Czyli wystarczy założyć zaślepki i przeprogramować ECU? Nie trzeba odpinać wtyczki ani zdejmować wężyka podciśnienia ? To on jest w końcu sterowany przez komputer czy podciśnienie go otwiera / zamyka ? To już nie ma znaczenia ponieważ ma w sobie czujnik i założenie samej podkładki nic nie da. Jest sterowany elektrycznie i tylko albo naprawa(wymiana)...
To jest silnik oparty o MAP więc dawką paliwa steruje podciśnienie i TPS. Ma to LPG?
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
Jeżeli nim steruje podciśnienie to nawet bez opaski wężyk nie spadnie.
Walczę właśnie z takim agregatem, gdybyś coś potrzebował, to mam DTR-kę skany schematów elektrycznego i pneumatycznego https://obrazki.elektroda.pl/6804321000_... https://obrazki.elektroda.pl/3375566500_...
Wiesz jak działa EGR? Na jałowym biegu i w czasie normalnej jazdy podaje spaliny do komory spalania (zawór otwarty). W momencie dużego obciążenia silnika zamyka zawór i silnik ciągnie tylko świeże powietrze. Skoro silnik ciągnie świeże powietrze to całość przelatuje przez przepływomierz. Jeżeli otworzył się zawór EGR to do komory spalania dostaje się...
Jak wyżej już napisano należy sprawdzić czy pompa się kręci. Ten kocioł ma hydrauliczne sterowanie które wykorzystuje nad i podciśnienie wytworzone przez pompę. Nie nadużywać przycisku kasowania blokady bo uszkodzimy moduł elektroniki.
Nie taka grucha? On ma być normalnie otwarty, a podciśnienie zamyka.
Witam kolego za to odpowiedzialne jest sterowanie podciśnieniem najpierw sprawdzić czy wogule dostaje sie podciśnienie od strony silnika.Ja akurat mam taka sama usterkę padło rozdzielanie podciśnienia w pokrętle mocy wentylatora (to z pozycjami akurat u mnie 4-3-2-1-2-3-4) na chwile obecna zaślepiłem wszystkie 3 wężyki w tym że przełączniku mam teraz...
ale znowóż geometrią steruje podciśnienie z vacu pompy która tez mi nie domaga...
Tylko Przepustnica BMW na podciśnienie, proste i skuteczne.
Przewód ekranowy jest między silnikiem a falownikiem. RCD wywala na agregacie prądotwórczym. Falownik steruje pompą próżniową i utrzymuje stałe podciśnienie. Czy zacisk PE i oznaczony strzałką uziemienie to to samo?
Witam Chciałem zapytać w jaki sposób jest sterowany zawór podciśnienia który daje podciśnienie do gruchy w turbo, jest tam wtyczka na 2 piny ale jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , problem mam następujący że turbo w momencie odpalenia reaguje prawidłowo czyli dźwigienka idzie w dół ale w momencie dodawania...
Podciśnienie które steruje zmienna geometria. Po lepkach to na pracującym silniku powinno być ok -0,8 bar na wyjściu z przewodu do serwa a na wyjściu na gruszka -0,6 jak masz 0,5 to objawy mogą być podobne do twoich.
A grzyb tam nie jest sterowany podciśnieniem przypadkiem?
To nie aparat ma sterować podciśnieniem, a podciśnienie aparatem. Wcześniejszy zapłon prędzej wkręci silnik na obroty. Podciśnieniem steruje przepustnica.
Ciągle jeszcze nie wiem czy zaworem upustowym steruje ciśnienie czy podciśnienie,. Steruje podciśnienie, a ciśnienie nam się podnosi jak to czytamy, zresztą na pewnym forum już wyśmiali ten topic, Szogun0 potwierdzi.
Może mieć. Podciśnienie owo steruje też zaworem ograniczenia doładowania. Pompka ma tworzyć podciśnienie przynajmniej 0,7 bara.
Bo tą tarczką i wyprzedzeniem zapłonu steruje podciśnienie, którego nie masz. Szukaj dziury, łącznie z serwem jeżeli jest podciśnieniowe.
Dokładnie masz gdzieś nieszczelnośc i dlatego układ nie działa,sprawdź też układ egr-u bo tam też steruje podciśnienie.
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Tylko co zrobić,żeby przełączał na zimne powietrze?? Tam jest jakbym pompka,którą steruje podciśnienie-jesli silnik sie wyłaczony klapka jest po środku miedzy ciepłym a zimnym wlotem,a na zapalonym od razu zamyka zimmy i tak już zostaje. A sprężynki na kabla są-mogą powodowac przebicia? Wiec sie zdejmę... Prosze o porade co z tym ciepłym/zimnym powietrzem,...
Witam CUT OUTa wykonałem jednak poprzez sterowanie podciśnieniem z dolotu, podciśnienie sterowane zaś elektrozaworkiem podciśnienia. Temat uważam za rozwiązany. Pozdrawiam
Nie nie , ten zawór tylko przepuszcza podciśnienie ( steruje EGR-em )za podciśnienie odpowiedzialna jest waku pompa
proszę o informacje czy po uruchomieniu silnika w wężyku który idzie do zaworka PIERBURG od dołu powinno być podciśnienie?
Vaku musisz sprawdzić bo to samo podciśnienie steruje zaworami blokad. Jak go nie ma to i turbina nie zostanie wysterowana pomyślnie.
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
AntyOwik jakiś podstęp tutaj wietrzę ale niech tam. Korby 30Nm + 90 st. Głowica 40Nm, 60Nm +90 st +90 st. Wężyki nie mam pod ręką schematu ale turbina zwykła przez zawór, EGR sterowany podciśnieniem można ogarnąć to wszystko bez schematu.
Możliwe, że regulator ciśnienia nawalił (22670AA240), albo jest źle sterowany. Sterowanie przez podciśnienie, więc sprawdź dokładnie. Zobacz jakie ciśnienie po zdjęciu wężyka podciśnienia i czy komora podciśnienia zaworu jest szczelna.
vakumpompa stwarza podciśnienie do układu servo i sterowania silnikiem
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
Witam. Jeżeli masz silnik z wtryskiem,to masz i komputer.Komputer steruje dawką(ilością wtryśniętego paliwa.Komputer ustala skład mieszanki na podstawie zebranych danych o temperaturze silnika,powietrza,aktualnego składu mieszanki na wydechu.W niektórych przypadkach jest jeszcze sygnał ze skrzyni biegów na którym biegu porusza się w danej chwili pojazd.Momentem...
U ciebie mają być dwa zaworki sterujące podciśnieniami jeden od turbiny i drugi od klap. W starszych modelach był trzeci od EGRu ale u ciebie go nie ma bo jest elektroniczny EGR i to właśnie jego by najpierw sprawdził.
EGR nie działa sprawdź czy nie masz dziurawej gruchy i nie ucieka podciśnienie. Coś nie tak z turbiną, przejrzyj sterowanie, w ostateczności czyszczenie turbo.
Przepustnica tyle że napędzana takim silnikiem A przepustnicą nie steruje podciśnienie?? A czy tu była mowa o jakimś chińskim skuterku? Może u kolegi jakieś lewe powietrze łapie gdzieś na podciśnieniu, lub spadł albo się załamał jakiś wężyk od podciśnienia. Sprawdź na wszelki wypadek jeszcze wszystkie gumowe wężyki czy gdzieś nie ma luzu lub jakiś...
Panowie pomocy bo już mam dość tego auta... Wtryski zmienione nie pomogly więc kupiłem cały aparat zapłonowy zintegrowany z cewka i modułem zapłonowym. Świece wsadziłem oryginały nowe. Sukces auto odpaliło!!!! Problem jest teraz taki że gdy się rozgrzeje totalnie traci moc, nie gaśnie chociaż ma ochotę... Ale nie da się praktycznie jechać. Świece są...
To co pokazujesz na zdjęciu to nie zawór a elektrozawór który steruje zaworem EGR poprzez podciśnienie. Błąd tyczy się zaworu EGR a nie tego elementu. Jak sam widzisz tutaj opis błędu jest dość ubogi. Przyczyną może być np zablokowany zawór, nagar w dolocie, przepływomierz lub w przypadku podciśnieniowego np przerwany wężyk podciśnienia. Zacznij od...
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Zmienna geo, przewody podciśnienia, zawór sterujący i samo podciśnienie do weryfikacji. Jakie widzi sterownik doładowanie między 1400 a 3000obr?
Jedynie jak energicznie ruszam z miejsca to nie ma tego efektu zawieszenia Normalnie się rozpędza, ale jak bym dikatnie ruszał to przy 1500 obr.dostaje zwiechy. Dopiero trzeba puścić gaz i znowu naciskać. I to właśnie wygląda na brak sterowania (niskie podciśnienie lub jego brak na wolnych obrotach co nie znaczy że vacupompa nie zaczyna działać jak...
wyskakuje błąd No dobra, ja zacznę, jaki błąd?
Podmień zaworek podciśnienia , który steruje cięgnem turbiny. Jakie jest podciśnienie ?
Witam, W tym przypadku problem leży prawdowpodobnie w samym zaworze EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem ale posiada czujnik położenia. Minimalna zmiana rezystancji w jednym z położeń powoduje momentalnie pojawienie się kodu błędu. Zatem należy oczywiście przed wymianą sprawdzić stan instalacji elektrycznej a w drugiej kolejności wymienić zawór...
Paweł_35, turbinę to Ty zostaw w spokoju bo to ostatnia rzecz co może się zepsuć przy takich objawach. Sprawdź przede wszystkim SWIRL a potem sterowanie turbiną (podciśnienie/elektrozawór).
Mialem na myśli reduktor sterowany dodatkowym podciśnieniem jak właśnie do gaznika To podciśnienie steruję tylko małą membramą, to nie jest kompensacja biernej strony membramy głównej która i tak jest połączona z atmosferą.
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Ta iglica ma tak się dyndać. Przewody obojętnie jak podłączysz będzie dobrze. Membrany, jeżeli jest cała nie zaczepiaj, steruje nią podciśnienie wywołane przez pracujący silnik. Po wykręceniu świecy jaki jest jej kolor? Czy jest mokra? Jaką ma kompresję?
W silniku 1Z turbiną steruje ciśnienie a w AHU podciśnienie. Sterowanie w ahu jest sterowane nadciśnieniem.
Tam EGR jest sterowany podciśnieniem , sprawdz wężyki . EGR można jeszcze wyczyścić , może to wystarczy.
odbiera źle syglaly z sondy lambda Można na 100% powiedzieć że w ogóle nie odbiera....
To nie jest czujnik, to jest zawór podciśnienia sterowany temperaturą, u Ciebie połamany. A 001 140 71 60
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
W mondeo do pokrętła od rodzaju nawiewu dochodzi podciśnienie, albo źle jest podłączone w komorze silnika albo w ogóle nie podłączone, sprawdź przy silniku czy podciśnienia są ok a jeśli będą ok to musisz odkręcić panel sterowania nadmuchem i sprawdzić czy tam dochodzi podciśnienie, bo w mondeo zdarza się że się to pokrętło się rozszczelnia i wtedy...
Ten zawór jest sterowany PWM, więc mierząc napięcie będą ci wychodziły głupoty bo miernik takie pomiary uśrednia. Sprawdź czy masz dostateczne podciśnienie przed zaworem, jak i za nim, gdy jest sterowany. Może vaccum siada, albo węże sparciały.
Kolego zacznij od wymiany zaworu regulacji ciśnienia paliwa i sprawdzenia oleju czy nie masz w nim paliwa (może być konieczność wymiany oleju ) . Obecnie silnik dostaje paliwo z wtrysków lub gaz oraz leje się do niego paliwo z tego zaworu , przy tak bogatej mieszance nie ma możliwości by nastąpił zapłon . Tym sparciałym wężykiem idzie podciśnienie do...
czy jak ten zawór jest niesprawny, to ma wpływ na moc auta, lub działanie turbiny ?? Ma, ucieka przez niego podciśnienie którego zaczyna brakować do sterowania turbosprężarką.
http://obrazki.elektroda.pl/2951793600_1... Tylko to jest schemat ciśnieniowy bo w AGR podciśnienie steruje tylko uchylaniem się zaworu EGR i klapy gaszącej a przecież nie o nie Ci chodzi.
Pompa vacum wytwarza podciśnienie niezbędne do sterowania podzespołami sterowanymi właśnie przez podciśnienie np. EGR, klapy zawirowań w układzie dolotowym, i inne te do których są prowadzone węże podciśnienia. Dodano po 40 Mógłbyś podać 7 ostatnich znaków VIN?
Wystarczy wyłączyć zawór sterujący podciśnieniem jest on sterowany elektrycznie czyli wystarczy wypiąć kabelek wstawiam przykładowy obrazek zaworu sterującego podciśnieniem Ale może zdarzyć się tak że auto nie odpali bo wyskoczą błędy w sterowniku Lub jeszcze prościej odłączyć wężyk od podciśnienia :)
będą się trzymać bo masz sterowanie podciśnieniem ale ostrożnie przy ich nasuwaniu aby nie złamać plastikowych króćców przy N75.
A jak ma się zawór podciśnieniowy w komorze silnika? Podciśnienie i sterowanie.
witam Kolegów Fiat ducato z 99 2.8idtd 122kM auto pracuje poprawnie aczkolwiek ma mała moc, zachowuje się jak czysty diesel. Odpala poprawnie, spalanie w granicach 8-9l/100km trasa (wiec jest w normie), nie dymi turbo słychać aczkolwiek nie czuć. Jest to wersją bez przepływomierza. filtry oleje wymienione, zawór EGR zatkałem dla pewności (różnica praktycznie...
O to tam grubsza sprawa jest. Jak nie przeszkadza to jeżdzić. Kiedyś w mercu 250 d tak miałem ale tam to podciśnienie sterowało gaszeniem. Reg. 3.1.14. Nie wysyłaj wiadomości nie związanych z tematem .
Podciśnienie otwiera zawór, a elektromagnes steruje tym podcisnieniem, jaby jego dopływem i tyle. No to kolega wytłumaczył...odkąd to podciśnienie coś otwiera w EGR????
Ale kombinujesz. Podaj podciśnienie na grzyba i zobacz jak ecm widzi przeplyw. Jak ok to co będziesz czyscil i po co? Po drugie to sprawdź podciśnienie przed zaworem sterującym. Wystarczy ominąć zawór i sprawdzić czy grzyb otwiera . Nawet nie trzeba manometru. jak dalej nie działa to sam zawór lub sterowanie Z ECM
Po pierwsze turbina włączona jest cały czas tam jak dobrze pamietam jest zawór upustowy to posprawdzaj sterowanie nim(podciśnienie) i czy pracuje(zacęcie mechaniczne) i odczyt parametrów rozruchu i pracy a wszczególności cisnienia doładowania może nieszczelność w dolocie po stronoe cisnieniowej.
Pewnie to przedlift. Jest to podciśnienie do sterowania klapy obiegu wewnętrznego. Szukaj za schowkiem w kabinie.
sterowanie jest realizowane przez podciśnienie z układu dolotowego silnika musisz sprawdzić czy układ jest szczelny .
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
Wszystko do sprawdzenia. Swoją drogą też miałem auto gdzie turbo było regenerowane, ale nie jechało działy się cuda, stwierdziłem że problem w turbo, oddaliśmy na reklamacje, oznajmili że jest ok, zamontowałem, dalej to samo, dopiero moja ingerencja w regulacje gruszki która była oznakowana farbą doprowadziła auto do normalnej jazdy... regeneracja regeneracją...
Sprawdziłem jeszcze raz i u mnie gruszka sterowana jest podciśnieniem, wyciągając z gruszki powietrze, sztangi si ę ruszają. W pierwszym poście źle napisałem powinno być wyciągając powietrze. W takim razie co u mnie wytwarza podciśnienie które steruje gruszką. Chyba że źle myślę
sprawdziłbym jeszcze przewody podciśnienia. w mojej poprzedniej omedze MV6 miałem coś takiego, że jak ostro przyspieszałem, to spadało podciśnienie i nawiew przełączał się w ustawienie początkowe. po zdjęciu nogi z gazu wszystko wracało do normy. Sterowanie kierunkiem nawiewu (szyba/nogi i tak dalej) odbywa się właśnie za pomocą podciśnienia.
Dobrze Ci się wydaje. Między "odkurzaczem" a kolektorem masz zawór sterowany podcienieniem, a podciśnienie idzie przez elektrozawór o którym mowa wyżej.
Witam potrzebuje schematu instalacji elektrycznej sterowania tym elektrozaworem. Z czego jest sterowany elektrycznie ? Dokładnie taki zawór jak na obrazku poniższym: http://www.ford-esklep.pl/console/image/... Problem jest tego typu, że jest on odpowiedzialny za sterowanie...
Typ gaźnika to pierburg (stosowany w oplach, VW mietkach zwłaszcza w automatach) to co reguluje obrotami nie jest to żaden silniczek, a tylko siłowniczek sterowany elektromagnesami, które otwierają podciśnienie z kolektora i tym samym skracają lub wydłużają ten pręt. To komputer ustala w tym przypadku wysunięcie (w środku jest też potencjometr dzięki...
Zrobiona sztuka. Za silnikiem jest zawór sterowany podciśnieniem. Problemem bylo sterowanie podciśnieniem. Zrobilem pewną sztuczkę i autko posiada wszystkie funkcje (grzanie, chłodzenie, automat).
Sygnał z czujnika położenia przepustnicy na biegu jałowym służy do sterowania wyłącznika ciśnieniowego który steruje wtryskiwaczem rozruchowym. W momęcie rozruchu (kręcenia rozrusznikiem) przez ok. sek. paliwo jest dodatkowo wtryskiwane do kolektora. Gdy silnik przekroczy + 35 st. odcinana jest masa do wtryskiwacza żeby nie zalewało gorącego silnika....
Przecież tym zaworem steruje ECU i to tylko od niego zależy jakie będzie podciśnienie za zaworem. Wysterowanie zaworu zależy od tego jakie ciśnienie chce uzyskać ECU i jakie ma w tej chwili.
Steruje podciśnieniem idącym na gruszkę. Sterownik wysyła sygnał o zmiennym wypełnieniu, więc proste metody jego sprawdzenia odpadają. Sterowanie przez ECU zobrazowane jest procentowo w ostatniej kolumnie grupy 011. We wcześniej podanym logu widać jak sterownik próbuje zmniejszyć doładowanie ( zabrać podciśnienie z gruszki aby sztanga opadła na dół...
-sprawdzić działanie pompy paliwa -sprawdzić czy nie wypadają zapłony -sprawdzić przepustnice : niewłaściwe podciśnienie ,niewlaściwe sterowanie Ogólnie jakie pokazuje błędy na obd? Sprawdzić czy drugim kluczem jest taki sam objaw przy odpalaniu.
To podciśnienie jest chyba do lkapek w doloćie Napewno steruje dzwignią na kolektorze dolotowym
Witam sprawdź wydech czy nie jest przypchany i zajrzy do filtra paliwa od tego bym zaczął. Zakładam że czujniki ciśnienia i sterowanie podciśnieniem jest sprawdzone
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
ja mam automat! egr jest sprawny szczelny i wszystko działa. chodzi mi o sterowanie n75. podciśnienie na gruszce mam -0,4 a chyba powinno być większe ponad -0,6. wężyki wszystkie szczelne. generalnie chodzi mi o to dla czego na biegu jałowym w automacie duty cycle mam 47% a co za tym idzie małe podciśnienie i nie do końca zamknięte łopatki w turbinie...
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Odłączając zasilanie od elektrozaworu sterującego pracą EGR, a pozostawiając przyłączone podciśnienie pod ten EGR, wyłączam sterowanie nim, ale zawór pozostaje na max otwarty za sprawą tego, że podciśnienie go otwiera na maximum? Żeby zamknąć EGR musiałbym zdjąć jeszcze wężyk podciśnienia z niego, no i oczywiście zaślepić ten wężyk żeby nie rozszczelnić...
Jesteś w błędzie , jeden układ to podciśnienia to sterowanie CZ układ zasilany elektrycznie / pompka / , oraz drugi podciśnienie wytwarzane przez pompę wspomagania / wakum pompa/ Podciśnienie wytwarzane podczas pracy silnika steruje podnośnikami reflektorów i równolegle obsługuje magistralę podciśnień silnika między innymi system gaszenia silnika /...
no tak ale aż tak bardzo, że nawiew przełącza się tylko na szybę. Poza tym jest jeszcze wiele innych rzeczy sterowanych podciśnieniem.
Żeby sterować pompą próżniową potrzebny jest "Presostat na podciśnienie"
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
To coś jakby turbo przeładowywało. Skupił bym się na sprawdzeniu podciśnień i zaworów sterujących podciśnieniem.
Co prawda wszystko o modelu C4/A6, ale całkiem możliwe, że mnóstwo rzeczy okaże się takie samo lub bardzo podobne. Tutaj popatrz: http://audi-c4.pl/dload.php?action=file&... Zdaje się, że wymagane logowanie aby pobrać pliki. Dodano po 12 Aha, w C4 jest coś takiego jak zawór odcięcia obiegu płynu chłodniczego silnika. Jest sterowany podciśnieniem i...
zawór EGR jest normalnie zamknięty,zadzialanie zaworu sterującego powoduje podanie podciśnienia a co za tym idzie podniesienie grzybka zaworu, sam zawór EGR sprawdza się popmpką podciśnienia, zawór sterujący można sprawdzić przez test el. wykonawczych (niezbędny V.A.G , V.A.S.) bądż normalnie podając napięcie (12v)
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Pewnie odpowiada za zgaszenie silnika, w mercedesach jest on pneumatycznie sterowany, przewody podciśnienia biegną do stacyjki.
Błąd dotyczy sterowania doładowaniem. Albo uszkodzona gruszka sterująca kierownicą od turbiny, lub zaworek elektromagnetyczny który podaje jej podciśnienie. Pojedź do kogoś kto ma pojęcie, bo będą Ci chcieli wymienić od razu całą turbinę, a wiem że są warsztaty, które to naprawiają. Zaoszczędzisz kasę i nerwy.
Zobacz najpierw czy dochodzi poprawne sterowanie podciśnieniem do turbo. Podaj odczyt z czujnika MAP na wolnych obrotach i na samym zapłonie. Jeśli nie masz komputera to pomierz napięcie na środkowym pinie tego czujnika w stosunku do masy.
Polo z 2001 wiec pewnie silnik z serii B... zresztą jeśli to ten z foto to EGR taki jak w 1.6 BCB + 2 katalizatory i przepustnica elektryczna. Jeśli byłby to starszej generacji czyli A... to EGR jest sterowany podciśnieniem- wystarczy zdjąć i zaślepić wężyk od strony kolektora i działa - sam tak mam zrobione w AHW.
Jak jest dziurawa membrana to to w chwili wysterowania zaworu spada podciśnienie w układzie sterowania....i wtedy.....
sterować zawora podciśnienie nawiew sterować podciśnienie mercedes sterować podciśnienie
sterować klimatyzacja peugeot licznik zwojów nawijarki delphi otwieranie
czujniki skrzyni biegów scenic elnix gwarancja
Czy w osuszaczu Comfee MDDF-20DEN7 jest płyn? Kalibracja ekranu Navitel 700 - jak odblokować?