Witam. mam podobny problem , byłem u trzech fachowców wymieniłem trzy komputery , zamienialem wtryskiwacze miejscami, sprawdzone cisnienie , przelewy, wymienione swiece ....... i nadal to samo . zrobiłes juz swoją megi?jezeli tak to co było?
Niezbyt wiele informacji o silniku. Może być niesprawny czujnik wykrywania fazy (cylindra). A jeśli tak to w grę wchodzi tylko czujnik położenia wału korbowego. Czyli kroczek po kroczku. Trzeba być pewnym zastosowania odpowiedniego czunka.
Dotknij czujnika gdy będzie włączony i poczujesz mrowienie w palec lub specyficzne cykanie czujnika. Jeżeli jesteś (he he) gruboskórny to podłącz clip-a i będziesz miał pewność. Podpowiem tylko że Ds-150 potrafi przekłamywać jeśli chodzi o błędy.
Kliknij na ten opis 1.def a pokaże Ci szerszy opis błędu. Tutaj raczej chodzi o błąd w obwodzie czyli brak sygnału z EGR, przerwa w cewce zaworu itp. Pomierzyć instalacje pomiędzy zaworem a sterownikiem silnika. Zmierzyć rezystancje potencjometru i cewki zaworu.
Kliknij #90 i zobacz czy fiszka 28, jesli tak to 1 po prawej pokazuje,ze dialog ustanowiono, 11 po prawej pokazuje ze pedal gazu puszczony, 14 lewa to znacznik czy silnik pracuje czy nie, a 19 lewa to + APC (po zaplonie) obecny. Zadnego bledu nie pokazuje. Moge Ci zeskanowac fiszke jak chcesz,ale po francusku.
Dociśnij czarną wtyczkę
Kolego w necie opisują ten błąd jako czujnik przyspieszenia poprzecznego a od tego morze zapalać się kontrolka trakcji .
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Ja bym odłączył wszystkie czujniki na silniku które są zasilane 5-tka i zobaczył czy w tej gałęzi zasilania jest napięcie.
Klimą steruje sterownik silnika , tam podglądniesz ciś. w układzie.
Tam bywał problem z rezystancją na przejściach potencjometr-ecu, może ten rezystorek wyrównuje potencjały między masami ecu-buda , a L zdaje się być w lufcie, może go umasili. druga opcja to sterownik, a konkretnie brak masy Uref na potencjometr akceleratora.
Sprawdziłbym dokładnie wszystko co wisi na tej linii 5V, jak napisał Jurek. Zapięty woltomierz przy czujniku i droga testowa. Miałem takie coś i komfort pracy, bo drugi trzepnięty w tył na podmiankę klient przywiózł, więc przekręciłem co się dało, w tym pompę, czujnik i regulator ciśnienia, pomogło, skasowałem klienta za podmianki i koniec. Co pomogło?...
Clip, może DD2000. Chociaż raczej powinna się sama nauczyć jeśli jest nowa. Ewentualnie odczyt eeprom z blokady 24c02 i zamieść tutaj. Ale uważaj, żeby nie zablokować mechanicznie rygla (taka mała pułapka). Załatw też konkretną diagnoze Clip'em.
Skończył Ci się katalizator i sterownik widzi przerwę w obwodzie elektrozaworu koła zmiennych faz rozrządu. Napięcie na drugiej sondzie powinno się też trochę zmieniać przy dawaniu gazu w podłogę czy przy hamowaniu silnikiem. Powinno być też wyższe napięcie na niej przez jakiś czas na zimnym silniku. Jeżeli cały czas trzyma 0,45V to może być uszkodzona...
masz po 2 napinacze na pas http://obrazki.elektroda.net/17_12478283...
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
To jest Renault, nie zawsze wszystko pokaże. Mój Scenic miał 3 miesiące problemy z odpalaniem. Był regularnie sprawdzany Clipem i dopiero po 3 miesiącach pokazał błąd czujnika położenia wału. https://translate.google.pl/translate?hl...
Szarpanie na wolnych to wtryski badz tez skoki cisnienia na szynie spowodowane uszodzeniem pompy (sprawdz czy w węzach nie ma powietrza). Co do kontrolki to zawiesza sie zawór EGR badz tez pedał przyspieszenia a konkretnie wtyczka.
Panowie mam podobny problem, tylko u mnie zimny i jeździ jak złoto, zagrzeje się i komunikat: sprawdź wtrysk brak mocy, silnik pracuje ale coraz gorzej i na końcu gaśnie a potem nawet palić nie chce, zachowuje się jakby paliwa brakowało. Brak reakcji na gaz. Błędy df012 i df232 df198. Pedał gazu podmieniony. Instalacja sprawna.
Do wymiany przepustnica ale wcześniej sprawdź kable
wymiana sterownika grzałek
Sprawa wyjaśniona .Powodem spadku ciśnienie okazał się wtryskiwacz . Na wszelki wypadek żeby opiłki nie wpadały do filtra paliwa ,ewentualnie żeby ich było mniej zrobiłem filtr magnetyczny ,czyli w rozbieralnym filtrze paliwa wymontowałem sitko a w to miejsce dałem magnesy neodymowe . Takiego filtra użyłem UNIWERSALNY FILTR PALIWA na wąż 6mm 8mm 10mm...
Pewnie UPC do naprawy. Albo kabelek sterujący cewką. Pewnie nie ma też iskry jak nie pali. Napraw błąd tego przekaźnika.
Cześć ..po 2019 roku Megane 4 ma prawdopodobie gateway-a i nie wpusci dalej do diagnostyki ..musisz mieć dostep Online ..Co do upewnienia sie czy Clip jest sprawny podłącz go do innej Renówki i wtedy sie okaze. Pozdrawiam
regeneracja pompy
Cześć, Pacjent Renault Megane Grandtour 2011r. 1.4 tce Benz + gaz. Czy ktoś z Was przerabiał błąd P0069? W trakcie jazdy silnik zgasł, podczas jazdy szarpie, nie ma mocy, komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa oraz skontroluj układ wydechowy, dodatkowy objaw twardy pedał hamulca, prawie nie da się hamować. Aktualnie auto bezpośrednio po odpaleniu...
Co oznacza błąd P0340 i jakie parametry pracy silnika są odnośne do niego ?
Poszło na pw.
Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem...
DF081 pokazuje "czujnik położenia wałka rozrządu"
witam, pozwolę sobie podłączyć się do tematu. otóż problem dotyczy tego samego błędu DF183 (obwód napinacza pasa kierowcy otwarty). pacjent to renault scenic z 2002r. z kierownicą po prawej stronie. błąd odczytany za pomocą delphi 150e. odczyt rezystancji ze sterownika w załączniku. moje pytanie: czy oba przednie napinacze w tym aucie są spięte szeregowo...
1 sprawdź na odpiętym czujniku 2 wepnij się bezpośrednio przy ECU moja żona mówi że 30cm to całkiem sporo :D ... wszystko może się zdarzyć :D
Witam Odstawiłem auto do innego serwisu. po diagnozie komputerowej - do wymiany elektrozawory. Wymieniono elektrozawory, olej metodą dynamiczną, i na moją prośbę jeszcze czujnik ciśnienia. Nic to nie zmieniło, nawet gorzej. Ponowna diagnoza - uszkodzony sterownik asb. Po naprawie sterownika jest już około tygodnia ok. Kwota za wszystko 2500 zł. Może...
Tak błąd zostaje w pamięci ECU nawet jeśli usterka została już usunięta do czasu jego wykasowania.
Może masz źle opisany błąd i chodzi o czujnik temp paliwa, jaki masz błąd po zdjęciu wtyczki z czujnika cieczy?
Pokaż co dokładnie widać w pomiarach. Trochę dziwne że masz 2 poduszki i 2 napinacze a widać tylko 3 rezystancje. Zewrzyj obwód napinacza fotela kierowcy przy złącza sterownika i zobacz czy błąd zmieni opis na zwarcie. Moim zdaniem raczej nie widzi napinacza przy fotelu. Czy po odłączeniu jego wtyczki pojawia się jakiś inny błąd. Żonglowanie wsadami...
DF038 ogólnie odnosi się do problemów z zasilaniem sterownika wtrysku .
To jeśli padła ta kostka 29f200BB, to wystarczy ją wymienić Przekładasz ze starego do "nowego".
Okey w porządku - dzięki ślicznie wam za odpowiedź. Chyba jedyny temat na którym nikt się nie czepia. - sprawdze wszystko tak jak opisales bula_wrz
Daj fotkę lub VIN
Czytając pierwszy post zrozumiałem ze problem z eep sterownika ecu
Od ciepła nie, w silniku jest mu też ciepło. Poza tym błąd dotyczy przerwy w obwodzie więc sprawdź kostkę, piny we wtryskiwaczu itp
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Tempomat/ogranicznik resetuje się po każdym uruchomieniu silnika. Poza tym ogranicznik się dezaktywuje w przypadku naciśnięcia pedału przepustnicy do oporu. Skoro, jak stwierdził autor: jednak nic poza lampką check się nie świeci.. Musi to być błąd w sterowniku silnika. Jednak podłączyć samochód pod dedykowany komputer Renault (CLIP) do sprawdzenia...
Wiem , może zle odpowiedziałem Czy od przepływomierz a nie występował by inny błąd ?
2-2,2 oma gasi kontrolkę
Koledzy nie pamietam dobrze co to było 1.def, ale moim zdaniem jak autor napisał przy starcie słychać zgrzyt i usterka jest sygnał, więc sugerował bym sprawdzenie koła zmienych faz rozrządu, które często padało . koło to zmienia nawet o 2 ,3 zęby tak więc może wskazywać błąd sygnału.
Znalazłem obrazki na których podana jest lokalizacja tego czujnika temperatury powietrza niestety do wersji 1.5 DCi, ja posiadam 1.9 DCi. Czy ten czujnik znajduje sie na gumowej rurze od intelcoolera?
Witam, Nie mogę odpalić samochodu, rozrusznik nie potrafi ,,przekręcić" i jedyne co to cyka. Po podłączeniu do komputera wyrzuciło błąd: Regulacja napięcia - DTC920F16 - 1.DEF W internecie nie potrafię znaleźć informacji na temat DTC920F16, gdzie szukać przyczyny, co wymienić? :/ Dzięki wielkie za informacje
Oj. Co się stało ostatnio z tym forum Elektrody - Coraz wiecej Hejterów - A coraz mniej ludzi którzy chętnie pomgają. Jestem zarejestrowany na tym forum od 2007r - na początku o wszystko można było zapytać - każdy chętnie odpowiadał / pomagał - a zadany temat zmieniał się w dyskusje na temat. A nie tak jak powyżej - w bensensowne komentowanie i poniżanie...
Czytać co napisałem!!!Co sie to porobiło? Po co sie wypowiadacie?! nikt was nie prosił! Fachury sie znalazły! "Uczyć myszy latać" to dobre, obrazuje co nieco, zamykam temat i spadam z tego forum! Zdarli kase z klientów i nakupowali sprzętu za grubą bańke i mądrują! Spadać na drzewo! Oj..... Widzę kredki się połamały. Również żegnamy Pana. Ban.
Podejrzewam że nie masz emulatora wskaźnika paliwa. Jeśli chcesz żeby kontrolka rezerwy ci się nie świeciła jak masz sporo benzyny to odłącz pompkę paliwa na przekręconym zapłonie a później ją podłącz. Tym sposobem po podłączeniu pompki rezerwa zaświeci ci się wtedy jak naprawdę będziesz miał mało benzyny w baku. Ale za to nie będzie ci pokazywało ile...
Czy jesteś pewien że Twój samochód posiada tylko ABS ,a nie jak większość renault z tego rocznika ESP. Idea pracy kontroli trakcji zakłada między innymi połączenie (najczęściej magistralą CAN) sterowników silnika i ESP. Jeżeli zostanie rozpoznany ewidentny błąd układu hamulcowego (np brak ciśnienia w układzie hamulcowym) auto może w ten sposób reagować....
tu jest taki podobny temat https://megane.com.pl/topic/39065-esp-as...
A co w aucie nie działa? Może to tylko błąd testera diagnostyki.
Sterownik czyscił ktos inny,tylko zastanawia mnie nr vin ze we wszystkich modułach jest taki sam a w airbagu widniał inny wiec został wyczyszczony najprawdobodobniej nie oryginalny sterownik,
A jak to można naprawiać bo zapomniałem że to jest błąd stały
Witam mam podobny problem z Megane II dci odcina przy 3 tys dziwna sprawa wymieniłem wtryskiwacze na nowe i problem powrócił dodam że zjawisko jest znacznie odczuwalne jak motor jest gorący na dodatek po odcięciu wywala błąd P0335 rozkładam ręce proszę o rade
regulator ciśnienia się zacina , ciśnienie które pokazało było za duże, aa ostatecznie czujnik ciśnienia przekłamuje, ale to pierwsze. Pozdrawiam
To auto odczytaj Clip-em. Będzie prawidłowy odczyt i opis , najczęściej z kontekstem błędu.
Jedna kluczowa rzecz: działa blokada kierownicy ? Jeśli nie to samochodu nie da się uruchomić. W upc jest jeden przekaźnik, który działa "na odwrót" tj ma styk NC i podaje +12V na blokadę gdy zapłon jest wyłączony
skrzynia wywala błąd ciśnienia, czy za taki błąd odpowiadaja elektrozawory?
http://obrazki.elektroda.pl/2551489100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2551489100_1...
Następnego dnia zaświeciła się znowu kontrolka pomarańczowa silnika i już nie zgasła, wzrosło spalanie (przynajmniej na komputerze) było czuć nierówne wchodzenie na obroty. EGR wyciągnąłem, był średnio przybrudzony. Zdjąłem i wyczyściłem doloty do niego. Wsadziłem nowy EGR "lepszej" firmy. Prawdopodobnie siadła część elektryczna EGR. Problem znikł,...
To się sprawdza, czy jest napięcie na bezpieczniku ALIM UCH.
Witam.warjat225 poradziłeś sobie z tym błędem?Mam taki błąd DF193 w ABS/ASR i w ASB DF230 w MEGANE 1.9 dci 130km z automatyczną skrzynią biegów.Diagnoza była robiona interfejsem z delfi więc żadnej podpowiedzi nie ma.Spotkał się ktoś z takimi błędami?Pozdrawiam .
Panowie czy ktoś mi może potwierdzić opis tego błędu DF061
Nie pisz bdur.
On nie wie dlaczego wyskakuje błąd P0420. Niech użyje emulatora sondy .
Mam ten sam problem w megane II 1.5 DCI 2006r. FL klimatronic! Co mam zrobić? Przecież jest napisane co masz zrobić.
Tabsior gdzie szukać tego czujnika, jak wygląda ? Dziękuję za szybka odpowiedz
W sterowniku silnika lub UCH masz błąd dotyczący czujnika sprzęgła?
Jak Kolega chce przyuczać przepustnicę?
Nikt z nas nie pomoże Ci gdybając i nie widząc instalacji, musisz ją sam sprawdzić. Weż miernik i sprawdź w pierwszej kolejności przejście pomiędzy przewodami głośników a masą auta. Jeżeli stwierdzisz zwarcie do masy któregokolwiek z przewodów to masz odpowiedź. Jeżeli miernik nie pokaże zwarcia i tak pozostaje grzebanie w instalacji po przewodach.
witam zakupiłem czujniki wałka roz i wału lecz czy ktos może mi bliżej wyjasnic gdzie one sie znajduja abym za duzo nie musiał rozkrecać
Ciężko użyć wyszukiwarki czy lenistwo jest takie wielkie? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Błędy dotyczą tak zwanych "grzałek nurkowych". DF 094 dotyczy przekaźnika jednej z 3 grzałek, natomiast drugi błąd może być interpretowany jako "błędna informacja o prędkości pojazdu", choć z reguły oznacza to problem z przekaźnikiem od 2 pozostałych grzałek lub ich samych. Tu masz link z czym to się je. http://megane.com.pl/topic/26260-megane-...
Immo zalacza sie automatycznie po pewnym czasie? (Chyba 10 minut po wyjsciu z pojazdu). Pytanie jak je wylaczasz? Rozumiem, ze immo jest zintegrowane z cz.
WITAM PANOWIE WCZORAJ CZYTAŁEM NA FORUM BO MIALEM TAKI SAM PROBLEM ALE GO ZWALCZYŁAM OKAZAŁO SIĘ ZE KOMPUTER MA JAKIEŚ MIKROPRZEBICIE NA MASE I GDY JEST PRZYKRĘCONY DO MOCOWANIA WYSKAKUJE RAZ PO RAZ ZŁA OPORNOŚĆ PODGRZEWANIA SONDY LAMBDA. SPRÓBUJCIE ODKRĘCIĆ STEROWNIK ZAWIŃCIE GO WE SZMATE PRZYMOCUJCIE ŻEBY NIE WYPADŁ SKASUJCIE BŁĘDY I JAZDA. MOŻE SIĘ...
A to sorry, masz rację.
Witam powinno pomóc . https://cardiagn.com/2008-2013-renault-m...
Witam co to za błąd df159?
dwumas raczej nie da się zamontować niepoprawnie otwory pasują tylko w jednym położeniu Dodano po 3 czujnik również przetestowany ,impuls dochodzi do komputera.
Renault Megane IV 1.2 tce 130KM - nie działa pierwsza sonda lambda. Poratuje ktoś schematem elektrycznym pierwszej sondy Lambda, sondy podmieniane na dwie 100% sprawne, dalej brak reakcji, czasem pojawia się błąd P2A00 , czasem błąd katalizatora, Megane IV 1.2 Tce 2017 rok, model sterownika mogę podać w poniedziałem ale obstawiam że schemat będzie jeden,...
Jeżeli napinacz byłby sprawny to kontrolka zgaśnie. Nawet jeżeli był włączony zapłon bez rezystora. Renault ma to do siebie, że jeżeli przerwa w obwodzie zostanie zlikwidowana to kontrolka zgaśnie i nie trzeba kasować usterki. Miałem ostatnio dwa używane napinacze po których nie było widać że są wystrzelone i oba miały przerwy w obwodzie zapalnika....
Sprawdź oporność na stykach napinacza, powinno być około 2 om.
Oddać auto spowrotem do warsztatu, niech fachowiec ogarnie temat.
mam ten sam silnik w megane'99 pompa Lucas, mam taki problem że silnik delikatnie szarpie, nie pracuje równo, w zakresie obrotów 1000-2000, powyżej pracuje idealnie na wolnych obrotach także pięknie i równo , odpala idealnie, co może być przyczyną?
miałem taki sam problem sprawdziłem kostkę i nic ale zacząłem sprawdzać kable i okazało się że pod osłoną od środka siedzenia jest mała około 7 centymetrowej długości rurka i ze jak zakładałem pokrowce musiałem go wypiąć po ponownym podpięciu problem znikł możne masz to samo pozdrawiam a odkręć osłonę będzie wygodniej
A sprawdziłeś żarówką zasilanie sterownika?
Mój ma inną konstrukcję ,potraktowalem go flexem.
Blad 109 wskazuje na uszkodzenie MAP badz BARO, sprawdz polaczenia oraz poproawnosc dzialalnia tych sensorow. Pozdr. Procekkk
Sprawdziłem i niema drugiej sondy
Kolego damdam klinka na wale nie ma - dlatego jest blokada wału Kolego milejow autodata bądz tolerance pokazuje koło pompy na śrubę ale sprawdzę te 27 zębów i dam znać ( choć z tego co pamiętam to zgrywały się znaki na pasku ze znakami na kołach
Układ blokujący kierownicę działa - podłączany na krótko. Mimo to kierownicy nie blokuje. W kostce od blokady kierownicy prawdopodobnie nie ma wszystkich prądów. Gdzie szukac? Bezpieczniki sprawdzone. Błąd z UPC nie pojawia się już natomiast pojawił się bład blokady kierownicy do którego nie dochodzi prąd.
Miałem podobny błąd w Lagunie, pomogła wymiana panelu sterującego (kupiłem używany na szrocie).
instalacja sprawdzona ,olej nowy
można to zrobić ta karta to naprawde nie problem robiłem już gorsze auta zdekompletowane i takie gdzie komuś sie zdawało że coś umie musisz sprecyzować co dokładnie chcesz zrobić to ci pomoge
Mieliście racje żle jest ustawiony rozrząd ale czy to napewno będzie przyczyna ? okaże się jutro jeżeli macie jakieś jeszcze sugestje co zrobić proszę o odpowiedzi
błąd megane megane błąd zasilać błąd katalizator megane
mikrofala wyłączona holenderskie instalacje gazowe radmor programator
captor aplikacji captor aplikacji
Problem z wyjęciem szuflady na warzywa po zmianie kierunku otwierania drzwi w lodówce Bosch Odłączenie akumulatora w połączeniu równoległym