskiem 2. Matiz-uniwersalny centralny zamek, trzy przyciski-otwórz, zamknij i bagażnik 3. Mercedes-uniwersalny centralny zamek, dwa przyciski-otwórz,...
0R5 to znaczy to samo co 0,5R (litera R oznacza omy). Tak samo jak 1k5 oznacza 1,5 kilooma. Myli drugi wiersz, te 12V, termistory i pozystory nie mają podawanego napięcia. Ale może to głupkowate oznaczenie wymuszone przez producenta samego zamka. Są jeszcze bezpieczniki polimerowe o podobnym wyglądzie, bywają "samopowrotne" ale wartość 0,5 (załóżmy,...
a mozna zamontowac jakos tanio centralny zamek w Matizie?
Oczekiwalem odpowiedzi od kogos kto bedzie znal sie wlasnie na matizie bo w skrzynce bezpieczników w srodku auta w matizie jest miejsce na bezpiecznik wlasnie do centralnego zamka i głownie wlasnie chodzi mi gdzie są te przewody z tej skrzynki bezpieczników ktore idą na centralny zamek??????
Witam Pszukuję schematu zamka centralnego w matizie, Padł mi gdzieś bezpiecznik i nie mogę go zlokalizować.
jak wyzej w temacie pomozecie mi podlaczyc sterowanie radiowe do centralnego zamka mam centralke z pilotami ale w dzwiach kierowcy niema silownika tylko jakies cos niewiadomo co jak to podlaczyc prosze o pomoc
Mało prawdopodobne aby 2 piloty padły w jednym czasie , racze stawiam na centralkę
Mam pytanie dotyczące samochodu Daewoo Matiz. Chciał bym do fabrycznego centralnego zamka założyć sterowanie z pilota. I tu moje pytanie. Jak zbudowany jest ten centralny zamek? Jedni piszą że nie ma on żadnej centralki, inni że jedna jest. A jeśli jest to gdzie jest umieszczony? I jeszcze problem siłownika w drzwiach kierowcy. W kilku tematach znalazłem...
mało szczegółów... spróbuj tego http://obrazki.elektroda.pl/2707428000_1...
Mogą, to być np. nieszczelności na wszystkich obwodach, dlaczego by nie. Trzeba , to sprawdzić. Można np. (mało higieniczne :D ) zaciągnąć buzią, przytkać językiem i sprawdzić czy trzyma :-)
dziękuje pogłówkowałem i założyłem działają pozdrawiam
Rozumiem, ze masz fabryczne piloty do centralnego zamka i chcesz podpiąć alarm bezpilotowy? Uzbrajanie i rozbrajanie weź z wiązki idącej do drzwi (przewody do siłownika w drzwiach). Rozpiskę posiadam do Premacy od 2001r. Na wszelki wypadek podesłałem ci na PW. Co do dźwięku przy uzbrajaniu i rozbrajaniu alarmu to przepisy zabraniają ich stosowania na...
Za czasów poloneza (trochę dawno temu) podobny zamek w drzwiach kierowcy był "centralką" i nie było innej. Jak działało, nie wnikałem
Witam miałem kiedyś ten sam problem, tez z Renówką. Rozwiązanie było proste. Mianowicie. Zakupiłem nowy alarm samochodowy. Zamontowałem jego samą centralkę, bez montowania syreny , czujki uderzeniowej i czujki ultradźwiękowej. Doprowadziłem do niej zasilanie , natomiast z wyjścia centrali alarmu doprowadziłem sygnał do centralki centralnego zamka.(...
Witam. Wesołych Świąt. 1) Zamarznęły mi szyby przednie ale nie wiedziałem o tym i pierwsze ruszyłem prawą, troszkę ją przytrzymało ale opuściła sie, i działa, ale lewa ani drgnęła, zostawiłem ją odmroziła sie,a le juz sie nie opuszcza, sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są ok, a podczas naciskania przełącznika od opuszczania szyby, słychać "klik"...
a centralny zamek z pilota już nie zadziała?
No tak tylko mało który siłownik centralnego zamka ma taki skok żeby mógł otworzyć całą przepustnicę.
Do tych dwu przewodów podłączasz moduł radia, do zamykania pilotem.
http://www.matiz.ares.lvl.pl/index.php?f... i na liście jest montaż centralnego zamka ładnie opisany :)
Witam kupilem ostatnio modól sterowania zamka centralnego lecz nie mam żadnego schematu jak go podlaczyc.Jezeli ktos z was moglby mi pomóc to bardzo prosze.POZDRAWIAM. dokladnie.Modól kupilem na allegro,niestety poprzedni wlasciciel nie pomyslał ze schemat tez mi sie przyda :) I jak? znalazles cos ?
niestety ale korzystałem z tej informacji ale to wszystko mało
Z centralki wychodzi różowy i jest w nim +12V. Podłączasz go do czerwonego w syrence. Czarny z syrenki ciągniesz gdzieś na karoserię (do masy) bądź bezpośrednio pod minus do akumulatora. Prościej się nie da. Na przyszłość też pamiętaj że chyba nie ma centralki w której różowy, pomarańczowy, żółty, czerwony, czerwono-biały był by masą!!! Te kolory zawsze...
Witam, czy może ktoś wytłumaczyć, krok po kroku, jak to działa? Film stary i mało co widać. Otwieranie zasuwki odbywa się za pomocą centralnego zamka samochodowego. Podkreslę, że nie znam się kompletnie. https://youtube.com/watch?v=...
dzięki, masz może dokładny schemat instalacji elektrycznej Peugeota 206? Ten co mam jest mało czytelny.
No ja już tu czegoś nie rozumiem. Specjalnie podałem schemacik połączeń pompy z zamkami. Nawet, gdyby kolory były inne to i tak wszystko widać dokładnie. Jaki jest problem w powieleniu styków zamka przekaźnikami? Dla pewności omomierz w dłonie zbadać przypadek zamka, zrównoleglić styki zamka przekaźnikami do przewodów i wtedy nie ma różnicy, czy sterowanie...
Po co Ci tam rozpiska? Przecież to prostota do zrobienia. Matiz czy spark?
Oczywiście, że pod G. Punto, Punto Evo transponder musi być prekodowany pod dany samochód. Sam pin i transponder to za mało. Prekodowanie pod nadajnik centralnego zamka (zintegrowany z immo) to też temat nie łatwy. Jak coś, to zapraszam do mnie - daleko nie ma.
Trochę mało informacji. Po pierwsze czy zamek centralny jest oryginalny czy też dokładany, jeżeli dokładany to jaka to jest centralka (może zdjęcie przynajmniej pilota). Rozumiem, że sam zamek centralny działa tylko nie reaguje na pilota. Masz jednego pilota czy więcej, jeżeli masz drugiego pilota to czy na drugi też nie reaguje?
to zdemontuj centralny zamek,albo łatwiej-wyjmij bezpiecznik.
Wszyscy tu mądrze radzą ale tak naprawdę to nikt nie wie o jaki siłownik tu chodzi? Oryginalny czy nie. jeśli nie to TESOR, MERA, SPAL albo jeszcze inny (3 czy 6 kg). Na każdy są inne metody. Objawy to za mało.
centralny zamek był założony fabrycznie, a moja centralka c.z. znajduje się nad nogami kierowcy ( tak powiedział fachowiec od alarmów przy zakładaniu czujnika przechylenia ) zobaczę najpierw bezpieczniki, ale nie wiem czy to one sa winne, bo zanim całkowicie padł c.z. to raz otwierał, raz nie wszystkie drzwi . ( początkowo myślałem ze to jest zwiazane...
Wszystko wskazuje na uszk. BCM. Lub brak zasilania. Jakimi błedami informują sterowniki? Mało konkretów w opisie
https://obrazki.elektroda.pl/2025347100_... Od pewnego czasu przestała działać zapalniczka był moment że się wyłączyła za jakiś się włączyła i przestała działać. Mało tego zamykanie centralnego zamka z pilota również nie działa muszę kluczykiem zamykać . Nie wiem czy to ma jakieś powiązanie ze sobą że jak nie działa zapalniczka to...
Z tego co piszesz to w twoim aucie zamontowane jest dodatkowe urządzenie- prawdopodobnie alarm lub centralny zamek+odcinka przeciwkradzieżowa (immobiliser jak to określasz). Natomiast jest jeszcze fabryczny immobiliser zamontowany ale nie o nim tu mowa. Teraz musisz znaleźć w aucie gdzie instalator umieścił ową centralkę i sprawdzić czy faktycznie jest...
Witam, ... mam kabelek który niby do tego służy ale na nim jest około 0.5 V czyli za mało zeby ruszyć siłownik, potrzebuję przełącznika który... a skąd ten kabelek idzie? Klasyczny przełącznik przełączany prądem do przełączania centralnego zamka wygląda tak jak na niebieskiej fotce obok, pod moim nickiem :)
Centralny tak jak napisał wyżej kolega, a druga płytka do rozszyfrowania bez problemu np: jest to taki typowy alarmik, możesz sprawdzać po płytce, zasilanie znajdziesz bez problemu, tranzystor wyglądający jak BD139 steruje raczej syreną max 1A obciążenia (czyli dość mało , lepiej wysterować tym przekaźnik) niebieski przekaźnik to wyjście na migacze,...
wymieniłem kondensatory na inne o troszke większej pojemności i teraz ten moduł podaje impuls napięcia minimalnie dłuższy niż poprzednio, dzięki temu wszystkie siłowniki zdążą zamknąć zamek przed zniknięciem tego impulsu, wszystko działa poprawnie i jest ok, temat uważam za zamknięty
A sprawdzałeś baterie? Z tego co wiem to jak napięcie spadnie poniżej 12V to piloty po prostu przestają działać.
Dziękuję za wszystkie sugestie (czasem mało trafne - ale tak to już bywa). Zamontowałem mój sterownik centralnego zamka i zablokowałem możliwość użycia klucza mechanicznie. Życzę wszystkim wesołych i spokojnych świąt Bożego Narodzenia. Temat do zamknięcia.
Zamień przewody niebieskie podłącz do zielonych, a zielone do niebieskich, Pan w sklepie niestety mało kumaty, z schematu wyraźnie wynika, że po podaniu masy na różowy centralny się zamknie, a na różowo czarny jak się poda masę to się otworzy, wypróbuj to rozwiejesz swoje wątpliwości, co do otwierania zamka z kluczyka to gdzieś jest jakiś błąd w montażu.
do matiza wystarczą zwykłe uniwersalne siłowniki,nie trzeba kupować tych 6-cio kilowych.
Moduł komfortu służy jako odbiornik pilota, sterowanie lampką oświetlenia wnętrza i klapą bagażnika, niczym więcej. Można go wypiąć, a centralny zamek z kluczyka i sterowanie szybami muszą działać dalej. Mało z tym, będzie działać nawet domykanie i otwieranie szyb z zamka drzwi kierowcy.
witam, jak w temacie mam problem z modułem komfortu. nie działa mio centralny zamek i szyby,a z kluczyka otwierają mi się tylko przednie drzwi ,ale jest tak tylko rano, po paru godzinach wszystko funkcjonuje dobrze. może to przyczyna jakiś zawilgoconych kabli czy coś takiego? czy ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać tego problemu..
Witam. Zakupiłem żonie Kię Picanto 2009 w dieslu bo poprzedni Daewoo Matiz zakończył żywot. W Matizie miałem podłączone światła do jazdy dziennej oraz sam zakładałem centralny zamek. W nowej kijce jest już ale otwierany i zamykany z kluczyka. W Matizie mieliśmy założoną centralkę którą można było obsługiwać telefonem ( nie trzeba szukać kluczyka jest...
nie zauważyłem że kolega ma mało punktów
Mało danych. Który rok produkcji?
Centralnym steruje pompka,w niej jest sterownik.A co do szyb to nie wiem ale w Seacie Toledo jest po tylną kanapą.Może przy nim masz zamieniony przewód.Choć to bardzo mało prawdopodobne.
to właśnie tak jest z kupowaniem super alarmów okazyjnie na allegro,chciałeś oszczędzić i masz problem,a nie działa ci z centralnym,bo na 99% trzeba skrosować wbudowany interfejs centralnego zamka do pracy z siłownikami,a tak kończąc popsuje ci humor,bo miałem okazję zakładać parę wynalazków tego typu klientom,którzy też się na to skusili i jest to...
Po jakiej chwili ,bo opisałeś mało dokładnie.
te dwa kable do centralnego zamka to sa tylko sygnały do modółu centralnego zamka , musisz se dokupic modól albo go zrobić z przekażników , poniewarz w poldku były montowane standardowe siłowniki sterowane naprzemiennie +/- , jak poszukasz na allegro to go kupisz za 10 pln
Zapomniałem dodać że samochód ma 15 lat i 35000 km... Od spodu i od środka fabryka. Dodano po 27 Nie ma alarmu ani centralnego zamka.
Ok 1 s to chyba troche za mało jak na taki stary zamek??
Daewoo Matiz , alarm prawdopodobnie Prestige APS 150MX , centralny standartowy, alarm zalaczany z pilota
Jest wsio dla 6N oraz 6N1, lecz mało dla 6N2 (Polówka III po lifcie). Ta po lifcie, czyli moja, ma wnętrze od 9N, tyle że instalacje się różnią.
hmm-będe musiał poszukaś odpowiedzi gdzie indziej bo tutaj dużo gadania a mało fachowości dzieki za " pomoc'
witam mam pytanie czy montaz dotyczy tylko Tico czy Matiz tez wchodzi w rachube? Pozdrawiam
Fail na zegarach świadczy o nieudolnym grzebaniu w nich, korekcie przebiegu etc i złej sumie kontrolnej. Ktoś kto grzebał był mało ogarnięty, wystarczyło by teoretycznie przekodować z wartości tej samej na tą samą by poprawić sumę. Co do pilota to nie mylmy pojęć, tu nie trzeba pinu i nie trzeba can+k comandera, tylko zwykły vagcom. Ty nie masz problemu...
witam problem dotyczy centralnego zamka ,mianowicie drzwi kierowcy otwieraja sie i z pilota i z kluczyka czyli sterownik działa kłopot w tym ze nie działaja pozostałe dzwi pomiar napiecia w kazdych drzwiach ok9,8v chyba za mało co jeszcze sprawdzic?
Proponuję odłączyć alarm do centralnego zamka. Być może alarm zakłóca pracę zamka. Nawiasem mówiąc te zamki są naprawdę mało awaryjne. Dwa posty takie same w różnym czasie.
Same przekaźniki to mało. Musi być jeszcze układ odłączający je po chwili, bo sterowanie z siłowników master jest stanem, a nie impulsem. Taka centralka kosztuje 10 - 12 zł. Jej schemat zresztą pałętał się gdzieś na forum. Już lepiej rozejrzyj się za nową centralką z obsługą masterów i po sprawie.
Wszystko się wyjaśniło. Oznaczenia na pilocie były mało czytelne. Oderwany stycznik w pilocie. Temat zamykam.
W drzwiach jest złącze wielostykowe - konkretnie między zawiasami. Jeżeli drzwi były demontowane to może styki są zabrudzone. Rozebrać gniazdo z wtyczką przeczyścić - gorzej na pewno nie będzie. Problem jest tylko jeden -mało tam miejsca na takie czynności.
faktycznie jest tak jak mówisz takie przewody idą do drzwi ale jest mały myk o którym mało kto wie a prosty. Możesz podłączyć centralny do bagażnika a tam są też 3 przewody do bębęnka z czego na jeden przychodzi + i dwa wyjścia zależy czy otw. czy zamykanie.
Polecił bym ci alarm SuperForteca firmy AMT. Montuję ich sporo i są mało awaryjne. Podstawą jest montaż. Czyli dobra masa z akumulatora i staranne łączenia przewodów, lutowane oczywiście!!!! Tak więc o fortecy poczytaj na www.amt-alarmy.pl Centralny zamek możesz wziąść jaki kolwiek ale polecam jakiś firmowy a nie no name. Jeżeli chodzi o montaż sposób...
Witam Was !!! Wczoraj zakładałem alarm MAGICAR 440!!! WŁAŚNIE DO PASSTA z 89roku (pocztatek 90) i miałe sterowanie dwoma plusami, prawie wszystkie tak mają!!! A chciałem dodac ze ten alarm ma wbudowany CAŁY sterownik centralnego zamka!!! W instrukcji sa opisane podłączenia zamków, jest opisane rozrysowane podłączenie zamka do CHRYSLER (w załączniku...
Przelotki drzwi jeśli ma centralny zamek, w innych miejscach mało możliwe bez czyjejś ingerencji.
Jeśli nie ma centralnego zamka to niekoniecznie polecam alarm- bo bedzie to ciągle wyć. Wtedy ludziska najpierw otwierają z klucza no i wyje , a potem wyłączają alarm . Jeśli alarm, to proponuję założyc od razu zamek centralny. Alarmy są przeróżne, sam montuje mało znane, ale niezawodne, a są znane i takie sobie co do funkcjonalności. Pożądny warsztat...
Czy podzieli się ktoś schematem, mój mail: rafee(malpa)vp.pl jakby coś
Za mało informacji jaki samochód centralny dołożony czy fabryka?
Witam Moga być też przerwane przewody w harmonijce,lecz często powodem są zimne luty w kostce 8-mio pinowej zamka.Widać po rozebraniu zamka.
Jak w okolicach sprzęgła to mogłem coś sam zepsuć z wiązkami kabli niedawno bowiem montowałem centralny zamek i może coś popsułem z kablami. Jutro sprawdzę. Na razie dzięki za zainteresowanie.
http://www.amt-alarmy.pl/sklep/product_i... Dla mnie ktoś, kto nie potrafi przedstawić swojej oferty bez błędów ortograficznych jest jakiś..... - mało wiarygodny :|
. Ogolnie nie powinnes miec problemow , auto proste . Jesli znasz chociaz podstawy elektryki to dasz rade Jesli masz fabryczny centralny zamek to musisz zamontowac silownik w drzwiach kierowcy
matiz centralny zamek matiz centralny zamek fabryczny alarm centralny zamek matiz
scenic zegar grundig unitra nagrać dekodera komputer
kemppi minarc polonez chłodnica
Instrukcja serwisowa Panasonic SA-PMX2 - naprawa krok po kroku Schemat serwisowy Panasonic SA-PMX2 - gdzie znaleźć?