Witam. I masz rację, śmiało możesz grzać ile chcesz nawet kilka minut, ale akumulator pózniej siada. Świece sa połączone szeregowo, a między nimi masz jescze takie spirale oporowe i jak długo grzejesz to część mocy, prądu, "odkłada" się na tych sparalach. Świec jest cztery, a piąta, czyli kontrolka powinna być zamontowana w desce, i powinieneś jej żarnik...
tak mocno że przyśmierdują lekko. Zawsze się grzały troszkę wolniej a tu 10 sekund i gorące są a auto nie odpala,więc chyba świece się nie grzeją,bo auto nawet nie chce odpalić. Dlatego wymonutiję te 4 świece połącze pierwsza swieca plus a ostatnia masa i bede wiedział co jest nie tak. Bo możliwe że świeca poszła już któraś. Druty nie powinne się odrazu...
W nawiązaniu do kwietniowego postu i po miesięcznych testach mogę potwierdzić: SUKCES :D . Dla wszystkich zainteresowanych problemami z odpalaniem porannym silnika OM642 ( pewnie i innych też) , którzy wymienili już milion części i dalej to samo informuję, że problemem jest słaba masa . Niestety wszystkie doświadczenia jakie robiłem są wbrew logice...
Czy to może być wina pompy? To może być wina wielu rzeczy. Zrobić diagnozę w warsztacie.
więc wymieniłem świece Najpierw trzeba było sprawdzić, czy faktycznie świece/świeca wymagały wymiany. Poza tym nie ma konieczności wymiany wszystkich. To nie są świece zapłonowe. W piątek na nowych świecach to samo No i teraz nie wiesz, czy winne były świece, czy może przekaźnik. Czy jedno i drugie - bo świeca mogła dostać zwarcia i spowodowała przepalenie...
na pewno nie pomoże ,ale zato pomoże zmierzenie miernikiem świec żarowych -bo masz przepaloną conajmniej jedna inne powody mogą też byc [sterownik itp] ale podstawą jest sprawdzić co napisałem
sprawdziłem 2 używki podobno sprawne Nie możesz sobie pozwolić na "podobno" - albo 100% dobre, albo się nie nadają. Najlepiej sprawdzić w innym aucie i wtedy masz pewność. Jeżeli jest faktycznie dobry, to masz sygnał, że jest coś nie tak z autem. Dobrze sprawdziłeś wszystkie obwody małej wtyczki? Nie masz założonego jakiegoś odcięcia zabezpieczającego...
Tam jest podawane napięcie akumulatora jako sygnał PWM z regulacją wypełnienia sterowaną przez sterownik silnika. Warto obejrzeć ten film by zrozumieć jak to działa. https://youtu.be/0nh60HmoZa0 Bez specjalnych narzędzi ciężko takie świece wysterować na stole by sprawdzić ile czasu im zajmuje nagrzanie się. Tutaj by trzeba było wysterować jakiś tranzystor...
Musisz uszczelnić układ paliwowy, wymienić wszystkie oringi, ew. zaworek zwrotny. Świece oczywiście sprawne i grzeją?
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Ma grzać jeszcze po rozruchu.Sprawdź tylko kontrolką jak długo.
Nic dodac nic ująć. Bez 50 i NTC też da radę tyle że będzie grzał za każdym razem!
A przekaźnik pod maską jeden się grzał To normalne. Nie ma co wymieniać podzespołów które działają. Żarówki też są gorące jak świecą. Pokaż jaki masz sterownik silnika.
Zasymuluj czujnik temperatury żeby widział -10 i wtedy sprawdź czas grzania.
Jeśli jest to pompa mechaniczna to ma dwie linki. Jedna do dawki wtrysku (czyli pedału gazu) a druga do wyłączania silnika. Pociągnięta - silnik pracuje, schowana - silnik stoi. Stary Mercedes 207D, którego kiedyś ujeżdżałem miał takie cięgno, do grzania świec, kręcenia rozrusznikiem i gaszenia silnika.
Mam pytanie,po jakim czasie po przekreceniu kluczyka świece przestają grzać ?
Masz warsztat i jeszcze nie sprawdziłeś dlaczego świece nie grzeją?
To okablowanie między świecami a sterownikiem.
Po przekręceniu kluczyka zaczynają sie grzać świece . Lampka kontrolna gaśnie a świece grzeją dalej . Prosze o pomoc czego to morze być przyczyna
W moim przypadku po odpaleniu świece grzeją 4 min. Świece grzeją - czy tylko świeci kontrolka???
Ale można tak trochę pojeździć? Jak auto jest rozgrzane to nie ma już potrzeby grzania świec?
Popalone świece albo sam przekaźnik świec żarowych. Taka prostokątna plastikowa paczuszka, gdzieś koło serwa chyba z tego co pamiętam. Częsta usterka tych aut.
Nie sprawdzaj napięcia, skombinuj amperomierz cęgowy DC i zmierz prąd. Czasem maja wspólne zasilanie - wtedy od strony zasilania co świeca prąd będzie mniejszy o prąd poprzedniej. Jak trudny dostęp, można zapiąć na przewodzie od akumulatora tylko wcześniej zmierzyć pobór bez grzanych świec, potem ze świecami i odjąć.
Te twarde, to 5 stów za mały komplecik.. Ja ze swej strony widzę tylko to wiercenie, pomijam jakieś techniki wodne, czy plazmowe. Kiedyś tam ostrzyłem wirtła widiowe i wierciło to jakoś, zaś gorsze wiertła, grzałem do różowa i hartowałem w zimnej wodzie, wierciły, ale były kruche- ale wierciły.
Nie musi to być świeca, może być sterownik świec, sczytaj błędy, bęziesz wiedział na 100%
świeca któraś nie grzeje też tak miałem :)
Był temat na forum. W skrócie trzeba dać dodatkową masę na głowice silnika. Brak masy niewłaściwe grzanie świec żarowych trudny pierwszy rozruch silnika.
Następna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to czujnik temperatury silnika - jak będzie fałszował to sterownik nie załączy grzania świec i stąd problem z odpalaniem.
spróbuj podstawić drugi przekażnik świec może być tez używany ale sprawdzony
Sterowania silnika,grzania świec żarowych i rozruchu.
Witam podbijam temat u mnie w mercedesie 2.9 td vario612d jest to podobnie. Jak włączę zapłon świece grzeją około 30s jak odpalę grzeją cały czas, przekaźnik sprawdzony wiązka też nawet podmieniałem ecu. co może bycz przyczyną
Niestety autopsja;] Miałem problemy z musowym kilkukrotnym grzaniem świec póki maszyna odpałiła...
Po pierwsze sprawdzasz pobór prądu przez świece, bo tak na prawdę nie wiadomo czy grzeją. Dodano po 35 silnik traci olej przez turbinę ??????????? Dodano po 37 Jak? Po wykręceniu świec żąrowych - odpowiednim miernikiem DOkłądnie tak. Na zimnym silniku z rana.
To tak ma być, pomierz ten rezystor.
mam takie pytanie zwiazane z webastem> czy swieca grzeje cały czas pracy webasta , czy tylko podczas startu >> ??
Ok 15A przy grzaniu świecy.
Też wydaje mi się że jedna nie grzeje i chce je wymienić tylko nie wiem czy wracać do oryginału i zakładać te z pentelką czy takie jakie mam teraz. Które rozwiązanie lepiej grzeje?
Sprawdź czy grzeją świece,kompresje też możesz sprawdzić.
Można, on tylko odpowiada za wygaszenie kontrolki. A co się u ciebie dzieje, świece nie grzeją czy co?
U mnie był podobny problem, bo świece grzały dopiero poniżej 3st.cel. ale dołożyłem u elektryka płomieniówkę i pali bezproblemowo. Przecież autor pisze że silnik ZI a nie ZS. Lambda do palenia nic nie ma prawdopodobnie mieszanka nie jest wzbogacana do odpowiedniej wartości. Ile pokazuje czujnik temperatury? Jakie jest ciśnienie paliwa przed startem...
Ja mam taki sam objaw , właśnie dzisiaj wymieniłem wszystkie 5 na nowe Boscha i usterka nie ustąpiła, jest tak samo jak przed wymianą, tzn . po przekręceniu kluczyka kontrolka grzania nie świeci, zapala się po uruchomieniu silnika, co może być jeszcze nie tak ???
Korzystając z okazji zapytam: Czy jest coś takiego jak kody migowe błędów w Vito TD 1998r?? Jak to odczytać? Nie ma czegoś takiego. To już nie ten rocznik i nie ta technika :D Odnośnie tematu: Są dwa rodzaje układów wtryskowych i dwa rodzaje (w związku z tym) przekaźników świec żarowych. Pierwszy ma opis na sterowniku silnika jako MSA 15, i ma całkowicie...
witam ja również nie mam mocy, jest to przerobka anglika, wczesniej bylo ok nawet po przerobce ,..zapala sie czasami kontrolka od grzania świec, 80km/h włacze 5 bieg i zero rozpędu, jest bardzo słaby czasami 3000 obrotów a czasami 4200,
Świece wogóle grzeją, nie zostawiłeś szmaty w dolcie? ssie wogóle dolot?
Niestety ten układ nie pasuje, po podłączeniu od razu jest zapłon i grzanie świec, nie działają kierunkowskazy, wycieraczki i nawiew, może ma ktoś kaczkę po 89 roku, bo kombinacji podłączeń jest sporo.
Są samochodowe przekaźniki a właściwie to sterowniki do świec. Np z mercedesa, peugeota lub citroena można coś za grosze znaleźć. 4 świece zwykle obsługują,a nie wiem ile masz zamiar tych świec zasilać. No i nie wiem jak masz zamiar to urządzenie zasilać na postoju, tzn z jakiego źródła żeby jeszcze prądu na rozruch samochodu wystarczyło po dogrzewaniu....
Dzięki sprawdzę ten moduł, świece nowe, okablowanie też.. Dodano po 8 a może wiecie gdzie się ten moduł grzania świec znajduje w tym autku?
poruszałem dzisiaj przekaźnikiem koło abs-u i odpalał normalnie. To nie jest przekaźnik, tylko takie duże złącze i faktycznie m.in. idzie tam przewód do rozrusznika. Trzeba to rozłączyć i zapuścić czegoś do czyszczenia styków.
Kolego nie ma grzania na wszystkich świecach czy tylko na tej jednej ?
zaawansowana technologia. Samoróbka jakaś. Mam schematy, nigdy nic takiego, nie było to fabryczne wyposażenie. Miałem Mercedesa 180. Elementem grzejnym świecy żarowej był drut oporowy. Obecnie, są wyrafinowane spieki ceramiczne i sterowanie elektroniką. Grzeje tyle ile potrzeba i to bardzo szybko. Ot i cała tajemnica.
grzać świeca mercedes kontrolka grzać świeca mercedes mercedes grzać
sterowanie mikroprocesorem niska wydajność klimatyzacji podkowa kominek
zestaw wkretakow precyzyjnych czyszczenie kondensacyjnego
Sterowniki Panasonic CF-54 Mk2 Windows 10 Pro 22H2 Brak podświetlenia w radiu Mercedes Klasa E - przyczyny i rozwiązania