http://www.turbosprezarki.pl/eksploatacj... Jeśli masz takie doświadczenie, jak "Twój" znajomy mechanik, to sobie odpuść! Co do montażu, to tak: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą by czyste i nieuszkodzone. 2.Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3.Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem...
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
A czy masz możliwość podłączenia auta pod komputer? Bo jak tak, to ja bym najpierw sprawdził, czy nie ma błędów w obliczaniu otwarcia przepustnicy. Miałem kiedyś problem z moim parnerm HDI 2.0 i było to użądzenie odpowiedzialne za obliczanie nacisku na pedał, tzn. jak linka naciągała kółko, to sygnał ektryczny otwierał przepustnice. Po prostu spadło...
Zrób diagnostykę i sprawdź jakie ciśnienie widzi sterownik w układzie Po wciśnięciu a/c wentylator skraplacza rusza na wolnych obrotach?
To na pewno, że tak, a jeśli byłbym fachowcem (mechanikiem samochodowym), to bym tu nie pisał 😉. Tak poza marginesem, to sprawdziłem elektrozawór, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik wału, wymieniłem świece. Samochód nie pokazuje żadnych błędów, tamten wcześniej, co napisałem, zginął już, znalazłem spaloną żarówkę stopu tylko. Jedyny mankament,...
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
jercyr - czy rozwiązałeś problem??? Mam megane II z silnikiem 2.0 dci i też kręci do 3800 obrotów i mam problemy z porannym rozruchem. Długo trzeba kręcić żeby zapalił.
Witam. Mam problem. Posiadam Renault Megane kombi 16.16v K4MA z 2002r. 85tys.przebiegu (B+G). Rano po uruchomieniu silnika obroty bardzo pływają, czasami nawet gaśnie a dziś straciła swój wigor, bo nie potrafi wejść na obroty (dochodzi do ok.2500 obrotów i silnik wyje a nie jedzie). Na benzynie i na gazie te same objawy. Podpinałem auto pod komputer...
Witam miałem ten sam problem na zimnym silniku obroty wachały się od 700 do 1000 na wyższych było ok można było jeździć problem zaczynał się przy hamowaniu np przed skrzyżowaniem gdzie trzeba było zdiąć nogę z gazu. Gdy spadał do 1500 tys obr. to szarpnął obrotami i gasł, czasami po tym był problem z ponownym uruchomieniem silnika. W moim przypadku...
Witam. Mam taki problem, a mianowicie kupiłem kompletną klimatyzację z renault Megane i chce założyć do kombajnu i mam taki problem że wszystkie kabelki są poucinane a chciał bym zrobić regulacje obrotow wentylatora. I moje pytanie czy da się to jeszcze jakoś uruchomić na oryginalnych częściach??
Witam.Proszę o pomoc lub radę.Kupiłem Renault Megane 2.0 z gazem,mam problem z uruchomieniem,odpala za 3 razem albo odpali i zaraz gaśnie tak z 3 razy,obroty jakbyz niskie 700 i nierówno pracuje silnik czsami szarpie obrotami.proszę o radę.byłem u elektryka nic nie stwierdził w komputerze żadnej usterki.
Co to takiego ten klucz do blokowania wałków? Czyli rozumiem, że kolega nie zabezpieczył się przed demontażem układu w wiedzę i obserwacje? Zatem teraz trzeba uruchomić wyobraźnię i kombinować z głową. Wał korbowy ustala się na kole zamachowym (taki specjalistyczny trzpień). Wałki rozrządu według schematu faz rozrządu lub bieżących obserwacji. A jeśli...
Odpięcie akumulatora, podłączenie silniczka.Podłaczenie aku. I na przemian przekręcenie stacyjką około 10s , wyłączenie na 30s killka razy powtórzona czynność. Później uruchomienie silnika i odczekanie aż włączy się wentylator. To tak w skrócie, miałem instrukcję z forum megane.
Witam. Sprawdziłem napięcia o którym mówiłes. Jest niewielka różnica. Na wyłączonym silniku napięcie wynosi 0.4 V natomiast po uruchomieniu auta na wolnych obrotach czyli około 800 obr/min napięcie wynosi 1.27 V.
Witam, mam problem z moją RENIĄ, Megane 2006r 2.0 16V 135KM Pojawia się napis "injection control" zapala się również kluczyk od serwisu chyba. Gdy komunikat jest wyświetlany z kluczykiem auto osiąga max 2,5 tys obrotów, nic nie szarpie, odpala normalnie, komunikat pokazuje się po ok 10min od zgaszenia silnika. Wystarczy poczekać ok 1min lub przejechać...
Niestety to chyba nie ten schemat, sterownik Continental EMS3155 numer 237106288R lub S180206145A, wychodzi na to że pin sygnałowy i masa pierwszej sondy jest na pinach B3 i C4. Może ktoś posiada jakiś schemat do tego auta? Pytanie z innej beczki jest takie = wartość I sondy to 0,0V, wartość II sondy 1,275V i obie te wartości się nie zmieniają bez względu...
od kilku dni gdy temperatura zeszła poniżej + 5 stopni objawy powróciły.Teraz będę się konsultował ponownie z elektrykiem który w ubiegłym sezonie nie uporał się z problemem.Do przypomnienia całkowicie zimny silnik przy temperaturze zewnętrznej +5 i poniżej przy natychmiastowym wyjeździe na trasę przez około 4 km utrzymuje na luzie 1500 lub więcej obrotów...
Samochód: 1999r. 1,4 16V na pełnym wtrysku Silnik, gdy jest zimny, po uruchomieniu ma bardzo nierówne obroty. Występują takie skokowe zmiany obrotów - regularne zwiększenie obrotów po którym następuje powrót do normalnych. Sytuacja ta występuje do czasu, gdy silnik się nagrzeje. Problem się nasila, gdy jest zima a ustępuje gdy jest lato. Ten sam problem...
Możesz jeszcze przejechać się z kompem z uruchomionymi przebiegami i zgrać na kompa i dołączyć plik (można przy obserwować jak zachowuje się sonda przy wyższych obrotach i większym obciążeniu). Z tych zdjęć wygląda że jest bardzo dobrze.
Wentylator chłodnicy wchodzi na wysokie obroty zaraz po uruchomieniu silnika. Silnik zimny czy ciepły - obojętnie - wiatrak wyje. Megane II 2004 1,6 16V, silnik K4M. Czujnik temperatury z pomiarów wyglada na dobry. Ciekawostka: po odpięciu z niego wtyczki i odpaleniu silnika - to samo - wentylator pracuje na wysokich obrotach, a po zatrzymaniu silnika...
Czy po włączeniu zapłonu dalej zdarza się, że wentylator na chłodnicy rusza po chwili? Tak wiatrak chodzi na pełnych obrotach,świeci kontrolka immobilajzera to chyba oznacza że komp nie komunikuje się z wtryskami :cry: Dziś juz nie udało się uruchomić jutro dalej walka :cry:komunikat pokazuje electric fault
po około minucie zaczyna chodzić na trzy garki i tak jest aż do zagrania się do 90 stopni. Sprawdzałeś na komputerze czy wypadają zapłony na którymś cylindrze czy silnik nie równo chodzi a tobie się wydaje że chodzi na 3 cylindry? Jeśli faktycznie na którymś cylindrze wypadają zapłony to na nim się skup (świeca , cewka , kabel , wtryskiwacz , wiązka...
Witam, wyjąłem z meganki silniczek krokowy żeby go przeczyścić a po jego ponownym zamontowaniu i uruchomieniu silnika samochód cały czas pracuje około 4000 obrotów na minutę. Montuje silniczek z trzpieniem maksymalnie schowanym czyli obroty powinny być minimalne tym czasem silnik aż wyje! Jak zamontuje silniczek ze schowanym trzpieniem ale nie podłącze...
witam ! mam problem z renault megan 1.9 d 64km , po nocy przy - temp. ciezko odpala i musze ja dlugo krecic. Po uruchomieniu pracuje nierowno dopiero po chwili wchodzi na rowne obroty .Wczesniej mialem sytuacje , ze w czasie jazdy auto stracilo na mocy , swiece sa dobre prosze o naswietlenie sprawy co moze byc nie tak z autem . pozdrawiam !!!
Mam problem z Renault Megane II, 1.6 16V 2002. Samochód posiada instalację gazową. Kiedy były większe mrozy auto odpalało i nie gasło, czasami podczas tych mrozów kilka razy jednak po uruchomieniu obroty spadały i silnik chciał zgasnąć. Po dodaniu gazu i przytrzymaniu i rozgrzaniu 1 minuty kiedy ruszyłem żabie skoki ale póżniej już powiedzmy że ok....
mam mały problem z silnikiem.... dokładnie chodzi o obroty. silnik gdy jest zimny po odpaleniu utrzymuje obroty ok 2000 po dodaniu gazu obroty silnika zaczynają wariować.... byłem w salonie u różnych mechaników powymieniałem silnik krokowy, czujnik przemieszczenia przepustnicy przepustnica została wyczyszczona.... oczywiście po wymianie silniczka krokowego...
Witam, posiadam Megane 1 ph2 2002 rok 1.4 16v benzyna. Wczoraj przytrafił mi się następujący problem, po przekręceniu kluczyka w pozycje kontrolek po chwili oczekiwania nie zgasła kontrolka usterek elektroniki, sławne EKG uruchomiłem jednak silnik z tym, ze obroty biegu jałowego wynosiły równo 2 tys oraz nie było żadnej reakcji na wciskanie gazu, po...
tak gasnie jeśli go nie nagrzeje a w dodatku od tygodnia mam problem z uruchomieniem krece kluczykiem po kilka razy zanim zaskoczy. na kompa zdecydowałem się jade z nim do mojego mechanika za tydzień wiec bede pisał co dalej. akumulator swiece przewody wymieniłem zaraz na początku. a tabliczki poszukam. dzięki.
Rozrusznik wykluczam 100% bo kręci jak szalony, ale za trzecim razem jak nie chciał zapalić podszedłem w ciemno po pierwszych obrotach rozrusznika gdy nie zapalił (normalnie pali z pół obrotu) załączyłem pilotem alarm w kluczyku siedząc w środku przy zamkniętyuch drzwiach i zaraz zapalił ale miałem wrażenie że pompa dopiero wtedy podała paliwo dgyż...
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Witam, Posiadam Renault Megane II 1,4 16v 2004r Pb+Lpg Sedan. Problem polega na tym, że podczas jazdy obojętnie czy silnik zimny czy ciepły, czy jadę na gazie bądź benzynie po wciśnięciu sprzęgła(zmiana biegów z 1 na 2, bądź wsteczny) obroty spadają czasami do 100-300 po czym obroty się unormuje albo zdarzyło mi się raz, że silnik zgasł, zdarza się...
Witam od pewnego czasu mam problem z moim autem.Podczas jazdy zapala się kontrolka usterki elektronicznej i w tym momencie pedał gazu nie reaguje, a obroty silnika spadają do 1100obrotów.Po zgaszeniu auta i ponowym uruchomieniu jest wporządku i można dalej kontynować jazdę,lecz na drugi dzień pojawia ten sam problem i tak w kółko.Gdzie szukać przyczyny...
mam dosc podobny problem tyle ze u mnie jet tylko problem z uruchomienrm ciepłego silnika po 5 min po zaprzymaniu przy niskiej teperatuze i to nie zawsze , nie miałem z tym czasu jeszcze waczyc , poprostu dodaje gazu jak wiem ze bedzie ciako odpalał ala podejzewam ze moze to byc cos z czujnikiem teperatury zwruc uwage jak zachowuje sie czujnik , albo...
Witam. Procedura standard i typowa usterka w 1.5 DCI. Zapalająca się lampka gaśnięcie silnika lub spadek mocy. 95 % usterek tak objawiających się to uszkodzenia wtryskiwaczy. ( brak utrzymywania zadanego ciśnienia. Aby wyeliminować tą usterkę należy sprawdzić wtryskiwacze na "przelew" Próba przelewowa: Zdjąć przewody gumowe z mocowania przelewu na wtryskiwaczach...
witam, chciałem podpiąć się pod temat skrzyni DP0/AL4 ponieważ od niedawna mam z nią spore problemy, nadmienię że posiadam Peugeot 206 1.4 benzyna. cały problem zaczął się ok 3 tyg temu, jechałem ok 130/140 km/h po czym zauważyłem że obroty rosną a prędkość nie, temperatura silnika była już ok 100 stC po czym auto rozłączyło skrzynię biegów, auto stanęło....
Witam, Mam w Megane 99 silnik K4M (1,6 16V) instalację Lovato (Fast). Komunikuję się z centralką oprogramowanie FastCom ver 2.4. Przejechane bez regulacji i napraw około 56 tys. km. Jednak ostatnio samochód mi gasł podczas pracy na LPG na tzw. wolnych obrotach. Podłączyłem kabelek i uruchomiłem kalibrację. Po całej procedurze na komputerze wyskoczył...
Mam problem ze swoją meganką rocznik 2001 1,6 16V. Zapala się pomarańczowa lamka z tłumikiem z lewej strony i pomarańczowa ze spiralką i silniczkiem. Samochód wtedy nie ma pełnej mocy, obroty wariują do ok. 2000-2500. Nawet po zatrzymaniu sie obroty falują a podczas jazdy jest slaby.Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu lamka ze spiralka i silniczkiem...
Witam mam problem z swoim samochodem. Mianowicie, gdy po dłuższym postoju próbuje uruchomić samochód nie udaje mi się to "od strzała", muszę kręcić żeby wskoczył. Gdy już silnik pracuje, chodzi nierówno, tak jakby palił na 3 cylindry. Gdy sie rozgrzeje, wszystko wraca do normy. Nie ma spadku mocy, bądź też gubienia obrotów. Gdy będzie rozgrzany i próbuje...
Witam, Mam problem z moja Meganka, konkretniej z odpalaniem jej . Nie ważne czy auto jest zimne czy rozgrzane, żeby je uruchomić trzeba dosyć długo je kręcić (ok 5-7 sek) po czym jak załapie ciężko łapie obroty, kwestia kolejnych paru sekund i wszystko jest już normalnie tak jak powinno być. Czy ktoś z użytkowników miał taki problem lub mniej więcej...
Renault Megane I, 96r 8v 1.4 B+G Przy próbie uruchomienia silnika gaśnie po chwili dopiero po kilku próbach lub po podtrzymaniu go na niewielkich obrotach przez chwile silnik pracuje w miarę jak powinien ale świeci kontrolka od hamulca ręcznego po jakimś czasie gaśnie choć nie zawsze. Bywa, że podczas jazdy zapala się ta kontrolka i świeci czasem gaśnie...
Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Meganki. Problem z wolnymi obrotami to chyba chleb codzienny w tym aucie. Zmagam się z tym już od jakiegoś czasu i jak narazie bez większego powodzenia. Meganka 1,6 z 97r. bez instalacji gazowej. Zacznę od początku. Po bezproblemowym uruchomieniu zimnego silnika obroty wchodziły na ok 1000, lecz silnik pracował...
Jeśli chodzi o sprawdzenie czujnika to już więcej pracy. Muszę znać typ silnika i rocznik bo stosowano różne urządzenia sterujące (35 i 55 styków). Podaje dodatkowe dane Megane RT 1996 rok silnik K7M 1,6 8V 90KM tablica konwencjonalna bez komputera. Jeżeli chodzi o kontrolke niesprawności układu sterowania to nie świeci się ciągle. Natomiast będąc...
Dzięki przemo.Tak myślałam,że mechanik bez podłączenia komputera ferujący wyro to pomyłka.Niestety,nie wiem jakie pytania zadawać.To okropne auto mam od miesiąca i prawie od początku problemy.Na wolnych obrotach raz pracuje równo,raz trzęsie jak traktor,pali niemilosiernie dużo po mieście,puszcza czarny dym po dodaniu gazu-a teraz i to.Przedtem miałam...
Witam. Na wstępie przepraszam jeśli ten temat został już poruszany na forum a z tego co znalazłem to zapewne był i to nie raz. Niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mój problem jednak wydaje się być wyjątkowym. Posiadam Renault Megane 1,4 rocznik 1996 z LPG. Co jakiś czas mam problem z uruchomieniem auta (ostatni dziś rano) a mianowicie...
Witam, posiadam megane 1 96r 1,6 benzyna 75KM mam problem z odpaleniem auta. Kłopot pojawił się po tym jak przepłukałem układ chłodzenia wodą destylowaną następnie układ zalałem docelowo płynem, po tym zabiegu auto od czasu do czasu zaczęło skakać na obrotach i brakowało lekko mocy, bywało tak że nie chciał przez moment wkręcić się powyżej 3000 obrotów....
Witajcie. Od kilku dni jestem posiadaczem Meganki 1,9dci. Wczoraj i dziś postanowiłem się z nią zaprzyjaźnić i przjechałem w sumie 300km. I pojawiły się dość dziwne problemy. Po uruchomieniu auta nie idzie rozkręcić silnik powyżej 1500 obrotów. Samochód przyśpiesz i zatrzymuje się na tej wartości. Czuć jak silnik chce popchnąć, ale coś (komputer?) odcina....
Auto z 2003r, lpg, instalacja KME sekwencja, IV generacja. Auto po no nocy zawsze zapala od "kopa", bez żadnego problemu, pracuje równo. Problem pojawia się kiedy auto zostaje zgaszone. I nie ważne czy przejechałem 10m czy 10km, czy auto było zgaszone 5min czy 5h. Zawsze przy drugim i czasami przy kolejnych odpaleniach zaczyna się dusić. Wygląda to...
Witam, nie mogę sobie poradzić z licznikiem od Renault Meagane II 1.9 DCI 2003r. Licznik po prostu przestał działać. Po podłączeniu zasilania na stole -zero odzewu. Sprawdziłem przejścia, stabilizator napięcia, brak obecności zimnych lutów. Gdzieś w necie znalazłem wsad od licznika Megane 2004r., wrzuciłem go na pamięć i licznik zaczął żyć. Na stole...
Impulsator to jest czujnik położenia wału, inaczej zapłonu. Po prostu zaczął szwankować ?zawiesza się? jeśli autko zimne lub rozgrzane nie chce odpalić. Wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać, nawet pomaga odpięcie klemy ? tak czy inaczej wymienić samemu, to koszt do 150 zetów, a w warsztacie 200 zł. Komputer wykryje usterkę wtedy jak coś nie...
Witam. Auto postało w ciepłym garażu. Olej - ok. Dokonałem pomiaru pozostałego w układzie płynu - wskazanie - 15 stopni. Poprzez wąż (silnik - chłodnica) wylałem możliwie maksymalną ilośc płynu i dolałem nowego (- 37 stopni). Uruchomiłem silnik i trzymałem obroty na ok. 2000 - 2500 aż do załączenia wentylatora. Wyłączyłem silnik. Następnie uzupełniłem...
megane uruchomić megane obrót obrót megane
regulacja cięcia ubuntu komenda naklejka komputer
zgazowanie drewna stacja pogody
Naprawa lampy stroboskopowej do zapłonu w samochodzie Lokalizacja bezpiecznika w monitorach Acer i innych urządzeniach