Piszesz o wentylatorze chłodnicy jak myślę. To zapodaje na uszkodzony czujnik temperatury lub jego okablowanie, jaki silnik?
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Czujnik temperatury silnika jest jeden i działa poprawnie. Umieszczony jest z przodu silnika. Kostkę z niego można zdjąć po odkręceniu pompy powietrza wtórnego bo inaczej nie ma jak. Jest standardowa reakcja na odłączenie czujnika. -40 stopni w parametrach, błąd czujnika i oczywiście wentylator na maxa nawet na zimnym silniku.
skoro nie dziala na zadnym biegu to albo walniety jest sam silnik, albo okablowanie (mam nadzieje ze bezpieczniki sprawdziłeś?)
Trzeba było wymienić szczotki w silniku.
Diagnoskop SD i podglądnij temperaturę płynu chłodzącego oraz wysteruj wentylator aby sprawdzić czy potrafi szybko "kręcić".
Zwarty przekaźnik sterowania wentylatorem, uszkodzony czujnik temperatury silnika
Jak byś zrobił test komputerowy to na 99% odpowiedź na swoje pytanie byś otrzymał. My sobie możemy tylko podywagować: 1. Usterka regulatora wentylatora. 2. Usterka sieci CAN 3. Błędy aktualne w sterowniku silnika.
tylko wentylator chłodnicy na full od razu To klasyczny objaw braku komunikacji ECU <---> sterownik wentylatora. Do sprawdzenia wszystko co związane z zasilaniem ECU + sam ECU do przejrzenia przez elektronika.
Kontrolka zaswieci rownież w przypadku awarii wentylatora silnika.
Kolego, sprawdź wszystkie czujniki w komorze silnika. (ciśnienie, temperatura) , najprędzej będzie jakaś wtyczka "zielona w środku" a nie uszkodzona wiązka.
Kompletnie nie masz racji, ten wentylator ma płynną regulację prędkości, prędkość jest ustalana przez sterownik ecu w zależności od potrzeb. Nawet w Star Diagnosis masz możliwość zasterowania i przetestowania na różnych prędkościach obrotowych. W wentylatorze jest silnik krokowy lub 3xfaz.
Jest to diesel 2.0. Czujnik wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/41_12140449... i na pewno nie jest bimetalem. Nie poprawiam producenta, a raczej chce sprawić żeby działało wszystko poprawnie. Opisany przez Ciebie sposób podłączenia już testowałem i nie działa, ponieważ ten czujnik przy 95 stopniach posiada opór 2k omy co jest za dużo...
Sprawdź przekaźnik tego wentylatora, może jest na zwarciu.
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
Witam. Mam problem z podłączeniem wentylatora w Mercedesie ml270. W poprzednim padł sterownik oraz bezpiecznik na klemie. Udało mi się dostać wentylator ale od przedlifta i różni się podłączeniem. W starym zasilanie było na końcówkach z nakrętkami i mała kostka do sterowania, w tym , który kupiłem jest jedna kostka, w której są dwa grube piny od zasilania...
Musisz wyciągnąć wentylator chłodnicy i to chodzi o sprzęgło wentylatora.
egr i silnik wentylatora
Silnik...wentylatora
Podłączenie pod SD powinno pomóc, może sterownik od wentylatora szwankuje, częsty przypadek w tych małych aluminiowych puszeczkach. Padają tam końcówki mocy.
Czarno-biały to prąd "po zapłonie" (tzw. "15"), na zielono-niebieski przychodzi sygnał sterujący PWM ze sterownika silnika. PWM to prostokątny sygnał o zmiennym wypełnieniu. Wielkość wypełnienia odpowiada wysterowaniu silnika wentylatora.
jak by ktoś chciał to jest schemat wtyczki od silnika dla Mercedesa mp4
Witam Wentylator jest w przedziale silnika a dokładnie pod silnikiem wycieraczki aby sie do niego dostać demontaż osłon ma szybie ,wycieraczki . sprawdź bezpieczniki chyba 30 A za bez. jest rezystor z odczepami. Wersja z manual nie klimatronic Napisz jaki model i nadmuch to postaram Ci pomóc . P.S.12 lat MB jak jest gwiazda to jest jazda
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Sprawdź zasilanie modułu silnika, zazwyczaj powiązane z sypaniem litaniami błędów. Albo zbyt dużo nabite czynnika do układu klimy.
Jaki masz silnik?
Najpierw kodowalem sterownik z podobnym numerem z silnika takiego samego jak mój i nie poszło. Musiałem znaleźć identyczny z numerem zaczynającym się na A........
Odłącz czujnik temp silnika
pojawia sie kontrolka swiec podstawowa diagnostyka odczyt błedów sprawdzenie komunikacji z ecu silnik wentylator startuje po właczeniu zapłonu i braku komunikacji ze sterownikiem silnika edc 16 lubiały zrobic pa pa
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
MOZLIWE SPALENIE SILNIKA OD DMUCHAWY
Z tego co mi wiadomo wiatrak nie kręci się na zimnym silniku. Wentylator załącza się po otwarciu tzw. dużego obiegu wody i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Wiatrak jest sterowany przez czujnik temperatury najczęściej drugi niezależny od czujnika temperatury wskaźnika na desce rozdzielczej. Ta straszna temperatura do odczucie własne organoleptyczne...
Sprawdź rezystor. Powinien być na obudowie silnika nawiewu. Jak na ostro działa to silnik ok.
Wentylator jest na moduł i właśnie ten moduł nie działa
Bo tam jest termik przy silniku kolego. I termik, i kondensator.
No nie do końca może pasować. Nie wiem jak jest z Mercem ale do golfa od anglika wentylatora nie przełożysz, bo ma odwrotnie łopatki i kierunek obrotów. Dodano po 46 Aha sterownik masz przy silniku.
nie wiem, czy zasada jest taka sama, Nie jest taka sama. Vito model 638 ma silnik ustawiony poprzecznie - tak więc żadne "visko" napędzane od wału korbowego nie wchodzi w grę. Ten model ma wentylator napędzany silnikiem elektrycznym.
Robiłem taką przekładkę z dziesięć lat temu więc szczegółów już nie pamiętam ,jest tam problem z łapami i wentylatorem .
-Zrzuć wtyczkę z zaworów ogrzewania, powinny się wtedy otworzyć na całość -Sprawdź, czy po przekręceniu "kręciołków" do nastawiania ogrzewania powyżej "min" rusza pompka ogrzewania (usytuowana na przewodach ogrzewania w komorze silnika) -Nie ma problemów z odpowietrzaniem, jak termostat się otworzy układ można traktować jako odpowietrzony -Jeżeli jest...
Na głowicy jest drugi czujnik tego wentylatora (temperatura) Pzdr.
Tylko czemu wyświetla się informacja o awarii układu wentylatora Nie tyle awarii, co o nieprawidłowej pracy. To może wynikać z niewłaściwego tłumaczenia lub skróconego opisu. Np. jak w W203 wysiądzie CAN, to pojawia się komunikat "faulty display". Czy to znaczy "uszkodzony wyświetlacz" tak jak to dosłownie ludzie tłumaczą? Nie - to można określić jako...
ale to tylko wrażenie. Wentylatory się załaczały , jak przy klimie , tak i przy silniku jak osiągnął za wysoką temperaturę. Padł po prostu ze starości.
No to musi dostać dobrze w p...dę - tak żeby termostat otworzył się na max i żeby wysoka prędkość obrotowa pompy płynu chłodzącego przepchała całe powietrze z układu. Innego sposobu producent nie wymyślił - nie ma żadnych zaworków odpowietrzających. Z praktyki wiem, że wystarczy otworzyć ogrzewanie i na postoju doprowadzić na wysokich obrotach silnika...
opornik jest w obudowie dmuchawy w przekroju razem z silnikiem wentylatora
tak chodzi o wentylator nawiewu - jego rezystor
Są 3 bo jeden idzie do komputera drugi do licznika a trzeci pewnie jakiś wysokoprądowy do wentylatora, odpinaj po koleji i jeśli są 2 kable to powsadzaj opornik 1k dojdziesz do tego prosty temat licznik na pewno nie jest uszkodzony skoro raz działa raz nie.
Witam. do wentylatora w kabinie przychodzą dwa kable grube: czerwono zielony jest na nim +12V, brązowy jest masa. Dwa cienkie: niebieski i biały i na nich nie ma napięcia. Panel na którym jest pokrętło sterowania tym wentylatorem ma szeroką wtyczkę, są w niej dwa przewody brązowe, cienki i gruby i na tym cienkim nie ma masy. Podanie masy też nic nie...
Normalna temo robocza masy sprawdzone. Moze to byc sterownik silnika ?
Dzieki. Przy 4 biegu mozna ogluchnac od szumu a klima przy takiej pogodzie konieczna. A gdzie szukac termik. Przy silniku czy bezpiecznikach ? Czy to jest czesc wymienna czy zespolona z silnikiem?
Tylko, że te wentylatory nie mają za zadanie "roboczego" schładzania układu chłodzenia - od tego masz wentylator na silniku ze sprzęgłem wiskotycznym, który jeśli był sprawny, bez problemu radził sobie, czy siedział tam diesel, czy 6 litrowe m120. Dodatkowo, kiedy wentylatory te w sytuacji awaryjnej przejmowały rolę chłodzenia silnika, z automatu była...
Witam, mam problem z klimatyzacją w Mercedesie C220 W205. Kompresor nie pracuje, a wentylatory cały czas chodzą nawet na zimnym silniku. Klima jest nabita, szczelna i sprawdzona, bezpieczniki są ok. Dodam, że po wyjęciu wtyczki z kompresora na chwilę się załącza i po chwili się rozłącza. Może ktoś miał podobny problem albo zna się na tym temacie. Dzięki...
Mercedes nie montuje 2nych grubych szyb zamiast tego są pojedyncze grubsze. przez co spadła waga samochodu. Zresztą siedziałeś kiedyś w nowej S klasie? chyba nie skoro twierdzisz że jest głośna, według mnie najgłośniejsza rzeczą tam jest tylny wentylator;) Stare mercedesy były nie zawodne? A jaka moc silników była wtedy osiągana ? mógłbyś jeździć takim...
Witam, mam problem z klimatyzacją mercedes C220 w205 , kompresor nie pracuje a wentylatory cały czas chodzą nawet na zimnym silniku. Klima jest nabita szczelna sprawdzona , bezpieczniki ok. Dodam, że po wyjęciu wtyczki z kompresora na chwile się załączy i po chwili się rozłącza . Może miał ktoś z Was podobny problem albo zna się na temacie. Dzięki za...
Nie załączały się wentylatory chłodnicy klimatyzacji Po prawej stronie na podłużnicy masz moduł wentylatorów. Zobacz czy ma masę prawidłową w wiązce i czy nie jest zielono we wtyczce. Usterka chwilowo zniknęła. 2. Świrowały i dalej świrują wskaźniki stanu paliwa i temperatury silnika. Usterki oddzielne. Albo wtyczka przy zegarach, albo uszkodzona wiązka...
moze chodzi mu o to że sprawdzał w sensie czy jest napiecie wiec tak jak pisał gerri jesli jest napiecie zasilające to wina leży w silniku, częstą przyczyną jest koniec silnika, czyli zurzycie komutatora
A no racja, jak tylko widzę gdzieś 814 to od razu się mi włącza "vario". Tu pewnie będzie inaczej co nie zmienia jednak faktu ze bardziej prawdopodobne że padł silnik niż rezystor.
a jak krecis rozrusznikiem to kontrolki nieprzygasaja?sprawdz placzenia na klemach i mase odkrec ja i przeczyc rownierz na koncu gdzie jest przykrecan do korpusu silnika.
Posiadam ten samochód od 10 lat i nigdy nie miałem w nim plastikowej osłony na wentylator. Układ zalany jest woda. Wiskozę sprawdzałem tak, że na uruchomionym silniku wkładałem rurkę z kartki papieru i wentylator nie zatrzymywał się. Chyba, że źle sprawdzałem :) pozdrawiam
Liczyłem na zrozumienie i podpowiedz, nie każdy musi się znać na problemach motoryzacyjnych. Oczywiście wentylator pracuje ciągle i na maksymalnych obrotach, wtedy kiedy silnik pracuje. Taki rezystor wymieniłem i nic się nie zmieniło. Dzięki za komentarz.
mam problem z wentylatorem, aczkolwiek się spalił A skąd to wiesz jak nawet się do niego nie dostałeś ? Może być kilka innych powodów niedziałania wentylatora.
na klimie tylko blad za niskiego cisnienia czynnika niestety.:( Dodano po 17 (at)pioart witam myslisz ze moze to byc ten czujnik klimy?? na klimie nie ma innych bledow jak juz pisalem oprucz za niskiego cisnienia,ida tam 4 kable moze by to jakos zmostkowal .dzis jeszcze sprawdzw z kad dostaje sygnal wentylator,czy ze sterownika silnika czy z czujnikow.
Podstawowe pytanie:jakie są wskazania czujnika temperatury silnika w tym momencie?
Możesz mieć problem z sterownikiem silnika lub jego zasilania.
Witam wszystkich! Mam pewien problem... Posiadam Mercedes Vito w638 v280 czyli silnik 2.8 Vr6 z grupy VW. Problem polega na tym, że padł mi czujnik od wentylatora chłodnicy... Nie działa wiatrak. Po odpieciu czujnika wiatrak sie uruchamia... Udalem się do sklepu motoryzacyjnego (chyba już 10tego z koleji) i chcialem dokupić czujnik... I tu się pojawia...
Witam wszystkich i proszę o Pomoc. Mianowicie posiadam mietka Klasy c ( siwka) - to ksywka, problem polega na tym że wentylator ma maksymalne obroty nawet gdy silnik jest wyłączony i oczywiście temperatura silnika w normie. Musiałem odpiąć wtyczke przy chłodnicy z lewej strony. Pomocy a wiadomo że serwis zaśpiewa.
Zwróć uwagę, że przełącznik oprócz zestyków elektrycznych i przewodów zawiera również dźwignię otwierania zaworu obiegu gorącego płynu do nagrzewnicy- zapamiętaj sposób zaczepienia tej dźwigni zanim zdemontujesz przełącznik! Przy okazji- schemat na dobrą sprawę nie jest Ci koniecznie potrzebny, to bardzo prosty układ- poza przełącznikiem masz tylko...
Zmierz temperaturę, musimy wykluczyć niedogrzewanie się silnika. Czy zauważyłeś samoczynne załączanie się wentylatora głównego oraz pomocniczego chłodnicy?
Jeśli silnik dostaje pełna napięcie to możesz mieć od anglika wentylator.
Dzień dobry, Mam problem z moim W212 z 2009 roku, silnikiem 3.5. Wentylator od nawiewu działa poprawnie, filtr kabinowy jest wymieniony, a mimo to z kratek nawiewu na najwyższym biegu leci bardzo mało powietrza. Macie może jakieś porady, gdzie sprawdzić lub co zrobić?
Po pierwsze, trzeba podłączyć do Star diagnosis, po drugie trzeba sprawdzić wentylator silnika przez zasterowanie. To jest diesel czy benzyna?
Normalne. Jeździłem Skodą Fabią 1.9 SDI. W korku było "zimno" w aucie. Za to w Felicji 1.3 benzyna w korku wentylator chłodnicy się załączał.
Podłączyć pod SD i sprawdzić wartości rzeczywiste, przede wszystkim czujniki temp i pracę wentylatora. Czy wentylator normalnie działa? Może być też problem ze sterownikiem.
spojrzalem wczoraj na ten wentylator i rzeczywiscie jest duzy.Ciekawe czy z chlodnica od poloneza caro z jednym wentylatorem by dal latem rade.Na zime mysle zrobic zaluzje od ZUKA bo silnik nie ma swoich temperatur jezdzac na male odleglosci .amoze ktos ma inne rozwiazanie mego tematu.
Witam, problem jest ze słabą skutecznością klimatyzacji podczas stania na światłach / w korku. Z nawiewów leci ciepłe powietrze. Klima działa dopiero wtedy jak jedziemy samochodem. Stwierdziłem brak wysokich obrotów wentylatora na chłodnicy przez co podczas postoju klima nie działa, nie może schłodzić czynnika. Gdy robię test elementu i włączam wysokie...
Odpowiedź trochę nie ścisła, bo "błąd zasilania" ale czym: paliwem czy prądem. Ja mam podane jako: "błąd wysterowania" - czyli prąd. P.S.: "nieścisła" trzpień zaworu cewki pompowtryskiwacza. W tych silnikach nie ma pompowtryskiwaczy. Co do usterki 4041 do wyświetlany komunikat przez komputer pokładowy brzmi: "Wentylator/hamulec silnikowy nie działa"...
Witam Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Mercedes W168 rok 2000 benzyna 1,6. Wentylator podczas jazdy się włączył i nie chciał się wyłączyć nawet po zgaszeniu silnika. Działał aż bateria padła. Mechanik sprawdził styki, bezpieczniki , podłączył kompa ( brak błędów) sterował z komputera wiatrakiem. Wymienił mi sterownik wentylatora ten co jest przy...
Firma, która handluje częściami twierdzi, że taki płytek drukowanych już nie mają, byłem zdziwiony bo urządzenie ma dopiero 6-7 lat, to do starych 10 letnich daikinów nie ma problemu, fakt, że daikin to mercedes. Trzeba było zainstalować LG części do 15 lat wstecz wiem bo zamawiałem. Ze zdjęcia tej płyty ciężko cokolwiek wywnioskować. Jak masz schemat...
Witam pacjent to mercedes w168 z 2003r 1.7 i manualną skrzynią. Problem wygląda następująco po odpaleniu wentylator chłodnicy pracuje cały czas, warjuje obrotomierz i kontrolki na liczniku, w ster silnika jest zapisany błąd p0600 dotyczący komunikacji. gdzie szukać problemu? może ktoś dysponuje schematem jak leci komunikacja między sterownikami w tym...
Dzięki za odpowiedzi, będę sprawdzał wedługo waszych wskazówek. Jeszcze jakby mi ktoś powiedział gdzie się ten wentylator i skraplacz, czy trzeba deske rozdzielczą zdemontować, bo przy silniku nic takiego nie widze. Dzięki
Witam Mam problem ze swoim Mercedesem a mianowicie chodzi o te nie odpala. Kilka dni temu wracając do domu zaparkowałem samochód w garażu i dodam, że nie było żadnego problemu gdy nim jeździłem. Wstałem rano, chcąc zapalić samochód, ukazała mi się temperatura oleju 120 stopni, mimo tego że stał cała noc w garażu. Próba uruchomienia silnika kończy się...
Ze sterownika. Na głowicy są trzy , z boku, na jeden przewód - wskaznik temp. , bliżej wentylatora,dwópinowy - włącza wentylator, za nim też dwupinowy - czujnik temp.sterowania zapłonem i sterowania komputerem.
dlatego pytalem. wentylator chlodnicy chodzi bo sterownik silnika nie wystartowal (i nie ma komunikacji PWM a zalaczyles mu juz 15-ke), z tego wzgledu tez nie masz autoryzacji rozruchu (i przekaznika rozrusznika ktorym steruje rowniez sterownik silnika). Kluczyk w tym przypadku nie jest problemem, stawiam na transmisje CAN miedzy sterownik CDI do EZS-u....
W W-163 ta kontrolka nadzoruje również sprawność głównego wentylatora silnika. To też jedna z powszechnych przyczyn. Sprawdź bezpiecznik - jest bezpośrednio na akumulatorze z tego co pamiętam i lubi zaśniedzieć.
Przełożenia mostów : W124 250D 4 manual - 3,42 5 manual - 3,64 Automat - 3,07 W124 300 D 4,5 manual - 3,46 Automat - 2,88 Więc jeśli zmieniasz tylko silnik z 250D na 300D a nie zmieniasz skrzyni, to most mozesz zostawić. Po włożeniu silnika 6-cio cylindrowego w miejsce 5-cio, skrzynię przesuwasz do tyłu (są fabryczne mocowania w dwóch miejscach w podłuznicach)...
Sprawdz kostkę stacyjki Podczas pracy silnika poruszaj kluczykiem i sprawdż czy czasem się nie odezwą jeśli tak to masz winowajcę . Robiłem to znajomemu takie same objawy może u Ciebie jest analogicznie Pozdrawiam
czy to może być wina sterownika czy BSI W tym aucie nie ma BSI. Problem z ogrzewaniem NOx-sensora Bank1. Tak to jest jak się korzysta z uniwersalnych interfejsów diagnostycznych. Niejednoznaczne tłumaczenia kodów, brak informacji w którym sterowniku jest błąd. Ale on nie ma jeszcze ADBLE To tak bardziej z francuskiego ;) Dla ciekawości włącza sie wentylator...
Witam. Takie błędy pojawiły się u mnie w W222 2015 r. Wentylator chłodnicy pracuje mimo zimnego silnika i wskazuje mały stan płynu chłodzącego, mimo że płyn jest uzupełniony do maxa. Proszę o pomoc, jeżeli ktoś miał już taki problem. U121A00 U109500 P048000 U11BE00
a co do opornicy to jak ona wygląda??? czy to jest taka malutka kwadratowa kosteczka zaraz pod silnikiem wentylatora bo tylko tyl jest nic więcej niema takiego chyba ze znajduje się w innym miejscu ???
Ten silnik ma dwustronną dmuchawę , jest zakuwany , jak tam wymienić łożyska , czy pytający sobie z tym poradzi? Szukaj Kolego używki na szrotach.
chodzic caly czas nawet po odpaleniu zimnego silnika?? Grzdzie miesci sie glowny sterownik silnika oraz orginalny imobilajzer jaki montuje Mercedes? Ile powinny wynosic obroty biegu jalowego i jak sie je ustawia? auto to MB c180 z 93 roku
Witam mam vito 108cdi i mam ograniczenie na obrotach po rozgrzaniu silnika nie uzyskuje większych obrotów jak 2500. próbowałem wymiany komputera i założyłem drugi od sprintera 311 ( i drugi kluczyk w obręcz immobilisera) samochód jeżdził jednak ograniczenie nie znikło za to świeciły się cały czas jakieś kontrolki i chodził wentylator nawet po zgaszeniu...
Teraz pozostaje problem zamka centralnego i dziwnego stukania jakby wiatrak uderzał o coś twardego. Wyłączyłem dmuchanie, ale dalej było to słychać. Do czego można porównać to stukanie? Czy jest ono cykliczne czyli cały czas czy co pewien dystans? Na postoju samochodu też to się dzieje? Kiedyś w jakimś samochodzie miałem taki sam problem i też myślałem,...
Nie chcę namieszać, ale w starszym W202 miałem sytuację, że klima załączała się na kilka sekund i rozłączało sprężarkę...wszystko niby było ok, a jak się okazało ktoś włożył sterownik klimy/nawiewu od benzyny do diesla i po załączeniu klimy nie pasowały mu obroty silnika... Jak już jesteśmy przy temacie, może ktoś podać czy jest możliwość ominięcia/zmostkowania...
Witam kolegów. Mam drobny problem z tranzystorem "R3673" w układzie sterowania silnika dwu fazowego BLDC. Silnik jest wykorzystany w wentylatorze autokaru. Cały układ jest zasilany z 24V DC, tranzystory( 2 szt. ) są w obudowie TO220, producentem jest PSI Technologies Inc,Manila, Philippines. Sterowane są tranzystorami 1B ( BC846B ). I to wszystkie wiadomości...
Dobierz doświadczalnie :) A rezystory zrób z drutu oporowego. Regulator PWM też by zdał egzamin ale trzeba wtedy trochę przeróbek. Robiłem kiedyś taką regulację prędkości silników nawiewu do tylnych nagrzewnic w mercedesie sprinterze. Układ zrobiłem na ne555, działa do dziś... :) Pozdrawiam...
Witam. Miał ktoś jakieś doświadczenia odnośnie tej usterki? Który to będzie bezpiecznik od wentylatora, bo na rozpisce są bezpieczniki z boku deski i tam jest bezpiecznik - Elektroniczny sterownik dmuchawy Booster i w tym miejscu bezpiecznika nie ma. Bezpieczniki koło akumulatora: - Od 2009 r.: Jednostka recyrkulacji powietrza AC; - Do 2008 r.: Regulator...
dorabiałem ostatnio regulator obrotów wentylatora nawiewu do mercedesa okularnika z klimą silnik pobieral bardzo duzy prad bo ok 28A sterowanie zze sterownika klimatyzacji bylo wyjsciem napieciowym 0.7-5V oryginalnie byla taka dosc mala kostka z radiatorem przykrecanym do obudowy silnika a w serwisie mercedesa taki regulator podobno kosztowal ok 900zł!!!...
Napięcia są bo nie mierzyłem ale dałem ząrówkę 21W i świeci z obu plusów. A masa jest na pewno bo dawałem dodatkową. Głośniki też wypinałem i bez nich też się wyłącza.A oporności nie mierzyłem. Na pracującym silniku nie da się włączyć ale jak dam blinde,wentylator na 4 bieg lub chcę otworzyć szybę to się włącza na 1 sek. Ot,zagadka......Coś rozłącza...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
silnik wentylator chłodnica mercedes mercedes wentylator wentylator mercedes
dht22 raspberry soczewka rozpraszająca whirlpool piekarnik panel
momenty dokręcania volvo ładowanie akumulatora rowerze
LG 55EG9A7V - Czarny ekran po włączeniu Naprawa chowanego wyświetlacza LED Cronos Heaters CRP-770 w Głogowie