Błąd ten oznacza problem z ciśnieniem płynu hamulcowego na tylnym lewym zacisku, często wina leży w ugnitych przewodach hamulcowych z tyłu. Błąd pojawił się dlatego, że komputer SBC zauważył minimalny spadek ciśnienia. Na star diagnosis można też sprawdzić ile jeszcze zostało z pompy sbc, jeżeli zbliża się już "koniec" trzeba wymienić szczotki w silniku...
Pominięty korektor siły hamowania. Mam nadzieję że wiesz czym to grozi. Zregenerowana pompa hamulcowa, Sprawdzić jeszcze raz. Dodano po 37 a tylne koła można obrócić mimo wciśniętego pedału. Płyn dociera do tyłu? Dodano po 29 Masz ABS?
Mercedes Vito W639: Pomiar hamulców tylnych na rolkach jest prawidłowy, ale na drodze tył nie hamuje. Co może być przyczyną? Sprawdź układ hydrauliczny, mechaniczny i ABS/ESP.
Upalony czujnik ciśnienia w owym modulatorze. Tam masz dwa czujniki ciśnienia po jednym na strone i jeden z nich do wymiany.
A instrukcje jak z czytać błędy.
A jakie klocki kolega założył może to być wina klocków. Czasem te tańsze są tak twarde że momentalnie pałą tarcze. Druga sprawa to płyn kiedy wymieniany? może być stary i też robić komedie. No i podstawowe pytanie czy na pompie jest napis SBC ? I jeszcze jedno czasem magikom udaje się przy wymianie klocków poskręcać przewody hamulcowe tak że się blokują.
Skoro ma ABS to ten korektor można śmiało wywalić. Ja reguluję szczęki w ten sposób, że najpierw luzuję linkę całkowicie. Potem kręcę bębnem i szczęki ustawiam tak, żeby lekko ocierały, ma być słyszalne ocieranie i lekki opór. Ale bardzo lekki. W kaczce osobno reguluje się obie szczęki, więc ja reguluję jedną, potem cofam o kilka ząbków, ustawiam drugą...
Proszę bardzo : BS 7190 Awaria redundancji przy module regulacji ciśnienia osi przedniej.
Mercedes Actros mp2 po nacistnieniu pedału hamulca ucieka mi powietrze zaworem i blokuje hamulce
Pierwsza rzecz to czy czujesz że dźwignia ręcznego puszcza powietrze? Jeśli tak to trzeba zlokalizować zawór przekaźnikowy od ręcznego. Przy słownikach hamulców tylnych kół masz po 2 przewody, jeden to od hamulca roboczego (przychodzi od pedalu hamulca po przez korektor siły hamowania ) drugi to przewód od ręcznego który idzie do zaworu przekaźnikowy...
Prawdopodobnie masz problem z zaciskami hamulca.
Po wymianie przeprowadzono test jazdy i zweryfikowano bł?
Czujnik masz na 1 tylnej osi. Sprawdź moze kable się przełamały. Sterownik FR kostka X3 15 pinowa pin 5 przewód liliowy i pin 9 przewód liliowo biały. Łatwiej jest sprawdzać na połączeniu kabina-rahmen X6.1 pin 1 i 2
EGR został wyczyszczony i wyłączony.
Niczego nie zblokuje. To tylko informacja obsługowa.
A co może być przyczyną drgań po wciśnięciu hamulca (na postoju także)? Czy regulator podnoszenia lamp ma jakiś wpływ na hamulce?
SZCZERZE NIE ODPOWIEM CI PONIEWAZ NIE ZDRADZIL MI TEGO BO UZNAL ZE POJADE DO SERWISU I W ZLOSCI IM WYGARNE CO O NICH MYSLE I CO BYLO NIE WIEM SKAD JESTES?ALE MNIE POMOGL MOZESZ SOBIE WYOBRAZIC JAKI TO BYL PROBLEM JAK SAMOCHOD ZE 100 L. ZBIORNIKIEM ROBI TYLKO 500 KM FELGI CZEWONE ZE NIE WSPOMNE CO MUSIALO SIE ZROBIC Z LOZYSKAMI
A hamulce sprawdzone?
Dzień Dobry. Mam problem z ACTROSEM 1831 z 2002r wyskakuje mi zmiana siły hamowania podczas jazdy KOD BS i zblokowało hamulec ręczny
Witam mam problem z actrosem ogranicza obroty do 1500 i ani grama więcej stało się to podczas jazdy gdy siadla podstawa osuszacze i zablokowały hamulce
Jakieś propozycje jak można to naprawić ?
Czy błąd BS8690 może mieć bezpośredni związek z blokowaniem bądź częściowym przyblokowaniem kół osi tył? Mam wrażenie że nieraz delikatnie "trzymają" mi hamulce.
właśnie szukałem odpowiedzi o podobnym problemie - słaba skuteczność hamowania.. u mnie jest tak, że przy wyłączonym silniku pedał hamulca jest dosyć twardy a po uruchomieniu silnika pedał zaczyna pomalutku wpadać tak jakby m-dzy sekcjami pompy płyn się przelewał.. ale bardziej podejrzewam serwo Tak jak kolega syczy mi kiedy "podpompowuje" hamulce tak...
Sprawdź hamulce 2 i 3 osi. Pewnie masz zjechane okładziny.
Mi chodzi o to czy jest cos co steruje tymi cisnieniami? Przeciez vacum nie możliwe żeby było wadliwe jak hamulce SA jak brzytwa.
odpowietrzałaś hamulce może to być przyczyna
Witaj. A co to za kody usterek, bo nie siedzę w Mercedesie. Czy wykluczasz niefachową ingerencję w hamulce ? Znam ten komunikat, ale nie z Mercedesa.
Po objawach można jedynie domyślać się! Musi kolega trafić na diagnostę, który podejmie wyzwanie. Podstawa to musi mieć wiedzę, sprzęt i być dociekliwy. Na serwis ,raczej bym nie liczył. Hamulce, nie blokują? Są sprawne , sprawdzone?
Witam! Mam problem z przednimi hamulcami w Mercedesie W 124! Gdy jadę 20km po jakimś czasie hamulce przednie zaciskają się i samochód po woli zaczyna zatrzymywać się, klocki hamulcowe wymieniłem tynie hamulce tak nie zatrzymują się i nie wiem co może być tego przyczyną. PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC!!! :| :D
Od czego zacząć? Od zmiany komputera albo od spisania błędu z wyświetlacza. Chodzi oczywiście, o sterownik BS.
To jest podzielone na 3 grupy. Wiem tylko że koncentrator blisko złącza OBD to ten najszybszy CAN, czyli wszystko co związane z napędem i bezpieczeństwem jazdy (silnik, skrzynia, hamulce, poduszki powietrzne itp.), najprościej odpinać po kolei i patrzeć z czym zginie komunikacja.
Sterownik to ostatnia rzecz, jaką należy dotykać. Na początek do dobrego mechanika i niech posprawdza, czy wszystko w porządku z kołem, czy nie ma jakichś oporów toczenia, czy zacisk nie jest chwycony. Dobrze by było wjechać na jakąś stację diagnostyczną i sprawdzić hamulce na rolkach [najlepiej przed wizytą u mechanika]. Przy oporach toczenia różne...
Też tak miałem juz kilka razy. Po postoju nocnym i takiej pogodzie mglisto-wilgotnej pierwsze hamowanie i jakby tarcze były pokryte smarem, zero skuteczności i adrenalinka przed skrzyżowaniem :) . Ciekawe że ulewa albo zwykły deszcz nie dają tego efektu. Po kilkudziesięciu metrach to mija i już hamulce są normalne.
No tak to nic się nie da nawet poradzić. Jak go będziesz miał to wtedy opisz co z nim nie tak. Może po tym roku stania tylko hamulce trzymają.
Nie dziaduj! Kup nowy za 200 zł. Hamulce to nie tylko twoje bezpieczeństwo.
Stare mercedesy dostawcze miały hamulce na podciśnienie i pod ramą były dwie butle, wężyk i czujnik podciśnienia do kontrolki na desce. Czujnik z takiego mercedesa mozna kupić trzeba znaleźć jego nr katalogowy. Czujnik ten nie miał regulacji. Amerykańskie auta (nie wszystkie) mają czujnik podciśnienia w serwie i dodatkowo montowane elektryczne pompki...
Witam. Błąd 7395 oznacza: Modulator osi tylnej: pomocnicze sterowanie ciśnieniem. Proponowałbym zmierzyć mechanicznie jakie ciśnienie jest na złączu pneumatycznym nr 4. Jest to złącze sterujące. Jednak jeśli w momencie odpięcia modulatora zaczynają działać światła stop to może być problem, że tylny modulator robi zamieszanie i wpływa na sterownik EBS...
Przepraszam wszystkich! Nie widzę samochodu, nie mam żadnych danych-ksiązek itp. PYTANIE: jakie hamulce tylne ma Mercedes 190 E 2.3? Tarczowe ? Bębnowe? I jak jest realizowana funkcja hamulca ręcznego? Proszę o pomoc.
Przy siłowniku nie ma żadnego czujnika. Wspomniany czujnik jest na ramie, w okolicy zaworów tylnej osi. Wystarczy zdjąć z niego wtyczkę i wsadzić do niej kawałek drutu. Włożony - kontrolka świeci, wyjęty - kontrolka gaśnie.
Zdejmij bębny i zobacz jak wyglądają ślady na szczekach. Czy pracowały całą powierzchnią czy tylko częścią. Coś mi się kojarzy sprzed lat, nie pamiętam tylko czy merc czy beemka. Były dwie średnice szczęk. Różnica rzędu 2mm, trw nie pasowało za to najtańsze ABE z intercarsu hamowało jak wściekłe. Zmierz dokładnie średnicę bębna i faktyczną średnicę...
Gdzie tam masz pedały - podłoga, czy gródź? Jak podłoga, to zapomnij, że zamontujesz serwo. Trzeba przerobić na podwieszane. Serwo da się zamontować i montują przeróżne. Najczęściej od tego, co akurat pod ręką - mercedes, żuk, sierra... Poprawi to trochę pracę hamulców, ale cudów nie oczekuj. Bo to słabe hamulce. Zresztą jest o tym bardzo dużo w sieci....
A czy hamulce się ostatnio nie pogorszyły?
Sprawdź czterodrożny i zawór sterujący /tzw. szybkiego odhamowania/. Zmierz ciśnienie w układzie pomocniczym i szczelność siłowników w obwodzie postojowego. Nie sugeruj się wskazaniem zegarów. Na wyświetlaczu nie masz podglądu ciśnienia powietrza w układzie pomocniczym.
Witam Mam problem, otóż w Mercedesie W124 94 r. po demontażu zegarów i założeniu palą się wszystkie kontrolki na desce. Dodam, że podczas demontażu wypięła mi się ta kostka na 15 pinów i wszystkie piny wypadły, ale złożyłem to wedle schematu. Ma ktoś jakiś pomysł, co się mogło stać i co sprawdzić? pzdr AI: Czy możesz potwierdzić, z jakiego schematu...
Może ta strona będzie pomocna: http://mb201-124.eu/topic/2417-w124-regu...
Jest jeszcze taka kwestia, że gdyby tłoki zacisków za bardzo by się cofały (dotyczy to również szczęk w hamulcach bębnowych) to tracilibyśmy połowę skoku pedału hamulca na ich ponowne dopchnięcie do tarczy/bębna. Swego czasu Mercedes do spółki z Boschem wymyślił "inteligentne" hamulce, które same co jakiś czas dosuwają tłoki po to aby osuszyć tarcze...
Regulacja jest w miejscu gdzie spotykają się linki prawego i lewego koła. Na obrazku linka przednia. https://obrazki.elektroda.pl/3040305100_...
Jeszcze dziś to sprawdzę i dam odpowiedź ;) Mam nadzieję, że to tylko hamulce a nie jakaś poważniejsza rzecz :)
Witam. Może już ktoś miał taki przypadek. Po puszczeniu hamulca nożnego w przednim kole słychać puknięcie.Mercedes 814.
Witam chciałbym prosić o dokładny schemat wymiany linek hamulca ręcznego. Również prosiłbym o schemat wymiany rączki hamulca ręcznego, i redukowaniem napiętości linek.
Zajrzyj do sprzęgła oraz przy okazji do hamulca
Ale czy ten czujnik byłby powiązany z tym pedałem hamulca ???
widzę tylko 3 od ręcznego . Nie ingeruj w hamulce lepiej podłącz się pod fotel. Może trochę więcej rozbierania ale masz pewność że hamulce nie siądą z winy sygnału.
Witam Państwa;) mam od jakiegoś czasu Mercedesa A160 W168 i borykam sie z problem miękkiego hamulca uklad odpowietrzony przod hamulce komplet nowe brak wycieków ani nie ubywa płynu..mianowice problem jest taki ze za kazdym razem jak nacisne 1 raz hamulec to jest tak jak by miekszy i nizej spada za 2 razem zaraz wysoko lapie za kazdym razem tak jest...
klocki i tarcze są nowe na każdym z kół, a komunikat dalej się wyświetla na a3. właśnie a3 pracował nieprawidłowo (potwierdzone na rolkach na skp) i dlatego pokazywał się ten błąd. Teraz hamulce pracują prawidłowo (także potwierdzone na rolkach) a komunikat dalej świeci. Prosze o informacje i pomoc o jego usunieciu
No w moim przypadku najpierw padła lewa, ale zaraz po krótkim czasie padła prawa, ponieważ musiała dźwigać ciężar całego tyłu. Auto mam z 2006 i poduchy jeszcze w oryginale były, więc miały prawo się zepsuć. 700zł kosztują od chińczyków oryginalne dwa razy drożej. Też kupiłem zamienniki firmy Kamoka coś po 750zł za sztukę, na razie drugi miesiąc już...
Mam ten sam problem, czy ktoś znalazł rozwiązanie?
gdy diagnozuje silnik wyskakuje mi błąd P2203 I PO500 A hAMULCE c1401 i C1102 wiec nie wiem czy czujnik Abs JEST BŁEDEM p2203 ?
Witam mam kłopot z mercedes w 202 2.0d automat 95r, przy ruszaniu ,dotyczy to tylko do przodu (D) muszą być maksymalne obroty i po 10 sekundach rusza. Natomiast do tyłu nie ma problemu, puszczam hamulce i rusza. Dodam że jak ruszy do przodu to później już jedzie.
Brak napięcia b czyli nie działa modulator tylnej osi do sprawdzenia wiązka elektryczna ewentualnie podmiana modulatora
Sprawdź tylne siłowniki mogła pęknąć membrana pomiędzy ręcznym a głównym hamulcem
Witam serdecznie. Mam problem z hamulcem postojowym w Mercedesie C117. Raz się zapala i gaśnie w czasie jazdy, a raz pali się cały czas. Jaka może być tego przyczyna?
Popatrz gdzie syczy
A pompa paliwa od 2.0 powinna chyba dać rade. Zniszczysz sobie silnik, pod obciążeniem, nie da rady, będzie mieszanka za uboga i powypalasz zawory. pompa pasuje też od W124 2.6 i 3.0 benzyny, kup całość, dwie pompy i filtr, z koszem, przewodami itd... Zobacz w sieci jak to wygląda i jakie są różnice. 2.6 mogło już być na dwumasie Nie spotkałem się...
A nie przycieły sie hamulce albo nie poszła zbierzność? Gaznik nie ma wpływu na LPG.
Sprawdż przełącznik STOP przy pedale hamulca.
Jeżeli wymieniłeś tylko jedną tarczę wraz z klockami to różnica siły hamowania może wynikać z różnic materiałowych w tarczach i klockach.
W czujniku stopu przy pedale hamulca.
Jeśli teoretycznie wszystko działa jak należy sprawdź czy np. hamulce nie trzymaja, wtedy powyżej 100 km / h też nie pojedziesz i będzie muł.
Zawór zabezpieczający jeśli manetka ręcznego niema powietrza. Dodano po 2 Nie doczytałem Sprawdź następny zawór za manetkom powinien być zawór przekaźnikowy przepuszcza na sterowaniu i cofa do manetki.
Kolego jeżeli chodzi o czujnik płynu to najpierw połącz te dwa przewody od niego i zobacz czy kontrolka zgaśnie ( oczywiście jeżeli jest NC). Jeżeli jest NO to wypnij jeden przewodów i sprawdź stan tej kontrolki. Podobnie z hamulcem.
Wielkie dzięki! Jeszcze świeci się czerwona kontrolka i strzałka wskazuje hamulce ale o tym już czytałem, że prawdopodobnie czujnik zużycia klocków niedomaga.
poszukaj tu na forum sa do sciagniecia instrukcje obslugi
Miałem kiedyś W 124 a potem e34 . Zdecydowanie wolę BMW. Lepsza trakcja , hamulce , tylko ,że e34 to raczej w benzie bo TDS niezbyt udany.
Jaki kod usterki był generowany przy "migającym check-u"? Jakie ciśnienie powietrza miałeś w układzie wg odczytów z systemu SCR? Czy było mierzone ciśnienie manometrem, a jak tak to ,w którym miejscu? Jak mechanik używa TEXY, to ta całkiem nieźle dogaduje się z Axorem 2, a w kartach systemów w temacie MR jest też wątek o SCR. Informacje mogą być pomocne,...
Ile przejechane na klockach?
3123 Zawór ABS I osi lewa strona - zwarcie z plusem na styku 3 lub przerwa na X2 6/3 4244 Czujnik ABS osi tylnej z prawej strony - zwarcie 5341 Czujnik zużycia klocków osi tylnej z prawej - zwarcie z masą 7296 Czujnik ciśnienia w module regulacji ciśnienia osi przedniej - nieprawidłowe wartości /sprawdź wtyczki na pedale hamulca/
Witam. Kolega dobrze opisał Ci regulację ręcznego, ja chcę dodać, że jest jeszcze jedna regulacja w vitku. Jest pod samochodem w tylnej części w miejscu gdzie rozchodzą się linki na oba koła, jeżeli linki nie były nigdy wymieniane są z pewnością rozciągnięte i nawet dokręcenie regulatorem przy szczękach do opory nic nie pomoże. Jak nie pomoże regulacja...
Uszkodzony hamulec postojowy w naczepie lub problem z połączeniem powietrznym czerwonej klamki naczepa pojazd. Zrób zdjęcia zaworów .
Mam problem z Mercedesem Atego 1217 1999r mianowicie po zgaszeniu auta kluczykiem nie gasną kontrolki Abs i hamulce oraz zegary od powietrza nie opadają. Jest jeden sposób aby wygasić zegary.. mignąc światłami drogowymi lub zatrąbić (nie zawsze) lecz po pewnym czasie kontrolki na nowo się zapalają i rozładowują akumulatory. Odłączenie stacyjki, zmiana...
Dziś dopiero zajrzałem na Elektrodę. Doprawdy nikt nie potrafi podpowiedzieć? Czujnik wygląda identycznie jak dwa czujniki wkręcone po bokach zaworu czterodrożnego. Może znajdować się na rozdzielaczu powietrza umieszczonym na tylnym moście lub przy zaworze "szybkiego odhamowania", zawory te z reguły montowane są wewnątrz ramy po lewej stronie, blisko...
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Pomiar składu spalin i podgląd parametrów w ECU (temperatury,czas wtrysku itd) Hamulce luźne nie trzymają? Vitek z 2 tony będzie miał prawie.
Jak kiedyś strucle kupowałem ( znaczy funkiel nówka nie śmigania ) to na wyjazdowych tablicach. Zawsze przegląd zaliczał, ważne by miał hamulce i brak jakiś dużych wycieków. Na blachę nie zwracali uwagi.
Masa. .
Producenci zakładają, że akumulator w aucie ma wytrzymać 4 do 5 lat. Jedem wytrzyma rok drugi 8 lat. Im mniej będziesz do niego zaglądał tym lepiej (ale o nim nie zapomnij). Ma być odpowiedni poziom elektrolitu, odpowiednie ładowanie i to wszystko (chyba, że auto będzie nie używane dłużej niż trzy miesiące trzeba go co jakiś czas podładować, lub gdy...
Wybacz nie znam się aż tak ale ja napisałem że zginęły mi ABS a hamulce są dobre więc cylinderki przewody nie mają na to wpływu jak się mylę to mnie popraw
Witam mam mercedesa 190 z silnikiem diesel z 1987r. Mój problem polega na tym, że nie działają mi tylnie hamulce. Stało sie to tak, że przy wymianie klocków pękła mi rurka hydrauliczna od lewego koła. kupiłem więc 3 nowe i po tym wszystkim cały czas sie świeci czerwona dioda z wykrzyknikiem ( Zdjęcie w załączniku ) i nie działają mi tylnie hamulce....
trzeba wyjac skrzynie i od strony sprzegła w obudowie odkrecic pokrywke (kolo wałka sprzegłowego po lewej str. ) i wymontowac tarczki i zz\łozyc nowe skrecic i przeprowadzic wprowadzanie sprzegła i skrzyni Koło wałka sprzęgłowego jest po środku, a wałek pośredni z hamulcem jest po prawej stronie skrzyni. Skrzynie trzeba postawić pionowo, kielichem...
Hamulce mam w dobrym stanie. Miałem wymieniane rurki od hamulców. teraz jest też nowy płyn.
Tak dam rade, wrzóce N i pchne go. Już kiedyś sprawdzalem czy gdzies hamulce nie złapały, geometria ustawiona przód tył, powietrze w kołach ok.
Czy kontrolka zaciągniętego hamulca pojawia się po jego zaciągnięciu? Jeżeli nie - to masz odpowiedź.
Jeśli alarm jest na kościach ze zmiennym kodem to zreserowaniu uległa kość w centali (dziwne bo powinna miec dodatkowe podtrzymywanie lub pmięć eeprom). Trzeba zsynchronizować kod nadaany przez pilota z centralką. W centrali (jeśli to to) jest przycisk (może byc zworka) do resetu, resetujesz, wysyłasz kod z pilota i układ działa po zsynchronizowaniu...
Pamiętam podobne uszkodzenie, hamulce przednie nie hamowały światła stopu nie świeciły a urzadzenie diagnostyczne pokazywało że tył nie hamuje , całe sterowanie poszło do wymiany i problem znikł , jedyne co pomagało bez wymiany to przyłożenie palca do któregoś tranzystora z świateł . Może to coś pomoże ale wątpie
Ten przycisk wymusza podnoszenie i opuszczenie osi, żeby opuścić oś przytrzymaj jakieś 5 sekund i zależnie od ciągnika można to też zrobić pilotem (daf) lub trzy razy wcisnąć hamulec (mercedes mp4, nie wiem jak jest w nowszych).
Ciekawe co kolega piszę, widocznie system EBS z 1998roku jest już nie używany w nowych autach ;) http://inform.wabco-auto.com/intl/pdf/81... I myslisz ze za pomoca CAN-a jestes w stanie sterowac hamulcami w samochodzie ? Dobre sobie ;-) A widział kolega jak sie "rozblokowuje" hamulce w nowych mercedesach komputerem diagnostycznym...
Po zablokowaniu hamulca nożnego w pozycji wciśniętej spróbowałbym popuścić przewód hamulcowy na tył przy pompie ABS, jak pojawi się płyn to znaczy, że coś jest nie tak w przewodzie na tył. Mówisz, że: w układ jest wpiety hydrauliczny ręczny może w tym jest problem, zamienione przewody, albo jakiś zawór odcinający tylne hamulce? Przed problemem hydro...
Po zakupie wymienione wszystkie filtry, oleje, płyny, hamulce, elementy zawieszenia. Po jeździe autostradą silnik chodził jak mały traktorek bezposrednio po zakupie chodził dobrze?
Może być włącznik stopu. W serwisie jakieś 40pln i można go samemu wymienić, jest zaraz pod pedałem hamulca, ale faktycznie diagnostyka mogła by pomóc.
Są 4 przyłącza: 11, 12, 21, 22 Taki zawór: https://allegro.pl/oferta/zawor-glowny-h...
Zrób na osobnym wyłączniku....a poza tym powinien przód reagować chyba na hamulec....
hamulce mercedes mercedes atego hamulce mercedes actros hamulce
biblioteka borland kasowanie renault laguna baofeng kabel
orange światłowód orange światłowód
Zamiana tranzystorów GT402 na GT404 w Spidola Seat Leon 2017 2.0 TDI - Usterka czujnika różnicy ciśnienia DPF