Masz pewnie zatarty mechanizm. Odłącz silnik od mechanizmu i sprawdź czy da radę ruszać wycieraczkami.
Zobacz czy przypadkiem ten "mehanik" nie pogubił takich specjalnych gum przy mocowaniu mechanizmu do karoserii. Powiedz mu że ma rozum trochę za twardy.
Może szczotka jest przywieszona w silniku skoro mechanizm jest na 100% dobry. Rozbierz silnik i sprawdź.
Skoro uważasz, że to wina silnika, odkręć tylko mechanizm. Co może stukać w silniku, jak myślisz? Skoro mechanizm chodzi? Powodzenia.
Rozgarnięty mechanik powinien bez problemu ustalić przyczynę złego zachowania wycieraczek. Mechanizm przestawia się na dźwigience przekładni silnika przykręconej do osi napędowej, wszystko schowane jest pod plastikowym podszybiem
Ktoś próbował nasmarować ten mechanizm i za dużo w silniku pogrzebał. Kup używany kompletny mechanizm i powinno być ok. Nie było problemów z wycieraczkami we fiacie.
Mechanizm się przytarł i spaliło silniczek. Jest szansa że tylko spaliło bezpiecznik - szukaj go pod maską. Nowy mechanizm + silnik lub rozebrać i nasmarować stary i zmienić silnik.
To w Mercedesie jest tak to rozwiązane? Nie chce mi się wierzyć. Kolego ty chyba nie widziałeś mechanizmu wycieraczek, silnik kręci się zawsze w jedną stronę a mechanizm zmienia kierunek. Chyba że o czymś nie wiem i chętnie się dowiem.
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Przed wymianą silnika weź i rozłącz mechanizm ręką poruszaj wycieraczkami to upewnisz się że mechanizm się nie zatarł.
Silnik źle poskładany / zablokowany/ prąd jest przez styki krańcowe które nie są w pozycji zerowej. Wyciągnąć ośkę i poskładać prawidłowo lub źle podpięty mechanizm zablokował silnik .P
Silnik typu "wycieraczka od auta". Ja tam całkiem niedawno zmieniałem w aucie mechanizm wycieraczek z silnikiem i było to radośnie podłączone przez bezpiecznik 40A (przewody nie więcej niż 1.5mm2), czyli prądu potrzebujesz raczej więcej jak mniej. Generalnie patrząc na rezystancje tego układu (82mOhm przy temperaturze pokojowej, im wyżej tym gorzej)...
Żeby się dostać do środka musiałem zdemontować cały mechanizm wycieraczek, silnik wycieraczek itd. http://obrazki.elektroda.net/92_12052385...
A masz go przykręcony i jest na nim masa.P
Są różne rodzaje silników przeznaczonych do pracy jako napęd wycieraczek samochodowych, ale wszystkie "kręcą" się tylko w jedną stronę. Kolega miał na myśli silnik wbudowany na stałe w mechanizm wycieraczek i tam on zawsze obraca się w jedną stronę, pomimo że wycieraczki się "wahają". Po wypreparowaniu silnika z mechanizmu wycieraczek pracę nawrotną...
Fajne silniki są w mechanizmach podnoszenia szyb, mam taki jeden, ale na biegu jałowym pobór prądu 8A.
Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
A jak testowałeś, to pokrywa silnika (maska) była zamknięta?
który działa tak jak silnik wycieraczek samochodowych (wychyla się do pewnego momentu w jedną stronę i zmienia kierunek obrotów). Po wyłączeniu natomiast taki silnik ma wracać do swojego pierwotne Typowy silniczek w samochodzie nie zmienia kierunku obrotów, kręci się zawsze w jedną stronę. Zwrot kirunku ruchu wycieraczek powoduje wykorbienie mechanizmu...
podstawowym objawem tego, że się psuje mechanizm wycieraczek (silnik) jest spowolnienie tempa ich pracy, ew. działanie "z wyraźnym wysiłekiem"; jeżeli nic takiego się nie dzieje, można sobie odpuścić rozbieranie mechanizmy wycieraczek (chyba, że chce się go po prostu wyczyścić); jeżeli pomogło poruszanie wiązkami kabli, to stawiam na popękane przewody...
Ok, czyli manetka na początek. A co z tym błędem wyłącznika krańcowego? Może wynikać ze złego sygnału z przełącznika? Czy raczej styki w samym mechanizmie silnika wycieraczek nie łączą?
Witam Problem Twoich wycieraczek polega na złym ustawieniu mechanizmu napędzającego wycieraczki.Aby usterkę tą zlikwidować zdejmij z osi silnika wycieraczek dzwignie mechanizmu,a następnie uruchom wycieraczki na ułamek sekundy tak by silnik owych wycieraczek poprzez swój układ styków powrócił samoczynnie do pozycji wyjściowej.Następnie załóż ponownie...
Prawdopodobnie przyjarał się silniczek. Podobnie będzie się też zachowywał jak będą duże opory na ośkach, ale jak silnik jest sprawny to raczej urywa mechanizm.
Uszkodzony silnik/mechanizm wycieraczek. Napisał Ci to oszust mechanik.
http://www.youtube.com/watch?v=QZufwhgyE... Tutaj silnik kręci się cały czas w jedną stronę a przekładnia powoduje to że wycieraczki raz idą w jedną a raz w drugą. W Fiatach spotkać można silniki gdzie kręcą się w obie strony w zależności czy wycieraczka ma iść w górę czy w dół.
Po naprawie tej blaszki Odświeżam stary temat, ale również dopadła mnie usterka wycieraczek. Oprócz ewidentnie zatartego trzpienia w mechanizmie, uszkodzony okazał się również silnik. W akcie desperacji kupiłem zamiennik - komplet całego mechanizmu z silnikiem i tragedia. Nie polecam. Pomimo sprawnego mechanizmu (sprawdziłem) silnik nie ma siły obracać...
Do ustawienia wycieraczek nie trzeba żadnego komputera chyba, że zmieniła się elektronika. Zdejmujemy ramię wycieraczki z samą wycieraczką. Odkrecamy śrubę mocująca dźwignię na ośce silnika tak aby silnik mógł swobodnie chodzić i wyzwalamy wycieraczki. Następnie wchodzimy w tryb serwisowy aby silnik ustawił się w pozycji serwisowej i ustawiamy dźwignię...
Zatarty mechanizm i tyle, a może już spalony silnik.
(at)waleryk nie do końca rozumiem. Mechanizm korbowy w silniku wycieraczki sprawia, że ta wykonuje ruch lewo prawo przy stałej polaryzacji napięcia.
Do kołysania sugerowałbym raczej mechanizm korbowy (jak w mechanizmie wycieraczek), bo przełączanie motoreduktora prawo-lewo to męczarnia dla silnika, przekładni i sterowania.
ża dużo zabawy by to namówić do obracania się . w tych rozmiarach i tej albo znacznie większej mocy to silnik mechanizmu wycieraczek poleciłbym .
Sprawdź, może mechanizm wycieraczek zatarł się. Uważaj, bo jeśli wcześniej nie zadziała bezpiecznik, to możesz zniszczyć silnik napędu mechanizmu. Czy wycieraczki pracują z normalną prędkością, czy może odnosisz wrażenie, że działają zbyt wolno. Duże obciążenie silnika może powodować przygasanie świateł.
Witam mam uszkodzoną mechanizm wycieraczki z silnikiem w takim aucie zardzewiała i przy odkręcaniu ułamałem mocowanie i moje pytanie jest takie czy cały mechanizm wraz z silnikiem od sedana będzie pasował oczywiście po przekręceniu blachy mocującej?
dobre przejście pod maskę masz w przez komorę mechanizmu wycieraczek
Odłacz silnik wycieraczek i wtedy zobacz. Tzn. manetką włacz je przy odłaczonym silniku. Jesli nic nie strzeli to pozostaje uszkodzony silnik wycieraczki lub zablokowany mechanizm.
(at)elektronikq Styki wewnętrzne (w przekładni) wyłącznika powrotu mają być połączone równolegle do wyłącznika wycieraczek. Po jego wyłączeniu silnik pracuje do momentu otwarcia się wyłącznika powrotu. Oto cała ,,filozofia" :D
witam całkiem możliwe że zatarł się mechaniżm i przy okazji mógł się uszkodzić silnik sprawdź mechanizm przesmaruj go i zobacz jak będzie
Pacjent Renault Clio 3, 2006, 1.2 beznyna - po wielkim deszczu zaistniał problem ze światłami oraz wycieraczkami. Na ten moment, zweryfikowałem poprawność działania przełącznika zespolonego kierunkowskazów (wymieniłem na nowy), odepchałem odpływy z podszybia (stała woda), sprawdziłem mechanizm i silnik wycieraczek (sprawne). Inne fakty - światła zapalają...
Witam, Ponawiam temat. Czy ktoś mi doradzi gdzie znaleźć ten zielony przewód? U mnie we wtyczce pod podszybie przy silniku wycieraczek nie ma zielonego. U mnie tez wycieraczki chodzą czapy czas. Dodam że właśnie wymieniłem mechanizm wycieraczek wraz z silnikiem na nowy. Proszę o pomoc.
Problem rozwiązałem już dawno. Przyczyną było zalanie wodą silnika wycieraczek. Po zdjęciu pokrywy mechanizmu wycieraczek było równo z rantami wody! Otwory odpływowe zatkały się liśćmi i woda nie miała gdzie spłynąć. Wymontowałem cały mechanizm wycieraczek, silnik rozebrałem na części pierwsze z trudem gdyż było tam pełno rdzy. Po otwarciu byłem zdumiony...
(at)ladamaniac dobrze radzi, zresztą widać na drugiej fotce że mechanizm jest "rozjechany". To ramię od silnika musi być w jednej linji z górnym ramieniem.
Wykorzystaj np. z wyrzynarki , mechanizmu wycieraczek samochodowych ( silnik ) lub poproś tokarza wytoczy ci coś z mimośrodem .
Zacierający się mechanizm tylnej wycieraczki w Lagunie Grandtour.
Swożnie na które nasadza się wycieraczki. Do demontażu całe podszybie i mechanizm z silnikiem. I radzę nie zwlekać, skoro silnik jeszcze żyje i się nie przegrzał. Potem rozbieramy mechanizm. W necie pełno fot i filmów jak się rozbiera mechanizm. W sumie każde auto ma praktycznie identyczną konstrukcję mechanizmu, i identyczne wady/objawy.
Bezpieczniki są OK. Czy moduł jest w mechanizmie wycieraczek? Jak sprawdzić który silnik jest sprawny? Zakładam że jeden z nich padł.
Masz zatarty mechanizm wycieraczek czepiłeś się do silnika ale bładzisz najprawdopodobniej masz zatarta ośke .
Mechanizm napędu wycieraczki się zaciera i silnik nie daje rady. Ja wymieniłem cały elemęt i zaczeło działać prawidłowo
Sie ma. Teraz już założyłem ten nowy , więc nie mogę go już w razie czego oddać. A , jak ustawić " zero mechanizmu " ? Dodam , że nie rozbierałem mechanizmu wycieraczek. Wymieniłem tylko silnik i założyłem w tej samej pozycji. Pozdrawiam Wojtek
Chodzi o BSI, czy jest coś w okolicy silnika. A jeśli chodzi o wycieraczki to nie wydaje mi się żeby któraś była nadrzędna. Tam jest jeden silnik i mechanizm który napędza obie wycieraczki. W trójce jest taki patent z elektroniką przy silniku i to jest zalewane - standardowa usterka. Z tego, co piszesz, w wersji drugiej jest jeszcze normalnie.
sprawdź jeszcze czy mechanizm nie chwyciło, poprostu odkręć silnik od reszty i poruszaj mechanizmem
W którym miejscu znajduje się silnik nawiewu i jak się o niego dostać? ( I czy ten rezystor w tej wersji auta też jest na podszybiu? Pod którą osłoną? Pod tą obejmującą zegary i wyłączniki (u mnie udająca drewno)? Ad. 1 http://www.fordescort.org/content/view/1... Chociaż w wersji z klimą chyba przeszkadza parownik. Ad. 2 Mylisz podszybie z deską...
Chyba się nie zrozumieliśmy, ponieważ objaw który opisujesz występuje przy silniku z mechanizmem a nie przy silniku z wyprowadzoną ośką na którym jest bezpośrednio wycieraczka. Więc napisz konkretnie.A tak nawiasem to jest przestawiony na silniku mechanizm na ośce.P
Wykręć ramie mechanizmu od silnika włącz zapłon włącz i wyłącz wycieraczki jak silnik stanie to ściągnij ramiona w najniższe połozenie i zamontuj ramie mechanizmu wycieraczki. Jeżeli dobrze zmontowałeś to piora wycieraczek zejdą w najnizsze połozenie i zatrzymają się jeżeli nie to musisz skorygować. Jak to zrobisz to ustawisz ramiona wycieraczek żeby...
Masz trochę roboty ale mogę opisać ci krok po kroku jak to zrobić , Tydzień temu naprawiałem . Musisz dostać się do mechanizmu więc , Demontujesz ramiona wycieraczek , wydłubać zaślepkę odkręcić kluczem 13 ramiona . Demontujesz plastik na przedszybiu podciągając go do góry ( zatrzask na całej długości , Dalej odkręcasz płytę grodziową tą czarną , pod...
A w jakim stanie jest zębatka i bieżnia zębata w mechanizmie?
-Zrzuć wtyczkę z zaworów ogrzewania, powinny się wtedy otworzyć na całość -Sprawdź, czy po przekręceniu "kręciołków" do nastawiania ogrzewania powyżej "min" rusza pompka ogrzewania (usytuowana na przewodach ogrzewania w komorze silnika) -Nie ma problemów z odpowietrzaniem, jak termostat się otworzy układ można traktować jako odpowietrzony -Jeżeli jest...
Możliwe ze zaciera się silniczek lub mechanizm przegubowy pod osłoną podszybia od strony komory silnika. Bezpiecznik powinien być 20A
http://fiatpunto.com.pl/post401862.html Sprawdź podszybie i mechanizm, może po prostu zardzewiał i cały mechanizm od wycieraczek stanął albo zebrała się tam woda i zrobiło się zwarcie. Odłącz mechanizm od silnika i spróbuj ręcznie ruszyć wycieraczkami. Czasami najprostsze rzeczy się sprawdzają ;-)
Najpewniej źle montujesz szczotki i tam robi się zwarcie. Kup używany silnik lub mechanizm
Pod silnikiem elektrycznym pod spodem jest nakrętka lub dwie śrubki.Poświeć lampą , zaglądnij...
Abyśmy mogli Ci pomóc musisz określić czy chcesz kupić czy wykonać samemu podajnik. Jeśli podejmiesz się wykonania to musisz określić czy silnik z mechanizmem ciągnącym drut (rolki) masz zamiar kupić gotowy czy adoptujesz silnik od wycieraczek do tych celów(musisz określić na jakie napięcie jest silnik). http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37...
Cześć. Pominę do czego ma służyć cały mechanizm. Zasada działania: Mam układ zasilania z zasilacza komputerowego, z którego wykorzystałem linię 12V do zasilenia silnika 12V z wycieraczek. Jak podepnę bezpośrednio silnik to śmiga. Problemem jest za duża prędkość obrotowa. Docelowo wystarczą mi co najmniej 4 pozycje prędkości obrotowych (1/4, 1/2, 3/4...
Mam zamiar wykorzystać silnik od wycieraczek z malucha jako mechanizm podający.Może ktoś z grupowiczów coś takiego robił chodzi mi o sterowanie .
Wymiana szczotek pomogła w moim przypadku. A w twoim bym sprawdził w pierwszej kolejności wieloklin na którym trzymają sie ramiona wycieraczek. W dalszej kolejności mechanizm silnika, aczkolwiek poza zatarciem to nic wiecej nie powinno sie w nim uszkodzić. Obie wycieraczki chodzą na jednej zębatce silnika wiec obie są ze sobą zsynchronizowane.
Jeżeli wycieraczki nie pracują (przy sprawnym bezpieczniku )odłącz mechanizm od silnika i sprawdź.Nie napisałeś w czym problem.
Zamontój silnik, podłącz zasilanie, włącz i wyłącz wycieraczki żeby ustawić silnik i teraz montujesz mechanizm w osi.
Odkręcić nakrętkę od silnika do mechanizmu zwykle rozmiar 13. Zdjąć cięgno mechanizmu i uruchomić wycieraczki na raz aby ustawił się silnik w pozycję wyjściowa. Ustawić mechanizm wycieraczek tak aby dostęp do w.w nakrętki był najtrudniejszy i skręcić. Przed montażem ramion wycieraczki sprawdzić czy zachowuje się właściwie.
Odkręć ramię od ośki mechanizmu silnika. Włącz i wyłącz wycieraczki. Czasem trzeba przytrzymać oś palcami, dość mocno. Jeśli oś silnika się zatrzyma, ustaw wycieraczki na dole i przykręć ponownie ramię do mechanizmu silniczka.
Auto jak w temacie, nie działa manetka wycieraczek. Podobno przymarzły wycieraczki do szyby a dzień wcześniej nie zostały wyłączone i po ponownym uruchomieniu silnika zablokowało i uszkodziło silnik wycieraczek. Mechanizm wraz z silnikiem został wymieniony jednak wycieraczki nie działają. Można je włączyc tylko przez VCDS z poziomu testów elektrycznych....
witam jeśli tak się dzieje to masz uszkodzony mechanizm w silniku wycieraczki , który powinien zatrzymac wycieraczkę w odpowiednim miejscu , prawdopodobnie przegrzała się i odgieła blaszka , nie łaczy , rozkręć mechanizm i sprawdz
Elektronika w silniku jest uszkodzona dlatego się silniki gubią VW zauważył ten łąd kilka lat temu dlatego w nowszych Turanach przebudował mechanizm wycieraczek musisz poszukać nowego silnika
Jeśli ma to być duże, to silnik z przekładnią z tylnej wycieraczki samochodowej. Jest tak skonstruowany, że wykonuje ruch wahliwy. Jeśli małe, to mechanizm z filmiku wyżej.
Rozbierany był mechanizm, ktoś nieprawidłowo ustawił dźwignię silnika. Poluzuj nakrętkę in cofnij dźwignię o kilka stopni.
dokładnie usterka mechaniczna, zatarty mechanizm wyczyścić przesmarować i będzie dobrze bo jak nie to spalisz silnik a wtedy już będzie usterka elektryczna
Mechanizmy w obu silnikach lekko pracują,zostały dobrze nasmarowane. Dziś byłem u dwóch fachowców i żaden nie mógł połączyć się z modułem wycieraczek. Zaproponowali że bym wymienił teraz lewy silnik z mechanizmem bo on niby steruje prawą wycieraczką. A Wy co o tym myślicie?
Zatarte trzpienie ramion wycieraczek zardzewiały silnik czy przekładnia mechanizmu. W tym roczniku mogły nawet kable od drugiego biegu się przetrzeć. Kable do zbadania na zwarcia a mechanizm do do sprawdzenia czy nie zatarty.
Witam. Wycieraczki przednie machną raz albo kilka, kilkanaście razy po czym parkują bez rozkazu tak jakby chciały się zabić o maskę i nie reagują na żadne prośby ale przy każdej próbie startu słychać tykanie jakby zblokowany silnik. Rano historia się powtarza. Wymieniłem ostatnio sam mechanizm wycieraczek bez silnika. Szukałem na forum ale nie znalazłem...
Wiem, że są osobne mechanizmy wycieraczek. Lewa master, prawa slave. Na wieloklinie silnika raczej nie przeskoczylo, bo wycieraczka byłaby bardziej przesunięta. Obawiam się, że doszło do wykrzywienia mechanizmu. Czy krańcówki są do regulacji, czy mają stałą pozycję?
Sprawdź czy mechanizmy wycieraczek nie są zamarznięte. Sprawdź bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej i przekaźników w komorze silnika: 03 - 25.0 A Silnik wycieraczki przedniej szyby, po stronie pasażera 31 - 25.0 A Silnik wycieraczki przedniej szyby, po stronie kierowcy Jeżeli bezpieczniki są OK, to sprawdź sterowanie z Bordnetz w kabinie: złącze...
kolego mamwi powiedz mi prosze bo nie potrafie znalesc tej fotki 15 cm z lewej w komorze silnika czy obok mechanizmu wycieraczek pod plastikowa czescia podszybia wielkie dzieki
Dzień dobry. jestem posiadaczem clio2 z roku 2001. 1.2 16v 5cio drzwiowy. Padły mi wycieraczki przednie. Tzn nie działają na żadnym biegu. - mechanizm rozebrany sworznie pracują - silnik wycieraczek na krótko z akumulatora kręci - na kostce jest prąd na skrajnym pinie - bezpieczniki całe - dodatkowa masa na silnik pociągnięta co mogłoby być przyczyną?...
Kontroler już kupiłem gotowy. Teraz pytanie, czy silnik od wycieraczek z mechanizmem od wycieraczek nada się do sterowania klapką (otwierania/zamykania)?
Wymiana mechanizmu wycieraczek na nowy!! Wymiana Bezpiecznika 30A w komorze silnika.
Witam. Wmoim pasku bylo po troche z karzdego postu. Mianowicie nieraz właczaly sie przy odpaleniu samochodu, zatrzymywaly sie w polowie szyby, nie dzialal najszybszy bieg, wogole chodzily jak chcialy. Zabralem sie za czyszczenie mechanizmu wycieraczek, ciezko sie tam dostac najpierw trzeba odkrecic komputer jedna srobka z prawej strony jedna w srodku...
brak masowania na silnik,masowanie jest uskuteczniane jedną ze srub mocujących mechanizm,króra ma paskudną tendencję do korodowania.
Podłącz sprawny mechanizm przednich wycieraczek, potem sprawdzaj, silnik po takiej kąpieli raczej nie nadaje się do ponownego zastosowania. Praca przedniego spryskiwacza mimo uruchamiania opcji na tył to z reguły zacinający się zaworek w pompce a przyczyna to najczęściej zanieczyszczenie niskiej jakości płynem.
Chcesz wykorzystać silnik od wycieraczek a martwisz się o zmianę kierunku? Wykorzystaj cały mechanizm, przecież wycieraczki w aucie pracują jak Twoja dźwignia a silnik chodzi tylko w jedną stronę.
Tam jest jeden silnik i połączony z tym mechanizm więc masz ramię wycieraczki do wymiany została obrobione. I lub razem z tym cały mechanizm
Jak sam zauważyłeś : silnik wycieraczek pracuje odpiety od mechanizmu.po przykreceniu mechanizmu niema sily krecic Może trzeba sprawdzić mechanizm wycieraczek, dlaczego stawia taki opór.
Winnym okazał się być mechanizm wycieraczek. "Uzwojenie" sterujące pracą silnika się popaliło. Wymienione. Działa. Do zamknięcia.
Więc... już zdążyłem zepsuć przy zdejmowaniu silnik ukręciłem śrube od wycieraczki (musze kupic nowy mechanizm) i to była wina silnika zatarty ten mechanizm czy coś.. bo napięcie na nim jak machał trochę tą wycieraczką (pod obciążeniem) było ok. około 12V na silniczku. Ogrzewania nie zrobiłem kable w przelotkach w porządku.
Witam. Brak czasówek wycieraczek przód tył w Renault Clio III. Przy spryskiwaniu działają. Ale oprócz wycieraczek nie działają włączniki świateł długich i przeciwmgłowych. A świateł mijania nie można wyłączyć. Brak jakiekolwiek reakcji. Kierunkowskazy działają. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i kostki. Silnik i cały mechanizm wycieraczek wyczyściłem...
Zwykły silniczek DC dałby radę? Oczywiście, jednak bez przekładni i tak się nie obejdzie. Można by pomyśleć nad wykorzystaniem napędu szuflady z czytnika CD/DVD. Jest silnik i przekładnia. Jak coś większego, to silnik od wycieraczek klapy bagażnika. Ma cały gotowy mechanizm i dość dużą moc.
Napraw zatarty mechanizm
U mnie sprawa wyglądała inaczej, wymieniałem cały mechanizm wycieraczek, i przy odkręcaniu silnika zauważyłem że jeden pin 'środkowy' został urwany i przez to wywalało ten błąd zbr i wycieraczki żyły swoim życiem. Po oddaniu na dolutowanie pina problem znikł. Nie wywala żadnych błędów, i spryskiwacze zaczęły normalnie działać, tylko pozostał problem...
Ja mam mechanizm własnej roboty silnik od wycieraczek polonez do tego elektroniczny licznik obrotów, gdy wkładam zezwuj następny się nawija.
Jeżeli słychać silnik wycieraczek, to co mają do tego bezpieczniki? Mechanizm się rozleciał. Być może tylko ramię spadło, trzeba zajrzeć w podszybie.
Mechanizm wycieraczek składa się nie tylko z silnika, ale zrobisz jak uważasz....
Przyczyna może być sam silnik wycieraczek. Najlepiej odpiąć wtyk przy silniku (jeżeli jest taka możliwość) , zobaczyć co się dziej. Później zdemontować silnik i pewnie mechanizm wycieraczek i zweryfikować uszkodzenie. Pewnie jest zalany albo już się kończył i robił zwarcie powodując wtórne uszkodzenia.
W silniku jest trzy szczotki: jedna "masowa", druga naprzeciw od niskiej prędkości i trzecia od wyższej prędkości. Najłatwiej jest sprawdzić działanie przełącznika wycieraczek mierząc napięcie na złączach we wtyczce zasilającej silnik (pewnie trzeba będzie zdjąć ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie). Sprawdź czy pojawia się napięcie na przewodach...
wycieraczka mechanizm mechanizm wycieraczka wymiana mechanizm wycieraczka
odkurzacz odyssey indeksowanie dysku technics głośniki wysokotonowe
Przegrzewanie się pasa i silnika bieżni - co robić? Czerwona kontrolka w ekspresie Philips - co oznacza?