Iskra jest? Paliwo na wtryskach jest? Impulsy na wtryskach są?
Często szukam na forach informacji na temat naprawy różnych urządzeń. Denerwuje mnie bardzo fakt że producenci nie udostępniają (nawet odpłatnie) instrukcji serwisowych. I życzą sobie bajońskie sumy za naprawy albo zmuszają do zakupu nowych urządzeń. Dlatego też postanowiłem na łamach tego forum podzielić się informacjami na temat mojej walki z uszkodzonym...
Wynik testu zależy od temperatury. Drugi pomiar zrobiłeś w lipcu, wiec nie był bym taki pewien. Ładowanie mniejszym prądem to ładowanie impulsowe, takie jak lubią wszystkie ogniwa. Duży prąd to większe wypełnienie przebiegu. Pewnie jak we wszystkich innych typach ogniw obrastają w kryształy przy ładowaniu stałym prądem. Mocne impulsy do pewnego stopnia...
Tam są 2 czujniki z Hall effect. Jeden z czujników widzi, że coś blokuje szybę i włącza system bezpieczeństwa, i nie daje podnieść szybę. Czyli, jak dobrze rozumiem, odbiera impulsy i zestawia je z obrotami silnika? Myślałem, że te zabezpieczenia to pomiar prądu, który rośnie w razie zwiększenia obciążenia silnika.
Impulsy można sprawdzić oscyloskopem.
Sprawdzałem zarówką 1W na złączce wtrskiwacza, sprawdzałem żarówką 1W i oscyloskopem na kabelkach wychodzących bezpośrednio przy kompie a także na ścieżkach wewnątrz kompa, porównywłem przebiegi 2 cylindra z pozostałymi garami, ten komp steruje każdym wtrsykiwaczem osobno, wspólny jest tylko przewód biało niebieski ale to zasilanie na wtryski. Sprawdzałem...
Przydałaby się jeszcze masa. Kontrolka diodowa najlepiej (najlepiej oscyloskop) i patrzysz, czy miga podczas kręcenia rozrusznikiem. Impulsy masy szerokości kilku milisekund.
Więc dostań się do steronika silnika i sprawdzaj tam wszystko, zasilania, masy sygnały, a jak będzie ok, to uwalony sterownik. Ale wpierw sprawdź czy sterownik dostaje impulsy zapłonowe!!!
Wzmacniacz (ten przy cewce) psuł się żadko. Optyka na potęgę. Trzeba wpierw stwierdzić, czy dochodzą impulsy wyzwalające.
Sprawdź zasilanie cewki zapł. , następnie impulsy sterujące cewką, jeżeli jest zasilanie i sterowanie to sprawdź: świece, przewody zapł., kopułkę, palec i cewkę zapł. Jeżeli brakuje zasilania sprawdź bezpieczniki, przekaźnik, przewody. Jeżeli brakuje impulsów sprawdź w aparacie moduł zapłonu i impulsator.
Zaczyna się problem z układem zapłonowym. Przydałoby się obejrzeć impulsy na cewkę. Potrzebny oscyloskop.
acha, biały i niebieski. Słuchaj, na niebieskim ma byc prąd za stacyjką, zobacz czy nie ginie. Jak nie to masz do wymiany moduł ( Mitsubischi J170), możesz też przerobić tak że założysz od poloneza. Pompka zacznie pracować jak będą impulsy zapłonowe.
Hmmm może zwarcie gdzieś jest i odcina paliwo i zasilanie cewki, odepnij cewkę WN (japońce stare mają przypadłość tą) to tak na początek Widziałęś w ogóle kiedykolwiek taką Mazdę??? Tam jest zespolone wszystkow aparacie zapłonowym - cewka, czujnik CKP, CMP, moduł wzmocnienia i rozdzielacz WN. Do aparatu dochdzi masa, +12V zasilanie cewki i modułu wzmocnienia...
Właśnie na warsztacie mam 323F 1,5 z aparatem 6 stykowym ale to drobiazg. Iskra jest w porządku a impulsy do kompa koszmar, sieczka... SławeK
moze byc z pompa, np. w motorze, zbyt duza opornosc, lub jakis zaworek. No ale najpierw musisz sprawdzic czujniki, i dobrzeby bylo sprawdzic jeszcze jakie daja impulsy bo samo "przejscie" nie wiele mowi.
Tu się Kolega mocno myli. Impulsy do gazu są brane z "innej części aparatu", odpowiedzialnej za iskrę. A iskra jest...
jeśli centralny działa ci z kluczyka to ten moduł fabryczny zostawi wepnij się tym kupionym w wiązke w lewym progu, znajdziesz tam plus , mase dwa przewody ( impulsy masowe) na sterowanie zamkiem oraz lewy kierunkowskaz, prawy jest z prawej strony.
Nie zauważyłeś żeby silnik zaczął jak by lżej i szybciej kręcić? Warto by sprawdzić czy rozrząd cały. Kolego nie wydaje ci się że czujnik obrotów silnika dający impulsy na cewkę zapłonową jest zlokalizowany po przeciwnej stronie wałka rozrządu niż pasek rozrządu ?
Więc czeka cię trochę sprawdzania, bo jak odpala i gaśnie to może pompa paliwa albo przekażnik pompy, albo sam impulsator obrotów silnika, . Mósisz to sprawdzić. Na wtryskach nie ma masy tylko impulsy masowe, więc jak nie ma kręcenia silnikiem to też ich nie ma
Wtryski działają bo paliwo czuć po kręceniu rozrusznikiem. Czujniki wału i wałka mają po 340 ohm i indukują napięcie po zbliżeniu magnesu. Na wale znajduje się koło zębate z którego czujnik położenia wału czyta impulsy i są dwie możliwości jego założenia ale to nie powinno mieć chyba znaczenia bo gdy wał się kręci to czujnik powinien generować impuls...
Tak, można. To zwykły licznik impulsów. Najprościej to chyba na licznikach dziesiętnych 7490 i dekoderze kodu BCD na kod wskaźnika 7-seg. 7447, a możesz i na uC. Nawet firma Homek robiła taki tester pod nazwą RH320 Nie tak prosto Jurek. Układ musiałby wiedzieć, kiedy odliczana jest kolejna cyfra (do czterocyfrowych błędów cztery 7490, ale załączane...
Auto to Mazda 323 '93, ten czwarty przewod ekranem nie jest, na oscyloskopie widać na nim bardzo ladne impulsy tylko ze 1 impuls na jeden obrot wałka.A co do zbocza to dziwne bo jak reagowałem na dodatnie zbocze to nawet nie odpalił, na opadającym chodzi ale strasznie nierówno. No nic będę walczył dalej.
chodzi mi o ten dziwaczny aparat zapłonowy w MX6 przy silniku V6, są tam dwa hallotrony, czy tylko one są źródłem impulsów w tym aucie czy jest jeszcze czujnik położenia wału, bo na schemacie 626 z silnikiem2.5 jest czujnik położenia wału, u mnie nie mogę go znaleść. Ten trzy nózkowy scalak nie ma na wejściu impulsów, czy jeśli się uszkodzi chodzą wtryski....
Zdaje się w tym modelu jeden skrajny to impulsy wyzwalające, ale mogę się mylić, bo tu mam fotkę którą sobie zrobiłem na pamiątkę, jak naprawiałem ( ale nie pamiętam co to było, mazda czy właśnie mitsubishi) i na tym kablu co jest odcięty są impulsy wyzwalające wzmacniacz. Ale i tak sądzę, że masz uszkodzony właśnie wzmacniacz; więc od razu rób układ...
Witam wszystkich serdecznie. Miałem uszkodzoną jedną cewkę zapłonową(są dwie dwubiegunowe) i podłączyłem zwykłą. Okazało się że coś spaliłem. W jednej wtyczce są impulsy i samochód odpala na 2 cylindrach a jak podłączam drugą wtyczkę do tej samej cewki to nie odpala i cewka grzeje się. Bezpieczniki sprawdziłem i wszystkie są dobre Orientuje się ktoś...
Ta mazda ma pojemnosc skokowa 1840ccm i 103KM. A co to dokladnie jest to nie wiem. W załaczniku jest schemat elektryki z zaznaczonym sygnalem, który potrzebuje (mam nadzieje ze ten sygnal to impulsy ktorych czestotliwosc rosnie wraz z predkoscia)
Widziałem kiedyś w warsztacie urządzenie którym była diagnozowana Mazda 626 właśnie z wypadającymi zapłonami. Było to coś a"la oscyloskop, do każdego kabla WN była podpięta elektroda, to "coś" wyświetlało i rejestrowało impulsy zapłonowe. Może warto wydać kilkadziesiąt złotych na taką diagnostykę?
Witam Kolegów, Do sygnału prędkości "pobranego" z ECU podłączyłem oscyloskop (Mazda 323F BA, poliftowa r.1998, silnik benz. 1.5l) i okazuje się, że jest tam typowy sygnał prostokątny 5V jednak mocno zakłócony jakby szpilkami towarzyszącymi zjawisku komutacji. Sygnał ten potrzebuję do pomiaru prędkości (prostego komputerka) jednak w tym stanie nie nadaje...
Pompki przy webastach w samochodach przynajmniej w tych ciężarowych są właśnie takie jak opisywana przez Ciebie, działają jak elektromagnes, cykają bo dostają napięcie w impulsach, tak na moje ucho od 0.5 do 2 na sekundę w zależności od zadanej temperatury i temperatury wewnątrz pojazdu, impulsy podaje sterownik, spalanie takiego pieca to około 0.2...
jeśli niechce odpalić wez kontrolkę i zobacz czy w chwili kręcenia pojawia sie zasilanie na zaworach,czy kiedy kręcisz zapala sie zielona dioda???Częsta usterką był mały przekaznik w tym przełączniku Przełącznik otrzymywał impulsy z cewki zapalała sie dioda zielona zwierał przekaznik ale ten z czasem nie wytrzymywał obciążeń sporym jak na niego prądem...
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
Rezystancja czujników wynosi od 1600 do 2000 omów.(wg specyfikacji) Można również sprawdzić impulsy wychodzące z czujnika. Pomiaru tego dokonuje się woltomierzem. Zakres max 2V. Podłącz miernik i rusz delikatnie kołem. Miernik powinien się wychylać. Jeśli czujniki są w porządku to sprawdź napięcia zasilania i masy. Układ ABS jest czuły na spadki napięć....
Szukałem na forum podobnego tematu ale nie znalazłem więc piszę nowy, a problem mam następujący: chce podłączyć centralkę alarmu do fabrycznego zamka centralnego żeby otwierać z pilota. centralka na wyjściu podaje impulsy masy na dwóch przewodach (zamykanie/otwieranie) tylko mam problem z tym podłączeniem myślałem że to będzie łatwe i wystarczy podłączyć...
Siłowniki musisz zamontowac tak, by pręty do nich dołączone pracowały w ich osi i równolegle do cięgieł ryglujących zamki w samochodzie. Musisz do drzwi przeciągnąć po dwa przewody (do mastera w drzwiach kierowcy pięć) do każdego siłownika, a sam moduł zamontuj gdzieś w kabinie. Dobre miejsce to lewy kickpanel lub pod deską. Jak nie masz dokumentacji...
W Maździe Damio sterowanie otwieraniem i zamykaniem centralnego zamka kluczykiem jest inne niż z większości aut!!!! Sterowanie odbywa się za pomocą jednego przewodu, po zdjęciu panelu na drzwiach, jest to kostka na "górze" tylko z dwoma kabelkami" po rozłączeniu, sterowanie kluczykiem przestaje działać. Napięcie na przewodzie niebieskim ( sygnał do...
Na 99% czujnik halla, niestety nie kojarzę jaki tam masz układ czy czujnik jest może w aparacie czy jest na wałkach rozrządu. Do sprawdzenia tylko oscyloskopem, ewentualnie LED ale nie wiem czy zobaczysz impulsy.
Jeśli nie ma impulsów zapłonu, to nie ma i impulsów wtryskiwaczy - niby co ma je kluczować?
W "japończykach" zamykanie drzwi czasami było wyzwalane poprzez rozłączenie kabla sterującego od masy. Nie zawsze wysterowuje się poprzez impuls masy.
01 impuls zapłonu
Witam Sterowanie masz masą. Najwygodniej podłączyć przy centralce, za schowkiem pasażera. Nie pamiętam kolorów, ale kontrolka z żarówką do masy i bez problemów znajdziesz impulsy. Drzwi auta musisz zamknąć przy szukaniu impulsów bo mazda nie łapie się na ryglowanie zamka,na otwartych drzwiach
Sterowanie centralnym zamkiem: Wiązka przewodów w prawym progu. Otwórz - czerwono/czarny (gruby) Zamknij - czerwono niebieski (gruby) Sterowanie impulsami "masy". Kierunkwskazy w tej samej wiązce prawego progu: Jasno-szaro/czerwony Jasno-szaro/niebieski
Kłaniam się ! Po zamontowaniu sterownika mam na przewodach sterujących (na stałe) sygnał: otwierający przy otwartym zamku, zamykający przy zamkniętym. Przed podłączeniem przewodów sterujących moduł wysyłał prawidłowe impulsy. Ki czort ?
Podpiac pod komputer diagnostyczny i zobaczysz czy daje impuls.
W mazdach jest sterowanie minusem .
Bo wtryski są sterowane masą.
A może podpiąć taksówkowy przetwornik drogi na linkę?
Enkoder to pierścień magnetyczny z którego czujnik sczytuje impulsy. Jest częścią piasty lub zewnętrznego przegubu.
pomoże mi ktoś?? czy impulsy z orginalnej szafy od mazdy 626 ge mogą być podpięte do tego kompa? Chce sobie taki zrobić :|
ja mam 626 i brak migaczy. Prąd z przełącznika wychodzi do przerywacza który tyka szybciej niż powinien a kierunków brak.Czym steruje ten przerywacz bo na żarówki prąd od razu na pewno nie idzie. z przerywacza wychodzi przerywany impuls masy.
Daj długi impuls przez 1K i zobacz, czy zamknie
impulsy wtryskiwacza odpowiedź impulsy impulsy elektryczne
mixture adaptation sprawdzanie diody lampki sterowniki samochodowe
termostat bimetaliczny wykres bodego
Błąd EEF7ED w Mercedes Actros MP4 - CPC Dlaczego lampy LED ulegają uszkodzeniu przy spawaniu TIG?