Iskra jest, paliwo jest, to sprawdź czy jest powietrze i czy spaliny mają gdzie uciekać. Rozrząd sprawdzić wypada.
Nie napisałeś dlaczego szukaliście spalin w płynie
Witam! Nie wiem czemu z tymi renówkami są takie problemy. Ja mam cały czas problemy z renówką ale kiedy się wziełem w końcu za naprawę wszystko po kolei to powstaje nowy problem. Miałem problem z silnikiem jak inni stukanie przy pasku rozrządu, problem ze skrzynia albo pojawiało się na liczniku problem AUTO,a później blokada skrzyni czy wysokie obroty...
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Dzięki za sugestie. Doprecyzuję. Auto niedługo po zakupie zaczęło dzwonić resztkami wkładu kata. Kilka puknięć uciszyło dzwonienie, resztki ceramiki pewnie wypluło. Wiadomo. Pojawiły się błędy drugiej sondy które kasowałem co jakiś czas torque i elmem. Posiadam dostęp do elma BT i CLIP Wracając do opisu wrażeń z jazdy auto zawsze wydawało mi się że...
ale te 1.8 chyba biorą olej Nawet niektóre nowe biorą olej a np miałem Megane dCi z przebiegiem 700k km i brał setkę oleju na 10k km. Zużycie oleju jest też uzależnione od sposobu jazdy i eksploatacji auta. Wypytaj kolegę, ile dolewa oleju na 10k km. Jak powie że do 2l (a mu wierzysz), to można brać. Niech też przy tobie odpali i popatrz czy spaliny...
Odmy właściwie poskładane? Szczelne? Dodano po 28 Pewnie nie spaliny a opary ze skrzyni korbowej.
Miałem podobny chyba problem. U mnie wyleciał talerzyk z EGR-a - są 2 szt. talerzyków. Cwaniak odleciał i leżal sobie luzem. W skutek czego spaliny z wydechu cofały się do turbiny. Turbina wydawała wtedy bardziej głośny dźwięk i tak jak by o coś ocierała. Auto stało trzy dni w serwisie dopóki nie doszli co i jak. Na kompie EGR podczas sprawdzania nie...
no i co nie wywalała ci błędów jak bezpośrednio spaliny szły ??
Przeszukując wieczorem znalazłem taki film na yt. https://www.youtube.com/watch?v=KmdPX2H8... I rozwiązanie problemu. Elastyczne połączenie między kolektorem wydechowym a katalizatorem było zardzewiałe i zerwane, nie na tyle, aby zobaczyć dym, ale zerwane. Z powodu złego położenia nie może być zmienione w domu przez jedną osobę - silnik musi przesunąć...
Zgłaszałem w serwisie, ci twierdzili, że nie zauważyli takich objawów (oczywiście), auto stało u nich 2 doby, podobno (pewnie, żebym się odczepił) uszczelnili odmę, ale wiadomo - nic to nie dało bo to nie spaliny silnika czułem. Od tego roku samo się skończyło - przestało śmierdzieć samo z siebie. Pewnie coś co się tam topiło w środku wytopiło się do...
Witam, posiadam Megane Coupe 2.0 IDE benzyna, juz 3razy mialem problem z zaworem EGR(recyklingu spalin) za pierszym razem kupilem nowy wydalem 900zl po kilku miesiacach wyskoczyl blad zawieszony zawor EGR wyczyscilem go i bylo miesiac ok i znow ten sam blad wymienilem go na gwarancji i teraz wiem ze za jakis czas znow sie zepsuje poniewaz spaliny go...
dzieki za zainteresowanie . wiec tak rozwalil sie kat. to wywalilem wszystko ze srodka bylo ok ale glosno chodzil ,to wkoncu sie zdenerwowalem i postanowilem wspawac rorke a ze konstrukcja tego kat. jest fatalna<ten co widzial kat do megana 96 1,6 wie> to wiedzialem ze wspawanie rory szczelnie sie nie uda , wiec poszukalem specjalnej waty ktora...
dziwny zapach w aucie ni to spaliny lub ropa trudno okreslic Kolego tajnygelo poczytaj dokladnie pierwszy post, poza tym nagrzewnice w renówkach dosc czesto lecą. Pozdrawiam.
Trudno oceniać czyjeś oświadczenia co do zużycia paliwa, ja widzę tylko że, ktoś spierniczył instalację : wysokie ciśnienie , a mnożnik grubo poniżej 1 - to nie może dobrze działać co by tam mapy nie pokazywały . Można ustawić auto bez map , właśnie przy pomocy analizatora spalin . To robił ktoś bez elementarnej znajomości tematu i nie posiadający umiejętności...
Auto po odpaleniu na zimno chodzi dobrze, ale po rozgrzaniu silnika traci drastycznie moc, czasami po przejechaniu kilku km moc wracała, aby potem znów "uciec". Oprócz tego ma problem z niskimi obrotami, jak to zacznie się dziać, to łatwo gaśnie - obroty spadają do 500-800, jedynie "przegazowanie" ratuje od zgaśnięcia. Dodatkowym efektem podczas słabnięcia...
Czy jest pewne, że to kontrolka od immobilisera? Przecież w takim przypadku silnik winiem zatrzymać sie. A może jednak chodzi o spaliny?
Samym martwieniem i pisaniem na forum nic nie zdziałasz...oddaj do diagnozy/naprawy....do polecanego tam u ciebie warsztatu...
Podłączyć tester i odczytać parametry. Tylko to pozostaje. Albo analiza spalin.
Jaki zapach mają spaliny? Słodki czy zapach ropy
Przerwa gdzie? Cewka, potencjometr?
A śmierdzi to powietrze na spaliny?
Czarny tłusty osad, to sadza ze spalin.
Problem będzie, bo właśnie sonda sprawdza skład spalin i w przypadku gdy nie będzie katalizatora będzie wysyłała informacje o nie własciwym składzie i w efekcie końcowym komputer bedzie źle dozował paliwo.
możesz podac parametry spalania z analizaotora spalin?
Ale Autor pisze, silnik pracuje ładnie i bez zastrzeżeń, dlatego woda w paliwie jest mało prawdopodobna. Nie tylko woda daje biały kolor spalin.
analiza spalin wszystko ci powie
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Mialem ten sam problem w moim megane. Na przegladzie technicznym wykazalo za duza emisje spalin. Wymiana sondy lambda rozwiazala problem. Pozdrawiam.
nie musi byc to koniecznie wina paliwa tylko inna usterka silnika związana ze złym spalaniem ,usterka związana jest ze spalinami.
Jest to układ ciśnieniowy, wiec zawsze po jeździe będzie ciśnienie w układzie. Nie zaleca się otwierania zbiorniczka bezpośrednio po wyłączeniu silnika, jednak skoro wywala ci płyn podczas jazdy to albo układ był zapowietrzony, albo idzie cisnieni spalin w układ.
Witam. Miałem podobny problem w mojej megance że silnik nie miał mocy. Okazało się że zatkał się katalizator spalin który zapychał wydech spalin i silnik nie miał kopa. Wymieniłem katalizator i wszystko wróciło do normy. Sprawdź katalizator postukaj po nim jak się okaże że coś w nim dzwoni to oznacza że oberwała się jakaś blacha i zapycha wydech spalin....
Witam. Przyczyną braku mocy silnika mojej renówki był pęknięty katalizator ,który pod wpływem wysokiej temperatury topił się ,co spowodowało brak swobodnego przepływu spalin i braku mocy.
(at)autoas Czy możesz jakoś uargumentować na podstawie tych wykresów uszkodzenie katalizatora?? Na analizatorze spalin wszystko jest prawidłowo.
No jest źle. CO przekroczone ponad 5 razy, HC tez w zasadzie wysokie. Silnik nie spręża na pierwszych dwu cylindrach, zrób próbę olejową.
K7M 703 montowany ze skrzynią automatyczną, 702 z manualną, 1.6dm3/66kW. E7J ma poj.1.4/ 55kW Wydaje mi się tym samym że do K7M(702/703) jest jedna przepustnica, K7M 703 jest wyposażony dodatkowo w obwód recyrkulacji spalin.
A tak naprawdę, to mało kto wie, że te kody są tylko potrzebne, by silnik spełniał normy emisji spalin. I bez wpisania ich do sterownika silnik też pracuje prawidłowo.
jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
Czujnik ciśnienia doładowania / czujnik MAP Zawór upustowy spalin / siłownik turbosprężarki Przewody chłodnicy międzystopniowej i doładowania pod kątem nieszczelności Przewody podciśnieniowe/węże sterujące siłownikiem turbosprężarki Dopływ/odpływ oleju do turbosprężarki Dowolny czujnik monitorujący doładowanie lub wydajność turbosprężarki
WIesz trochę to naciągane, bo nic nie piszesz że auto ma muł i jakby 55kW, skoro kierownice spalin się zacinają. Po drugie faktycznie może przez turbinę lać olej, wystarczy którąś z rurek odkręcić i zobaczysz czy jest siwo , czarno czy nic nie ma w spalinach. I czy w intercoolerze zalega olej.
Diesel łatwiej przechodzi przegląd niż benzyna. Patrz jakie wymagania musi auto spełniać odnoście składu spalin i dlaczego nie ma to nic wspólnego z normami euro.
jesli spuszczenie mazutu by nic nie dał to rozebrał bym reduktor i umył go poniewaz mazut ma to do siebie ze osiada na menbranach a do regulacji to potrzeba analizatora spalin by ustawic optymalną mieszanke
Uwierz mi zrobiłeś o wiele więcej w kierunku diagnozy, a eobd to tylko układy mające wpływ na emisję spalin i Pxxx to tylko napęd, jeszcze są Bxxx Cxxx, a DTC to Diagnostic Trouble Code… Może ktoś miał styczność, a nie tylko spór o oznaczenie błędu. Są dwa Df052 i idtc526d8f, szukam pomocy, a nie sporu o symbolikę kodu błędu.
z wydechu czuć "zgniłe jaja' Katalizator do sprawdzenia ew wymiany. Jak również skład mieszanki a co za tym idzie spalin. No i oczywiście podstawy jak układ zapłonowy
Jeśli czuć spalinami, to nie demontuj od razu kolektora tylko przyjrzyj się od spodu połączeniu elastycznemu pomiędzy elementami wydechu.
Jak i umiejscowienie modułów renault akurat w miejscach nawiedzanych przez wodę: Velsatis moduł parktronika Megane I główne bezpieczniki , połączenia masowe silnika Megane II moduł UPC Scenic II rozwiązanie sterowania wentylatorem kabiny Cała grupa VW -rozwiązanie konstrukcji spryskiwacza tylnej szyby (kombi) i elektryki tych drzwi Konstrukcja układu...
kontrolka może ci się pojawić dopiero gdy filtr się zapcha dowiedz się lub zobacz w książce swojego samochodu jaką normę spalin spełnia ,wtedy będziesz wiedział czy ma filtr czy nie !!
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
A wiec tak. To bulgotanie to są drgania osłony termicznej nad tłumikiem. Osłona ta jest nitowana / przykręcania do nadwozia i jest jakościowo i wytrzymałościowo podobna do jednorazowej tacki od grilla. Wkurza, ale da sie jeździć. Jak chcesz naprawić to trzeba zrzucić tłumik i wymienić lub lepiej umocować daną osłonę. Miałoby to sens, tylko czemu akurat...
A jaki kolor spalin po rozruchu? Jeśli niebieskawy to może być za późny zapłon lub urządzenie rozruchowe w pompie wtryskowej..
śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers spaliny chłodnicy
kalkulator liczba zespolić tomtom ekran startowy dioda power mrugać niebieski
sterować halotron sterować halotron
Opel Vectra C 2.2 Direct 155 KM - Jaki olej wybrać? Kontrolka „drzwi otwarte” w pralkach Whirlpool, Indesit, Amica, LG – diagnostyka i naprawa