bono0691 Pozostaje jednak problem nie rozwiązany dla czego masz tylko 50 stopni. Mój bez obiegu na słońcu gotuje wodę. Test był niezbyt długi bo obawiałem się że go uszkodzę w ten sposób. Mój ma 195 na 140 cm. Nie wiem jakie wymiary ma twój, ale jakby nie było, bez obiegu 50 stopni to mało. Ja mam do 70 przy pracującej pompie. Szczerze mówiąc zdaje...
Coś z niczego :)). Jak masz pompę i resztę dokupisz , to luz .No i jeszcze zawór tani nie będzie.Beczka też musi być w miarę mocna jak robisz ciśnieniówkę. Ja mam intexa tą najmocniejszą piaskową , chyba 12m i z basenem 30m nawet spoko.Chodzi coś koło 4h. Szkło.Karolark ma rację, jak masz pojęcie i lubisz , to tak. Nie wiem czy jest sens robić złoże...
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Ja też jestem przeciwnikiem opierania sie wyłącznie na prądzie lub gazie ale z innego powodu. Nic nie jest wieczne i awarie będą sie zdarzały. Choćby takie jak kilka lat temu w Szczecinie gdy mokry śnieg i wiatr powaliły linie WN. Albo przeciążenie jak kilkanaście lat temu gdy kilka dni z -20 stopni wystarczyło by w Warmińsko-Mazurskim znacznie spadło...
Witam. Jeśli chodzi o naczynie zbiorcze, to jest (takie czerwone - widoczne na trzecim zdjęciu w dolnym prawym rogu). Tzn. według mojej małej wiedzy to zbiornik wyrównawczy - to jest to samo? Te zdjęcia są bardzo ciemne, i mało z nich widać. Teraz dokładnie się przyjrzałem, i to w prawym dolnym rogu wygląda na naczynie przeponowe. Na nim jest wentyl,...
Wtryskiwacze to RE36939 - John Deere, wg serwisu john deere. Tylko taka mała uwaga większość wtryskiwaczy tych ołówkowych to jeden i ten sam, różnią się ustawionym ciśnieniem i osprzętem np tulejkami montarzowymi. Masz ten sam silnik, jak masz chłodnicę oleju przy filtrze olejowym i kolektor wydechowy, który ma możliwość założenia turbiny to sprawa...
Regulacja "sztangi" tylko na maszynie, kręceniem tym w aucie to proszenie się o problemy. Przy tych pikach pierwsze co bym zrobił to podpiął manometr i zweryfikował czy rzeczywiście są. Jeśli by były to obstawiałbym pęknięty kolektor - powyżej jakiegoś ciśnienie pęknięcie się "otwiera" i działa jak zawór upustowy (ale by gwizdało). W moim Puncie (ten...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
WasteGate to nie mała turbinka, a zawór upustowy nadmiaru ciśnienia doładowania, jeżeli będzie zapieczony w pozycji otwartej, to ciśnienie poleci w wydech, zamiast w kolektor ssący.
Sprawdź dokładnie ustawienie wałka rozrządu. Jeśli chodzi o rozrząd to nie można mówić "chyba dobrze ustawiłem". Tam musi być wszystko idealnie co do ułamków milimetra! Następnie gaźnik. Mam nadzieję ze nie rozkręciłeś jego również na części pierwsze. Jeśli rozebrałeś te "miseczke" pod pompką wstępną to lipa. Wtedy sie bedziesz musiał troche pomęczyć....
witam Moja instalacja to Landi Renzo OMEGAS. Reduktor taki jak na zdjęciu - ma wejście na podciśnienie z kolektora dolotu. Reduktor ma membrany umieszczone poziomo więc zmiana położenia (obrót) o 90 stopni raczej nic nie da. Nie mogę zauważyć dokładnie przy jakich okolicznościach się to dzieje. Zazwyczaj bywa to tak: - jadę z górki - mam włączony bieg...
Więc podsumowując koszt zabawy z francą.... Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01 73,9 kolektor wydechowy Elring 30 Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00 16,3 Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200 40 Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918 13,3 Total Quartz ENERGY 9000 5W-40, 5l 71,9 (do wymiany za 1k...
Witam Posiadam forda focusa mk1 1.6 99r. I jest w nim kilka problemów, do których nie bardzo wiem jak już podejść. Mianowicie, kiedyś zaczęło się od typowego falowania obrotów, co oczywiście zostało rozwiązane. Jednakże, gdy tak codziennie jeżdżę nurtuje mnie to, że jego spalanie odbiega nieco od normy bo nie móc przejechać 300km na 30l Pb to normalne...
1,5V na biegu jałowym 51pin ECU, 1,2V przy 2000orb/min. To ile obrotów wedle Ciebie jest na biegu jałowym? 2500? Ja zawsze myślałem że czym mniejsze ciśnienie w kolektorze (większe podciśnienie) tym mniejsze napięcie na czujniku. 5V to okolice ciśnienia atmosferycznego, czym ciśnienie bliżej 0bar tym napięcie niższe. Czym bardziej uchylisz przepustnice...
Powinno być 4,5 bara.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Jak bym dał duży parownik to sądzę że dopiero przy +2st musiał bym odmrażać. Powiedz jaki jest koszt takich rur w izolacji na dz, sądzę że nie mały, spadki poziomu kolektora ,spadki ciśnienia ogólnie nie jest to prosta sprawa. Oczywiście masz copelanda z wziernikiem oleju ?
Niestety nie miałem do czynienia z produktami typu sekwencja spod znaku Elpigazu (mam nieprzyjemne wspomnienia związane z tą firmą). Robiłem STAGi, KME, BRC i podejżewam, że zbytnio to się nie powinno różnić. A więc: Pewno jest tam zakładka z parametrami komponentów i podstawowymi ustawieniami. Podejżewam że to już masz poprawnie ustawione, ale temp....
Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
Piszesz że ma zbyt niskie ciśnienie doładowania na większych obrotach.Zobacz czy podciśnienie jest w normie(vacum.Podepnij Vacuometr).Podepnij na krótko turbo(daj bezpośrednie stałe podciśnienie na zmienne łopatki(siłownik)Tylko ostrożnie!Wykluczysz uszkodzenie elektrozaworu.I zobacz same łopatki.Jak wspomniałeś czy nie są zapieczone.I oczywiście same...
Pierwszy to od zmiennej długości kolektora ssącego, a dokładniej elektrozaworu nim sterującego (lub okablowania) W sumie mało istotny. Drugi to błąd składu mieszanki, tu przyczyn może być wiele, przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski, EVAP itd.
Podłącz kompa I obserwuj co się dzieje w parametrach rzeczywistych. Bezapelacyjnie masz za mało powietrza w kolektorze. Jedź na 3 biegu, od biegu jałowego gaz do dechy i obserwuj co się dzieje w parametrach, tzn jakie jest ciśnienie doładowania jak turbo wstanie i jaki jest wydatek paliwa.
Panowie w jednym jak i drugim przypadku kłania się brak logiki w diagnozie. Tzn na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie ciśnienie barometryczne powinno równać się ciśnieniu doładowania te dwa czujnik mierzą ciśnienie więc powinny pokazywać podobne wartości może być roznicy 5% w pokazywanych wartościach. Ciśnienie w kolektorze nie może być mniejsze...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
Witam. Posiadam kolektory słoneczne od około 8 lat. W tym sezonie pojawił sie problem z ciśnieniem glikolu. Wieczorem spada nawet do zera, w dzien w słoneczną pogodę jest ok. Pokazuje około 2bar. Pompa sie załącza i teoretycznie dziala. Mam wrażenie ze są słabo wydajne. Czy to może być problem z za małą ilością płynu w instalacji.? Znalazlem mały wyciek,...
No tak tu masz rację tu ewidentnie brakuje mu paliwa bo nawet dymka nie puści ciśnienie doładowania na 6b obciążony koło 2.1 bar z kompa czyli za mało. Czujnik ciśnienia w kolektorze wymieniałem a temperatury cieczy i paliwa pokazuje dobrze wyjmę mu chyba jeszcze raz te wtryski i dam na stół do sprawdzenia a przy okazji zmierzę wychylenie tych dźwigienek....
Na wstępie wtryskiwacze hana sterownik tak jak masz napisane możesz zamontować stag 300 ISA reduktor zavoli lub AC ( ja bardziej preferuje mniejsze przyrosty ciśnienia ). Kolektor do ściągnięcia. A gazownika musisz sobie sam znaleźć takiego który robi dobrze a nie tanio bo to 2 rożne rzeczy, często robią na ilość a nie jakość.
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
To co piszesz w ostatnim punkcie, jest bardzo niepokojące i prawdopodobnie to właśnie może być przyczyna Twoich problemów (oprócz normalnego odgazowania świeżej wody w instalacji). Normalnie z kotła Niedźwiedź Condens woda powinna wypływać tylko gdy pracuje (po kilku-kilkunastu minutach od załączenia palnika) i tylko z kolektora skroplin (nr. 6) https://obrazki.elektroda.pl/5065964600_...
nie ma takich kodów błędów jak podałeś natomiast wiązka przeciera sie w tej obudowie plastikowej przy wtryskiwaczach, na jej rogach - czujnik ciśnienia jest na kolektorze - idz od jego złącza do tej obudowy - tam jest przetarta Lokalny P0100 Przepływ zbyt duży Lokalny P0100 Przepływ zbyt mały Lokalny P0100 Niezgodność sygnału Lokalny P0101 Przepływ...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Scania R500 v8 z 2011 Samochód mało dynamiczny i brakuje mu mocy w stosunku do innych. Kolektor szczelny, tłumik drożny, nowa turbina. Samochód nie dymi. Chciałem spytać jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa na filtrze oraz na listwie zasilającej?
Jedynie takie że druciarsko zagazowane kończą z wypalonymi zaworami. Nawet jest na liście Prinsa silników których się nie gazuje, oczywiście ja się z ich opinią nie zgadzam. Ale to też mało prawdopodobne jeśli ciśnienie w kolektorze utrzymuje takie jak podajesz.
To chyba za niskie a nie za wysokie co? Zasada jest prosta ,im większa nieszczelność dolotu, to podciśnienie mniejsze. Do tego powinieneś sprawdzić co widzi ECM z MAP na zapłonie,ma być porównywalne z ciśnieniem atmosferycznym.
Witam. Wygląda na to że silnik dostaje za malo powietrza.Pompa i wtryskiwacze są ok.Kolektor wydechowy nie pekniety ?(mniejsze cisnienie spalin nie rozpedza sprężarki).Filtr powietrza wyjety na próbe? Intercooler(chłodnica powietrza nie zawalony szlamem ?Węże między sprężarka a kolektorem dolotowym całe?
Sam pisałeś jakie mają byc czasy na wolnych , a teraz pytasz. Nie da się tego naprawić nie ruszając dysz - to banalnie prosta sprawa. Wskazanie ilości gazu jest bez najmniejszego znaczenia. Ponieważ masz mylne pojęcie o tym jak została zmontowana Twoja instalacja to popatrz jak to się robi, zwróć uwagę jak nawiercono kolektor i zamocowano wtryskiwacze...
Generalnie chciałbym uniknąć akumulatora, bo przecież pompa obiegowa ma tylko działać, gdy jest słońce. W zasadzie słuszne założenie ale Zastanawiam się czy można by użyć Panela PV (około 100W) + przetwornica na 230v. Czy coś takiego ma prawo w ogóle zadziałać? Z jaką przetwornicą? Taką DC 12V na 230V? Być może będzie działać chwilowo ale raczej wcale....
A przeglądy? W zasadzie to potrzebny byłby cały zestaw. W necie w ofertach znalazłem za 4 tysie zestaw z pojemnikiem 200l. Tylko że to była cena przy samodzielnej instalacji. Ma to sens? W kolektorach nie ma co się zepsuć (zwłaszcza płaskich). Wystarczy pilnować aby zawsze było odpowiednie ciśnienie w instalacji oraz odpowietrzać i uzupelniać glikol....
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
Witajcie ponownie. Nie pisałem bo dość długo byłem "wyłączony " z życia. Temat dalej aktualny. Auto przez ten długi okres bardzo mało jeździło. Niedawno zostało oddane do mechanika (z polecenia). Gość oddał turbosprężarkę do remontu(bez efektu), wymienił czujnik ciśnienia w kolektorze (bez efektu), sprawdził szczelność i wyczyścił dolot i EGR(bez efektu)...
Gdyby były problemy z ciśnieniem na szynie CR to nie obeszło by się bez błędów dotyczących ciśnienia - nic o nich nie piszesz . Odłączyłeś podciśnienie od gruchy i wyskoczył ci błąd ale pewnie o za małym ciśnieniu w kolektorze . Też walczyłem z czymś takim po wymianie turbo , niby wszystko wyregulowane a raz na jakiś czas muł i błąd i nie wiadomo czego...
dobra. mała ilość paliwa. mogę się zgodzić tylko czemu wycieka z dziury na kolanku od tłumika ciemna substancja zapachem i konsystencją przypominająca ON . dla mnie to świadczy o tym że jest zbyt duża dawka i nie przepala... nie wiem nie znam się. mechanika to dla mnie czarna magia mimo że próbuje sam naprawiać... dlatego szukam pomocy na forum a jak...
Sonda przed katalizatorem. Zanim ją wymienisz to proponuje sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza bo to by się zgadzało - lewe powietrze, sonda widzi ubogo a sterownik daje ile może a to i tak za mało, spada mu ciśnienie w kolektorze to choć nie powinno to się czepia EGRu. Chyba lepiej to sprawdzić niż wydać 500zł na nową sondę.
Ty się chyba z księżyca urwałeś, Common Rail to system wtrysku w silniach diesla, a jak dobrze wiesz piszemy tu o silniku 1,7 z gazem. Napisze Ci jak dla dziecka może zrozumiesz. Na listwie z wtryskami w silniku benzynowym jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe ciśnienie paliwa na listwie (regulator...
Objawy wskazują wprost, że problem leży w zbyt małym ciśnieniu sprężania, podgrzanie powietrza dolotowego ułatwia rozruch. Grzałki w kolektorze ssącym zwykle działają mało skutecznie, w przeciwieństwie do świec żarowych umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. W rzadkich przypadkach może to być wina układu wtryskowego, np. źle działające wtryskiwacze...
Masz dwie opcje. 1. Postawić auto do mechanika i odebrać jak będzie zrobione, a zakupione przez jego diagnozy części oddać mechanikowi niech zwróci kasę. 2. Szukać nieszczelności kolektora dolotowego, z podciśnieniami i serwem włącznie bo na to wskazują błędy uboga mieszanka i błąd przepływomierza - za niski sygnał. co wyraźnie wskazuje na to, że powietrze...
Bardzo proste,z tego samego powodu przez który auta na doładowaniu maja chłodnice powietrza. Tu jest właśnie przewaga silnika z wtryskiem nad silnikem gaźnikmowym.,który nie uswzględznia zmian temperatury. Ecu mierząc temperaturę i przepływ powietrza lub ciśnienie w kolektorze ,wie dokładnie ile ono waży. W zażności od tego dolewa odpowiednio paliwa....
Oczywiście intercooler od jakiegoś busa. Po co do tak mikrego ciśnienia. On nic przy tym nie wniesie. Ten sam efekt jak doładujesz 0.45 bara, a mniej złomu i zbędnych objętości Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność Sprawność większa, mniej dymu, lepsza jakość spalania. Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie...
Na przykład z niskiego ciśnienia paliwa. Mało go siknie to i ubogo. Ale to można zmierzyć. Podcisnienie w kolektorze też może zainteresować. W połączeniu z masą powietrza.
kolektor ciśnienie mała ciśnienie cylinder mała ciśnienie hydrofor
ferguson ariva rozdzielczość boschmann mostek stabilizator napięcia regulowany
Audi A3 – typowe miejsca przetarć wiązki elektrycznej, diagnostyka i naprawa Niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym podczas autokalibracji