Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Sprawdzałes alternator?
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Zobacz bezpieczniki, zobacz czy jest napięcie na syku S alternatora.
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? ,chodzi głównie o to :jaki sygnał z regulatora gasi kontrolkę w przypadku tych inteligentnych alternatorów ,czy w ogóle jest możliwość jakiegoś prostego rozwiązania ?
Problem z alternatorem.
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
w instrukcji od mazdy 323 piszą że zakres napięcia alternatora to14.1-14.7 na biegu jałowym przy prętkości obrotowej silnika 2500...3000 obr/min a jeżeli jest większe to regulator do wymiany w maździe 323 moc alternatora 60-65A, przy max. napięciu 14V daje to moc 840 lub 910 W
Powiedział ci, że uszkodzony wtrysk, bo albo cie nie słuchał, że na wyłączonym silniku, albo chce cię skroić na kasę. Tym bym sobie głowy nie zawracał tak generalnie, bo we wielu autach jest taki dźwięk. Gorzej, że auto nie przyspiesza, tutaj już diagnostyka się kłania.
A ta lampka na czerwono musi być? Podłączałem właśnie tak jak na rysunku tylko bez lampki podałem bezpośrednio i nie ładuje.
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Na s masz mieć napięcie sprawdzane ŻARÓWKĄ . Ten styk "zbija" napiecie.
To LS, patrz co masz na styku S, i jak jest zgodnie to wymieniaj regulator i mała uwaga- nie trzeba oryginału za parędziesiąt zeta a wystarczy regulator od malucha, Jezpol najlepiej. I to śmiga.
podobno sprawny Numery takie same? Chodzi o numer katalogowy A2Txxxxx A3Txxxxxx
Alternator do sprawdzenia.
Tak, szukałem i nie widać ani takiego alternatora ani takich "bebechów"
Zacznij od alternatora. Szczotki, regulator.
alternator jest Mitshubishi 70A , mazda jest z 1989 roku.
Sprawdż mase alternator - silnik - akumulator
prawdopodobnie alternator
Alternator do roboty.
Problem ani w PCM ani w alternatorze.
Widac ze na śruby mocowany. Zwarcie na głównej wiązce lub alternatorze
ja wsadzam od malucha.Mocuję go z tyłu obudowy alternatora.
Brak na wyjściu sygnału sterującego pracą alternatorów typu SIG - Ford, Mazda P-D - Mazda L-RVC - GM LRO - Toyota. Dodano po 1 Brak na wyjściu sygnału sterującego pracą alternatorów typu SIG - Ford, Mazda P-D - Mazda L-RVC - GM LRO - Toyota.
Nie są te same.
Zrób foto tego alternatora, najlepiej tył. Jak sądzę jakiś Mitsubischi, ale ten kabelek jest zastanawiający.
Sprawdź ciągłość przewodu kontrolki ładowania,czy jak przewód zmasujesz to kontrolka świeci?.Ile ciękich przewodów dochodzi do alternatora.
Silnik 1.5 benzyna czy Diesel? Masz opis z alternatora tych przewodów?
Odkręć gruby ( plusowy ) kabel od alternatora, podepnij go przez żarówkę np od przedniego reflektora ( szeregowo ) do alternatora, podepnij klemę, jak żarówka będzie się świecić, to świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Naładuj akumulator na max-a i sprawdź, czy to "miałczenie" nie przycichnie. Albo rozładowałeś akumulator podczas wymiany/robocizny (np. słuchaniem radia, włączona lampka sufitowa przez dłuższy czas, etc...), albo po prostu dźwięk ze szczotek dochodzi - nic poważnego. Tak czy inaczej, taki dźwięk, to nic groźnego, wkurza ucho, ale wszystko działa jak...
Co to jest normalny regulator, a w BMW jest nie normalny?
Niestety, moja mazda jest z przedziału 94-98, chyba, że obie generacje maja takie same mechanizmy alternatora.
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Witam. Sprawdź napięcie między obudową alternatora a zaciskiem prądowym. Jak są takie same jak na zaciskach akumulatora a naciąg paska jest dobry to reklamuj alternator.
Czyli jednak możliwe.[/spoiler]
temat rozwiazany, wymiana alternatora , uzywany koszt 90zl :( pozdrawiam i dziekuje, do zamkniecia
A co ma czujnik temperatury do tego, pytam bo nie wiem co mam w nim sprawdzić i gdzie go znaleźć.
Sprawdz ładowanie i alternator.
Jeżeli kontrolka po włączeniu zapłonu się pali i po zapaleniu gaśnie to prawdopodobnie albo spalony pasek i słaby naciąg albo spalony bezpiecznik głównego zasilania alternatora/ gruby kabel/.P
Jakiej pomocy oczekujesz ?, trzeba wyjąć i naprawić alternator
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
Jakim miernikiem i gdzie mierzone. Zmierz napięcie na wyjściu z alternatora.
Wiązka do przejrzenia. I alternator też.
Sprawdź: - Ładowanie na wolnych pod obciążeniem. - u masowanie silnika i alternatora - układ prostowniczy alternatora.
Ten alternator powinien być już dawno wymieniony. Maksymalne napięcie w samochodzie to około 14V. Nie ma się co dziwić że akumulator się zepsuł. Napraw alternator i wtedy dopiero myśl nad odpalaniem.
krzycho123, jakbyś wyciągnął alternator z alfy 156, albo z mondeo 2,5 v6, albo z vectry 2,5v6 to byś nie pytał po co, jeszcze lepsza jest mazda 323 turbo
Reklamować naprawę alternatora. Pozdrawiam.
Ja to mówią - nieszczęścia chodzą parami. Dziś zadzwonił do mnie znajomek że w altei odkręciło mu się "kółeczko". Auto z 2009 roku, kupione w salonie, alternator nigdy nie dotykany.
Wymiana regulatora pomogła? Pozdrawiam.
Opcja nr 2 oczywiście że by działała. Pytanie tylko jaki prąd będzie pobierać nowy wirnik, o ile jest większy od starego, i czy w dłuższym (lub bardzo krótkim ;) ) czasie nie upali fabrycznego regulatora. Inną opcją jest dopasowanie alternatora od diesla. W większości marek diesle mają mocniejsze alternatory. Ew zbudowanie jakiegoś "składaka". Sam kiedyś...
Włączanie dodatkowych odbiorników i krótkie zwiększanie obrotów nie powodowało wzrostu, ani spadku napięcia. Tyle, że akumulator był właśnie odłączony od prostownika. Na 90% steruje ECU Pewnie tak, bo nie mogę znaleźć regulatora napięcia do tego samochodu - nie istnieje. Napięcie reguluje np. tranzystor wbudowany w alternatorze.
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
Sprawdż wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską silnika. Rozruch idzie przez przekażnik, może masz szczeście i nic tragicznego się nie stało.Miałem z czymś takim do czynienia, tylko w SEACIE a spalił się tylko prostownik w alternatorze.
samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 Załóż alternator od mazdy, jeśli nie problem.
Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz
Jeszcze dwie sugestje: Brak masy lub słaba masa na silniku i karoserii, Słabe połączenie zasilania na rozruszniku lub alternatorze.
Wykonaj pomiar na alternatorze,jeżeli jest ok. to szukaj na połączeniach, jeżeli nie to trzeba kopać w alternatorze Pzdr. a może pasek napiąć ?
Kolego, razem z uszczelką robiony był kompletny rozrząd oraz pompa wody, paliwa. A pasek alternatora?
Miały 2 rodzaje, jeden zwykły, a drugi sterowany z ECU. Wymienić na zwykły, a ten sterowany wywalić w cholerę. Jakie masz wyjścia na alternatorze?
Panowie.W temacie jak wyżej.Radyjko uniden 510 i jakaś tam antena na magnesie(jestem totalny laik w elektronice) i samochód mazda 323.Trzeszczy mocno.Napewno alternator ale jak dotykam ręką do anteny to trzaski znikają .O CO CHODZI ? Pan od montarzu radyjka coś kombinuje i mam wrażenie że chce mnie naciąć na kase. Pomocy !!!
sprawdź alternator lub kable od alternatora do akumlatora
Witam. 2.6 A w sposób ciągły ? Jeśli tak to usterki proszę szukać w alternatorze, regulator napięcia lub co bardziej prawdopodobne przebita lub przebite diody prostownicze. Cała reszta stacyjką jest odcinana poprzez przekaźnik.
skoro nie zamknięty a nie będe zakładał nowego tak więc podepnę się pod temat ponieważ alternatory są prawie identyczne mój alternator mazda http://obrazki.elektroda.pl/8564213100_1... rozumiem że: B - bezpośrednio do akumulatora L - lampka ładowania S sensor akumulatora, bezpośrednio do akumulatora Czy mogę pominąć L ? po prostu nic...
Może coś robi zwarcie i alternator się grzeje.
MAZDA CX-9 (TB) 3.7 AWD (TB10A) silnik ford
Witam. Mam ten sam problem z tym że zauważyłem jak opuszczam szyby lub podnoszę lub włączę światła to te kontrolki czerwone się zaświecą lecz gasną po dodaniu gazu albo po czasie ok 2min. Napięcie jest dobre 14,3V na moje oko to gdzieś słabo łączą styki od głównego przewodu ,który zasila deskę rozdzielczą tylko nie wiem od którego bo nie mam schematu,...
Pasek napędu alternatora i innych urządzeń ?
Auto to mazda mx3 1.8 v6 alternator 90a dwa aku po 50ah
On ma napedzac alternator i pompę wody?
To nie bateryjka, to niestety alternator się zbiesił. Ostatnio miałem bardzo podobny przypadek w BMW. Falowanie obrotów spowodowane wadliwym alternatorem. Co ciekawsze, oddali alternator do papraka, wrócił z testów jako 100% sprawny. Postawilem wszystko na jedną kartę, kazałem zdemontować i założyć nowy. Koszt niemały ale klient ma, po roku walki, stabilnie...
Witam Bardzo glosno pracuje mi alternator, chce go wyciagnac i wymienic lozyska - tylko mam taki problem: do alternatora jest podlaczona pompa podcisnienia. Jak odepne rurki od niej to czy cos mi sie nie zapowietrzy? Przy ponownym zalozeniu czy powinienem cos wyregolowac, odpowietrzyc itd jesli chodzi o ta pompe? W ksiazce przy rozdziale omawiajacym...
Prośba o szczegóły, co może z tego wynikać?
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
Witam jakie łożyska podejdą do Altka Mazda 323F BJ 2.0 D 71KM nr kat. RF1S-18-300 nr łożyska tył N336-18-W36 nr łożyska przód PN16-18-W27 Pozdrawiam
ładowanie bez świateł to 14,2 po załączeniu świateł spada do 13,5 po włączeniu nawiewu i klimy nie ma ładowania ... alternator to ja1515
Nie wiemy jaki masz tam alternaor a nawet jaki silnik. Czy przypadkiem nie uszkodziłeś szczotek przy montażu regulatora? Pytanie także, czy na tym grubym przewodzie jest napięcie a także czy zapewniona masa. W tytule napisano "brak kontrolki" więc co ma świecić? I wreszcie wymiana stojana i regulatora jest chyba droższa od całego alternatora?
No są, bo np. w Fordach czy nawet w starych Mazdach alternator sterowany jest z modułu sterującego silnikiem, a ten dopiero rozkazuje alternatorowi co ma czynić. BMW znów mają magistralę LIN która steruje alternatorem.
To na początek prosimy o pomiary napięć ładowania.
Kontrolka akumulatora zapala się na czerwono, ale po zgaśnięciu silnika. Mazda CX-5 rocznik 2017. Mam problemy z zapalaniem (na przycisk, nie z kluczyka). Czasami jest tak, że po wciśnięciu zapalania auta musi minąć kilka sekund, aby się uruchomił. Pilot wariuje i raz zamknie auto, raz nie. Jakiś banał czy poważniejsza sprawa? Czytałam tu o alternatorach...
Odłącz przewód + od alternatora i sprawdź wtedy pobór prądu.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Miernik w ręce i podłącz na odpalonym aucie. Odpalasz i miernik i mierzysz, włączasz światła i patrzysz czy jest spadek. Jeśli nie to ok, jeśli spada napięcie to szukał bym winy po stronie alternatora bądź regulatora.
Zobacz co się stanie, kiedy odłączysz wtyczkę z alternatora. Tą z dwoma pinami.
Witam potrzebuję pomocy, w mojej maździe 323f 98' 1.5 co 2 tygodnie pali mi żarówki w światłach drogowych. Zaznacze że przy zakładaniu nie dotykam żarówki, ani nie jest obrysowana (H1). Sprawdzałem prąd i na żarówkę dochodzi ok 14.2, ale jak np. wyłącze radio to podskakuje momentem do 14.8. Czy może to być powodem szwankowania regulatora napięcia alternatora??
ciężko coś podpowiedzieć, z opisu wynika że jednak sam alternator będzie do roboty - koniec szczotek, alternator Mitsubishi. Gdy zapali się kontrolka alternatora stuknij w niego kijem od szczotki - gdy silnik odrazu zmieni prace i napięcie skoczy będzie odpowiedź.
W sklepie z częściami samochodowymi lub sklepie gdzie zajmują się regeneracją alternatorów,rozruszników ja taki kupowałem.
czy może być to alternator ?? elektryk sprawdzał i nie ładuje
w trakcie jazdy spada napiecie pradu do tego stopnia ze gasna lampy , a wycieraczki praktycznie sie zatrzymuja. Czy to alternator czy regulator napiecia?
Zwarcie w obwodzie alternatora na głównym zasilaniu,albo alternator albo przewód zwarty do masy.P
Sprawdź ładowanie alternatora powinno być około 14,5 V.
Witam miałem dwie mazdy i napięcie ładowania oscylowało w granicach 13.8-13.9 one tak maja ,alternatory mitsubishi ,aku fabryczne padło po 10 latach
Może być to, że cię wywalą z tego forum za idiotyczne metody kontrolne-kto się uczył ściągać klemę na pracującym silniku?
Błąd oznacza za duże napięcie, to poważny błąd. Wymień aku, odłącz alternator na test (albo chociaż go sprawdź), to na początek. A co do ciśnienia, to nie może być kilka tysięcy przy odpalaniu, poza tym takie ciśnienie może być jak dasz mu buta mocnego, a piszesz, że nie odpala. Czyli jakie masz ciśnienie paliwa. Ale sprawdź najpierw napięcie aku i...
Żartujesz z tym ładowaniem? Powinno być 14.2V - 14.4V. Aku masz niedoładowane. Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator, regulator ładowania. Podładuj aku prostownikiem.
alternator mazda mazda alternator ładować alternator wymiana mazda
ustawienie rozrządu deutz renault scenic gaśnie czerwona kreska
stable diffusion nissan quasquai
Wsad do telewizora Manta 32LHS79T - gdzie znaleźć? Zginanie dwuteownika IPE 120 mm opartego w ścianie