Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Witam, problem Mercedes Actros MP4. Auto rozłącza prąd po zgaszeniu. Słychać, jak pyka bezpiecznik i wszystko działa poza gniazdem zapalniczki i światłem w schowkach u góry. Wcześniej było tak, że rozłączało, jak postał ok. 4 h, a teraz od razu. Do tego dzisiaj w nocy rozłączyło mi Webasto. Miał ktoś podobny problem? Wiązka? Jakiś sterownik? Auto nawet...
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
P=U*I P(moc)= 24 wolty*10amperów=240watów Przeliczenie całkowicie uproszczone nie uwzględniające sprawności i spadków napięcia.
Jak uważasz, dla mnie to byłby pierwszy trop, zwłaszcza że jak piszesz spadek napięcia jest minimalny.
Jest dobrze, wszystko napięte.. rolki ok, pasek ok Może faktycznie to ten moduł w bagażniku.. Przejechałem nim ostatnio ponad 300 km i nic się nie działo, ale napięcie nadal waha się jak wcześniej wspominałem
Mierzenie tak dużych prądów wymaga użycia bocznika, na którym mierzy sie spadek napięcia. Mercedes stosował przekaźniki z 4 wyjściami, do każdej świecy szedł osobny przewód. Przekaźnik ten sygnalizował spalenie świecy miganiem kontrolki.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Ale fizykę miałeś w szkole podstawowej....... Najważniejsze, świecę tam są na 4,4V policz że nawet powierzają 20A każda to jaka to moc w stosunku do rozrusznika.? Każdy jeden mV spadku napięcia powoduje spadek prędkości obrotowe rozrusznika.
Też bym zaczął od tego - konkretnie odszukaj punkt masy reflektora prawego. Jest prawdopodobne, że ten sam punkt masy ma jakiś element istotny dla pracującego silnika. Włączenie reflektorów > spadek napięcia na punkcie masy > wyłączenie silnika.
Z opisu wygląda na zwartą celę w akumulatorze. Akumulator do wymiany.
Powinien, zmierz spadek napięcie na naładowanym akumulatorze podczas odpalania.
Tak ,masz racje . to objaw spadku napięcia na akumulatorze.
Zacisk 30 to stały prądowy z aku na sterowniki. Jeśli wyrzuca ten błąd to albo odpalany na słabym akumulatorze, albo problem z ładowaniem/spadkiem napięcia w instalacji.
Żeby stwierdzić czy akumulator jest w pełni naładowany ważny jest prąd i napięcie w końcowej fazie ładowania Dodano po 2 ...i nie ważne co wg mnie, ważne co mądrzejsze głowy stwierdziły, ja tylko powtarzam
Napewno powinno być dużo więcej niż u Ciebie. Wiązka do sprawdzenia.
witam wszystkich mam do was prosbe w moim mercedesie w 124 250 d spada napiecie po nizej 10 v i chyba pradnica nie laduje mi akumlatora bo podczas jazdy przy wlaczonych swiatlach po jakims czasie swieca b. slabo nie moge uzywac kierunkowskazow bo nie dzialaja co to jest za wada prosze o odpowiedz z podziekowaniem zbyszek.b
Klema do zmiany. Wystarczy, że masz spadek napięcia na niej i nie będzie kręcił.
no właśnie nie wiem jaki mam alternator:/ wcześniejszy właściciel(mój kolega) wymieniał w tym samochodzie alternator, ale wzorował się tylko na wyglądzie czy są takich samych gabarytów i wziął który wizualnie był identyczny, wiem że dał mało za niego jakieś 60zł(używka) a jest opcja, że wcześniej był mocniejszy powiedzmy 115A a teraz wsadzony jest...
Prawdopodobnie lodówka jest dobrze podpięta tylko sterownik widzi spadek napięcia i ją wyłącza nie wiem jak jest w mercedesie bo nigdy tego nie rozbierałem ale w dafie też kierowcy się skarżą że po zgaszeniu auta lodówka się wyłącza jeśli producentem jest danfoss wystarczy zrobić mostek w sterowniku lodówki
Diody luzują sie w obsadach bo korodują i tam jest spadek napięcia wyjsciem jest wymiana mostka.
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
Trzeba sprawdzić miernikiem jakie jest ładowanie i ewentualnie gdzieś na przyrządzie sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia w celach. Może są za duże spadki napięcia przy włączonych światłach i coś głupieje.
Przeczytaj ten odpowiedzi masz. ..do dziś nikt nie podał odpowiedzi co jest przyczyną... każdemu pomaga co innego, po jakimś czasie pisze, że jednak nie pomogło... przeraża mnie wymiana kolejnych części przez mechanika bo to przekroczy wartość auta a czy pomoże? A g... prawda. Auto stare i zużyte. Wystarczy że 10 elementów się zużyło tylko 5% to nie...
Zmierz woltomierzem napięcie między B+ alternatora a "+" akumulatora, a następnie między "-" alternatora a "-" akumulatora. Na którymś z tych przewodów musi byś spadek napięcia, właśnie te brakujące 2V.
Chodzi o PŁASKĄ wtyczkę - w podstawowym wykonaniu są w niej dwa kabelki, jeżeli natomiast w aucie są siedzenia ortopedyczne, to wtedy są trzy kabelki. W każdym razie podpinamy się pod skrajne kabelki (na obu końcach wtyczki) Jest to stałe napięcie zasilające pompkę (bezpośrednio z akumulatora) Jeżeli na kabelkach będzie zły styk, to duży prąd pobierany...
Dziękuję za odpowiedź. Myślę że samodzielnie mogę jedynie znaleźć która to świeca jest ewentualnie przepalona poprzez pomiar prądu cęgami jeśli jest dojście lub spadku napięcia. Wymiana jest raczej poza moimi możliwościami, nie chcę nic urwać. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie miał miejsce spadek napięcia na akumulatorze, bądź akumulator całkiem się rozładował. Proszę spróbować odłączyć na chwilę akumulator i podpiąć go od nowa - powinno zadziałać.
Czyli nie jest to zbyt precyzyjny układ jeśli chodzi o rozdzielczość, więc rozrzut parametrów diod nie powinien sprawiać problemów. Diody najlepiej sprawdzać oscyloskopem ew. multimetrem - spolaryzować przez rezystor i mierzyć spadek napięcia na diodzie w zależności od oświetlenia.
Po pierwsze to go naładuj, porządnie a nie na tyle aby odpalił. Może się tez okazać że to głębokie rozładowanie już bezpowrotnie zniszczyło akumulator. Spadek najłatwiej znaleźć kamerą termowizyjną.
Przestawienie nastawnika powodowane jest ciśnieniem oleju z magistrali. Może po jego uruchomieniu dochodzi do nadmiernego spadku ciśnienia w tej części układu smarowania? Nie jestem mechanikiem - to takie luźne dywagacje nie poparte doświadczeniem. Jak tam napinacz? Może to właśnie on tak reaguje? Jak jest dobry to powinien utrzymywać napięcie łańcucha...
"mam malucha 126 w wersji elegans".... Naprawdę myślisz, że Twój pojazd jest jedyny, niepowtarzalny i robiony w jednym modelu przez dwadzieścia lat???? Może trochę więcej szczegółów na przyszłość? Actros aktualnie (licząc liftingi) to już czwarty model! BS 4140 - czujnik prędkości obrotowej oś przednia lewa strona BS 1002 - nadmierny spadek napięcia...
Auto 20 lat jezdziło na 55A alternatorze i nagle zdecydowałes ze jest to za mało i zakładasz 120A? A moze by tak sprawdzic ile daje amper np amperomierzem kleszczowym? 5 min roboty i wszystko jasne. Voltomierzem sprawdzisz napięcie i spadki i po problemie.
W momencie rozruchu występuje spory spadek napięcia, który powoduje chwilowy zanik komunikacji z którymś sterownikiem. Wyświetlone "CAN" jest to alarm o tym wydarzeniu. Nie przejmował bym się tym zbytnio, ale profilaktycznie proponuję sprawdzić akumulatorki ( elektrolit ).
ie mogę znaleźć nigdzie akumulatora 18V 1000Ah? Możesz kupić aku. 12 i 6V dowolnej pojemności (aby i dentycznej) i połączyć w szereg. My odradzamy zwiekszenie napięcia. ** 1000 Ah będzie trochę ciężki Dodano po 9 Jeśli założymy, że oba aku mają napięcie 12V i jest ono takie w rzeczywistości, to skąd się ma wziąć różnica prędkości? I chyba będzie ona...
To podłącz je przez diodę prostowniczą o odpowiednim prądzie przewodzenia. Będziesz miał spadek napięcia zasilania o 0.7 volta. I powinno wystarczyć. Dioda na każdy plus.
Do nagrzewnicy dostaniesz się tylko w kabinie. Całą "tapicerkę" pod szybą trzeba wymontować. Przy słabych akumulatorach wystarczy, że odruchowo wciśniesz sprzęgło i całe wcześniejsze nauczanie bierze w łeb. Po włączeniu zapłonu odczekaj kilka, kilkanaście sekund i uruchamiaj bez dotykania sprzęgła, może wtedy nie zgubi pamięci. Ale to też jest zależne...
Witam.Sprawdzić spadek napięcia na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem,połączenia wtrysków z sterownikiem.Transponder w kluczyku.Odpowietrz układ paliwowy.
17 - zasilanie tablicy zegarów, lampa sufitowa. 0,19 A to tygodniowo 32Ah, czyli ubytek 1/3 nominalnej pojemności akumulatora. Powinien kręcić na pozostałej pojemności. Roczna Varta a ile wcześniej na półce w sklepie? ;) Sugerowałbym sprawdzenie akumulatora w serwisie. Zwarta cela? Czy możesz podać napięcie akumulatora zmierzone po tygodniowym przestoju?...
Z rysunku nie bardzo wiem po co ta kombinacja, uzasadniona jedynie wtedy gdy oba akumulatory jak to napisano wyżej mają różne napięcia lub żeby odbiorniki podłączone do akumulatora z wciągarką nie obciążały akumulatora głównego. Jeżeli rzeczywiście tak są połączone jak na rysunku i mają jednakowe napięcie to wystarczy połączyć dodatkowo plusy akumulatorów,...
Spadek napięcia jest najbardziej szkodliwy i to właśnie wtedy pojawia się najwiecej błędów. Jeżeli silnik pracuje prawidłowo to najprawdopodobniej będzie wystarczające skasowanie błędów.
Dzięki za odpowiedź! Moc żarówek jest własciwa, tablica też świeci. Auto stało dłuższy czas nieużywane i poźniej pojawił sie ten problem. Jeszcze raz dzięki za odpowiedź, myślę że teraz sobie poradzę. ----------------------------------------... Układ kontroli i styki przy nim okazały się ok. Przyczyną zapalania kontrolki była słaba...
Zapomniałem dodać że po sprawdzeniu komputerem występuje jeden błąd: 2647-prawy przepływomierz powietrza ,wartość powyżej limitu-stały Nie da się go skasować, podmieniłem przepływomierze prawy z lewym ale dalej ten sam błąd bez zmian.Więc przepływomierz powinien być ok.Sprawdziłem napięcie we wtyczce do tego przepływomierza i jest.
witam, chciałem zapytać czy udało się rozwiązać ten problem, mam identycznie w mercedesie c - klasa. walczę z tym już miesiąc i nie mam już pomysłów. Pozdrawiam Paweł
Jeśli na bezpiecznikach jest prąd, to może być jeszcze uszkodzony moduł kontroli żarówek, on jest już za bezpiecznikami, choć w takiej sytuacji powinna się świecić kontrolka na desce, bo ona jest podłączona bezpośrednio do jednego z bezpieczników. Moduł kontroli żarówek to największe pudełko w skrzynce z przekaźnikami (tej głębiej za skrzynką bezpieczników)....
Pewnie starość. Do przetrzepania instalacja, wyłączniki i miejsca połączeń. Masz gdzieś spadek napięcia lub zbyt dużą oporność, gdzieś brakuje masy i masz skutki. Usterka banalna, ale upierdliwa, bo trzeba szukać.
Zamykam temat okazuje się że od spadku napięcia pokręciło się w modułach wystarczyła adaptacja na SD. Dzięki za podpowiedzi.
Co do obliczeń "elektrit" to chyba są błędnene ponieważ przyjeto zasadę przy obliczeniach poboru prądu bez spadku napięcia akumulatora . Zreszta o czym tu pisać moderator norbert czy jak tam napisał że mercedes i tematy o nim sa archeologią może ma lepszy ale dobrze radzi kolega odłaczać i sprawdzić pobór prądu jednak mam to samo i akumulator trzyma...
Witam, Po zapaleniu świateł na wskaźniku "przybywa paliwa", a po zagaszeniu wraca do stanu poprzedniego. Co może być przyczyną? Jakiś spadek napięcia po zapaleniu świateł? Posiada ktoś może schemat podłączeń oraz samego licznika? Z góry dziękuję za pomoc.
Przemierzyć spadek napięcia. Ale u Ciebie to raczej szybko trzeba działać, przy złym połączeniu masowym próba odpalenia może poskutkować uszkodzeniem elektroniki lub przepustnicy.
Doprecyzujmy. Też dołożę swoją uwagę: "313" w żaden sposób nie identyfikuje, co to za auto. To tylko oznaczenie handlowe i auto równie dobrze może mieć dwadziescia lat jak i pół roku. Dopiero trzeba się domyslać z tresci. Nawet ci się daty produkcji nie chciało podać... Wygląda na przekaźnik grzania świec żarowych. To nie jest przekaźnik swiec żarowych...
Pojazd odpalony, błąd zniknął. W piątek odłączyłem klemę z akumulatora, dziś ją założyłem, tachograf pokazał na wyświetlaczu błąd o zmianie godziny chyba 9053. Ustawiłem czas wg instrukcji, ale błąd na liczniku nadal był, jednak auto po 5 sekundowym kręceniu załapało. Początkowo miało problem z wkręceniem się na obroty ale po jakiejś minucie wszystko...
Nie znam tego urządzenia,lecz czy ten silnik nie napędza jakiegoś mechanizmu który stawia zbyt duży opór.Zbyt duży spadek napięcia w instalacji może powodować obniżenie mocy i związane z tym problemy.Do przejrzenia zabezpieczenie ,zaciski i złącza oraz przekrój przewodów do samego silnika.
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia chyba pod dywanem z przodu po stronie pasażera....
W zasadzie kontrolka może zapalać się i samoistnie gasnąć tylko w przypadku usterki na zasilaniu lub spadku napięcia zasilającego. Jeżeli powodem zapalenia kontroli jest "błąd" to kontrolka samoistnie nie zgaśnie. W202 przed i po lifcie to całkowicie inne auta - nie ma tej informacji w pytaniu.
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem Pioneer Navi F 910 BT, jest podłączone w Mercedesie w210 (E klasa) z 2000 roku i niestety mam problem... Radio po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapomina język menu, język lektora do nawigacji, kolor podświetlenia. Powraca do języka angielskiego i koloru niebieskiego. Inne ustawienia ok. Obojętne czy po...
Wielkie dzięki za reakcję i porady zacznę chyba od kondensatora... Natomiast co do: Odpowiednia instalacja, dodatkowy akumulator, wymiana na mocniejszy alternator to jak rozumieć określenie " odpowiednia instalacja" ? Tak to można każdemu napisać... Może dodam, że opisywany problem występuje w aucie Mercedes ML z oryginalnym radiem a subwoofer jest...
Pierwsze położenie załącza się radio. Drugie położenie, działa wentylator, szyby, ect... Ostatni ruch na zapłon i nic. Rozrusznik nie kręci. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to błędy w komputerze, ale to już jest ostateczność bo tutaj prawdopodobnie tylko w serwisie mogą to zrobić i kosztuje koszmarnie, a ja muszę jakoś wrócić do Polski. Coś padło...
Mercedes-Benz Citaro O530 sterownik skrzyni biegów ZF błąd zasilania oraz wewnętrzny błąd sterownika. Diagnoza Star Diagnozą wewnętrznego zasilania wskazuje skoki i spadki napięcia od 0 do 24Volt. Więc otworzyłem sterownik i pomierzyłem zasilania na tranzystorach BTS141 oraz BUK9628 i faktycznie faluje na nich napięcie mianowicie raz jest chwilę a potem...
każdy Mercedes z tego rocznika powinien posiadać alarm Coś im się pokićkało. Na pewno był to serwis Mercedesa? Może im chodziło ogólnie o "system antykradzieżowy" najwidoczniej teraz nie działa Bo go pewnie nie ma. Obecność takich rzeczy jak alarm (który wcale nie jest wyposażeniem standardowym) sprawdza się w kodach wyposażenia specjalnego po rozszyfrowaniu...
Mój znajomy kupił na Allegro żarówki ksenony+przetwornice. Łącząc je bezpośrednio do instalacji przetwornice dostają zbyt mało prądu i żarówki świecą słabo. Dopiero podłączenie ich przy pomocy dodatkowego przekaźnika i grubszych kabli zasilających jasność świecenia jest Ok. Jednak pojawia się kolejny problem. Instalacja merca (ML 270) rozpoznaje spaloną...
mercedes spadek spadek mercedes spadek napiąć spadek napiec
ustawić rozrząd skoda octavia ekspres delonghi uszkodzony spieniacz ademco express
philips az1830 polerka samochodowa
Ustawienie anteny satelitarnej na Hotbird 13°E – jak precyzyjnie ustawić czaszę i LNB Honda GX 630 – brak iskry, diagnostyka zapłonu, czujnik oleju, cewki, NGK ZFR5F