Przełożyłem silnik 2.0l benzyna z mercedesa co ma jedno punkt do swojego mercedesa co ma wielo punkt u mnie czujnik położenia wału był koło rozrusznika Mój posiada dużo więcej elektryki niż ten co kupiłem,w nim taki czujnik jest podpięty pod aparat zapłonowy wiem na jakiej zasadzie to działa. Czy jak go przełożę to będzie działał? Jest 2 czujnik działający...
Dziękuję za odpowiedź, w tym Mercedesie cylinder 1 to od rozrządu?
Przecież w motorze 111 nie ma aparatu zapłonowego, Są dwie cewki pod pokrywą i każda obsługuje dwie świece. Tam nic nie można pomylić, . https://www.ilcats.ru/mercedes/?function...
Masz racje , były takie i takie rozwiązania! Może w tym przypadku jest przy kole , bo pytający pisze , że nie ma żadnej reakcji ,gdy kręci aparatem zapłonowym!!!
Zostaw moduł, został cewkę - nie tam problem Weź się za aparat
Rocznik auta a najlepiej VIN. Aparat zapłonowy jaki masz? Z regulatorem czy bez?
Coś jeszcze wychodzi z aparatu zapłonowego? Zobacz miernikiem, czy aby oba przewody nie są ze sobą zwarte.
aparat zapłonowy z pompą wtryskową bardzo ciekawe rozwiązanie nie powiem jeszcze takiego nie widziałem
Wszystko ruszyło. Szczerze to nie wiem w czym był problem, może w przewodzie od modułu do aparatu zapłonowego. Ale za informacje o sposobie podłączenia dziękuje. Zamykam temat
E, jak stary silnik działał, przełoży osprzęt to nawet nic nie będzie musiał ustawiać, poza aparatem zapłonowym, żeby palec ładnie w odpowiednie miejsce kopułki trafiał.
Jak ma się zapłon przestawić, jak nigdy tam nic nie było rozkręcane Aparat zapłonowy mógł się po prostu zużyć. Miałeś podać dane instalacji LPG. Przełącznik ręczny czyli 1 generacja - tam filozofii nie ma. Coś najnormalniej się zużyło i robi psikusa.
Z tego co moi znajomi mieli problemy z Mercedesami 190E, to pamiętam, że trzeba rurę kierować na ciepłe powietrze pod maską, nie wystawiać ssania na zewnątrz, trzeba dbać o czystość filtra powietrza. Ewentualnie jak masz mechaniczny wtrysk benzyny, sprawdź uszczelknę pod kolektorem dolotowym, może mieć "lewe" powietrze. No i na koniec kable, aparat...
SL 450 problem z iskrą, a jej brak. Wymieniona cewka, ale nic nie pomogło. Aparat zapłonowy wyczyszczony. Do cewki jest zasilanie 12 V, a na minusie 5 V. Po odłączeniu kabla masowego jest 12 V, a po ponownym podłączeniu jest 5 V. Przerywacz sprawdzony, kondensator odłączony, masa dodatkowa na silnik zrobiona, a problem jest nadal. Pomocy!
Przyjacielu, skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym. Czyli zanika iskra tam. Sprawdzales świece, kopulke, przewody, aparat?
To jest ekran. Przewód łączący 7 aparatem jest ekranowany, a ekran połączony z masą.
To najprawdopodobniej czujnik temperatury wyświetlanej na zegarach. Jeśli masz na nadkolu duży moduł zapłonowy, to zapłon masz EZL i wtedy zapłonu się nie reguluje - ruchomy aparat to pozostałość po poprzedniej generacji zapłonu. Za odpowiedni kąt zapłonu odpowiada moduł zapłonowy.
W tym silniku nie ma aparatu zapłonowego tylko rozdzielacz zapłonu.Podłączyłeś czujnik obrotów z koła zmachowego do komputera?
Potem zapłon korygujesz aparatem To nie jest aparat zapłonowy tylko sam rozdzielacz zapłonu. Kręcenie nim nie zmieni kata zapłonu nic a nic.
Dziękuję andrzej20001 za naprowadzenie na kierunek, wszystko jest dokładnie jak piszesz. Biorę się za wymontowanie aparatu i przejrzę dokładnie co tam się dzieję.
Sprawdź dobrze cewkę w aparacie zapłonowym. Nie sugeruj się tym, że jest iskra, bo w komorze spalania jej nie widzisz.
To z tym palcem rozdzielacza nie będzie dawał takich objawów, bo wypadanie zapłonów miałbyś przypadkowe i szybko silnik by stanął albo bardzo szarpał. Jeśli przy wypadaniu zapłonu miałby wyłączać jedną stronę, to winna będzie kopułka rozdzielacza, przewody albo świece , w ostateczności zły stan techniczny silnika. Chociaż w tym roczniku jakoś nie wydaje...
Witam. Nie znam tego silnika. Prawdopodobnie nawet nie widziałem jeszcze w życiu go. Ale pytanie tam jest aparat zapłonowy z rozdzielaczem typu "palec" Jeżeli tak to jest szansa że uszkodzony,wypalony. Odpal go oo ciemku i zobacz czy gdzieś nie ucieka fizycznie iskra. To że przewody będą pokryte jakby łuną światła to normalne byle nie iskry. Ręką raczej...
Jeśli to jest D-jetronic z pierwszych serii to w aparacie zapłonowym masz dwa przerywacze odpowiedzialne za prace układu wtryskowego i zajmij się ich kontrolą.
Jeżeli to nie jest klasyczny aparat zapłonowy tylko jest czujnik położenia i jakiś sterownik (gaźnik, wtrysk ?) to taka przeróbka jest niby wykonalna, ale wyeliminuje regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
Skoro sie nie znasz to dlaczego kwestionujesz zdanie mechanika ponadto widocznie chce ci obniżyć maxmalnie koszty naprawy bo czujnik w tym modelu hala występuje razem z aparatem zapłonowym co w rezultacie daje kilka stów jak nie będzie to cewka zawsze można ją oddać z powrotem do sklepu wiec nic nie tracisz:P:!:
Tak jak stwierdził przedpiszca, w samochodzie napięcia najlepiej mierzyc żarówką, a nie woltomierzem, bo przy okazji sprawdzasz jakość połączeń pod obciążeniem. A więc robisz tak: 1. Zdejmujesz pokrywkę przerywacza. Przyłączasz żarówkę pomiędzy kablem zasilającym aparat a masą. 2. Powoli pokręcasz kołem pasowym 3. Zarówka powinna zaświecać się, gdy...
Nie wiem czy kolega rozwiązał już swój problem postaram się jakoś odpowiedzieć 1) Ma kolega całkowicie rozregulowany silnik bo czarny dym to najprawdopodobniej źle ustawiony zapłon ale i tak to nie pasuje do niczego Bo biały to woda, niebieski to olej ale czarnego nie spotkałem. Ustawianie zapłonu zależy od prędkości obrotowej. W żadnym przypadku NIE...
https://obrazki.elektroda.pl/5311259600_... Dawno temu kolega przywiózł zdekompletowaną motorówkę z czterocylindrowym silnikiem Volvo Penta. Silnik miał aparat zapłonowy Bosch wg numerów był z jakiegoś Mercedesa. W miejscu przerywacza była przykręcona taka kostka, na krzywkę założony okrągły plastik. Ta kostka była podłączona BEZPOŚREDNIO...
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem potrzebuje pomocy odnośnie podciśnienia Mercedes se380 80r Szukam miejsca gdzie w kolektor ssący wchodzi górny wężyk podciśnienia z aparatu zapłonowego. Patrz zdjęcie. Dziękuję za pomoc Błażej 506800181
Witam, mam Mercedesa W140 S320 92 r. Samochód miał wymieniany silnik, przed wymianą wszystko grało i huczało, silnik został wymieniony na nowszy model (po lifcie od 94r). Silnik golas a więc cały osprzęt został stary, kolektory, czujniki itp. Przełożone były również wałki rozrządu bo w nowym silniku nie było wypustu na aparat zapłonowy, a na kole zmiennych...
po ustawieniu rozrządu 1 cylinder GMP ,Aparat zapłonowy na znak wskazujący zapłon 1 cylindra,wał ustawiony na znak OT,. To jeszcze nie wszystko. Może przestawiony rozrząd o 180 stopni. (zamiast zamkniętych zaworów pierwszy cylinder jest w mijance)
Wszystko w normie oprocz cisnienia w inst. paliw. - jest 10 bar a powinno 5,5-6. Po podmiance regulatora nadal to samo. A co to dla Ciebie jest "regulator"? Dla mnie to część nr 59 na obrazku. http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/102... Jeżeli to wymieniałeś, a ciśnienie dalej się utrzymuje to prawdopodobnie zatkana jest rurka przelewowa...
Kolego, te dwa modele aut miały identyczne silniki i skrzynie. Zrób zdjęcie aparatu zapłonowego. Dla całkowitej pewności musisz podać numer silnika, wybity na bloku silnika. Wtedy będzie jasne, co to za silnik, 2.6 czy 3 litry. Zrób też zdjęcie wtyczki od regulatora wolnych obrotów. Co nieco można się zorientować po numerach głowiczki wtryskiwacza....
... a proponuje by stworzyć liste najlepszych konstrukcyjnie dopracowanych podzespołów samochodu , (marka lub producent) od silników po napęd ,hamulce ,zawieszenia, elektryke ,wyposażenie wnetrz audio itd, podawajcie przykłady postaram się to zebrać w kupe :D, pozdrawiam i powodzenia. Bardzo prosze, będę pierwszym który przyłoży do tego rękę :D Moim...
Do mądrasowa - choć dziś lany poniedziałek to przestań lać wodę. Pomyśl trochę, włącz szare komórki, który producent aut zgodziłby się na tak "cudowne rozwiązanie". Ja od około 30 lat słyszę taką legendę - przyjechał Niemiec z Niemiec do Polski najnowszym mercedesem lub najnowszą mercedes, to zalał polskie paliwo i samochód stanął. Oczywiście w Polsce...
Jeżeli dobrze kojarzę silnik to regulacja zapłonu tam nic nie daje ino pogarsza bo pod kopułką nie ma ani przerywacza ani halla jest tylko znak jak wsadzić rozdzielacz i to wszystko. I teraz dla pewności zerknołem do autodaty zapłon możesz jedynie przestawić na module zapłonowym nie na aparacie.
Szukam warsztatu w Warszawie i okolicach, który mógłby zająć się moim MErcedesem z 1976, sl450, samochód jest w oryginalnym bardzo dobrym stanie stanie. Auto mam od dwóch tygodni, poprzedni właściciel miał z nim problemy z uruchomieniem, rzadko jeździł, a ostatnie dwa lata przed sprzedażą prawie wcale. Ale w końcu wymienił świece i przewody od aparatu...
Hej, posiadacie może schemacik do MB w108 4.5l d-jet? Problem polega na tym, ze elektrozawór sterujący katem wyprzedzenia na aparacie zapłonowym nie dostaje napięcia. Oba piny robią zwarcie na masę. Podpowiedzi mile widziane:)
Zastanawiające są niektóre ceny pewnych rzeczy,szczególnie używanych i tych na allegro.Trzeba być niezmiernie ostrożnym w zakupie używanej rzeczy,ponieważ cena za używany element jest niejednokrotnie identyczna z nowym.Dla przykładu szukając aparatu zapłonowego do swojego auta,w serwisie autoryzowanym:3100+VAT,w różnych miejscach za używany chcieli...
Witam,mam taki problem ze swoją 190,mianowicie podczas odpalania auta silnik w pewnym momencie się blokuje (staje),wstawiłem auto do mechanika,który stwierdził usterkę rozrusznika,wymieniłem na nowy (brak efektu),stwierdził uszkodzenie aparatu zapłonowego na podciśnieniu-wymieniem na nowy(brak efektu),podczas regulacji zapłonu jedyny efekt jaki uzyskuję...
Jutro spróbuję wyjąć radio. Dziś jestem w pracy. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. To dopiero początek , bo ta fladra gaśnie jak pada deszcz. Żadne immo nie było usuwane bo to samochód z salonu.. Wymieniłem kable, świece, wyczyściłem wszystkie styki, wyczyściłem odpływ do sterownika silnika, wysuszyłem sterownik przez kilka dni- uszczelniłem go z...
Po zdemontowaniu palca i czarnego plastikowego kółka pod nim mamy klasyczny czterogarbikowy wałek współpracujący z przerywaczem. Zamiast czerwonej kostki zamontowałem przerywacz od mercedesa W123 i kondensator, iskrę już mam.
Witam nie zawsze pomoże podłączenie bezpośrednio do akumulatora cb- radia ani filtra dolnoprzepustowego. W autku skoda Felicja 1,3 2000rok benzyna podłączone mam cb bezpośrednio pod akumulator i filtr dolnoprzepustowy ani pierścionek ferrytowy nic nie pomógł nawigacja ma osobne zasilanie na desce rozdzielczej przy szybie a cb na dole przewody zasilające...
witam po dłuższej przerwie - problem nadal nie rozwiązany przeczytałem mase topiców na różnych forach lecz żaden nie rozwiązał mojego problemu. Dokładnie rzecz biorąc sprawa ma się tak: wszystkie czujniki temperatury są ok (żeby była jasność jest to wtrysk KE-Jetronic). Czujnik temp. to dwa termistory w jednej obudowie - jednen z nich podpięty jest...
witam, zakładam nowy temat gdyż stary "mercedes W124 230E - złącze diagnostyczne" mija się z celem - sorry że robię bałagan ale już ręce rokładam nad mieciorem :cry: Problem: auto (W124 230E 88') ciężko zapala jak jest zimne tzn temp powietrza<5st. C Jak już załapie to potelepie trochę do częściowego rozgrzania. Potem już chodzi jak należy i nie...
ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda corsa aparat zapłonowy
elektromagnes furtka plastikowe półki lodówki migotanie kolorów
dźwignia klamka dźwignia klamka
Wymiary blokad rozrządu Ford Mondeo 2.0 TDCi Głowica LED myli gobo - przyczyny i rozwiązania