uszczelka pod glowica do wymiana czy to przez to szarpal ?
witam mam podobny problem po wymianie uszczelki pod glowica i odpieciu akumulatora samochod nie odpalil , brak iskry, nie dziala pompka paliwa i wtryskiwacze. sprawdzilem zasilanie kompa 32 jest ,masa na 2,3 i 18 jest na 24 po zaplonie napiecie tez jest na 52 powinno byc napiecie w trakcie krecenia i jest ale i jak sie nie kreci tez jest , zasilanie...
Witam mam problem i nie jestem pewny na 100% , samochod kopci na bialo , pracuje na 3 cylindry , plyn wywala zbiorniczkiem ,czy to objaw padnietej uszczelki pod glowica ? jeszcze na 3 cylindrze jest niskie cisnienie 7bar
Zapomnialem dodac ze byl sprawdzany 0.23 na ssacym Dodano po 1 Mechanik tzn koles od gazu itp powidzial ze ok sa luzy i tylko pow o ssacych tak jak napisalem i dodam ze rok temu glowica byla calkowicie regenerowana.
Najprosciej podjechac do fachowca ktory ma proste urzadzenie do badania uszczelki pod glowica. Polega to na wlaniu do tego urzadzenia plynu i zamontowaniu jego zamiast korka od zbiorniczka, jesli jest uszkodzona uszczelka pod glowica to dwutlenek wegla barwi ten plyn z niebieskiego na zielony (lub zolty).
pompa paliwa spr. jest ok. uszczelka pod glowica juz robilem jakis 1miesiac temu. aha jeszcze jak odkrecam korek wlewu paliwa to tak syczy
Witam mam problem z ukladem chlodniczym tzn uklad sie zapowietrza plyn cofa sie do zbiorniczka wyrownawczego gdy odpowietrzy sie na wezu przy wlocie do srodka plyn poleci ze zbiorniczka wyrownawczego tez ubywa spada do normalnego poziomu jest dobrze a z czasem znowu sie zapowietrza gdy dostanie wyzsza temperature to tak jakby sie przepchalo i leci cieplo...
Ze wzgledu na brak czasu i ryzyko bede kupowal inny silnik a ten jezeli sie da to bede szlifowal. Mam w zwiazku z tym dwa pytania. Zaklady ktore znam mowia, ze nie ma problemu ze szlifowaniem i nie trzeba dawac grubszej uszczelki. Niestety glowica ktora mam jest "nowa" wiec mogla byc juz szlifowana. Szlif na obu powierzchniach moze zdjac razem dosc...
Usterka usunieta...-temat zamkniety Moze to co opisalem ponizej tyczy sie tylko mojego samochodu...ale przy tylu megankach pewnie jeszcze nie jednemu urzytkownikowi trafi sie podobne uszkodzenie a moje wskazowki pomoga ;) 2 dni siedzenia w silniku :lol: Acz dla laika bylo ciezko.. krok po kroku doszedlem do naderwanej masy silnik-buda kolo akumulatora,oraz...
Dobry mechanik wywnioskuje z uszczelki dość dużo ona nie musi być przepalona. Korek w zbiorniczku jest ok trzyma ciśnienie takie jakie ma być? Węże wystarczy dotknąć i od razu wiadomo czy puchną czy nie.
Przebieg auta, olej kiedy wymieniany? Słychać z dołu czy od głowicy?
Uszczelka pod glowica.Raczej pewne.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Dla silników - K4J, i 730 lub 732 – K4M, i 760 lub 761 http://obrazki.elektroda.pl/4768610400_1...
Witam Potrzebuje wartość w Nm z jaką trzeba dokręcić głowicę silnika w Renault Megane I 1.6 benzyna. Dzieki z góry z info
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
Thicar daje radę, ale lepiej kupić diagzone z olx z głowicą - lepsze
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Płaszczyzna bloku do obróbki lub kiepskiej jakości uszczelka. pozdr
Co z mocą auta? sprawdziłbym czy pracuje na wszystkich cylindrach, wystarczy zakręcić rozrusznikiem z odłączoną pompą paliwa, nie chcę prorokować ale prawdopodobnie urwał się zawór i uszkodził głowicę, oczywiście to tylko sugestia trzeba troszkę posprawdzać
Witam czy wiecie z jaką siła mam dokręcić głowice
Kolego gimak możesz przedstawić troszkę jaśniej jak wygląda ten test z butelką? Tutaj jest opis [url=http://megane.com.pl/megane-i-phi-d...
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
Planowanie głowicy będzie konieczne ?
Oczywiście wadliwa była uszczelka pod głowicą.
Lepszą kulturą pracy są rozwiązania trzy tłoki. Koło podzielone na trzy, co 120° 1tłok w górnym martwym punkcie. To daje mniejsze obciążenia silnika w danym momencie. W twoim rozwiązaniu, dwa tłoki równocześnie w tym samym momencie wtłaczać będą ~686cm3 powietrza
Może być wszystko. Blok, głowica, uszczelka.
Trzeba ściągnąć głowicę.
jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Nie będzie, w nowszym jest zmienna faza, chyba, że zostawisz starą głowicę.
Taniej kupi silnik niż zrobi głowice.
Zmierz kompresje przed zwaleniem głowicy przynajmniej.
hmm..jesli nie ubywa plynu chlodniczego i nie przybywa oleju to nie koniecznie oznacza uszczelke pod glowica. Tak maja auta, ktora sa eksploatowane na krotkich odcinkach bez osiad\gniecia optymalnej temperatury. Czyszczenie korka i zmiana oleju. W lato nie powinno byc tego problemu. Drugie poytanie- hmm...w bagazniku, zasilanie z kabla swiatel cofania.
Tzn ?? Wymiana uszczelki pod głowicą??
Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę. pozdr
A czasem szarpanie nie pojawiło się po naprawie głowicy?
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
uszczelka pod głowica??
Sprawdz czy kat nie zapchany i uszczelki między kolektorem a głowicą nie dmuchneło.
Test na obecność spalin w układzie chłodzenia powinien wyjaśnić dlaczego leci, bo prawdopodbnie problem z uszczelka głowicy. Wentylator pracuje?
No właśnie tylko czy to coś pomoże czy nie lepiej od razu zdjąć głowice?
napraw starą, bo kazda jest pasowana z głowicą
Prawdopodobnie walnięty termostat. A jak pojawiają się bąbelki w zbiorniczku namiarowym lub wywala z niego chłodziwo to uszczelka pod głowicą.
A jaki silnik?
podciśnienia założone? map sensor podpięty? zawory kiedy regulowałeś, po założeniu głowicy czy przed?
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Właśnie dlatego napisałem tutaj. We wcześniejszych przypadkach automix potrafił określić jaki to rodzaj skrzyni, miałem nadzieję, że w tym przypadku i mnie pomoże. :) BTW: czy to możliwe, że mechanik tak dobrał mi nowy słupek z głowicą, że "nie gra" ze starą skrzynią i stąd awaria? :/
Zazębnik (bendix) ma w sobie sprzęgło jednokierunkowe.Jak to zprzęgło ma poślizg to rozrusznik ruszy,ale nie ciągnie koła. Masz więc kolejny objaw i kolejną usterkę. Kiedy zgrzyta przy rozruchu (zęby o zęby) i nie kręci silnikiem,to oznacza że elektromagnes wypchnął bendiks na pozycję ,rdzeń załączył zworę w elektromagnesie,ale zęby są na tyle zjechane...
myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
Jeśli chcesz sprawdzić luz tłoka na korbowodzie to przynajmniej głowica do zdjęcia
płyn czysty czy zaolejony???????/ moglo ci uszczelke pod głowica wywalic.
Uuuu, to Stasiu ceny podniósł. A tak poważnie, odkręciłeś chociaż dekiel zaworów? Nie mówię nawet o zdjęciu głowicy.
Mógł stanąć zawór dawkujący i nie puszcza paliwa na głowice tłoczącą
Biały dym w zimie to coś normalnego, W innym przypadku, zwłaszcza gdy chcemy koniecznie aby była to awaria, a przy okazji ubywa nam płyn chłodzacy, a pod korkiem oleju robi sie zółty szlam to wskazuje na przepaloną uszczelkę pod głowicą.
8 barów to już zbyt mało. Głowica do góry.
Faktycznie były silniki 54kW Tak czy tak szukaj po porawej stronie głowicy koło termostatu.
Na żadnym kole w tym silniku nie ma klina.... Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?
Sluchaj osobiście nie wykonywalem tej przeróbki ale kilka osób to robiło i jeżdżą te auta, wejdź na chrome i wpisz w wyszukiwarkę - zmiana silnika trafic 2.0 pb ....kilka lat temu byłem na etapie zakupu i szukałem informacji na ten temat i właśnie na forach widziałem kilka wpisów w temacie zmiany silnika od laguny 140konnej do vivaro trafica. - ludzie...
To zależy... Progi zdrowe? Jakieś uszkodzenia?
Dokładnie. Po drugie kolego, zechciej posłuchać radzących i ściągaj głowicę. Narobisz się tylko bez sensu, może być nawet tak że uda się odpalić. Tylko, że za tydzień czy miesiąc urwie Ci się grzybek i dopiero będziesz miał koszta. Twoja sprawa, zrobisz co zechcesz. Powodzenia.
To jest pompa podciśnienia, pod nią od strony głowicy jest oring.
Coś mi się wydaje że głowica padła lub jej uszczelka .
Jutro dam do sprawdzenia głowicę, jak będzie wszystko ok wymienię pierścienie Jeszcze lepiej , ja pierd... skąd się tacy biorą. Nie mieniaj pierścieni tylko pomierz rowki w tłokach, nie zamieniaj tłoków miejscami przypadkiem. TY nie mniej myślę że to nie wypali, składanie silników to nie buła z masłem.
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Witam,mam problem.megane 2 1.5dci , wymieniam rozrząd , koło na wale pływające (bez klina) ,wszystko byłoby ok ale nie mogę użyć blokady wału korbowego (śruba zaślepiająca tak się zapiekła że nie mam możliwości jej odkręcić) . jak ustawić ten rozrząd bez blokady wału.blokade na wałku głowicy mam.
L nie jest wykorzystane do diagnozy, wszystkie komponenty wiszą na 7,15, i co za megane, bo jak dwójka to diagnoza leci po can, i napewno nie zrobi tego NXR, i niektóre Clip'y mają problemy ( te bez głowicy CAN)
A nie doszło do kolizji tłoków z zaworami? Bo wtedy to głowicę wypadałoby zdjąć.
To pewno silnik kaput. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowićą, ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z ustawieniem rozrządu w renault megane 1.4. A mianowicie chodzi mi o to że nie mogę napiąć paska rozrzadu. Przy próbie napięcia rolka napinająca obraca sie w koło na mimośrodzie a pasek pozostaje luźny. Co może być tego powodem? Dodam jeszcze że zdejmowałem głowice (bo poszła uszczelka pod głowica)...
Najprawdopodobniej przyczyną "falowania" temperatury było zapowietrzanie się układu chłodzenia poprzez delikatnie walnietą uszczelkę, lub głowicę. Spróbuj jeszcze dolać płynu, odpowietrzyć i poobserwuj czy ze zbiorniczna wyrównawczego, po ustabilizowaniu temperatury, nie wydostaja się pęcherze powietrza. Jeśli tak to zrzucaj głowicę.
czy przypadkiem nie przegrzałes autka Kolego? bo jezeli tak to masz do wymiany uszczelke pod głowica
auto już pali przerwa była w przewodzie czujnika ciśnienia kolektora do komputera teraz auto pyrkocze, słabo wchodzi na obroty, a przy pełnym gazie ma ich nieco ponad 2k. - te zjawiska sprawdzane były na luzie. Kopci jak cholera. Wydaje się, że ubywa płynu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
Dzięki za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.
Zrób test co2 i może coś będzie jaśniej.
Diagnoza podstawowa. (brak iskry czy paliwa) kręci się wałek rozrządu. Bez tego tylko wróżka.Poprosić pana , który wymieniał głowicę aby pomógł.
Witam. Uszczelka pod głowicą kanał olejowy do układu chłodzenia nie komora spalania do układu chłodzenia, dlatego nie ma ciśnienia. Jedź do mechanika warsztatu, bo tak na odległość to ciężko. Pozdrawiam.
Romo, map sensor- brak wolnych - ok, ale zawory nie grają od tego :) A kolega dał głowice do szlifu? Zaworki wyregulował? Tak jak pisze T5, gdzie były tłoki i zawory gdy dokręcałeś głowice?
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Jeszcze jedna sprawa czy macie jakiś sposób na wymontowanie koreczków w głowicy pod blokadę. Czy można je kupić?
Głowicy nie ściągałeś? Zaworów nie docierałeś?
Sprawdź ustawienie rozrządu
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.
Może już wcześniej były wycieki/przedmuchy i ktoś dodał uszczelniacz. W kwestji wysuwających się tulei w megane 1 pisze że głowicę przy zdejmowaniu należy na kołku obrócić po to by jej nie podnieść z tulejami a później unieruchomić tuleje płaskownikami przykręconymi śrubami do bloku aby się nie podniosły bo później wymiana uszczelek pod tulejami.
Może to byc pęknięta sprężyna na tym zaworze, bo na sworzniu stukałoby raczej cały czas
Pewne jest tylko to że należy przed założeniem "nowego rozrządu" ,zdjąć i naprawić głowicę. Pozdrawiam!
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
a rorząd ok.? gdybanie odgłos pochodzi z głowicy.
No ja mam przejechane 169 tys. Wszystko się sypało jak ją kupiłem i dlatego wymieniłem naprawdę sporą część samochodu :) Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą jest nowa.
Kolego amm212 daj szansę koleżance Milka73, aby mogła nam coś więcej o sprawie napisać.
Po 3 latach to Ci już chyba nie odpowie ;) Skoro nie ma ciśnienia na jednym cylindrze, to trzeba zdjąć głowicę i oglądnąć co się stało
To jest zaślepka układu chłodzenia. Zapewne gdzieś w głowicy lub bloku silnika pod rozrządem jest taka zaślepka.
Informacyjnie moge podać Tobie ze uszczelka do Renault Megane 1.4 kosztowala mnie 50zł. Robocizna u mechanika 150zł+ 50zł(planowanie głowicy).
Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie Czy masz zablokowany blokadami silnik? Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej. Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
Witam. Do każdego nieoryginalnego radia w VAG musisz zaopatrzyć się w separator antenowy - w przypadku jego braku wzmacniacz antenowy nie dostaje zasilania. W radiach VAG zasilanie anteny odbywa się poprzez kabel antenowy, a podłączone jest w głowicy radia. Aby zasilić wzmacniacz musisz dokupić separator antenowy i do niego dołączyć przewód ANT_CTRL...
slaba glowica nieszczelna glowica glowica laserowa
meriva skrzynia easytronic sterownik silnik rowerowy citroen elektryczny wspomagać
falownik growatt 5000es falownik growatt 5000es
Niepoprawny format na dekoderze Vectra - przyczyny i rozwiązania Wzory do obliczania transformatora toroidalnego – przekrój, liczba zwojów, moc, straty