Białe spaliny to: 1)skroplona woda w ostatnim tłumiku. Należy przejechać na dłuższej trasie aby zdążyła się wygotować. 2) Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Należy: a) w czasie pracy poobserwować czy w płynie chłodniczym nie "bąbelkują" pęcherzyki powietrza. b) sprawdzić ciśnienie w cylindrach (tam gdzie jest dziura może być niższe) 3) zjawisko normalnej...
To o czym piszesz to współczynnik lambda (wsp. nadmiaru powietrza), który w powyższym odczycie nie jest w ogóle uwzględniony (choć powinien być). Natomiast podana wartość O2 - 0,89 % to objętościowa zawartośc tlenu w spalinach i jest to wynik dośc wysoki. Norma to 0,0 do 0,2. Przyczyna może być fakt, że kończący się katalizator nie "wykorzystuje" go...
Chlodnica spalin do sprawdzenia
Kolektor wydechowy masz szczelny?
Fdok jest takze w google wystarczy wpisac fdok calculator .Trzeba wykasowac istotne kody usterek dla emisji spalin.
Nie aż tak stary ten Mercedes, z tego co sprawdziłem to co najmniej 93 rok. Tylko dziwi mnie że nie ma sondy i katalizatora, jakaś "usportowiona" wersja?
Trochę jakby zapłon przestawiony. Nie smierdzą spaliny niedopaloną ropką?
Witam , mam problem z moim sprinterem 315 906 2006 r 2cdi , raz na jakiś czas zaczyna dymic pod maską w okolicy dpf kolektora wydechowego nie wiem co może być przyczyną kolektor wydechowy cały szczelny(nowa uszczelka ) , egr nowy, kolektor dolotowy wyczyszczony .Dodam próbowałem szukać rozwiązania i po odpięciu wtyczki z przepływomierza przestaje dymić...
witam to nie czujnik cisnienia spalin tylko czujnik ruznicy cisnienia spalin
Jesteś pewien, że to OM652? Coś mi się to nie kojarzy taki motor.
Temperatura spalin podnoszona jest egr w tym samochodzie. W jaki sposób nie chce mi się tłumaczyć.
Jeśli jest zaprogramowany zawór proporcjonalny 2 prawdopodobnie przyporządkowany został do hamulca górskiego. Spróbuj TEXĄ wykonać aktywację tego zaworu. Nie pamiętam ale chyba znajduje się na ramię poprzecznej w środku długości pojazdu. Jeśli masz możliwość zobacz gdzie idzie rurka od siłownika klapki hamulca górskiego i czy klapka ta nie jest zacięta...
Wrzuć nr błędu z ACM z wyswietlacza
To dla pewności swojej tezy wyjmij ten bezpiecznik i sprawdź czy rzeczywiście odpali bez problemu. Ten bezpiecznik zasila kilka urządzeń osprzętu silnika związanych z paliwem, powietrzem i spalinami.
Błędy z tymi żółtymi/złotymi znaczkami po prawej (czyli drugi, czwarty i piąty) komputer sugeruje jako priorytetowe w poszukiwaniach. Zacząłbym od drugiego. „Wchodzimy” w błąd i komputer prowadzi. Gorzej bo wszystkie są zapamiętane i teraz wszystko będzie w pomiarach OK.
Witam. I co było powodem powyższego błędu 630A00?
Ten silnik masz w samochodzie? Była starsza wersja tylko z przepustnicą. Ten element jest do utrzymania podciśnienia dla serwa. Uruchom bez tego i wtedy, sprawdź jak wyglądają spaliny.
uszkodzony był czujnik temp spalin
Zabarwienie spalin?
Sprawdz zawartość spalin w układzie chlodzenia
Wymiana czujnika temperatury spalin rozwiazało problm
970C07- Element A70( moduł sterujący czujnika NOx na wlocie zespołu oczyszczania spalin) jest uszkodzony.
Zapach spalin w kabinie w mercedes kl.A 170 cdi 2003 rok
Przecież jak usuniesz katalizator wyjdzie to na emisji spalin.
Jest to błąd od Nox-a ale trzeba przeprowadzić diagnostykę wcelu ustalenia dokładnej przyczyny
czytam to autocomem więc opis parametrów może być mylący, a nawet może nie udostępniać wartości z tego czujnika. W każdym razie w "spisie" brakuje parametru "ciśnienie wsteczne spalin".
Tak był. Tyle ze przed modyfikacja było podobnie tez kopcil tylko inny zapach spalin.
Diagnostyka podstawa. Spotkałem się kilka razy z zapieczonym cięgnem w turbo sprężarce poruszającym zaworem upuszczającym spaliny.
Nox przed katalizatorem A70
zrób diagnostyke a nie odczytuj błedy. cisnienie paliwa, cylindrów, skład spalin?
Szukasz dziury w całym. A fukać to zawsze fuka, byle nie ewidentnie spalinami.
Jakieś pół roku temu był wymieniany cały (od łączenia na wysokości siedzenia kierowcy), nie dymi i nie słychać nic niepokojącego
witam Miałem juz wiele przypadków na servisie ze sprinter 906 z silnikiem 646 kopci. Wymieniali turbine na nowe a jak kopcił tak kopcił, podminiali DPF, wtryski jak kopcił tak kopcił dopiero po wykonaniu akcji serwisowej na wymianę odmy przestał kopcic. Nie twierdzę ze u ciebie tak jest ale taniej wymieniec odme niz cos innego
Czy regeneracja DPF stała się bardziej powszechna niż zwykle? Moduł AMC koliduje ze sterowaniem EGR, turbosprężarka może nie mieć wystarczającej ilości spalin. Najpierw sprawdź dane na czujnikach NOX!
Klapka od przepustnicy spalin nie zacina się?
To jest element układu EGR (system recyrkulacji spalin) i nie ma nic wspólnego z układem gaszenia. Siłownik gaszenia (zasilany faktycznie podciśnieniem) był stosowany przy pompach rzędowych (i przy pompie był montowany - a nie na rurze ssącej)
Witam Jeśli wywalał sondę to może zapchany katalizator i dlatego nie ma mocy . Sprawdź go + ewentualnie skład spalin. pozdrawiam
Ile motogodzin ma przepracowane ten silnik? W silnikach z dużymi przebiegami dane serwisowe mogą okazać się nieodpowiednie i istnieje niejednokrotnie potrzeba przyspieszenia wtrysku względem tego co podaje książka. Pozostaje wtedy barwa i zapach spalin oraz klekot sinika podczas zwiększania obrotów.
Dobrze, mogę wysłać, ale jutro. Jeszcze jedno pytanie: czy moduł emisji spalin może blokować sterownik silnika? 🤔
Robiłem test są spaliny w płynie podejrzenie padło na EGR. Dam znać czy pomogło :)
Zastanawiam się też nad czujnikiem temperatury cieczy czasami zauważyłem ze temperatura mi skakala może źle dawkóje i dla tego wypada zapłon.....przyczyną może być domyślam się ze łańcuch rozrządu może delikatnie rozciagnal się... Zauważyłem ze samochód nie ma mocy i nie dopala mieszanki czuć w spalinach.
Jeśli na zdjęciu dobrze widać to płyn wszedł w reakcję z CO2 i go zabarwiło go na ciemny kolor co oznacza że spaliny są w ukladzie.
Założyłem silnik 3.0 2020 W907 do 2018 W906, pasuje bez problemu, do zamiany wiązka, czujnik wału, czujnik spalin, wyprogramowanie klapek.
Sprawdź ciśnienie spalin, może pod czujnikiem jest jakiś syf.
Jaki ma przebieg? czy układ dolotowy jest szczelny, czy nie ma wycieków oleju z turbin? Czy było przeprowadzane wartości zerowe dla przepływek? jaki jest stan turbin? Czy silnik podczas dodawania gazu bardzo hałasuje? Czy sprawdzał ktoś kolektor dolotowy? czy nie jest bardzo zabrudzony? To są takie rzeczy które należało by sprawdzić jeżeli wszystkie...
Trudno mi zabierać głos w tym temacie, bo akurat zajmuję się bardziej stroną elektryczną niż mechaniczną aut z "gwiazdą". Opieram się na konstrukcji Sprintera, gdzie taki odpływ jest, i w przypadku przedmuchu uszczelki wtrysku może własnie nastąpić w tym miejscu wyciek paliwa (plus zapach spalin)
No to dziwne, bo Ikarusy które znam kopciły raczej na niebiesko :) A jak ze zużyciem paliwa, mocno wyższe?? Spaliny jak śmierdzą?
Po wymianie czujnika na nowy jeździ dwa tygodnie i nie widać problemów.
Gorące spaliny zazwyczaj powstają wtedy, kiedy jest przytakny katalizator, nie wiem czemu tak jest, może ktoś wie i powie. Jakiś czas temu to zauważyłem.
sprawdzić rezystancję wytrysku sterującego, jak to mam zrobić krok po kroku wynik musi być od 90 do 110,15 Miernikiem ? A tutaj krótka lektura pt.: " JAK ? " http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Witam a sprawdzałeś może siłownik hamulca górskiego czy ogólnie mechanicznie działa poprawnie hamulec górski miałem taki przypadek że siłownik był uszkodzony sprężyna pękła i nie odbijał co skutkowało słabą wydajność turbiny spowodowane brak poprawnego odprowadzenia spalin pozdr
Nie, nie wypuszczal ciśnienia na zewnątrz. Takie ma zadanie. :) Tylko w przypadku przedmuchów albo zagotowania płynu ma wypuścić na zewnątrz. ale było to możliwe żeby po kilku godzinach ciśnienie nadal było i bulgotanie wody było ??? To po kilku godzinach bulgotanie, po odkręceniu korka? Pewnie, że możliwe jeśli w czasie jazdy napompowałeś układ powietrzem...
Nie przejmuj się lampką. Niech sobie świeci. Jak jest w pozycji zamkniętej to po prostu silnik nie oddycha spalinami na niskich obrotach.
Może od tego wszystkiego uszkodził się katalizator - na niskich obrotach "nie ma siły" wydmuchać spalin i pracuje nierówno.
Tak, to hamulec silnikowy. Może to być dźwignia pod kierownicą a może być awaria. W każdym razie nie powinno syczeć przy dodaniu gazu (zamknięta klapa na wydechu i syczą spaliny przelatujące przez małą dziurkę w klapie). Można jeździć pod warunkiem odłączenia cięgna od klapy i zablokowaniu jej w pozycji otwartej. Oczuwiście nie jest to naprawa tylko...
Junkers to marka. Termet to marka? Masz dwa podgrzewacze w jednym? Wow. To tak samo jak byś napisał. Ranault firmy Mercedes. Moim zdaniem cofają się spaliny, ewentualnie problem z jonizacją.
Hej, w renówce jakość adblue to problem z noxem. najczęścien tym przed kat. Jesteś pewien? Bo jakość adblue a jakość spalin które mierzy NOX to dwie różne sprawy.
Brak powietrza w układzie ssącym, zapchany kolektor dolotowy, lub brak odprowadzenia spalin jak napisał kolega wcześniej. Pozdro.
Czy zawieszenie wali na dziurach, kolor spalin czy wkręca się na obroty.
Witam wymieniłem tuleje i niestety znow to samo auto przejechało 1000 km i zaczeło dmuchac spaliny do układu chłodzenia mam wrażenie że to jakaś wada fabryczna bloku silnika
cięgna ustawiałem pod względem wyglądu spalin
recyrkulator spalin trzeba sprawdzic jego otwarcie , kontrolując tym samym przepływomierz powietrza jaka masę pokazuję podczas zaworu zamkniętego i otwartego. za dużo spalin trafia na ssanie
Pewnie czujesz spaliny z układu chłodzenia. Objawy uszczelki pod głowicą.
witam, kolego a gdzie w w220 znajduje sie ten zawor egr? u mnie tez jest cos takiego ze czasami po szybkiej jezdzie jak zwolnie to nie moge wogole przyspieszyc. jak to sie stanie to wogole nie slychac turbinki. po zgaszeniu auta i onownym odpaleniu wszystko jest ok. na kompie wyszedl blad: P1403-032 recyrkulacja spalin negatywny uchyb regulacji (czestotliwosc...
tak sobie myślałem, może to od mrozu? ale wątpie może to spaliny z turbo? może zawór ? znajomy miał cos kiedys z zaworem ale to tylko więcej palił nie było czuc spalin i widac ;/ pomoże mi ktoś?
[silnik ma tak że, po odpaleniu twardo pracuje i po chwili przestaje, raz po raz podczas postoju z zapalonym silnikiem mu to powraca, tylko gdy pojawia się błąd ,, Usterka końcówki obróbki spalin" lecz Check się pali przez cały czas.
Jak są błędy czystości spalin to nie zasteruje podobnie jak wiązka uszkodzona.
Warto spróbować. :) Zwisające sople na katalizatorze też zmywam wodą, pod ciśnieniem. Idzie opornie ze względu na tłuszcz spalin ale bezpieczniej niż odkuwanie. Nie uszkodzi się kabli czujników.
Ja się tykałem tylko kilku osobówek, nie mam doświadczenia w ciężarówkach, ale czy 97 stopni to za dużo? W układach zamkniętych na glikol jeszcze nic złego przy takiej nie działo. No i jeszcze uszczelka pod głowicą tudzież inna droga spalin do płynu potrafiła dawać objawy zapowietrzenia i przegrzewania.
witam.kupilem mercedesa 124 2.0E+lpg,,i nie pali mi na jeden gar tzn.2.robiac wszystko przewody,swiece...i dalej lipa brak mi pomyslu....srednio mierzylem cisnienie w cylindrach to na drugim bylo 7,5,tak mniej wiecej,,ale nie pokoi mnie dziwny zapach oleju i spalin jakby rozpuszczalnik,,,panowie pomozcie lubie te auto....
Wracam do tematu po dłuższej walce, zakupiłem launcha i dopatrzyłem się nieprawidłowych wartości na czujniku ciśnienia spalin, który jest umiejscowiony między turbo a EGR. Po wymianie jak na razie z autem jest wszystko dobrze.
Znów Delphi... Do Mercedesa w tym roczniku używamy przynajmniej Xentry. Odczyt błędów , zapis danych, kontrola parametrów. Jeżeli Delphi mówi choć połowę prawdy sprawdź co się dzieje z recyrkulacją spalin i wartościami przepływu powietrza.
To chińskie Delphi to może coś ogólnikowo sprawdzić o ile da radę.Merc ma to do siebie że żeby głębiej sięgnąć w diagnostykę to musi być SD. Odnośnie EGR to do merca nie widziałem w ofertach specjalnych zaślepek tego zaworu. Podobno zaślepienie daje trochę mocy kosztem gorszych spalin..Ja miałem tylko benzyny.
Jakby kogoś interesowało to nowy oryginalny czujnik spalin MB w necie 240 zł a nowy nastawnik w zamienniku 400-460zł.
Mercedes W211, 2004r. na liczniku krzyczy by zrobić inspekcje spalin i główną jak w temacie. Kasowałem testerem , w zasadzie przestawiałem datę, przestawiałem ręcznie z licznika, zatwierdzałem serwisy i przegląd a inspekcja dalej wyświetla sie na liczniku. Jak to pokonać? kiedyś, poprzednio skasowała się bez problemu.
też stawiam na uszczelke...można to stwierdzić jak przegazujesz silnik na wyższych obrotach i sprawdzisz wizualnie jak wyglądają spaliny, tak jak u mnie węchem i wzrokiem :) wyczułem, że spala mi płyn chłodzacy. Po za tym są stacje diagnostyczne, w których sprawdza się w spalinach czy ilośc pary wodnej mieści się w granicach.
Witam, staram się przeprowadzić statyczna regenerację - czyszczenie filtra DPF w Mercedes sprinter 2007 rok 2.2 cdi mam interfejs launch x431 więc uruchamiam procedurę sterownik oczekuje temperatury spalin 200stopni gdy zostanie osiągnięte potwierdzam procedura się uruchamia i silnik gaśnie, uruchamiam próbuje ponownie i zaskoczył działa obroty 2 tys...
Jeśli przed wymianą wtryskiwaczy było lepiej, a po ich regeneracji (demontaż, modyfikacja, montaż) jest gorzej to znaczy, że "magik" nie potrafi w pełni zregenerować podzespołu. Zregenerowany wtryskiwacz powinno się zbadać na specjalnym stole probierczym, aby określić jego dawkowanie. Wymiana elementów fizycznie to nie wszystko. Na podstawie pomiaru...
Mercedes nie montuje 2nych grubych szyb zamiast tego są pojedyncze grubsze. przez co spadła waga samochodu. Zresztą siedziałeś kiedyś w nowej S klasie? chyba nie skoro twierdzisz że jest głośna, według mnie najgłośniejsza rzeczą tam jest tylny wentylator;) Stare mercedesy były nie zawodne? A jaka moc silników była wtedy osiągana ? mógłbyś jeździć takim...
Co do wydechu, jest tylko Kat, EGR i DPF off. Przepływomierz spróbuję zerknąć, nastawnik ma swój mały luz, do regeneracji powinien iść, ale aż tak, by chrzanił, że muła ma i w ogóle jechać nie chce? Czujnik też sprawdzę, ten od spalin. Ale niemożliwe, by wszystkie parametry miał dobre i zero błędów ani trybów awaryjnych, mimo dosyć poważnych usterek.
Witam. Czy ktoś miał podobny przypadek w Mercedesie Actross 2018 rok. Po przejechaniu 40-50km zapala się komunikat o końcówce obróbki spalin i wyświetla błąd 161100. Po wyświetleniu ciśnienie na pompie wynosi 1-1.5bara Wystarczy dmuchnąć w przewody i ciśnienie wraca na 10bar lecz na 40-50km Zbiornik,pompa,dozownik po czyszczeniu a błąd nadal wyskakuje....
Pomiar ciśnienia zasilania paliwem. -zaworek przelewowy -sitko w smoku Dodano po 5 Przepustnica spalin ( górski ) działa prawidłowo nie zacina się .
Niesłychać turbosprężarki, przy jakich obrotach powinna się załączyć. Zmień brażę. Przy jakich się powinna załączyć? A przy takich , kiedy w układzie wydechowym powstają napędzające ją spaliny, czyli obraca się non stop jak silnik pracuje.
Witam, problem z Mercedesem A klasa 2.0 CDI, podczas jazdy przy zmianie biegu, ujęciu gazu dymi mocno na niebiesko. Uszczelka pod głowicą zmieniona i nic, dpf wyłączony, EGR czyszczony, turbo bez wycieku, olej zmieniony, policja na drodze zatrzymała i mierzyli spaliny wyszło ok, lekko pali równo chodzi, na postoju nie dymi, jakieś pomysły?
Sprinter 2022r 2.0d 170km Dokładnie potrzebuję opis wtyczki do czujnika ciśnienia spalin A0009053007. Pomocy, auto po strzale, brak wtyczki, nie mogę namierzyć opisu https://obrazki.elektroda.pl/6114186600_...
chyba zatkany katalizator mało ma do niskiego ciśnienia doładowania Oczywiście że ma! Słaby przepływ spalin w układzie wydechowym prowadzi do spadku obrotów turbiny. Dalej tłumaczyć?
Usunąłem katalizator, dałem prostą rurę na jego miejsce. Dźwięk silnika się nie zmienił wogóle, chodzi cicho, spaliny żwawiej "pykają" z wydechu, silnik zyskał nieco więcej elastyki. Zamykam.
Test obecności CO w wodzie rozwieje twoje wątpliwości. Do wykonania wszędzie gdzie mają analizator spalin. Może masz problem z obiegiem albo z zapowietrzeniem..
Przekroczenie 2 progu emisji spalin. Za długo bez AdBlue albo sa jeszcze inne nieaktywne usterki wpływające na ta usterkę. Z panelu można odczytać jedynie aktywne. Należy sprawdzic czy cisnienie AdBlue i Powietrze normalnie pracuje, sprawdzic czujnik NOx nastepnie skasować usterki komputerem serwisowym. (VeDoc)
Nastawniki Hella-Garrett to jednorazowe gówno — zębatka wykonana z grafitu, wycierająca się jak szczotki w elektronarzędziach i niewymienna. Nie może być luzu kątowego na dźwigni wychodzącej z nastawnika, inaczej cały układ napędowy (silnik), czyli 1/2 nastawnika do wymiany. Druga sprawa, że nastawnik z turbiną musi być skalibrowany na specjalnym...
Czujnik ciśnienia spalin do sprawdzenia, i wtryski, potrafiły żle rozpylać na wolnych obrotach. Zostaw rozgrzanego na wolnych obrotach 10-15min i zobacz czy nie zacznie podkapcać na niebiesko.
"Po co jakieś głupie adblu dolewać? Paliwo trzeba - to czywiste. Ale adblu? Jakiś wymysł dla głupich..." No to teraz masz: zbiornik został opróżniony do zera, pompa nie miała co pompować, skład spalin się zmienił i układ odpowiednio zareagował. Teraz żadna dolewka po czasie nie pomoże. W zasadzie jedynie komputer serwisowy Star Diagnose: reset całego...
http://obrazki.elektroda.net/73_12375855... Do wtyku 3 podpinamy multimetr ustawiony na wypełnienie impulsu (dwell),silnik na b.jałowym,wkrętem CO na klapie regulować tak aby wypełnienie impulsu oscylowało przy 50% lub ustawić według analizatora spalin.
Sprawdź intensywność wylotu spalin,mozliwe że jest niedrożny filtr cząstek stałych, miałem taki przypadek.
Cześć, 630A00 - współczynnik recyrkulacji spalin jest zbyt wysoki. Jeżeli nie występują żadne inne kody usterek odnośnie nastawnika AGR, to odpalamy Xentry i robimy tak: Krótki test -> MCM -> Testy -> Test układu powietrza doładowanego. Warunkiem testu jest dodatnia temperatura na czujniku temperatury zewnętrznej - oszukasz go, ogrzewając...
Witam Mercedes actros mp4 2018 r 400 tys km Błąd jest zapisany nie aktualny, po skasowaniu wyskakuje po około 1000 km. F10B01 - Wartość lambda za systemem oczyszczania spalin jest nieprawdopodobna. Czujnik NOX na wylocie wymieniony na oryginał.
Kolego nie pisz bzdetów jak nie znasz 1,4 hdi, już o tym pisałem. Miałem przygodę z EGR w Mercedesie om642 i akurat w tym silniku uszkodzony zawór recyrkulacji spalin uniemożliwiał rozruch auta, po prostu zaduszał silnik spalinami. Wystarczyło go odkręcić z kolektora ssącego, i można było awaryjnie zjechać z trasy. Ale masz rację, nie znam 1.4 HDi,...
To dosyć typowy problem związany z układem ARF (recyrkulacja spalin ) Należy dokładnie przeglądnąć funkcjonowanie tego systemu .
Przyczyną usterki jest usterka wewnętrzna czujnika NOx. Postępowanie: 1) Sprawdzić moduły MCM i ACM pod kątem kodów usterek (jeżeli występują) -> wymienić czujnik B70 (NOx na wlocie oczyszczania spalin) -> skasować pamięć usterek. Po wymianie czujnika NOx nie jest konieczna żadna jego adaptacja! Należy uważać przy jego wykręcaniu, żeby nie zepsuć...
Jak podczas jazdy załączał by się górski, lub by nie wracał do swojego stanu otwarcia, to podczas jazdy pojawiałby się lekko czarny dym i spaliny z tłumika nie miały by takiego odrzutu. Głos tłumika jest wtedy taki "basowo bulgoczący".
mercedes recyrkulacja spaliny przepustnica spaliny mercedes mercedes czujnik ciśnienie spaliny
automatyczne przełączanie elektrowni niski ciśnienie zmywarka bosch intel chipset device software
bosch silence kranik bosch silence kranik
Mikrofon nie działa po wymianie płyty głównej i mikrofonu - przyczyny Kod błędu P2127 - niski sygnał czujnika APP/TPS