nie opłacalne ze względu na koszta.... lepiej kup sobie mocniejszy silnik, w końcu jest to element wymienny samochodu a stary sprzedaj albo zostaw w rozliczenie
Ja moze uzupełnie wypowiedź fabi7 . Turbosprężarki to maszyny składające sie z dwóch wirnków połączonych współną osią ułożyskowaną na łożyskach ślizgowych smarowanych z obiegu olejowego silnika. Wylatujące spaliny napędzają jeden wirnik (i wylatują do układu wydechowego) a ten poprzez oś napędza drugi wirnik który zasysa powietrze (poprzez rure dolotową...
Wtryski są już nie tegez to raz. Dwa jest problem z turbo, albo pije już olej, albo jest dziura pomiędzy turbo a kolektorem ssący,.
Czy to się opłaca w związku z tymi trzema kompresorami?? Ceny nowych kompresorów są "zaporowe", np. z VW G60 kosztuje używany w stanie dobrym (według sprzedającego) coś koło 1500 zł - za tą cene mogę mieć turbosprężarkę o większym potencjale, Eatony z mercedesów są w podobnych cenach. Oczywiście wszystko to zależy od sprzedającego i jego opini o podzespole....
Trzeba zrobić porządna diagnostykę. Diagnostyka nie polega na odczycie błedów i sprawdzaniu milion razy wężyków. Nawet nie napisałeś czy biturbo czy pojedyncze turbo.
Bez SD nic nie zrobisz. Potrzebujemy dane z krótkiego testu przy jakiej predkosci obrotowej wyrzucił blad. Możliwe przyczyny: turbosprezarka, egr, instalacja elektryczna czujnika obrotów turbo, czujnik obrotów turbo i wszystkie inne związane z układem doladowania.
.........
Ten silnik ma tylko 125 koni a ten czterobiegowy automat naprawdę go muli.
Witam Naprawiam ten problem z turbosprężarką. Wymieniłem turbo i wszystko ok, kod błędu 660012 i czujnik B608 jest z powodu turbosprężarki.
Tak, dysza od pieca olejowego. Temat sprawdzony przez jednego z konstruktorów. Pompa paliwa od mercedesa, daje okolo 6-7bar i dysza też pracuje przy takim ciśnieniu. To wszystko eksperymenty, dlatego dają tyle frajdy :)
Mercedes 124 w wersji 300DT miał dyferencjał 2,65. Jednak ja bym szukał przełożenia odpowiedniego dla oryginalny W126 z silnikiem OM603 turbo czyli 2,88.
Ok, a jak sprawdzic to turbo na sztywno, jak to zrobić? Mam zablokować ten pręt od turbo?
W nastawniku jest indukcyjny czujnik położenia, zanieczyszczenia zakłócają jego pracę, wystarczy brake cleaner (ipa) i przedmuchanie kompresorem
Turbo odcinało ponieważ czujnik doładowania padł.
stacyjka o ile wiem ma osobny moduł z elektryką, bynajmniej w 124, immobilaizer może broi (pewnie masz), elektrozawór paliwa może nie otwierać, pozdrawiam
W modelu 124 były dwa typy silników 2500: starszy, dwuzaworowy i nowszy, czterozaworowy. W związku z tym instalacje podciśnienia również są inne. Skoro jednak jest to informacja tajna - to masz wersję czterozaworową. http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.c...
W większości wypadków nie ma widocznych różnic, jedne nazywają się SDI drugie TDI ten sam silnik tylko turbo dołożone jest.
Zobacz gdzie idzie rurka podciśnienia z pompy. Pewnie jest zaworek elektryczny, tak jak w E klasie W124. Tam jest na lewym nadkolu w komorze silnikowej. Zawór sterowany jest elektrycznie.
sprawdz czy wszystkie wtyczki są dokładnie wciśnięte (szczególnie te przy pompie i listwie paliwa), odpowietrzaj układ "rozrusznikiem" ok 1 minuty powinno wystarczyć nawet jeśli filtr paliwa był pusty. Z turbo niema żadnych problemów, jedynie zadbaj aby przy zakładaniu nalać troche oleju do turbo.
Skrzynia biegów podczas jeździe z góry bez gazu zawsze wydaje charakterystyczny dźwięk, bo hamuje cały samochód, a czy Twój samochód jest jakoś szczególnie hałaśliwy.
Mercedes B klasa W245 2005 rok 2.0 turbo benzyna Auto odpaliło zgasło i już nie odpala wymieniony czujnik wałka rozrządu i nie odpala
Oczywiście wymień też filtr paliwa.
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
A ciśnienie na wężach się pokazuje przy przegazowaniu? Turbo się kręci?
Nic z takiej jazdy nie będzie. Bardzo szybko przejdzie w tryb awaryjny z uwagi na nieprawidłowe wartości ciśnienia z czujnika różnicowego. Prościej wyjąc filtr i ocenić go naocznie. Można również przelać go wodą z węża i zobaczyć, czy jest przelot. Można przy okazji wypłukać go karszerem w obu kierunkach. P.S.: 3000 tys to TRZY MILIONY. I ty jeszcze...
O zaponiałem. 300 Turbo diesel. Interesują mnie głównie wężyki od EGR, turbo i klapy gaszącej.
Co do turbiny to masz rację - nie pracuje Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF . Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.
Witam wszystkich, czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym silnikiem? Od jakiegoś czasu próbuję rozgryźć jego brak mocy. Auto przyjechało z taką usterką z zachodu. Według pomiaru logów podczas jazdy widać, że auto jakby za mało dostawało powietrza... Przebieg auta grubo ponad 300 tys. Turbo założone nowe, egr zaślepiony, dpf wypruty. Dla speców wszystko...
Proszę . http://www.partsbase.org/mercedes/van-vi...
Mercedes w220 3.2 cdi 197 koni Turbo wpada w tryb awaryjny po odpaleniu auta, turbo jest tak max do 10 km, później słychać, że chodzi, ale nie ładuje. Jeżeli turbo już jest i da się je podtrzymywać np. na trasie, nie schodząc poniżej 2k obrotów, wtedy chodzi, ale jeżeli chciałoby się już wyprzedzić lub żwawo przyspieszyć, wyskakuje błąd EPC, silnik...
Witam. Tak jak w temacie, chce wiedziec ile wazy ten silnik. OM603, 6 cylindrowy ,3.0 litra pojemnosci, bez turbo. Pozdr.
Jeżeli łopatki opierają się o obudowe to turbo do roboty.
Witam Mercedes Vito 2011r. Silnik 2.2 Traci moc nie ma siły jechać. Czujniki wszystkie wymienione na nowe, turbo nowe (oleje,płyny,filtry itp wymienione) co jeszcze musze sprawdzić ?
https://obrazki.elektroda.pl/5967441800_... Jak wskaźnik się urwał to na pokrywie łańcucha rozrządu powinno być miejsce po nim, o ile dobrze pamiętam to koło pasowe jak jest na OT to znak jest miej więcej na górze koła pasowego.
Dzięki za super pomoc...
Mercedes B klasa silnik benzyna 2.0 Turbo 194 km auto nagle zgasło kręci ale nie chce odpalić wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu i dalej nic co może być
Ta pętla na środku płytki jest nadajnikiem, natomiast ścieżki wokół niej odbiornikiem, na tarczy wybieraka również są ścieżki tworzące pętle (niewidoczne pod plastikiem) Na identycznej zasadzie działa nastawnik /jego pozycjoner/ łopatek turbo vgt w Mercedesie czy w Fordzie
Niestety nie znam nazwy programu, bledy byly odczytywane w warsztacie. Malo ktory mial w moim miescie przejsciowke pod to gniazdo a ja sam nie posiadam. Zmierzylem jedynie napiecie na kostce idacej do sterownika a raczej regulatora cisnienia egr i tam ukazalo sie 7V. Ominalem ten regulator spinajac rurki podcisnienia i przepustnica i egr dziala. Podmienilem...
Witam, czy w Mercedesie B-Klasa 2005 rok 2.0 Turbo powinna być słyszalna pompa paliwa po przekręceniu kluczyka? I gdzie ewentualnie znajdują się przekaźniki pompy, bo pod fotelem pasażera są tylko bezpieczniki.
Więc zrób tak, odłącz cięgiełko nastawnika sprawdz czy koduje się błąd jeżeli nie to turbo do czyszczenia, jeżeli dalej to samo to uszkodzony nastawnik, można rozebrać sprawdzić czy uszkodzony mechanicznie czy nie. PS nastawnik jest przypisywany/kalibrowany do turbiny na specjalnym sprzęcie więc mogą się pojawić problemy przy zmianie samego nastawnika....
Witam Musiałbyś dokładniej określić model, silnik 2500 był nie tylko w jednym Mercedesie w tym czasie, a "T" wcale u Mercedesa nie oznacza turbo, stąd wynikają różnice kolorów kabli na schematach. Podaję dla W 124: 30> czerwony 30>czerwony (drugi raz) 51>fioletowy P>zielono-biały 15R>różowo-żółty 15>różowo-czerwony 15X>różowo-zielony
Witam. Mam nowy problem z "niezniszczalnym" G 2,7 cdi. od pewnego czasu na wyższych biegach po zmniejszeniu gazu i obrotów 1000-2000r/min faluje silnik (jeszcze nie szarpie ale sam podnosi i obniża wyczuwalnie obroty) na komputerze (w kilku miejscach) wszystko ok dawki paliwa ciśnienia no wszystko. Jednak problem narasta kiedyś mało wyczuwalny teraz...
Luz turbiny rzecz normalna, olej w wężach turbo zasysa olej z odmy.Odłącz odmę wyczyść węża od turbo odkręć korek od wlewu oleju załóż szmatkę na wlew i próba.Jeśli olej dalej występuje to turbo.
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
U mnie problem został rozwiązany przez wymianę jakiegoś silniczka przy turbo....czy to wam coś mówi czy szukać w papierach co dokładnie zrobili?
Niektórzy chyba nie na ten temat piszą jaki jest w poście no ale każdy może swoje spostrzeżenia pisać , chyba zatkany katalizator mało ma do niskiego ciśnienia doładowania no ale wiem że pomaga wywalenie katalizatora bo sam miałem z nim problem ale w 2.3 benzynie a nie w dieslu,panowie co do problemu to nadal go nie zidentyfikowałem wiem jedno... pozostało...
W oznaczeniu Mercedesa 250 mówi o silniku, jak pamiętam to zwykle 250 były w dieslu i zwykle w budzie W124 ale sam jeżdżę 190 (W201) z silnikiem 250D (2,5D). Z resztą, oba są bardzo podobne, elektrycznie też. Na 99% można powiedzieć że będzie to W124 który w tych latach był produkowany (84-94). Jeśli chodzi o Mercedesa to pierwsze 3 cyfry w numerze...
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Mam ten sam problem. Nawet na płaski nie odpala. Zrobiona głowica wymienione turbo, przepływomierz, czujniki ustawienia wałka i wału. Jak już odpali po na prawdę długim kręceniu to nie może wejść na obroty.
Nawet nie wiadomo czy to diesel czy benzyna. Bo diesle to turbo pije olej.
w beczce jak w kaczce, silnik 2,4 lub 3.0 diesle ,w beczce był jeszcze 2.0 i 2.2, na koniec produkcji kaczki silnik wstawiali 2.3d Dodano po 5 Możesz wsadzić turbo, nie wiele większa waga a moc znacznie się poprawi, ja z doświadczenia wiem, że do UAZ-a wystarczy 300 diesel.
czyli co turbo do sprawdzenia?
Mercedes B klasa W245 2.0 benzyna turbo 194km 2005r zbiornik paliwa Dodano po 2 Czy ma ktoś zdjęcie gdzie znajduje się zbiornik paliwa i czy jak wytnę okienko dojdę do pompy paliwa
Witam.Dowiedziałem się że to nie turbo, lecz w aucie włącza się tryb awaryjny który blokuje oboty silnika na 3 tys. obrotów.Chyba nie obejdzie sie bez wizyty w serwisie i podpięciu do komputera?Czy zna ktoś dobry warsztat w okolicach Jaworzna?
Witam. Mam problem z mercedesem S350. Nie działają kierunkowskazy i awaryjne. Moduł pod maską założony już drugi i bez zmian. Zasilanie niby jest, manetka podaje napięcie na dwa przewody po przełączeniu w lewo lub w prawo a przekaźniki się nie odzywają i światła nie mrugają. Naciskanie przełącznika od awaryjnych też nic nie wnosi. Poszukuję schematu....
Mój dymi tak samo stoi u mechanika miesiąc czasu wtryski wymienione na nowe turbo podmienione i niewiadomo o co chodzi
Łańcuch się wyciągnął i czujnik wału nie zgrywa się z czujnikiem walka rozrządu...
Diagnostyka komputerowa na początek.
Jaka jest maksymalna wartość ciśnienia doładowania Mercedes S350 Turbo Diesel? Oczywiście przy nastawieniach fabrycznych bez tuningu.
Sprawdź parametry testerem diagnostycznym.
Witam, potrzebuje porady. Chcę zakupić samochód który mi będzie miał za zadanie posłużyć trochę. Głównie na dojazdy szkoła - praca (25 km w jedną stronę) i raz na jaki czas wyjazd za granice (jakieś 900 km w jedną stronę). Zastanawiam sie nam BMW 525 z silnikiem 2.5 TDS lub Mercedes, ale tu wchodzą trzy typy w124 z silnikiem 2.5 turbo diesel, E klasa...
Nie mecz bota, w latach produkcji tego modelu chrysler czyli własciciel dodge był częścia konsorcjum daimler-chrysler stąd dużo techniki mercedesa -szczególnie z zawieszenia i np mercedesowska płyta podłogowa w 300C/chargerze była stosowana . W skrzynię to wątpię abyś znalazł bo mercedesow z napędem na przód to w tamtych latach za wiele nie było, może...
Dzień dobry, mam to samo. A czy to nie jest od turbo? Zawór ciśnienia, ten długi drut do gruchy, który otwiera klapkę?
To dziwna sprawa bo przeważnie jak turbo ci przeładowuje to przechodzi w zerowy program i nie pojecisz więcej jak 100 km/h
Kiedyś były w sprzedaży wakuometry - ekonomizery do Fiata 126 i 125. Coś takiego w zupełności wystarczy. Jeżeli serwo daje radę, to nie ma byka - podciśnienie w instalacji znika. Jest tam podłączonych więcej obwodów - odłączaj poszczególne obwody po jednym (wsadzając zaślepkę) i obserwuj działanie pozostałych. Jest duża szansa że w ten sposób znajdziesz...
Witam problem z cls 218 350cdi 2012r 265km om642. Problem się zaczął gdy jechałem trasę około 400km. Po wyjeździe na autostradę i próbie mocnego przyspieszenia auto poszarpalo ale po chwili odzyskali moc i zaczęło normalnie przyspieszać. Po podłączeniu testeru był zapisany blad nastawnik turbiny. Potem auto jeździło wokół komina i problem nie występował....
Na nastawnika jest numer elektroniki i numer ustawień G-... po tym numerze dobierasz z identycznymi ustawieniami. Nie trzeba turbo wyjmować.
Witam problem jest taki że auto ma słabe podciśnienie i nie ma mocy turbo się nie włącza. Nie mam trybu awaryjnego na kompie zero błędów. Wszystko dobrze podłączone i nie wiem co może być.
Dzień dobry przy próbie podłączenia radia Becker audio 10 na samym początku czyli jakieś dwa miesiące temu nastąpiła awaria świateł cofania, podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz nie działa dołączony czujnik cofania, wymieniłem wszystkie bezpieczniki na nowe, problem nie ustąpił, gdzie można szukać przyczyny usterki?, masę również sprawdzałem kilka...
Tvn turbo 🤣🤣 Wyciagnij silnik wycieraczek i go rozbierz. Tam jest taka plytka okragla ktora jest tez wylacznikiem krancowym, okresla pozycje wycieraczki. Jak wszystko z nia ok, to wymyj ja, nasmaruj i ma dzialac. Powodzenia.
J est to mercedes w 202 2,5 l turbo diessel 5 cylindrowy .
Chodzi o wężyk idący od tego siłownika sterującego turbiną ( od tej okrągłej puszki ) tu masz zdjęcie takiej turbosprężarki : http://obrazki.elektroda.net/18_12794864...
A nie jest czasami tak że sterownik "nauczył się" mapy z uchylonym EGR dlatego teraz widzi przeładowanie. Trzeba pojeździć z podpiętym komputerem i sprawdzić ciśnienie doładowania.
Witam posiada ktos wiedze w jakiej kolejnosci dokrecic głowice w silniku om 352 A z turbo i z jakim momentem ?? pozdrawiam.
Wkreca się tylko do 3200 obrotów na biegu jalowym i w czasie jazdy. Turbo niby chodzi. Po podłączeniu sd stwierdzono że słabo pompuje. Turbo po regeneracji i to samo. I zero błędów.
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Ja również walczę z tym problemem. Sprawdziłem głowicę, pierścienie na tłokach, wymieniłem turbo, czujnik wałka i wału.
Mam pytanie, czy do Mercedesa kaczki zmieści się silnik 2.9 Turbo (122km) ze sprintera I gen.? Czy odstające turbo na kolektorze wydechowym się zmieści? Aktualnie mam 2.3 79km w najdłuższym i najwyższym blaszaku na bliźniakach i jest słabe i wolne. Za wszelkie sugestie/opinie o tej przeróbce będę niezmiernie wdzięczny :)
Potrzebuje schematu instalacji elektrycznej Mercedesa 140S 300 Turbodisel rok produkcji 1998. Może ktoś wie gdie go znaleźć. Było w Instalacje elektryczne Nie zadawaj pytań w niewłaściwych działach <E>
Wsensie czy mogę założyć czy silnik wytrzyma i wgl czy się da hehe To jest pytanie od Twojego taty? Sam nie ma czasu napisać? Dorośli ludzie mają pojęcie o zasadach pisowni... Odnośnie turbodoładowania silnika w MB- są fora specjalistyczne, gdzie takie tematy są dokładnie opracowane. V.
Wracam do tematu po dłuższej walce, zakupiłem launcha i dopatrzyłem się nieprawidłowych wartości na czujniku ciśnienia spalin, który jest umiejscowiony między turbo a EGR. Po wymianie jak na razie z autem jest wszystko dobrze.
Spróbuj wypalić dpf, robiąc przegazówkę na dłuższej trasie😉
Siedzi tam zwykły dziel 2.2d e220 bez turbo i na lukasie
1818 - błąd w układzie turbodoładowania.
sam sobie odpowiem jak okazało się w pasek klinowy wkręcił się kawałek kilka i urwał przewód od czujnika ciśnienia paliwa , polutowałem i problem znikł . dziękuje za podpowiedzi czujnik znajduje się z tyłu silnika przy grodzi , dojście po odkręceniu łapy od strony filtra
740i V8 to jest demon na to miasto. Nie mogła bym spokojnie spać wiedząć że codziennie schodzi mi minimum 15/100 a przy cięższej nodze i 20 dlatego zawsze myśleliśmy o Dieslu. A co do diagnostów to na pewno się dopatrzą gdy zaczną szukać. Wystarczy że zerkną w dowód a tam zamiast 88kW będzie 180kW i zamiast 1998cm3 będzie 4199. Wtedy zaczną szukać no...
Sprawdź EGR turbo i np MAF.
Hej, Mam w swojej A4 silniczek 1Z 90 PS. Znajduje się tam turbo garreta GT1544S. Mam dwa pytania: 1. Co dałoby temu silniczkowi drugie identyczne turbo GT1544S wpięte równolegle. 2. Co dałby kompresor Eaton 307581 z Mercedesa C180 wpięty pod turbosprężarką w miejsce kompresora klimatyzacji (kompresor oczywiście na elektosprzęgle, {na guziczek}).
Hej zacne grono, Problem z aku do samochodu i prośba o radę. Mercedes W176 A klasa 2012 1.6 turbo benza 156hp. Pytanie od amatora, dlaczego przy tak małym silniku benzynowym zamontowany fabrycznie jest akumulator 80ah 800A AGM ? Akumulator obecnie zdechł, ladowanie kilkoma mikroprocesorowymi niby kończy się sukcesem ale po przekręceniu kluczyka nawet...
nie pamiętam czy to wtym silniku , na okna ustawiasz
Witam co moze byc przyczyną że ta żółta kontrolka od sprawności dzałania żarówek świeci sie cały czas, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki? Najpierw było tak ze świeciła sie po przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję i podczas jazdy, choć wszystkie światła w aucie są sprawne. Stało sie to z dnia na dzień ze teraz cały czas sie świeci (tak lekko pulsuje)....
szukam ustawienia rozrządu mercedes sprinter 208 1998 rok bez turbo
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Czy ktos grzebał w analogowych modułach sterujących od MB z przed 96roku ? Chodzi mi konkretnie o moduł ELR który odpowiedział głównie za regulację wolnych obrotów w 300d turbo? :?
sprawdz parametr wysterowania elektrozaworów od turbo. na moje ok masz tryb awaryjny i modzone w tabeli błedów.
Nie opłacalne ... zmień auto na takie jakie z tym silnikiem.
Nie, nie ma, to jest silnik bez turbo
Jednak przełamałem się i zgodnie z zaleceniami kupiłem nowy oryginalny EGR Mercedesa. I co - nic !!! Już po kilku minutach na wolnych obrotach to samo błąd 14A600. Jestem już lekko załamany - kolejna bitwa przegrana !!! Mam tylko tylko nadzieję że kiedyś mimo wszystko wygram wojnę z tym problemem.
Mercedes w 211 2,7 2002r. Dostałem taki samochodzik, niestety do końca nie sprawny, jedzie max 60km/h może zna ktoś dobrze ten silnik, oto błędy które pokazuje. Nie jestem pewny od czego by tu zacząć. Mój pomysł to sprawdzić EGR, ten elektryczny nastawnik turbo - wiem że potrafi się przepalić ścieżka. Proszę o fachową pomoc.
https://obrazki.elektroda.pl/6264165500_... Witam, sprawdzając bezpieczniki w Mercedesie Vito 2000 r. diesel z turbo, nie jestem pewien, czy przypadkiem nie wpiąłem bezpiecznika w inne gniazdo niż wcześniej był włożony. Auto chodziło normalnie, a po tym sprawdzeniu straciło moc i zaczęło bardzo głośno chodzić. Czy ktoś ma sposób na...
turbo mercedes mercedes turbo mercedes sprinter turbo
próg sygnał głowica elektroniczny termostatyczny firmware błąd wgrania
stacja bramowa dahua rezystory berylowe
Napięcie na anodzie diody BYP401/200 przy 45V Oporność głośnika w radiu lampowym Pionier