z gazem jest tak ze od czasu do czasu trzeba wymienic filtry membrane w parowniku i spuscic z niego mazut
Jeszcze w tej lubrze jest ciekawy myk którego nigdy nie sprawdzałem a przecież ona działa podcisnieniowo. No ale zaraz zaraz, na WOT mamy ciśnienie atmosferyczne w dolocie a przy turbo nadcisnienie, to by oznaczało, że ta nasza lubra ze wzrostem obciążenia zmniejsza dawke i na WOT nic się nie leje a w turbo zbiorniczek odzyskuje olej z otoczenia :-D...
Blos to tylko lekkie udoskonalenie skladu mieszanki lpg w instalacji 2 gen .Nie da sie nim idealnie ustawic mieszanki bo jak sama nazwa wskazuje to tylko gaznik konstrukcja prymitywna.Poza tym blos ma wady jak przycinanie sie przepustnicy od nagaru mazutu.
Sprawdź błędy w ECU silnika. Może ma zapamiętane ramki skoro check migał (np. wypadanie zapłonów), np. wilgoć w wysilonym przez gaz układzie WN a pogodę mamy jaką mamy, cały czas oscyluje w nocy ok 0 i może się skraplać jak talala ;) Inna sprawa to, filtry lpg, wtryski. (woda, rdza, mazut).
Co do tego ile wchodzi gazu to zimno jest wiec moze wchodzic nieco wiecej.Zawsze tankujesz na tej samej stacji? Co do problemu wlasciwego sprawdz czas nakladania sie paliw.Czy reduktor dobrze sie nagrzewa?W felce mozesz zmialo go wpiac w szereg z nagrzewnica .Moze wtryskiwacze niedomagaja w sensie, ze przybrudzily sie mazutem .
zaczni od wypalenia gazu -zakręć lub sciąg przewód zasilający na wielozaworze w butli odpal na gazie i przytrzymaj na obrotach az silnik zgasnie. wyłącz zapłon i odkręć śrube od spodu filtra zwróć uwage na uszczelki , żeby ich nie pogubić póżniej odkręć śrube na górze na 17 klucz ściąg cewke , środek powinien wyjść przez górny otwór który się pojawi...
wpisz w google czyszczenie wtryskwiaczy lpg koleś zrobi ci na błysk wtryski i będzie spokój Przecież to ewidentnie wina jak nie tego że elektrozawór się nie otwiera to wtryskwiaczy które są brudne, zaklejone mazutem.
Są silniki wielopaliwowe tam idea jest taka że podawana jest dawka pilotująca normalnego paliwa które zapala się od iskry która inicjuje spalanie reszty paliwa. Silniki diesla i turbinowe są wielopaliwowe z zasady. Rudolf Diesel pierwszy silnik odpalił na oleju z orzechów arachidowych. Silniki okrętowe natomiast pracują na mazutach ale to tez cykl diesla....
Zawór gazowy oczywiście. Często jest tak, że źle działą bo już jest zafajtolony mazutem i ciężko przełącza. Trzeba to niestety sprawdzić, tłumaczenie że jest schowany nic tu nie da.
Witam. Te problemy na LPG czy ogólnie na wszystkim? Jak tylko na LPG to doprowadzić do wyższej temperatury autko/silnik i wtedy zezwolić na pracę na LPG. Jak pomoże to do fachowca i do czyszczenia albo podmiany wtryskiwacz gazowy jeden albo i wszystkie. Zaklejają się mazutem. Pozdrawiam.
Ja tankuje tylko na BP i po roku jeżdżenia w reduktorze prawie nic niema (mazutu) nie polecam stacji JEET bo tankując tam w reduktorze az chlupało.chlupało i się zatkało .
Przy spokojnej jeżdzie na odcinkach ok30 km ten silnik (sprawny) powinien zużywać ok 10-11 l gazu na 100 km możliwe przyczyny nadmiernego zużycia gazu to : ciężka noga i jazda na krótkich odcinkach w mieście.Zatarty silnik krokowy. Zabrudzony filtr gazu,lub mazut w reduktorze.Utwardzona przepona w reduktorze. Rozregulowana instalacja lub źle zamontowana....
A teraz inna sprawa. Skoro ten mazut dostaje się już do wtryskiwacza - jak wygląda sam parownik? W starych generacjach była śruba do spustu tego. W nowych jeszcze nie widziałem - może nie te widziałem co trzeba? Mogę się wypowiedzieć tylko o tych reduktorach z którymi miałem do czynienia. Faktycznie w reduktorach w instalacjach I, II, a może i III...
Jeszcze jedno pytanie po wymianie pierścieni można jeździć na lpg ?? bo widzę że zdania są podzielone. A czemu nie. Możesz nawet mazut ze spirytusem spalać byle tylko olej w silniku był.
jesli czysciłes elektrozawór reduktor nie zamarza to albo jest w nim duzo mazutu i dopiero ja płyn chłodniczy złapie temp.to reduktor puszcza gaz spróbuj go przeczyscic i zrobic regulacje na analizatoze
Witam. Mam na stanie colta z instalacją hmm do końca nie wiem której generacji czy Igen czy IIgen. Reduktor Tomassetto AT07 zintegrowany z filtrem , nie ma krokowego tylko register , następnie mikser przed przepustnicą. Auto na wielopunkcie , jest emulacja wtrysków ,jest też jakiś sterownik lambda system czyli niby jakaś elektronika tam jest. Ale do...
Może zamiast wymieniać instalację zająłbyś się zbiornikiem skoro tyle śmieci się tam zbiera. Pozbądź się gazu, wymontuj zbiornik, odkręć wielozawór i zobacz, co tam siedzi. Jak trzeba to przepłucz. Posprawdzaj filtry, może się już rozleciały. Mazut z reduktora trzeba też w miarę regularnie spuszczać. Ważne jest również to gdzie i jaki się tankuje LPG.
Zamknij zawór przy butli i odkręć filtr w elektrozaworze pod maską. Potem włącz na chwilę zapłon i sprawdź, czy gaz leci. Wygląda jakby coś było zapchane. Jakiej jakości gaz tankujesz? Na dobrych stacjach, czy na takich gdzie najtaniej? I jeszcze sprawdź czy na elektrozaworach pod maską (główny na przewodzie gazu i na reduktorze) jest cały czas napięcie...
W trakcie wystąpienia usterki obejrzyj parownik czy jest zaszroniony,należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego,morze zamarzać parownik jak jest za mało płynu.Filtr gazowy można wymienić objawem brudnego filtra jest w czasie jazdy noga z gazu samochód gaśnie. Co do parownika należy od czasu do czasu spuścić mazut{śruba na dole parownika silnik gorący}.Miałem...
Mozliwe ze zatankowanie gazu na jakiejs "stacji krzak" przebralo miarke w zawartosci mazutu w reduktorze.Rozgrzac silnik do normalnej temp i spuscic mazut z reduktora.Gdyby to bylo moje auto to dodatkowo sprayem do gaznikow spryskalbym reduktor otworem wylotowym gazu tak zeby wsio dolem polecialo.Trop z elektrozaworem tez moze byc dobry zwlaszcza jesli...
Tak z 10-20% dni w roku to serwis Tak ale to są serwisy przewidziane, kierowcy na pauzie więc 0 stresu. Kolego serwisuje firmy przewozowe ludzi więc wiem co piszę , co innego trolle co jeżdżą trupami. I robią kraksy na autostradach. Ja piszę z praktyki. Ty widocznie albo nie wiesz co to pauza, albo wydaje Ci się że samochód od poniedziałku do piątku...
Celowa zmiana bo od gorąca wytrącający się mazut zatykał tloczek. Możesz dać inny ez np valtek bardzo dobry i trwały. Albo najlepiej napraw ten lub wymień na taki sam i dawaj dwa ffc zeby nie zabilo ez. Przeróbki na miedzi to zawsze problemy niestety. Dodano po 1 W zasadzie ffc w redku jest zbędny i możesz go olać a wymieniac tylko w ez i to jest poprawne...
Trochę długo już minęło, ale na wszelki wypadek tak dla przyszłych pokoleń napisze co było przyczyną. Winne były dwa elementy parownik i attuator (krokowy) zarówno parownik jak i krokowy były zalepione mazutem i dopóki pod maską się nie zagrzało nie mogły prawidłowo funkcjonować (przyklejała się dźwigienka w parowniku a w krokowym tłoczek) po wyczyszczeniu...
Ile przejechane na instalacji?, spuszczony mazut z reduktora?, reaguje na regulację dawki (śróba na reduktorze)?, jezeli na ciepłym pali na gazie to raczej elektrozawory są OK, czepił bym się regulacji, filtr(gazu) powinien zrobić 40-50 tys km.
Zesztywniała membrana i pozapiekane mazutem dźwignie w parowniku to wręcz gwarancja problemów z LPG.Koszt regeneracji parownika to około 60-150pln w zależności od dostępności części i "wkładu własnego" lub jego braku.Mówię tu o rozsądnych kwotach....U mnie poprawa kolosalna -sam to wymieniałem i dobrze.Nie sądzę aby "szpenio" jakiś tak wyczyścił z osadów...
Widzę że się nie rozumiemy. Ja nikogo nie segreguję i daleki jestem od tego. Chodzi mi tylko o to że z moich obserwacji zauważyłem taką prawidłowość jak pisałem we wcześniejszych postach. Ja wiem, bo też umiem liczyć, w ogólnym rozrachunku jazda na gazie się opłaca, nawet jakby trzeba robić remont kapitalny silnika co 100 tys. Pewnie że jak się jeździ...
Mam jeszcze jedno pytanie, odnośnie samych wtryskiwaczy, w opcjach mam wyłączone podgrzewanie wtrysków. Co to jest to podgrzewanie wtrysków i co taka opcja zmienia ? Czy wtryski Hana maja taka opcje? Czy one podgrzewają się tylko wtedy gdy samochód jest na benzynie i przestają po przejściu na gaz? Tak, jeśli są zaolejone od naszego wspaniałego LPG...
Ta ciecz to mazut i olej. Przesadziłeś, oprócz nawaniacza (etanotiol - temp.wrzenia 35°C) mogły być najlżejsze frakcje benzyn. Z karty charakterystyki LPG "Złożona mieszanina węglowodorów otrzymywana podczas destylacji ropy naftowej. Składa się z węglowodorów o liczbie atomów węgla głównie w zakresie od C3 do C7, wrzących w zakresie temp. od ok. -40°C...
Przy 35°C jak "pambuk" przykazał, przełącza się na gaz, ale dławi się niemiłosiernie. Przygazówa nie pomaga, bo choć na obroty wchodzi, to jednak robi to niechętnie, a przy tym pracuje jak traktor. Próba jazdy w tym stanie przy włączonym sprzęgle, owocuje świeceniem się kontrolki silnika (na benzynie nigdy mi się nie zapaliła). Tak naprawdę dopiero...
A falowanie obrotow masz tez na benzynie? Czy tylko na gazie? Bo jezeli tylko na gazie to sprobuj zdjac na 15 minut kleme i ja ponownie zalozyc. Jezeli nie bedzie falowania to jedz do speca, zeby ustawil emulator. P.S. Mazut, cz ten olej jak kto woli to zbiera sie za kazdym tankowaniem, oryginalnie w reduktorze nie ma zadnej substancji. Po 1000 km nic...
Witam! Na analizatorze sprawdzisz statycznie co w sumie niewiele daje.Jak auto ruszy wszystko sie zmienia.Swego czasu(gdy mazut byl w parownikach :)) ) ustawialo sie charakterystyke srednia (moderator to wie) na podcisnieniach.Teraz to juz zamierzchla przeszlosc i nawet z IV generacja ( o V nie wspomne) "gazownicy" problemy maja. Koledze ktos to tak...
Jednak parownik zregenerowalem.(130000km)..w srodku zero korozji tylko troche mazutu który jest cieżki do usunięcia i tylko środek do czyszczenia gaźnikow to coś usuną...wyczyściłem obudowe i 2 dysze wkrecane z zewnątrz (jedna na klucz 8 a druga na wkretak płaski)plus oring-i na kolankach lpg i plynu chłodniczego, grzybek oraz tłoczek elektrozaworu...no...
Nie wiem czy temat już opanowany ale może komuś się przydać. Mój reduktor/parownik LOVATO RGE92 , instalacja LPG 1 generacji. Instrukcja typu "Zrób to sam". 1. Auto musi chodzić dobrze na benzynie 2. Czysty filtr fazy ciekłej 3. Jeżeli reduktor/parownik nieznanego stanu lub niepewny najlepiej zregenerować używając części zamiennych producenta reduktora/parownika,...
"mazut" z parownika spuszczasz odkrecajac srube na reduktorze. Jesli ta instalacja to taka jaka mialem, to na reduktorze masz dwa pokretla. Jedno doregulacji wolnych obrotow, a drugie to zatyczka, po wykreceniu ktorej splywa breja z parownika. Powinna byc na dole parownika , czyba ze ktos krzywo go zamontowal. Filtr gazu jest jak to bylo wczesniej napisane...
witam kolego sonda na gazie nie pracuje nieznam się na instalacjach gazowych ale sygnał sondy po przełączeniu na gaz jest podawany z sterownika gazowego do sterownika silnika a ty jesteś podłączony do sterownika silnika i dlatego masz takie odczyty jakie dostaje lub niedostaje ECU musisz dobrze wyregulowac skład mieszanki gazowej Mylisz sie.Po przelaczeniu...
Witam. W związku z tym, że pojawiły mi się pewne problemy z LPG (gaz dochodzi tylko jak rozgrzeję silnik, wcześniej po przełączeniu elektrozaworu zachowuje się jakby nic nie dochodziło, za to jak już załapie śmiga jak za młodu) zacząłem się nosić z zamiarem wymiany membran... No i chciałbym poprosić szanownych forumowiczów, którzy mieli z tym do czynienia,...
Jeśli chodzi o śrubke nr 2 (czarna szesciokątna) służy ona do regulacji składu mieszanki gazu na wolnych obrotach (moge sie mylić ;p) Mam natomiast inne pytanie dot. reduktora Tomasetto AT07, mianowicie czy parownik ten posiada śrubkę do spuszczania tzw mazutu (zanieczyszczeń i pozostałości po gazie)? Jeśli tak to gdzie??? mój angielski w wersji dla...
Witam. Słuchajcie potrzebuje pomocy. Mam problem z instalacją LPG Jest to instalacja Tomasetto hp100 na sterowniku Lecho. Niekiedy zdarzy się, że autko chwyci takiego muła, że nie da się jechać dalej. Zejdzie z obrotów do ok 500obr/min i nie mam opcji ich podbić. W ogóle nie reaguje wtedy na dodawanie gazu. Przełączę wtedy na Pb przekazuje, przeskoczy...
Witam Posiadam Tikacza z inst. gazową Tomasetto AT-07 (zintegrowana z filtrem gazu) i od kilku miesięcy po uruchomieniu zimnego silnika na gazie i jego nagłym wyłączeniu (np. po 30sek) słychać gaz (syczenie w okolicach parownika) i czuć jak wydostaje się spod filtra powietrza (mixera). Po wyłączeniu silnika syczenie, wyciek z reguły stopniowo zanika...
Temat stary. Ale tak się składa że walczę aktualnie z reduktorem w mojej omedze a 2.0. Silnik 8 zaworowy. Potrzebuję go wyregulować,. Dziś reduktor rozebrałem w celu sprawdzenia stanu membran. Moje pytanie brzmi: Czy mosiężna śrubka na pewno jest obejściem, bajbasem ?????? Z tego co ja zauważyłem jest ona zaworem spustowym. Służy tylko do tego aby...
Witam, próbowałem kilkanaście razu ustawić gaz, zawsze występuje jakiś problem (przygasa przy hamowaniu przełącza na PB - podczas jazdy gdy jest hopa potrafi przełączyć na benzynę , czasami od tak sobie - nigdy nie występuje błąd podczas ostrej jazdy, najgorzej w mieście przy dojazdach do świateł krzyżówek rond) codziennie jeżdżę 150 km , dlatego zależy...
A mazut to nie jest paliwo węglowodorowe? Myślałem, że to taki diesel ale mogę się mylić. Jeśli chodzi o treść przykładów to można by tyle ich umieścić ile jest możliwości zastosowania paliwa węglowodorowego. Mam tylko pytanie... Po co? Jeśli masz myszkę komputerową to możesz mieć tylko 6 zastosowań bo tyle było w przykładach zastosowania? Jeśli w żadnym...
Widzę że nikt tutaj nie grzeszy poczuciem humoru :\ Koszt 100 zł? Wszedłem na Alle.... koszt oryginalnego palnika do zgrzewania papy 85zł. Przecież wszystkie elementy tegoż to urządzenia dostępne są na złomowisku po niskich cenach! To jakiś żart? Zero zasad BHP. To mała bomba na kółkach. Tej butli nie wolno stosować w ten sposób ! Konstrukcja tak pokazana,...
CZYM JEST BLOS ?? To nowatorskie rozwiązanie w dziedzinie mikserów LPG i CNG służących do zasilania samochodów gazem LPG lub ziemnym. System BLOS - lub po prostu BLOS - jest opatentowany w całym świecie. BLOS jest rezultatem kilkuletnich badań a do jego wytwarzania używane są najbardziej zaawansowane technologie. DLACZEGO BLOS ZAMIAST TRADYCYJNEGO MIKSERA?...
myszka bezprzewodowy sufitowe głośniki wtryskiwacz iveco
Ogniskowa anteny offsetowej 135x120cm, głębokość 12,5cm – jak obliczyć? Buderus Bosch GB062 V2 24kW vs Logamax plus GB172i.2-25 WH – wybór kotła gazowego jednofunkcyjnego