Prawa strona to rozrząd. Stuka i kopci bo przeskoczył. Jeszcze pare uruchomień i silnik się całkim rozpadnie. poluzowaliśmy wtrysk odpaliłem silnik i cicho, żadnych stuków i jak na trzy gary, to silnik chodził równo. Tyle, że z cylindra buchały strumienie ON. ....a dymienie było sporo mniej intensywne? Trzeba było jeszcze wtyczkę zdjąć z wyryskiwacza....
ale dużo osob tam zagląda z powodu 30 tys km od wymiany Z tymi 30tys do wymiany to gruba przesada,ale tak już jest w większości nowszych aut. Uwierz mi,że szukam wszystkich wad i nie faworyzuje żadnego auta,ale tyle tematów co przeczytałem i nigdzie nikt nie pisał o panewkach. Zdarzają się błędy wtryskiwaczy czy dpfu,ale panewki?-na ten moment nadal...
Takie stukanie jak opisujesz raczej nie pochodzi z zaworów, bo słyszalne byłoby już na zimnym silniku a wraz ze wzrostem temperatury cichło by. Co ile zmieniasz olej silnikowy? Stuki z silnika to mogłaby być panewka ale ciężko to wychwycić. Jeśli olej byłby zmieniany co zbyt wiele kilometrów to bywały przypadki ( Renault Megane np) że obracało panewki....
Jak pech to pech silniki 1,5 dci to chyba jakiś chodzące nieszczęście:cry: Mam Megane II z 2006 roku przebieg 135 tyś i panewka padła :cry: Regularnie serwisowany we Francji rozrząd wymieniony przy 12 tyś Massakra :cry:
Ciśnienie czego, oleju czy sprężania? Opiłki mogły właśnie być z zatartej turbiny bądź z panewki. Dodano po 4 Od strony rozrządu jest pierwszy Nie w tym silniku. Rzeczywiście w Renault musi być zawsze coś dziwnego, chociaż u mnie w Megane najpardziej wywalona była panewka od strony sprzęgła.
Koło pasowe napędu osprzętu nie ma wpustu. Wpust jest na małym i dużym kole rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu powinno wyrzucić błąd synchronizacji. Ściągnąć pasek osprzętu -sprawdzić koło pasowe ( koło z tłumikiem drgań). Sprawdzić ustawienie rozrządu. Zrywało wpust na dużym kole rozrządu. W najgorszym przypadku pokrzywione zawory. Przypadłość tego...
Witam.Ze starych zasad których mnie uczono,jest tak że przy dodaniu gazu puka to panewka na wale,jak puka przy odjęciu gazu to panewka na korbowodzie.Tak się sprawdziło setki razy,może się mylę.
dziwny ten twoj mechanik bo jesli to panewka to nie pomoze nawet delikatna jazda tam panują takie siły że zatarty będzie jak nic. A jaki to problem zwalic miskę i oblukac panewki pomieżyć czopy.
Witam.Miałem raz taki problem i przyczyną okazał się ugięty korbowód (tłok uderzał o przeciwwagi wału korbowego) oraz uszkodzona panewka korbowodu.
Kolego to że stuka i stwierdzili w aso ze panewka to raczej prawda natomiast naprawa to kilka wyjść albo kupić gdzieś na szrocie cały silnik albo tylko wał korbowy a najlepiej blok silnika albo wziąć się za regeneracje podstawa to szlif wału korbowego nowe panewki ewentualnie nowe korbowody ale przy tak gruntownej naprawie warto jest też zrobi szlif...
Witam. Auto trafiło do mnie po naprawie mechanicznej (padła panewka na jednej korbie). Silnik po naprawie nie odpala. Podobno przed samą naprawą też już nie odpalał ale trochę wcześniej, już ze stukającą panewką chodził. Tyle wiem z wywiadu. Nie wiem ile w tym prawdy. Sterownik nie zgłasza żadnego błędu. W parametrach mam zezwolenie na uruchomienie...
W zasadzie kłopot rozwiazał sie sam po zdjeciu miski olejowej... Panewka korby na 4 cylindrze. Pozdrawiam
dziś ściągnąłem miskę, zatarta panewka korbowodowa na trzecim cylindrze - to wyjaśnia stuki, wał ok. czekam na panewki i montuję... zobaczymy co dalej
Tylko jak pomóc komuś, kto zostawił tyle siana w takim warsztacie co wymienia głównie opony, hamulce, wydechy. Przyczyn może być wiele tylko co napisać mając do dyspozycji informacje ze klekocze i ma rzadki olej. Na dobrą sprawę jak znam te silniki to może być po panewce bo olej jak woda i panewka poszła wiec jeśli tak jest kwestia tego jak dostała...
Witam. Mam problem mój Scenic kopci niczym smok wawelski, wymieniłem praktycznie cały silnik a ona dalej swoje, wymienione zostały: świece olej pierścienie panewka uszczelka po głowicą oraz wcześniej rozrząd coś tam z zaworami nie pamiętam, wiem że w dwóch nie było ciśnienia Zostawiłem 1300zł. teraz wszystko chodzi ładnie z tym że dymi, wcześniej jakoś...
Witam mam taki problem w moim Renault Megane 2005r 1.9dci 120km obrocila sie panewka zrobilem remont silnika nowe pierscienie, wal szlifowany ,panewki na wymiar ,nowy korbowod po remoncie przejechalem okolo 50km i silnik zgasl byl problem zeby odpalic dlugo krecil teraz odpala normalnie ale po przejechaniu paru km traci moc i gasnie ktos moze mi pomoc?
ja miałem to samo w reno megane panewki mi klekotały silnik do remontu albo nowy
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
To tyle, ile kosztuje cała renowacja Niby tak, ale uwierz, że ludzie i tak często decydują się na naprawę, bo zrobione raz, a porządnie, potem jeździ bezproblemowo latami. A jak ktoś zrobi same wtryski, to może z 10k pojeździć i znów to samo. Zapomniałeś, kolego, jeszcze o panewkach 😁 Wystarczy Elf-a zmieniać na czas.
Zbyt wiele nie dowiedziałeś się. Ale trochę nie rozumiem pytania. Przecież gniazdo panewki ma wyfrezowania.
dobry wieczór drążę dalej temat ASB ,znalazłem w końcu trochę czasu i rozebrałem swoja skrzynkę nie dawała mi spokoju i wygląda to tak jest uszkodzona taśma zdarta okładzina podtarty kosz przekładni planetarnej tam gdzie razem ze sobą pracują ,panewki w obu koszach uszkodzone na wałku przyklejona kompozycja z panewki ale nadaje się do polerki ,drugi...
bardziej dzwiek basowy nie metaliczny i nie jest przez cały czas tylko w danym momecie. panewki?
https://megane.com.pl/topic/74448-megane...
pytanie?? jezeli pasek osprzętu wkręcił się w rozrząd czy naprawiono również głowicę?? jeżeli nie to może zawry stukają. Jeżeli naprawiono głowicę to stawiam na dwie rzeczy.: koło zamachowe dwumasowe lub niestety panewki. zdejmij miske olejową i sprawdź czy nie ma luzu na panewkach korbowodowych. jezeli czestotliwość stuków rośnie z obrotami silnika...
Mam podobne objawy w Toyocie Corolli e12 1.6L Dziwne stuki pod maską przy przyśpieszaniu, a przy 3000 obr/min. Są najgłośniejsze. Mechanik stwierdził że do wymiany są panewki :(
Tam jest bodajże sworzeń pływający, ściągasz jedno zabezpieczenie na sworzniu i wysuwasz.
W oryginalnym silniku też pewnie panewka poszła? Miskę zdejmuj, póki dostęp dobry.
mi tez sie swieca te trzy kontrolki najprawdopodobniej to panewki wału korbowego
Zawsze się można pokusić na zmianę panewek .Trzeba założyć panewki ,,twarde''. Koszt niewielki i mamy święty spokój.
Mazda 6 2005r 2.0 diesel wymiana pompy wody masakra, silnik też masakra panewki się obracają,podkładki pod wtryski megane 2 wymiana silnika dmuchawy powietrza kabiny trza dechę zdjąć 1.5 dci pompy paliwa (opiłki) VW 2.0 TDI pompa oleju ścinające sie zębatki
Nie kupilem samochodu
Ok, poprawię. Dziś zauważyłem że gdy silnik jest ciepły to słychać stuki w silniku lub chrobot. Auto straciło moc. Maximum obrotów 5 do 6 tys gdy pedał na maxa, wiec nie wiem co to wszystko świadczy. Puka w silniku gdy ciepły, obroty małe i gaśnie gdy jest rozgrzany. Znajomy mówi że poszła panewka.
Zbyt niska lepkość oleju (czytaj:-zły olej) Wytarte panewki (czytaj:-remont silnika)
Cześć. Jakieś 1.5 roku temu kolega miał podobny problem w megane 1.5 dci. Okazało się że panewki "Podjadlo" zrobił remont auto nie odpaliło dopiero pomogla wymiana BSI. Może ta informacja Ci pomoże. Pozdrawiam.
Myślę że silnik bierze olej,jak już będziesz robił to panewki obejrzyj bo lubią się zatrzeć.
Czujnik również podmieniałem, ale nic to nie dało. Zastanawiam się czy ciśnienie paliwa jest odpowiednie, bo silnik gaśnie kiedy schodzi poniżej 1000 obrotów i tylko na zimnym. Na ciepłym jest wszystko ok. Dostęp do części mam bo posiadam drugi silnik z osprzętem w którym pukała panewka, ale problem na tamtym był taki sam.
Nie koniecznie od braku oleju, bardziej zassało olej i taki chaust może pogiąć korby (ciecz jest nieściśliwa). Jest możliwe że tylko spalanie stukowe (nie wszedł całkiem na obroty) i silnik ocalał. Jest też możliwe że jednak poszły panewki lub korby.
ale i sporo droższe i na łańcuchu. to akurat nie jest powód do dumy. Wadliwa konstrukcja napinacza powoduje najczęściej koszty naprawy większe niż koszt naprawy 1.5 dci po obróceniu panewek. A Zużycie paliwa większe od 1.5 dci średnio o koło 2 litry. Fakt że uciecha po naciśnięciu pedału większa :D. A szczerze nie spotkałem jeszcze Laguny III lub Megane...
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Witam. Miałem problem z silnikiem od megane 1.4 8v,kupiłem używany po zamontowaniu okazało się że motor stuka lekko na panewkach korbowodowych i tu moje pytanie czy silnik od reno 19 1.4 8v będzie pasował?? bo gość który mi sprzedał mówi że na taki mi może wymienić tylko czy będzie pasował do skrzyni itp??
Nie ogarniesz tego sam, nie masz żadnej wiedzy na ten temat. Jak tam panewki po rozbieganiu silnika? Urwał się wirnik? A gdzie resztki tego wirnika?
Czyli zpowrotem demontaż ...i tak musze bo w serwisie tak mi zrobili że tłucze na panewkach, a wiecej tam nie pojade...lecz tym razem robie szlif bo wcześniej stwierdzili że nie trzeba (po zatarciu :P)
Tak wiem poszły panewki auto oddaje na złom nie warto go robic ani zmieniać silnika za duzy koszt
W Megane II 1.5 DCI nie świeci się kontrolka smarowania nawet jeśli wtyczka jest odpięta od czujnika. Sprawa jest taka ze po zakupie silnik się zatarł na panewkach a sprzedający odciął kabel od czujnika żeby kontrolka się nie świeciła. Samochód został wyremontowany ale sytuacja jest ta sama, kontrolka po wcwciśnięciu start zapala się a po odpaleniu...
Troche się uspokoiłem bo już myślałem że będzie coś z panewkami albo turbina. A właśnie ostatnio od jakiś 2 tyg zauważyłem że jak mu depne na gaz mocniej to tak przy 2.2k obrotów skacze do 2.4 na chwilke (tak jakbym sprzęgło wdusił) i znowu do normy. Zaznaczam że nie za każdym razem zauważyłem te skoki.
Uszkodzony główny bezpiecznik (rozrusznik i alternator). Przyczyna to zatarty silnik na panewkach. Wczoraj gdy go przywieźli na lawecie miałem już zamknięty warsztat, myślałem że będzie to coś poważniejszego ponieważ został przywieziony od "kogoś tam". Właściciel mówił że przekładali akumulatory, ale to nie pomogło (jak miało pomóc). Dziwne że na taką...
lepiej juz kupic stilo- latwiej o czesci zamienne a i silnik 1,9 jtd jest udany ;-) silniki 1,5 renaulta cierpia na obracajace sie panewki (sa bez zamka) co w konsekwencji prowadzi do remontu silnika ;-)
Mam Megane 2003 1,6 benz. już 6-ty rok. Przejechałem 60 tyś km. W tym czasie wymieniłem tarcze ham. z tyłu , zepsuł mi się podnośnik p.l. szyby i "stanęły" wycieraczki (to jest wada fabryczna tego auta - mechanizm wycieraczek pracuje w "jeziorku" wodnym z powodu często zapychającego się drenu odwadniającego podszybie). Samochód ma słaby hamulec ręczny...
Zakładam, że wiele osób nie jest świadoma fabrycznej fuszerki. Stąd zła sława silników 1.5 dci o obróconych panewkach, notoryczna wada. Ciśnienie spada a kontrolka nawet nie błyśnie. Mając czas i szmal pozwał bym Renault o odszkodowanie za taki błąd lub celowe działanie by po gwarancji silnik uległ uszkodzeniu. Auto na śmietnik i idź kup nowy produkt,...
sprawdź panewkę na 1 cylindrze, może się skończyła. Jak pisze poprzednik, na pasku są 3 kreski, dolna na wał, górna na wałek i od wałka jest 18 zębów do pompy. Musi być dobrze. Wał zablokowany trzpieniem M8 zamiast śruby w bloku (taka na torx zewnętrzny) Aha, nie pasuje ci pewnie dlatego, że wkładasz trzpień w otwory wyważające w przeciwwadze. Zwróć...
panewka megane założyć panewka stukająca panewka
lodówki bosch opinie zmywarka zatkać pompa system navigation
trilux pilot instrukcja astra parujące szyby
Volvo S60 V70 XC60 XC90 – zbiorniczek płynu spryskiwacza: wycieki, pompa, czujnik, naprawa Braun CareStyle Compact IS2044 IS2144 – jak rozkręcić żelazko i stację parową krok po kroku