http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
Ale porady odnośnie czego?
Hydrauliczne.
Witam to jest od systemu Valve Care Który umożliwia wtrysk dodatku pod ciśnieniem do silnika razem z dawką LPG lub CNG. Dzięki swojemu działaniu znakomicie redukuje zużycie zaworów.
Do egr dochodzi przewód gumowy. Gdzie on jest podłączony? Czy my na pewno mówimy o tym samym silniku?Żaden wąż tam nie idzie.Jedyne węże to węże od płynu chłodniczego, zawór jest elektryczny.Chyba że jest podciśnieniowy no to idzie do zaworu sterującego.
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
A skąd wiadomo że się coś zapycha, uklad to nie tylko zawor rozprezny ale też sprężarka, nie znam tego układu w tym aucie a czy czasem nie ma tam sprężarki o zmiennej wydajności? A moze ma dysze dlawiaca a nie zawor rozprezny.
Mechanik sugeruje wyczyszczenie tego zaworu...
Zawór którym sterujesz ciepło-zimno jest przy nagrzewnicy zazwyczaj przeczyść nagrzewnice, zobacz czy zawór chodzi ma cały skok, może linka jest gdzieś załamana i nie chodzi.
gdzie znajduje się napinacz łańcucha rozrządu mazda 6 ;1,8. czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju?
Powtarzam jeszcze raz. W japońskiej 16 jakiekolwiek spotkanie tłoka z zaworem musi skończyć się pogięciem zaworu.
zawór jest niby sprawny elektronicznie zamyka i otwiera ale gdy przełożyłem go do innej mazdy z ty samym motorem to nie odpaliła. Jutro przeczyszczę go myjką ultradźwiękowa może pomoże a jak nie to muszę się rozejrzeć z nowym zaworem :(
Witam Który przewód daje informacje zwrotną do pcm? Mam bardzo podobny problem brak sterowania zaworem na pompie auto zgasło lw trakcie jazdy po podaniu prądu do zaworu auto odpala przekaźnik sprawdzony na sterowniku pod obudowa filtra 12V, 5V i na jednym rezystancja do masy oba przewody od sterownika do zaworu sprawdzone przejście jest.
A to trzeba ściągać pokrywę zaworów>?
(at)nieWiemjaka Leć po węzyku i dotrzesz do zaworu.
A jak wyglądają świece? Chociaż i tak- niebieski dym to olej w cylindrach, trzeba sprawdzić którędy tam wchodzi. Czy uszczelniacze zaworów, czy pierścienie na tłokach puszczają. Mierzył ktoś ciśnienie na cylindrach?
Nie wiem dokładnie który rok, ma jeszcze stare gniazdo diagnostyczne. Dodano po 3 16 zaworów
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
0,15 ssący ,0,30 wydech regulacja poprzez wymianę płytek.
to to nawet na giełdzie jest cudem jak sie ja trafi do mazdy 323f ba 94-98 ...Byłem na giełdzie koles sie rozgalszal KSIAZKI DO KAZDEGO MODELU POJAZDU - PODSZEDŁEM ZADALEM PYTANIE I UCICHNAL EHHEHE jak bedzie dajcie znac ale nei wierze w cuda
Wygląda to na zacinający się któryś z zaworów w prowadnicy.
Witam. Mam ten sam problem z Mazda.Przyjechalem jednego wieczora do domu i rano odpalila tylko na krotka chwile,obroty skoczyly w gore,w dol,silnik zgasl i juz nie odpalil.Przeczytalem to forum... Odpialem kostke od zaworu regulacji cisnienia i auto normalnie odpala ale nie ma mocy i obroty siegaja zaledwie 2000.Jak tylko podepne kostke spowrotem auto...
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
Myślałem o wtryskach.
A nie masz tam zaworów regulowanych płytkami???
Przytarta panewka na wałku. Trzeba jak najszybciej ją wymienić i koniecznie zajrzeć do miski oleju! Typowy problem ze smarowaniem w Mazdzie!
Na bank poszła uszczelka pod głowicą. Plus inne duperele typu uszczelniacze zaworów, pierścienie...
Proponowałbym czyszczenie przepustnicy. Wymontować (uważac na uszczelkę) i dokładnie całość wyczyścić płynem do czyszczenia gaźników lub w ostateczności ropą. Łącznie z kanałem i zaworem wolnych obrotów. Przy okazji sprawdzić przepływomierz i rurę od filtra do przepustnicy czy jest cała. Pozdrawiam Cezary
Jaki procent że nie pogieło zaworów? Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu Połamały sie też dźwignie zaworowe. 0%, siła która uszkodziła wałek i popychacze, nie mogła pozostawić nie tkniętych zaworów i prowadnic.
Witam , mam problem z mazda 6 2011r silnik 2,2 mzr-cd (on) 129km samochod nie odpala a czasem odpali nie pokazuje żadnych bledow . czy to moze byc zawor scv??
Witajcie niestety silnik w moim autku padł palił olej co się okazało po rozebraniu głowicy były nierównomiernie wytarte gładzie na cylindrach byłem zmuszony do wymiany jego już jest po wymianie teraz natomiast jak by się dławi , szarpie mechanik próbował wyczyścić zawór egr ale mówił że wysyła dziwne sygnały, powiedzcie mi jest możliwe że te szarpania...
witaj,polecam ci to forum znajdziesz chyba tam wszystkie wyczerpujace informacje dotyczace mazd.a swoja droga jesli to silnik dohc to chyba jestes z niego zadowolony co?:)pzdr.--http://forum.mazdaspeed.pl/
Pytaj mechanika, nie znajomych i :dobrych: kolegów!
Tak. Są ustawione trochę większe około 0,4mm ( według instrukcji powinny być max. 0,33 mm). klekotania zaworów nie słychać.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... Pozdrawiam
Mazda 3 1.6 benzyna 2005 komputer pokazał brak ciśnienia na 4 cylindrze przez brak sprężania i powiedział że głowica do regeneracji może być i zawór wygięty. Przez co mogło to nastąpić i czy obrzędzie się bez wymiany głowicy a samych zaworów?
sprawdz rozrząd zdejmij pokrywę zaworów będziesz wiedział wszystka
możesz mieć problem z zaworem EGR. proponuję sprawdzić to najczęstsza przyczyna.
Witam! Mozecie mi doradzic jaka instalacje wybrac do mazdy 3 (silnik 2,3) zeby nie bylo pozniej klopotow? Slyszalem ze trzeba zakladac wzmocniony reduktor i smarowanie gniazd zaworow bo sa ceramiczne? Ktos ma jakies doswiadczenie z instalacjami gazowymi w tym aucie?
W tym budżecie polecam sonatę IV gen z silnikami 2,0 2,4 3,3, co kto lubi. Silniki trwałę z hydrauliką zaworów, dobrze współpracują z LPG.
Jeśli robiłbyś sam, to 1000 powinien starczyć. Nowy rozrząd, uszczelka głowicy i parę zaworów raczej załatwi sprawę.
Czujnik jest w tylnej części silnika Tak mniej-więcej za pokrywą zaworów a przed turbosprężarką Jest to czujnik na jedną wężyk i 3 pinowa wtyczka.
Kontrolka "samochód w poślizgu" co ma wspólnego z zaworem EGR? Warsztat nie dał numeru lub opisu błędu?
Pojechałem do polecanego elektromechanika. Okazało się, że elektronika w porządku, a problem był w braku luzów zaworowych. Nie były regulowane od kilkudziesięciu tysięcy. Po wyregulowaniu zaworów opisane problemy rozwiązane.
A jakie masz dokładnie ustawione warunki przełączania się benzyna-LPG i LPG-benzyna? Być może warunki są na tyle nisko ustawione że przy każdym przyspieszeniu silnik pracuje na benzynie, albo benzyna jest dotryskiwana ze względu na ochronę zaworów, zamiast lubryfikcji.
Pod pokrywę zaworów zaglądałeś? Luzy na zaworach ok?
Jak by się zapowietrzał to na zimnym też by nie odpalał. Tak jak pisałem pompa lub SPV, zaczął bym od zaworu SPV, wyciągnąć i wyczyścić.
STAG ma jako nieliczny sterownik specyficzną opcję silniak mazda i słusznie był polecany. Ważne śa równiez pozostałe komponenty , mocny reduktor - polecam zavoli i szybkie wtryski - co najmniej magic jet a jeszcze lepiej matrix hd344. Jeśli chcesz z wyższej półki to landi renzo omegaz - to kompletna instalacja, nie wymaga więc kompletowania z reduktorem...
Już wiem> cisnienie na cylindrach. Rozebrałem i ...szlif zaworów nie ma sensu.Nowe zawory.
szklanki i to dosyć drogie około 80 za szt nie pasują od forda !!! pozamieniaj co się da a pózniej kombinuj albo nowe albo używane można szlifować trzonki zawórów przylgnie link do odpowiedniego forum i działu https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi...
Samo podciśnienie pompy vacum sprawdź.Jak i pompką podciśnieniową jak porusza się sztanga.Jak zawór jest sprawny to trzeba by zobaczyć na ile procent go ustawia sterownik .Można wciągać i wyciągać sztange pompką i obserwować wskazanie maf,map ,baro ,i poziom wypełnienia(%)dla tego zaworu czaisz?
Czy tutaj będzie problem i ryzykować podmianę zaworu w pompie? Tak.
Mazda 2,0 z tego rocznika ratuje tylko PRAWDZIWY remont silnika , znam takie co biorą 10l / 10000km. Lepiej dolacć za 180zl niz wywalic 8koła za remont.
Żona jeździ 1,6 / 8 zaworów 90 KM - wskazówka jest w połowie.
https://obrazki.elektroda.pl/8414983100_... Witam Posiada moze ktos pinout tego sterownika, glownie rozchodzi mi sie o sterowanie zaworu pompy HP. Pozdrawiam
Dzień dobry Potrzebuję dowiedzieć się o ustawienie zaworów w silniku do mazdy 626 z 1985 2 litrowej benzyna
No i od rozrządu wypadało by zacząć, silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach, jeśli przeskoczył to jest spora szansa na uszkodzenie zaworów, zmierzenie kompresji wyjaśni wszystko. pozdr
Witam, Mazda 6 2.0 16V 108kW 2006r GY. Prawdopodobnie po wymianie pompy paliwa samochód ma problem z unieruchomieniem. Jak podłączyłem miernik to sprawa wygląda następująco. Po pierwszym włączeniu zapłonu pompa pompuje 0,5 bara i gwałtownie spada, po drugim włączeniu zapłonu pompa pompuje 1,5 bara i spada. Po trzecim włączeniu pompuje do 4.0 bara i...
Na razie nie mogę sprawdzić bo mam ściągniętą miskę olejową. :/ To jest taki metaliczny dźwięk podobny do zaworów jak stukają.
Silnik z pompą w której lubi lac zawór przestawiacza kąta wtrysku. Wałki rozrzadu wyciarające się krzywki , nalezy pamietać o okresowej regulacji zaworów, a reszta to same zalety.
Problem powoduje zawór SCV firmy DENSO. Nie napisałeś czy założyłeś nowy czy używany. Jeśli jest to rok 2002-2005 to odczytaj z zaworu numer serii. Seria 003 i 006 jest wadliwa i awaryjna.
Witam Mam problem z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze, usterka wyszła nagle dojechałem do pracy normalnie a po wyjściu auto już szarpało nie pracowalo równo straciło moc.wymienilem świece na nowe bo juz był ich czas i myślałem że to jest ich wina, lecz po wymianie to samo cewki zamienione miejscami dalej to samo, lecz po odpięciu kostki z cewki silnik...
Jeśli to jest 1997r to ma 16 zaworów. Wystarczy kod silnika pojemność do dokupienia uszczelki.
Wymiana zaworu SCV załatwiła sprawę,teraz już nie gaśnie i nawet jest trochę mocniejszy.
7936 jeszcze jedno pan nspisał luzy 005 a u mnie na szczelinomierze jest 0.05 czy to jest to samo? Tak. Dokładnie. To to samo.
Witam wszystkich ponownie. Okazało się, że w ciągu kilku dni od pomiaru ciśnienia w cylindrach doszło do uszkodzenia zaworu i to było przyczyną problemów. Po wymianie zaworu chodzi aż miło. Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.
Stuk może pochodzić nie z samoregukatora hydraulicznego, a bezpośrednio z zaworu. Może stukać np. prowadnica, ale w tych silnikach tomałoprawdopodobne. Poza tym, trzeba samochód osłuchać stetoskopem a nie na "ucho". Równie dobrze może walić oanewka korbowodowa i przenosić do góry potrzebny mechanik z doświadczeniem, na necie tego nie zdiagnozujemy pozdrawiam
Witam. Syn wracając z wakacji zajechał do mnie na kilka dni i pojechaliśmy do mojego mechanika, bo jego Mazda ma duże kłopoty przy pierwszym rozruchu - szczególnie jak jest zimno. Okazało się że na wolnych obrotach nie pracuje pierwszy cylinder. Po krótkim sprawdzeniu elektryki, pozostała kontrola ciśnienia we wszystkich cylindrach. Wynik to : 1 - 6,5...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Problem rozwiązany - nie było kompresji z powodu pogiętych zaworów - wyszło 0,9,3,2...
Jeśli dobrze wymigałeś, to masz takie błędy: P1402 Układ czujnika położenia zaworu EGR P0403 Usterka obwodu recyrkulacji spalin P0180 Usterka obwodu czujnika temperatury paliwa A P0110 Awaria obwodu temperatury powietrza dolotowego Czyli EGR do przeglądu i prawdopodobnie usterka elektryczna. Samodzielnie - możesz sprawdzić wszystkie bezpieczniki i zasilanie...
Poszukuje pomocy ze swoją mazdą .. A mianowicie naprawiałem samochód i na sam koniec wyskoczył mi błąd pod komputerem -Niski obwód prądowy zaworu sterowania strojenia przewodu dolotowego BANK 1 / Samochod to Mazda MPV 2.0 l. Jak pozbyc się tego błedu i o co dokładnie chodzi ?
Czy to mazdy czy fordowski motur, czujnik powinien być w pokrywie zaworów. Błąd raczej dotyczy wałka ,ale może też dotyczyć synchronizacji między wałem a wałkiem np z powodu rozjechanego rozrządu. Jak na zapłonie kasowalny raczej rozjechany rozrząd. Jak nie kasowalny to sam czujnik albo kabelki.
A ile po zgaszeniu silnika sprawdzałeś poziom oleju ? Jeśli nic nie kopci to raczej nie spaliło litr oleju w dzień czy dwa. Żeby ustalić co może być przyczyną należałoby wykonać pomiar ciśnienia sprężania. Jeśli nie pierścionki to uszczelniacze zaworów. Nie ma wycieków oleju ?
To jest zbiornik na olej, dodatkowe smarowanie zaworów tzw. lubryfikacja, montowane razem z instalacją lpg ale nie w każdych.
Mogła narobić dużo bałaganu taka usterka. W 100% pewną odpowiedź da tylko demontaż głowicy, kiedy można będzie dokonać zarówno weryfikacji układu rozrządu ( czyli zaworów wraz z elementami współpracującymi) oraz tłoków i korbowodów.
Witam, mam na myśli tłoki, panewki, pierścienie itd..., cały remont silnika to głowica (góra silnika) i właśnie wał korbowy, tłoki z pierścieniami, panewki (dół silnika), dlatego w pierwszym poście napisałem, że należało by policzyć, czy robić taki remont czy zaryzykować wymianę silnika na inny, używany. Proponuję skonsultować moją diagnozę z uznanym...
Ok. Na schemacie jest pokazane że należy ustawić koło pasowe na GMP ale nie da się w położeniu GMP zablokować wałków. Dodano po 7 W momencie założenia blokady na wałkach jet początek otwarcia zaworów wydechowych na 4 cylindrze. Chcąc w tym samym czasie ustawić wał na GMP następuje kolizja tłoka z zaworem. Potrzebny mi schemat w jakim położeniu ma być...
Witaj kolego napisałeś nagle bum stuki i pobocze mogła pęknąć któraś ze śrub mocujących korbowody, jeżeli to się stało to zapewne i tak poruszyło wał odkręć miskę i zerkniesz która korba jest lużna lub co prostsze zdejmij dekiel od zaworów bo może tam coś walnęło
Czy zakładając że pamiętam o regulacji zaworów, jeżdżę ogólnie oszczędnie, nie żyłuje silnika na pewno konieczny jest dotrysk paliwa?
Jeżeli to głowica to: uszczelka +/- 100zł zawór 10-20zł szlifierz 70-150zł. najlepiej doliczyć dodatkowo nowy olej / filtr oraz płyn do chłodnicy. no i ktoś musi Ci to wszystko zrobić (mechanik) 300-600zł Do wymiany zaworu trzeba ściągnąć głowicę, do uszczelki też.
i znow pojawil sie problem: wczoraj strzelil mi przewod od chlodnicy i wywalilo caly plyn. naprawilem to ale od tamtej pory znow mam problem z gazem tzn gdy przelaczam na gaz, jest jedno klikniecie puszcza 1 zawor) i nic dalej sie nie dzieje! nie ma tego drugiego kliku po 2 sek no i pozniej nie ma trzeciego gdy juz sie powinien na gaz przerzucic. sprawdzilem...
Mam problem z mazda 323F DITD mazda była sprawna po czym wykręciłem duży zawór z pompy wtryskowej i wkręciłem prawdopodobnie uszkodzony aby go sprawdzić auto na nim nie odpalało. wkręciłem ponownie mój sprawny zawór i auto nie odpala jaka może być przyczyna tego jestem uziemiony. Proszę pomóżcie mi rozwiązać ten problem
zgadzam sie jeśli przed remontem nie paliło oleju to po powinno być lepiej ....a głowica była zplanowana czy tylko papierkiem i uszczelka koszt około 70 zł a czasem pomaga ale pasta do docierania zaworów pozostawiona na prowadnicy narobiła by ambarasu
Mazda 6 2004r. silnik 2.0 121KM na kostce od SCV-zawór reg.ciś w pompie CR. Nie ma po zapłonie napięcia 12v, nie mam do niej schematów.W autodacie nie ma a w workshopie bardzo ogólnie może ktoś podesłać linka do czegoś dokładniejszego. Oczywiście kable prześwietlone. Napięcia i masy na ECU są ok. Co może odcinać to zasilanie? Immo się uzbraja (lampka...
Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź jak wyglądają wałki rozrządu na pierwszym cylindrze, porównaj z pozostałymi
Jak w temacie brak napięcia na scv po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia na scv po odłączeniu zaworu pokaże się na chwilę 12V i zanika .instalacja cała sprawdzona
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta A skąd, tam jest 16 zaworów. Pozatym auto by odpaliło na 2 pozostałych jak by miało taki zamiar.
Ok ale czytałem po forum i ludzie mowią że w tej mazdzie BJ nie ma hydraulicznych popychaczy .. z tego co wiem cena popychacza to 30 40 zł a jest ich 16 naprawe tego wyniesie 500 700 zł ... jest to warte ? [syntax=text]Poczytaj forum a nie słuchaj idioty mechanika. Jeśli masz bj to nie masz hydro popychaczy. Regulacja zaworów kosztuje ok 100zł.[/syntax]
Wadą silników mazdy zwłaszcza FS jest szybkie zużywanie się pierścieni olejowych i objawy są takie jak w pierwszym poście. Silnik spala na początku olej, który napłynął podczas postoju. Potem pierścienie się rozprężają i wszystko jest ok. Pierścienie do wymiany. Miałem to samo, przestudiowałem forum Mazdy- MazdaSpeed- tam jest wiele takich przypadków....
Mazda 323 1,3 16V 1992r to raczej nie na gaźniku ,to wyłaczanie przy 2000 obr może być spowodowanie przełączaniem zasilania na gaz może jest coś ze sterowaniem gazu popaprane, odłącz instalacje gazową. Dokładnie. Poszukaj gdzie pocięli gazownicy zasilanie wtrysku i odepnij zasilania zaworów gazowych. Tak najprościej dojedziesz do domu.
Witam, mam problem z Mazdą 323F BJ 1.6 benzyna/gaz 2001 rok. Na benzynie, leciutko falują obroty, na gazie chodzi na 3 cylindry, gaśnie itp. Wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, świece i uszczelka pokrywy zaworów, bo na 1 cylindrze zbierał się olej a problem pozostał. Ktoś miał taką przyczynę i podpowie coś? Wtryski gazu, to Dragon Silver.
Spróbuj na sekundkę odłączyć zawór dawkujący na pompie wysokiego ciśnienia (odłącz kostkę) jeśli odpali to zawór SCV do wymiany. Była wadliwa seria zaworów dawkujących o oznaczeniu 007 i one lubią robić różne psikusy.
Nie mam do nikogo pretensji bo nikt tu nie jest zobowiązany komukolwiek pomagać, nie siedzą też tu sami eksperci od danego zagadnienia, Chcąc uniknąć takich błędów wynikających z niewiedzy jaki finalnie popełniłem założyłem tu posta licząc że przeczyta go ktoś kto ma wystarczająca wiedzę żeby wskazać mi błąd i że będzie mu się chciało napisać. Czasem...
Za 1 razem pompujesz wężyk manometru. Aaaa, czyli się nie liczy :D Faktem jest, że pozostałe 3 cykle sprężania powodują zaledwie minimalny przyrost wartości na manometrze. Czyżby więc pierścienie były dobre, a problem leży w uszczelniaczach zaworów? Byłoby to szczęście w nieszczęściu :)
no to jednak będzie to nieco bolała. Czyli jedna z poniższych usterek: 2. Wyciek, lub nieszczelność obwodu hydraulicznego dla tego biegu 3. Jeśli nie to długo nie wymieniałeś oleju w skrzyni i filtra. Mogły się zapchać kanaliki i nie ma wystarczającego ciśnienia 4. Zużyta pompa oleju 5. Zatarty regulator ciśnienia 6. Zatarty zawór dla 4 biegu, lub uszkodzona...
Sądzę że przyczyną nie jest przedostawanie się płynu chłodzącego do cylindrów bo wtedy odczuwalny był by spadek mocy i auto by przerywało. Moim zdaniem to padnięte uszczelniacze zaworów i na postoju olej przecieka do kanałów ssących.
Teoretycznie można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. W praktyce jednak nagar spowodował nieszczelność zaworów i silnik będzie kulał. Testu spalin na przeglądzie też nie przejdzie.
zawor nagrzewnicy zawor przyczepy kompresor zawor
klakson motocykl ili9341 biblioteka magnetowid philips przyciski
zestaw komputerowy daewoo matiz
Lokalizacja i użycie pliku customize.yaml w Home Assistant Jak rozebrać odkurzacz Philips serii 8000 - instrukcja krok po kroku