Pewnie odpowiada za zgaszenie silnika, w mercedesach jest on pneumatycznie sterowany, przewody podciśnienia biegną do stacyjki.
Najważniejsza sprawa to cięgna gazu i ustawienie linek. Podciśnienie sprawdzasz przy skrzyni. Tak samo jak kick-down. Sterowanie zaworem zobacz.
Star Diagnosis - program diagnostyczny Mercedesa
Sprawdź czy podciśnienie sterujące nie jest zbyt niskie.
wyskakuje błąd No dobra, ja zacznę, jaki błąd?
Podmień zaworek podciśnienia , który steruje cięgnem turbiny. Jakie jest podciśnienie ?
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
potrzebuje informacji na temat skrzyni automatycznej 722.6. To jest skrzynia typu EGS czyli sterowana elektronicznie.Notabene producent nie zaleca w ogóle wymiany oleju a jedynie jego uzupełnianie. Samodzielna wymiana oleju może zakończyć się wizytą na komputerze serwisowym SD.To nie jest zwykły automat sterowany mechanicznie i podciśnieniem.
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Co do turbiny to masz rację - nie pracuje Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF . Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.
Znaczy chodzilo mi tu od silnik OM602 z kaczki to chyba będzie p&p Mechanicznie p&p. Elektrycznie to każda kaczka diesel jest swoją bliźniaczką (to prosta konstrukcja: lampka oleju, lampka ładowania i wskaźnik temp. silnika). Jako że nie podajesz rocznika karoserii lub VIN to może jeszcze być, zależy od rocznika do zrobienia : - W różnych okresach...
Sprint12 to taki mały tester mający możliwości porównywalne ze STAR DIAGNOSIS . Mam na myśli jakość nie ilość diagnozowanych systemów. Ten błąd pochodzi od układu sterowania turbiną . Sterowanie jest proporcjonalne za pomocą podciśnienia i to właśnie trzeba sprawdzić . Jeżeli będziesz potrzebował pomocy lub chcesz zobaczyć jak pracuje SPRINT12 pisz...
W mercedesie 190 jest w pompce odpowiedni układ z pomiarem ciśnienia podtrzymujący pracę tak długo aż ciśnienie (i podciśnienie) nie dojdzie do wartości zapewniającej otwarcie czy zamknięcie drzwi. Impuls do sterowania w M 190 może być więc znacznie krótszy niż dla siłowników elektrycznych
I na pewno podcisnienie nie steruje ogrzewaniem. Jeżeli jest tylko ogrzewanie to nie wykorzystuje w ogóle podcisnienia. Jeżeli jest klima to podcisnienie jest wykorzystane czasami do regulacji klap. Nigdy jednak nie steruje temperatura. Podcisnienie kładzie rownież zaglowki.
WITAM ZAGŁÓWKI SĄ ZASILANE PODCIŚNIENIEM , SPRAWDŻ ZAWOREK STERUJĄCY PODCIŚNIENIEM JEST POD TYLNĄ KANAPĄ PO LEWEJ STRONIE
yyyyyyy znowu zonka mam ......... miałem 2.2 CDI coupe teraz mam 2.7 sedan i ani w jednym ani w drugim nie miałem czegoś takiego jak przetwornik połączony z kolektorem ssącym który ciśnieniem daje jakikolwiek impuls ... może masz na myśli zawór EGR który jest sterowany podciśnieniem???
Nie nie , ten zawór tylko przepuszcza podciśnienie ( steruje EGR-em )za podciśnienie odpowiedzialna jest waku pompa
Witam. Auto i problem jak w temacie. Sprawdzone już chyba wszystko. Wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzane kilkakrotnie i szczelność na 100% jest. Moją uwagę głównie skupiłem na elektrozaworach, otóż po odpaleniu silnika wszystko jest ok, zawór przy turbinie zamyka się (schodzi w dół), napięcie doprowadzone do elektrozaworów ma wartość ok 10,5V...
witam ogolnie rzecz biorac mieszanaka jest baaardzo bogata :D zwiekszone spalanie wlasciciel zauwazyl po wymianie zbiornika, czujnik ETC na cieplym 0.6 na zimnym 7k nie mam danych do tego modelu ale wydaje sie byc sprawny. jakie mają byc poprawne wartości mierzone na regulatorze cisnienia w rozdzielaczu? i jakie cisnienie powinien utrzymywac regulator...
Tam są trzy urządzenia sterowane podciśnieniem: - wakuometr / na zegarach/, - moduł zapłonu, - regulator ciśnienia paliwa, podłączony do odma - filtr powietrza. Dwa pierwsze podpięta za przepustnicą / nie mylić z klapą spiętrzającą/. Dodam , że sterowanie ogrzewaniem , też jest sterowane podciśnieniem.
Sytuacja jest możliwa jak auto ma fabryczny alarm lub jest "budyń" :) Wtedy na drodze podciśnienia jest dodatkowy elektrozawór. Numer WDB jest niewątpliwie szalenie pomocny - ale jest w tej chwili długi weekend niestety... Kiedyś w tym grzebałem, i chyba steruje tym moduł podczerwieni (ten pod tylnym siedzeniem, przy pompce centralnego) Jeżeli jednak...
Witam, mam problem z Mercedesem w202 2.2D 75KM. Spadło nagle ciśnienie na cylindrze 4 do 10atm. na pozostałych jest po 33atm. 4 cylinder w ogóle nie chodzi czasem na wyższych obrotach wystąpi zapłon stukowy (zbiera się paliwo uszczelnia i czasem odpali) zdjąłem głowice zalałem pierwszy sprawny i czwarty wadliwy ropą paliwo ubywa z cylindrów po równo...
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
mam pytanie czy sterowniki boscha w mercedesie W202 da sie naprawiac, padło sterowanie na 2 cylindry. sterownik pod zbiorniczkiem dwie kosci i podcisnienie.
Mercedes W210 2.9TD 97rok. Czasami jakby zanikała mu moc (słabiej ciągnie). Czy można podpiąć turbinę "na krótko" pod podciśnienie omijając zawór podciśnieniowy który steruje turbiną w celu wyeleminowania jego uszkodzenie?. Czy nic się nie uszkodzi?.
nie ma problemów,robiłem jakiś czas temu takiego potworka też w dieslu,zrzuć osłonę nad nogami kierowcy-uważaj na sprytnie zamaskowane śrubki na łączeniu włókniny i plastiku,tam złapiesz w wiązce od stacyjki kierunki zielono-czarny i biało-czarny,plus po stacyjce i rozrusznik Dodano po 2 co do blokady,to wystarczy rozrusznik,bo automata[zresztą z ta...
a nie jest tam przypadkiem zamek sterowany z akumulatora podciśnienia tworzonego przez vacuum pompę?
Witam, Mam problem z zdiagnozowaniem usterki w Mercedesie Sprinterze 316 CDI z 2015r. Auto nie ma mocy, diagnostyka komputerowa wskazuje na za niskie ciśnienie doładowania. Problem jest w tym, że podciśnienie ucieka cały czas przez elektrozawory sterujące pracą turbosprężarek. Podciśnienie w układzie spada niemal do zera. Po zaślepieniu spustu podciśnienia...
Mógł zaciąłć się siłownik pneumatyczny otwierający klapę na lewą stronę albo rozszczelnił się obwód podciśnienia sterujący klapami nagrzewnicy. Pompka pod siedzeniem jest od centralnego zamka. Siłowniki nagrzewnicy sterowane są podciśnieniem z serwo.
https://obrazki.elektroda.pl/4651159800_... https://obrazki.elektroda.pl/9287768500_... Witam problem dotyczy mercedesa 190E benzyna w automacie,nie działa przełącznik trybu pracy skrzyni.Co sprawdzone wymienione...wymieniłem cały ten system sterujący podciśnieniem znajdujący się na skrzyni-bez rezultatu chociaż był...
Zobacz gdzie idzie rurka podciśnienia z pompy. Pewnie jest zaworek elektryczny, tak jak w E klasie W124. Tam jest na lewym nadkolu w komorze silnikowej. Zawór sterowany jest elektrycznie.
Problemem może być skrzynia, albo zawory podciśnienia. Czy wysokość świecenia świateł możesz regulować? To może się wydać dziwne, ale te same zawory, które sterują światłami sterują też EGRem i turbiną, dlatego to pierwsze co się sprawdza w podobnych przypadkach.
Na początek sprawdź, czy do przekładnika dochodzi na jednym z kabelków "mocne" 12v. Czyli nie sprawdzaj multimetrem, ale np. żarówką 12v. Tam powinien być prąd z bezpiecznika. Na drugim kabelku jest sterowanie masą. Odnośnie podciśnienia, to nawet lekkie przytkanie przewodu podciśnienia może powodować błąd. Bo sterownik żąda doładowania, zawór się otwiera,...
Zawór sterowany jest PWM, wtedy będzie słychać cykanie różne w zależności od wypełnienia. Na stałym podpięciu nie będzie cykał, cyknie raz przy załączeniu. Pobór duży, bo opór cewki mały.
To raczej nie kwestia podciśnienia, tylko problem z dawkowaniem paliwa na pompie. Skoro po przytkaniu dolotu obroty spadają, to znaczy, że silnik dostaje zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza – czyli klasyczne „rozbieganie się” diesla w lekkiej formie. Najczęstsze przyczyny: – Zawieszony regulator obrotów w pompie wtryskowej (wewnątrz pompy, przy...
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
Jednak muszę się poradzić was dalej... Czasami mam wrażenie, że turbo się rozłącza przy przyśpieszaniu bo jakoś nieraz słabo przyśpiesza auto zwłaszcza gdy gorący i długo się jedzie. Byłem na komputerze i błędów w silniku nie ma. Ja ściągnąłem wężyk z tego zaworu co steruje turbiną i na wolnych obrotach podciśnienie jest. Co jeszcze może być nie tak?.
Witam Chodzi o Mercedesa W140 96r 3.5 turbodiesel - pompka centralnego zamka. Sam centralny zamek udało mi się ożywić (zapieczony elektrozawór oraz nieszczelność w jednych drzwiach). Drzwi ładnie się otwierają i zamykają z pilota, ale po przekręceniu kluczykiem na zapłon pompka się załącza i próbuje czymś sterować. Chodzi raz w jedną stronę a raz w...
Autorskie to tam mogą być jedynie przeróbki, masz dwie opcje, K-jetronic lub Ke-jetronic. Oba systemy boscha, pierwszy sterowany mechanicznie, drugi z elektronicznym członem adaptacyjnym. D-jetronic nie występował w w-123. Oba systemy działają w oparciu o pomiar przepływu powietrza, więc największe bolączki to nieszczelności pomiędzy przepływomierzem...
Nie podałeś jaki tam typ silnika i wtrysku. Starodawne egzemplarze miały od góry, ukośnie, dużą śrubkę do regulacji wolnych obrotów. W nowszych obroty regulował sterownik - jeżeli są nieprawidłowe - to trzeba szukać usterki. Kolektor MUSI być szczelny - nie może być żadna niezaślepiona rurka. Wszelakie nieszczelności (tzw. "fałszywe powietrze") prowadzą...
Witam, mam autko jak w temacie i chciałbym do niego założyć pilota. Problem polega na tym, że oryginalne piloty sie popsuły i nie bardzo jest jak je naprawić w dobrej cenie. Niestety w aucie wkładka od strony kierowcy zamyka tylko jego drzwi, a w przelotce nie ma przewodów czarnego i niebieskiego o których tu wielokrotnie pisano. Do pompki w bagażniku...
sterowanie jest elektronika pod maska masz zawory sterujace a w mesiu robia sie {zimne luty} na potencjometrach od regulacji cieplo zimno musisz wyjac cala plytke i przelutowac potencjometry 99% niesprawnosci ogrzewania 1% to te zawory pod maska
Zamek jak i gaszenie regulacja świateł jest sterowany pod ciśnieniem "Pod ciśnieniem" to są hamulce w ciężarówce i pociągu. Tutaj chodzi o PODCIŚNIENIE. Sytuacja którą opisujesz miała miejsce w historycznej "beczce" - w późniejszych modelach regulacja reflektorów i gaszenie są zasilane z innego źródła, a centralny zamek ma osobną pompę elektryczną....
Przy "rybce" klapami sterują silniczki krokowe i czasami wystarczy przeprowadzić tzw. "normowanie" silniczków. Przy "scyzoryku" sterowanie chyba było jeszcze podciśnieniami - ale nie pamiętam na pewno. Jak mnie nikt nie upewni - to pozostaje przeszukać dokumentację. Lub jest jeszcze forum: http://www.w210.pl/
To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco: W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania:...
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
a wiec do sprawdzenia: - zawór egr - wartośc podciśnienia sterującego zaworem egr - przewody elastyczne pomiedzy filterm a głowicą - przewody pomiedzy kolektorem wydechowym - zaworem - kolektorem ssacym - nieszczelności oraz zmniejszenie średnicy uniemozliwiajace przepływ w dostatecznej ilosci - instalacja - czujnik przepływu powietrza - jesli wystepuje
Oświetleniem wnętrza steruje pompa podciśnień pod tylną kanapą, a wycieraczki,kierunki itd to za to odpowiada moduł SAM.Znajduje się on w głębi skrzynki bezpieczników od strony kierowcy. Trzeba obejrzeć złącza ewent zimne luty,itd. To potrafi śniedzieć i przez to źle łączyć.
Witam , mam dokładnie to samo co kolega ,,smain'' . Jest tak że jak jade ze stałą prędkością to wszystko jest ,,ok'' ale gdy zdejme noge z gazu to już nie mogę przyspieszyć . Wymieniłem czujnik na wężu powietrza - taki z podciśnieniem i wtyczką na trzy piny - i nic się nie zmieniło . Słyszałem też o wtrysku sterującym ale podobno że ten jak się popsuje...
Dzięki za odpowiedź. Wszystko się zgadza tyle że podciśnienie z wakuum pompy idzie białym wężykiem do takiego rozdzielacza w nogach pasażera i stamtąd nie wychodzi już na fioletowy . Pytanie czy ten rozdzielacz jakoś tym steruje czy to po prostu jest rozgałęziacz który ma zatkany jakiś kanalik.
Podłącze się do tematu. W moim sprinterze 313 2,2CDI 129KM 2005r mam taki problem, od jakiegoś czasu, przeważnie jak auto przestoi i wystygnie całkowicie nie ma mocy. na 1,2,3 biegu jeszcze jakoś jedzie ale 4,5 to już w ogóle prędkość max 90-100km/h. Natomiast wystarczy że wyłączę silnik dosłownie na chwilę, odpalę i wszystko jest ok, auto ma moc jedzie...
Witam, Potrzebuję wymienić koło napędowe pompy podciśnienia. Jest ono zamocowane na pompie wtryskowej. Wyrobiły się w nim krzywki sterujące pompą podciśnienia i łożysko w pompce podciśnienia. Mam już drugą pompkę i koło sterujące. Koło to przymocowane jest do pompy wtryskowej. W jaki sposób zdjąć z pompy wtryskowej zniszczone koło aby drugie założyć...
podciśnienie mercedes mercedes podciśnienie sterować podciśnienie
schemat skrzynka bezpiecznik scenic napięcia wejściu inwertera cyfrowy filtr grzebieniowy
wentylator sufitowy wentylator sufitowy schemat
Cat 428B – czerwona kontrolka i brzęczyk po zapłonie, alarm STOP, diagnostyka układu ostrzegawczego Medion MD31153 DEN-A Vestel 17MB110P MX25L1606E SPI Dump and NAND Image Details