W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Sprawdz te klapy
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Może termostat po pierwsze do sprawdzenia?
Po 3 minutach spada do 0,02-0,03A Jest bardzo dobrze...
Tak więc wygląda na uszkodzenie turbiny, lecz dopiero diagnostyka całą prawdę Ci powie. pozdr
Z opisu wygląda na zwartą celę w akumulatorze. Akumulator do wymiany.
Nie możliwe.Tuleja najpierw spuchła a potem pękła.Sam piszesz że nie ma progów więc wszystko było okey o prócz obiegu . :| Dodano po 4 A kolega wyżej dobrze pisze , może było coś dolewane na gorącym.Kiedyś w taki sposób na zakładzie załatwili ostrówka.Też pękła tuleja. :|
Żeby stwierdzić czy akumulator jest w pełni naładowany ważny jest prąd i napięcie w końcowej fazie ładowania Dodano po 2 ...i nie ważne co wg mnie, ważne co mądrzejsze głowy stwierdziły, ja tylko powtarzam
Napewno powinno być dużo więcej niż u Ciebie. Wiązka do sprawdzenia.
Co do turbiny to masz rację - nie pracuje Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF . Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.
Rok produkcji 2014, euro 5, to jest chyba III generacja, VIN: WDB9333171 Z VIn-u na pewno wynika, że jest to trzecia generacja. I w takim razie rok wyprodukowania auta nie jest prawdziwy - bo te Actrosy się skończyły w 2011 lub na pewno w 2012. Pewnie po wyprodukowaniu podwozia auto długo stało na zabudowie i stąd ta różnica. O.K. - Już wiadomo co...
podaje nr vin;WDB2010181F844245 ,instalacja gazowa LANDI przejechane ponad 30tys.km,przy wymianie oleju wymieniam filtr pow. i gazu/ jezdze tylko na dobrym gazie/ ,silnik na pelnym wtrysku, zaplon nie regulowany /czujnik idukcyjny/cisn. w cylindrach po 12 atm.silnik jest w idealnym stanie.Mowiac krotko , to chodzi mi o to czy w merc-u /starym/ obroty...
142 - czujnik ruchu igły tzn. wtrysk sterujący pierwszego cylindra. Uszkodzenie powoduje obniżenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika a co za tym idzie spadek mocy silnika.
No komputer nie wchodzi w grę bo to taka tu wioszka jest i ludzie nie wiedzą co to diagnoza komputerowa i się boją jak diabła.A żeby go podpiąć to by musiał daleko jechać a jest tylko ten jeden autobus i niema innego na podmianę no wiem że lipa straszna bez kompa.Co do paliwa to czy jest na dnie czy pełny to to samo się dzieje.I ta kontrolka zaświeci...
Komp widzi poprawną temp powietrza zasysanego?
BS 7000 - Element CBU Central Brake Unit jest uszkodzony (Proporcjonalny zawór przekaźnikowy uszkodzony) .
Tzn że duży spadek jak na stałym plusie masz tyle. Wymieniłeś niedawno akumulator?
Było robione tak naprawdę wszystko, mercedes A klasa 170 cdi
60A to stanowczo za mało. Tam powinno być coś koło 100Ah.
witam ja jeszcze raz po prośbie kolego gerri-czteroośka actros nr wdb 9523141-wyświetla mi błąd mr 1417 i "czujnik!" status żółty oraz dodatkowo spadek mocy silnika-
Jak uważasz, dla mnie to byłby pierwszy trop, zwłaszcza że jak piszesz spadek napięcia jest minimalny.
prawdopodobnie problem z podcienieniem i sterowaniem turbina SPrawdz zaworek sterowania turbiną czy nie ma wycieków z układu podcisnienia
Też bym zaczął od tego - konkretnie odszukaj punkt masy reflektora prawego. Jest prawdopodobne, że ten sam punkt masy ma jakiś element istotny dla pracującego silnika. Włączenie reflektorów > spadek napięcia na punkcie masy > wyłączenie silnika.
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
siema miałem ten sam problem przepływomierz padł ... :cunning: :cunning: :cunning:
Witam jak w temacie Mercedes ML 400CDI Aku jest dobry a i tak moduł odcina zasilanie rozrusznika co uniemożliwia odpalenie czasami się uda za którymś razem. Gdy wyjmę przekaźnik od rozrusznika i zewrę elektromagnes to rozrusznik kręci jak głupi(dobrze). Jest jakaś metoda na ominięcie modułu kontroli akumulatora czy jakoś tak aby nie odcinało zasilania?...
Witam, mam 220CDI Mercedesa o oznaczeniu OM646. Silnik osiąga temp. 90C po około 7km ale jak się zatrzymam i chodzi na obrotach jałowych przez jakieś 10minut i dmuchawę mam ustawioną na max temperaturę i max siłę nawiewu to temperatura silnika spada do około 70C. Czy to normalne? Jak tylko ruszę to po przejechaniu około 1km temp jest znowu na 90C i...
witam meczylem sie z moja 311 kilka miesiecy zanim jeden madry mechanik znalazl usterke objawy na poczatku byly taki pod gore predkosc spadala konieczna byla redukcja lub wyl stacyjki i restart- po czym szedl jak burza do momentu kiedy nie zdjalem nogi z gazu lub obroty spadly ponizej 3000. wymienilem turbo, nowe kable z kompa do vacumm (tym pod filtrem...
Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
posiadam mercedesa 300te 4 matic ,zalozylem insyalacje gazowa i auto nie chodzi tak jak powinno chodzic ,tj.traci obroty ,czesto gasnie przy dojezdzaniu do skrzyzowania,instalacja tak samo pracuje z komputerem jak i bez,wolne obroty spadaj za chwile wracaja do normy,instalacja jest wloska
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
Może być czujnik spadku ciśnienia powietrza. To on steruje kiedy sprężarka ma się włączyć.
Prawdopodobnie lodówka jest dobrze podpięta tylko sterownik widzi spadek napięcia i ją wyłącza nie wiem jak jest w mercedesie bo nigdy tego nie rozbierałem ale w dafie też kierowcy się skarżą że po zgaszeniu auta lodówka się wyłącza jeśli producentem jest danfoss wystarczy zrobić mostek w sterowniku lodówki
Przy pracującym silniku wyłącza sprężarkę klimatyzacji - tryb "ekonomiczny". Przy wyłączonym zapłonie albo dodatkowo wyjętym kluczyku to ogrzewanie szczątkowe wnętrza REST - włącza się pompa cyrkulacyjna i dmuchawa na niski bieg. Działa to do momentu spadku temperatury płynu (chyba koło 50°C).
Uszkodzony był wężyk paliwa
Mapsensor i czujnik ciśnienia w kolektorze to (prawie) to samo, jest na podszybiu z prawej strony (pasażera) sprawdź wężyk. Baro to czujnik ciśnienia atmosferycznego, jest w sterowniku, ale nie dawałby takich spadków mocy, jeśli kontrolka po zapaleniu gaśnie.
Wszystko wyglada dobrze
Witam, problem Mercedes Actros MP4. Auto rozłącza prąd po zgaszeniu. Słychać, jak pyka bezpiecznik i wszystko działa poza gniazdem zapalniczki i światłem w schowkach u góry. Wcześniej było tak, że rozłączało, jak postał ok. 4 h, a teraz od razu. Do tego dzisiaj w nocy rozłączyło mi Webasto. Miał ktoś podobny problem? Wiązka? Jakiś sterownik? Auto nawet...
Sprawdzic cisnienie oleju i stopien sprezania w cylindrach"kompresje".
Ale fizykę miałeś w szkole podstawowej....... Najważniejsze, świecę tam są na 4,4V policz że nawet powierzają 20A każda to jaka to moc w stosunku do rozrusznika.? Każdy jeden mV spadku napięcia powoduje spadek prędkości obrotowe rozrusznika.
A co to za mercedes ??? który rok ??? generalnie temat to kosza, ale coś jest nie tak z turbiną, a w najlepszym wypadku tylko gdzieś nieszczelność układu dolotowego, stąd wchodzi w tryb awaryjny i jest spadek mocy.
Zacznij od porządnej diagnozy.
4 wtrysk sprawdzony?
sprawdz cisnienie na wtryskiwaczach.
Z odgłosem robura kojarzy mi się tylko "retarder", sprawdzałeś czy nie uruchamia się samoczynnie? np częściowo tylko, jednak wystarczająco żeby był spadek mocy?
P=U*I P(moc)= 24 wolty*10amperów=240watów Przeliczenie całkowicie uproszczone nie uwzględniające sprawności i spadków napięcia.
Może to być bardzo dużo rzeczy, ciśnienie paliwa, czujnik temperatury, zapłon, czujnik położenia wału, na kompie powinno wyjść co się dzieje, ale raczej nie będzie tego w błędach poszukałbym w wartościach.
Nie bardzo wiem jak sprawdzić to serwo... Nie wiem czy ma to znaczenia, ale nawet podczas odpalania auta trzeba dodać troszkę gazu bo inaczej nie ruszy.
kiedy zmienialeś filtr powietrza? z opisu wynika że masz problem bo brak jest dopływu powietrza do silnika (jesli odpala dopiero po odsłonieciu - czyli łapie "lewe" powietrze) sprawdz dopływ, wymień filtr powietrza ;-)
Witam czy było cos naprawiane przy silniku w ostatnim czasie?.
temat uważam za skończony
Witam! Mam problem z actrosem mp3 1846 2008r. Pali bez problemu, ma stransznie słabe przyspieszenie, przy niewielkich górkach słabnie do 50 km/h gdzie przed pojawieniem się problemu w tych samych miejscach jeździł 86km/h, na wielkie góry wciągam sie 27km/h, jeżdżę z chłodnią worze warzywa w Aldi, na prostej jak sie już rozpędzi do 90km/h to jedzie....
Klema do zmiany. Wystarczy, że masz spadek napięcia na niej i nie będzie kręcił.
Może się wyłączać bo gdzieś jest nieszczelność w układzie. Jak jest dziurka i czujnik wykryje spadek ciśnienia to się wyłączy, po odpięciu zasilania znowu działa aż do wykrycia spadku ciśnienia.
Ten model nie ma kontrolki ciśnienia tylko poziomu. Od ciśnienia jest elektryczny czujnik i wskazówka na zegarach. Pływak w misce po 30 latach ma prawo źle pokazywać i to nijak ma się do mocy silnika.
uszczelka pod głowicą
Tylko, że koszt "MRD" wynosi około 80zł :P prawda, ale nie wszyscy muszą jeździć Mercedesami... :D
https://obrazki.elektroda.pl/5387865300_... Mercedes R-klasa, profesjonalne obejście DPF'a
Buczec zaczyna dopiero na ciplym silniku. Co to jest filtr PDF?
Zapomniałem dodać że po sprawdzeniu komputerem występuje jeden błąd: 2647-prawy przepływomierz powietrza ,wartość powyżej limitu-stały Nie da się go skasować, podmieniłem przepływomierze prawy z lewym ale dalej ten sam błąd bez zmian.Więc przepływomierz powinien być ok.Sprawdziłem napięcie we wtyczce do tego przepływomierza i jest.
Jak jest przerwany to może mieć wpływ na spadek mocy silnika?
Sprawdz przepływomierz.A w parowniku membrane.
Po pierwsze to sprintera 412 CDI nie ma jest 408 411 413 CDI silnik 0 pojemności 2.2 l i 416 CDI 2.7 l mówimy o sprinterze po liftingu 00-06r Sprinter 412 to stare TDI 2.9 l z pompą wtryskową . Jeśli masz CDI to sprawdź zawór sterujący sprężarką ,zapal silnik zrób podciśnienie na serwie , zgaś silnik i posłuchaj czy zawór nie bzyczy i nie przepuszcza...
WSADZIC INNY AKUMULATOR I SPRAWDZIC CZY LADUJE.MOZLIWE ZE JEST NISKI POZIOM ELEKTROLITU
Witam serdecznie. Posiadam autko marki Mercedes C W202 96r.250TD wersja esprit. Ostatnimi czasy pojawiły się zmiany,a mianowicie spadek mocy podczas wciśnięcia pedału gazu.Przed wystąpieniem tych objawów autko przyspieszało niesamowicie,teraz raz ze ciężko przyspiesza to momentami więcej jak 120km/h przy wciśniętym pedale gazy nie pojedzie... Kupiłem...
Błędy wskazują na czujnik wału korbowego.
Możliwe przyczyny - Uszkodzony czujnik ciśnienia cząstek stałych filtr - Wiązka cząstek stałych Filtr Czujnik ciśnienia jest otwarty lub zwarty - Filtr cząstek stałych obwód czujnika ciśnienia przyłącze elektryczne ubogich - Diesel Szczególną Filter (DPF) obwód sygnału zwarcia do masy - Otwarty obwód VREF Możliwe objawy - Silnik Light ON (lub Service...
Witam, prosze o info blad w mercu atego 98 rok kod 03533 i czerwona lampka edc, samchod normalnie odpala nie ma spadku mocy
Jeśli miał wiele błędów i zostały skasowane, to jedź jeszcze raz i może teraz będzie właśnie, ten ważny błąd, który pomoże rozwiązać problem
Dzięki! A czy flashowanie to aktualizacja oprogramowania skrzyni? Czy robiłeś to po prostu przez kompa? Dodano po 53 I jeszcze jedno pytanie. Czy miałeś taki jednokrotny spadek obrotów przy ruszaniu?
Zmierz zewnętrznym zegarem. Te czujniki potrafiły z dnia na dzień paść albo zacząć pokazywać głupoty.
To wygląda na czujnik temperatury,prawdopodobnie czujnik temperatury zewnętrznej.
z takiego opisu nikt ci nie powie co jest uszkodzone. Jednym czarodziejem jest komputer. Podjedź do mechanika specjalizującego się w MB, podłącz pod komputer i błędy ci wyjdą. Zaoszczędzisz kasę o będziesz wiedział co wymienić.
Zacisk 30 to stały prądowy z aku na sterowniki. Jeśli wyrzuca ten błąd to albo odpalany na słabym akumulatorze, albo problem z ładowaniem/spadkiem napięcia w instalacji.
Witam!!! Czy ktoś mógłby mi powiedzieć oco chodzi??? W mercedesie atego na wyświetlaczu pokazuje sie kod FMR7070 i zapala sie żółta i czerwona kontrolka EDC, samochód traci moc.
Znalazłeś przyczynę problemu? Mam taką samą sytuację. Sprawdziłem chyba wszystkie bezpieczniki i żaden nie powoduje spadku pobieranego prądu. Pobór 0.26A
Prawdopodobnie miał miejsce spadek napięcia na akumulatorze, bądź akumulator całkiem się rozładował. Proszę spróbować odłączyć na chwilę akumulator i podpiąć go od nowa - powinno zadziałać.
kolego jeśli piszesz że masz doświadczenie w chłodnictwie to przez który kruciec napełniasz instalacje chłodniczą w ,np klimatyzatorze a tak do rzeczy to ciśnienie załączenia wentylatorów jest w nich bardzo wysokie nawet do 20 bar jest tylko w nich jeden problem że pomiar ciśnienia odbywa się za filtrem i jak jest zanieczyszczony to spadek ciśnienia...
Czyli stawiacie na ?
Tak ,masz racje . to objaw spadku napięcia na akumulatorze.
Co to jest "sepcja pompy"? Przy polskim paliwie pompa może klęknąć nawet w okresie gwarancyjnym - więc tym się nie przejmuj. Zwróć raczej uwagę na ilość błędów w tekście który zamieszczasz. :-/
Ciśnienie za małe lub za wysokie to spora różnica, wypadałoby to wiedzieć. Poszukaj fachowca od mercedesów z odpoweidnim sprzętem i zleć mu naprawę, tak będzie najlepiej i najtaniej.
Okazało się że to właśnie czujnik temp.płynu dawał do ecu 120st,C a od 110st,C sterownik zmniejsza dawkę aby nie uszkodzić silnika.
Mierzenie tak dużych prądów wymaga użycia bocznika, na którym mierzy sie spadek napięcia. Mercedes stosował przekaźniki z 4 wyjściami, do każdej świecy szedł osobny przewód. Przekaźnik ten sygnalizował spalenie świecy miganiem kontrolki.
Nie. Ale hamulec powoduje spadek obrotów, a gdy regulator jest trupem to może puszczać całe paliwo ponownie do baku zamiast zostawić na listwie. Czemu hamulec o to obwiniasz? Spadek obrotów wiń raczej. Zresztą to twoje auto, zrobisz jak uważasz, ja tylko sugerowałem.
"mam malucha 126 w wersji elegans".... Naprawdę myślisz, że Twój pojazd jest jedyny, niepowtarzalny i robiony w jednym modelu przez dwadzieścia lat???? Może trochę więcej szczegółów na przyszłość? Actros aktualnie (licząc liftingi) to już czwarty model! BS 4140 - czujnik prędkości obrotowej oś przednia lewa strona BS 1002 - nadmierny spadek napięcia...
Diody luzują sie w obsadach bo korodują i tam jest spadek napięcia wyjsciem jest wymiana mostka.
Tylko ty widzisz uszkodzenia i tylko ty możesz coś poradzić ale jest prosty sposób. Podłącz amperomierz, ustaw na 200mA i po kolei wyciągaj bezpieczniki aż trafisz na taki co po wyjęciu spowoduje spadek poboru prądu.
Dzięki za info, ale powiem skromnie, uważam się chociaż trochę za inteligentnego 🙂 Pozdrawiam
Czasem w Vito zapycha się tłumik, efektem jest spadek mocy o jakim piszesz.
Podmień akumulator albo zmierz spadek napięcia.Posprawdzaj masy i inne "grube" połączenia koło akumulatora.
Star był głównym dostawcą dla wojska i dla innych służb. Ale przed przejęciem STARa przez MAN, firma Star miała układ z MERCEDESEM zbudowali nawet prototyp ale z niewiadomych przyczyn przerwali współpracę i przejęła firma MAN.
zaobserwój wydech w momencie usterki,,,,,,,,,,,,,,
Sprawdź pod ciśnienia.
Po pierwsze to go naładuj, porządnie a nie na tyle aby odpalił. Może się tez okazać że to głębokie rozładowanie już bezpowrotnie zniszczyło akumulator. Spadek najłatwiej znaleźć kamerą termowizyjną.
proponuje diagnozę komputerową na trasie, właśnie wtedy kiedy jest spadek mocy uważnie trzeba przeglądać parametry rzeczywiste pracy silnika
Powinieneś szukać w zaworze sterowania hamulcem przyczepy, tylnej osi i postojowym, jeżeli po spadku do 6 barów ubytek znika.
silnik potrafi zgasnąć wyrzucając czerwony komunikat o rozładowaniu akumulatora (akumulator jest nowy). Auto samo informuje, że traci zasilanie. Do sprawdzenia wiązka, trzeba delikatnie poszarpać przy pracującym silniku, starając się wygenerować usterkę. Dodatkowo diagnostyka SD i pomiar spadków napięć.
spadek mercedes spadek napiąć mercedes spadek napięcia mercedes
volvo silnika ademco express pasek rozrząd citroen
schemat jednokreskowy instalacji regulator napięcia prądnicy
Brak wskazań na desce rozdzielczej Citroen C4 Słabe ciśnienie spryskiwacza w samochodzie - przyczyny i rozwiązania