szukam ustawienia rozrządu mercedes sprinter 208 1998 rok bez turbo
Oczywiście wymień też filtr paliwa.
To jest Mercedes Sprinter 312d turbo diesel 2.9 z 1997 roku, napęd na tylne koła, dostawczy, ta kontrolka czasami pulsuje czasami świeci czasami gaśnie
Diagnostyka komputerowa na początek.
To jest właśnie turbo.
Witam Chciałem się was poradzić w sprawie odwadniania układu paliwowego lub filtra paliwa w busie Mercedes Sprinter 212, 2,9 turbo z 1997 roku. W niektórych modelach aut napędzanych olejem napędowym jest odwodnienie filtra paliwa na dole, tak śrubka którą się spuszcza wodę i zanieczyszczenia. A w moim silniku nic takiego nie widzę, filtr jest zamknięty...
Nie prawdopodobnie za małe turbo.
Jest to Mercedes Sprinter 906, 315CDI(powójne turbo), diesel 2.2 L. Automatyczna skrzynia biegów. Rocznik 2007, vin numer: WDB9066352S209119.
Mala ilość powietrza względem paliwa to jedna z możliwych przyczyn np. dziura w dolocie, za małe ciśnienie z turbo.
Ja również walczę z tym problemem. Sprawdziłem głowicę, pierścienie na tłokach, wymieniłem turbo, czujnik wałka i wału.
Mój dymi tak samo stoi u mechanika miesiąc czasu wtryski wymienione na nowe turbo podmienione i niewiadomo o co chodzi
Może nie tyle turbo co jego sterowanie
Byłem ostatnio u mechanika i zapytał mnie jakie robię trasy, czy długie czy krótkie. Powiedział, że od krótkich tras, jak silnik sie nie dogrzewa to turbiny się zanieczyszczają jakimś tam osadem. I faktycznie coś może w tym być, ponieważ od września robie bardzo krotkie trasy, wiekszości razy silnik nie zdąży się rozgrzać, wcześniej jeździłem do Italii...
Mam ten sam problem. Nawet na płaski nie odpala. Zrobiona głowica wymienione turbo, przepływomierz, czujniki ustawienia wałka i wału. Jak już odpali po na prawdę długim kręceniu to nie może wejść na obroty.
sprawdz parametr wysterowania elektrozaworów od turbo. na moje ok masz tryb awaryjny i modzone w tabeli błedów.
Jak skąd?Turbo ci pusci na strone wydechowa.
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
juz dziala normalnie :). pomogla regulacja tlumnika :). nie wiem co ma do tego ale turbo laduje juz ladne, zawor bez zarzutow.
sprawdz cisnienie na wtryskiwaczach.
Nie mam pojęcia. Dostał nowy słupek wraz ze sprzęgłem a turbo i elektryka stara. Więc skoro pojemność ta sama to dlaczego nie ma zupełnie mocy. Dodatkowo czasami sie zdarza, ze podczas jazdy traci zupełnie moc. Trzeba wtedy go zgasic i odpalić ponownie. Lecz ten efekt był i na starym silniku który cuiągnał jak przystało na 110 koni. Aktualnie mocniejszy...
kolektor ssący teraz ma zdjęty egr też a pompa paliwa w zbiorniku daje aż wężyki przy filtrze prostuje.Teraz moje pytanie jeżeli mam rozebrany dolot to czy on mi odpali bez egr kolektora i intercooler rozpięty.Po wymianie kolektora na nowy poskładałem wsio odpalił na 15 sekund i zgasł.Auto do mnie przyjechało ponieważ pod kolektorem ssącym dmuchało...
Witam. Posiadam Mercedesa Sprintera 2.9 turbo diesel. Ostatnio kopci na czarno podczas jazdy. Zauważyłem, że jak dodaję gazy nie ma żadnej reakcji na zaworze turbin (gruszka). Dźwignia nie porusza się. Dodam, ze ma on układ bez przepływomierza. Czy to może być przyczyną?
Star Diagnosis - program diagnostyczny Mercedesa
Mam teraz oryginalny wsad. I błąd przeplywki oraz błąd 0105. Po kasowaniu moc wraca na chwile i potem znów tryb awaryjny. Przeplywke przerzucilem, adaptacja zrobiona ale nie widać jakiejś poprawy. Tylko wtedy kiedy kasuje np. Błąd w trakcie jazdy i moc znów wraca na parę chwil. Oczywiście na oryginalnym wsadzie mam też błędy dpf. Niemam pojęcia co jest...
Witam mam problem z sprinterem jak w temacie. auto nie ma zupełnie mocy max 70 km/h na 5 biegu i aby uzyskać tą prędkość potrzeba ok 2km. W listopadzie została zrobiona pompa wtryskowa i po tej naprawie takie cyrki. Przed naprawą auto jako tako chodziło z pełnym ładunkiem dało się jechać a teraz sam ledwie jedzie od tamtej naprawy samochód całą zimę...
dokladnie tak jak mowi dali. Zaworki od turbo z lewej strony pod maska . jak jest nieszczelny nie zalaczy sprezarki a po wylaczeniu silnika slychac charakterystyczne ssanie
Stukanie z przedmuchem pod wtryskiem mylisz? To się nie dziw, że durne porady dostajesz. Wszystko "kompem" sprawdzone a o turbo pytasz. Teraz to poczekaj aż po tych kombinacjach alpejskich cały ten syf wywali z wydechu.
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Witam wszystkich,panowie mam problem z sprinterem 2.2 cdi 2002r otóż podczas jazdy nagle stracił moc i tak po podłaczeniu do kompa wskazało na czujnik sterujący turbina,czujnik kupiony wymieniony ( to jest ten pod filtrem powietrza) wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzone a mocy jak nie było tak nie ma :cry: żadnych błedów komputer teraz nie pokazuje.Wiec...
Witam ponownie problem rozwiązany - był nim zapchany filtr cząsteczek stałych (zregenerowalem go) i ma juz pełną moc. wszystko jest ok dziekuje za podpowiedzi Dodano po 2 dodam jeszcze ze bład czujnika pojawial sie gdzyz komputer odcinal tym czujnikiem turbine bo jak byl filtr zapchany nie mialy jak wydostawac sie spaliny , i zeby nie uszkodzic turbiny...
Mam pytanie, czy do Mercedesa kaczki zmieści się silnik 2.9 Turbo (122km) ze sprintera I gen.? Czy odstające turbo na kolektorze wydechowym się zmieści? Aktualnie mam 2.3 79km w najdłuższym i najwyższym blaszaku na bliźniakach i jest słabe i wolne. Za wszelkie sugestie/opinie o tej przeróbce będę niezmiernie wdzięczny :)
Próbować to może nie próbował bo sensu większego to nie ma, ale da się - nie takie swapy się robiło. JAk nie masz wiązek to nie przeszkadza we "wrzuceniu" jak to określiłeś silnika do auta - problem będzie z odpaleniem, ale 3.0td to stary kondon więc parę kabli i po problemie - w Vitarze mamy taki silnik założony z dużym turbo i jak widać nie potrzebuje...
tak sobie myślałem, może to od mrozu? ale wątpie może to spaliny z turbo? może zawór ? znajomy miał cos kiedys z zaworem ale to tylko więcej palił nie było czuc spalin i widac ;/ pomoże mi ktoś?
Spróbuj odkręcić osłone, zdjąć przewód dolotowy do turbo (od filtra) i zobaczyć czy nie ma zbyt dużego luzu promieniowego i osiowego , czy wirnik nie nosi śladów uszkodzeń mechanicznych
Nie ja podałem tylko przykład tego ze się przeżucają na inne silniki ludzie ;) mi chodziło np o jakiś większy silnik tyle ze diesel ;) może być nawt 5 l turbo ;) pytałem z ciekawosci i takze uwazam ze te samochody musza byc "mocne" nie tylko z wyglądu
Dzień dobry. Obserwując forum stwierdzam, że masz Gerri najwięcej wiedzy na temat Mercedesów. Otóż kupiłem jakiś czas temu Sprintera 208 cdi z 2000 r. (Sprzedający twierdził, że uszczelka pod głowicą do wymiany). Były uszkodzone podkładki miedziane pod wtryskami i nagar zalany równo (widoczny był tylko pierwszy wtrysk). Zostało to zrobione. Później...
EGR czyściłem i przy zasterowaniu i wykonywaniu testów zawór pracuje bez problemów, a wartości zmieniają się prawidłowo, zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem. Przed zrobieniem adaptacji klasycznie wartości z przepływomierza komputer pokazuje, że się nie zmieniają. Jak tylko przeprowadzę adaptację wszystkie błędy znikają i na miesiąc lub dwa...
Witam mam problem ze sprinterem 313 ... Zaczęło sie od problemu z brakiem mocy, silnik chodził w trybie awaryjnym , (przejechałem nim tak z 7 tys) usterką była przepalona ścieżka w komputerze oraz zaworek sterujący turbiną (pod filtrem powietrza ) Po zlutowanie ścieżki i wymianie zaworka dynamika się polepszyła (turbo zaczeło chodzić ) . ale sprinterek...
Witam, mam problem z MB310 sprinter 2012, brakuje mu mocy, tzn. wolno wkręca się na obroty i strasznie słabo przyspiesza, na postoju dochodzi do 3000 tys obr i nic dalej ale tutaj sadze ze to jakies odciecie. Z kolej przy przyspieszaniu do momentu załączenia turbiny muł jak by ważył z 5 ton. Potem jak sie turbina załączy startuje jak z procy. I później...
Witajcie na tablicy Mercedes sprinter 2012 rok 2,2 cdi ambulans . Powstaje problem z ciśnieniem doładowania przy wysokiej temperaturze powietrza na zewnątrz zostało wymienione turbo wyczyszczony i sprawdzony przepływomierz. Podciśnienia w silniku wszystko jest ok wiem że przy tych silnikach lubiły puchnąć Intercoolery , Ale niestety u mnie tego nie...
Ja mam inne zapatrywanie na ten problem. Patrzycie na skutki, a tu chodzi o przyczyny. Najprawdopodobniej wspomniany błąd powoduje przejście silnika w tryb awaryjny czego pierwszym skutkiem jest po prostu wyłączenie turbiny w celu ograniczenia mocy i zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika. Nie mam aktualnie dostępu do opisu błędów MB Sprintera, ale prawdopodobnie...
Błąd występuje stale, nie daje się kasować. Sterownik podstawia ciśnienie doładowania 800. czujnik turbo podmieniony na nowy. Do sterownika wraca sygnał ok 1V. Na wolnych nie ma w parametrach zmiany położenia przepustnicy przy przegazowaniu. Odpięcie czujnika ciśnienia nie powoduje generowania innego błędu.
Witam wszystkich mam problem z wyżej wymienionym autem. Problem jest z mocą auto jest bardzo leniwe jedzie gdzieś do 3000tys na każdym biegu czyli pracuje w tzw trybie awaryjnym. W aucie wtryski są naprawione , turbo sprawdzone wszelkie zaworki podciśnienia nowe, kolektor ssący także jest nowy. Dodam że auto nie ma fizycznie dpf i jest również wyprogramowany....
Cześć, miałby ktoś może schemat (bądź opis, zdjęcie przekrojowe) zasady działania turbiny w Mercedes z silnikiem 2,2CDI o oznaczeniu 651? To nie jest bi-turbo. są w niej dwa obiegi, niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy. Jeśli zaślepię przetwornik sterujący obiegiem wysokociśnieniowym samochód ładnie zbiera się z niskich obrotów, jednak trochę mu brakuje...
Witam. Otóż mam taki problem ze gdy odpalam auto i po kilku-kilkunastu kilometrach gubi gdzieś moc turbiny po jakimś czasie nie wiadomo skąd wraca i ucieka . Zaznaczam ze gdy zgasze auto bez turbo mam jakby jakaś blokadę która po zmierzeniu czasu trwa.okolo 20min i dopiero auto odpala . W czasie trwania blokady jak to ja nazwałem auto podczas kręcenia...
Musisz zobaczyć czy to "gwizd" czy nie czasami "świst" który przypomina uciekające powietrze, jeśli to pierwsze to problem z turbo, jeśli to drugie to nieszczelność. Co do szpilki to albo ją nawiercasz, gwintujesz w środku w drugą stronę i wykręcasz albo rozwiercasz i stopniowo coraz większym gwintownikiem gwintujesz aż do momentu wykruszenia śruby.
Witam...W odpowiedzi na krytykę nie jestem tu pierwszy raz bo jestem zarejestrowany chyba ponad 10 lat.Zarejestrowany byłem pod innym nickiem i teraz nie pamiętam jakim. Tylko nic nie potrzebowałem przez ten czas.A wracając do Mercedesa to samochód 5 letni z turbo i ABS-em,nie ma tachografu .Prawdopodobnie impulsy idą właśnie z czujnika ABS.Nic więcej...
Jeżeli chodzi o sprintera, a nie splintera, który ma silnik cdi, a nie cdti to żółta kontrolka oleju na liczniku powinna skłonić Cie do skontrolowania oleju na bagnecie. Jeżeli ma filtr cząstek stałych, to najczęściej jego zła praca, tzn przerywanie procesu wypalania powoduje przedostawanie sie paliwa do oleju silnikowego. Jeżeli olej jest mocno rozcieńczony...
Witam, przymierzam się do podmianki silnika w sprinterze 2.2 CDI. Silnik ten, chyba najgorszy w historii MB, umarł już kilka razy, w związku z tym postanowiłem włożyć tam silnik 2.9 TD. Na razie nie mam dawcy ani samego silnika 2.9TD i kombinuję jak to ugryźć. Okazyjne ogłoszenia znikają szybciej niż się ukazują, dużo łatwiej kupić kompletny silnik,...
Witam mam w mercedesie sprinterze 313 CDI z 2002r zamontowane webasto tzn jest zamontowane pod akumulatorem dochodzą tam węże od ogrzewania jest zamontowany wydech przy kole lewym ale brakuje mi sterowania. Mam pytanie odnośnie czy jak kupie sam starownik(panel) montowany na srodku konsoli w miejscu małego schowka bedzie działać? Napomne ze rozkręcałem...
Witam, od niedawna jestem posiadaczem sprintera 319 V6 3,0. Sprowadziłem go z Niemiec, z uszkodzoną turbina. Turbo kupiłem nowe .W między czasie wymieniłem łańcuch, gdyż hałasował podczas odpalania. Po tych naprawach mechanik stwierdził, że problem jest jeszcze z DPF, został rzekomo usunięty środek i wykasowano go z komputera. Auto jedzie, ma moc do...
witam meczylem sie z moja 311 kilka miesiecy zanim jeden madry mechanik znalazl usterke objawy na poczatku byly taki pod gore predkosc spadala konieczna byla redukcja lub wyl stacyjki i restart- po czym szedl jak burza do momentu kiedy nie zdjalem nogi z gazu lub obroty spadly ponizej 3000. wymienilem turbo, nowe kable z kompa do vacumm (tym pod filtrem...
Chodzi o to ze byla zamawiana dolna rurka spływowa od turbo do tego silnika w serwisie mercedesa po numerze vin , i ta rurka niepasuje, jest powyginana pod innymi kątami, wychodziło by więc ze to jest rurka do turbiny z geomertia. Silnik był zmieniany ale na taki sam(82km kod silnika 611.987). Niejest możliwe zeby był mocniejszy motor ,bo w mocniejszych...
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
Dzisiaj mialem czas na zabawa z samochodem zatem napisze cos... Czujnik ciśnienia na pompie zamieniony. Kontrolka jak migala ta miga. Czujnik temp paliwa również sprawdzony. Przepustnica zamienione. Filtr paliwa również dzisiaj wymienilem. Kontrolka wciaz miga... Brak bledow :/ Teraz pytanie czy to mogą byc wtryaki? Robilem probe przelewowa kilka tygodni...
No i tu jest ogromny problem... Nie dysponuję zdjęciami obydwu silników aby je wkleić i pokazać różnice które na prawdę są kosmetyczne i dla kogoś kto nie siedzi w temacie nie do wychwycenia. Musiałbyś obejrzeć kilka czy kilkanaście silników aby zauważyć ze część z nich inaczej nieco wygląda a później zweryfikować - który jest który. Problem z rozróżnieniem...
Witam Od kilku dni mojego sprintera dręczy pewna przypadłość. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ( zwłaszcza rankiem, lub po długim postoju gdy ostygnie ) Włącza się kontrolka świec żarowych. Oczywiście po przekręceniu zapłonu kontrolka świec żarowych gaśnie, lecz ponownie zaświeca po około 20 sekundach od uruchomienia. Gaśnie dopiero po około minucie...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Pytanie nie jest precyzyjne: "VARIO" wychodziło z silnikiem sprinterowskim (zwykły turbo diesel z pompą rozdzielaczową) oraz z motorem z "Atego" (common rail) Ale to tak dla porządku - w tej chwili jestem poza domem i literaturą :| (wakacje)
Może ktoś ma wiedze My również ciebie witamy serdecznie na forum Marcedes sprinter 2.2 cdi W zasadzie większość produkowanych sprinterów ma silniki 2,2 CDI. Zarówno poprzedni model, jak i ten obecnie produkowany. W sumie trzy modele nadwozia i trzy modele silników. Myślisz, że dla wszystkich jest ten sam schemat elektryczny?
Witam Mam usterkę w swoim Sprinterze 906 2007 r 515 2.2 cdi pod ładunkiem po pewnym czasie jazdy traci moc i silnik zaczyna dziwnie buczeć. EGR został wymyty i wyczyszczone był zabrudzony, pracuję teraz płynnie. DPF jest wyrzucony oraz wyłączony w sofcie. Problem przy jeździe na pusto praktycznie się nie zdarza. Po zatrzymaniu pojazdu i uruchomieniu...
Co do turbiny to masz rację - nie pracuje Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF . Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.
Witam forumowiczów Ostatnio zauważyłem że nie otwiera mi się zawór egr w mercedesie. Jak się okazało po przemierzeniu napięcia na kostce zasialającej zawór sterujący podciśnieniem do egr-a wtępuje tam 6,5V, a więc o za mało żeby zawór się otworzył. Mierząc przwód plusowy do minusa akumulatora pojawia się 12 V. Z tego wynika że komputer nie daje pełnej...
turbo sprinter sprinter turbo mercedes turbo turbo
bezpiecznik octavia schemat schemat nissan primera skrzynia crunch
ciśnienie układzie klimatyzacji numer seryjny
Krups ekspres dwa pioruny – błąd grzałki lub zasilania, symbol ⚡⚡, modele EA80/81/82, Intuition Podłączenie listwy paliwowej Yamaha, Mercury, Suzuki do silnika zaburtowego EFI i gaźnikowego