W nowych silnikach (czyt. po 2003 roku) nie robi się już praktycznie remontów, gdyż tzw. odchydzanie bloków i elementów jest przeprowadzane w fabryce, co pozostawia minimalne pole manewru dla ew. remontu. W Twoim przypadku, lepiej będzie niewątpliwie kupić nieuszkodzony silnik z rozbitka, ciężko i drogo będzie w PL, ale jesli masz znajomego, który jeździ...
Witam panowie. 1 Posiadam Atego 817 i chodzi tylko na wolnych obrotach nie reaguje na gaz. przyczyna tkwi w sterowniku który jest w kabinie ELEKTRONIK FR. załozyłem od kolegi i jest ok. wie ktos gdzie mozne cos takiego zrobic>??? 2 Mam 2 sterownik ale na nim znowu nie ma temp silnika i otoczenia,stop pali sie tylko przy właczeniu zapłonu,jak odpale...
Silnik nierówno pracuje, luzując rurkę od wtrysku nie ma żadnej reakcji na silniku. Podstawiłem komputer sterujący silnikiem. Kupiłem drugi silnik, ze starego przełożyłem pompki i wtryski. W tamtym starym myślałem że silnik padł bo dostało się paliwo do oleju i jadąc silnik dostał maksymalnych obrotów, powstała ogromna ilość dymu za samochodem. jak...
Układ sprawdzany ciśnienioweo tj. Zaślepiony powrót, zegar wpięty zamiast czujnika temperatury i nabyte ciśnienie 6bar . Utrzymuje bez problemu godzinę. Silnik trzeba chwilę pokręcić ale odpala. Problem.w tym że pracuje na 300 obr/ min i nie reaguje na gaz. Kiedy odpalam na placu wejdzie na chwile na normalne obroty a po chwili obcina do 300 mimo pryskania...
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
To podaj wyniki z mechanicznego testu sprężania w cylindrach, ciśnienia i podciśnienia paliwa, wyniki pomiarów szczelności układu paliwa wysokiego i niskiego ciśnienia w bloku silnika. Wyniki z pomiarów ilości przepływu paliwa w układzie silnika. Dane z testów dawkowania na wolnych obrotach i czasów otwarcia zaworów w pompach wtryskowych. Wyniki testów...
okazało się że popychacze są pokrzywione Diagnoza błędna - to nie jest PRZYCZYNA braku możliwości zgaszenia silnika. To jest SKUTEK pracy silnika na obrotach większych niż maksymalne. Tak więc przed wymianą silnika zalecałbym znalezienie właściwej przyczyny żeby sytuacja się w krótkim czasie nie powtórzyła.
Jedynka służy wyłącznie do ruszania. Przynajmniej ja mam tak zakodowane od nauki jazdy, a jeżdżę ponad 20 lat. Co do "przedmuchania " tłoków- sądzisz, ze jak jeździsz wolno to tłoki robią mniejszy skok w cylindrze? No proszę cię, bez bzdur. Nie twierdze, że zmniejsza się skok. Trochę starszymi dieslami jeżdżę (w sumie tylko takimi autami) i wiem z...
Witam, po wymianie filtra paliwa, i oleju, kasowanie inspekcji, mam następujący problem. Samochód zbyt gwałtownie reaguje na gaz, przy delikatnym wciśnięciu rwie się jakby był do dechy. Po opuszczeniu zwalnia jakby hamowal hamulcem na wydechu (ale go nie słychać) na golenie nie da się jeździć, dodam ze przytrzymanie go do odcięcia przez ok 3 sekundy...
Mam problem w samochodzie Mercedes Atego 817 z 1999 roku. Na wolnych obrotach silnik szarpie, przerywa i gaśnie. Na pulpicie wyświetla błędy 0312 i 3620. Wcześniej pokazywało 0309, teraz 0312. Co to może być? Wymieniłem filtr paliwa.
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy... Przeszukałem forum i nigdzie nie umiem znaleźć rozwiązania mojego problemu, otóż w moim Mercedesie atego 815 1999r. wyświetlił się błąd fr 1 4345 i na postoju po dodaniu gazu dochodzi tylko do 1500 obr i koniec, jakby jakaś blokada. Dodam że wcześniej samochód przy odpaleniu nadmiernie dymił, bardzo nierówno...
jak zdiagnozować ze wina turbiny? Kartonikiem ,przykładasz czysty kartonik do turbiny do strony tłoczącej i druga osoba zwiększa obroty a na kartoniku pojawią się krople oleju.Ja obstawiam bardziej na zużyty silnik. Na 140 tys km przebiegu zużyty silnik? Dodano po 4 jak zdiagnozować ze wina turbiny? Kartonikiem ,przykładasz czysty kartonik do turbiny...
Mercedes Atego 1215 2001r. Źle działające wycieraczki. Trafił do mnie po przeróbkach. Przy pająku były poprzecinane przewody, dołożone diody prostownicze i wypuszczone do silnika wycieraczek gdzie też została pocięta oryginalna wiązka. Z bezpiecznika nr.3 były wyciągnięte przewody poprzez zwykły włącznik od lampki na biurko, do fioletowego przewodu...
01- przesuń przecinek o 2 w lewo - ciśnienie w 1. obwodzie 02- " " " " " 2 03- % paliwa w balonie 04- obroty silnika 05- temperatura silnika Z tego wynika, że silnik stał; ale pokazuje, że jest ok. Jak odpalisz, to porównaj odczyt dopiero po zbiciu osuszacza. Ale musisz sprawdzić połączenia czujników niemonitorowanych ( ręczny, podn. kabiny itd.)
Regulacja obrotów silnika. Potrzebne do PTO
Witam, mam problem z silnikiem w atego 1223. pokazują sie nastepujące błedy, mr 10309 i mr 10312, Auto jest bardzo słabe, nie ma siły. Podczas dłuzszej jazdy jest załamanie obrotów tak jak by chciał zgasnąć, ale jak go wyrzuce a chwile na luz i przygazuje, wrzucam bieg i jedzie. Dodam że wyjmowałem teraz skrzynie biegów, robiłem sprzęgło i nabijałem...
A nie lepiej zmierzyć stan baterii i doładowywać prostownikiem w razie czego? Uruchamianie co kilka dni na pół czy całą godzinę może mieć wpływ na żywotność silnika, a niewielki na stan baterii. Jak będą ledwo żyły to i cały dzień "pyrkania" im nie pomoże. Na przyszłość. Zamiast pojemności skokowej lepiej podać numer z ramy. Takie same silniki są w...
Teraz jak się błąd powtórzy to Ty nam pomóż. Przed pytaniem o to co robić, podaj nam jakie jest podciśnienie paliwa przed filtrem, jakie ciśnienie w bloku silnika na wolnych obrotach i 1500, jaki spadek i w jakim czasie ciśnienia w obu obwodach silnika na zimnym i ciepłym silniku. Jeśli taki występuje. :)
Mam problem,silnik sie grzeje i robi sie podcisnienie w zbiorniczku przez to wywala plyn.Gdy troche ostygnie i przegazuje silnik to plyn lapie obieg i moge juz jechac temperatura spada i jest ok.Ale gdy tylko sie zatrzymam i silnik jest na wolnych obrotach tak z 15min.znow to samo. Wymienilem termostat to samo sie dzieje,wiec calkiem go wyrzucielem...
Koło zamachowe było ok, inaczej bym skrzyni nie składał. Jeżeli chodzi o wał (jest jeden, skrzynia jest przy silniku) to też z nim jest wszystko ok, jest prawidłowo założony, wyważany był dynamicznie. Z tym autem jest dziwna sprawa,bo te wibracje pojawiają się przy cofaniu i przy jeździe do przodu na 3,4 i 5 biegu przy obrotach 1200-1400 , przy niższych...
w pojeżdzie najpierw zostały zrobione wtryskiwacze ,a przed przyjazdem do mnie pompy pld.Auto zachowuje się tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry.Po wstepnym przejrzeniu w zaworku na głowicy znalazłem piasek .Po wydmuchaniu układu i odpowietrzeniu na przewodach wysokiego ciśnienia silnik pracuje równo na jałowych jak i na wysokich obrotach.W...
Sprawa wyjaśniona - piszę dla wiadomości wszystkich na przyszłość :) Otóż okazała się że jakiś czas temu w tym Mercku był zmieniany sterownik silnika. W nowym sofcie ktoś błędnie 'wpisał' czujnik ciśnienia oleju jako "włącznik" zamiast czujnik. Różnica jest taka, żę włącznik pokazuje tylko ciśnienie "0" kiedy silnik nie pracuje lub "4"bary kiedy silnik...
Kolego bodek434 może nie wyraziłem się dokładnie,chodzi oto aby lekko odsunąć łożysko wyciskowe od docisku,odkręcenie na chwilę odpowietznika nie powoduje jego zapowietrzenia! Docisk jest zawsze ustawiony centralnie ale względem osi wału, Płaszczyzna którą naciska łożysko nie zawsze jest prostopadła do tej osi i to może powodować chrobotanie.Wymieniając...
Witam wszystkich! Posiadam Mercedesa Atego 815 z silnikiem OM904LA z roku 2003 Autko jezdzilo bez problemow dopuki nie wymieniono w nim oleju i co najgorsze mechanik-kolega wlal prawie 3 litry za duzo tego oleju. Powinno byc wlane 13 litrow a on popatrzyl na tabele gdzie jest wypisana calkowita ilosc oleju w silniku i to bylo 15,8 l czyli prawie 3 litry...
Dziekuje Bobek za informacje! Czy to jest ten czujnik ktory siedzi na gorze silnika z tylu przy wlocie z chlodnicy powietrza? Chlodnica powietrza wyglada na moje oko dobrze, spuscilem z niej ostatnio mala ilosc wody i oleju, robilem to jednak na chodzacym silniku aby ja "przedmuchac" moze dlatego mam ten blad. mysle jednak ze byl juz wczesniej. Nie...
sterownik MR ten przy silniku został sprawdzony pod kątem zimnych lutów i podobno taki problem nie występuje, a wymiana wiąże się z programowaniem bo podobno nie ruszy ze starym kluczykiem - tak słyszałem. Ponadto został też sprawdzony Sterownik FR ten w kabinie ale też nie było widać uszkodzeń. Tak czy inaczej sterownik MR przy silniku jest bardziej...
Witam, mam do zrobienia Atego z 2000r. Problem zaczął się od próby uruchomienia silnika z dużym prostownikiem z rozruchem, wymianie akumulatorów i wymianie rozrusznika. Wcześniej problem był w ogóle z dobranym źle przekaźnikiem immo na rozruszniku (był zbyt niskiej rezystancji- jeden prawie 4Ohm i drugi na próbę ok 10Ohm). Xentry podpowiadało, że ma...
Dziękuję za sugestie. Zaworek założyłem, żeby sprawdzić czy będzie jakaś poprawa. Będę musiał znaleźć zaworek utrzymujący ciśnienie i sprawdzić, może to w nim tkwić problem. Dodam, że wczesniej jak chwilkę pokręcił rozrusznik i odpalił, to silnik od razu pracował równo. Teraz coraz częściej jak odpali to tak jakby dopiero "rozpędza się" do obrotów biegu...
Wykręć czujnik temperatury z bloku silnika, od góry przy pierwszym cylindrze. Na wolnych obrotach powinno być minimum 4,5 bara do ok 6,5 na wysokich. Przy 3-4 cylindrze masz zawór przelewowy 4,6 bara, nie zamyka się na 100%, ale to ciśnienie w bloku musi utrzymać. Problemy z utrzymaniem ciśnienia mogą być przy nieszczelnościach na wtryskach, podkładki...
Wyczyść z brudu chłodnicę i sprawdź czy IC nie jest za mocno zaolejony. Jak przy gorącym silniku podniesiesz kabinę i na 1,5 tysiąca obrotów zdmuchnie Ci czapkę to wisko jest dobre. :) :) Przy niesprawnym miałbyś większe skoki temperatury. Co dla Ciebie znaczy złe przetrzymywanie wisko? :)
witam, mam problem, a mianowicie jak jest silnik zimny autobus zapala normalnie i trzyma tez normalnie obroty, tzn normalne wolne obroty. jak wcisne do deski zaczyna sie wkrecac , dochodzi do 1500 max i spada. i tak w kolko. dopiero kiedy silnik jest cieply wszystko normalnie. tzn wkreca sie normalnie i tez obroty nie lawiruja. silnik mb 9572 pojemnosci...
Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić. Odnośnie pedała gazu zastanawia mnie to dlaczego po wyciągnięciu tego bezpiecznika F10 Atego ładnie wkręca się na obroty na postoju jak i w czasie jazdy z tym ze bez tego bezpiecznika nie działają zegary...
Może coś źle robisz albo któryś czujnik szwankuje. Sprawdź najpierw w rzeczywistych wartościach, sterując góra-dół czy czujniki w miarę równo zmieniają wartości. Jak wymieniałeś któryś czujnik to czy dobrze go ustawiłeś. Obrót przy mocowaniu dźwigni o 90-180 stopni sprawi, że poziomowania nie przeprowadzisz. Usterka pilota też nie przepuści programowania....
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Witam, Auto od pewnego czasu nie ma mocy, nie można go wkręcić w obroty, dziwnie pracuje po podłączeniu komputera wywala usterke (auto nie pracuje): "elektrozawór pompy wtryskowej blok 1 zwarcie obwodu do masy" Natomiast po włączeniu silnika wywala: - Pompa Wtryskowa Cylinder nr 1; nie otwarty - Pompa Wtryskowa Cylinder nr 2; nie otwarty - Pompa Wtryskowa...
kupilem czujnik abs. musze go zalozyc i opanowac czujnik walka rozrzadu. niestety zostalo mi dolozyc tempomat aby zwiekszac obroty silnika gdy załacze przystawke do hydrauliki
Witam Mercedes Atego1224 2013 r błąd 3002 brak komunikacji z komputerem ,obroty silnika nie działają błąd tachografu wiązka elektryczna sprawdzona sterownik silnika sprawdzony wszystko sprawdzone ma ktoś schemat i dokładny opis kompletnej wiązki sterownika silnika może ktoś miał taki przypadek 🤔🤔 pomocy
Te skrzynie nie mają czujnika wejściowego, tylko czujnik obr. wałka pośredniego. Zależnie od typu, jedne mają po prawej stronie obudowy skrzyni, drugie, z silnikiem Atego, w dzwonie sprzęgłowym. Obrotów nie odczytuje się CPC, tylko w TCM. Po "manewrowaniu" texą w TCM można sobie narobić kosztów. :)
Nie pracując na Mercedesach ale na zdrowy rozum to nie powinno się zrobić jakiś zmian w sterowniku odpowiadającym za skrzynie lub silnik żeby wiedział że ma inne przełożenie albo i nawet w tacho ? Czy czasem nie ogranicza teraz prędkość bo obroty wyjściowe na strzyni biegów które by wskazywały na 90 km/h a prędkościomierz bierze wskazania prędkości...