Jak sprawdzałeś że nie pali na ten cylinder ?
Robiliście rozrząd?
Jest kondensator przeciwzakłóceniowy podpięty do + cewki, ale on nie ma nic do rzeczy
Stawiam na uszczelkę.Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
wymiana cewki na świec i cewki na 1 cylindrze
Cewki były zamieniane miejscami - cały czas 3. cylinder.
Przebieg auta, olej kiedy wymieniany? Słychać z dołu czy od głowicy?
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
Jestem ciekaw jak wygląda kontrolka świec w samochodzie benzynowym. Ja też. Chyba chodzi o ,,Check Engine"? A przyczyna - zawieszony zawór ssacy na któryms cylindrze.(garczku :D ).
Jest iskra na wszystkich cylindrach?
Jaką ma kompresję na cylindrach?
Masz rację. Dwie sekcje sterowane odrębnymi impulsami. 1 z 4 i 2 z 3 cylindrem.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
2,3,18 masa 17 lambda 30,4 wtryski 13 czujnik wspomagania 20,46 cz.temp. powietrza 19,45,46 potencjometr gazu 16,44,45 przeplywomierz 8,31,44 cz.spalania stukowego 15,44 cz. temp plynu 9,35,36, 40 silnik krokowy 33,34 czujnik polozenia walu 12 predkosciomierz 5, 51 klima 11,38 zl. diagnostyczne 50 obrotomierz 7,41 skrzynia automat 43 kontrolka engine...
Sprawdz jeszcze cisnienie w cylindrach
Który cylinder?
Na którym cylindrze?
Witam mam problem z megane 98 rok silnik 1,4 . Błąd z clipa to błąd cewki zapłonowej 2.3 CC raz był CO . Cewka podmieniona i dalej to samo.Był też błąd czujnika ciśnienia ale wymieniony od vectry. Megane nie pali na 2 i 3 cylinder.
tak i odpala bez problemu, nie stracił mocy i rozrząd przeskoczył tylko na jednym cylindrze
Wtedy paliło by na no 3 cylindry.
Cewki 1-4 i 2-3 są spięte szeregowo, zdjęcie wtyczki z jednej wyłącza 2 cylindry. Jak są firmy sagem, to do kosza
I sprawa się wyjaśniła po diagnostyce komputerowej.Otóż problem nie tkwił w komputerze wtrysku czy też uszczelce pod głowicą lecz w sondzie lambdzie.Brak styku na kostce,to częste przyczyny we francuzach.Jeszcze dodatkowym felerem jest wymiana środkowego tłumika.On także ujemnie działa na sondę lambdę.Dziękuję za pomoc
diagnoza komp spr ciśnienia na reilu i ciśnienie na cylindrach
Witam. Mam problem w Renault Megane 1998r silnik 2.0. Nie pali on na 3 i 4 cylinder ani na benzynie ani na gazie. Iskra jest. Co moze byc przyczyną i co moge jeszce sprawdzić przed mechanikiem.
Stawiam na uszkodzenie ECU, miałem juz taki przypadek. Podobny objaw, usterka tkwiła w brak przejscia z tranz sterujacego w ECU na wy złącza. Co ciekawe pomiar miernikiem wykazywał impulsy.
Będzie pasowało do skrzyni, łapy silnika wszystko wszystko to samo nawet rozrząd.Mechanika działania bloku cylindrów ta sama.
Nie mam obecnie zapisanego dokładnego kodu P... W Renault mówią, że cylinder 1 jest od skrzyni? Czyli jak w końcu liczymy od rozrządu czy koła zamachowego? Badany był Clipem, dokładnie nie wiem. Chce przeglądnąć wiązki od wtrysków.
Ustawić na podstawie znaków na kołach pasowych, oraz znaków na pasku. Gdy znaki na kołach zębatych pokrywają się ze znakami na obudowie- wtedy tłok pierwszego cylindra znajduje się w GMP
Ma 8 zaworów. Po 2 na każdy cylinder
Skoro jedna cewka jest uszkodzona, to zamieniając miejscami z dobrą nadal pracują tylko dwa cylindry. Więc?
Odgrzeję kotleta, nie mam zupełnie problemów z odpalaniem ale zeskanowanie klipem wykazało błąd 2.DEF czyli nezgodność w obwodzie czujnika oznaczenia cylindra. Czy mam się przejmować i szukać usterki - jeśli tak to od czego zacząć ?
Ciśnienie jest ok na wszystkich cylindrach.
Czy fakt jazdy na opróżnionym baku paliwa mógł też się jakoś przyczynić ? Sądzę iż to nie ma wpływu. Zamień przewody od elektrozaworu gazu na listwie trzeci z czwartym i zobacz czy brak zapłonu przejdzie na czwarty cylinder, jeśli tak, problem w centralce lub okablowaniu, jeśli zostanie na 3 cyl, problem w cewce lub elektrozaworze trzeciego cylindra.
A od której strony liczysz cylindry?
Przykro mi, ale to forum dla tych, którzy mają jakie-takie pojęcie.
Ustawiasz tłoki poniżej płaszczyzny głowicy, kładziesz wałki, dokręcasz pokrywę, zakładasz blokady, zakładasz pasek. Nie rozumiem po co się doktoryzować nad 2,3 cylindrem.
Zawory są wyregulowane i sprawdzone ciśnienie w cylindrach - po 13 bar na każdym cylindrze.
Jeżeli są to cylindry koło siebie to być może uszczelka pod głowicą między cylindrami się wypaliła. Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia zawsze jest, a po odkręceniu korka naturalnym jest, że spadnie. Ale tak jeżeli już odkręcisz korek to można zaobserwować czy występuje bulgotanie czyli wydostają się spaliny, które właśnie mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą, pękniętej głowicy lub pękniętej tulei cylindra.
Już mam sprawne autko walnięty był emulator:( nie podawał napięcia na jeden wtrysk, na szczęście instalacja jeszce była na gwarancji:)dz za pomoc
Jeśli tylko mas szczelinomierz.
Wymień ten wtrysk, nie nadaje się do Twojego auta. Zaraz będziesz pisał, co zrobić, auto nie pali na jeden cylinder...
Oddać auto spowrotem do warsztatu, niech fachowiec ogarnie temat.
Proponuję sprawdzić czujnik położenia wału korbowego tz. impulsator który znajduję się na kole zamachowym , to na popstawie jego sygnałów następuje przeskok zapłonu na poszczególne cylindry.
Na dwumasę bym nie wpadła, ale jak to można sprawdzić ? A co do liczenie, jak to przystało na renault tak też właśnie liczę od strony skrzyni 1 cylinder i tak też zakodowane.
No jest źle. CO przekroczone ponad 5 razy, HC tez w zasadzie wysokie. Silnik nie spręża na pierwszych dwu cylindrach, zrób próbę olejową.
Jeżeli wymiana świec nie pomoże to po ustaleniu który cylinder niepali zamień cewki miejscami, zobaczysz czy uszkodzenie przejdzie wraz z cewką. To znaczy że padła cewka (dość częsta sprawa)Na marginesie dodam, żę eksploatacja pojazdu w takim stanie musi skończyć się zniszczeniem katalizatora(paliwo z niepracującego cylindra spala się w katalizatorze).
Skoro ubywa płyn chłodzący, to wygląda na wypchana uszczelkę pod głowicą, zawsze możesz sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach
przyczyną może być też uszkodzenie cewki zapłonowej ,któregoś z cylindrów ,sprawdż
Nie znam za bardzo tego silnika, ale jest jeden wtryskiwacz centralnym, chyba że dane z dowodu odnośnie pojemności i mocy nie pokrywają się z rzeczywistością. Nie ma też przewodów wysokiego napięcia, na świecach są bezpośrednio cewki. Świece zalewa na drugim cylindrze.
Pierwszy cylinder od skrzyni.
No chyba, że to nowy spsób na oszczędności paliwa.
Pod kolektorem ssącym obok cewki zapłonowej pierwszego cylindra (od skrzyni biegów)
ciśnienie. Wypalony zawór.
wyciąg cewki o pooglądaj świece,tą część metalową (na klucz) Jeżeli zobaczysz na niej cętki-na tym cylindrze cewka uszkodzona
Niezbyt wiele informacji o silniku. Może być niesprawny czujnik wykrywania fazy (cylindra). A jeśli tak to w grę wchodzi tylko czujnik położenia wału korbowego. Czyli kroczek po kroczku. Trzeba być pewnym zastosowania odpowiedniego czunka.
oczywiście podstawowe rzeczy takie jak filtry, rozrząd, węże żeby pompa nie łapała powietrza oraz ciśnienie w cylindrach sprawdzone ?
Witam mam problem i nie jestem pewny na 100% , samochod kopci na bialo , pracuje na 3 cylindry , plyn wywala zbiorniczkiem ,czy to objaw padnietej uszczelki pod glowica ? jeszcze na 3 cylindrze jest niskie cisnienie 7bar
A widzisz:) Sam doszedłeś do właściwych wniosków, wystarczyło nakierować.
Jeśli paliwo jest podawane na niedziałający cylinder to świeca powinna być mokra. Kilka możliwości: Świeca sucha oznaczała by uszkodzony wtrysk lub jego zasilanie. Zamień przewód WN z innego cylindra. Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Być może tylko zawory są za ciasne.
W Meganie z 2001r 1,4 16v jest pojedyncza cewka na każdym cylindrze, do niej dochodzą dwa przewody niskiego napięcia
Zdejmij filtr powietrza i sprawdź czy wtrysk podaje paliwo. Jeśli tak i masz iskrę to proponuje sprawdzić kompresję. Pewnie zawór poleciał i nie pali na dwa cylindry
Był luz na 4 panewce... Zalążek podobnej usterki. Silnik udało się oddać bez problemu. Temat do zamknięcia Dzięki za pomoc.
Stopień sprężania a ciśnienie sprężania to dwie różne sprawy kolegi odysik2 a jak juz pisałem cisnienie sprawdzone i jest.Kts widzi obroty więc czujnik położenia jest ok (był nawet podmieniany) zastanawiam się nad szyna paliwowa z reduktorem . Może reduktor jest zepsuty i daje mega dawke do cylindra. ?
no to w tym momencie może być problem tak jak pisałem szukaj po przewodach czy któryś się nie przetarł
W poniedzialek sprawdze cisnienie w cylindrach.
Na którym cylindrze nie pracuje, wiadomo?
Muszę sprawdzić bo teraz wypaliło błąd ale nie zauważyłem aby było który cylinder. Jakiś specjalny program do Renoult?
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
moze byc zawor podgiety...
Cewki z poszczególnych cylindrów zamieniałem między sobą problem pozostawał ten sam trzeci cylinder....
Wykręć świece i spróbuj zakręcić, uszczelka mogła dokonać żywota i płyn w cylindrze blokuje tłok
Iskra w porządku, na 4 cylindrze brak kompresji 3 ma cos około 6 , wtrysk działa 1 punktowy jest, paliwo podaje . Przed wymiana było wszystko ok
Witam, mam problem ze swoją meganką, otóż przez ostatnie dwa lata odkąd jestem posiadaczem tego autka wszystko działało żyleta, przed kilkoma dniami auto po kilku kilometrach kiedy silnik nabrał temperatury zaczął pracować na dwa tłoki - chyba a może na jeden jeśli to możliwe (trzęsie autem, mało że się nie rozleci, obroty niskie na granicy gaśnięcia,...
Zmierz kompresję.
Jak najbardziej może być, jak zaczyna trząść to sprawdź czy na wszystkich cylindrach jest iskra. pozdr
hmm zadziwia cie ? hehe niema co ta jednostka jest konstrukcyjnie dość stara sięga początku lat 90-tych a ja myślę ze powinien ci olej brać bo przy takich objawach masz na moje oko malutkie ciśnienie w cylindrach
Miałem ci o tym napisać właśnie w tych silnikach siadają panewki najczęściej korbowodowe na czwartym cylindrze .
Miałem na myśli kółko na wałku rozrządu, a na wale wiem, że nie ma.
To znaczy na wolnych obrotach nie pracuje równo, zaś na podwyższonych usterka mija? Mi to wygląda na podpalony lub podparty któryś zawór. Czy z wydechu nie czuć zapachu benzyny? Nie napisałeś czy masz gaz, jest? Generalnie słabą stroną w tych megane były cewki zapłonowe i może powodować taką anomalię, jednak zawsze generowany był błąd niedopasowania...
Sprawdź przewody do cewek.
No to moja ostatnia teoria, czy wszystkie gary pracują? Miałem kiedyś zimą problem ze świecami w benzynie, było widać wyraźną różnicę w temperaturze silnika, chociaż moc silnika spadała tylko w pewnych chwilach (na tyle, by można poczuć brak mocy). P.S. Komputer jednak pokazał wtedy brak zapłonu w jednym z cylindrów.
Dobrze kodujesz ?, chodzi o to, że Renault liczy cylindry od strony koła zamachowego, tam jest pierwszy
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 tylko że oni chyba liczą cylindry od strony koła zamachowego nr 1.
1. Sprawdź czy pali na wszystkie cylindry. 2. Sprawdź rozrząd. Zawory mogą "klekotać".
Brak iskry , to skutek , a przyczyna to brak sterowania nimi / na 1 i 4 cylindrze/. Sprawdź kluczowanie tymi cewkami!
Z tą Iskrą to pech :( ale była kiedyś seria Brisk'ów co się rozsypywały (już nie pamiętam ale chyba ceramika (!) izolatora wpadała do cylindra :( .
Wżerów nie powinno być pod okuwką uszczelki czyli musisz przyłożyć uszczelkę i sprawdzić czy wżery są z boku uszczelki czy są dokładnie zakryte przez uszczelkę. Co do krzywizny to 0,2mm to jest bardzo dużo, poprzecznie też. Jak dla mnie 0,05 to już dużo a jak uszczelka jest metalowa to powinno być całkiem równo. Może uda ci się jak zamówisz uszczelkę...
Mniej-więcej to samo pisze w książce do Renault Megane I. Pewnie to standard
No tu juz Koledzy udzielili bardziej konkretnej odpowiedzi na problem :) a jesli to ten cylinder to jakie by bylo remedium na niego?
Witam. Miałem tą samą sytuację w Reno Megane, strzelał z jednego cylindra, katowany był tak z pół roku, aż w końcu okazało się, że czasami iskra przelatuje z kabla do masy, a nie na świece - wtedy zbierała się mieszanka, a potem iskra wracała do normy i...... buum. CZY wybuch jest poprzedzony chwilowym dziwnym zachowaniem silnika (głośniejsza mniej...
To masz odpowiedz. Gazownia jest?Jezeli tak to sprawdzic emu.
a jak tam ciśnienie na tym cylindrze po wymianie paska co miał być gicio?
okazało się że na trzech cylindrach jest 12 bar a na jednym jest 6 :(
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Tak dla informacji to silnik padaczka. Na sprężaniu wyszło 14-16Bar na cylindrach. Z próbą olejową ok 35 na każdym. Wymieniam pierścienie i zobaczymy :)
Pasek kupiłeś właściwy?Pierwszy i czwarty tłok w górze, krzywki wałka rozrządu na czwartym (tym od skrzyni)cylindrze patrzą w górę.Kabli nie pomieszałeś?
Witam.Czytam posty i żadnych mądrych słów a kolega szuka pomocy. Rzadki olej może być spowodowany niepracującym cylindrem lub przestawionym rozrządem, wtedy niespalone paliwo spływa po ściankach cylindra do miski olejowej . Napisz poziom oleju ubytek wody.
A wcześniej tak nie było? Bo jak silnik na wysokich obrotach ma zamkniętą przepustnice to ma wysokie podciśnienie zarówno w kolektorze ssącym jak i w cylindrze zaraz po otwarciu zaworów wydechowych.
megane ciśnienie cylinder błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder
przeróbka silnika prądnicę kocioł zapowietrzony wiena mostek
Czy ocet usuwa siarczek srebra z powierzchni? Nagrzewanie się tylnej części telewizora Philips - przyczyny i rozwiązania