Mam problem w samochodzie Mercedes Atego 817 z 1999 roku. Na wolnych obrotach silnik szarpie, przerywa i gaśnie. Na pulpicie wyświetla błędy 0312 i 3620. Wcześniej pokazywało 0309, teraz 0312. Co to może być? Wymieniłem filtr paliwa.
Witam panowie. 1 Posiadam Atego 817 i chodzi tylko na wolnych obrotach nie reaguje na gaz. przyczyna tkwi w sterowniku który jest w kabinie ELEKTRONIK FR. załozyłem od kolegi i jest ok. wie ktos gdzie mozne cos takiego zrobic>??? 2 Mam 2 sterownik ale na nim znowu nie ma temp silnika i...
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy... Przeszukałem forum i nigdzie nie umiem znaleźć rozwiązania mojego problemu, otóż w moim Mercedesie atego 815 1999r. wyświetlił się błąd fr 1 4345 i na postoju po dodaniu gazu dochodzi tylko do 1500 obr i koniec, jakby jakaś blokada. Dodam że wcześniej samochód...
jak zdiagnozować ze wina turbiny? Kartonikiem ,przykładasz czysty kartonik do turbiny do strony tłoczącej i druga osoba zwiększa obroty a na kartoniku pojawią się krople oleju.Ja obstawiam bardziej na zużyty silnik. Na 140 tys km przebiegu zużyty silnik? Dodano po 4 jak zdiagnozować...
Mercedes Atego 1215 2001r. Źle działające wycieraczki. Trafił do mnie po przeróbkach. Przy pająku były poprzecinane przewody, dołożone diody prostownicze i wypuszczone do silnika wycieraczek gdzie też została pocięta oryginalna wiązka. Z bezpiecznika nr.3 były wyciągnięte przewody poprzez zwykły włącznik...
W nowych silnikach (czyt. po 2003 roku) nie robi się już praktycznie remontów, gdyż tzw. odchydzanie bloków i elementów jest przeprowadzane w fabryce, co pozostawia minimalne pole manewru dla ew. remontu. W Twoim przypadku, lepiej będzie niewątpliwie kupić nieuszkodzony silnik z rozbitka, ciężko i...
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas...
witam jestem tu nowy mam problem z atego 18/23 2001r.po wymianie sterownika MR zapala się błąd fr 0203 i silnik samemu zmienia obroty do 1400
To podaj wyniki z mechanicznego testu sprężania w cylindrach, ciśnienia i podciśnienia paliwa, wyniki pomiarów szczelności układu paliwa wysokiego i niskiego ciśnienia w bloku silnika. Wyniki z pomiarów ilości przepływu paliwa w układzie silnika. Dane z testów dawkowania na wolnych obrotach i czasów...
Mercedes Atego - błąd MR 1615 - błąd czujnika ciśnienia i temperatury oleju. Występuje tylko przy podwyższonych obrotach silnika - około 2000 i więcej - komputer stale pokazuje 4bary lub ewentualnie " --- " - czujnik zmieniony na nowy i niestety bez żadnego efektu - taki sam problem. Czy problemem może...
01- przesuń przecinek o 2 w lewo - ciśnienie w 1. obwodzie 02- " " " " " 2 03- % paliwa w balonie 04- obroty silnika 05- temperatura silnika Z tego wynika, że silnik stał; ale pokazuje, że jest ok. Jak odpalisz, to porównaj odczyt dopiero po zbiciu...
A nie lepiej zmierzyć stan baterii i doładowywać prostownikiem w razie czego? Uruchamianie co kilka dni na pół czy całą godzinę może mieć wpływ na żywotność silnika, a niewielki na stan baterii. Jak będą ledwo żyły to i cały dzień "pyrkania" im nie pomoże. Na przyszłość. Zamiast pojemności skokowej...
Teraz jak się błąd powtórzy to Ty nam pomóż. Przed pytaniem o to co robić, podaj nam jakie jest podciśnienie paliwa przed filtrem, jakie ciśnienie w bloku silnika na wolnych obrotach i 1500, jaki spadek i w jakim czasie ciśnienia w obu obwodach silnika na zimnym i ciepłym silniku. Jeśli taki występuje....
Mam problem,silnik sie grzeje i robi sie podcisnienie w zbiorniczku przez to wywala plyn.Gdy troche ostygnie i przegazuje silnik to plyn lapie obieg i moge juz jechac temperatura spada i jest ok.Ale gdy tylko sie zatrzymam i silnik jest na wolnych obrotach tak z 15min.znow to samo. Wymienilem termostat...
Witam wszystkich! Posiadam Mercedesa Atego 815 z silnikiem OM904LA z roku 2003 Autko jezdzilo bez problemow dopuki nie wymieniono w nim oleju i co najgorsze mechanik-kolega wlal prawie 3 litry za duzo tego oleju. Powinno byc wlane 13 litrow a on popatrzyl na tabele gdzie jest wypisana calkowita ilosc...
okazało się że popychacze są pokrzywione Diagnoza błędna - to nie jest PRZYCZYNA braku możliwości zgaszenia silnika. To jest SKUTEK pracy silnika na obrotach większych niż maksymalne. Tak więc przed wymianą silnika zalecałbym znalezienie właściwej przyczyny żeby sytuacja się w krótkim czasie nie powtórzyła.
Witam, mam problem z silnikiem w atego 1223. pokazują sie nastepujące błedy, mr 10309 i mr 10312, Auto jest bardzo słabe, nie ma siły. Podczas dłuzszej jazdy jest załamanie obrotów tak jak by chciał zgasnąć, ale jak go wyrzuce a chwile na luz i przygazuje, wrzucam bieg i jedzie. Dodam że wyjmowałem...
Koło zamachowe było ok, inaczej bym skrzyni nie składał. Jeżeli chodzi o wał (jest jeden, skrzynia jest przy silniku) to też z nim jest wszystko ok, jest prawidłowo założony, wyważany był dynamicznie. Z tym autem jest dziwna sprawa,bo te wibracje pojawiają się przy cofaniu i przy jeździe do przodu na...
w pojeżdzie najpierw zostały zrobione wtryskiwacze ,a przed przyjazdem do mnie pompy pld.Auto zachowuje się tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry.Po wstepnym przejrzeniu w zaworku na głowicy znalazłem piasek .Po wydmuchaniu układu i odpowietrzeniu na przewodach wysokiego ciśnienia silnik pracuje...
Dziekuje Bobek za informacje! Czy to jest ten czujnik ktory siedzi na gorze silnika z tylu przy wlocie z chlodnicy powietrza? Chlodnica powietrza wyglada na moje oko dobrze, spuscilem z niej ostatnio mala ilosc wody i oleju, robilem to jednak na chodzacym silniku aby ja "przedmuchac" moze dlatego mam...
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika...
Kolego bodek434 może nie wyraziłem się dokładnie,chodzi oto aby lekko odsunąć łożysko wyciskowe od docisku,odkręcenie na chwilę odpowietznika nie powoduje jego zapowietrzenia! Docisk jest zawsze ustawiony centralnie ale względem osi wału, Płaszczyzna którą naciska łożysko nie zawsze jest prostopadła...
Wyczyść z brudu chłodnicę i sprawdź czy IC nie jest za mocno zaolejony. Jak przy gorącym silniku podniesiesz kabinę i na 1,5 tysiąca obrotów zdmuchnie Ci czapkę to wisko jest dobre. :) :) Przy niesprawnym miałbyś większe skoki temperatury. Co dla Ciebie znaczy złe przetrzymywanie wisko? :)
witam, mam problem, a mianowicie jak jest silnik zimny autobus zapala normalnie i trzyma tez normalnie obroty, tzn normalne wolne obroty. jak wcisne do deski zaczyna sie wkrecac , dochodzi do 1500 max i spada. i tak w kolko. dopiero kiedy silnik jest cieply wszystko normalnie. tzn wkreca sie normalnie...
Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić. Odnośnie pedała gazu zastanawia mnie to dlaczego po wyciągnięciu tego bezpiecznika F10 Atego ładnie wkręca się na obroty na postoju jak i w czasie jazdy...
Może coś źle robisz albo któryś czujnik szwankuje. Sprawdź najpierw w rzeczywistych wartościach, sterując góra-dół czy czujniki w miarę równo zmieniają wartości. Jak wymieniałeś któryś czujnik to czy dobrze go ustawiłeś. Obrót przy mocowaniu dźwigni o 90-180 stopni sprawi, że poziomowania nie przeprowadzisz....
Najlepsze jest to, że on nadal nie wie do czego służy ta dźwignia :D Jest to hamulec górski, włączając go zamyka odprowadzenie spalin z silnika, dławiąc go w ten sposób, czyli hamujesz silnikiem jadąc z góry. Hamulec wyłącza się, gdy wciskasz sprzęgło lub gaz. Używając na oblodzonej nawierzchni...
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Witam, Auto od pewnego czasu nie ma mocy, nie można go wkręcić w obroty, dziwnie pracuje po podłączeniu komputera wywala usterke (auto nie pracuje): "elektrozawór pompy wtryskowej blok 1 zwarcie obwodu do masy" Natomiast po włączeniu silnika wywala: - Pompa Wtryskowa Cylinder nr 1; nie otwarty -...
kupilem czujnik abs. musze go zalozyc i opanowac czujnik walka rozrzadu. niestety zostalo mi dolozyc tempomat aby zwiekszac obroty silnika gdy załacze przystawke do hydrauliki
Witam. Odświeżam temat bo mam podobny problem . Atego 1223 04' ten sam błąd co powyżej stracił moc, silnik nie chodzi równo, podmieniałem wtryski i pompki i ten sam błąd ale tylko na biegu jałowym na obrotach błąd znika. Ma ktoś jakiś sposób na sprawdzenie kompresji w Atego? Próbowałem sprawdzić SD ale...
Witam, po wymianie filtra paliwa, i oleju, kasowanie inspekcji, mam następujący problem. Samochód zbyt gwałtownie reaguje na gaz, przy delikatnym wciśnięciu rwie się jakby był do dechy. Po opuszczeniu zwalnia jakby hamowal hamulcem na wydechu (ale go nie słychać) na golenie nie da się jeździć, dodam...
Jedynka służy wyłącznie do ruszania. Przynajmniej ja mam tak zakodowane od nauki jazdy, a jeżdżę ponad 20 lat. Co do "przedmuchania " tłoków- sądzisz, ze jak jeździsz wolno to tłoki robią mniejszy skok w cylindrze? No proszę cię, bez bzdur. Nie twierdze, że zmniejsza się skok. Trochę starszymi dieslami...
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu....
Silnik nierówno pracuje, luzując rurkę od wtrysku nie ma żadnej reakcji na silniku. Podstawiłem komputer sterujący silnikiem. Kupiłem drugi silnik, ze starego przełożyłem pompki i wtryski. W tamtym starym myślałem że silnik padł bo dostało się paliwo do oleju i jadąc silnik dostał maksymalnych obrotów,...
Te skrzynie nie mają czujnika wejściowego, tylko czujnik obr. wałka pośredniego. Zależnie od typu, jedne mają po prawej stronie obudowy skrzyni, drugie, z silnikiem Atego, w dzwonie sprzęgłowym. Obrotów nie odczytuje się CPC, tylko w TCM. Po "manewrowaniu" texą w TCM można sobie narobić kosztów....