Zapłon włącza się trzymając start przez 10s po włożeniu karty.Zobacz błędy w uch bo blokada uszkodzona nie puści zapłonu.
Wydaje mi sie, ze moze byc problem z UCH. Ja walczylem miesiac z szyba w Clio i okazalo sie, ze musialem wymienic UCH. Otwierala sie, ale nie zamykala. Clip ja mogl zamknac, ale z przycisku nie szlo (UCH nie puszczalo napiecia na wlacznik). Bledow nie bylo zadnych, nic.
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
pin 27 to sygnał na moduł zapłonu (cewkę).
Zasilanie do sterownika dochodzi ? Masz tam fenix5. Dodano po 6 Piny: 2 i 3 -masa 32 +12V stałe 24 +12V po właczeniu zapłonu
Pilot na podczerwień czy radiowy?
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
witam ale błąd jest stały nawet rozpięcie akumulatora ponowne zgaszenie i włączenie zapłonu nie pomaga ?
W jaki sposób turo ma zagotować płyn po wyłączeniu silnika jeśli cały czas będzie chłodzone płynem podczas jego pracy??? W-g. mnie to całkiem niepotrzebna ta pompa.
Witam mam taki sam problem po wypięciu kostki z czujnika stopu zapłon gaśnie. Ponowne wpięcie powoduje włączenie zapłonu bez kluczyka jak rozwiązać ten problem w scenicu?
udało Ci się w końcu zdiagnozować przyczynę tego wypadania zapłonu ?
Spotkałem się z taką sytuacją w megane. Wypadanie zapłonu z powodu niskiego poziomu paliwa. Przyczyną jest niski poziom paliwa, skutków nie ma
Problem rozwiązany - został wymieniony sterownik silnika.
Witam wszystkich Mam problem z MEGANE III phI ('10, 1.5dci) Po włożeniu karty startowej do czytnika nie ma żadnej reakcji na licznikach -tj. brak jest włączenia zapłanu, zerowy brak na włożenie jakiejkolwiek karty - nawet zła karta nie powoduje wyświetlania komunikatu NIEWŁAŚCIWA KARTA. Bateria w pilocie jest OK - wymieniłem Karta jest OK - obie są...
Prawdopodobnie tak jest a może są jakies procedury żeby to rozbroic bez odłączania,mówię tu o kombinacji kluczyk przycisk zam.otw na konsoli plus wyłącznie i załączanie zapłonu? ,
Wystarczy kumpel, który ma jakieś pojęcie i piwo. A cała robota, to odnalezienie przewodu przy stacyjce, na którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu i podłączenie do niego dmuchawy.
Lampka poduszek się nie zapala bo nie możesz włączyć zapłonu. To co masz teraz to tylko pierwsza pozycj stacyjki Tzw +15
1.9dCi to silnik Renault czyli wtryskiwacze liczy się od skrzyni biegów bez stosowania kolejności zapłonu.
A check engine zapala się po włączeniu zapłonu? Może wstrząsówka się załączyła?
bezpieczniki na podszybiu sprawdziłeś ?
Sygnał o pozostawieniu włączonych świateł pojawia się po otwarciu drzwi i trochę inaczej to piszczy... Przy wyłączonych światłach jest to samo - zresztą jaki miałby sens sygnał włączonych świateł przy włączeniu zapłonu?
ciśnienie. Wypalony zawór.
W Megane II wykrywa wypadanie zapłonów, sterownik wykrywa fluktuacje przyśpieszenia kątowego wału.
Masę do masy, plus do plusa, najlepiej do takiego obwodu, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, a sterowanie do żarówki pozycyjnej.
Proszę sprawdzić cewki WN , to bardzo często przyczyna braku iskry w Renault Megane. Niestety jest to bardzo awaryjny element zapłonu. Tu francuzi się nie popisali. Pozdrawiam.
Kręci i nie odpala, czy rozrusznik nie działa? Trochę to chaotycznie napisałeś.
Nie masz czasem wypadania zapłonów?
najpierw diagnostyka
Tak, można.
Z ECU błędy czytałeś? Dość szybko wykrywa wypadanie zapłonów.
Nie bardzo rozumiem ... mam brać linię zasilającą od zapłonu ?
witam mam problem z licznikiem nie działa po właczeniu zapłonu lekko drgnie ala poza tym nic probowalem test licznika jest okzdemontowałem złączkei zamontowałem nową i nic:cry: Prosze o pomoc ,dot renault megane 1999r 1.416v
Wiem jednak nie melduje np. wypadania zapłonu.
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Odpinaj wtryskiwacze i sprawdz na którym nie pali, potem zamień cewki miejscami i ponownie sprawdz. Wyeliminujesz lub potwierdzisz usterkę zapłonu.
Czy w samochodzie jest dodatkowy alarm lub inna blokada zapłonu?
Jaki masz sterownik silnika Syrius32?
Może źle się wyraziłem - podczas jazdy auto samo nie gaśnie, powiedzmy że za szybko puściłem sprzęgło, auto zgaslo i nie chce odpalić, bo blokuje je immobilizer. moje pytanie brzmi jak mogę zdjąć tę blokadę.
Immo "wróciło"
Tylko benzyna?
Witam. Jak zgasł ci silnik po zerwaniu paska to nie wiem czy czasami nie będzie trzeba głowicy zdejmować bo mogło zawory pogiąć i wymiana paska nic nie da.
jak to podczerwień to wpisz sobie kod awaryjny blokady zapłonu
Meganka z tego roku ma UPC do gór nogami więc już ich nie zalewa . Ale decybel91 ma rację .- brak zasilania na ecu . sprawdź wiązkę z UPC do ECU . Zapomniałeś dodać żę dioda immo świeci na stałe po włączeniu zapłonu .
W sytuacji opiłków zleca się płukanie zbiornika wymianę filtra rampę wtryskową no i niestety wtryskiwacze wraz z pompą. No ale Ty na razie masz inny problem. wcześniej pytałem jak zachowuje się kontrolka Immobilizer. To ważne by ustalić gdzie zatrzymała się procedura włączania zapłonu.
W Megane II blokada kolumny dopisuje sie automatycznie w momencie pierwszego włączenia zapłonu i odpytaniu kodów prze UCH .
mozesz tesz zapalic silnik i probowka sprawdzic czy joystik podaje prad. Zauważyłeś na schemacie, że zasilanie na joystick lusterek podawane jest ciągle, można je regulować nawet bez włączonego zapłonu?
Sterownik jest zcalony ze skrzynką bezpieczników jest to całe urzadzenie urzadzenie łącznie z blokadą zapłonu, do sterowania z alarmu wepnij sie do przełącznika zamka pod włącznikiem świateł awaryjnych pozdrawiam
Sprawdź bezpieczniki i ich gniazda przy akumulatorze.
Tak,trzeba dokonać inicjacji ECU
Ostatnie pytanie, dioda immo po zapłonie miga szybko czy tak samo jak przed włączeniem zapłonu?
Mógł wyrzucić skoro takie cuda z elektryką się działy, jeśli ją słyszysz podczas włączenia zapłony lub wyciągnięcia karty to jest ok. Doda immo gaśnie po włączeniu zapłonu?
Witam, mam ciężki problem ze swoją meganką. Od jakiegoś czasu nie idzie nią jeździć na ciepłym silniku, wyskakuje wypadanie zapłonowe na 2 cylindrze p0302 jak i wypadanie na różnych cylindrach p0300. Objawia się to szarpaniem silnika na biegu jałowym, braku mocy, wysokim spalaniu, i ogólnej nierównej pracy silnika. Pierwszymi diagnozami były cewki i...
Uderzeniówka ma 2 kable, jeden leci z przekaźnika pompy, drugi do pompy. Przekaźnik pompy paliwa to ten mały na samej górze rzędu małych przekaźników.Zraz pod nim jest przekaźnik zasilający sterownik silnika-oba mają podać zasilanie w momencie włączenia zapłonu i kręcenia tozrusznikiem
Chwila szukania i jeeest!!!! ;) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Odpinasz centralkę i w/g tego schematu łączysz przewody od blokady zapłonu.
Na lewym przednim nadkolu jest czarne pudełko, a w nim przekaźnik pompy paliwa. Jak jest uwalony, to nie będzie również iskry. Sprawdź go (tylko nie miernikiem). A immo nie odcina zapłonu.
które działają w trybie awaryjnym, czyli z podłączonym tylko zasilaniem i zapłonem (tylko 3 przewody). Wspomaganie X84 od Renault Megane II i Scenic II, 488107802R od Megane III Wspomaganie w Megane/Scenic II działa zaraz po zapłonie tylko w modelach przedliftowych, w polifcie rusza dopiero po uruchomieniu silnika, to samo Megane/Scenic III, Z nissana...
zakladam alarm CORADO VERSUS P do meganki z 96r. wszystko jest ok procz 2 rzeczy: nie jestem pewien ale czujnik otwarcia tylnej klapy nie jest chyba podprowadzony zadnym przewodfem do przodu auta i musze zrobic to sam poprawcie mnie jesli sie myle nie wiem ktory kabel przeciac w kabinie przy bezpiecznikach zeby zrealizowac odciecie zaplonu lub paliwa...
Po przekręceniu na zapłon ma zaświecić światłem ciągłym i zgasnąć, i już nie odezwać się do wyłączenia zapłonu. Który rok tego wehikułu?
Zółtek, odpowiedź masz powyżej. Musisz mieć czterocyfrowy kod blokady zapłonu - patrzy odp. hyper2000.
Jeszcze jakbyś podał numer z kluczyka to byłoby dobrze, nie trzeba będzie wróżyć z fusów.
0,02A Czyli do rozładowywania akumulatora w czasie postoju, nie powinno dochodzić Na jednym zagranicznym forum znalazłem opis podobnego problemu i tam powodem rozładowywania był czujnik położenia wału. Nie jestem elektronikiem samochodowym, ale czujnik położenia wału, sądzę, ze może być aktywny, po włączeniu zapłonu .
posprawdzaj masy w ok głowicy i wszystkie połaczenia ---masy najwazniejsze
Dzięki, jutro sprawdzam i podaję konkretny rok. :D
Po wymianie baterii nie trzeba kodować kluczyków. Sprawdź czy kluczyk nadaje. Skieruj diodę nadawczą do aparatu cyfrowego i naciśnij guzik w pilocie-powinieneś widzieć jasną plamę na wyświetlaczu. Jeżeli widzisz to można spróbować go przyuczyć, ale jest potrzebny kod blokady zapłonu, który uzyskasz osobiście odwiedzając ASO. Procedura kodowania kluczy...
Z pycha odpalą. Nie odpalą z odciętym przyciskiem, to nie Laguna, tam nie włączasz zapłonu kartą.
Napisał Ci kolega o manometrze, ja o WN więc masz co sprawdzać. Pożycz od kogoś cewki na kilka godzin i masz załatwione jedno. Wymiana w ciemno i po kolei, to nie naprawa. W cewkach na końcu - tam gdzie wchodzi świeca jest sprężynka stanowiąca kontakt - jest ona cała? Zweryfikuj tę przerwę na elektrodach świecy - ustaw tak, jak w "książce" od tego silnika....
Bo wypadanie zapłonów
raczej nie zapowietrza się, a może być to wina pompy wtryskowej, ustawienia zapłonu i wtrysków?
Witam. Proszę sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.
sprawdź masę na module zapłonu na ściance grodowej pod maską oraz masę na silniku - sprawdzaj przy włączonym zapłonie
Mam podobny problem,takie samo Megane,wszystko super, w pewnym momencie nie zapaliło i koniec. Po włączeniu zapłonu kontrolka immo bardzo szybko miga i kręci ale ani się nie odezwie -gdzie szukać problemu ??
Silnik też siłą rzeczy zostaje trochę schłodzony. Fiat ma też tak samo że po wyłączeni zapłonu wiatrak na chłodnicy śmiga.
własnie wróciłem od samochodu klemy odkreciłem i dokreciłem jest ok i dalej nic zaraz podepne prostownik i zobaczymy.Dodam jeszcze ze po przekreceniu zapłonu kontrolki przygasaja
Ale po co piszesz głupoty
Jeżeli pompa pracuje prawidłowo to układ nie może się zapowietrzyć, ponieważ po włączeniu zapłonu pompa pracuje około 1s. W tym czasie musi się odpoietrzyć. A próbowałeś przekrecać zapłon 2 razy pod rząd. ?
Podepnij zasilanie pompy na krótko i próbuj odpalić (kabel zasilania od przekaźnika do samej pompy jest gdzieś ,,trafiony a po drodze są złącza). Ten dźwięk pod filtrem to odgłos regulatora jałowego biegu, który ustawia się po podpięciu akumulatora i włączeniu zapłonu
Wymień potencjometr przepustnicy
W meganie to raczej nie zda egzaminu, gdyż są dwuwłóknowe żarówki w światełkach i np w nocy włączając długie świała nie będzie rozłączał się obwód swiateł mijania co spowoduje przegżanie się żarówek. Niewiem czy we wszystkich meganach, ale w mojej w module sterowania kabiny da się włączyć opcje świateł deszczowych. wtedy zapalają sie po włączeniu zapłonu.
Zazwyczaj stuka nastawnik przepustnicy, takie trzy-cztery krótkie stuknięca, ale to po wyłączeniu zapłonu. Klapa rozdziału powietrza rumoli w każdym Megane. Oczywiście mowa o Megane I ?
Możecie mi powiedzieć jak zaprogramować pilota do Reno Megane 97/98 rok, żeby odpalał i działał centralny zamek. Pozdrawiam! :)
Proponuję sprawdzić czujnik położenia wału korbowego tz. impulsator który znajduję się na kole zamachowym , to na popstawie jego sygnałów następuje przeskok zapłonu na poszczególne cylindry.
Mozesz byc pewnym ze to nie była przyczyna nie załączania przekaznika. Przy braku masy jak mówisz, sterownik grzeje automatycznie 14sec przed zapłonem i 30 po zapłonie.
Witam Kontrolka umieszczona w liczniku (ta od immo) mruga po włączeniu zapłonu ?
Raz - fabryczne immo nie odcina zapłonu. Dwa - jak słyszysz przepływomierz?
Witam Proszę o pomoc u mnie w Megane 97 bez klimy nie działa nawiew. Wcześniej chodził ale po wyłączwniu zapłonu jeśli był na jakiejś pozycji to też dmuchało. Teraz całkowicie brak nawiewu, Dmuchawa sprawdzano na krótko działa. A we wtyczce która dochodzi do dmuchawy ciągle jest 12V nawet po wyłączeniu zapłonu :/ Ktoś wie jak to ugryźć ?
Może być winny czujnik położenia wału ale najpewniej byłoby podłączyć samochód pod komputer i odczytać czy zapamiętał usterki.
komputer to raczej nie, bo on się resetuje po odłączeniu zasilania ... mi to wygląda że coś z zapłonem jest nie tak ...
To padła nie jedna cewka zapłonowa.
Spróbuj drugim kluczykiem. Jeżeli IR to często problem z kuczykiem.
Wyłącznik odcina pompę. Popraw styki czujnika wału. Tam wszystko wygląda jak nowe, ale gdy odpiąłem wtyczkę, to podczas kręcenia było czuć paliwo, a u mnie gdy nie odpala paliwa nie czuć. Czy tan wyłącznik na pewno odcina tylko pompę, a może też robi coś z zapłonem?
Byłem u gazownika, ale mam wrażenie, że problem nie jest rozwiązany. Gaz nie leci ani podcisnieniem z reduktora ani z listwy wtryskowej. Co więcej, auto teraz pali idealnie... gaz w zbiorniku, wszystko śmiga. Brak słów. Mój 'gaz majster" znalazł jakiś wpis o błędzie cewki pierścieniowej - zwarcie do masy. Wiem, że to plastikowa obudowa wokół stacyjki...
Jak dla mnie, to przepustnica do wymiany. Na tę chwilę. Potem można gdybać, co dalej. Po co czepiać się cewek, skoro sterownik nie rejestruje wypadania zapłonów?
Też jestem za tym żeby to wywalić. Można samemu poszukać centralki i po przewodach można dojść gdzie jest odcinka zapłonu, pompki lub czegoś innego
A nie łaska w liście stanów zobaczyć, czy blokada zapłonu jest na "nieaktywny"? Czym diagnozujesz?
Czy po włączeniu zapłonu dalej zdarza się, że wentylator na chłodnicy rusza po chwili?
Leonek, coraz bardziej działąsz mi na nerwy. W starym megane immo aktywuje się też samo, minutę lub 10 minut po wyłączeniu kluczyka zapłonu; zależnie jak jest ustawiona konfiguracja skrzynki połączeń. Poza tym piszesz bzdury.
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
Podaj nr kluczyka (jest wewnątrz obudowy) z niego można wygenerować PIN do zapłonu. Dopiero za jego pomocą wkodujesz piloty.
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
zapłonu megane megane czujnik zapłonu wypadanie zapłonu megane
tauron licznik dwukierunkowy pasek rozrząd citroen mapowanie portu drukarki
CJD-9000P autostrojenie PID – jak uruchomić self tuning krok po kroku Mastercook KGE 3440 ZB – znaczenie symboli na pokrętle piekarnika, funkcje grzałek i wentylatora