W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
Witam, problem Mercedes Actros MP4. Auto rozłącza prąd po zgaszeniu. Słychać, jak pyka bezpiecznik i wszystko działa poza gniazdem zapalniczki i światłem w schowkach u góry. Wcześniej było tak, że rozłączało, jak postał ok. 4 h, a teraz od razu. Do tego dzisiaj w nocy rozłączyło mi Webasto. Miał ktoś podobny problem? Wiązka? Jakiś sterownik? Auto nawet...
Z opisu wygląda na zwartą celę w akumulatorze. Akumulator do wymiany.
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
Po 3 minutach spada do 0,02-0,03A Jest bardzo dobrze...
Jak uważasz, dla mnie to byłby pierwszy trop, zwłaszcza że jak piszesz spadek napięcia jest minimalny.
Też bym zaczął od tego - konkretnie odszukaj punkt masy reflektora prawego. Jest prawdopodobne, że ten sam punkt masy ma jakiś element istotny dla pracującego silnika. Włączenie reflektorów > spadek napięcia na punkcie masy > wyłączenie silnika.
P=U*I P(moc)= 24 wolty*10amperów=240watów Przeliczenie całkowicie uproszczone nie uwzględniające sprawności i spadków napięcia.
Ale fizykę miałeś w szkole podstawowej....... Najważniejsze, świecę tam są na 4,4V policz że nawet powierzają 20A każda to jaka to moc w stosunku do rozrusznika.? Każdy jeden mV spadku napięcia powoduje spadek prędkości obrotowe rozrusznika.
Prawdopodobnie lodówka jest dobrze podpięta tylko sterownik widzi spadek napięcia i ją wyłącza nie wiem jak jest w mercedesie bo nigdy tego nie rozbierałem ale w dafie też kierowcy się skarżą że po zgaszeniu auta lodówka się wyłącza jeśli producentem jest danfoss wystarczy zrobić mostek w sterowniku lodówki
Mierzenie tak dużych prądów wymaga użycia bocznika, na którym mierzy sie spadek napięcia. Mercedes stosował przekaźniki z 4 wyjściami, do każdej świecy szedł osobny przewód. Przekaźnik ten sygnalizował spalenie świecy miganiem kontrolki.
Żeby stwierdzić czy akumulator jest w pełni naładowany ważny jest prąd i napięcie w końcowej fazie ładowania Dodano po 2 ...i nie ważne co wg mnie, ważne co mądrzejsze głowy stwierdziły, ja tylko powtarzam
Za ładowanie odpowiada też bezpiecznik mały obok akumulatora z przodu, chyba 15A. Ale ładowanie małego akumulatora załączane jest cyklicznie, nie działa cały czas. Tylko podczas spadku napięcia przekaźnik na podszybiu jest załączany
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
Zacisk 30 to stały prądowy z aku na sterowniki. Jeśli wyrzuca ten błąd to albo odpalany na słabym akumulatorze, albo problem z ładowaniem/spadkiem napięcia w instalacji.
Napewno powinno być dużo więcej niż u Ciebie. Wiązka do sprawdzenia.
Tak ,masz racje . to objaw spadku napięcia na akumulatorze.
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze. Sprawdź napięcie paska.
Klema do zmiany. Wystarczy, że masz spadek napięcia na niej i nie będzie kręcił.
witam wszystkich mam do was prosbe w moim mercedesie w 124 250 d spada napiecie po nizej 10 v i chyba pradnica nie laduje mi akumlatora bo podczas jazdy przy wlaczonych swiatlach po jakims czasie swieca b. slabo nie moge uzywac kierunkowskazow bo nie dzialaja co to jest za wada prosze o odpowiedz z podziekowaniem zbyszek.b
W momencie rozruchu występuje spory spadek napięcia, który powoduje chwilowy zanik komunikacji z którymś sterownikiem. Wyświetlone "CAN" jest to alarm o tym wydarzeniu. Nie przejmował bym się tym zbytnio, ale profilaktycznie proponuję sprawdzić akumulatorki ( elektrolit ).
Prawdopodobnie miał miejsce spadek napięcia na akumulatorze, bądź akumulator całkiem się rozładował. Proszę spróbować odłączyć na chwilę akumulator i podpiąć go od nowa - powinno zadziałać.
no właśnie nie wiem jaki mam alternator:/ wcześniejszy właściciel(mój kolega) wymieniał w tym samochodzie alternator, ale wzorował się tylko na wyglądzie czy są takich samych gabarytów i wziął który wizualnie był identyczny, wiem że dał mało za niego jakieś 60zł(używka) a jest opcja, że wcześniej był mocniejszy powiedzmy 115A a teraz wsadzony jest...
"mam malucha 126 w wersji elegans".... Naprawdę myślisz, że Twój pojazd jest jedyny, niepowtarzalny i robiony w jednym modelu przez dwadzieścia lat???? Może trochę więcej szczegółów na przyszłość? Actros aktualnie (licząc liftingi) to już czwarty model! BS 4140 - czujnik prędkości obrotowej oś przednia lewa strona BS 1002 - nadmierny spadek napięcia...
Diody luzują sie w obsadach bo korodują i tam jest spadek napięcia wyjsciem jest wymiana mostka.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
Dziękuję za odpowiedź. Myślę że samodzielnie mogę jedynie znaleźć która to świeca jest ewentualnie przepalona poprzez pomiar prądu cęgami jeśli jest dojście lub spadku napięcia. Wymiana jest raczej poza moimi możliwościami, nie chcę nic urwać. Pozdrawiam.
Zapomniałem dodać że po sprawdzeniu komputerem występuje jeden błąd: 2647-prawy przepływomierz powietrza ,wartość powyżej limitu-stały Nie da się go skasować, podmieniłem przepływomierze prawy z lewym ale dalej ten sam błąd bez zmian.Więc przepływomierz powinien być ok.Sprawdziłem napięcie we wtyczce do tego przepływomierza i jest.
Trzeba sprawdzić miernikiem jakie jest ładowanie i ewentualnie gdzieś na przyrządzie sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia w celach. Może są za duże spadki napięcia przy włączonych światłach i coś głupieje.
ie mogę znaleźć nigdzie akumulatora 18V 1000Ah? Możesz kupić aku. 12 i 6V dowolnej pojemności (aby i dentycznej) i połączyć w szereg. My odradzamy zwiekszenie napięcia. ** 1000 Ah będzie trochę ciężki Dodano po 9 Jeśli założymy, że oba aku mają napięcie 12V i jest ono takie w rzeczywistości, to skąd się ma wziąć różnica prędkości? I chyba będzie ona...
Zmierz woltomierzem napięcie między B+ alternatora a "+" akumulatora, a następnie między "-" alternatora a "-" akumulatora. Na którymś z tych przewodów musi byś spadek napięcia, właśnie te brakujące 2V.
Spadek napięcia jest najbardziej szkodliwy i to właśnie wtedy pojawia się najwiecej błędów. Jeżeli silnik pracuje prawidłowo to najprawdopodobniej będzie wystarczające skasowanie błędów.
Czyli nie jest to zbyt precyzyjny układ jeśli chodzi o rozdzielczość, więc rozrzut parametrów diod nie powinien sprawiać problemów. Diody najlepiej sprawdzać oscyloskopem ew. multimetrem - spolaryzować przez rezystor i mierzyć spadek napięcia na diodzie w zależności od oświetlenia.
Po pierwsze to go naładuj, porządnie a nie na tyle aby odpalił. Może się tez okazać że to głębokie rozładowanie już bezpowrotnie zniszczyło akumulator. Spadek najłatwiej znaleźć kamerą termowizyjną.
http://obrazki.elektroda.net/76_12002251... Nie jest dobry, ta dioda Zenera albo nie będzie robić nic albo od razu się spali (jeśli będzie np. na 12V), jest tam nie potrzebna, tak się nie włącza diod Zenera. Jednak stabilizator raczej na 9 lub 10V... to powinno wystarczyć do poprawnej pracy radaru do parkowania i jednocześnie zapewnić dostateczny...
Chodzi o PŁASKĄ wtyczkę - w podstawowym wykonaniu są w niej dwa kabelki, jeżeli natomiast w aucie są siedzenia ortopedyczne, to wtedy są trzy kabelki. W każdym razie podpinamy się pod skrajne kabelki (na obu końcach wtyczki) Jest to stałe napięcie zasilające pompkę (bezpośrednio z akumulatora) Jeżeli na kabelkach będzie zły styk, to duży prąd pobierany...
Przestawienie nastawnika powodowane jest ciśnieniem oleju z magistrali. Może po jego uruchomieniu dochodzi do nadmiernego spadku ciśnienia w tej części układu smarowania? Nie jestem mechanikiem - to takie luźne dywagacje nie poparte doświadczeniem. Jak tam napinacz? Może to właśnie on tak reaguje? Jak jest dobry to powinien utrzymywać napięcie łańcucha...
To podłącz je przez diodę prostowniczą o odpowiednim prądzie przewodzenia. Będziesz miał spadek napięcia zasilania o 0.7 volta. I powinno wystarczyć. Dioda na każdy plus.
Witam.Sprawdzić spadek napięcia na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem,połączenia wtrysków z sterownikiem.Transponder w kluczyku.Odpowietrz układ paliwowy.
Po nocy bez bezpiecznika 11 nie było znaczącego spadku napięcia na akumulatorze. Później wyciągnąłem kostkę stacyjki i po włożeniu bezpiecznika 11 pobór znów się pojawił. Czy w takim wypadku gdy kostka stacyjki jest odpiera a pobór wynosi aż 0,5A winnym będzie moduł UCH?
Mercedes-Benz Citaro O530 sterownik skrzyni biegów ZF błąd zasilania oraz wewnętrzny błąd sterownika. Diagnoza Star Diagnozą wewnętrznego zasilania wskazuje skoki i spadki napięcia od 0 do 24Volt. Więc otworzyłem sterownik i pomierzyłem zasilania na tranzystorach BTS141 oraz BUK9628 i faktycznie faluje na nich napięcie mianowicie raz jest chwilę a potem...
witam, chciałem zapytać czy udało się rozwiązać ten problem, mam identycznie w mercedesie c - klasa. walczę z tym już miesiąc i nie mam już pomysłów. Pozdrawiam Paweł
Auto 20 lat jezdziło na 55A alternatorze i nagle zdecydowałes ze jest to za mało i zakładasz 120A? A moze by tak sprawdzic ile daje amper np amperomierzem kleszczowym? 5 min roboty i wszystko jasne. Voltomierzem sprawdzisz napięcie i spadki i po problemie.
Pewnie starość. Do przetrzepania instalacja, wyłączniki i miejsca połączeń. Masz gdzieś spadek napięcia lub zbyt dużą oporność, gdzieś brakuje masy i masz skutki. Usterka banalna, ale upierdliwa, bo trzeba szukać.
Zamykam temat okazuje się że od spadku napięcia pokręciło się w modułach wystarczyła adaptacja na SD. Dzięki za podpowiedzi.
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia chyba pod dywanem z przodu po stronie pasażera....
17 - zasilanie tablicy zegarów, lampa sufitowa. 0,19 A to tygodniowo 32Ah, czyli ubytek 1/3 nominalnej pojemności akumulatora. Powinien kręcić na pozostałej pojemności. Roczna Varta a ile wcześniej na półce w sklepie? ;) Sugerowałbym sprawdzenie akumulatora w serwisie. Zwarta cela? Czy możesz podać napięcie akumulatora zmierzone po tygodniowym przestoju?...
mercedes spadek spadek mercedes spadek napiąć spadek napiec
renault laguna migająca kontrolka działa obrotomierz mazda włącznik termiczny wentylator
17mb97 firmware 17mb97 firmware
Specyfikacja głośnika Celestion BL10-100X 10 cali 8 ohm Wideofon Genewa - cichy dźwięk rozmówcy