I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że miałeś padnięty przepływomierz i jakie są teraz błędy w sterowniku?
Witam Panowie mam podobny problem (silnik jak w temacie) mruga przez chwile kontrolka od świec żarowych a do tego praktycznie na stałe zaświeciła sie kwadratowa, pomarańczowa kontrolka z zygzakiem w środku. Silnik pracuje wtedy nierówno "klekocze", niema mocy, nieznacznie dymi. Jeden z wtrysków " pierwszy od lewej" ma nieznaczny wyciek, ale do tej pory...
wymiana cewki na świec i cewki na 1 cylindrze
Wykazało. Walnięty czujnik. Wymieniony, błędy skasowane i na razie wszystko gra.
Jeżeli napięcie na akumlatorze nie zajdzie poniżej 12,5V to nie zawracaj sobie nim głowy 12,65v po nocnym postoju jest napięciem prawidłowym szczególnie że jeździsz na krótkich trasach
Wiec mam dla ciebie chyba lekarstwo. Mam ten sam model i nad glowa masz infrared i immobilaiser tzn tam gdzie swiecisz swiatlo i kierujesz szyberdachem.Jesli masz szyberdach to jest tam taka uszczelka dookola szyby ktora po paru latach sie odksztalca i woda sie dostaje pod szybe a dalej na elektronike immobilasera mi przez to auto nie chcialo palic...
no to musisz sprawdzic przepływomierz, może się wysypał.
Tak.
Jurek55 doradził, jazda z CLIPEM i podgląd parametrów.
Tam gdzie bezpieczniki pod kierownicą.
No to dostałam mały kłopot w spadku;p Dziękuję za informacje i pozdrawiam;)
Tylko o filtrze przeczytałeś? To może przeczytaj raz jeszcze?
Trzeba założyć wtryskiwacze o większej średnicy
Dzięki. Spróbuję najpierw od materiałów eksploatacyjnych czyli: paski, świece, filtry i olej. Mam tylko nadzieję, że nie jest jakaś poważniejsza usterka tak że silnik nadawał się będzie do remontu. Ale nie sądzę, bo ładnie pracuje i moc na niskich obrotach ma - swobodnie mogę się rozpedzac na 3 biegu od 20 km/h i się nic nie dławi ani stuka. Wiec to...
hehe ok to juz wszystko wiem ;)
Do sprawdzenia - szczelność dolotu - regulator dawki powietrza biegu jałowego - przewody WN
Gdzieś nie łączy dobrze i nagły pobór prądu powoduje spadek napięcia. To pierwsze, co się nasuwa. Na pierwszy rzut posprawdzaj kostki.
Ciśnienie na listwie sprawdzone....rzekomo jest ok.
Układ wydechowy jest konstruowany jako całość z silnikiem i usunięcie lub zmiana któregoś elementu może przynieść różne skutki np. głośniejsza praca wzrost mocy lub jej spadek a w najgorszym przypadku powstanie echa fali stojącej czy wręcz przyspieszone zużycie silnika. Widziałem kiedyś badania z hamowni po usunięciu katalizatora (chyba to była skoda)...
Wylizać i przyuczyć przepustnicę.
Jeżeli przewody od nagrzewnicy są gorące to masz zapchaną nagrzewnicę .
Witam. Miałem podobny problem z Laguna były rożne teorie - pomogła regulacja zaworów.
Podmień przepływomierz
OPIS: Samochód odpalam i obserwuję obroty silnika na postoju, bez duszenia na pedał gazu. Wszysko jest OK do momentu włączenia większego obciążenia (np. ogrzewania tylnej szyby, klimy, świateł: pozycyjnych+stop+awaryjnych). Jeśli nagle obciążę auto w ten sposób, to obroty silnika gwałtownie spadają i "nie podnoszą się" a silnik jest na granicy zgaśniecia....
sprawdz sonde lambda
Jaki kod silnika
masa
sorry, że odgrzewam, ale mam to samo, czasami na rozgrzanym silniku obroty spadaja i gaśnie (zmiana biegów z 1 na 2, bądź wsteczny), przy większych prędkościach, po wrzuceniu na luz, na światłach, itd. problem nie występuje arus90, rozwiązałeś problem? Renault Megane II 1,4 16v 2005r.
proponowal bym dobrą diagnoze w warsztacie
Czy został zmieniony filtr gazu? Ile jest przejechane na tym parowniku?
ok sprawdze to wszystko i dam odpowiedź co i jak. i zauważyłem że nagły spadek mocy występuje po włączeniu klimy, rozumiem że klima obciąża ona silnik ale żeby aż tak???
Po podłączeniu do komputera okazało się że była to uszkodzona sonda druga, spalone wszystkie świece i jeszcze uszkodzona cewka wtrysku który po odpaleniu samochodu działał normalnie a po nagrzaniu ohm'y przekraczały 5tysiecy
Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ??? Witam, mam dokładnie taki sam problem z ta...
A czego oczekujesz? Wysil się trochę i opisz problem i to co już zostało sprawdzone. Jak ktoś ma ci pomóc skoro nawet nie podałeś co tam za silnik jest.
Niepotrzebnie kombinuje wystarczyło podpiąć pod tester 5 minut i auto pali. Sterowniki UCH 98r. do 00r. mają błąd w oprogramowaniu zazwyczaj ujawnia się to przy zbyt dużym spadku napięcia.P
Po naciśnięciu pedału gazu ponad połowę rezystancja powinna rosnąć dalej a ona osiąga 2070 w połowie i dalsze wciskanie pedału gazu powoduje jej spadek.
Czy ma to jakiś sens? Żadnego. Sugestia jedna, miernik i sprawdzanie spadków napięć.
Posprawdzać zasilania na rozrusznik i masy na silnik i karoserię. Pomocny będzie pomiar spadków napięć.
Spadki napięcia mogą powstawać na złych stykach. Prąd ładowania akumulatora i prąd pobierany przez urządzenia przepływający przez zły styk powoduje jego nagrzewanie, rezystancja styku rośnie co powoduje jeszcze podniesienie rezystancji i jeszcze większy spadek napięcia. Skontroluj wszystkie połączenia - klemy na akumulatorze, połączenie ujemnej klemy...
Należało by sprawdzić czujniki temp płynu i zasysanego powietrza. Sprawdź też czy nie ciągnie lewego powietrza. Przy czujnikach nie mierz rezystancji a spadki napięć.
Przypadkiem nie masz regulacji podświetlenia, więcej żarówek to większy prąd a zarazem większy spadek napięcia
30 złotych polskich
Teraz jadąc zauważyłem nagły spad obrotów przy zmianie biegów na mniejszy nawet do zera
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
Sprawdź akumulator, zasilania - to są błędy najczęściej spowodowane spadkiem napięcia na sterowniku.
Jak na odłączonej klemie padł akumulator to jest to akumulator do wyrzucenia. Musisz sprawdzić ładowanie. PS. wymieniałaś kabel od masy a o prądzie nic nie wiesz?
Sprawdź czy na wszystkich świecach jest iskra, często w tych modelach padają cewki zapłonowe.
Do sprawdzenia impulsy sterujące na cewkę, możliwe zwarcie obu przewodów sterujących da takie objawy. Dodatkowo pomierzyłbym zasilania, masy i spadki napięć.
Witam, mam reanult megane 1.4e 97' jestem trochę goły w temacie takze na wstepie mowie i o jakies proste odpowiedzi prosze. Mam jakies dane spisane z papierów instalacji może pomoga. Instalacja z 2004 roku Reduktor - ML GAS Zawór gazowy - Certools Wielozawór, komora szczelna, zawór tankowania, zbiornik - GZWM Przełącznik/centralka - KME Układ elektroniczny...
Witam Mam Renault Megane 1.6 na 8 zaworach. Założyłem 2 miesiące temu do niej gaz ( wtrysk gazu ) ze sterownikiem AGIS. Zaczynam jednak żałować tego posunięcia. Instalacja mimo kilku wizyt u gazownika nie działa poprawnie. Po pierwsze na wolnych obrotach co jakiś czas występują drgawki silnika (spadek obrotów do 300 obr i powrót na 750, zdarza mu się...
ciśnienie mam wzorowe uszczela jest oki nie leje wczoraj ciśnienie mierzyłem!
Zawory ustaw, tam się reguluje, o czym każdy zapomina.
Poprawnie będzie to czujnik spadku ciśnienia. Czyli przełącznik bistabilny.
Dzięki zobaczę czy będą jakieś spadki w poniedziałek dam znać
Zawsze zaczyna się od czyszczenia i styków.
Obroty stoją równo na 750 , nie faluje , więc raczej nie ma się co czepiać.
Jeśli to Tytan Max(R) to nie ma on spadku napięcia. podstawowe funkcje tego alarmu są tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Przyrząd w ręke i po kolei mierzyć gdzie jest spadek napięcia isprawdzić połączenia masy
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
Przeważnie pęka guma przy pompce ręcznej. Mógł również przetrzeć się przewód zasilający pompę.
Spadek napiecia na ster, cewke. Cisnienie paliwa?
A może układ jest zapowietrzony
czy to 10,5v jest na podłączonej pompie ,jeśli nie to gdzieś jest spadek napiecia sprawdż prowadzenie przewodów .
Sprawdź kostkę przy sterowniku ABS i masy oraz stan ładowania. To są istotne sprawy. Jeżeli zawsze przed zapaleniem kontrolki przygasa Ci podświetlenie to jest jakiś trop. Sterowniki mają samo diagnozę i jeżeli wystąpi spadek napięcia poniżej dopuszczalnej normy ABS się wyłączy. Dodano po 4 Pożycz od kogoś miernik z pamięcią wskazań min/max podłącz...
Auto zapala na zimno bez problemu. Dopiero po przejechaniu kilku, klikunastu kilometrów robi się słabe jakby nie paliło na wszystkie gary. Spadają wówczas wolne obroty do ok 100-200 a autem niemiłosiernie trzepie. W trakcie jazdy momentami wszystko wraca do normy i auto dostaje normalnego kopa. Niedawno zdarzyło się to zaraz po odpaleniu auta na zimnym...
Obroty są w porządku tylko ma czasami spadki i po czasie gasnie.
Kolego, Alaska nie da rady obskoczyć 136 KM (bardzo duże spadki ciśnienia). To tak na marginesie.
Czyli jak widać problem siedzi w UPC. Zobacz w jaki sposób jest sterowany przekaźnik. Jeden z potencjałów musi być tam cały czas a drugi podawany jest z tranzystora, czyli np. plus jest cały czas a masa podawana jest z tranzystora. Zobacz na którym jest spadek napięcia. Zobacz czy nie ma tam popękanych lutów.
No ewentualnie masa między aku budą, mierz napięcia na urządzeniu, oba kable miernika na np na komp silnika, nie jeden kabel miernika na minus aku a drugi na urządzenie. Nikt nie pisze że wina Aku i alternatora, tylko spadku napięcia
Podstawa sprawdź masy silnika, nadwozia i sterownika (spadki napięc). Co widzi Clip albo NXR?
Pisałem jak to zrobić,no ale jak ktoś nie ma bladego pojęcia o podstawach elektryki to przykro mi bardzo... Dodano po 2 Lepiej wstawić przekażniki i diodę bo sama dioda wstawiona po między wyjścia mijania a krótkie nie wytrzyma! Na dodatek mamy odciążenie przełącznika zespolonego co nam daje jego bezawaryjność oraz brak spadków napięcia.
Witam mam problem z kontrolką rezerwy. Żarówka sprawna, umarł czujnik przy pompie. Jak przerobić układ aby kontrolka była strowana nie po czujniku, a po rezystorze pływaka, tak jak to jest np. w polonezie? Myślę o jakimś układzie elekronicznym, który po wykryciu wzrostu rezystancji (ok. 300ohm), lub spadku napięcia, zapali żarówkę
Witam. Renault Megane (Fluence) 1.6 16V 2013, sama benzyna, kupione 2 tygodnie temu. Polski salon, 110 tys. km. I wypaliło zawór. I teraz po wymianie zaworu rozrządu i KZFR. I teraz pytanie, dlaczego to się stało. Raczej na gazie wypala zawory. Jeżeli wypaliło raz, to może być jakiś problem, że znów wypali, bo jest np. za uboga mieszanka??? Co wy na...
Dzięki za rady, odbiornik był w porządku, po wklepaniu zdobytego pinu i przyuczenia od nowa pilotów autko śmiga. Akumulator oczywiście wymieniony, jego spadki napięcia widocznie przeprogramowało immo.
Posprawdzać spadki napięć na silniku i sterowniku. Zobaczyć czy zasilania czujników są stabilne.
Witam Wystarczy zwykła prostownicza dioda o małym spadku napięcia w kierunku przewodzenia. np. 1N5817 Pozdrawiam
Akumulator ma 3miesiące 65ah 600A samochód to renault megane coupe 2.0 na kondensatorze podczas sluchania muzyki duzych spadków nie ma przy polowy mocy wzmaka i max głośnika spada do 11.9V.
Obluzowana kostka\kostki przy lampach. Hmm...a może ma to wpływ ze wzrostem i spadkiem napięcia. Zmierzyłbym prąd ładowania w zakresie różnych obrotów.
witam! Renault Megane 1.6 1996 r Pojawil się problem z obrotami, po chwilowej prawidłowej pracy silnika obroty spadają poniżej 7 tyś. i skaczą po czym silnik gaśnie (nie zależnie czy jest ciepły czy zimny) Wymieniony byl silnik krokowy. czemu??? Za rady z góry dzięki!
sprawdź ładowanie akumulatora na wysokich obrotach i podczas jazdy spotkałem się z takim przypadkiem w fordzie mondeo że na wolnych obrotach ładowanie było ok natomiast na wyższych podczas jazdy spadało do 13 V przyczyną okazały się zużyte pierścienie na których nierówności przy wysokich obrotach podbijały szczotki co powodowało spadek napięcia i niedoładowywanie...
Witaj! Skoro mechanik stwierdził,że ładuje to niech sprawdzi jeszcze napięcie zwykłym multimetrem na alternatorze i na akumulatorze. Częsta usterka to kabel alternator - akumulator. Na alternatorze 14v a na klemie 12v Ja w takich przepadkach podpinam amperomierz i widzę czy następuje spadek. Następnie proponował bym sprawdzenie i wyczyszczenie gniazd...
Tak, potrafią się wypalić obie części. Nie mając auta, ciężko jest cokolwiek podpowiedzieć. Wypalenia też nie biorą się znikąd. Z reguły gdzieś występuje spadek napięcia. Takiej instalacji należy się przyjrzeć i pomierzyć spadki napięć. Zarówno zasilanie jak i masa.
Przerabiałem podobny temat z Megane. Zanim zabierzesz się za alternator to podjedź gdzieś na sprawdzenie akumulatora.
Wystarczy zmienić Clipem z immo2 na immo1. Odpali. Do kolejnego spadku napięcia na akumulatorze. Ale i na to jest sposób, można tak naprawić, że usterka się nie powtórzy.
Diagnostyka odczyt defektów czy jest coś o spadku itp ciśnienia , do tego testy wtryskiwaczy . NIe trzeba ich wykręcać aby sprawdzić
W meganie są tak jebitne przekroje węży że szeregowe wpięcie reduktora nic nie zmienia. Tylko spadek temperatury jest ok 20-30'C za nagrzewnicą w zimie. Poza tym spokojnie obciśniesz węża na trójnik 20mm byle by wąż w środku był czysty i bez osadu. Przerabiałem z 6 razy megane i bez problemu tak i tak działa.
Oj mam pewne wątpliwości do jakości pracy tych serwisantów. Naprawdę trudno będzie pomóc mając tylko tyle informacji, nie mając auta w wasztacie.
Witam, mam dokładnie taki sam problem w Megane II 1.9 dCi z 2003r, może jeszcze ktoś miał coś podobnego i udało mu się dojść do tego co to albo ma jakieś pomysły? Pozdrawiam!
Tak on wygląda: https://obrazki.elektroda.pl/4136518700_... Jednak obawiam się, że stabilizator o którym pisałem jest na wyjściu zwarty, ponieważ w teście diody jest tylko 3mV spadku. Na wejściu 12V jest. Na wyjściu 5V, ale grzeje się bardzo mocno.
Na 100 % padła ci cewka w renówkach to standart. objawy to spadek mocy wzrost spalania i szarpanie przy przyspieszaniu. cewki są 4 padła pewnie jedna koszt nowej to ok 150 zł. szt.
witam wiec wskaznik paliwa chyba jest nie sprawny bo lampka dziala jak dochodzi do rezerwy to zaczyna swiecic a wskaznik podnosi sie troche i zatrzymuje sie w jednym miejscu <powyzej rezerwy>i koniec nie reaguje na spadek czy jak dotankuje. jak to zrobic wymienic czy naprawic ?????
Nie ma tam inspekcji,serv.zapala sie z innymi kontrolkami(ladowanie,oliwa,airbag itp)ABS zapala sie po zaplonie i po chwili gasnie,jesli podczas rozruchu nastapi nadmierny spadek napiecia,moze sie zapalic ponownie(tak samo moze zachowac sie airbag)
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
Ja tego nigdy nie używałem, a na tak duże przepompowanie jest też sposób. Inna sprawa jest taka jaki masz spadek, że przełącza na pb i czy trzeba zmienić reduktor czy można z tym żyć lub dolac gdzieniegdzie odrobinę pb i zapomnieć.
normalne to nie jest jeżeli spadek taki duży, może po prostu czujnik temperatury padnięty. (pełno dziś problemów z temperaturą na forum albo tak mi się wydaje)
To zmierzysz te spadki napięcia? Nic Ci nie daje do myślenia, że podłączył swój sprzęt ( jakiś przenośny akumulator ) i auto odpaliło za pierwszym razem. Wskazuje to jednak na uszkodzenie Twojego akumulatora.
Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post autora tematu, a szczególnie na to wróciłem z powrotem te 200km,potem jeszcze 3 trasy po 30km i co sie okazuje następnego dnia jadę do pracy a auto szaleje,szarpie częsie cuda,przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie, Wg mnie silnik...
Cześć, moglibyście pokazać zdjęcia waszym meganek na alusach 16/17 cali bo przymierzam się do kupna felg i chciałbym zobaczyć jakie wzory pasują do tego auta. I mam pytanie czy zmiana felgi czyli też opony z 15cali na te 16/17 da jakieś znaczące poczucie spadku mocy? I jak to się przełoży na spalanie?
Witam. Samochód: Renault Megane II ph II silnik 1.6 16V benz. symbol: K4M Ostatnio zauważyłem znaczny spadek mocy (zamula) szczególnie przy ruszaniu lub nagłym rozpędzaniu, pedał gazu działa jakby z opóźnieniem. Zauważyłem syczenie z komory silnika, przy nagłym dodaniu gazu. Problem w tym, że nie pamiętam czy to było słyszalne wcześniej. Czy takie syczenie...
spadek renault megane spadek napiąć spadek napiec mercedes spadek
wieczna bateria monter elektronik kabina prysznicowy panel
Odmowa podłączenia gazu przez gazownię - jak rozwiązać problem? Piekarnik wyłącza się - termostat, przegrzanie, zasilanie