I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Wykazało. Walnięty czujnik. Wymieniony, błędy skasowane i na razie wszystko gra.
Witam. Przyczyną braku mocy silnika mojej renówki był pęknięty katalizator ,który pod wpływem wysokiej temperatury topił się ,co spowodowało brak swobodnego przepływu spalin i braku mocy.
Teraz jadąc zauważyłem nagły spad obrotów przy zmianie biegów na mniejszy nawet do zera
Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że miałeś padnięty przepływomierz i jakie są teraz błędy w sterowniku?
no to musisz sprawdzic przepływomierz, może się wysypał.
OPIS: Samochód odpalam i obserwuję obroty silnika na postoju, bez duszenia na pedał gazu. Wszysko jest OK do momentu włączenia większego obciążenia (np. ogrzewania tylnej szyby, klimy, świateł: pozycyjnych+stop+awaryjnych). Jeśli nagle obciążę auto w ten sposób, to obroty silnika gwałtownie spadają i "nie podnoszą się" a silnik jest na granicy zgaśniecia....
Podmień przepływomierz
Do sprawdzenia - szczelność dolotu - regulator dawki powietrza biegu jałowego - przewody WN
sprawdz sonde lambda
wymiana cewki na świec i cewki na 1 cylindrze
Tylko o filtrze przeczytałeś? To może przeczytaj raz jeszcze?
Gdzieś nie łączy dobrze i nagły pobór prądu powoduje spadek napięcia. To pierwsze, co się nasuwa. Na pierwszy rzut posprawdzaj kostki.
Układ wydechowy jest konstruowany jako całość z silnikiem i usunięcie lub zmiana któregoś elementu może przynieść różne skutki np. głośniejsza praca wzrost mocy lub jej spadek a w najgorszym przypadku powstanie echa fali stojącej czy wręcz przyspieszone zużycie silnika. Widziałem kiedyś badania z hamowni po usunięciu katalizatora (chyba to była skoda)...
Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ??? Witam, mam dokładnie taki sam problem z ta...
Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post autora tematu, a szczególnie na to wróciłem z powrotem te 200km,potem jeszcze 3 trasy po 30km i co sie okazuje następnego dnia jadę do pracy a auto szaleje,szarpie częsie cuda,przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie, Wg mnie silnik...
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
A czego oczekujesz? Wysil się trochę i opisz problem i to co już zostało sprawdzone. Jak ktoś ma ci pomóc skoro nawet nie podałeś co tam za silnik jest.
Jurek55 doradził, jazda z CLIPEM i podgląd parametrów.
Jaki kod silnika
Witam Panowie mam podobny problem (silnik jak w temacie) mruga przez chwile kontrolka od świec żarowych a do tego praktycznie na stałe zaświeciła sie kwadratowa, pomarańczowa kontrolka z zygzakiem w środku. Silnik pracuje wtedy nierówno "klekocze", niema mocy, nieznacznie dymi. Jeden z wtrysków " pierwszy od lewej" ma nieznaczny wyciek, ale do tej pory...
sorry, że odgrzewam, ale mam to samo, czasami na rozgrzanym silniku obroty spadaja i gaśnie (zmiana biegów z 1 na 2, bądź wsteczny), przy większych prędkościach, po wrzuceniu na luz, na światłach, itd. problem nie występuje arus90, rozwiązałeś problem? Renault Megane II 1,4 16v 2005r.
kable kabelki jak zwykle problem rozwiazany przyczyna że tak powiem zamało masy w masie do komputerka niedochodziła masa taka jak powinna rozwiazanie dorobiłem gruby kabelek i połączyłem z komputerkniem efekt meganka śmiga wyśmienicie dzięki za pomoc i radyt nawed te neietrafne takiej jak przedmówca!
Jeżeli napięcie na akumlatorze nie zajdzie poniżej 12,5V to nie zawracaj sobie nim głowy 12,65v po nocnym postoju jest napięciem prawidłowym szczególnie że jeździsz na krótkich trasach
Jeżeli przewody od nagrzewnicy są gorące to masz zapchaną nagrzewnicę .
30 złotych polskich
proponowal bym dobrą diagnoze w warsztacie
Witam. Przychylam sie do pytania co to może byc z tym ciśnieniem... Objawy mam takie same ale juz drażni codzienne jechanie na 3 zeby rozgrzać skrzynie.... Kontrola dynamiczna podczas rozgrzewania pokazała powolny spadek ciśnienia i gdzies tak przy ciśnieniu niecałe 2 bar wywaliło błąd.... Wtedy ciśnienie wzrosło ponad 11 bar. Rozumiem ze na błędzie...
Witam auto jak w temacie na gazie jedzie mi mac 110 na godzinę bede testował go dopiero jutro na benzynę ale jakby ktos podpowiedzial co moze byc powodem spadku mocy bylo by super
Spadki napięcia mogą powstawać na złych stykach. Prąd ładowania akumulatora i prąd pobierany przez urządzenia przepływający przez zły styk powoduje jego nagrzewanie, rezystancja styku rośnie co powoduje jeszcze podniesienie rezystancji i jeszcze większy spadek napięcia. Skontroluj wszystkie połączenia - klemy na akumulatorze, połączenie ujemnej klemy...
Witam Wszystkich Problem tyczy się megi I z silnikiem 1,6 16V bez gazu. Autko po "przegazówce" schodzi z obrotami na około 600 obrotów po czym po 3-4 sekundach wraca na 750 i tak się trzyma bez względu na klimę czy wciśnięty hamulec itp. Autko nie zgasło samo ani razu ani nie posiada żadnego błędu. Co zrobiłem: - czyszczenie przepustnicy oraz prowadzenia...
Witam Od 2 miesięcy zauważyłem że gdy dojeżdżam autem do skrzyżowania, wciskam sprzęgło obroty spadają do ok 600-650 i po chwili podnoszą się. Teraz nawet na postoju gdy podnoszę obroty do 2000 również spadają i zaraz jest normalnie. Nie wiem czego może być to przyczyna, czy to początek czegoś poważnego? Dodam że turbina jest nowa, rozrząd też nie dawno...
Witam. Posiadam autko Megane coupe 1.6e i od jakiegoś czasu męcze się z problemem obrotów i co za tym idzie prędkości maksymalnej na 4 i 5 biegu. Problem wygląda tak : oprócz tego iż auto stało się mniej dynamiczne i słabsze troche, zaczęło gdzieś o jakieś 2l więcej palić, często są problemy z dynamicznym wystartowaniem (albo uczucie jakby chciał a...
Witam, chciałem zapytac czy wie ktoś co mogło stać się w moim samochodzie. Sprawa wyglada następująco. Jechałem sobie wczoraj autostradą - wszystko super, żadnych problemów, aż w pewnym momencie z wnętrza samochodu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki, trochę jak dźwięk motoru? tylko nie aż tak intensywny. Patrzę a tu dodając gazu prędkość cały czas spada,...
Witam! Panowie, mam od jakiegoś czasu problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Otóż w mojej Reni na zimnym silniku (po nocy albo dłuższym postoju) przy delikatnym ruszaniu następuje gwałtowny spadek obrotów i gaśnięcie silnika. Żeby tego uniknąć, muszę najpierw wrzucić auto na luz i trochę przygazować, dławi się do 2-3 tyś obrotów, a później jak gdyby...
Auto zapala na zimno bez problemu. Dopiero po przejechaniu kilku, klikunastu kilometrów robi się słabe jakby nie paliło na wszystkie gary. Spadają wówczas wolne obroty do ok 100-200 a autem niemiłosiernie trzepie. W trakcie jazdy momentami wszystko wraca do normy i auto dostaje normalnego kopa. Niedawno zdarzyło się to zaraz po odpaleniu auta na zimnym...
Witam! Dzięki za odpowiedź. W moim wypadku okazało się, że główną przyczyną była uszkodzona cewka - już wymieniona. Silnik trzyma obroty nawet po rozgrzaniu, choć na moje ucho przydałaby mu się chyba jeszcze regulacja bo brakuje jednak płynności pracy silnika. Występuje nadal niewielka niemiarowość obrotów, ale na szczęście nie ma już problemu z ich...
Tak.
Witam. Renault Megane (Fluence) 1.6 16V 2013, sama benzyna, kupione 2 tygodnie temu. Polski salon, 110 tys. km. I wypaliło zawór. I teraz po wymianie zaworu rozrządu i KZFR. I teraz pytanie, dlaczego to się stało. Raczej na gazie wypala zawory. Jeżeli wypaliło raz, to może być jakiś problem, że znów wypali, bo jest np. za uboga mieszanka??? Co wy na...
Witam ponownie Niestety nikt z was nie mial racji:). Problem tkwił w tym, ze katalizator byl zapchany a także kolektor był pekniety. pozdrawiam
ok sprawdze to wszystko i dam odpowiedź co i jak. i zauważyłem że nagły spadek mocy występuje po włączeniu klimy, rozumiem że klima obciąża ona silnik ale żeby aż tak???
Sprawdź czy na wszystkich świecach jest iskra, często w tych modelach padają cewki zapłonowe.
Zawsze zaczyna się od czyszczenia i styków.
Sprawa jasna masz zabrudzony uzbrajacz na reduktorze. Dodatkowo do czyszczenia krokowy operacja bardzo tania w warsztacie.
Sprawdź kostkę przy sterowniku ABS i masy oraz stan ładowania. To są istotne sprawy. Jeżeli zawsze przed zapaleniem kontrolki przygasa Ci podświetlenie to jest jakiś trop. Sterowniki mają samo diagnozę i jeżeli wystąpi spadek napięcia poniżej dopuszczalnej normy ABS się wyłączy. Dodano po 4 Pożycz od kogoś miernik z pamięcią wskazań min/max podłącz...
Czyli jak widać problem siedzi w UPC. Zobacz w jaki sposób jest sterowany przekaźnik. Jeden z potencjałów musi być tam cały czas a drugi podawany jest z tranzystora, czyli np. plus jest cały czas a masa podawana jest z tranzystora. Zobacz na którym jest spadek napięcia. Zobacz czy nie ma tam popękanych lutów.
Witam. Procedura standard i typowa usterka w 1.5 DCI. Zapalająca się lampka gaśnięcie silnika lub spadek mocy. 95 % usterek tak objawiających się to uszkodzenia wtryskiwaczy. ( brak utrzymywania zadanego ciśnienia. Aby wyeliminować tą usterkę należy sprawdzić wtryskiwacze na "przelew" Próba przelewowa: Zdjąć przewody gumowe z mocowania przelewu na wtryskiwaczach...
Po weekendzie podjadę niech go podłączą pod dobry komputer i porządnie wszystko sprawdzą . Dodano po 2 A czy diagnostyka to tylko błędy? Błędów brak to już nic się nie da zrobić? Trzeba podłączyć diagnoskop i tam jest coś takiego jak parametry rzeczywiste a w nich np. ciśnienie paliwa na szynie. Zacznij od tego. Widzisz jak cię zignorował ? 😁 To czarna...
Przypadkiem nie masz regulacji podświetlenia, więcej żarówek to większy prąd a zarazem większy spadek napięcia
Witam, mam dokładnie taki sam problem w Megane II 1.9 dCi z 2003r, może jeszcze ktoś miał coś podobnego i udało mu się dojść do tego co to albo ma jakieś pomysły? Pozdrawiam!
Witam pacjent renault megane 1 2002 , 1.6 16v k4m 107 KM objawy : 1. Na rozgrzanym Obroty falują między 500 -1000 obr 2. Na zimnym, jak i minusowych temperaturach obroty ustawiają się powyżej 1200 / 1500 obr 3. Silnik nierówno pracuje na wolnym biegu zauważalne trzęsienie jakby na 3 gary chodził ale nie to . Sprawdzono / wymieniono : - Silnik krokowy...
Zamówiłem regulator ori bosch i niestety jest identycznie. Jeżeli to nie regulator to mam podejrzenie na wydajność pompy paliwa niestety. Gdy wóz jest zimny to chodzi jakby nigdy nic. Ciśnienie rzeczywiste pięknie podąża za tym założonym przez sterownik. Czym jest cieplejszy tym bardziej i szybciej zaczyna kuleć gdy da mu się ostro w gaz przy wyższych...
Grand scenic 2 2.0 dCi 150 km błąd df 651 nagły spadek mocy po wykasowaniu błędu auto przejechało ok 150 km i znów błąd wrócił . Może ktoś miał taki przypadek auto po wykasowaniu jedzie normalnie przewód podciśnienia od zaworka turbiny ?proszę o podpowiedź z góry dziękuję za pomoc
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
Witam Mam Renault Megane 1.6 na 8 zaworach. Założyłem 2 miesiące temu do niej gaz ( wtrysk gazu ) ze sterownikiem AGIS. Zaczynam jednak żałować tego posunięcia. Instalacja mimo kilku wizyt u gazownika nie działa poprawnie. Po pierwsze na wolnych obrotach co jakiś czas występują drgawki silnika (spadek obrotów do 300 obr i powrót na 750, zdarza mu się...
Przyrząd w ręke i po kolei mierzyć gdzie jest spadek napięcia isprawdzić połączenia masy
Spadek napiecia na ster, cewke. Cisnienie paliwa?
megane spadek spadek renault renault spadek
generator klatkowy zawieszenie tylne laguna kondensator mniejszy zasilacz
analizator widma antena pokojowa
Długi czas uruchamiania laptopa HP Envy x360: przyczyny i rozwiązania Pure Rock Slim 2 – montaż na MSI B450-A PRO, niepasujące otwory, kompatybilność AM4