2. Czy trzeba spuszczać olej do wspomagania i odkręcać rurki, pod skrzynią, czy da się je odgiąć? Nie trzeba da się odsunąć. 3. Jak wypina się przeguby ze skrzyni, bo tego akurat nie robiłem? Łyżką do opon. Dodano po 2 5. Gdyby sprzęgło było dobre, to co dodatkowo wymienić/przesmarować? Uszczelniacz wału, jeśli cieknie. Dodano po 3 Rozebrałem go na...
Zaślepka...dostępna w sklepach i allegro....
zrób wsad na virgin
gmeranie w skrzynce pod maską Dokładnie sprawdzić tę podstawę przekaźników bo tam często właśnie są korozje, w dalszej części wiązki na okoliczność przetarć i gnicia. Warto też sprawdzić wtyczkę połączenia pompy paliwa.
Z klimą 5PK1750, bez klimy 5PK1110. Myślę, że w sklepie bez problemu poradziliby sobie bez tych informacji.
Próbowałeś wrócić do oryginalnych żarówek?
22Nm + 43Nm jak byś podał jeszcze typ silnika byłoby pewniej
http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1...
Prawdopodobnie będzie to 9642.
Zamelduj się na http://megane.com.pl/ , tam znajdziesz wszystko na ten temat łącznie z fotkami. Sam też tą pompkę rozbierałem i dedukowałem jak to działa. Problem sprowadza się do suwaka rozrządczego który kieruje płyn na tył lub do przodu (w zależności od kierunku obrotów silniczka). W tym suwaku jest wkładka gumowa, która czasem puchnie i blokuje...
Moze bede nieco niegrzeczny, ale uwazam, iz moglbys sie troszke wysilic i chociaz zerknac pod samochod, sprawdzic to, co doradzaja Ci inni. Azeby ulatwic Ci ta sprawe i nieco rozjasnic, ponizej zamieszczam zdjecie. http://obrazki.elektroda.net/64_12365509... W pierwszej kolejnosci sprawdz, tak jak pisali inni: - tulejke nr 13 wraz z podkladkami...
Z dnia auto rzuciło palenie? Czy coś się działo, coś było robione? Najlepiej by było zacząć od diagnostyki, co każdy tutaj na początku Ci zaleci, niż wymieniać ślepo graty. Później sprawdzenie rozrządu, kompresji...
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Czego to może być objaw? cewka
Dla silników - K4J, i 730 lub 732 – K4M, i 760 lub 761 http://obrazki.elektroda.pl/4768610400_1...
Bez programatora nie zrobisz. Trzeba kupić emulator i zmienić zawartość pamięci w komputerze lub kupić zestaw startowy (UCH, komputer, klucz) lub komputer z usuniętym immo. Najlepiej wstawić do elektronika i niech najpierw odczyta błędy i po tym będzie wiadomo co robić dalej. Reszta w aucie działa - centralny zamek z pilota, kierunkowskazu itp?
ZAMEK KLAPY TYŁ 8200060917 Renault Megane Scenic 7079936567 - Allegro.pl
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Przymocowany dwoma śrubami na klucz 10mm. http://obrazki.elektroda.pl/6580059200_1...
Prawdopodobnie immobiliser, tam luty czasem puszczają, nie masz jakiegoś interfejsu elm aby skasować czy odczytać błąd? Kup sobie taki za 20 zł na bluetooth i jak dobrze pamiętam to chyba vag-com też współpracuje z jakimś programem do renówek, ale pewności nie mam.
I można wte i wewte programować, jak się chce....
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
No to działaj, usterkę znalazłeś więc temat uważam za zamknięty.
Wiem, czytałem, odpowiadałem raczej Koledze, który wydaje się, że ma dużo racji. jest za wysoka i ustal dlaczego . Dodano po 6 Moim zdaniem, silnik ma kłopoty z "oddychaniem". Więc albo wydech, albo dolot. Nie sądzę byś przeoczył zapchany filtr powietrza lub jakąś szmatę w dolocie. Wracamy zatem do rozrządu, ustawienie, stan wałka. Chodzi o moment i...
sprawdź również czujnik uderzeniowy, a podstawa to powyższy post SOLA
W środkowym tunelu, z przodu przed dźwignią zmiany begów, klapkę musisz haczykiem wyciągnąć.
Samym martwieniem i pisaniem na forum nic nie zdziałasz...oddaj do diagnozy/naprawy....do polecanego tam u ciebie warsztatu...
Może to ci pomoże. http://obrazki.elektroda.pl/5834559200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8337797200_1...
https://obrazki.elektroda.pl/7475147800_...
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
A zatem gdzie jest twój problem? Weź pod uwagę, że jest to tylko kalkulator zaprogramowany. A więc pobiera informacje z czujnika odległości przebytych oraz czasu otwarcia wtryskiwaczy. Zapewne zużycie w czasie jazdy jest zbliżone. Weź jednak pod uwagę, że całkiem sporo jeździ się z prędkością poniżej 30 km/h kiedy informacje nie są podawane oraz postój....
W k4j nie ma czujnika "wałka rozrządu".
Nie trzeba wyciągać. Wystarczy odkręcić śrubkę (jeśli się da), zastosować większe podkładki (pod osłoną i nad nią) i gotowe. Wiem, że tam kolektor wydechowy jest od strony przegrody i dostęp jest fatalny. Miałem podobną sytuację w Nissan Micra i śrubka się nie chciała wykręcić, więc tą osłonę po prostu przyspawałem migomatem, bo wiedziałem, że i tak...
Dawno nie robiłem tych silników ale mnie się kojarzy że to zaślepka śruby gdzie wkłada się blokadę wału. Silniki dość stare więc raczej już się tego nie widuje bo nikt już tego nie zakłada przy wymianie rozrządu a trafić takie co nie miał robionego rozrządu to jak trafić "6". To nie jest tzw. brok do układu chłodzenia. Dokładnie to jest to. Stosowane...
Klimą steruje sterownik silnika , tam podglądniesz ciś. w układzie.
Jeszcze jeden link dałem. To są akurat oryginały.
Ustawiasz tłoki w połowie skoku czyli zrób obrót wału o 90 stopni w obojętnie którą stronę i wtedy kręć wałkami by je ustawić na znaki, wtedy cofasz wał o 90 stopni by był znów w GMP.
Nie trzeba wyciągać półosi. Najlepiej jest z kanału, ale z podnośnika też można. Wyciągałem rozrusznik osobiście 2 razy, mając tylko podnośnik + kobyłkę do dyspozycji i 2 wykładziny ze środka aby się na nich położyć ;) 1. Odpinamy klemę minus z akumulatora 2. Zdejmujemy dolot powietrza. Można bez ściągania, ale będzie łatwiej. 3. Luzujemy śruby rozrusznika...
Musi byc odpowiednia wersja programu acgassynchro.
auto nie odpala i nie kreci rozrusznikiem, karte czyta włącza zapłon, pokazuje poziom oleju ok ale nie kręci, Światła mocno przygasają czy po prostu brak reakcji na przekręcenie kluczyka do pozycji rozruchu? Kontrolka immobilizera jakieś niecodzienne zachowanie okazywała?
Wszystko wskazuje na rozładowany lub wyeksploatowany akumulator. Najlepiej zacząć od sprawdzenia poziomu elektrolitu, w razie ubytków uzupełnić i solidne 14godzinne ładowanie. Potem zobaczymy jakie efekty. Czy oby nie zostawiłeś czegoś włączonego na noc ? Może masz jakieś zwarcie w elektryce? Po naładowaniu sprawdź jaki pobór pradu jest na wyłączonych...
W UCH powinien być.
Czyli cena dobra, jakość też.
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Nie odpinaj cewek tylko je unoś!
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
motronic ma rację
Tak,ale musi byc o identycznych numerach.
Problem znany we francuzach ale nie słyszałem żeby ktoś to opanował. Niestety jadąć na LPG komputer myśli że jedziesz na PB i odlicza paliwko z baku.
Usterka prosta i typowa w reno. Masz dwa wyjścia: 1. W motylku czujnika położenia wału otwory φ=8mm powiększasz do 9 mm. 2. Wymiana czujnika.
Nie ma takiej opcji, żeby na zmontowanym rozrządzie wszystkie zawory były zamknięte.
Clip, może DD2000. Chociaż raczej powinna się sama nauczyć jeśli jest nowa. Ewentualnie odczyt eeprom z blokady 24c02 i zamieść tutaj. Ale uważaj, żeby nie zablokować mechanicznie rygla (taka mała pułapka). Załatw też konkretną diagnoze Clip'em.
Ty nic nie wyjmuj i koduj, jak chcesz kodować na zewnątrz auta? Nie wiem dlaczego, tak mi się skojarzyło z kolegą. Jechał, ale nie dojechał, w trakcie jazdy rozładował mu się akumulator. Odpaliliśmy z drugiego samochodu, znowu nie dojechał... Zostawiliśmy go otwartego, bo i tak się nie zamykał... Drugi akumulator, udało się dojechać. Póki był...
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Musisz od nowa zamontować alarm bezpilotowy (nowy alarm)
a ciśnienie na tłokach jest?świece mokre ,iskra jest.
Wylacz gaz calkiem,wywal adaptacje i pojezdzij na jezdzie testowej wg. instrukcji z utrzymaniem poszczegolnych podcisnien przez jakis czas (masz serwisowke do tego?) i zobacz co bedzie sie dzialo.W walniecie sterownika raczej nie wierze,pewnie mapy i to wszystko.
Moze, jesli podasz mi typ auta 4 znaki po VF1 w VINie.
Szukaj na allegro.
Trzeba sprawdzić przewody w środku, oraz czy gdzieś nie trze,itp.
Kup kompletny zestaw rozrządu wtedy masz wszystko INA 530 0639 30
W sterowniku można zmienić kodowani ena manuala bo jest kilka skrzyń do wyboru. A sterowniki takie same wogóle?
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
A jak zachowa się klima przy założeniu że presostat ma przerwę? Nie włączy się.
Tak bez diagnostyki to można by jeszcze sprawdzić czy chodzi pompa paliwa .
Może by tak posprawdzać zanim się wymieni - np. kierunkowskazy sterowane są masą - zobacz czy na manetce jest masa, zobacz czy jak podasz masę na UCH na wejście sygnału z manetki to czy kierunki zaczną działać. Może problem w instalacji a nie w UCH. Wymienisz UCH i nie odpalisz auta bo w nim siedzi immo.
witam, pewnie ten drugi to czujnik temperatury chłodziwa
Problemem jest słaba masa w klapie tylnej, prawdopodobnie przełamana wiązka w przelotce.
Napisałem wyżej, wszystko jest ok, tak ma być.
Kup UCH na szrocie, pojedź z obiema skrzynkami do elektronika niech zamieni motorole i auto będzie śmigać i błyskać zlewej i prawej.
Witam, schemat wiązki i oznaczeń komponentów oraz schemat elektryczny w załączniku. Pozdrawiam
Kolego jedż do warsztatu na porządną diagnostykę
raczej coś z UCH posprawdzaj grube masy i plusy,szczególnie bezpieczniki koło akumulatora
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Skoro masz problem z odpalaniem stawiam na czujnik położenia wału. Należy obserwować kiedy to następuję bo w grę może dodatkowo wchodzić czujnik temperatury. Co do podświetlenia zegarów- czy dzieje się tak tylko na światłach drogowych??
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
Dokładnie. Po drugie kolego, zechciej posłuchać radzących i ściągaj głowicę. Narobisz się tylko bez sensu, może być nawet tak że uda się odpalić. Tylko, że za tydzień czy miesiąc urwie Ci się grzybek i dopiero będziesz miał koszta. Twoja sprawa, zrobisz co zechcesz. Powodzenia.
Od zabawki pasuje świetnie. Też właśnie takie zakładałem i działało.
To jest Renault, nie zawsze wszystko pokaże. Mój Scenic miał 3 miesiące problemy z odpalaniem. Był regularnie sprawdzany Clipem i dopiero po 3 miesiącach pokazał błąd czujnika położenia wału. https://translate.google.pl/translate?hl...
Jeżeli zrobisz sterownik "na nowy" poprzez edycję flasha to powinien sam się dopisać do UCH.
Czytnik karty uległ mechanicznemu uszkodzeniu. Jest do naprawy lub wymiany.
Ja mam serwisówkę Haynes'a w domu, ale będę dopiero na wieczór, wtedy wrzucę skan odpowiedniej strony z tej książki. O ile pamietam to tam głowicę się dokręca momentem + 1/3 obrotu śruby, ale na pewno podam na wieczór. Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/7456451100_... https://obrazki.elektroda.pl/4748270900_...
Tylko spod spodu samochodu.
Sprawdz sobie czy nie jest dziurawy wezyk od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. Czujnik ten jest podpiety za pomoca gumowego wezyka z kolektorem ssacym i jest zamocowany na przegrodzie silnika. Jesli dostaje lewe powietrze to szaleje i zaswieca sie kontrolka wtrysku. Pozdrawiam.
ja na twoim miejscu kupil bym helix blue 62 zamiast hertza ktory ma specyficzny ostry wysoki ton ktory denerwuje po dluzszym sluchaniu:( wcale nie jest tak ciezko zamontowac paneli do megane a tym bardziej rozebrac drzwi:) postaram sie poszukac jakis materialow na ten temat i wtedy ci zapodam:)
Niestety dużo jest przypadków (wypytuje użytkowników o tryb korzystania z auta)w tym sezonie chodzi o to że auta są odpalane troszkę w gorszych warunkach więc pobór na rozruchu jest troszke większy dalej natychmiastowe włączenia świateł ,nawiewu,radio,ogrzewanie tylniej szyby to wszystko z krótkim dojazdem do celu i oczywiście przy słabszej kondycji...
nie zmienisz typu immo, a nawet jakby to nic to nie wniesie do sprawy Potwierdzam porzednika nie da się zmieniać typu immo Clipem da się zmienić typ imo na TYP 1 i TYP 2 . Clipem da sie przyuczyć klucze i samochód zostanie uruchomiony Nie zmienia to jednak faktu że naprawa może być krótkotrwała . Odpowiedzialna jest za to wadliwa seria procesorów Motoroli....
Skończył Ci się katalizator i sterownik widzi przerwę w obwodzie elektrozaworu koła zmiennych faz rozrządu. Napięcie na drugiej sondzie powinno się też trochę zmieniać przy dawaniu gazu w podłogę czy przy hamowaniu silnikiem. Powinno być też wyższe napięcie na niej przez jakiś czas na zimnym silniku. Jeżeli cały czas trzyma 0,45V to może być uszkodzona...
http://obrazki.elektroda.pl/4183133400_1... A dlaczego jedziesz do mechanika a nie do elektryka , możesz też wymienić sam.P
WITAM!! w Scenicu są dwa "oficjalne" miejsca z nr.nadwozia : na naklejce umieszczonej na prawym (dół) słupku drzwi - powtarzam jest na naklejce a nie wybity i drugi pod kołem zapasowym podłogi bagażnika .W innych meganach jest inaczej POZDROWIENIA!!
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Stawiam na uszkodzenie ECU, miałem juz taki przypadek. Podobny objaw, usterka tkwiła w brak przejscia z tranz sterujacego w ECU na wy złącza. Co ciekawe pomiar miernikiem wykazywał impulsy.
W UCH oznaczony chyba ALIM UCBIC 5A
Jesli to nie pomoże to trzeba zajać się immobilajzerem Normalnie jak konie z klapkami na oczach, przecież napisał że kontrolka gaśnie po włączeniu zapłonu, czyli immo zostało zdezaktywowane rozruch możliwy. ale wtyczka okazała się minimalnie różnić od oryginalnej. Tak zgadza się, specjalnie to zrobili aby wtyczkę również wymieniać, należy kupić jeszcze...
Witam opis objawowy uszkodzenia cewki lub przebić do masy kontrola świec. Powinno pomóc .
Zwykła kontrolka 12 V do bezpieczników. Załaczasz zaplon wypinasz wtyczke od wtryskiwacza i patrzysz czy masz zasilanie. Sprawdz przy okazji wszystkie bezpieczniki.
Jak zatkasz przepustnice a silnik chodzi a na wolnych na litr poj ma 6kg powietrza zassac to skąd je bierze?
Jesli nie ma krancowek ani cz.polozenia to sterownik odczytuje zwiekszony prad pobierany przez silnik i go wylacza
Chłopie, UCBIC w modelach do 1998, UCH w modelach od 1998. No chyba, że twoja megana to szczep, trochę renówy a trochę citroena. I zmień tego elektryka, bo też cap. A jak chcesz zmieniać to UCH to w nim siedzi immo? Tak że musiał byś albo to sparowac z blokiem wtrysku ( i kluczykiem) albo wymienić komplet, albo usunąc immo. Poza tym jak znam życie trzeba...
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
megane schemat instalacji megane megane schemat instalacja megane megane demontaż
podlaczeniu zasilacza wyjąć programator pralki bosch rozbieralny
odsiarczanie akumulatora odsiarczanie akumulatora
Castel Garden K 350 – podłączenie kondensatora, schemat, wartości, kolory przewodów HC40-250/BOT – uzwojenie prądnicy, dane techniczne, przezwajanie, AVR, schematy