Uszczelka pod glowica.Raczej pewne.
Przebieg auta, olej kiedy wymieniany? Słychać z dołu czy od głowicy?
Dobry mechanik wywnioskuje z uszczelki dość dużo ona nie musi być przepalona. Korek w zbiorniczku jest ok trzyma ciśnienie takie jakie ma być? Węże wystarczy dotknąć i od razu wiadomo czy puchną czy nie.
uszczelka pod glowica do wymiana czy to przez to szarpal ?
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/pr...
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Patrząc z gory na silnik jest po prawej stronie w glowicy.
hmm..jesli nie ubywa plynu chlodniczego i nie przybywa oleju to nie koniecznie oznacza uszczelke pod glowica. Tak maja auta, ktora sa eksploatowane na krotkich odcinkach bez osiad\gniecia optymalnej temperatury. Czyszczenie korka i zmiana oleju. W lato nie powinno byc tego problemu. Drugie poytanie- hmm...w bagazniku, zasilanie z kabla swiatel cofania.
Zapomnialem dodac ze byl sprawdzany 0.23 na ssacym Dodano po 1 Mechanik tzn koles od gazu itp powidzial ze ok sa luzy i tylko pow o ssacych tak jak napisalem i dodam ze rok temu glowica byla calkowicie regenerowana.
moim zdaniem tam jest czujnik 4 pinowy i znajduje sie on w takiej czarnej obudowie z wieloma wyjsciami od glowicy od strony skrzyni biegow przewaznie byl on zielony latwo go znalezc.aha nie jest on wkrecany tylko na takie zabezpiaczenie[agrafka] kostka jest zielona
jaki to rocznik ja mialem taki problem okazalo sie ze wystarczylo przestawic kolo rozrzadu na walku w glowicy bo jest na fasolkach
Witam Potrzebuje wartość w Nm z jaką trzeba dokręcić głowicę silnika w Renault Megane I 1.6 benzyna. Dzieki z góry z info
Dla silników - K4J, i 730 lub 732 – K4M, i 760 lub 761 http://obrazki.elektroda.pl/4768610400_1...
Najprosciej podjechac do fachowca ktory ma proste urzadzenie do badania uszczelki pod glowica. Polega to na wlaniu do tego urzadzenia plynu i zamontowaniu jego zamiast korka od zbiorniczka, jesli jest uszkodzona uszczelka pod glowica to dwutlenek wegla barwi ten plyn z niebieskiego na zielony (lub zolty).
pompa paliwa spr. jest ok. uszczelka pod glowica juz robilem jakis 1miesiac temu. aha jeszcze jak odkrecam korek wlewu paliwa to tak syczy
Witam czy wiecie z jaką siła mam dokręcić głowice
Płaszczyzna bloku do obróbki lub kiepskiej jakości uszczelka. pozdr
Thicar daje radę, ale lepiej kupić diagzone z olx z głowicą - lepsze
pytanie jest takie mam renault kangoo 1.4 8v 98r do wymiany jest silnikj est na wielo punkcie znalazłem taki silnik o tym samym symbolu w meganie 96 ale jest na jednopunktowym i teraz czy w glowicy w tym jedno punkcie będą miejsca na wtryski
witam jechalem autem byl jakis taki slaby w pewnym momencie zaczelo nim szarpac szczelac obrotomierz latal jak wsciekły ,dzisiaj wsiadlem do megi kręce kręce i nic nie zagadała myslicie ze to cewka mam motor 1.6 8v pomózcie 3 dni temu mialem wymiane glowicy popłynąlem 600zl teraz to
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Planowanie głowicy będzie konieczne ?
Lepszą kulturą pracy są rozwiązania trzy tłoki. Koło podzielone na trzy, co 120° 1tłok w górnym martwym punkcie. To daje mniejsze obciążenia silnika w danym momencie. W twoim rozwiązaniu, dwa tłoki równocześnie w tym samym momencie wtłaczać będą ~686cm3 powietrza
Oczywiście wadliwa była uszczelka pod głowicą.
jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
Trzeba ściągnąć głowicę.
Nie będzie, w nowszym jest zmienna faza, chyba, że zostawisz starą głowicę.
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Może być wszystko. Blok, głowica, uszczelka.
Odlacz czujnik temperatury na zimnym silniku i zobacz czy bedzie lepiej zapalal wtedy. Byc moze czujnik temoeratury cieczy zle wskazuje inf do Ecu i ma za uboga dawke paliwa na zimnym silniku. Czujnik znajduje sie w glowicy nad Skrzynia biegow. Najlepiej to wymien ten czujnik. Pozdrawiam.
Taniej kupi silnik niż zrobi głowice.
Tzn ?? Wymiana uszczelki pod głowicą??
A czasem szarpanie nie pojawiło się po naprawie głowicy?
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
uszczelka pod głowica??
Zmierz kompresje przed zwaleniem głowicy przynajmniej.
No właśnie tylko czy to coś pomoże czy nie lepiej od razu zdjąć głowice?
napraw starą, bo kazda jest pasowana z głowicą
Prawdopodobnie walnięty termostat. A jak pojawiają się bąbelki w zbiorniczku namiarowym lub wywala z niego chłodziwo to uszczelka pod głowicą.
Ze wzgledu na brak czasu i ryzyko bede kupowal inny silnik a ten jezeli sie da to bede szlifowal. Mam w zwiazku z tym dwa pytania. Zaklady ktore znam mowia, ze nie ma problemu ze szlifowaniem i nie trzeba dawac grubszej uszczelki. Niestety glowica ktora mam jest "nowa" wiec mogla byc juz szlifowana. Szlif na obu powierzchniach moze zdjac razem dosc...
Sprawdz czy kat nie zapchany i uszczelki między kolektorem a głowicą nie dmuchneło.
A jaki silnik?
podciśnienia założone? map sensor podpięty? zawory kiedy regulowałeś, po założeniu głowicy czy przed?
Biały dym w zimie to coś normalnego, W innym przypadku, zwłaszcza gdy chcemy koniecznie aby była to awaria, a przy okazji ubywa nam płyn chłodzacy, a pod korkiem oleju robi sie zółty szlam to wskazuje na przepaloną uszczelkę pod głowicą.
Uuuu, to Stasiu ceny podniósł. A tak poważnie, odkręciłeś chociaż dekiel zaworów? Nie mówię nawet o zdjęciu głowicy.
Test na obecność spalin w układzie chłodzenia powinien wyjaśnić dlaczego leci, bo prawdopodbnie problem z uszczelka głowicy. Wentylator pracuje?
Co z mocą auta? sprawdziłbym czy pracuje na wszystkich cylindrach, wystarczy zakręcić rozrusznikiem z odłączoną pompą paliwa, nie chcę prorokować ale prawdopodobnie urwał się zawór i uszkodził głowicę, oczywiście to tylko sugestia trzeba troszkę posprawdzać
Jeśli chcesz sprawdzić luz tłoka na korbowodzie to przynajmniej głowica do zdjęcia
płyn czysty czy zaolejony???????/ moglo ci uszczelke pod głowica wywalic.
Na żadnym kole w tym silniku nie ma klina.... Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?
Mógł stanąć zawór dawkujący i nie puszcza paliwa na głowice tłoczącą
myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
witam mam podobny problem po wymianie uszczelki pod glowica i odpieciu akumulatora samochod nie odpalil , brak iskry, nie dziala pompka paliwa i wtryskiwacze. sprawdzilem zasilanie kompa 32 jest ,masa na 2,3 i 18 jest na 24 po zaplonie napiecie tez jest na 52 powinno byc napiecie w trakcie krecenia i jest ale i jak sie nie kreci tez jest , zasilanie...
Jak nie ma pęknięć na prowadnicy luzów i zawór luźno się przesuwa absolutnie nie tam problem.tego nie trzeba wysyłać do nasa żeby to stwierdzić.Wymień te pierścienie bo tak nie może być.Rowki w tłoku wyczyścić możesz delikatnie kawałkiem starego pierścienia.Pierścienie mają się luźno przesuwać i to wszystkie.Przyznaj się czym czyściłeś cylindry i powierzchnię...
Na tyle ile mogłem zajrzeć koło zaworu zmiennych faz jest w miarę sucho, lekkie przypocenie. No i linia podziału głowicy jakby sucha. Może to wali gdzieś z odmy? Usterka pojawiła się dość nagle, silnik nie kopcił, nie brał oliwy a teraz raz na tydzień muszę dolać bo wywala usterkę niskiego stanu oleju. Nie widać żeby przepalał olej. W weekend zacznę...
8 barów to już zbyt mało. Głowica do góry.
Faktycznie były silniki 54kW Tak czy tak szukaj po porawej stronie głowicy koło termostatu.
auto już pali przerwa była w przewodzie czujnika ciśnienia kolektora do komputera teraz auto pyrkocze, słabo wchodzi na obroty, a przy pełnym gazie ma ich nieco ponad 2k. - te zjawiska sprawdzane były na luzie. Kopci jak cholera. Wydaje się, że ubywa płynu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
zjo , naprawde uwazasz ze takie brendzlowanie sie z instalacja ma sens ? co chwila regulacja gazu ? jezli robisz ja co 3 tys znaczy ze twoja instalacja i ustawianie jest totalnie do dupy . G4FC albo robisz luzy co 30-50 tyś albo remont glowicy max po 150 tys na gazie. nie wiem jaki jest sens pakowac sie w lpg jak masz 1.6crdi w tych koreancach , jak...
Najprawdopodobniej przyczyną "falowania" temperatury było zapowietrzanie się układu chłodzenia poprzez delikatnie walnietą uszczelkę, lub głowicę. Spróbuj jeszcze dolać płynu, odpowietrzyć i poobserwuj czy ze zbiorniczna wyrównawczego, po ustabilizowaniu temperatury, nie wydostaja się pęcherze powietrza. Jeśli tak to zrzucaj głowicę.
L nie jest wykorzystane do diagnozy, wszystkie komponenty wiszą na 7,15, i co za megane, bo jak dwójka to diagnoza leci po can, i napewno nie zrobi tego NXR, i niektóre Clip'y mają problemy ( te bez głowicy CAN)
Witam,mam problem.megane 2 1.5dci , wymieniam rozrząd , koło na wale pływające (bez klina) ,wszystko byłoby ok ale nie mogę użyć blokady wału korbowego (śruba zaślepiająca tak się zapiekła że nie mam możliwości jej odkręcić) . jak ustawić ten rozrząd bez blokady wału.blokade na wałku głowicy mam.
Witam mam problem z ukladem chlodniczym tzn uklad sie zapowietrza plyn cofa sie do zbiorniczka wyrownawczego gdy odpowietrzy sie na wezu przy wlocie do srodka plyn poleci ze zbiorniczka wyrownawczego tez ubywa spada do normalnego poziomu jest dobrze a z czasem znowu sie zapowietrza gdy dostanie wyzsza temperature to tak jakby sie przepchalo i leci cieplo...
A nie doszło do kolizji tłoków z zaworami? Bo wtedy to głowicę wypadałoby zdjąć.
Może już wcześniej były wycieki/przedmuchy i ktoś dodał uszczelniacz. W kwestji wysuwających się tulei w megane 1 pisze że głowicę przy zdejmowaniu należy na kołku obrócić po to by jej nie podnieść z tulejami a później unieruchomić tuleje płaskownikami przykręconymi śrubami do bloku aby się nie podniosły bo później wymiana uszczelek pod tulejami.
To zależy... Progi zdrowe? Jakieś uszkodzenia?
Witam, Rbiesiada, nie mylisz przypadkiem silnikow? Silnik K, mimo ze ma walek w glowicy, ma rowniez dzwigienki zaworowe. Procedura regulacji przyjeta przez Kaziu8808 jest w zasadzie poprawna. Byle tylko byla wlasciwie zrealizowana. Fakt, ze latwiej po prostu odwrocic krzywke.... Jesli Kaziu robil to po raz pierwszy w zyciu, to sa duze szanse, ze zrobil...
czy przypadkiem nie przegrzałes autka Kolego? bo jezeli tak to masz do wymiany uszczelke pod głowica
Coś mi się wydaje że głowica padła lub jej uszczelka .
Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie Czy masz zablokowany blokadami silnik? Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej. Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
To jest pompa podciśnienia, pod nią od strony głowicy jest oring.
Zazębnik (bendix) ma w sobie sprzęgło jednokierunkowe.Jak to zprzęgło ma poślizg to rozrusznik ruszy,ale nie ciągnie koła. Masz więc kolejny objaw i kolejną usterkę. Kiedy zgrzyta przy rozruchu (zęby o zęby) i nie kręci silnikiem,to oznacza że elektromagnes wypchnął bendiks na pozycję ,rdzeń załączył zworę w elektromagnesie,ale zęby są na tyle zjechane...
To pewno silnik kaput. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowićą, ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
Re: Słabe ogrzewanie w Renault Megane 96r. 1.6 To niestety moze nie byc tylko nieodpowietrzenie - mialem kiedys kadetta z silnikiem 1.6D , zaczela przeciekac chlodnica , kupilem taki proszek dodawany do plynu chlodzacego zaaplikowalem i wycieki ustaly ale zaczal jakos slabiej grzac - po jakims czasie auto poszlo na zlom ale silnik sobie zostawilem .Niedawno...
Dzięki za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.
Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
No ja mam przejechane 169 tys. Wszystko się sypało jak ją kupiłem i dlatego wymieniłem naprawdę sporą część samochodu :) Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą jest nowa.
Oczywiście głowica naprawiona? Czy tak zakładasz pasek?
Jesli silnik krokowy jest ok to ja bym sprawdzil jeszcze czujnik temperatury bo to on steruje silnikiem krokowym na zimnym silniku przez ECU. To jest ten czujnik wkrecony do glowicy w tylnej czesci nad skrzynia biegow. Sprobuj go odlaczyc na zimnym silniku i wtedy zapal i obserwuj obroty. Jesli sie podniosa do ok 1300 to znaczy ze czujnik zle wskazuje...
Któryś raz już jest rozważanie czy kodować czy nie. Dla sam fakt, że kod jest niczym innym jak opisem charakterystyki wtryskiwacza, sugeruje że jest to obowiązkowe. Różne sterowniki różnie radzą sobie z autokorekta, ale załóżmy taką sytuację, że mamy końcówkę, która po regeneracji ma znacznie inną charakterystykę pracy i po prostu leje bo jest źle wysterowana....
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
Usterka usunieta...-temat zamkniety Moze to co opisalem ponizej tyczy sie tylko mojego samochodu...ale przy tylu megankach pewnie jeszcze nie jednemu urzytkownikowi trafi sie podobne uszkodzenie a moje wskazowki pomoga ;) 2 dni siedzenia w silniku :lol: Acz dla laika bylo ciezko.. krok po kroku doszedlem do naderwanej masy silnik-buda kolo akumulatora,oraz...
Głowicy nie ściągałeś? Zaworów nie docierałeś?
auto jak w temacie,rok 2001,zapala sie kontrolka wtrysku,w pamieci blad ,regulacja poczatku wtrysku,wartosc ujemna. Gdy pali siekontrolka samochod nie am mocy,po przekroczeniu ok 3000 obr kontrolka gasnie i9 auto jedzie.Zauwazylem ,ze najczesciej usterka pojawia sie gdy samochod delikatnie sie toczy na odpuszczonym gazie ,gdy sie przyspiesza dosyc ostro...
Jeszcze jedna sprawa czy macie jakiś sposób na wymontowanie koreczków w głowicy pod blokadę. Czy można je kupić?
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z ustawieniem rozrządu w renault megane 1.4. A mianowicie chodzi mi o to że nie mogę napiąć paska rozrzadu. Przy próbie napięcia rolka napinająca obraca sie w koło na mimośrodzie a pasek pozostaje luźny. Co może być tego powodem? Dodam jeszcze że zdejmowałem głowice (bo poszła uszczelka pod głowica)...
np. RENAULT = blacha katastrofa (w szczególności z czym miałem do czynienia clio I,19,megane, laguna, laguna 2), silniki (zwłaszcza clio/megane - mała tragedia głowic)/elektryka katastrofa Beeezeedura ((C)Kabaret Ani Mru Mru). Mam 7 letnią megankę 1 (po lifcie) i poza 2 czy 3 miejscami gdzie walnął kamień to blacha jest w stanie idealnym. Silnik perfekt...
Właśnie dlatego napisałem tutaj. We wcześniejszych przypadkach automix potrafił określić jaki to rodzaj skrzyni, miałem nadzieję, że w tym przypadku i mnie pomoże. :) BTW: czy to możliwe, że mechanik tak dobrał mi nowy słupek z głowicą, że "nie gra" ze starą skrzynią i stąd awaria? :/
Najprawdopodobniej masz pęknięty piercień zgarniający, lub nawet bardzo mocno zużyty tłok i cylinder- zmierz kompresję na wszystkich garach i porównaj. Powinno być podobne, ale jeśli któryś odbiega od reszty to szlif cylindrów wskazany- może też być wina głowicy-nieszczelnych zaworów.
Rozrząd ma gdzieś 40 tys. przebiegu, za wcześnie na wymianę. Nie za wcześnie. Ja też kiedyś myślałem podobnie i po zrzuceniu głowicy, wymianie uszczelki w Megane 1 założyłem ten sam pasek. Nie miał 30 000 km. Założyłem stary pasek i zrobiłem niecałe 1500 km jak się zerwał. Narobiłem sobie tylko dużych kosztów, a chciałem zaoszczędzić. Nie warto. Wymień...
Zrób test co2 i może coś będzie jaśniej.
Kolego gimak możesz przedstawić troszkę jaśniej jak wygląda ten test z butelką? Tutaj jest opis [url=http://megane.com.pl/megane-i-phi-d...
Może to byc pęknięta sprężyna na tym zaworze, bo na sworzniu stukałoby raczej cały czas
Romo, map sensor- brak wolnych - ok, ale zawory nie grają od tego :) A kolega dał głowice do szlifu? Zaworki wyregulował? Tak jak pisze T5, gdzie były tłoki i zawory gdy dokręcałeś głowice?
Sprawdź ustawienie rozrządu
a rorząd ok.? gdybanie odgłos pochodzi z głowicy.
Kolego amm212 daj szansę koleżance Milka73, aby mogła nam coś więcej o sprawie napisać.
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
slaba glowica nieszczelna glowica glowica laserowa
biblioteka borland canon mp210 błąd kompaktowanie outlook
porażenie prądem przedluzacz zewnetrzny
Mercedes Vito: Widoczność czujnika ciśnienia spalin po usunięciu DPF Przybywa olej po wycięciu DPF w Mercedes Vito - przyczyny