Trzeba zrobić test całego auta - a nie tylko skrzyni. Niemożność wrzucenia biegu może wynikać właśnie z faktu, że z jakiegoś powodu rosną obroty silnika.
Pompa cyrkulacyjna chłodnicy powietrza doładowująca - przerwa w obwodzie. Szukalem tego cuda teraz przez dluzsza chwile, ale zabijcie mnie - nie wiem o co chodzi i z niczym sie nie kojarzy. Znowu pewnie winny jest tlumacz ktory "przetransferowal" kody bledow OBD z angielskiego na polski. Biora sie za to czesto humanisci nie majacy pojecia o budowie...
Sprawdż czy szczelny kolektor . Jeśli tak to bez HHT raczej tego nie zrobisz .
Odwrotne obroty silnika.
Jakie jest ciśnienie paliwa podczas rozruchu ? i czy ecu widzi obroty silnika ?
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
Sprawdź czujnik temp. silnika
Najlepiej wykonać diagnostykę komputerową. Wykonaj odczyt błędów załącz logi z parametrów głownie masa powietrza, ciśnienie doładowania, EGR, korekty cylindrów, ciśnienie CR. Dopiero wtedy będzie można coś więcej pomóc ;)
Witam, W jaki sposób zwiększa (reguluje) obroty silnika w samochodzie mercedes Actross BlueTec5 silnik: OM501 Jak działa układ zasilania w tym silniku?
Ile motogodzin ma przepracowane ten silnik? W silnikach z dużymi przebiegami dane serwisowe mogą okazać się nieodpowiednie i istnieje niejednokrotnie potrzeba przyspieszenia wtrysku względem tego co podaje książka. Pozostaje wtedy barwa i zapach spalin oraz klekot sinika podczas zwiększania obrotów.
Jak by to był brak reakcji skrzyni to obroty silnika by przecież rosły... przecież na biegu N lub P skrzynia biegu nie zapina, a gazu dodawać możesz i obroty silnika rosną.
Jeżeli piszesz że po zdjęciu wtyczki z masomierza układ pracuje lepiej(znacznie lepiej) i dokręca się powyżej 4tys obrotów to 100% problemy jest w masomierzu powietrza lub jego instalacji(mało prawdopodobne) . Przy założeniu nowego masomierza konieczne jest wykasowanie adaptacji masomierza ponieważ układ ME sam na podstawie sygnałów z sond lambda sam...
Czy na zimnym i ciepłym silniku, są takie same obroty ?
Piszesz o wentylatorze chłodnicy jak myślę. To zapodaje na uszkodzony czujnik temperatury lub jego okablowanie, jaki silnik?
Witam. Mercedes B Klasa - W245. Silnik 2.0 CDI. Automatyczna skrzynia biegów. Po rozgrzaniu silnika falują obroty na biegu jałowym. Na zimnym silniku wszystko jest w porządku. Nie ma żadnych błędów. Mieliście może podobny problem? Jak sobie z tym poradzić?
czyli muszę teraz oryginalnego obrotomierza szukać żeby pokazywał realne obroty tego silnika??
Jaki silnik kolego bo to ważne
Uszkodzeniu uległ przepływomierz powietrza, niestety tutaj jest zintegorowany ze sterownikiem silnika.
M110 czyli wtrysk "mechaniczny" K-jetronik. Brak wolnych obrotów - czyli? Gaśnie bo ma za niskie, a może ma zbyt wysokie. Opisz dokładnie problem to może pomogę. Jest to dość specyficzny silnik i mało kto sobie z nim radzi. I pierwsze zasadnicze pytanie czy jest zagazowany?
W tych silnikach klapa nie wpadnie do komory spalania, no chyba że wcześniej się rozleci na małe części, w co wątpię bo tutaj są grube te klapy, to nie BMW czy alfa gdzie były cieniutkie nitowane. Nie wywalałem bo w sumie są w dobrym stanie, autko ma 240tys oryginalnego nalotu i nie było tragedii w kolektorze, lekki nalot więc jest OK. Teraz kiedy klapy...
witam, dopiero teraz spojrzalem na temat; mam m-rca identycznego i ma dobre osiagi, wymien filtr powietrza i wyreguluj sklad mieszanki /imbusem w pokrywie filtra pow./,wlaczenie wycieraczki nie powinno wplywac /znaczaco/ na obroty silnika ,pozdrawiam
Witam pierwsza zasada to samochód musi dobrze pracować na PB,jeśli to będzie w porządku to po małych regulacjach będzie dobrze.Ale pisałeś że samochód kilka razy kichnął może została przestawiona klapa spiętrzającą,mogła pęknąć guma pod tą klapa tak zwany kalosz,nie szczelność odmy i uszczelniaczy na wtryskach.Miałem takie problemy z 190 ką/ regulując...
Witam Jeżeli post powinien być w innym miejscu to proszę go przenieść. Mam silnik od mercedesa okulara 2,5TD pięciocylindrowy 150KM, nie pamiętam jego symbolu M601 czy jakoś tak. Chodzi mi o to, jakie maksymalne obroty długotrwale można mu zapodać? Mam ten silnik zamontowany w łódce i aby dobrze płynąć muszę trzymać 5tyś - 5,5tyś /obr, boję się że to...
Układ sprawdzany ciśnienioweo tj. Zaślepiony powrót, zegar wpięty zamiast czujnika temperatury i nabyte ciśnienie 6bar . Utrzymuje bez problemu godzinę. Silnik trzeba chwilę pokręcić ale odpala. Problem.w tym że pracuje na 300 obr/ min i nie reaguje na gaz. Kiedy odpalam na placu wejdzie na chwile na normalne obroty a po chwili obcina do 300 mimo pryskania...
No to od sprawdzenia wtrysków zacznij.
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
HFM ma przepływomierz, a PMS ma w tym miejscu metalową rurę. Oba były dostępne w modelu 202 z silnikiem 111.
Tak te czujniki są takie same , a czy takie rzeczy mogą wpłynąć na prace silnika ze falują obroty ? Wcześniej długo się świeciło kontrolka silnika jednak nigdy nie falowalo
Raczej nic się nie dzieje - te czujniki są dosyć awaryjne. Często pomaga porządne wypłukanie w benzynie. Wątek o tej usterce był na forum: www.mb.org.pl
Jakie masz ciśnienie paliwa i obroty silnika przy kręceniu rozrusznikiem.
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Owszem jest go tam trochę, ale sprawdzałem i kable są dobre... Dziwne jest to, że jak auto postoi jakiś czas, to potem odpala normalnie i przekaźnik o którym pisałem wyżej załącza się normalnie i dopiero po jakimś czasie zaczyna cykać... Cykanie jest w takt obrotów silnika, im większe obroty silnika, tym szybciej cyka przekaźnik...
Przepustnica powietrza ma odłączony przewód podciśnienia. Po podłączeniu przepustnica się całkowicie zamyka i silnik nie wchodzi na obroty.
Witam. Od jakiegoś czasu Mercedes zaraz po odpaleniu kopci na szaro- niebieski kolor (falują w tym czasie też obroty silnika). Jak obroty się ustabilizują po ok 30s to przestaje dymić. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Ostatnio zdejmowałem kolektor plastikowy. Bardzo proszę o pomoc
c3 to sygnał prędkości z tacho. W to obroty silnika z alternatora.
Nie chodzi o ślizganie, tylko niewyważenie. Ot, w takim 400CDI (v8) to tylko kwestia czasu, kiedy regeneracja będzie konieczna - rezonans albo wręcz walenie w dolnym zakresie obrotów, proporcjonalnie do obciążenia silnika.
Nie da się. Do tego to musi być ktoś z SD i pojęciem.
Wczoraj wyciągnąłem pokrywę głowicy, jest ona zarówno osłoną klawiatury oraz kolektorem ssącym zarazem, na kolektorach dolotowych były ślady oleju i uszczelka też była mokra, wyczyściłem i wkleiłem ja na silikon. A czasami czy jest tam na pewno szczelnie. Być może nie ma jednak szczelności i silnik zaciąga olej i nim się "żywi" i dlatego ma takie obroty,...
Ktoś odnalazł przyczynę, wtopiłem 50 tys. zł w remont i silnik znowu się zaciera na wolnych obrotach. Dodano po 41 Ktoś odnalazł przyczynę, wtopiłem 50 tys. zł w remont i silnik znowu się zaciera na wolnych obrotach po 6 godzinach pracy.
Regulacja obrotów silnika. Potrzebne do PTO
I tak ma być. Po co ci więcej na biegu HALOWYM? Maks 4 TYŚĄCE to zabezpieczenie silnika.
Witam Mam problem z Mercedes c 200 1,8 kompresor, po odpaleniu silnika obroty falują i nie reaguje na gaz, błąd na komple- ESP electric stabil prog visit workshop miał ktoś taki problem? dzieki za odp
Identyczny przypadek miałem z zapchaną nagrzewnicą, zwiększone obroty wymuszał obieg i grzała. Ale wystarczyło się tylko zatrzymać i już nie bangla..
mariukonie Dzięki za odpowiedz. W tym przypadku to cykliczne co 1-2sekundy falowanie (sprężarkę klimy wykluczam, był taki okres, że brakowało czynnika a falowanie występowało). Jeżeli przepływka zabrudzona to czy po jej odpięciu nie powinno pracować równo ? Dolot jest o zmiennej długości, są w kolektorze klapy więc jest się co psuć. Czy jest jakiś sposób...
Nic się nie zachaczylo cięgna gazu luźno objaw był taki że z temperaturą rosły obroty tamperatura spadła a obroty nie. Dziwne zjawisko bo to prosty silnik .
Witam obroty silnika są na poziomie 1000 obr/min jak zimny a jak ciepły to trochę wyższe. co może być przyczyną? Tam jest jakaś regulacja? Bo normalnie te silniki powinny mieć obroty na poziomie 750 obr/min
Silnik od Mercedesa W124, W202, i innych. Masz podane marki aut w których występuje. Podłączasz dwie szczotki, te naprzeciw siebie uzyskujesz maksymalne obroty, podłączając trzecią szczotkę zamiast jednej z tamtych dwóch, uzyskujesz wolniejsze obroty. Wykorzystywana jest ona także do hamowania silnika. Nie wiem jak podłączyć to do Twojej maszyny, bo...
stary kotlet - ale zapytam jakie było rozwiązanie ? co padło, jak zrobione ? bo mam podobną akcję:)
Piecek 40 zapraszam serdecznie.
To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco: W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania:...
Zwiększenie obrotów silnika następuje typowo mechanicznie, poprzez cięgno?
Ciśnienie doładowania jest zależne od obrotów i obciążenia silnika.
podstawowe pytanie to 3tys obrotów to na postoju? czy podczas jazdy również?
Lecz gdy tylko się zatrzyma i wejdzie na wolne obroty zaczyna szarpać, Czy wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje jakąś zmianę?
Rozwiązałeś może już ten problem bo mam to samo w moim A160 98r. lecz zauważyłem że po włączeniu biegu zaraz po odpaleniu zmniejsza ryzyko zgaśnięcia ale ja mam pół automat może to ma coś wspólnego bo po włączeniu biegu komp podtrzymuje obroty i może dlatego silnik nie gaśnie??
A weź wciśnij gaz i zobacz. Sterownik nie pozwoli na większe obroty niż bezpieczne dla silnika. W 2.0 tdi na postoju to tylko do 3 tyś obr/min. Wszystkie mercedesy mają ograniczenie na postoju do 3 tys obr/min.
Musiałbyś wyjawić tajemnicę, jaki tam masz silnik.
Sprawdź pedał gazu i czujniki obrotów.
Zastanawiam się jak sprawdzić sondę i regulator wolnych obrotów...pomoże ktoś?Resztę mam opanowaną i dobrze silnik pracuje tylko te wariacje na blacie obrotomierza
Druga płytka to mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika , sterowany z pierwszej. Pomierz te cztery tranzystory.
Pierwsze pytanie: błędy od Adblue są aktywne czy zapamiętane? Czy na wyświetlaczu deski jest komunikat o redukcji mocy silnika?
Sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach. Dodano po 38 Jak wyglądają świece?
Gerri odpowiadam na twoje pytanie - obroty ssania, to obroty zimnego silnika, a pisze się poprawnie zużycie. Pozdrawiam.
Sondę należało by sprawdzić a przepustnice wymyć pod tależykiem.
Niestety silnik w dalszym ciągu gaśnie , poprawiła się natomiast dynamika , przestały falować obroty. Szukam dalej ...
dziwi mnie trochę to że jak stoje na światłach i trzymam hamulec i włącze driwe to obroty silnika nic nie spadają .wcześniej jeżdziłem mercedesem i jak włączyłem driwe to obroty silnika wyrażnie spadały.czy w BMW to jest prawidłowe zachowanie?
Czujnik czyta obroty cały czas i porównuje z obrotami silnika i na podstawie temperatury i kilku innych czynników dodatkowych załącza elektrozawór PROP3 czyli wiskozę w takim stopniu aby utrzymać żądane obroty wentylatora. http://obrazki.elektroda.pl/7289903600_1...
Witam mam problem z mercedesem vito 110cdi. Auto nie odpala a jak odpali z zaciagu to na wolnych obrotach gasnie na wysokich obrotach silnik pracuje bez problemu. Prosze o pomoc.
Witam posiadam Mercedesa Vito 2,2CDI 1999rok silnik pracuje do 2000tys Obrotów i zaczyna falować podłączyłem się do komputera KTS i wyskakuje błąd synchronizacji wałka rozrządu , silnik zapala idealnie nie wchodzi na obroty czy ktoś może mi pomóc???
Witam mam ogromny problem z mercedesem a140 1.4 benzyna. Silnik stuka/klekocze im większe obroty tym gorsze stukania Proszę o szybką odpowiedź [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Witam, mam problem z mocą auta. Samochód pracuje wzorowo przy "zwykłej" jazdy. Problem pojawia się gdy "depnę" powyżej 4 tys obr. Auto nie przyspiesza a obroty rosną. Silnik się trzęsie nawet po zmniejszeniu obrotów. Po ponownym odpaleniu jest znowu OK. Co to jest?
Witam, bardzo proszę o naprowadzenie mnie na kierunek problemu z mercedesem E-klasa 3,0 2007 (po lifcie) 140 kw. Objawy: na zimnym silniku "bujanie" obrotów, na niskich prędkościach "bujanie" całym autem. Jak temperatura silnika osiąga 80-90 st. wszystko pracuje idealnie i wszystkie dolegliwości ustępują.
czy napięcie w instalacji jest stabilne przy jeździe "na luzie". Czy jak jedziesz na luzie i zwiększysz obroty silnika temperatura wraca do normy?
w tym autku z przepływką jest problem bo jest ona zintegrowana ze sterownikiem silnika .Sterownik w serwisie mercedesa kosztuje ok. 5000 zl bez wymiany.ja w niemczech z wymianą zapłacilem 940 euro.Ale u ciebie wygląda to na usterkę sterownika wolnych obrotów tzw. bypass.
filttry kabinowe 3 szt! czy były wymieniane? jak tak to padł regulator obrotów znajdujacu sie kolo silnika
Udało się znaleść usterkę. Mam to samo u siebie dziś chciałem się przejechać wyczyściłem kopułke palec. Na zimnym na okej jak się rozgrzeje to przerywa na wolnych obrotach prawie gaśnie.
Remonty silników które mają duży współczynnik moc/masa lub duże obroty maksymalne w polskich warunkach warsztatowych są bardzo ryzykowne. Każdy mechanik, który pierwszy raz odpala silnik OM651 zaciera go, problem jest w tej pierwszy raz zastosowanej do tego pompie olejowej. Mercedes po wprowadzeniu tego silnika, na gwarancji miał tyle napraw, że do...
Kolego zmierz ciśnienie paliwa .
Problem rozwiązany.
Plakiem psikaj delikatnie, jak obroty wzrosną, to sprawa jasna ;)
Chcesz sugestii. Poszukaj dobrego mechanika. Już to że był wypięty przepływomierz świadczy że ktoś coś próbował "naprawiać". W silnikach z kompem nie ma zmiłuj, wszystkie parametry muszą być inaczej sterownik szaleje.
na 90% wtrysk (lub wtryski) przelewa, podczas kręcenia rozrusznikiem są za małe obroty i przez to wydajność pompy wysokiego ciśnienia jest zbyt niska aby uzyskać ciśnienie zapłonu, często przy tej usterce występuje błąd EDC. Dla pewności można spróbować też odpalić na zaciąg na drugim lub trzecim biegu, powinny wystąpić wystarczające obroty silnika...
Sprawdź zasilanie modułu silnika, zazwyczaj powiązane z sypaniem litaniami błędów. Albo zbyt dużo nabite czynnika do układu klimy.
Nie wiem jak tam Twoje oglądane badania, ale powiem Ci, że ja po czołówce parę lat temu kolanami połamałem kluczyk w stacyjce, wszystkie plastiki wokół kierownicy etc - jechałem starym Mercedesem W202
Kolego czy Ty nie umiesz czytać? Przy silniku M102 nie ma żadnego silniczka krokowego i nie wprowadzaj dalej setek czy tysięcy czytających w błąd.To jest zwyczajny regulator obrotów minimum. falowanie obrotów powoduje uszkodzona sonda lambda, przepływomierz i wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy. zasilanie na regulator obrotów minimum wysyłane...
Witam ponownie a czy ta jazda nie wkurza cie ,ja bym pojechal na diagnostyke i wtedy trzeba usunac problem bo szkoda katowac silnik.Pozdrawiam
Ociz , co prawda , to nie grzech - lecz nie tylko Ty jeden masz LPG w silniku 902.
Z opisu nie dowiedziałem się, czy był podłączony komputer i jaki ewentualnie był tego efekt. To nie są kolego silniki do których naprawy wystarczy młotek, śrubokręt i komplet płaskich kluczy. Podstawą jest odczytanie błędów (o ile są). Kontrolka silnika nie musi świecić - nie wszystkie błędy ją zapalają. Może się okazać nawet, że podłączenie uniwersalnego...
hmmm a na rozgrznym silniku też tak masz? i jaka jest prędkość biegu jałowego ??? tzn jakie ma obroty na biegu jałowym ale to pewnie cos innego . . . )
regulacja klapy spietrzającej, czujnik temperatury, czujnik polozenia klapy spietrzającej, sonda lambda, regulator wolnych obrotów, lewe powietrze, cisninie paliwa
moje pytanie jest nadal aktualne - gdzie powinien być podłączony napęd przepustnicy - czy do komputera wtrysku , czy do czujnika temperatury. Przepustnica w układzie KE jest MECHANICZNIE (linką) połączona z pedałem przyspieszenia. W nowszych silnikach (M111) przepustnica RÓWNIEŻ jest połączona mechanicznie z pedałem przyspieszenia, natomiast dodatkowy...
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Witam jak w temacie Klimatronik z padniętym regulatorem obrotów przykręconym do obudowy dmuchawy na 4 przewody. Jakieś pomysły na zamiennik? Klimatronik steruje masą odwrotnie do obrotów silnika czyli im mniejsze napięcie tym wyższe obroty.
Wita.Forum całe przeszukane ale nie znalazłem takiego przypadku. merc w203 2005r 2.2cdi 150km automatic lekko faluja obroty przy przyspiesznianiu na zimnym silniku ( + - 200 obrotów),nie czuc zbytnio tego na karoserii,jest to delikatne falowanie obrotów. po rozgrzanie sie silnika wszystko jest ok,chodzi wszystko idealnie prosze o pomoc i wskazowki,dzieki...
Niestety jestem tylko teoretykiem, ale informatycy u nas na firmie nie raz grzebali w ustawieniach komputera, zmieniająć np. maksymalne obroty silników, lub obroty przy jakich automatyczna skrzynia zmieniała biegi.
wymień włącznik sprzęgła i problem powinien zniknąć dlaczego tak uważasz???? jestem bardzo ciekaw. To nie jest wyłącznik sprzęgła. Jeżeli byłby uszkodzony, to silnik w ogóle by nie wchodził na obroty powyżej 3000. Jeżeli jest sprawny silnik faktycznie wchodzi na obroty wyższe od 3 tys dopiero po naciśnięciu i puszczeniu sprzęgła. Czyli reakcja jednak...
Zwarcie/ przebicie tranzystorów w module regulatora obrotów, który znajduje się w silniku dmuchawy
Czy parametry pracy silnika odczytywane były w trakcie jazdy w momencie falowania, czy w czasie postoju ? Zerknąć trzeba również jak skrzynia reaguje na zmianę obrotów . Turbina nie powinna przy obniżeniu obrotów zakłócać pracy .
Witam, mój problem dotyczy pracy silnika w Mercedesie W210 E420 rok produkcji 1997r. przedlift/sedan z motorem M119 oraz asb 722.6. Problem dotyczy wahania obrotów silnika a mianowicie silnik pracuje równo i nagle obroty zaczynają spadać i silnik stara się je utrzymać w normie coś w rodzaju czkawki dzieje się tak przez 4-5 sekund i wszystko wraca do...
Witam, mam problem z mercedesem na rozgrzanym silniku po postoju mniej więcej 5min samochód kręci się do 3000 obrotów i max 120km, może wie ktoś jaka jest przyczyna ?
mercedes obroty silnika mercedes obroty silnika przerywa obroty silnika diesel mercedes
boombox schemat żywica zalać instrukcja obsługa ładowarka impulsowy
Autoryzowany serwisant Junkers na Dolnym Śląsku - regulacja pieców c.o. System wspomagania parkowania w garażu z Arduino