Do wymiany musisz obie przerzucić.
Kostka stacyjki.
Typowa usterka w w210 to samo stacyjka do wyniany
Wkład wyjmujemy w pierwszej pozycji stacyjki (tej do słuchania radia) - ściągamy cewkę immo - wsadzamy kluczyk, przekręcamy w pierwszą pozycję - obracamy srebrną, stalową nakładkę o ok. ćwierć obrotu w lewo lub prawo. Teraz powinna się zesunąć z blokady jak pociągniesz. Ale się całkiem nie zesunie, bo w stacyjce tkwi kluczyk. Ciągniesz więc delikatnie...
A tak nawiasem mówiąc, to wypadałoby może napisać jakie tam masz kolory kabli? I dalej brak odzewu... Znalazłem taki schemacik - jest to skan oryginalnej dokumentacji - trochę słaby, ale da się odczytać: https://obrazki.elektroda.pl/2672302900_...
potrzebujesz komplet obie i potrzebne numery stacyjki i Q??
przeczytałem że te blaszki się nie chowają do końca więc je trochę przypiłowałem Jakie blaszki ??? Problem leży na drugim końcu trzpienia który obracasz śrubokrętem - w miejscu, w którym łączy się z kostka stykowa. Jest tam taka pletwa, która ulega skrzywieniu lub wyłamaniu. Musisz wyjąć cala blokadę, odkręcić kostkę stykowa i wtedy zobaczysz winowajce....
Hej Kiedyś spisałem rozpiskę od benzyny: Witam Jako że dziś rozbebeszałem instalację to oblookałem piny kolory i oznaczenia w stacyjce w mercu W201 190E(1.8e), opis pewnie będzie pasował to każdej wersji benzynowej, możliwe że również do benzynowych 124 i częściowo innych modeli. Również częściowo będzie się odnosiło do diesli, ale to trzeba zweryfikować!!...
Moje systemy nie kierują się takimi danymi jak rocznik. Nie podałes również, z której strony jest kierownica. W dzisiejszych czasach to nie jest wcale oczywidte, że z lewej. Wziąłęm przykładowo auto 212.282 Masa stacyjki to W15/5 https://obrazki.elektroda.pl/2389390600_...
Ale kombinacje, zakładaj stare graty i tylko przekładasz grot w kluczyku! Jak otworzysz scyzoryk do polowy, zobaczysz bolec blokujący grot, lub przekładasz z obsadką grota. Całe 5 minut roboty.
Masz schemat
Różowo-czerwony po stacyjce.
Witam Musiałbyś dokładniej określić model, silnik 2500 był nie tylko w jednym Mercedesie w tym czasie, a "T" wcale u Mercedesa nie oznacza turbo, stąd wynikają różnice kolorów kabli na schematach. Podaję dla W 124: 30> czerwony 30>czerwony (drugi raz) 51>fioletowy P>zielono-biały 15R>różowo-żółty 15>różowo-czerwony 15X>różowo-zielony
Ale mi rygiel nie puszcza. Po wciśnięciu switcha w pilocie, rygiel odblokowuje, stacyjka puszcza i samochód odpala. Rano głowa świeższa, więc już temat ogarnięty . Na stole jak podam zasilanie poniżej 12,5V też nie działa. Stacyjka uszkodzona. Zamykam temat
problem mercedes c 250 td 97 rok kluczyki rybka witam oto moj problem moze mi ktos pomoze, auto jak w temacie stalo w polsce okolo miesiaca nie ruszane iz pracuje w niemczech przyjechalem na tydzien na urlop i chcialem zabrac auto tam do niemiec i tu problem padl akumulator, otworzylem auto grotem z kluczyka zmienilem akumulator i dzieje sie tak: -jak...
Tak, za schowkiem pasażera, trzeba zdemontować schowek. Jeszcze ewentualnie kiedyś widywalem uszkodzone kostki stacyjki.
Lekko cofnij kluczyk po zapaleniu i zobaczysz że dmuchawa ruszy.Walnięty wkład stacyjki.
W takich przypadkach zaczynam od sprawdzenia wiązki pomiędzy silnikiem i skrzynia - od spodu auta. Tam jest zarówno kabel ze stałym zasilaniem i ten "po stacyjce". Tam bardzo często ulega uszkodzeniu izolacja kabli, a potem naturalna koleją rzeczy kable zgrzewaja sie ze sobą.
Możliwość przekręcenia kluczyka „kręci się” w obwodzie kluczyk-stacyjka-blokada. SAM (pod względem sygnałów CAN) nie bierze w tym udziału. Daje tylko zasilanie dla poszczególnych elementów. Przeprogramowanie SAMa nic tu nie zmieni. Sprawdź napięcie na drutach CAN przy stacyjce. W przypadku podejrzeń sprawdź listwy zbiorcze CAN - o ile pamiętam są pod...
Do uruchomienia stacyjki nie potrzebne są baterie w pilocie.Pilot zasilany jest pętlą indukcyjną w stacyjce.To właśnie pętla w pilocie (urywająca się od wstrząsów) jest najczęstszą przyczyną kłopotów.Wystarczy mała lutownica lupa i kluczyk hasa.
Czyli pod każdy bezpiecznik, który zasilany jest po stacyjce, np zapalniczka.
http://www.mb.org.pl/forum/ubbthreads.ph... http://www.mercmania.pl/forum/ http://www.w114-115.org.pl/forum/ http://www.forum.v10.pl/mercedes,forum,f... http://www.autocentrum.pl/go/74__forum_d... http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&B...
Sprawdź rozrusznik na krótko czy zwarcia jakiegoś nie robi, albo kostka stacyjki.
Witam. Czy orientuje się ktoś jak wymienić układ stacyjki Mercedes ML W163 2.3 benzyna 98r. Jak sie zabrać za to .
Kostka stacyjki do sprawdzenia.
ściągnij sobie serwisówkę, może tam znajdziesz: https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem...
Mam odcinek instalacji z wtyczką ale od starej wersji (odpalanej za gałkę). 30 poniżej „W Germany” — czerwony gruby 15 powyżej „W Germany” — gruby czarny ok. 50 cm długości zakończony końcówką oczkową M5 15 (następny) — cieńszy czarny wraz z cienkim niebieskim Sprawdź w praktyce co od czego służy. Jeśli kolory przewodów są zgodne z normami DIN to: Czarno-czerwony...
Te wszystkie sygnały idą przez stacyjkę - wtyk C
Pewnie odpowiada za zgaszenie silnika, w mercedesach jest on pneumatycznie sterowany, przewody podciśnienia biegną do stacyjki.
Witam I jak udało się wymienić? Pozdrawiam
A możesz, kolego, wiesz, od czego w Sprinterze 907 co jakiś czas na postoju wyłącza się prąd, tak jakbyś odłączył i załączył? Czym to może być spowodowane, gdzie szukać przyczyny?
No właśnie, i nie cienkie, no najcieńszy przy stacyjce (wg schematu) to 0,75.
On chce wymienić kostkę - a nie wkładkę. Poszukaj w moich postach - podawałem linki do polskich for Mercedesa. Znajdziesz tam wiele informacji na ten temat.
Wtam W mercedesach przekręcało się stacyjkę na zapłon pokrywały się otworki w stacyjce,wkładało się cienkie wiertło i można było wyjąć wkład stacyjki .
kostka stacyjki najprawdopodobniej do wymiany
Pomoc kolegi i naprawa stacyjki
Pewnie kostka stacyjki się coś spiekła, od tego zacznij
nie ma sterowania ze stacyjki ... bo jest sterowanie z magistrali CAN .
Opisane uszkodzenie odpowiada ewidentnie złej współpracy układu kluczyk-stacyjka. Sprawdziłeś drugi kluczyk?
Mam Goraca prosze zeby mi ktos pomogl Jak wymontowac kostke stacyjki w Mercedes Klaus A 140 Benz 2001rok
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
poszło na PW
mogła się skończyć całkiem ,mogę naprawić ale trzeba wysłać.
A próbowałeś "przestrzelić" przewód od ster. rozrusznikiem bezpośrednio do wyjścia ze stacyjki? Jest przejście?
Ale zauważyłem że otwieranie i zamykanie drzwi działa b.wolno nawet za którymś razem wogule. Układ podciśnioeniowy centralnego zamka jest całkowicie oddzielony od układu podciśnienia silnika. Jedyna wspólna przyczyna wolnego zamykania i niedziałania rozrusznika to może być bardzo niskie napięcie na akumulatorze. zawór w pompie uruchamiany elektrycznie...
Akurat nawinął mi się mój opis z innego forum: Re: ASD kontrolka świeci 190E 2.0 1989r Od: Gerri Masz bez fotek. Przyrządy potrzebne: 1.Kabelek z dwoma wtyczkami (może być z multimetru) - lub wersja komfort przyrządu: kabelek (ok. 1,5-2m) z jedną wtyczką na końcu w ilości 2 szt. 2.kartka papieru i przyrząd piszący (może być ołówek) Czynności : 1.Po...
Mercedes CLK W209, dorobienie kluczyka lub doprogramowanie stacyjki. Poznań. Ktoś się podejmie?
Na początek to kostka stacyjki.
Stacyjka, zamykam :)
Sprawdzone, zasilanie jest. Komputer na stole łączy się.
(at)asziatko tak też miałem problem z rozruchem i po pół roku doszedł problem z nierówną pracą silnika. Teraz MB pali od strzała. Jeśli chodzi o koszty to: - koszt wiązki ze szrotu to 50zł - własny czas na jej wyciągniecie z dawcy i ponowne zamontowanie około (5 godz.) Lecz jakość wiązki jest na 3+ wiec jeśli bym miał jeszcze raz to robić to bym starą...
A te zabezpieczenie znajduje sie gdzies pod stacyjka? Widac go? I jeszcze jedno nie wyciagac przewodow bezposrednio ze stacyjki tylko odpiac od puszki bezpecznikow?
Ma dodatkowo trzeba zmienić star diagnozą w stacyjce EZS że jest manual.
To może być przekaźnik od tzw. "komfortu" - wyłączy się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zamknięciu drzwi.
kierownica jest odblokowana cały czas tylko słychać jak otwiera i zamyka
Mi pomogło przeprogramowanie stacyjki. Poszukaj na pewnym serwisie aukcyjnym. Są tam oferty
więc wszystkie te efekty czyli esp, gasnący licznik itp to od stacyjki ?
Może lepiej napisz o co chodzi. Wyjścia stacyjki są zabezpieczone przed manipulacją i raczej nic tam nie zdziałasz. Każdy sygnał ze styków w stacyjce jest potwierdzany sygnałem CAN, wszelkie wysokoprądowe przełączenia są dokonywane w module SAM
A wcześniej działało?
Kolego troszeczke chyba sie nie rozumiemy. Po pryśnięciu się poprawiło i cały dzien było ok. A po weekendzie nie widzi klucza. Elektrycznie sie nie odzywa. A to że WD40 wypłukuje smar to ja wiem,ale to nie ma chyba nic do tego że nie widzi klucza. Czekam na star diagnoze,miała dojechać dzis ale niestety dopiero jutro kumpel podjedzie.
W221 nie ma rygla. Kluczyk ezs ECU egs ism. To jest komplet. Najlepiej dopisać sterownik. Mogę pomóc w tym temacie. Pw.
Sprawdz kostkę stacyjki
Dla potomnych. Winna była spalona wiązka (jeden przewód od stacyjki zwarty do zasilania pod skrzynką bezpieczników pod maską)
Problemem mogą być zimne luty na płytce drukowanej w stacyjce.
Czyli co? Trzeba wymienić stacyjkę? A co z zegarami?
Na pompie wtryskowej jest dźwignia do gaszenia silnika, w mercedesie jest tam zamontowany siłownik podciśnieniowy, który wyłączał silnik po przekręceniu kluczyka w stacyjce
W beczce zwykle był tylko plus po stacyjce. Pociągnij przewód od akumulatora.
Spróbuj drugi kluczyk. Jeżeli będzie to samo, to usterka leży po stronie stacyjki (odbiornika sygnału).
EWS nie rozpoznaje klucza, tyle....
Przyślij stacyjkę z kluczem naprawię .
Błędy nie wyskoczą.Rozrusznik najwygodniej w wiązce wychodzącej ze stacyjki. Przewód oznakowany"A122".
byłem u kilku ale każdy mówi że się nie zna na tego typu stacyjkach
wymienię tą kostkę przecież to niemożliwe, że te zębatki w stacyjce się wyrobiły.
proponuje sprawdzic PASTYLKI w kluczyku , czy nie przemiescila sie nigdzie powinna znajdowac sie jak najblizej grotu klucza . Mialem kiedys podobna sytuacje... |Pozdrawiam
Cześć panowie dołączę się do tematu i zapytam o wymianę stacyjki Mercedes Vito sprawa wygląda w ten sposób że auto po wymianie stacyjki nie odpala
Mam ten sam problem, zero reakcji na kluczyk auto w203 2.2cdi, testowane na kluczyku zapasowym i dalej to samo. Nie zwalnia blokady, nie wciąga kluczyka centralny z pilota nie działa. Czy jeżeli kupię samą stacyjkę eis o takich samych numerach to jest szansa,że po przerzuceniu dwóch motek auto odpali? Co składa się na zestaw startowy? eis, kluczyki,...
Stacyjka problem rozwiązany.
Fakt, masz rację, tam jest jeszcze taka pośrednia pozycja. Często w starszych mercedesach znajdują się tam niefabryczne połączenia, dokładany plus po zapłonie.
Nic z tym sam nie zrobisz. Zadzwoń do kogoś kto się zajmuje elektronicznymi kluczami i stacyjkami.
Wysli stacyjkę to dorobie klucz lub naprawie stacyjkę.
Nie działa tzn po włożeniu klucza do stacyjki nastepuje elektroniczne zwolnienie blokady i mogę wtedy przekręcic klucz i uruchomic silnik. Z tej Twojej pisaniny to dalej wynika tyle co nic ... :| Z drugim kluczykiem też jest taki problem? Na płytce kluczyka (w tej węższej części) jest taka duża ceweczka zasilająca indukcyjnie transponder z uzwojenia...
Jestem za kostką stykową stacyjki - to się zdarza w tych autach.
To element optoelektroniczny - nadaje i odbiera sygnały w podczerwieni ze stacyjki.
Ok 10A 24v. Najlepiej zrobić ze softstartem żeby nie było udeżenia prądowego po włączeniu stacyjki.
Jaką kostkę i z czego chcesz wyjmować? To stacyjka elektroniczna i nie ma żadnej kostki jak stacyjka w „maluchu”
stacyjka wymieniona na nową temat zamykam.
Nie możesz sobie od tak założyć innej stacyjki.
Klucz można sprawdzić na testerze. Stacyjka (EIS) też może być uszkodzona. Może być problem z ESL czyli rygiel blokady.
witam nie mogę doprowadzić do tego aby przekręciła się stacyjka z kluczem nie wiem co zasilić daję na czerwony + a na brązowy minus i nic nie odzywa się stacyjka no i nie wiem gdzie wpiąc komunikacje do niej aby sprawdzić ją pod względem błędów
problem może tkwić w kostce stacyjki
Witam!Czy mógł by ktoś opisać jak działa elektroniczna stacyjka np w BMW, Mercedesie czy Volkswagenie. Z góry dziękuję
To kostka "informująca" o wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
akumulator jest nowy jak sprawdzić stacyjkę?
Mała wtyczka na sterowniku silnika. Po stronie kierowcy, dostęp z kanału. Klema 15 czyli zasilanie po stacyjce. Wiązka idzie na wysokości sprzęgła.
Po stacyjce szukaj tam napięcia jak przekręcisz stacyjkę w pozycji świecenia kontrolek ..
Problem udało się rozwiązać poprzez ponowne wgranie oprogramowania do kluczyka i dorobienie drugiego. Przed wysłaniem kluczyków do ko zakodowania kupiłem zestaw (kluczyk, stacyjka, rygiel oraz komputer silnika-E290). Po zamontowaniu okazało się że chodzi wszystko tzn. centralny zamek zamykał i otwierał, odryglowywał blokadę kierownicy, odblokowywał...
A co ma bateria do stacyjki?
Mercedes Atego (1217) rocznik 1999 nie odpala ze stacyjki. Posiada immo i podejrzewam, że tam tkwi problem. Czy pomoże wymiana stacyjki na inną (używaną) też z immo czy też trzeba będzie coś przeprogramować? Czy może da się wymienić na jakąś tradycyjną stacyjkę?
Podobny problem przerabiałem w mercedesie W220 wadliwa była stacyjka .Była to stacyjka na tzw.rybke.
To co kolega yaaro napisał i jeszcze dodałbym stacyjkę.
stacyjka mercedes stacyjka mercedes mercedes schemat stacyjka mercedes mercedes
sterownik bezpieczeństwa dziury systemie tester napiąć akumulator
piekarnik samsung usterki żyrandol wielka płyta
Bosch WVH30542/2 pralko-suszarka – schemat, typowe usterki, diagnostyka, części Sony HCD-RXD3 – moc wyjściowa, wymiary, specyfikacja wieży audio