Sygnał obrotów od ECU (biały przewód) musi być gdzieś zwarty z szarym przewodem sygnału z czujnika prędkości. Może też być zalana kostka.
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
Iskra jest było sprawdzone świeca 3 i 4 są zalane
Te karty są klejone? Będę musiał ponownie ją kleić klejem?
Normalne jest to że się zaiskrzy przy podpinaniu akumulatora. Wyjmij skrzynkę bezpiecznikową do suszenia i akumulator ma być odłączony do momentu aż jej nie wysuszysz. Skrzynka bezpiecznikowa powinna mieć na górze osłonę gumową przed zalaniem.
Jeżeli do skrzyni zostanie zalana większa ilość oleju to będzie to stanowiło problem?
Ale aktualnie mi wszystko działa chce ja rozebrać i zobaczyć czy była zalana.
Po pierwsze sprawdź cz ci nie zalało odbiornika pilota w lampce oświetlenia wnętrza.
sprawdz czarna skrzyneczke w okolicy bezpiecznikow ktora odpowiada za sterowanie,stawiam na to ze jest zalana
Czekaj to co było zalane? Bo nie rozumie? Nic nie było zalana. To tylko było z myślą ze naprzyklad mogło być coś zalane.
Ale błędy CAN-u często robią się przez zalane i "zgniłe" UPC.
Witam Takie naprawy zaczyna się od sprawdzenia kart i czytnika a nie od rozbierania skrzynek, która i tak na pewno jest dobra, to nie Megane że jest zalana wodą. Pozdrawiam
Może zalana czymś.
Kość , wtyczka sterownika zalana. :D
Witam kolegow i kolezanki Pytanie jak w Renault Megane 96r dostac sie do skrzynki bezpiecznikowl. Potrzebuje ja cala wyciagnac. Auto po przygodzie z deszczem - zalane bezpieczniki i holowanie. W chwili obecenej nie swieci sie kontrolka otwarcia dzwi a co za tym idzie oswietlenie w srodku auta. Po otwarciu dzwi jedynie swieci sie lampka w bagazniku....
Masz tu dokladna procedure resynchronizacji kluczy tylko bez polskiej czcionki, ale powinienes sobie poradzic. Sprawdz tez czy odbiornik nie jest zalany woda od anteny. Pozdrawiam.
Da się, i awaria powstaje w jednym miejscu.
nie samoczynnie prawdopodobnie zalane od anteny
Trzeba zajrzeć do baku, są dwie możliwości, albo ropa nie znanego pochodzenia była zalana do auta i syf z niej zalepił filterek przy pompie, albo pompa do wymiany bo się kończy.
A gdzie znajduje sie wysprzeglik? Zauwazylem wlasnie ze pod zbiorniczkiem plynu jest zalana troche skrzynia
Witam, auto nie odpala, zapłon działa, lampka service świeci. Po podłączeniu Pyrena błąd DF009 Obwód + po zapłonie ALIVE. Czy to standardowo skrzynka UPC? Rozebrałem, widać była kiedyś zalana... Poproszę kawałek schemat, który pin przekaźnik steruje rozrusznikiem?
A proponuje sprawdzić czy gdzieś nie zalało może instalacji pod maską tam są kostki rozpinające na silniku nie zaoksydowało coś tam na przekaźnikach?
Nie sprawdzałem, ale świece są zalane wachą, czyli jest całkowity brak iskry
Nalała się woda do uch (tej skrzynki bezpieczników w kabinie)
Porozlączaj dolot , zalej olejem silnik i odpal jako wolnossący. Jak będzie chodził ładnie i nie stukał to tylko Turbo do roboty i dolot do mycia.
Do diagnostyki przełączników? Co tam leci PWM ha, ha, ha. Ma moduł i nie jednakowy we wszystkich. Mogę ci powiedzieć co się w nich psuje jesteś ciekawy?
Być może mogła być zalana.
odbiornik sprawny ,nie zalany
Elektryk wymienił Ryder (albo jakoś tak) oraz była zalana elektryka koszt 350zł i jeździ.
Sprawdź masę na silnik, skrzynkę obok akumulatora obejrz bo często jest zalana wodą, wyłącznik wstrząsowy sprawdź.
Po pierwsze - nie zakładaj tematów w dziale "Samochody Technika", gdyż służy on czemu innemu. Po drugie - użyj wyszukiwarki, temat był poruszany na forum kilka razy, jest to znana dolegliwość Megane.
Czy tam nie ma przypadkiem nad lusterkiem modułu centralnego jakoś połączonego z immo???, z tego co pamiętam to przy ulewnym deszczu antena lubi przeciekać i kapie woda centralnie na moduł, ale czy jest on jakoś połączony z immo to nie wiem (to tak na marginesie skoro piszesz o ulewnym deszczu), wiem bo dawno temu miałem tan problem w w mojej megane...
Mam ten sam przypadek tylko, że u mnie zgasła jeszcze kontrolka od immo wyjąłem skrzynkę ale nie widzę tam żadnych śladów zalania
Zalany wodą UCEBIK.
Jeżeli wszystkie (w 3 miejscach) bezpieczniki sprawdzone to prawdopodobnie masz problem ze sterownikiem UCH. Sam tego nie ogarniesz. Możliwe jest także zwarcie w tej zalanej lampie. Odepnij na próbę całą jej wiązkę.
Zamykam temat. Radio lub nawet cale auto po zalaniu.
Tak, będzie.
Ciekawe jaki jest driver do tego wyświetlacza - jeżeli w postaci zalanej żywicą to wygląda na oderwaną strukturę i nic już go nie uratuje.
Już wczoraj dwa razy to rozbierałem i wszystko wydaje się OK. Poprawiałem luty na połączeniu konektorów z płytką drukowaną i sprawdzałem przejście miernikeim. Nic nie wygląda na zalane. Myślę że schemat bardzo mi pomoże.
Zasilanie UCH sprawdź bezpieczniki pod machom czy woda nie zalała Pozdrawiam
Witam Wydaje mi się, że zalało/zamokła Ci skrzynka bezp. a nie komp. Komputer to chyba nie ma nic do działanie kierunkowskazów czy wycieraczek.
A ile kosztuje czujnik ? 100 200 zł, używany 20, 30 zł? poza tym gdzie zalałeś płynem, ?
Jak to nie?Siemens jest zalany gumą.
Na bank zalany moduł....... jak chcesz to go wyciąg i rozbierz.. ZObaczysz czy zielono w środku nadzwyczaj.
Komputer lubi kłamać, zalej do pełna, zrób 100km, znowu zalej do pełna i się dowiesz ile pali.
żobacz czy odbiornik nie jest zalany przez nieszczelna antene
sorry panowie za wprowadzenie w błąd , zalane UCH... po podpięciu pod kompa błąd wewnętrzny UCH później sprawdzę kod i podam
Czyli nie muszę odkręcać korka z odpowietrznika na termostacie? Wystarczyłoby cienką strużką zalać płyn układu chłodzenia?
Wodą zalała Ci się skrzynka. Skup sie najpierw na oczyszczeniu pinow i męskich i żeńskich w zalaczu delikatnie jakąś cienką igielka i preparatem do styków. Wydaje mi się, że to przekaźnik od rozrusznika, ale już nie pamiętam.
Znajomy elektryk stwierdził, że to BSI. Było całe zalane i zielone. Jak te BSI jest w tej megance, bo teraz już zgłupiałem.
Witam wszystkich Posiadam Renault Megane RT 1.6 96r. Auto 2 razy zalane woda - problem z elektryka. W chwili obecnej wszystko uszczelnione ale jest problem. Nie dziala mi kontrolka otwarcia dzwi :/ Nie swieci sie lampka w momencie otwarcia dzwi no i swiatelko na desce. Czujniki dzialaja bo po otwarciu dzwi mrugaja swiatla awaryjne - alarm Silicon. Mam...
Ja mysle ze kluczyk zostal rozsynchronizowany bo to jest bardzo czesta usterka w tym modelu poniewaz kluczyk ma zmienny kod. Byc moze trzymales kluczyk obok silnego pola magnetycznego na telewizorze albo obok komorki i te urzadzenia moga rozsynchronizowac kluczyk. Sprawdz w ksiazce gwarancyjnej czy tam nie ma zapisanego kodu czterocyfrowego blokady...
Zalej 5w40 na tym nie zaoszczędzisz. Pozdrawiam
Jak będziesz dalej tak jeździł to spalisz popmę paliwa. Zalej minimum 10litrów i patrz co będzie.Może filtr paliwa jest już zapchany. Mało kto o nim pamięta. Z doświadczenia wiem, że syfy zbierają się na sitku przy ppompie. Podłącz potem auto pod komputer
zalany moduł podczerwieni koło lusterka od anteny,jedz do serwisu po kod odpalenia koszt góra 50 zł (wpisujesz przyciskiem zamknięcia w środku),jak będziesz chciał wywalić immo odezwij się na PW POZDRAWIAM ARTI
Uszkodzony impulsator w skrzyni-zalany olejem. Dojście trudne ale wyjmiesz go od góry.
Znasz schemat i topologie renówek?
Witam, Posiadam Renault Megane III na gwarancji. Przez przypadek zauważyłem że w bagażniku, a dokładniej w miejscu koła zapasowego jest sporo wody ( ok 20l !!!!!!). Samochód oddałem na gwarancję do serwisu. Chciałbym się dowiedzieć czego mogę żądać od serwisu w ramach naprawy?? Jakby nie patrzeć na tą sprawę auto zostało zalane( nie uczestniczyło w...
Zalać WD40 i rwać chwasta, pod warunkiem że nie ma owej zawleczki.
To pewnie odbiornik szlak trafił, częsty przypadek zalania wodą(antena radiowa na dachu).
To nie ma najmniejszego znaczenia że nie ma tam 12v, jak jest to np. główne zasilanie ECM. Bo podstawa to masy i zasilanie po zapłonie linia 15. Jak sterownik dostanie 15 dopiero wtedy wystawi sygnał na przekaźnik który załączy główne zasilanie na ten G1. A przekaźnik będzie w UPC które może być uszkodzone ,zalane itd. Tak samo wystarczy że jest skorodowany...
Na kompie widać w parametrach że pedał reguluje obie ścieżki chodzą płynnie.Zdejmowałem ze sterownika tą aluminiową pokrywę ona jest od spodu płytki także poprawiłem tylko miejsca styków pinów które wychodzą z ecu.Kolego jak się dostałeś do płytki od strony elementów?Mi się wydaje że trzeba odlutować wszystkie piny lub przeciąć plastikową obudowę od...
Myślę że raczej UCBIC po zalaniu. Zdemontuj skrzynkę bezpiecznikową nad nogami kierowcy i zobacz czy nie ma tam śladów zalania, czy wtyczki nie są zielone.
Nawet jeśli ktoś podejmie się naprawy/wymiany baterii (da się tylko trzeba zakupić bateryjkę CR2450), to i tak nie wiem, czy taniej weźmie. To bardzo skomplikowana operacja, ponieważ ona jest zalana w plastiku, po drugie, niemal zawsze urywa się jeden z pinów i naprawić go później, to męczarnia - ale się da. Co do przyuczania, to trzeba również mieć...
Wiązki kabli całe sprawdzałem a komputer wygląda na nie naruszony czy jest możliwość że się zalał po prostu jak zerwalo blotnik?
Witam Masz diodę imo w liczniku ,jak się zachowuje,sprawdź odbiornik nad lusterkiem,czy nie był zalany wodą,i czy odbiera.
Wyciągnij odbiornik podczerwieni i zobacz czy nie zalała go woda, częsty przypadek w autach z szyberdachem
Piszesz,że poprzednie ECU było dokładnie zalane , a jak wyglądają złącza ? co z ciągłością kabelków - czujnik wału , ECU? Nie wierze ,aby drugie ECU też leżał,chyba ,że masz źle zrobione immo!
Witam, Mam Renault Megane Scenic 1.9 TD, rocznik 1996, mam do wymiany olej i nie wiem na jaki się zdecydować. Zalany jest "jakiś" Castrol 10W40, mineralny, syntetyk, półsyntetyk - nie wiem. Mam chęć zalać ELF ale jaki? syntetyczny, mineralny? 10W40, 15W40?
Zatarłem ją właśnie przez brak paliwa , ale od razu po wymianie zalałem 25 l ... pompa nowa paliwo jest ...
Znaczy to ze gdy pojezdze 100-200 km swiece zuzywaja sie samochod nie wchodzi na obroty ,tarpie . A swiece to brisk. 2 swiece sa czarne tak jakby zalane olejem 1 dobra a 4 ma duzo brazowego osadu. Moje pytanie brzmialo w czym tkwi problem!?
Witam, u mnie właśnie wtyczka dochodząca do regulatora cała się stopiła. Przelutowałem kable na stałe, wymieniłem tranzystory i .. nic. Dalej dmuchawa chodzi na maksa na wszystkich położeniach pokręła. Myslę, że uszkodzona jest płytka- wszystkie elementy są czymś zalane i nie widac co tam siedzi. Ma ktoś schemat tego regulatora? Pozdrawiam lesnic
U mnie w silniku K7M 1,6 pomogło wyczyszczenie krokowca i jednoczesnie wylałem paliwo z baku i zalałem świerzego. Na gazie tez gaśnie??
Rocznik auta jaki? To istotna sprawa. UCH pewnie zalane. Do tego, jak masz dokładany alarm lub zamek centralny, do sprawdzenia wyjścia na kierunkowskazy. Wygląda, jakby najpierw jedna dioda a potem druga, dostały przebicia.
Zacznij od UCH zobacz czy nie zalany i zielony. Oraz czy jakieś złącza nie wypalone.
Zalany jest Elf taki jak być powinien.Stan również jest ok. Mam przejechane 230tys
Dla mnie też to jest dziwne, chyba że te kabelki nie idą bezpośrednio do silniczka bo są podrodzę zalane i póżniej z nich wychodzą takie blaszki, jutro jeszcze raz to rozbiorę i zobaczę o co chodzi może pod tym zalaniem jest coś jeszcze, dziwne bo wtyczka jest na 4 kabelki. Biegunowość się zmienia bo jak zamykam to kręci w jedną stronę a jak otwieram...
Odczytasz błędy Clipem? Czy dalej fusami zajmować się będziemy? Zalany spryskiwaczem, tak znany temat, a wtyczkę rozprułeś? Czyściłeś?
Nie trzeba odkręcać pokrywy filtra, odpowietrznik znajduje się na pokrywie. Nawet jak zalałeś szklankę filtra to i tak powietrze zostanie w pokrywie tam gdzie jest grzałka.
Bardziej taka kawowa, na wałku zauważyłem tylko delikatny nagar w jednym miejscu Dodano po 42 Tak czy tak chce zalać teraz 5w40. W sumie po jej kupnie robiłem już 3 wymiany oleju, za każdym razem Elf 10w40, przed pierwszą wymianą nie robiłem płukanki, olej był nieciekawy, przy drugiej było lepiej, trzecia wymiana to dalsza poprawa koloru spuszczanego...
Same głupie rady. ten prymitywny system należy wywalić i założyć centralkę z pilotami. Może system prymitywny ale jak działa i da się go samemu zaprogramować to jest satysfakcja. Kiedyś płaciło się 65zł za kodowanie w serwisie... PS. Zdarzało się czasami że odbiornik koło lusterka zalała deszczówka i coś tam ugniło. Ja nie miałem tego problemu..
Witam Poszukuję schemat siemens Zdobycie schematu komputera ECU mimo, że z lat 1997 może być problemem. Proponuję poszukać cały moduł ECU na złomowiskach , aukcjach np. tutaj https://www.ebay.co.uk/p/1997-RENAULT-ME... . Można też spróbować rozebrać i wzrokowo pod lupą dokładnie obejrzeć....
raczej nie pompy tylko silnika. Poprostu jakąś lipną rope zalałeś. Podjedź do lepszej stacji i zatankuj sobie ON do korka
Dzięki za pomoc w przyszłym tygodniu w poniedziałek oddaje auto do elektryka. Dziś mi powiedział ze to być może do wymiany jest moduł BSI (chyba dobrze zrozumiałem go ), rozmawiałem z nim to powiedział też ze to może być wina zalanej wtyczki, lub gdzieś luz jest, dodał ze w tym samochodzie jest wyłączony immobiliser, dużo tego mówił ile przyczyn może...
Film jest niedostępny. Wskaźnik temperatury powinien być na środku lub troszkę poniżej ale przy upałach może pójść wyżej. Może zalałeś jakiś dziadowski płyn i założyłeś lipną pompę? Może termostat nie otwiera do końca?
Jak rozkodowny pilot skoro masz transpoder,urwałes cewke przy stacyjce, zgubiłeś czipa z kluczyka lub woda zalała co trzeba. Tak czy inaczej , elektryk cię powita.
Zalej sobie Mobil Super S 10W/40 i będzie dobrze. Nic Ci nie uszkodzi ;)
Jak ci oleju nie zmienia to naprawde beda partacze. Gdyby oleju nie zmienili zalej plukanke zeby wyczyscila silnik i wymiej olej sam koniecznie z dobrym filtrem nie najtanszym.
Pewnie zalany jakiś moduł, sprawdź czy nie ma wilgoci pod nogami kierowcy, wysusz wszystko i próbuj
słuchaj,sprawdź czy kucz nadaje (tester podczerwini) i czy obiornik nie jest zalany wodą z przeciekającej uszczelki anteny. często się odlutowuje dioda led
Wstrzymał bym się z wyciąganiem, problem raczej będzie po stronie programowej. Zalanie to szalejące kierunkowskazy, wycieraczka włącza się kiedy chce, strzela samoistnie centralny zamek...
Spróbuj zewrzeć do masy przez rezystor około 1k? i zobacz co się dzieje. A po co jak już jest za małe napięcie ? Raczej powinien zewrzeć do + 12V. Dodano po 29 Napięcie jest 8V Za mało. Obstawiam ,że radio będzie po zalaniu. Otworzyłeś je chociaż ?
Problem rozwiązany. Zakupiłem używany moduł UCH na znanym portalu aukcyjnym za - uwaga - 27 zł + przesyłka i wszystko działa. Oczywiście procesor/pamięć Motoroli należało przełożyć ze starego modułu żeby działał immobiliser i centralny zamek z pilota ale udało się i wszystko działa jak należy. UCH zakupiłem o wyższych numerach i widać pewne różnice...
Zapaliła się kontrolka i nie chce zgasnąć, co to może znaczyć? I jakie mogą być skutki? Drugie pytanie dotyczy oleju, ponieważ na bagnecie jest powyżej Max - o co z tym chodzi i jak to naprawić? Tak sama z siebie się zapaliła? Co do tej pory sprawdziłeś sam? Co do oleju to spuścić, sprawdzić czy nie ma w nim nic poza nim /np. płyn/ i zalać silnik właściwą...
6. Zalać turbosprężarkę niewielką ilością czystego oleju i obrócić wałkiem turbosprężarki kilkukrotnie – obrót powinien być swobodny. Zalać należy łożysa ślizgowe a nie nie łopatki, jak co niektórzy.
koledzy jest to jak napisalem silnik 1.6 55kw 75km byly takie silniki a ich oznaczenie to k7m 720 byly one produkowane na rynek niemiecki jeszcze jedno mialem tez pekniety kolektor wydechowy ale nie bylo przedmuchu ale i tak go pospawalem mam jeszcze jedno pytanie czy przyczyna tych stukow moze byc zly olej bo jak go kupilem gosc sam nie wiedzial jaki...
Podobną sytuację miałem w Lagunie gdy woda dostała sie do skrzynki sterownika silnika. Nie zalała samego sterownika ale zaśniedziały złącza bezpieczników i uszkodziło jeden z przekaźników.
Tam jest "gumiak" i raczej za dużo grzebania by bawić się w lutowanie. Jak rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi, wątpię żeby się zalał. Prędzej problem we wtyczce lub skorodowanym złączu na sterowniku silnika. Nie zapomnij wyczyścić krokowca :)
Dla pewności zmienił bym dystrybutora paliwa, przynajmniej na jedno, dwa tankowania, Osobiście jeżdżę 2.0 HDI 90KM i samochód zapala bez problemu, z Megane 1.9 dci również nie mam problemu, w obu samochodach mam zalany olej 5w50. Co dokładnie nagrzewasz tą farelką? Jeżeli nie robi Ci to problemów sprawdź na zimnym silniku czy odpali gdy podasz ciepłe...
Prosze o pomoc...Mój problem rozpoczoł się wczoraj gdy jechałem podczas burzy po kumpli ...jade w pewnym momencie gdzies dosyć blisko uderzył piorun...i zaczeły mi obroty wariowac poczym silnik zgasł...i nie dał się już zapalić...światła radio wsyztsko sprawne...silnik kreci ale nie zapala...pierwsza moja myśl zalane świece...troche kałuż było na drodze...ale...
zalane silikonem zalane bezpieczniki zalane radio
mazda centralny wymiana śmigła naprawa sterownika turbiny
samsung ww60j4063lw mikrokomputer cobra1
Schemat elektryczny zmywarki Ariston LSI 68A – moduł EVO II, triaki, podłączenia Trwałość głowicy U24 w magnetofonie ZRK M-2403 – ile godzin pracy?