Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Renault Megane DCI 1,5 nie odpala na zimnym silniku , Ma ktoś jakiś pomysł z komuptera nic nie wyszło a auto dziś już musiałem na plaka odpalać bo kreciłem z 4 razy i nic , myslałem że to swiece ale komputer nie pokazał błędów czy Meganka ma może jakis zawór zapobiegajacy cofaniu sie paliwa do zbiornika ?
wielka szkoda ,bo mój się zawściekł i nie chce odpalać ani na zimnym ani na ciepłym, spodobał mu sie PLAK wystarczy mała dawka i pali na strzał i co rusz mam inny wykaz błedów
Któryś z tych największych.
Witam chodzi o samochod Renault megane 1 1.4 16V 2000 rocznik.od kilku dni przestał odpalać od kiedy został uszkodzony przewód wspomagania.Został wymieniony przewód świece zapłonowe też czujnik walu również i dalej nic z tego proszę o podpowiedzi Dziękuję.
Jak chcesz odpalać tylko na benzynce, to odłącz przewód zasilający od elektro zaworu gazowego (przy butli), potem podłącz na stałe (jakimś przewodem) zasilanie do elektrozaworu od zasilania beznyną. To tyle. Ja bym sprawdził na wykręconej świecy czy jest iskra. Potem bym główkował dalej.
Czy możliwe, ze to ma coś wspólnego z wymiana termostatu, skoro kilka dni po wymianie auto zaczelo odpalać i gasnąć? Tego nikt nie wie i nigdy się nie dowie. Poczekaj na diagnozę mechanika.
Heh to pech może ci pompa syfu nałapała ze zbiornika? patrzyłeś czego nie masz nic nie napisałeś czy słychać pompe czy nie czy jest iskra czy nie trudno odgadnąć co jest przyczyną...................... Dodano po 1 A tak przy okazji czy jak kluczyk masz w stacyjce i próbujesz odpalać gaśnie ci dioda od immo?
Megane II 1,5DCI przestał odpalać wymieniłem akumulator bo wcześniej dość długo ostatnio kręcił zanim zapalił . . Znalazłem , że napięcie nie przychodzi na świece żarowe to może być powód . Podmieniłem sterownik grzania świec , sprawdziłem bezpiecznik 70A na dolnej skrzynce . Przedzwoniłem kable między świecami a pinami kostki sterownika . Dalej nie...
Witam mam problem z Renault Nie chciał odpalać więc wymieniłem mu świecę zapłonowe i cewki naładowałam akumulator i zaczęło wszystko grać nie szarpało płynna jazda lecz po godzinie postoju chciałem odpalić a silnik nie odpala rozrusznik kręci Polska paliwowa działa iskra jest w czym tkwi problem?
Witam mam taki problem jak na filmiku auto nie chce mi odpalać ale gdy kręci tak jak na 3 prubie że peubuje zapalić ale nie umie to jak mu to przerwę naciskając przycisk Start/Stop i jeszcze raz nacisne to zawsze odpali. I tak jest za każdym razem. Ogolenie jak nie umie zapalić i kilka razy prubuje to potem jak zapali to śmierdzi przepalonym paliwem....
Witam mam problem z samochodem marki Renault Megane II z silnikiem diesla. Kupilem samochód z niby uszkodzonymi świecami. Nastepnego dnia po zakupie auto nie chciało odpalać wiec uruchomiłem je na plaka i podjechałem do mechanika aby sprawdził te świece i okazało się ze byly w porządku. I problem w tym ze rano trzeba użyć plaka a reszte dnia odpala...
Tak tak. Gaz sekwencja , ale nawet nie próbowałem odpalać na nim
Prawdopodobnie immobiliser , tam luty czasem puszczają , nie masz jakiegoś interfejsu elm aby skasować czy odczytać błąd ? kup sobie taki za 20 zł na blututh i jak dobrze pamiętam to chyba vag-com też współpracuje z jakimś programem do renówek ale pewności nie mam . Dziękuje Na razie nie mam żadnego interfejsu elm aby sprawdzić błędy i skasować je....
W mojej megane I kiedy czujnik położenia wału był walniety (opisywałem na forum) mogła odpalać zawsze a za 101razem nie. Wystarczyło wtedy pchnąć i paliła. Potem zgasić i paliła dalej. Tak czy inaczej wymiana CPW rozwiązało problem
zaczął ciężko odpalać Po jakim czasie od zgaszenia silnika? Jeśli układ zasilania jest szczelny i nie zapowietrza się, to zawór zwrotny gruszki puszcza. Podobny problem miałem w 1.9 DTI. W ciągu siedmiu lat, wymieniłem trzy gruszki. W 1,5 DCI wymontowałem gruszkę z uszkodzonym zaworem zwrotnym i w jej miejsce założyłem zawór zwrotny. Przez okres trzech...
Witam, koledzy dalej walczę z problemem trudnego odpalania mojego auta. Jako, że na znaki nie da się ustawić rozrządu bo już ktoś coś tam kombinował to zrobiłem taki eksperyment. Ściągnąłem osłonę klawiatury i ustawiłem pierwszego tłoka (patrząc od przodu to ten z lewej strony) w położeniu maksymalnym, pompę wtryskową ustawiłem tak aby podawała paliwo...
Witam. W mojej karcie do Meganki odlutowała się cewka antenki ponieważ samochód nie chciał odpalać natomiast wszystkie pozostałe funkcje pilota/ karty działały prawidłowo. Postanowiłem to naprawić jednak coś poszło mi nie tak podczas otwierania i "wyciąłem" dwa elementy z płytki w okolicy przycisku otwierania drzwi. Te elementy to kondensator i rezystor,...
Myśle że problemu nie rozwiązałeś tylko cudem odpaliłeś auto. Teraz tylko czekać kiedy w najmniej odpowiednim momencie przestanie ci odpalać auto...
Kurcze nie widzi mi się wymieniać całego modułu który kosztuje wiecej jak 200zł. Jeśli tak ma się to skończyć to wolę puścić kabelek z przełącznikiem i pompkę ręcznie odpalać kiedy będzie trzeba. Jak można sprawdzić czy ten przekaźnik pompy jest sprawny?
Witam Mam problem z Renault Megane coupe 1.6 8v benzyna plus gaz. Samochód stał kilka dni bez użytku Nowy akumlator rozładował mi się, oddałem go na gwarancji podłączyłem inny. Auto nie chciało odpalać nie było iskry migała kontrolka od elektryki z zygzakiem a także nie paliła się dioda od immo. Osuszyłem wnętrze auta wraz z odbiornikiem ir auto odpaliło...
Sprawdz czy pozostałe rzeczy działają, może być kłopot z napięciem (bezpieczniki przy aku) lub nalałeś płynu do spryskiwaczy- do wtyku ecu. Tak może nie odpalać przez to, ale nie ma to wpływu na kluczyk.
Otóż mam nie mały problem z moim scenikiem . Naprawiłem ostatnio pompę paliwa , wcześniej siadł mi akumulator ale podczas ładowania samochodu na kable samochód nie odpalił napięcie akumulatora wynosiło wówczas około 13v ale auto z ledwością miało siłę zakręcić rozrusznikiem (lampki przygasały] dziś próbowaliśmy odpalać na pych jednak to nic nie dało...
Witam jest taki poważny problem nie chce odpalać czasem odpala i jest okej, a jak go kopnie to nieraz nawet 5 razy próbuje żeby odpalił i jakoś wreszcie się udaje boję się że kiedyś nie uda się go odpalić. Kontrolki gasną wszystko jest w porządku kręci rozrusznik i nie chce odpalić może ktoś miała już podobny problem po prostu tym samochodem nie da...
Już zdjąłem tą maskownicę, znalazłem ten przycisk i przestawiłem lewarek na pozycję N i mam pytanie czy odpalenie silnika z lewarkiem w pozycji N nie uszkodzi skrzyni biegów, bo z tego co wiem to silnik w automacie można odpalać tylko jak skrzynia jest w pozycji P, a wolę sam pojechać nim do serwisu i zaoszczędzić na kosztach transportu na lawecie.
hmm też mi sie wydaje że może to mieć jakiś związek z elektryką przy upc , ewentualnie rozrusznik aczkolwiek przy kupnie gość sam mi mówił ze jedna z ostatnich napraw była wymiana rozrusznika bo padł, nie wiem czy ma to jakiś związek czy to zbieg okoliczności ale grzebałem tylko przy bezpiecznikach i kablach na upc i zaczął odpalać ale równie dobrze...
Witam szanownych kolegów, mam następujący problem: Przedwczoraj w samochodzie padły kierunkowskazy, elektryczna szyba kierowcy oraz ogrzewanie tylnej szyby (osobna dmuchawa - cabrio). Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w kabinie i wszystkie wyglądały na sprawne więc postanowiłem wyciągnąć UCH żeby sprawdzić jak ma się sprawa wtyków oraz czy nie ma tam...
Witam mam taki problem otóż dziś rano odpaliłem samochód bez problemów dodam że akumulator jest lichny i zapomniałem zabrać go do domu dołączyła Mi się klema i zgasł mi po podłączeniu nie zakręcil wogole musiałem z popychu go odpalać bo przejechaniu 60km samochód zgasilem i po ponownej próbie odpalenia gasną kontrolki nie kręci wogole wycieraczki chodzą...
Witam. Mam dziwny problem z odpaleniem Renault megane I lift, 2002 r. 1.9dci. Problem polega na tym, że jak auto stoi długo bez odpalania (ok 10h, bez względu na temperaturę), to potem nie mogę go odpalić. Wygląda to tak, że jak przekręcam kluczyk, akumulator kręci jak szalony a silnik nie zaskakuje. Dziwne jest natomiast to, że jak podłącze kable rozruchowe...
Jeszcze nie miałem czasu podjechać na warsztat ale zauważyłem że: - gdy odpalam bezpośrednio na gazie - wszystko jest ok auto odpala za 1 razem - tylko na ustawieniach benzyna/auto są problemy z zapalaniem. Czy "zdrowe" dla auta jest odpalanie bezpośrednio na gazie? Nie zamierzam tak cały czas odpalać ale zejdzie jeszcze z 2 tyg zanim podjadę do mechanika.
a co było na początku? co sie dział o zanim przestał odpalać jakaś awaria remont czy coś w tym stylu? sprawdz bezpieczniki i wyjmij i powkładaj przekaźniki.
(at)Mitshi 16 to nie jest w następca 15 w takim rozumowaniu jak przedstawiasz. Także możesz zacząć od swojego niż psuć brata 16-tki jak dla mnie są bardziej sensownie poukładane. Chcę zobaczyć obie mapy kiedyś w WinOLSie bawiłem się z edc16 ale mało z tego pamiętam. No i z samej logiki wychodziłoby, że w EDC15 będzie mniej rzeczy do ogarniania, niż...
witam. potrzebuję schematu i instrukcji do renault master II 2,5d 1998r.. mam też pytanie dotyczące kluczyka; czy przyciskiem w kluczyku steruje się centralnym zamkiem czy może alarmem? dioda w kluczyku służy tylko do podświetlenia? w aucie mam założony alarm cobra, czy był montowany fabrycznie w tych samochodach czy może w serwisie? samochód dopiero...
Witam mam otóż problem ponieważ mój samochód nie chce odpalać po włożeniu karty nawet ani jedna kontrolka się nie pokazuje nic zero reakcji wkładałem 3 akumulatory na żadnym 0 reakcji stało się tak kiedy wracałem z niemczech od rodziny i auto zaczęło palic olej nagle po wjechaniu do polski zostało mi 250 km do domu i w aucie zabrakło oleju dziwne bo...
Mam pytanie- auto na benzynie chodzi idealnie a na gazie parę dni temu zaczęły się problemy.Auto w większości gdy się zagrzeje zaczyna na lpg chodzić dziwnie. Gaśnie bez powodu podczas jazdy, ale potem odpala normalnie. Gdy próbowałem odpalać na zimnym na gazie to straszny był problem(odpalał i gasł),dopiero po kilkunastu próbach odpalił. Gaz BRC II...
Megane I r.96 1.6 K7M Witam! Ano mam taki problem że jak silnik jest zimny to dojeżdzając do skrzyżowania, sprzęgło i gaśnie, lub sie strasznie telepie...musze przegazować.Stao się to nagminne... Inna sprawa to że zanim to się zaczęło dziać to były problemy z odpaleniem silnika, matka raz aż aku wyczerpała :P. Musiałem go odpalać z wciśniętym gazem,...
Witam. mam auto jak w temacie, strasznie mi szarpie silnikiem po odpaleniu, głównie zimą czasem nawet gaśnie, muszę odpalać trzymając gaz, w przeciwnym razie nie ma szans na odpalenie, czy to może być wina końcówek wtrysków?? ktoś mi powiedział że może paliwo trochę lecieć i nazbiera się na tłokach i dlatego ciężko mu zapalić, ale jak zapali to duża...
Witajcie, Forumowicze! Mam masakryczną akcję - niestety z własnej głupoty. By zobrazować jak do tego doszło pozwolę sobie opisać wszystko od początku. I tak - w zeszły weekend podczas szybszej jazdy urwał mi się daszek, spoiler z tylu auta /megane 2 kombi 2006 rok/ wraz z 3 światłem stop i spryskiwaczem. Na drugi dzień wyskoczyła kontrolka/kontrolki...
Witam. Posiadam Renault Megane 1997 rok 1.4 eco. Pewnego pieknego dnia zwalily mi sie piloty a przynmaniej tak mysalem .. wersja stara na podczerwień (IrDa) dalem kluczyki do naprawy bo nie dawaly wogole impulsu.. wybulilem 150zl i nic.. okazuje sie ze to coś innego w servisie mi powiedzielei ze wszystko wyeniesie ok 900zl ale co i jak to nie mówią.....
Witam Mam następujący problem z tym nie udanym wytworem Francji , kupiłem z 2 miesiące temu renaulta megane I 1.6 16v, z początku bez problemu do czasu kiedy zdechł mi regulator napięcia w alternatorze zmieniłem go i zaczęły się dziwne akcje, typu jadę po 10 km samochód zaczyna nagle szarpać dusić się przy dodawaniu gazu , jak trzyma się gaz równo samochód...
Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
Wyjmij akumulator i zobaczysz taką małą skrzyneczkę schowaną obok. Są tam takie duże bezpieczniki. Wilgoć na nie oddziałuje. Są tam puste miejsca i właśnie wtedy one się przydają żeby przełożyć bezpiecznik w nieskorodowane miejsce.
Mozesz jeszcze wyczyscic kostke od tego czujnika on daje informacje o obrotach silnika i informacje o momencie zaplonu. Bez niego samochod nie zapali. Autko może nie odpalać zimne, rozgrzane zaraz po wyłączeniu, podczas jazdy zgasnąć a po 15 min jedzie dalej, miałem ten problem i czyszczenie pomogło mam spokój. Zapomniałem dodać że to się zdarza raz...
Witam dzięki za pomoc w skrzynce tak zasiedziało że maskara zamówiłem inną skrzynke:P piny wyciągałem razem z wtyczką :P
Znalazłem informacje na necie, że gdy nie ma komunikacji z poduszką z powodu przerwania taśmy w kierownicy to też meganka nie zapali ze względów bezpieczeństwa. Tak podobno ten typ ma. Czy to prawda? Bzdura jakiej już dawno nie słyszałem :shocked!: Rozebrałem blokadę, wszystko mechanicznie sprawne, silniczek sprawny (wyjęty i przetestowany w 2 kierunkach...
Niezbyt wiele informacji o silniku. Może być niesprawny czujnik wykrywania fazy (cylindra). A jeśli tak to w grę wchodzi tylko czujnik położenia wału korbowego. Czyli kroczek po kroczku. Trzeba być pewnym zastosowania odpowiedniego czunka.
KZFR do wymiany i będzie dobrze odpalał
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
proponuje zacząc od sprawdzenia swiec zarowych czy wszyskie grzeja lub czy dochodzi do nich wogole napiecie . Bynajmniej u mnie był taki problem w tdi ze 4 swiece były skopcone ,pozdrawiam
Przeczysc czujnik polozenia walu powinno pomoc
Dlatego DCI kosztuje grosze
sam sterownik
Bez programatora nie zrobisz. Trzeba kupić emulator i zmienić zawartość pamięci w komputerze lub kupić zestaw startowy (UCH, komputer, klucz) lub komputer z usuniętym immo. Najlepiej wstawić do elektronika i niech najpierw odczyta błędy i po tym będzie wiadomo co robić dalej. Reszta w aucie działa - centralny zamek z pilota, kierunkowskazu itp?
Sprawdź na krótko rozrusznik
Masy i zasilania-od tego się zaczyna. Ale zazwyczaj zgnity zółty kabel. :lol:
Tak kolego
Sory że odgrzebuje temat ale mam problem z autkiem. Mam podobne objawy, mianowicie zapala jak chce, czasami zapali normalnie kilka razy z rzędu a czasami trzeba z 10 razy wciskać start a na wyświetlaczu zapala się service i stop i nawet nie furknie za to załącza się wentylator dmuchawy. Dziś to rozbebeszyłem i poczyściłem, jak złożyłem do kupy i chciałem...
Kolektor ssący nie ma tam kanału chłodzącego.
kasujesz crash w airbag, bledy w ecu i ma palic
Robiliście rozrząd?
Przycisk to w zasadzie wyłącznik bezwładnościowy w razie wypadku odcina dopływ paliwa/ wyłącz pompę/ jest prawdopodobie pod maską silnika przy nadkolu/strona kierowcy/w plastikowej puszce. Mało prawdoodobne żeby on zadziałał przy wjeździe do garażu .Masz alarm?
nie widzi tylko sterownika silnika? Dodano po 54 bo skupiłes sie moze tylko na tym ze nie odpala
Trzeba wykręcić całą skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć na tyle na ile przewody puszczą, wtedy można UCH odmontować, śrubki od góry. I radzę nie ruszać pochopnie UCH samemu póki samochód odpala.
Dioda od immo gaśnie na zegarach ? na początek czujnik położenia wału do sprawdzenia
Tak bez diagnostyki to można by jeszcze sprawdzić czy chodzi pompa paliwa .
Witam. Czy udało się rozwiązać problem braku zasilania na blokade kolumny kierownicy ? Mam to samo klient zgasił auto i na drugi dzień już nie wyjechał z garażu. Instalacje sprawdziłem tzn do blokady, wszystkie przewody mają przejście. Z UCH nie wychodzi 12v na blokade, podanie zew napięcia nie pomaga. Podmiana innego uch z kartą nie pomogło ( też nie...
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
Było milion razy o tym. Serio. Wystarczy wpisac w szukajkę frazę PLIP i już masz. Poza tym rocznik 1999 nie był już na podczerwieni. Chcesz konkrety pisz konkrety!
sprawdź również czujnik uderzeniowy, a podstawa to powyższy post SOLA
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Podlubie jeszcze jutro, serwis to ostateczność, Pozdrawiam
Wystarczy tylko kasować....
Dzis wyjechałem z serwisu, postał 4 godziny i dalej nie odpala za 1szym razem plus do tego wyskoczył mi komunikat CHECK INJECTION. Reklamacja.
Od zabawki pasuje świetnie. Też właśnie takie zakładałem i działało.
Żaden czujnik położenia wału! Napisałem wyżej co jest przyczyną.
Usterka prosta i typowa w reno. Masz dwa wyjścia: 1. W motylku czujnika położenia wału otwory φ=8mm powiększasz do 9 mm. 2. Wymiana czujnika.
prawdopodobnie masz do wymiany elektromagnes w rozruszniku.sonda lambda niema nic dotego
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
No to działaj, usterkę znalazłeś więc temat uważam za zamknięty.
Bezpieczniki są dodatkowo między akumulatorem a prawym błotnikiem . Zerknij jest tam mała czarna puszeczka . Najlepiej widać po zdemontowaniu akumulatora .
Przecież rozładował się akumlator,podładuj i będzie dobrze.
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Jak dobrze pamiętam 5 znaków, nie koniecznie cyfry i chyba zawsze zaczyna się od litery S.
Ależ można tą opcję wyłączyć w UCH :)
W UCH oznaczony chyba ALIM UCBIC 5A
Filtr nie był wiemieniany , ale jest możliwość ze przez to nie odpala ?
Witam i proszę o pomoc! *od roku auto kiepsko odpala * od pół roku doszedł drugi: zawsze przy temperaturze silnika ok. 20 st. na wolnych obrotach (skrzyżowanie, stop) auto gaśnie na benzynie . I już nie wiem co robić. Będę wdzięczny za każdy pomysł. Warto sprawdzić luzy zaworowe, jeśli nie były sprawdzane. Ten silnik ma ręczną regulację luzów ("śrubkowe")....
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Błędy w jaśkach jakieś są? Zobacz czy zamki życzą sobie się otworzyć. Zasilanie posprawdzaj na ABS. Mogły być odwrotnie podpięte kable rozruchowe, bardziej prawdopodobnie dostał szpilkę napięciową.
Kolego grzegorz_sk, nie chce mi się szukać, ale o podobnym problemie (jeżeli nie takim samym) pisałem dotyczącym mojej corolli. W pewnym sensie znalazłeś na to radę w poście zakładającym temat, ale bez ciągu dalszego. Według mnie masz "zleżałe paliwo w baku", tzn. w duzym stopniu pozbawione najbardziej lotnych składników, które ułatwiają zapłon. Winien...
Odczytaj błędy. Takie objawy daje brak zasilania ECU lub trzymające immo.
A to sorry, masz rację.
Widać blokada uszkodzona
gmeranie w skrzynce pod maską Dokładnie sprawdzić tę podstawę przekaźników bo tam często właśnie są korozje, w dalszej części wiązki na okoliczność przetarć i gnicia. Warto też sprawdzić wtyczkę połączenia pompy paliwa.
Witam. Mam idendyyczy problem. Jakie było rozwiązanie co do usunięcia usterki?
Takie nieodpalanie raz na kilka razy to przez źle ustawiony rozrząd. Poprawiałem kiedyś takie coś i objawy podobne.
Albo rozrusznik wyzionął ducha albo przekaźnik od rozrusznika.
odpalać megane megane kręcić odpalać odpalać renault megane
sterowniki option minus delta subwoofer pasywny amplituner
kociol gazowy mieszany radio blaupunkt daytona
Digitech RP50 – instrukcja obsługi po polsku, tłumaczenie PDF, szybki start Trafo 2 Value Identification: Typical 230V to 9VAC 1.5–2.3VA Transformer for Appliance Logic Rails