Tego merca bez sprzętu nawet nie dotykaj. Wskazanie na 120 stopni nic nie mówi. Trzeba zobaczyć jaką temperaturę widzi sterownik silnika i wiatraków.
Wyeliminuj tę usterkę przestaną chodzić wentylatory. Później zajmiemy się resztą :)
Dokładnie uszkodzony sam termik, lub wygrzana kostka. Sprawdzić stan filtrów i wentylatora.
Schematy są :D, ale trzeba umieć szukać xD
Co się blokuje, pokrętło? Pisz jaśniej! W W190 nie ma pokrętła do regulacji prędkości wentylatora, jest przełącznik suwakowy. Skoro nie chce się przełączać, to widocznie wytopił się plastyk pod stykami albo rozleciały się zestyki i blokują- wymiana, naprawiać nie ma sensu. Demontaż dość kłopotliwy, trzeba rozebrać całą konsolę środkową. Zaczyna się...
Witam Wentylator jest w przedziale silnika a dokładnie pod silnikiem wycieraczki aby sie do niego dostać demontaż osłon ma szybie ,wycieraczki . sprawdź bezpieczniki chyba 30 A za bez. jest rezystor z odczepami. Wersja z manual nie klimatronic Napisz jaki model i nadmuch to postaram Ci pomóc . P.S.12 lat MB jak jest gwiazda to jest jazda
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
skoro nie dziala na zadnym biegu to albo walniety jest sam silnik, albo okablowanie (mam nadzieje ze bezpieczniki sprawdziłeś?)
https://obrazki.elektroda.pl/7703669900_... https://obrazki.elektroda.pl/3822522300_... https://obrazki.elektroda.pl/8161291000_... https://obrazki.elektroda.pl/7430787300_...
Rezystor jest tuż obok silniczka w obudowie nawiewu, ja jednak stawiał bym na silnik, osobiście jeszcze nie spotkałem się ze spalonym rezystorem w Vario, za to silniczki wymieniałem nie raz, szczotki się pewnie skończyły. Ewentualnie sprawdź jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej, ten najniżej o ile pamiętam. Prądy możesz sprawdzić na wtyczce...
Czujnik czyta obroty cały czas i porównuje z obrotami silnika i na podstawie temperatury i kilku innych czynników dodatkowych załącza elektrozawór PROP3 czyli wiskozę w takim stopniu aby utrzymać żądane obroty wentylatora. http://obrazki.elektroda.pl/7289903600_1...
ma ktoś pomysł jak go sprawdzić
Ja szukałem jakieś pół roku, z tym że mi tylko czasami tak robił, ale mogłem odpalić z drugiego samochodu. Jak się wgłebilem w temat to teraz wiem że to częsty przypadek w w211. Zawsze możesz popatrzeć czy nie ma wody lub sprawdź połączenie sterownika, ale nie sądzę. Dodano po 1 Zawsze w mercedesie jak włącza się wentylator to brak komunikacji z ecu
to bład dotyczacy wentylatora klimy
Pasuje podłączyć pod komputer, błędy, parametry. Takie zachowanie może być od zbyt wysokiego ciśnienia w układzie lub od awarii czujnika ciśnienia.
po wymianie czujnik wrocilo do zycia. Mozna zamknac.
skoro nikt konkretny się nie odzywa ,to chyba nie masz za złe że ci dotrzymuję towarzystwa/?co do siebie będziesz pisał? ajak się nie odezwie? to w końcu zaczniesz szukać tego czujnika ,i stworzysz jakiś schemat blokowy a potem ideowy ,przeanalizujesz,pomierzysz i dojdziesz[masz autodatę?może tam jest elektryka twojego pacjenta] dziwne jest to napięcie...
Temat założyłem bardziej informacyjnie, żeby pokazać przyczynę i rozwiązanie. To tak nie do końca się orientuję: masz problem i chcesz go rozwiązać, czy już go rozwiązałeś i nas podpuszczasz, czy chcesz sobie tylko podyskutować? Nie podajesz szczegółów auta, ale biorąc przykładowy popularny 180 CDI to przedstawiłeś zły schemat. Sygnały nie idą z modułu...
Cześć, mam problem po wymianie kontrolera wentylatorów klimatyzacji w mercedesie Vito w639 z 2010 r. Stary kontroler był zawilgocony i się uszkodził, wentylatory chodziły non stop nawet bez kluczyka. Niestety cała awaria dzieje się, kiedy jestem za granicą. Zamówiłem nowy kontroler bezpośrednio w Mercedesie, okazało się, że część nie jest już produkowana,...
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Ok 10A 24v. Najlepiej zrobić ze softstartem żeby nie było udeżenia prądowego po włączeniu stacyjki.
Musisz wyciągnąć wentylator chłodnicy i to chodzi o sprzęgło wentylatora.
Chłopy , młodzieży i dzieci , to był "musi bedzie" kondensator gasikowy - ament!!!
Czyli rozumiem, że w warunkach polowych nie da się wytworzyć takiego sygnału? Czy jest jakiś sposób, żeby to obejść? Czy da się podłączyć sam wentylator bezpośrednio bez sterownika?
ale ja ci powiem co jest bo teraz ostatnio robiłem albo masz bezpiecznik ciachniety lub musisz wyciagnac deske gdzie radiodwie srobki ugory we wlocie i dwie srobki kpo wyciagnieciu radia pod katem do tego odkrecic nakretki co sterujesz wentylatorem i zmianami kierunku ruchu nawiewu sciagniesz to i zdejmiesz pokrywe tam gdzie załanczasz wentylator prawdopodobnie...
Moze mu brakowac jakiegos sygnalu z czujnika To jedna strona medalu. Druga jest taka, że odczyty mogą być wszystkie, ale któryś może mocno przekłamywać, co w błędach się nie pojawi, ale wzbudzi wentylator. Takie przypadki już były, i to nie jednostkowe. (Piszę tu ogólnie - nie tylko o W220) Np. Czujnik temperatury powietrza w obwodzie doładowania,...
Witam. Zacznij od sprawdzenia styków na czujniku temperatury zamontowanym na przewodzie od klimatyzacji przy samej chłodnicy od góry zaraz za pasem przednim stojąc przodem do samochodu po lewej stronie. Wtyczka ma trzy lub cztery przewody. Wyjmij ją i obejrzyj styki czy nie są zaśniedziałe, lub czy któryś nie jest ułamany. Pozdrawiam Wystarczy poszukać...
Było tak. Żona jechała do kosmetyczki i zadzwoniła do mnie bo byłem w pracy że włączył się wentylator i nie chce się wyłączyć nawet po zgaszeniu silnika. Po jakimś czasie zadzwoniła że już nie może odpalić bo bateria slaba. Przyjechał do niej kolega i odpalili na kable. Od razu pojechała do mechanika od Mercedesów. Powiedział mi że sprawdził styki,...
Sprawdź zasilanie modułu silnika, zazwyczaj powiązane z sypaniem litaniami błędów. Albo zbyt dużo nabite czynnika do układu klimy.
licz3 napisał: Powyższa wypowiedź nie wnosi niczego nowego powyższa wiadomość wnosi, abyś zostawił w spokoju czujniki temperatury, a skupił się na instalacji elektrycznej i samym wentylatorze - znalazł przyczynę i wyeliminował sygnalizowany błąd.
Nie działa nawiew w Mercedesie w220 z2004r. Wentylator nie wieje. Na sterowniku widać ,że nawiew jest zadany-2-4 kreski. Prosze o pomoc.
Witam. do wentylatora w kabinie przychodzą dwa kable grube: czerwono zielony jest na nim +12V, brązowy jest masa. Dwa cienkie: niebieski i biały i na nich nie ma napięcia. Panel na którym jest pokrętło sterowania tym wentylatorem ma szeroką wtyczkę, są w niej dwa przewody brązowe, cienki i gruby i na tym cienkim nie ma masy. Podanie masy też nic nie...
Musi tak, na tranzystorach, abo jednym - tranzystorze sterującym i jakimś komparatorem który sprawdza temperaturę i włącza tranzystor, a ten włącza wentylator. Kto był odważny i rozebrał termostat, ten wie co w nim jest zamontowane i za odpowiednią cenę naprawi lub powie, że się nie da. Możliwe, że jest tam tylko styk bimetalowy, bo w najprostszej wersji...
Sprawdzałem już kable które idą do wentylatora, nie maja przerwy, ani nie są poprzecierane. Jak mam teraz sprawdzić gdzie jest zwarcie w tym module? To wszystko jest tam zalane galaretka o ile wiem... Opłaca się to naprawiać, czy lepiej kupić drugi wentylator?
A0015403417 Mercedes-Benz, TEMP GEBER https://obrazki.elektroda.pl/8161897700_... w PL raczej niedostępny, szukaj w niemieckich lub holenderskich szrotach.
Przyczyny mogą być różne: oprócz wentylatora - stacyjka, przełącznik, bezpiecznik. Weź do ręki schemat i sprawdź. Link do "ruskiej strony" ze schematami Mercedesa podawałem na forum. Podawałem również linki do kilku polskich for Mercedesa, na których jest na pewno dokładny opis wyjmowania dmuchawy.
Prawie na pewno uwalona opornica wentylatora, tzw "jeż". Ciężko dostać, na allegro ceny zwykle >500 zł, więc ktoś zrobił na krótko. Siedzi to w podszybiu, pod wentylatorem nawiewu. Ale warto także sprawdzić bezpiecznik w oddzielnej oprawce, w okolicach skrzynki bezpieczników, oraz styk 15x w stacyjce odpowiedzialny za zasilanie dmuchawy. Ale na 90%...
Aby sprawdzić wentylator trzeba go wyjąć
U mnie opis jak bezpiecznik nr 3 był od wentylatora 30/40a.
Zasilanie na jeden styk przekażnika-spróbuj na f26 ,powinno wystarczyć. Osobiście mam webasto chociaż poluję na eberka-wiadomo mercedes wśród ogrzewań.
Wentylator ma wydajność. Jak sprawdzic szczelnosc kanału
Nad kolanami pasażera po zdjęciu osłony jest dmuchawa.Po odkręceniu jej dolnej osłony ujrzysz "jeża" czyli opornicę. Jest chłodzona tym wentylatorem.
Witam odgrzewam temat mam ten sam problem z wentylatorem co kolega polonez58 , mój wentylator nie włącza się sprawdziłem zasilania OK , dochodzą do wtyczki dwa małe przewody chyba od czujnika temperatury którego to nie mogę znaleźć.
Sprawdź przekaźnik tego wentylatora, może jest na zwarciu.
Mercedes w201 91r, wentylator nie działa. Dmuchawa nie chodzi na żadnym "biegu" jakie mogą być przyczyny? Dodam że suwak był już kiedyś wymieniany. Ale wygląda na to że jest dobry. Proszę o pomoc :)
Jakoś mam wrażenie, że to od jazdy na klimie bez sprawnych wentylatorów...
Jest klima? Wygląda na brak masy na liczniku albo zwarcie plusa do masy przewodu zasilajacego wentylator
Witam, w trapezie nie działa ogrzewanie, nie ma też nadmuchu chłodnego powietrza. Sprawdziłem bezpiecznik, regulator(ten lewy) od nadmuchu i tam dochodzi zasilanie na zielono-czarny przewód oraz dalej też przekazuje. Gdzie powinienem szukać wentylatora od nadmuchu, od strony maski czy ze środka auta? A może jest jakiś inny bezpiecznik/termik który uszkadza...
Zamykam.
Cały problem polega na tym, że z czarnego kabla widocznego na zdjęciu z wtyczką, nie podaje prądu na niebieski kabel również widoczny na zdjęciu z wtyczką. Wydaje mi się, że albo regulator nie przepuszcza wcale prądu lub problem jest z samą wtyczką. Zależy jak działa cały mechanizm, czy podaje prąd tylko przez regulator czy może sama wtyczka już powinna...
Zwarty przekaźnik sterowania wentylatorem, uszkodzony czujnik temperatury silnika
Witam! A wiec posiadam mercedesa 190D i jak widać w temacie coś sie stało z wiatraczkiem! nie dziala:/ nie wiem co mogło by być przyczyną usterki?! a jeszcze teraz lato idzie i muszę to zrobić. Mógłby mi ktoś pomóc?
Witam serdecznie, mam pytanko. W samochodzie vito 112cdi czasami jak włącze wentylator na(1,2,3,4) bieg to kreci sie ledwo i popiskuje jakby zacierał sie. Miałem pare razy przypadek, że sie nie załączył. pomożcie co to może być a w razie awarii wentylatora nawiewu gdzie sie on znajduje?? jak sie do niego dostać. Co trzeba rozebrać. Serdecznie pozdrawiam
nie działa mi wentylator nawiewu na 1,2,3 i 4-tej prędkości. Na 5 jest ok. Co może być przyczyną i jak się do tego dobrać?
Jest to diesel 2.0. Czujnik wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/41_12140449... i na pewno nie jest bimetalem. Nie poprawiam producenta, a raczej chce sprawić żeby działało wszystko poprawnie. Opisany przez Ciebie sposób podłączenia już testowałem i nie działa, ponieważ ten czujnik przy 95 stopniach posiada opór 2k omy co jest za dużo...
Naprawa moduł SAM.
Po zmostkowaniu pinów nie musi działać , może trzeba rezystorem sprawdzić
miałem to samo z wentylatorem ze chodził jak helikopter i chodzi wsumie na trzech biegach na pierwszym wogóle a potem padł całkowicie i trzeba go wymienic:P ps: dojscie do niego jest tragiczne ;/
Kontrolka zaswieci rownież w przypadku awarii wentylatora silnika.
Elektromagnes wentylatora.
Bezpieczniki wszystkie ok, przekaźniki też, połączenia niby też. A tak wogóle to który bezpiecznik i który przekaznik jest za to odpowiedzialny i przy jakiej temperaturze powinien się załączyć?
A jakie ciśnienie pokazuje czyjnik cisnienia czynnika klimatyzacji. Może uszkodzony pokazuje 20bar i rozłącza a wentylatory chcą z zbic ciśnienie
Przekaźnika tam nie ma od wentyla, być może sterownik padł.
Wiem tylko ze wiskoza sobie w korku nie radzi i już przy 25 stopniach na dworze po kilkunastu minutach silnik przekracza 105*C i leci w górę wtedy przelaczanie na luz dodawanie gazu zbijanie temperatury włączanie drive podjechanie itd. Zabija skrzynie i meczy kierowcę. Normalnie podczas jazdy czy powolnej czy bardzo dynamicznej wiskoza jwst ok schładza...
chodzic caly czas nawet po odpaleniu zimnego silnika?? Grzdzie miesci sie glowny sterownik silnika oraz orginalny imobilajzer jaki montuje Mercedes? Ile powinny wynosic obroty biegu jalowego i jak sie je ustawia? auto to MB c180 z 93 roku
Szkoda że nikt nie był wstanie mi pomóc. Niniejszym temat zamykam.
Jaka może być przyczyna ciągłej pracy wentylatora przy chłodnicy? Wymieniłem rezystor i nic to nie dało.
Witam. W kwestji wentylatorów wygląda to tak.. po przekręceeniu stacyjki( świecą lampki na iczzniku) nie mam problemu z wentyatorem..wwszystko niby cacy, ale po odpaleniu (pracuje silnik) wentylatory zaprzestają pacy..nie kręcą się - żeby było jasne-chodzi o nawiew w aucie. Klimatyzacja; jedna z pomp klimy nie załącza się... (info;auto ma podwójną klimę)...
Zerknij na szczotki w dmuchawie albo podepnij na krótko i zobacz czy działa ew uderz z wyczuciem w ten wentylator czy zajaży
http://www.w202.pl/dload.php
Cos mi sie wydaje, ze w MB 100 jest visko...
Na moje oko uszkodzony regulator wentylatorów, jest za lewym przednim nadkolem, na podłużnicy.
w sumie masz rację
opornik wentylatora
Skoro na grubych masz napięcie to jest dobrze poprostu pewnie padł moduł wentylatora dlatego nie działa. Z modułu do wentylatora pewnie też idą dwa przewody ale na nich już napięcia nie ma.
tylko wentylator chłodnicy na full od razu To klasyczny objaw braku komunikacji ECU <---> sterownik wentylatora. Do sprawdzenia wszystko co związane z zasilaniem ECU + sam ECU do przejrzenia przez elektronika.
Diagnoskop SD i podglądnij temperaturę płynu chłodzącego oraz wysteruj wentylator aby sprawdzić czy potrafi szybko "kręcić".
Na głowicy jest drugi czujnik tego wentylatora (temperatura) Pzdr.
egr i silnik wentylatora
Co już sprawdziłeś?
Silnik...wentylatora
Przyczyna leżała w wentylatorze od klimy
Usterka naprawiona i to nie żaden moduł jak twierdzili fachowcy, tylko zwykły bezpiecznik 40Amp. umiejscowiony w module SAM który wymagał tylko oczyszczenia. Szkoda tylko forsy na nowe moduły. Panowie elektrycy mają problemy ze zdiagnozowaniem usterek nie kiedy kosztownych dla klienta.
Witam. A czy wentylator sie załacza?
Hej jaki był problem u ciebie bo mam ten sam?
Na białym rzeczywiście ma być napięcie "po zapłonie", na niebieskim jest sygnał sterujący o przebiegu PWM. Na początku produkcji (w "przedlifcie" jak to określiłeś) również były takie podłączenia i kolory. Trudno mi więc określić, co kupiłeś i od czego. Podanych kolorów na schematach M-klasy nie znajduję. Może są na tym "nowym" wentylatorze jakieś numery...
cena z serwisu stąd wiem:) możliwe ze ponad 600zł kosztuje, wentylator teraz wogóle sie już nie obraca przestał reagować....
Podepnę się pod temat, a gdzie znajduje się ten moduł klimatyzacji. U mnie klima chodzi ale nie załącza wentylatorów na chłodnicy, przekaźniki sprawne.
Ok. Jutro to zrobię ale raczej to nie to. Bo teraz kompresor nie jest używany i problem cały czas występuje. Usterka jest nietypowa. Bo nagrzewnica grzeje a nie leci powietrze. Wentylator działa .
Nie tak od razu! Jak jest wersja przed liftingiem - to nie ma sterownika, tylko jest załączanie poprzez przekaźniki. (ale Kolega nie był uprzejmy określić rodzaju pojazdu - wiadomo: będzie ciekawsza i gorętsza dyskusja...) Najlepiej to iść po kablu zasilającym od elektromotoru - jak znajdziesz wtyczkę to ją wypiąć i tam podać prąd. Jest duże prawdopodobieństwo...
Robiłem taką przekładkę z dziesięć lat temu więc szczegółów już nie pamiętam ,jest tam problem z łapami i wentylatorem .
Tomku mozesz napisac od ktorego czujnika miales przeciety kabel ?? Ja walcze w klima od roku wymieniony osuszacz, elektrozawor w sprezarce, sprezarke, czujnik cisnienia i dzisiaj przyszedl panel sterowania i takze nie dalo to efektu ... Objawy takie same ja u Ciebie, po podlaczeniu na "krotko" klima startuje...
Autobus miejski raczej częściej stoi w korkach niż jeździ,no i chyba nie osiąga zbyt wielkoch prędkości 8) A co to za autobus,bo jeszcze takiego niewidziałem?? Chyba "51" :D A poważnie to chyba jakieś Volvo albo Mercedes
a nie sam termik zabezpieczający ?
Jeśli silnik dostaje pełna napięcie to możesz mieć od anglika wentylator.
może wiatrak, może sterownik wiatraków ( za lewym przednim nadkolem)
Podłączenie pod SD powinno pomóc, może sterownik od wentylatora szwankuje, częsty przypadek w tych małych aluminiowych puszeczkach. Padają tam końcówki mocy.
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Dziękuję sprawdzę
wentylator mercedes mercedes wentylator chłodnicy wentylator nagrzewnica mercedes
centralny zamek kolory kabli wycieraczek renault scenic laczenie rownolegle
Aixun T3A z kolbą T245 vs JBC – opinie, kompatybilność, trwałość, czy warto kupić? Unitra Laura, Laura-2 – przestrojenie UKF OIRT na CCIR, modyfikacja głowicy GT-1-2, GT-2