Pomysł zastosowania przetwornicy napięcia z 12V na 5V zupełnie nie trafiony. To nie tak się robi, nie można tak, to nie będzie działać. Przetwornica służy do zasilania a nie konwersji sygnałów do niższych poziomów. Drugi błąd to fakt że to przetwornica STEP-UP czyli podnosząca napięcie a nie obniżająca... Pomysł wypali tylko na dzielniku lub osobnym...
Do paliwa manometr (0-10 bar)i miernik do sprawdzania kompresji w cylindrach .
Dziękuję za odpowiedź, w tym Mercedesie cylinder 1 to od rozrządu?
Nie ma. Wrzuć nr nadwozia, to sprawdzę w katalogu co dokładnie było przewidziane do Twojego samochodu, ale na 99% to co podałem wyżej. Przody tych silników są takie same, różnią się "uciętymi" cylindrami.
Lenistwo straszne. http://obrazki.elektroda.net/100_1283533...
błąd p2135 - Obwód podgrzewania wstępnego-cylinder 3 - R9/9
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Z tego co kojarzę to ten silnik ma 4 oddzielne sterowniki (w skrzynce po prawej stronie samochodu pod maską) Te od wtrysku i zapłonu są identyczne, można zamienić miejscami i zobaczyć czy usterka przeniesie się na 2 bank cylindrów
Brak impulsu ze sterownika do cewki zaplonowejw210 6 cylindrów cztery pracują normalnie
Ten silnik uruchomi fachowiec na nauki za późno.
Dzięki za podpowiedz, sprawdzę to na pewno, ale możliwe, żeby by wysiadły wszystkie na raz? Nie zawsze ta usterka występuje, a jeśli już, to wygląda, że jak już załapie to od razu na wszystkie cylindry.
Posiadam autodate i pokazuje na który znak ustawić Przeczytaj opis. Wyraźnie napisano i jak zawsze w Mercedesie - górne położenie tłoka pierwszego cylindra.
Maksymalna długość śruby 151 mm. 1 etap 20Nm, 2 etap 50Nm, 3 etap 170 Nm, 4 etap 280 Nm, 5 etap 90 stopni, 6 etap 90 stopni.
Jeśli na dużym nauczaniu wyrzuci GS17 to albo cylinder zakresu "zgnił"albo coś z planetarką.
Wszystkie połączenia na filtrze paliwa muszą być bezwzględnie szczelne. Uszkodzone wtryskiwacze mogą wygenerować błąd czujnika wałka rozrządu jeśli jest duża różnica w dawkowaniu na poszczególnych cylindrach.
Walczyłem kiedyś z podobnym problemem bardzo długo, w koncu znalazłem winowajce, były to wyrobione prowadnice zaworowe, powodowało to niedokładne domykanie zaworów, co ciekawe kompresja była bez zarzutu.
Normalnie rosyjska ruletka ! Podaj przynajmniej numer pompy jak nie znasz typu silnika, po OM442jest kropka i trzycyfrowy kod typu silnika do tego można dodać jeszcze rocznik, moc, w czym zabudowany... Tabliczka jest za 8 cylindrem na bloku.
Nie pamiętam rocznika ale jest to zwykły TD bez elektroniki. Wymieniłem mu olej i filtr oleju. Z kanału autko wyjechało normalnie. Po jakimś czasie go zapaliłem i zaczął mocno kopcić, chodzi tak jak by nie palił na 1 cylinder. Przy zapalaniu tak jak by go coś blokowało ale zapalał. Przy ostatniej próbie nie zapalił bo rozrusznik nie mógł przekręcić...
sprawdź ciśnienie w cylindrach
Mam pytanko do autora czy wyjawiłeś nam jaki silnik jest w tej Setrze ( Mercedes, Man). Z tego co wiem było tam wsadzanych kilka modeli, ale najważniejsze co powinniśmy wiedzieć czy w Twoim modelu jest pompa sekcyjna sterowana servomechanizmem, czy też nie posiada cięgna gazu a sterowana jest elektronicznie przez system EDC: MS 5, M7, (MR Pompa PF,...
Witam. Zilw, pamiętasz co w końcu wyszło w tym przypadku? Mam Atego z tym samym błędem i też nie pali na 2 cylindry.
Gaz jest odłączony, tylko dlaczego do 2000 obrotów jest ok a powyżej wyłączają się te dwa cylindry...
Problem powrócił blad tym razem dotyczy 2 cylindra ale nie ma impulsu na pierwsze 3 cylindry. Po ingerencji elektryka chodził 2 dni. Wtedy był błąd 1 cylindra. Jakieś podpowiedzi co sprawdzić?
Witam przychodzę z problemem z moim mercedesem. Cały czas swieci mi się check engine błędy typu: położenie walka rozrządu typu A : opóźniony, położenie walka rozrządu typu B: opóźniony, cylinder jeden
czy zdiagnozowałeś usterkę. Ja mam problem że vito 2,3 pracuje nierównomiernie na wolnych obrotach. Tak jakby na trzech cylindrach
Jak liczysz cylindry? Bo w widlakach to nie jest takie oczywiste, jak w rzędowych.
Edytowano. Nieistotny post, proszę o przeniesienie do kosza.
Hałasuje jeden cylinder czy wszystkie?
Sprawdzic cisnienie oleju i stopien sprezania w cylindrach"kompresje".
W całym zakresie obrotów wypadają. Do 78 stopni pracuje pięknie, nagle bach i pracuje na 2 cylindry i wskakują błędy. Gasimy, odpalamy, 10 sekund pracuje ok i znowu odcina cylindry dwa.
Skoro potrafi zadymić to znaczy że w komorze spalania pojawia się olej i możliwe że na świecach uzbierał się nagar.Jeżeli to jest przyczyną to trzeba obejrzeć świece i ewentualnie je wymienić .
Sprawdź kolego wtryskiwacze, świece czy grzeją i ciśnienie na cylindrach.
Do sprawdzenia: - Świece zapłonowe i kable wysokiego napięcia. - Czujniki temperatury. - Ciśnienie w cylindrach.
Ja bym zaczął od regulacji gaznika, ustawienia zapłonu i sprawdził ciśnienie w cylindrach.
Najlepiej wykonać diagnostykę komputerową. Wykonaj odczyt błędów załącz logi z parametrów głownie masa powietrza, ciśnienie doładowania, EGR, korekty cylindrów, ciśnienie CR. Dopiero wtedy będzie można coś więcej pomóc ;)
Silnik zassał olej? Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Wiązka elektryczna, zwłaszcza piny we wtyczce na końcu ECU.
A to ty masz silnik 5 cylindrów jak sprinter tak ?
Pytanie jak w temacie, silnik 3.0 diesel 5 cylindrów.
A kto Ci wywróży czy to jest poważne, Żebyś potem Miał pretensje jak Ci motor padnie. Najlepiej dla Ciebie i Twojego samochodu będzie podłączenie auta pod kompa, pewnie to wiele wyjaśni. P.s jeżeli kopci na biało to może wydmuchało uszczelkę pod głowicą i płyn dostaje się na cylindry, ale to tylko JEDNA z możliwości.
300D ma 6 cylindrów w rzędówce.
Mercedes rok 2000 kod silnika 112.911 błędy to: 300- uszkodzony obwód zapłonowy 301- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 1 302- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 2 303- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 3
Wtryski są zrobione bo okazało się że lały, na gładzi cylindra progu nie ma.
Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było wcześniej? Jeśli ustawiłeś aparat na czwarty cylinder, to wyciągnij go, obróć wałem RAZ, by cylindry ustawiły się tak, jak poprzednio i wstaw aparat z powrotem. Paluch powinien wskazywać pierwszy cylinder. Jeśli masz z tym takie problemy, to...
A jakbyś miał poskładać silnik bez znaków to co wtedy?Patrz również na krzywki zaworowe na pierwszym cylindrze zawsze.
mam pytanie czy sterowniki boscha w mercedesie W202 da sie naprawiac, padło sterowanie na 2 cylindry. sterownik pod zbiorniczkiem dwie kosci i podcisnienie.
Dzięki to inaczej niż w tym co robiłem ale tam był 2.7 5 cylindrów chyba.
uszkodzony sterownik zapraszam na priv
Jest to układ PLD (czasami określany MR) Ze schematem będziesz mieć problem: na tej samej zasadzie działa Atego oraz Vario; są pewne podobieństwa w schemacie elektrycznym, szczególnie na podłączeniu małej wtyczki sterownika (służy ona do połączenia sterownika z pojazdem - zasilanie, CAN, rozrusznik) Duża wtyczka łączy sterownik z silnikiem - tu zaczynają...
Rok produkcji 2006 WDB9700211L150916 Dodano po 2 Silnik 4 cylindry OM 904
pracą cewek steruje sterownik siknika, (PMS), jest to częsta usterka w tym modelu. Da się to naprawić, ale trzeba rozebrać sterownilk silnika, i wymienic tranzystor kluczujący cewką (BUX127VDO) Jeżeli tego nie robiłeś ( jest to trudne!!!!) to może ci to zrobić np elektronika- Grabowski Ja pierwsze dwa ECU uszkodziłem-nie wiedziałem jak to rozebrać.
Za niska kompresja, nieszczelność w dolocie.
Jeśli dobrze ustawiłeś zawory (bo takie objawy występują przy zaworach) to problem może być z głowicą . należy sprawdzić ciśnienie cylindrów na zimnym i nagrzanym.
Taka decyzja nie dziwi przy wysokiej cenie podzespołu. Wysoka cena części to jedno, a niska wartość okapu to drugie, zwłaszcza że "Mercedes" to nie jest xD
Są stetoskopy dla mechaników, dysponując czymś takim ustaliłbyś na którym cylindrze stuka.
Witam. Mam bardzo duży problem z moim C240 v6 mianowicie auto traci moc poprzez zanik zapłonu na 3 cylindrze. Auto było u mechanika elektryka wszyscy są bezradni. Auto początkowo bardzo rzadko przechodziło w tryb awaryjny. Obecnie dzieje się to praktycznie przy każdym gwałtownym ruszaniu "klick down" również dzieje się to po dłuższym swobodnym przyśpieszeniu....
Silnik nierówno pracuje, luzując rurkę od wtrysku nie ma żadnej reakcji na silniku. Podstawiłem komputer sterujący silnikiem. Kupiłem drugi silnik, ze starego przełożyłem pompki i wtryski. W tamtym starym myślałem że silnik padł bo dostało się paliwo do oleju i jadąc silnik dostał maksymalnych obrotów, powstała ogromna ilość dymu za samochodem. jak...
Dymi na czarno- wyrażnie za dużo paliwa w stosunku do powietrza.Jeśli po naprawie jednego wtrysku kultura pracy silnika poprawiła się to wypadało by sprawdzić resztę (będzie bolało) jeśli chcesz nim jeżdzić.Sprawdż czy rozrząd jest dobrze ustawiony,ciśnienie na cylindrach.
A ciśnienie na cylindrach jakie jest?
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Cześć i co rozwiązałeś problem może jakieś wskazówki...
Silnik jest na kopółkach ?
Dlatego kolejny raz ci powtórzę jaka kasa tak regeneracja. Firma regeneracyjna się chyba przekwalifikowała z 1,9 TDI który można było naprawiać byle czym i byle jak a i tak to chodziło. Termostat otwiera się? Bo wygląda jakby łapało tłoki (albo brak chłodzenia albo zbyt ciasno pasowane tłoki/pierścienie, pewnie bez szlifu cylindrów).
Co jakiś czas musze wymieniac świece żarowa-problem jest tego typu ze to jest ciagle jedna i ta sama świece-na 4 cylindrze. Czy to normalne??
Witam chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach w mercedesie vito 112 2,2? Proszę o szybko odpowiedz. Dziękuje.
Albo uszkodzony wtryskiwacz leje do cylindra, co moze spowodowac nawet wypalenie dziury w tłoku. Metaliczny stuk = dawka bogata i czarno z tyłu.
Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach na początek.
czy ten typ mercedesa ma pływające tuleje bo prawdo podobnie są jakieś uszczelniacze na cylindrach po przegrzaniu silnika przepuszczają płyn
Olej się dolewa co cylindra ręcznie jak się robi próbę na mokro. Jak coś.
9144 - unit pump cylinder 2: smooth idle control within limit 9444 - unit pump cylinder 5: smooth idle control within limit
Jakie spalanie nie wiem bo czarna chmura dogania mercedesa (chmura czarna podobny objaw do zalewanych cylindrów). Turbo OK.
Wymień wtryskiwacz na drugim cylindrze , lub zamień miejscami , ewentualnie problem ze sterownikiem gaz benzyna .
stały problem w tych silnikach to: problemy z wysokim napieciem - uszkodzenia cewek, sterowanie cewkami - pada hybryda w sterowniku sterowanie wtryskiwaczami lewe powietrze ciśnienie i szczelnośc cylindrów przepływomierz
Hej Podpinam się mam identycznie ta sama sytuację tylko że vito.
jeszcze raz podziekował za wsparcie zamykam temat
Jaki tam jest automat do gaszenia to ja doskonale wiem. I wiem także, że potrafi czasem płatać figle. Ciśnienie w cylindrach sprawdzałeś?
A nie uważasz że ''zassanie'' oleju przez cdi w większym stopniu kończy się zatarciem silnika Niekoniecznie musi się zatrzeć. Turbina się skończyła i napompowała w cylindry.
Tak silnik ustawiony na 24 stopnie przed TO dla 1 cylindra . A te oznaczenia to na jaki kraj były robine (Polska -PL ).Ustaw na 24
Problem z tym samochodem polega na tym że silnik nie pali na pierwszy cylinder. Usterka pojawiła się nagle w czasie normalnej jazdy. Sprężanie na tym cylindrze 12 atm, świece nowe, blok z cewkami zapłonowymi ok. Ale nie pokoi mnie to ze na wyświetlaczu pojawia sie symbol klucza i 1000. czy może to mieć jakiś związek. Za wszelkie sugestie dziękuje. symbol...
Nikt nic nie napisał... No cóż... Usterką było przycięte kable od wtrysków idące przy belce przedniej...Sterują one również gazem...więc objaw na lpg jak i na pb... kable szły w peszlu więc nawet nie było ich widać... pozdr.
142 - czujnik ruchu igły tzn. wtrysk sterujący pierwszego cylindra. Uszkodzenie powoduje obniżenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika a co za tym idzie spadek mocy silnika.
Cylinder w górnym martwym punkcie cyklu sprężania a oznaczenie wałka rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem na obudowie łożyska wałka rozrządu Dodano po 55 Mercedes Sprinter 212D/ 312D/ 412D Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenie na wałku rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem...
Poczytaj o sterowniku HFM.
MR 5127 - pompa jednosekcyjna cylindra 2 - usterka zasterowania
Zawsze liczy się cylindry od strony rozrzadu. Zamień miejscami cewki lub na 1 i 6 daj inne cewki
zrób diagnostyke a nie odczytuj błedy. cisnienie paliwa, cylindrów, skład spalin?
Profilaktycznie napiszę, żebyś poczytał uważnie o napinaczu łańcucha i jego poprawnym złożeniu. Bo jak się nie wie o nim, to po kilkunastu km ukręca się wałek rozrządu
Za 600 można kupić silnik bez osprzętu. Tylko nie od cwaniaków z allegro tylko od normalnych ludzi. Kiedyś tych silników wywiozłem chyba z 10 na złom, kompletnych, bo nawet po 300 zł nie było chętnych. Blok nie ucierpiał ? Nie porysowało cylindra ? Wymiana 1 tłoka, do tego używanego z innego silnika to wdł mnie druciarnia.
Jednak V8, źle spojrzałem. Pierwszy czylinder to przedni prawy(od strony pasażera), przedni lewy to piąty. Regulacja zaworów: Mierzone na zaworze / dźwigni zaworu Gdy zawory przekrywają się w: regulować w: cylindrze 1 cylindrze 6 cylindrze 5 cylindrze 3 cylindrze 7 cylindrze 4 cylindrze 2 cylindrze 8 cylindrze 6 cylindrze 1 cylindrze 3 cylindrze...
Pewnie dziura w tłoku na drugim cylindrze.
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Tylko że na zmniejszonej przerwie chodzi jeszcze gorzej , zapłony wypadaja od razu po zapaleniu auta. Na fabrycznej przewie 1.1 auto chodzi na wolnych prawidłowo, zapłon wypada nie przy ostrym wciskaniu, lecz przy spokojnej jezdzie około 60km/h i obrotach 2 tys. Dziś jeszcze podmienialem wtryski od gazu ale sytuacja dalej bez zmian, cały czas wypada...
Stawial bym ze uszkodzony jest kompresor bardzo czesto peka rurka ssaca dostaje sie bezposrednio do cylindra kompresora brud, rozbierz kompresor sprawdz cylinder bedziesz mial odpowiedz! Pozdrawiam
Mam przypadek: silnik OM541 z 2011 roku i chyba wali olej prowadnicą, ale tylko na jednym cylindrze! Katalizator ledwo zipie ;p
Mam problem z wypadaniem zapłonu na wszystkich cylindrach w mercedesie e klasa z silnikiem 3.2 benzyna. Do tej pory były wymieniane cewki, świece, przewody WN i błędy dalej się pojawiają. Co dalej?
Warto sprawdzić kompresję. Miałem W124 i podobne objawy na jednym cylindrze. Przyczyną było gniazdo zaworowe z niewielką rysą (pęknięciem).Jeżeli świece grzeją i zimny nie pali na któryś cylinder to przeważnie winne jest słabe ciśnienie sprężania.
Panowie gdzie w W210 E200 1999 rok automat znajdują się cewki zapłonowe i ile ich jest i czy są one łatwo wymienialne bo na kompie mi wyskakuje,że cewka na 1 i 4 cylindrze podupada
Witam wszystkich, mercedes w202 1,8 kat sterownik VDO 022 545 87 32 po odpaleniu chodzi ładnie na czterech cylindrach wystarczy przegazować i wyłancza 2 i 3 cylinder i chodzi tylko na 1-4 , cewka podmieniona , śiwece przewody, masy i zasilania sprawdzone i podstawione dwa sterowniki i na każdym to samo, może ktoś z was miał już taki przypadek diagnoza...
Dziękuję za zainteresowanie problemem.Cewki zostały sprawdzone a nawet chwilowo zastąpione innymi.Obecnie podejrzewam że moduł został poważniej uszkodzony poprzez spalone tranzystory (robiły zwarcie miedzy kolektorem i emiterem).Teraz nawet na sprawnych tranzystorach nie pracuje jedna cewka a co za tym idzie para cylindrów.
ok, co z tym fantem zrobić, auto zrobiło się "mulaste" p.s. czy chodzi o pompo wtryskiwacz na 2 cylindrze ??
ciśnienie cylinder mercedes mercedes cylinder klasa wypadać zapłon cylinder mercedes
anoda magnezowy zamontować tyrystorowy moduł zapłonowy schemat napięcie baterii histereza
Niedziałająca blokada panelu w piecu Ariston - przyczyny i rozwiązania Nagły spadek mocy w Toyota Land Cruiser 3.0 diesel