2 lata temu wymieniałem na nową - kupioną na allegro razem z "fajką" 115zł wpisz na allegro w wyszukiwarce któres z tych słów Mercedes rozdzielacz wtrysku kalosz kołnierz Dodano po 1 sam wymieniłem - godzina roboty doóki tego nie wymienisz gaz będzie strzelał Dodano po 51 sprawdzałem podrożało - 134zł + przesyłka Dodano po 7 przy wymianie - najpierw...
Pomijając te '' elektrozawory'' na których nie ma prądu powinien zapalić bez ich udziału , należy sprawdzić czy rozdzielacz poda paliwo na wtryskiwacze , może być zatarty , niska wartość ciśnienia paliwa .
Tak , zatarty /wisi/ tłoczek rozdzielacza napędzany klapą spiętrzającą. Może też być niewłaściwa pompa paliwa - małe ciśnienie.
Klapa spiętrzająca chodzi , czy wisi? - sprawdz palcem. Zawór , to napewno elektrohydrauliczny regulator ciśnienia w głowiczce rozdzielacza.
To jest nastawnik elektrohydrauliczny, ten z boku rozdzielacza.
Sprawdziłeś ciśnienie paliwa? Masz podane co należy sprawdzić , po kolei. Tak może być uszkodzony - zapieczony tłoczek rozdzielacza , elektro - hydrauliczny regulator ciśnienia i jak wcześniej podpowiadano "gumiak" pod rozdzielaczem pęknięty. Ciśnienie paliwa jest bardzo ważne , ponieważ wtryski otwieraja się pod wpływem odpowiedniego ciśnienia , natomiast...
Zawsze musisz dostroić skład mieszanki - nawet po przerzuceniu wtrysku do takiego samego pojemnościowo silnika.
Jeśli na wtrysku KE-Jetronic, to albo na łatwiznę - odcięcie pompy, co z czasem powoduje zatarcie tłoczka rozdzielacza, albo poczytaj/poszukaj na forach Mercedesa o STOP-KE (w Mercedesach był praktycznie identyczny wtrysk)
ok nie pytam o naprawę:D Ale może znasz przyczyny takiego uszkodzenia? Może to praca wtrysku na sucho po nieprawidłowym montażu LPG? Może zbyt rzadka jazda na paliwie? Może strzał gazu? Zanim zaczne szukać nowego rozdzielacza lub całego wtrysku chciałbym znac przyczynę.
Manometr do 10bar z nyplami musisz mieć i porządne opaski i węże.. Wpinasz się w dojście do rozdzielacza lub pod wtrysk rozruchowy.Sitko masz w rozdzielaczu tam gdzie dojście(jak juz nie wydłubane).
I nadal lipa nioodpali za nic Doszłem do wniosku że to raczej rozdzielacz wtrysku bo pokusiłem się wkońcu przełożyc o d drugiego i odziwo zapalil odrazu
emeryt2<<<< jak nie wiesz o co chodzi to się nie udzielaj, a nie zbierasz punkty na denerwowaniu ludzi, a już kilka było takich postów!!!!. Czemu nie szło paliwo na wtryski jak dochodziło na rozdzielacz? Mam jeszcze takie pytanie, czemu to jest wtrysk mechaniczny skoro idą przewody na wtryski ?.
Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli Mercedes W124 230E ma wielopunktowy , mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic....
miał wysokie obroty zawieszony regulator obrotów ,nieszczelny dolot, uchylona/wygięta klapa rozdzielacza od strzału lpg itp. Nie wtryskiwacze.
No i znalazłem z tłoka rozdzielacza wydostaje się paliwo prosto do kolektora dolotowego ,wyciek rośnie w miare nagrzewania się korpusu i stąd załócenia w pracy silnika.
Tzn że wtryskiwacz cały czas wtryskuje paliwo nawet w suwie wydechu ? Uprzedzę Twoje pytanie - tak, tak to działa. Wtrysk pyli przed zawór ssący, dlatego może robić to cały czas. Jak ktoś rozbierał rozdzielacz paliwa to na 90% nadaje się na złom.
Mercedes 124 2,3 system wtrysku jak w temacie. Silnik zalewa się benzyną. Sprawdziłem, że nie jest to wtryskiwacz rozruchowy, raczej nie wtryskiwacze robocze ponieważ zalewa wszystkie cylindry, tłoczek w głowicy rozdzielacza paliwa chodzi bez zacięć. Po zatrzymaniu rozrusznika słychać jak do wnętrza kolektorów psika przez chwilę paliwo.
Jeżeli to nie jest klasyczny aparat zapłonowy tylko jest czujnik położenia i jakiś sterownik (gaźnik, wtrysk ?) to taka przeróbka jest niby wykonalna, ale wyeliminuje regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
tzn tak, pompa działa ponieważ jak odkrece przewód paliwowy od "tego systemu wtryskowego, co jest nad kolektorem (rozdzielacza) bo nie wiem jak sie on fachowo nazywa, to cisnienie jest duze, ale dalej juz za "rozdzielaczem" przy samym wtrysku juz paliwo nie dochodzi. Jak przekręce kluczyk to słychać pompe po jakims czasie ale ma dziwny glos, jakby sie...
Uruchom pompe paliwa tak by chodzila caly czas, wyciagnij wtryski, zdejmij filtr i nadus na klape. Na wszystkich wtryskach powinienes miec paliwo rozpylane. Jak mowiles jest to mechaniczny wtrysk wiec wazne jest tylko cisnienie paliwa. Piszesz ze wtrysk rozruchowy dziala, to moze ci poprostu zalewa i dlatego nie mozesz odpalic. Sprawdz jak wygladaja...
Nieszczelny dolot, zły skład mieszanki, uszkodzony rozdzielacz od pracy na LPG. Raczej samemu tego nie ogarniesz, szukaj naprawdę kumatego mechanika, znającego ten wtrysk. Motronic, ale namieszałeś tą zmianą awatara ;)
"Już dawno bym "unowocześnił" na elektroniczny wtrysk i pozbył się tego szmelcu." no teraz po tych wszystkich naprawach/ingerencjach zapewne masz rację... ale nie zmienia to faktu, że sam układ wtrysku mechanicznego na tamte czasy, co by nie mówić, był bardzo, bardzo dobry... a przy odpowiednim podejściu/serwisowaniu, także bardzo trwały jak i bezawaryjny......
Witam, mam problem jak w temacie, autko odpalało na benzynie przełączało się na gaz i było ok (no może miał trochę za duże obroty na bigu jałowym na gazie) aż do momentu wystrzału gazu, po tym incydencie silnik tylko raz odpalił po 2 dniach i to na moment. Silnik zalewa benzyną (w kolektorze było 1/2 szklanki benzyny) iskra jest na wszystkich świecach,...
Wtryski maja pylić i grać jak klapę wychylisz ręką na włączonej pompie takie piiiiiiiii . Może być padnięty regulator termiczny. I wywal/wymień małe sitko śrubie na wlocie paliwa do rozdzielacza. wtryski po załączeniu pompy niektóre pylą inne sikają po zaniku ciśnienia niektóre się zamykają a nie które leją jeszcze. dramat
Uruchomiłem jakoś auto i sprawa przedstawia się tak: odpalam normalnie, silnik pracuje na wolnych normalnie jak otwieram przepustnicę to silnik się krztusi i nie wchodzi na obroty, rzuca nim i kopci na granatowo czarno. Regulacja mieszanki ma wpływ tylko na wolne na wyższych obrotach czy ustawię ubogo czy bogato zmiany nie ma, napięcie na sygnale potencjometru...
Zasadniczo musisz posprawdzać rurki gumowe te grubsze, bo filtrem, w okolicach kolektora ssącego. Mogły się zsunąć od wybuchów(zwłaszcza tzw. banan). Guma duża w okolicach rozdzielacza wtrysku do DOKŁADNEGO obejrzenia -zwą ją kaloszem. Mogła pęknąć(chyba po ok.80 pln są). Nie piszę dokładniej, która konkretnie jak leży, bo należy sprawdzić wszystko,...
witam mój problem polega na tym ze auto chodzi perfekt na gazie ale od ponad roku nie chodziło na paliwie, wtryskiwacz pomocniczy działa ten podpięty do kolektora dolotowego ale na rozdzielaczu nie ma ciśnienia nie wiem czego, pompa paliwa nówka filtr także paliwo dochodzi do rozdzielacza ale ciśnienie na wylotach przewodów do wtrysków jest zerowe proszę...
Wczoraj siedziałem troszkę przy aucie i zauważyłem, że klapa rozdzielacza bardzo ciężko chodzi i jeżeli nacisnę ją i zsynchronizuje pedał gazu to auto wejdzie na obroty ale jak puszcze klapkę to ja cofa do wolnych obrotów i go dławi... PS. Auto jest z roku 77 i ma tylko przekaźnik pompy paliwa, wtrysk rozruchowy (sprawny) regulator ciśnienia paliwa...
Tak, wiem, że XXI w wersji C działa z KE-Jetronicem (choć nie wiem skąd bierze impulsy sterujące do wtryskiwaczy, bo tak na prawdę to jest to system przeznaczony do wtrysku full-group, a nie ciągłego/mechanicznego), ale ciężko go już dzisiaj dostać. Alternatywą jest instalacja III generacji. Z uwagi na dużą pojemność kolektora dolotowego i delikatne...
Bo jest opcja że jak chodzi na benzynie to jeszcze dostaje gaz. Dlatego ten problem jest na benzynie. Ale nie sugeruję że on musi być. Dlatego zakręć na butli gaz. Tam są 2 pokrętła jeden od tankowania a drugi od zasilania na silnik. Bo to raczej stara instalacja. Albo napisz co to za model LPG, ile przejechane na LPG itp. Pozdrawiam. Dodano po 1 Myslisz...
Witam Wszystkich Serdecznie, Mam bardzo poważny problem z moim Mercedesem 313 CDI (podwójna turbosprężarka) oznaczenie OM 646. Auto przechodzi w stan awaryjny i traci moc. Wymieniony został cały układ paliwowy: - wtryski; - przepływomierz; - rozdzielacz common rail; - pompa wysokiego ciśnienia; - przepustnica; - czujnik doładowania; - EGR; nie ruszone...
gdyby było elektroniczne sterowanie zapłonem to nie zakładał bym tego tematu, w tym silniku jest kopułka i palec rozdzielacza na wałku rozrządu. Wtrysk mechaniczny KE-Jetronic, więc nie ma informacji o momentach wtrysku paliwa i potrzebuję skądś je zdobyć. przydało by mi się więcej informacji na temat tego przekładnika. Nawijam cewkę na przewody, ile...
Sprawdź czy spada ciśnienie paliwa ja już pompa nie pracuje. To jest mechaniczny wtrysk ke-jetronic? bo tak mi się wydaje, to one mają czasami problem z odpaleniem, zabrudzony filterek paliwa przy rozdzielaczu, uszkodzony regulator ciśnienia paliwa (nowy 900pln) i takie tam.
to podcisnienie zrobiłem, ten talerzyk chodzi bez żadnych otarć, nie o odmę, jest na dole ta guma i od tej gumy idzie takie kolanko ( jak wystrzeli gaz to spada) i ono idzie właśnie do tego czegoś (jakieś wahadełko jest w środku i 2 przewody). trochę obniżyłem obroty zamykając do końca przepustnice, ale i tak mam 2000 obr/min. ale ja nie wiem czy tu...
guma pod filtrem (rozdzielacz wtrysków) jest bardzo istotnym elementem. będzie ciężko palił i nie wkręci się na obroty tak jak na gazie jak i na benzynie. miałem podobny problem w 190 2,6E. wymieniłem gumę (posiadam dwie:) ale do silnika 6-cio cylindrowego) i nie do końca udało się wyeliminować ciężkie odpalanie ale jak odpalił to już chodził super.
Witam trudno ocenić na odległość,świece masz chyba nowe,ale na próbę możesz zmienić nawet na stare,ale nie podoba mi się rozdzielacz ten od wtrysków tam w tej głowiczce jest taki tłoczek-zaworek i jeśli auto długo chodzi na LPG i nie korzysta się z PB to są z nim problemy.Spróbuj sprawdzić czy do wtrysków dochodzi paliwo,ktoś kręci a ty popuść rurkę.Pozdrawiam
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Przecież tam nie ma listwy tylko jest rozdzielacz. Odłącz elektronikę i sprawdź, czy odpali. Jak nie, odkręć przewody wysokiego ciśnienia od wtrysków, włóż je do butelek albo słoiczków i przekręć kluczyk. Jeżeli paliwo leci ze wszystkich przewodów to układ zasilania paliwem wstępnie wygląda na sprawny. Sprawdź jeszcze, czy dobrze podłączyłeś przewody...
Sprawdzę go na stole. W starym sterowniku padła przetwornica zasilająca wtryski. Z rozklejaniem mam jakąś wprawę i robię to delikatnie. Stary sterownik komunikował się do końca. A teraz też nie gada. Przeflashowałem ponownie nowy sterownik. Oglądałem całą płytę pod lupą. Nic nie widać. Orientujesz się, czy dla CAN silnika, ESP, EZS, liczniki jest taki...
Witam posiada Mercedesa w124 3 literki w benzynie + LPG. rocznik 1991. Mam taki problem mianowicie, gdy silnik już trochę złapie temperatury( pracuje oczywiście równo pali na dotyk) w trakcie dodawania gazu silnik sie dusi, dławi, aż gaśnie. Jeżeli dodaje po milimetrze, delikatnie, to spokojnie wkręci sie w obroty i powyżej 2-2,5tys obrotów można nawet...
Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich serdecznie. Każdy ma jakieś upodobania. Ja uwielbiam wręcz stare Mercedesy. Mam kilka sztuk, w tym W124 230E aut. + lpg, który ma ok. 1mln km przebiegu, z czego moje 400kkm (350kkm na lpg). Złego słowa nie mogę powiedzieć zarówno o aucie (kapitalnie skonstruowane) jak i jego eksploatacji na...
Jeżeli na wysokich obrotach pali, a na małych się dusi, to mogła spaść ta rurka pod rozdzielaczem paliwa. Układ ssący jest rozszczelniony i nie ma wystarczającego podciśnienia w kolektorze żeby otworzyć klapę przepływomierza. Na czujniki nie patrz, to jest prymitywny, mechaniczny wtrysk ze wspomaganiem elektroniki. Jak motor jest ciepły, to możesz cały...
Do MB trzeba podejść ostrożnie z gazem tylko, gdy ma się mechaniczny wtrysk. Tam po prostu rozdzielacz jest smarowany benzyną i przy przełączeniu na gaz szybciej się zużyje. To tyle na ten temat. Ja sam mam W201 z takim wtryskiem, na instalacji BRC i jakoś jeżdżę, choć każdy mechanik mówi, że gaz do MB to herezja. Ich sprawa i ich/moje pienądze. :)...
Dobra nasza, mam odpowiedź na pytanie z tematu - cewka jednak sprawna, mamy iskrę! Faktycznie problem tkwił w rozdzielaczu, a ja głupio nawet tam nie zajrzałem wcześniej... Grzebię tylko w starych gaźnikowcach, a tu pierwsze auto z elektronicznym wtryskiem - jakoś tak założyłem z góry że nie ma zatem przerywacza itp... Cóż, czasem i w prostej sprawie...
Próbowałem przestawić mu aparat zapłonowy ale nie jest to kwestia zapłonu Mam nadzieje, ze się nie mylę - ale nie jest to pełny aparat zapłonowy a tylko rozdzielacz iskry. Przynajmniej tak jest już w roku '85. Przecież nie masz w środku ani styków (platynek), ani czujnika indukcyjnego, ani hallotronu. Palec i kopułka rozdziela tylko iskry powstałe...
Witam ponownie, z przyczyn niezaleznych odemnie prace nad mercedesem zostaly przerwane , wiec dopiero wczoraj moglem przy nim znowu posiedziec. Paliwo i wtryski poprawne, przeplywomierze sprawne, mamy drugie ewentualnie na podmianke, posiedzialem pomierzylem i wyszlo ze cos jest nie tak z lewa glowica, mianowicie gubi zaplon na 3 cylindrach w momencie...
Skoro silnik pracuje na lpg to tłoczek pod ramieniem klapy spiętrzającej się nie zatarł bo wtedy i na lpg i Pb silnik by nie pracował. W głowicy rozdzielacza są wkręcone dwie rurki paliwowe i w tej pierwszej od strony szyby jest malutki filierek siatkowy.Może on jest zapchany. Dodano po 1 Właśnie to jest ten mechaniczny wtrysk. Klapą porusza zasysane...
Osatatnio wpadlem na taki oto pomysl. Rozdzielacz wtrysku jest sterowany pradowo poprzez cewki. W celu zbogacenia mieszanki komputer zwieksza posiom sygnalu sterujacego, uklad wykonawczy w rozdielaczu podaje wieksza dawke paliwa. Teraz gdy odwrocimy biegunowosc zasilania cewki to w momencie zapotrzebowania na wieksza dawke zwiekszenie sygnalu bedzie...
Witam. Od czego by tu zacząć.... Mam sprintera 902 2,2 cdi 80kw z 2005r i problem z odpalaniem sprintera jak jest ciepły. Bardzo długo kręci. W ostatnich miesiącach zostały zregenerowane wtryski, pompka wstępna, oringi układu paliwowego, zawór regulacji ciśnienia, termostat wraz z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, rozrusznik i nowy aku. Po podłączeniu...
Ja mialem problem, ze szczelaniem i okazalo się, ze byl nadpalony zawor. Na poczatek radzil bym sprawdzic cisnienie na tlokach dlatego ze to sa niewielkie koszty. A co do swiec NGK to u mnie się sprawdzaja, mam Mercedesa 2.0 L. Bosch faktycznie do gazu się nie nadaje, Czy jest to mercedes z mechanicznym wtryskiem?? Jesli tak to naprawde ewenement ktory...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
rozdzielacz wtrysku mercedes rozdzielacz mercedes wtrysku
zasilacz lenovo zamiennik blaupunkt pobór prądu baterie rowerowe połączenie
ładowanie akumulatora ładowanie akumulatora
Wymiana tulei w układzie kierowniczym Daewoo Matiz Brak zasilania elektroniki prawych przednich drzwi Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi