Ustawiasz tłoki w połowie skoku czyli zrób obrót wału o 90 stopni w obojętnie którą stronę i wtedy kręć wałkami by je ustawić na znaki, wtedy cofasz wał o 90 stopni by był znów w GMP.
Czekam. Takie teksty to do Zochy rzucaj Co do dopasowania- co za różnica ile będzie piknięć na obrót wałka, 1 czy 4 skoro nie ma odczytu z wału( albo czasu pełnego obrotu wałka) Z wykresu autora nie wynika ile jest impulsów na obrót
Jak nie wysunie, to nie sięgnie zwora i nie ma prawa się obracać. (...) Nawet wywalony na maksa aku nie będzie powodował zgrzytów Zależność rozruchu od prądu została przeze mnie stwierdzona poprzez to, że nawet na nowym akumulatorze nie odpalał, ale po podłączeniu mocnego urządzenia rozruchowego odpalił dość szybko. Był to już drugi raz skutecznego...
A jednak tak jak piszesz ,tylko przez utrzymanie obrotów.
Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Tak sobie myślę co do wypowiedzi kolegi Ociz. Jak by łapało z innego przewodu to iskra byłaby tylko dwa razy na obrót co 180 stopni. Jeśli silnik byłby na aparacie zapłonowym to wtedy się zgodzę co 90 stopni. Przy zakładaniu nie pomyliłeś przypadkiem przewodów sterujących na cewki?
Zrób tak:ustaw silnik w pozycji,,0'' i na pierwszym tłoku ustawic luzy,potem obrót o180stopni i na trzecim luzy,znów 180stopni i czwarty tłok,następne 180stopni i drugi tłok.W celu sprawdzenia jeszcze raz to samo i musi działac.
Sprawa wygląda tak: Po odkręceniu śruby od spuszczania syfu z parownika praktycznie nic nie wyleciało. Odkręciłem śrubę na parowniku (tą większą - od wolnych obrotów) o 1 obrót i okazało się, że silnik jak jest ciepły to przestał się już przydławiać, a obroty lecą w dół bardziej powoli i nie spadają poniżej wartości normalnej. Na zimnym silniku nie...
Na moje źle założyłeś "krzyżak", zrobiłeś obrót kierownicy w lewo lub w prawo względem przekładni, gdy skręciłeś kołami to zerwałeś taśmę w zwijaczu w kierownicy. Wciśnij ten klakson, jeśli nie będzie, to tak jak pisałem wyżej.
6. Zalać turbosprężarkę niewielką ilością czystego oleju i obrócić wałkiem turbosprężarki kilkukrotnie – obrót powinien być swobodny. Zalać należy łożysa ślizgowe a nie nie łopatki, jak co niektórzy.
Witam. Zabrałem się po amatorsku za wymianę rozrządu bo mi pociekła pompa i była to konieczność. Ale problem z tym, że olałem własne oznaczenia (co normalnie robię-zaćmienie mózgu miałem chyba) i założyłem że z fabrycznymi znakami sobie poradzę. Oczywiście pompę wymieniłem, rolkę i pasek na nowe a tu patrzę...znaków na wale brak. W sumie na kole zębatym...
Witam. Mam problem z falowaniem obrotów w Megane I - nie udało mi się odnaleźć na forum. Mianowicie mam problem jak silnik się zagrzeje zaczynają się falowania obrotów od 900 do nawet 3500... nie mogę zdiagnozować co może powodować takie zachowanie? Auto nie traci mocy, przyspiesza poprawnie. Wymieniony silniczek krokowy na nowy - nie pomogło. Kwestia...
Witam. Niedawno miałem regenerowany rozrusznik. Od regeneracji ciężej kręcił. Oddałem więc na reklamację. Wymieniony został powtórnie bendix ale sytuacja pozostała ta sama. Powiedzieli że aku już pada. Jednak nie chce mi się wierzyć. Przed regeneracją kręcił jak głupi, tylko czasem robił cyk, jakby się bendix przycinał właśnie. Pierwszy obrót rozrusznika...
Witam ponownie. Cały nawiew razem z chłodnicą klimy wyjęty, niestety nie było to takie proste jak koledzy pisali , w tym modelu trzeba było ściagać wycieraczki , odciągać czynnik i odkręcać chłodnicę.I dopiero udało się to "cholerstwo"wyciągnąć z podszybia. No ale do rzeczy. Tryby są oczywiście wyrobione , nie ma żadnych krańcówek nie ma żadnych czujników...
Witam, skąd pochodzą dane odnośnie przebytej drogi do licznika kilometrów? Domyślam się, że z czujnika drogi, zatem czym charakteryzuje się taki czujnik? Po prostu podaje impulsy co obrót koła, czy może jakieś PWM? Zlokalizowałem pin w liczniku odpowiedzialny za prędkość i zliczanie kilometrów, ale nie mam oscyloskopu żeby zobaczyć jaki przebieg jest...
Williams zrób tak: JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin. Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest ciepły, pracował na benzynie , przełączamy na gaz. Wstępnie...
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
można myć w aucie, zastosować zmywacz do gazników i będzie dobrze,nie maa potrzeby demontażu
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Nie, czujnik podciśnienia!
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
Problemem był źle zregenerowany alternator
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
A na PB jeździ dobrze ?
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
A sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? - sterownik na zimnym silniku powinien zwiększać dawkę paliwa, ale musi wiedzieć że silnik jest zimny...
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Widać obroty?
Najważniejsze żeby rozpędzać na obrotach w okolicy maksymalnego momentu a potem jechać tak żeby bez problemu utrzymywał prędkość przy jak najmniej wciśniętym pedale gazu, nie ważne jakie obroty.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Nie będzie błędu czujnika, Ale za to nie będzie widział obrotów.
To że pedał się cofnie ,nie znaczy źe zamyka przepustnicę. Lekkie uchylenie powoduje wzrost obrotów.
Jutro to zrobie, dziekuje, sprobuje... A mozna go umyc benzyna?
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
No to raczej bez wizyty u elektronika się nie obędzie. Podobna kontrolka w oplach sygnalizuje awarie układu paliwowego tzn sterowanie wtryskiem, przepływomierz oraz (ale pewien nie jestem) pompy wtryskowej. Jak kontrolka zapala tylko czasami to może gdzieś coś "gubić" masę albo bardziej prawdopodobne -sygnał. Proponowałbym sprawdzić najpierw "okablowanie"...
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
A BDX68B to tranzystor. Jego dane masz tu: http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se... Kupić można w sklepach wysyłkowych.
Koledzy czytajcie co pisze autor :D , a po odpaleniu na luzie wkręca się na obroty?
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Ja bym sprawdził przepustnice. Jak gaz masz na linię to silnik krokowy lub przepustnica zaolejona i blokuje przepływ powietrza lub wyrobiona i trzeba podkręcić troszkę otwarcie a jak elektroniczna to silnik padł i nie reguluje wolnych obrotów
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
Przecież nie mówie, że VAG-iem. Na gorącym chodzącym silniku odpiąć na chwilę i podpiąć. Jak reszta jest w porządku, to ustawi właściwe obroty.
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
No i co ta diagnostyka pokazała? Pewnie tylko błędy czytane.... Gdy nie chce odpalić to widzi obroty?
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Obluzowana kostka\kostki przy lampach. Hmm...a może ma to wpływ ze wzrostem i spadkiem napięcia. Zmierzyłbym prąd ładowania w zakresie różnych obrotów.
Jak podniesiesz obroty dmuchawy to sprężarka się wyłącza czy pracuje nadal ale temperatura parownika podnosi się?
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
a zrób że diagnostykę
Na co dzień na jakim zakresie obrotów jeździsz?
Tam bywał problem z rezystancją na przejściach potencjometr-ecu, może ten rezystorek wyrównuje potencjały między masami ecu-buda , a L zdaje się być w lufcie, może go umasili. druga opcja to sterownik, a konkretnie brak masy Uref na potencjometr akceleratora.
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
A jak zachowa się klima przy założeniu że presostat ma przerwę? Nie włączy się.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Zdejmij przewód WN i załóż jakąś inną świece, ale takie podstawy powinieneś wiedzieć... pozdr
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
Jeżeli to panewka to co muszę zrobić?-przepraszam mechanik. Jest to możliwe żeby silnik po niby obróconej panewce tak ładnie odpalał i równiutko chodził na wolnych obrotach?
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Zaworek jest nowy, jak się ciągnie linkę gazu to to dopiero w połowie linki łapie obroty.
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Nie jest tak, zawsze odpalam na benzynie i później przełączam na gaz poprzez prze gazowanie bo na gaz przełącza mi sie jak silnik ma 2500 obrotów.
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
Jeśli po odpaleniu obroty idą wysoko to oznacza że albo owy silniczek nie działa albo owe zakończenie nie pasuje. Ewentualnie może być jakieś zabrudzenie które powoduje że nie domyka się. Za dawnych czasów jak miałem megankę to dzięki temu silniczkowi czasem czułem się jak bym miał tempomat ;) gorzej było na światłach jak silnik ciągle trzymał 3 tys...
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
Podłączyć CLIP, sprawdzić stan blokady odjazdu, sprawdzić czy liczy obroty.
Przeczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty.
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
Witam, uporałeś się z tym problemem? Mam taki sam problem w Mégane 3. Ilość obrotów silnika pokazuje zero.
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
Iskra jest? Paliwo podaje? Ecu widzi obroty?
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
W starych renòwkach były dwa,tu jest jeden do wszystkiego.Zròb jakąś diagnostykę-ciśnienie paliwa,obroty- dowiedz się co ma a czego mu brakuje,że nie pali.
Napotkałem ten sam problem, poznał ktoś rozwiązanie tej usterki ?
Cisnienie paliwa to rzeczywiscie jest wspólny mianownik dla sondy ,mulenia sie,i reg obrotów.
Obroty powyżej 4000, kontrolka i tryb serwisowy, 2500 obrotów.
Witam, od dłuższego czasu w mojej Megane mam problem z obrotami , auto na luzie trzyma 1500/2000 tyś obrotów , ta sama sytuacja jest w trakcie jazdy , po którymś zgaszeniu i odpaleniu na nowo jest w porządku ale tylko na chwilę. Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Nie chcę w ciemno...
Dymi na wyższych obrotach.
megane obrót megane wysoki obrót renault megane obrót
mierzyć cęgi ekspres bosch wyczyść zaparzacz konto allegro
agregat prądotworczy agregat prądotworczy
Kod Arduino do odczytu wagi z czujnika HBM HLCB Fortnite wyłącza się podczas uruchamiania - co robić?