Ok to teraz zlutuj czerwony z żółtym i radio będzie miało zasilanie to nowe.
Być może radio jest zasilanie ze wspólnego bezpiecznika.
Żółty to właśnie podtrzymanie pamięci i jest on na stałe.Czerwony to zasilanie po kluczyku jak znika napięcie to radio się wyłączy.Jak nie znika na czerwonym po wyłączeniu kluczyka to podłącz go w takim miejscu żeby znikało.Nie znam instalacji Matiza w szczegółach ale podałem ogólne zasady.Akumulator kupiłeś nie w pełni naładowany.Jeżeli masz prostownik...
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
Do sprawdzenia na początek czy radio dostaje zasilanie, jakie to radio ori czy jakieś dokładane? Polecam tutaj pisać poprawnie po Polsku.
dobrze myślałeś przeprowadż zasilanie od akumulatora i będzie najpewniej a robisz to tak bierzesz 2 kable grubości 2mm" przeprowadzasz je przez komorę silnika przez jakąś zaślepkę gumową podpinasz do akumulatora oczywiście poprzez bezpiecznik 10a pezpiecznik dajesz na + gdzieś w komorze silnika (koło akumulatora) i gotowe w środku chyba sobie poradzisz...
Siostra kupiła Matiza. Poprosiła żebym zamontował radio. Niestety zamiast oryginalnej kostki wiszą tylko ucięte kable. Jakies zasilanie znalazłem ale nie chcę spalić radia. Potrzebuję schemat tej kostki, który kolor jest od czego. Pomocy!!!!
Tak ale ten głosnik jest zasilany 70W rms,z radia dostanie 15W rms.
Witam. Skąd wiesz ,że to urządzenie blokuje zasilanie ?Ja bym je pominął i po problemie.
Miernik w dłoń i do dzieła. Na 6p podejrzewam zasilanie. A te dwie po 2p to pewnie głośniki.
No jak, no prosto. Znajdujesz 12 V po stacyjce i podajesz na radio (przez bezpiecznik). I w czym tu problem ?
Mam pytanie mianowicie jak podłączyć radio samochodowe do daewoo matiz. W radiu mam inne kostki. Chodzi o to który kolor przewody jest od czego. Do radia chcę podłączyć osobne zasilanie a do samochodu wyjście na głośniki. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. Poniżej zdjęcie kostek w samochodzie. :|
Witam Mam Matiza i radio TTI 880, zakłócenia na początku MIAŁEM , aby je wyeliminować doprowadziłem zasilanie kablem ekranowanym bezpośrednio z akumulatora (ekran połączyłem z masą samochodu) dodatkowo przy CB wstawiłem filtr przeciwzakłóceniowy. Samo ekranowanie zasilania nie dało oczekiwanych rezultatów, razem z filtrem uzyskałem właściwą pracę radia....
wystarczy znależć opis adaptera w internecie póżniej rozebrać radio wlutować przewody na sztywno i też będzie jakby był problem z tym adapterem...wiem bo czasem cięzko dostać... albo popatrzeć po płycie i też będzie wiadomo gdzie zasilanie a gdzie głośniki
Plus po stacyjce włączony? Z instalacji auta do radia idą trzy przewody zasilające. Masa czarny, plus stały-żółty i plus po stacyjce- czerwony.
Dany element sprawdze jutro a radio zasilam, poprzez kable z kostki przeznaczone orginalnie do zasilania radia samochodowego. Autko w ktorym pomyka wraz ze mna ten sprzet to daewoo matiz.
Względem masy przemierz na których kablach masz stały plus, następnie czy pojawi się także po przekręceniu kluczyka - to na początek. Z głośnikami będzie trochę łatwiej, przy okazji sprawdź czy gdzieś w bagażniku nie ma pochowanych kabli zasilających i sygnałowych pod wzmacniacz.
Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem i działają. problem jest w tym ze w przewodzie w ktorym powinien byc caly czas prad to tam go nie ma. Mozna podlaczyc zasilanie do radia prosto od akumulatora odzielnym przewodem?
ALAN100 - to proste radio - do samochodu wystarczające Można próbować pod te śruby - jeżeli antena się zestroi - to będzie dobrze.
Rozwiązanie: co do brzęczyka, to znalazłem odpowiednie wolne styki w kostce pod deską u kierowcy. Natomiast zasilanie wzmacniacza przy radiu wziąłem, wciskając żyły kabla w styki od strony fabrycznych kabli.
Kolego dla ciebie są najważniejsze kable zasilające więc nie możesz mieć z radia zmostkowany żółty z czerwonym i jeszcze na zasilaniu po zapłonie. W samochodzie masz jedno zasilanie stałe i jedno po zapłonie wystarczy poszukać i podpiąć pod jedno żółty pod drugie czerwony a w razie gubienia stacji po prostu zamienić.P
Witam, jakiś czas temu również wpadłem na pomysł głośników creativa do samochodu, zastosowałem przetwornice 12/220 i wszystko grało jak ta lala. Pewnego dnia przetwornice szlag trafił. Więc wpadłem na kolejny pomysł - podłączenie 12VDC z zapalniczki za diodę prostowniczą w subie. I niby działa - player mp3 na baterie gra, natomiast radio oraz wszystko...
Zostaw w kostce zasilającej tylko potrzebne przewody to jest:czerwony(+12v po stacyjce),żółty(+12v stałe) i czarny(masa),pozostałe odłącz a radio powinno śmigać bez żadnych problemów.
Tak trzeba odłączyc zasilanie ,najlepiej wyjmując bezpieczniki znajdujące się w wiązce do centralki. Powinno ich być conajmniej trzy . Centralka powinna być w okolicach kolan kierowcy . Dodano po 1 Nie wykluczone że radio pobiera za dużo prądu.
Ja w swoim radyjku Daewoo zamontowałem przdewzmacniacz do CD(wystarczyło wstawić brakujące elementy,miejsce na płytce było),zmienić opcje(w panelu zworka)i przycisk Search zmienił się na CD. W CD-romie PLAY wyprowadziłem na zewnątrz,mikrostyk na kokpicie w wolnym miejscu po wyłączniku od klimy(Matiz). Zasilanie 2 stabilizatory 7812 i 7805 w obudowach...
No i wszystko jasne.... do tej pory radio było podpięte "normalnie", przejściówka, złącze ISO i tak dalej. Radio gasło tak jak pisałem (nie tylko ja) wcześniej. Skutkiem tego było np. to, że gdy wyciągnąłem kluczyk immobilajzer odcinał zasilanie również dla radyjka. Teraz doprowadziłem "+" bezpośrednio z akumulatora.... no i wiem co kupiłem. Moje Pionnery...
Może po prostu nie doczytałeś mojego posta, nie mam radia (źle się wyraziłem w pytaniu) ale sam wzmacniacz, który podłączam bezpośrednio do kostki. W schemacie tej kostki jest zasilanie (+12 V) i jakieś podtrzymanie (+12 V), które nie działa (a powinno ?) Głównie chodzi mi o to, czy nie ma żadnego niebezpieczeństwa, i czy już kiedyś ktoś z tym się bawił.
Witam. W swoim mietku mam problem z kasującymi się stacjami w radiu. Radio to Sony XR-5890R. W kostce odpowiadającej za zasilanie radia są 4 przewody: czerwony, żółty, niebieski i jeszcze jeden chyba czarny( koloru dokładnie nie pamiętam a nie mam teraz dostępu do samochodu żeby sprawdzić). Wszystkie kable są podłączone kolorami, oprócz niebieskiego...
W kwestii oryginalnego modułu optycznego, bo o niego głównie chodzi, lub aparatu zapłonowego, zaprosiłbym na http://daewooforum.pl/, może autokącik, jeszcze powinni być chętni matizowcy do rozgryzania które są warte swoich pieniędzy. Tu trochę ciężka sprawa, i nie pamiętam czy ogarniesz cały aparat do 400zł... Są dwa typy, Mando i DAC, jeden bardziej...
Witam szanownych kolegów, Mam kilka pytań odnośnie zabudowy CA w samochodzie Matiz (proszę bez uśmieszków). Niestety nie posiadam odpowiedniej wiedzy a chciałbym się upewnić i dowiedzieć kilku istotnych rzeczy. Dlatego proszę szanownych ekspertów o radę. Słucham róznej muzyki i radia. Nośniki to Cd i MP3. Jednostka sterująca narazie to Clarion DX358RMP...
Witam! Mój problem polega na ciągłych zakłóceniach sygnału radia. Zakłócenia zwiększają się wraz z wyższymi obrotami silnika. Zasilanie radia podłączyłem bezpośrednio do akumulatora ale to nic nie dało. Również filtr antyszumowy nic nie pomógł. Ostatnio zauważyłem że zakłócenia są tak duże , że nawet jak włączyłem radio na mojej komórce i chciałem posłuchać...
No i kolejny dzień walki za mną. To n ie podświetlenie, szkoda. Zakłócenia idą po antenie jednak. Jak dzisiaj podjechałem do kolegi to podobne zakłócenia pojawiły się u nie go w CB na moment. Chyba jedynym rozwiązaniem mojego problemu będzie zmiana anteny na antenę stałą przez jakiś uchwyt. Na momencik dzisiaj wziąłem inną magnesówkę od kolegi , na...
daewoo matiz zasilać radio matiz radio radio matiz
t370hw02 zamiennik irf740 przetwornica telefon brand
dacia duster podkładki dystansowe
Rezystancja cewki statora w chińskim motocyklu 125 cm³ Zmienna jasność podświetlenia zegarów w samochodzie: przyczyny i diagnoza