BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
Pewnie się zapowietrza (paliwo cofa się do zbiornika) i zapala, na tej reszcie paliwa z pompy... Nawet nieszczelności na przewodach przelewowych na wtryskiwaczach może być przyczyną... Do sprawdzenia układ zasilania paliwem...
Sprawdź dokładnie jeszcze raz układ zasilania paliwem bo wygląda jak by się paliwo cofało, skoro najpierw zapala to na tym paliwie co jest w filtrze paliwa, a następnie trzeba długo kręcić żeby się odpowietrzył.
Napisz jaki masz w tym aucie przebieg.Według mnie problem tkwi w układzie zasilania paliwem.
Czujnik temperatury paliwa w CDi znajdziesz pod kolektorem ssącym, kostka elektryczna na 2 piny. Czujnik wkręcony w układ zasilania paliwem. Pozdrawiam.
Kupiłam 3 zestaw startowy do mercedesa i nie odpala to znaczy nie wchodzi na obroty . widocznie problem lezy gdzie indziej,potrzebna diagnostyka układu zasilania w paliwo
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Pompy to wyzioną ducha od marnego paliwa, albo "dziury" na zasilaniu, tylko w czasie jazdy, a nie od badania szczelności układu powietrzem. Zalany układ paliwem traktuje się sprężonym powietrzem 6-7 barów. Przy 10 barach może coś puścić, prędzej uszczelka na pompie paliwa, nigdy pompa wtryskowa. Racja, właśnie miałem na myśli uszczelnienia:)
Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT. Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ. Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika...
Odpowiedź trochę nie ścisła, bo "błąd zasilania" ale czym: paliwem czy prądem. Ja mam podane jako: "błąd wysterowania" - czyli prąd. P.S.: "nieścisła" trzpień zaworu cewki pompowtryskiwacza. W tych silnikach nie ma pompowtryskiwaczy. Co do usterki 4041 do wyświetlany komunikat przez komputer pokładowy brzmi: "Wentylator/hamulec silnikowy nie działa"...
Z tego co słyszałem to w podstawie filtra paliwa na dole jest jakiś śrut który robi za zaworek zwrotny, jeśli ta część jest uszkodzona to paliwo schodzi z filtra i objawy są podobne do tych co opisujesz.
Jeszcze jedno co przychodzi mi do głowy to zasilanie w paliwo, zatkane przewody paliwowe lub filtr. To ustrojstwo to zawór odcinający paliwo, dokładany, właśnie on zatykał układ. Proponuję go wymontować.
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
nie widzę jaki masz układ zasilania paliwem / vin odszukałem , sprawdzam /, albo masz na obudowie filtra paliwa (jak widać na zdjęciu powyżej ) albo masz filtr wstępny przed pompą paliwa . - poszukaj na obudowie
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
Przecież tam nie ma listwy tylko jest rozdzielacz. Odłącz elektronikę i sprawdź, czy odpali. Jak nie, odkręć przewody wysokiego ciśnienia od wtrysków, włóż je do butelek albo słoiczków i przekręć kluczyk. Jeżeli paliwo leci ze wszystkich przewodów to układ zasilania paliwem wstępnie wygląda na sprawny. Sprawdź jeszcze, czy dobrze podłączyłeś przewody...
Mercedes Cdi. Objawy jakie opisujesz wskazują na usterkę w układzie zasilania paliwem. Sprawdź wtryski na "przelew" ( sprawdzenie polega na podłączeniu menzurek pomiarowych w miejsce przewodów przelewu wtryskiwacza. Zdemontuj przelewy i podłącz menzurki ( możesz też wcisnąć we wtryskiwacze strzykawki plastikowe) Odłączone przewody przelewowe od wtryskiwaczy...
Nie znalazłem świecy na 24V z bimetalem , która sama puszcza sobie paliwo do świecy po nagrzaniu . Chodziło mi właśnie o taką świece żeby nie ingerować w układ wtryskowy samochodu i nie podłącza zasilania z pompy wtryskowej
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Tak, wiem już jak sprawdzić układ zasilania paliwem, ale też chcę się dowiedzieć skąd ten pisk przy załączaniu turbiny i wyraźnie to napisałem! A co w tym złego, że chcę nauczyć się czegoś na forum.
Mam problem z mercedesem 220 C DISEL rok 1997,po przejechaniu około 7 km kiedy płyn hłodzący osiąga temperaturę 85 stopni i następuje otwarcie termostatu zapala się kątrolka EPC i silnik zaczyna pracować jak na trzech cylindrach, pedał przyśpieszenia nie reaguje na polecenie więc staję i gasze silnik. Po trzech minutach odpalam i wszystko jest idealnie...
90% że przyczynę stanowi nieszczelność układu zasilania paliwem. pozostaje sprawdzić wszystkie połączenia układu. także na powrocie. pamiętaj, że to nie tylko kwestia połączeń elastycznych, ale i sztywnych tzn. chodzi o miedziane uszczelki. występują one np. pod wtryskiwaczami - tu pompowtryskiwaczami. gdybyś na przewodzie powrotnym założył przezroczysty...
W układzie nie ma żadnej dodatkowej pompki ani zaworka odpowietrzającego. Wystarczy na czas odpowietrzania zamontować na przewodzie ręczną pompkę i "przelać" układ świeżym paliwem. To powinno wystarczyć. Jeżeli cały czas leci powietrze, to zastanów się skąd ono może się brać. Gdzieś jest nieszczelność albo zawężony przepływ i można to sobie wykryć sprawdzając...
Wsamochodach często dzieje się tak że jakimś cudem że tak powiem cofa się paliwo w układzie zasilania. Zaworek wsteczny to takie cudo: http://obrazki.elektroda.pl/4175367500_1... Montujesz to na przewód doprowadzający paliwo gdzieś pod maską. Mi to pomogło w Mercedesie 124 200D gdy z rana odpalic nie mogłem :-) Koszt 3€ chyba....
[quote="szymon_V8"]Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich serdecznie. znalazlem taka charakterystyke w necie: Ze względu na spore zużycie paliwa Mercedes W126 często przerobiony jest na gaz. Jeśli instalacja była założona niedawno, nie będzie problemów z eksploatacją. Jednak jeśli mamy pod maską instalację starszą niż pięć-sześć...
Napewno brak dopływu powietrza? Przecież stan filtra moźna ocenić wzrokowo. Tutaj wina leży raczej po stronie układu zasilania paliwem (błędne dawkowanie - zbyt bogata mieszanka lub zbyt uboga). Jeżeli twoja instalacja ma więcej jak kilka lat, to uwagę skupiłbym na instalacji gazowej. Może to również być efekt przypchanego katalizatora lub nieszczelnej...
kasowałem w salonie i powiedzieli mi ze jest problem z systemem kontroli trakcji ale tak na moj rozum co ma wspólnego system kontroli trakcji z układem zasilania samochod w ciagu 2 lat zrobil nieco ponad 1000 km i stojąc w garazu rozladował akumulator pewnie to wszystko jest tego przyczyna czasami jest taka opcja ze po przekreceniu kluczykow nie reaguje...
Witam Mam Mercedesa 914 z 1995r. o pojemności 6 litrów i od jakiegoś czasu mam z nim mały problem. A mianowicie mam wrażenie, że paliwo cofa się i przez to silnik ma ciężko zapalić, szczególnie przy niskich temperaturach. Silnik zasilany jest pompą bosch-a. Wymieniłem w niej zawór zwrotny paliwa i zaworek w pompce paliwa służącej do odpowietrzania układu...
Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe. Jeśli instalacja jest na gwarancji to żadnej...
wtryskiwacz sterujący wstawiłem nowy,nie uzywkę ,żadnej róznicy ,nie dymi ,spaliny ok.na postoju mozna dokręcic do 2000 ale to puste obroty bez obciazenia pod obciazeniem 1600 i koniec cisnienie doładowania 1,7 atm w kolektrorze dolotowym przy 1600 obr, pewnie byłoby wieksze ale dalej sie nie rozkręca ,na postoju cisnienie doładowania przy 2000 obr...
Pocący się wtrysk jak dla mnie oznaczał by też zapowietrzanie się układu. Masz ciężki rozruch bo dostaje się powietrze do wtrysku. Tak bym sobie to tłumaczył. Wymień uszczelniacze i zobaczysz co będzie się działo. Spróbuj odpowietrzyć sobie wtryski. TO nie jest trudne. Odpalasz silnik - nagrzewasz - i na pracującym silniku odpowietrzasz po kolei całość!...
W nawiązaniu do kwietniowego postu i po miesięcznych testach mogę potwierdzić: SUKCES :D . Dla wszystkich zainteresowanych problemami z odpalaniem porannym silnika OM642 ( pewnie i innych też) , którzy wymienili już milion części i dalej to samo informuję, że problemem jest słaba masa . Niestety wszystkie doświadczenia jakie robiłem są wbrew logice...
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
zastanawia mnie jedno: czy gdy nawinę te kilka zwojów na 6 przewodów idących do każdej świecy , czy nie będą na wzajem się zakłócać. Ewentualnie jak najlepiej to zrobić aby się nie zakłócały. Pytanie czy układ będzie na tyle szybki aby zdołał generować poprawnie impulsy przy dużych prędkościach obrotowych silnika (około 6500 obr/min) ? Masz okrągłe...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
podłącz się pod komputer żeby zdjagnozować problem. Jeśli ten dogrzewacz włączasz samym przyciskiem na panelu regulacji nawiewu nad radiem i nie masz zegara i pali ci się tylko dioda to zobacz najlepiej w kanale czy pod samochodem za sankami(wózkiem) zawieszenia przedniego jest dogrzewacz firmy eberspacher d5wz. Jeśli jest to sprawdź czy nie odczepiły...
Jeżeli chodzi o tryby pracy ASR/TC czy jakkolwiek nazywa to Lexus (Toyota używa nazwy VSC+TRC) - chodziło mi o to, żeby spróbować wyłączyć go - po przekroczeniu określonej prędkości i tak chyba się uruchomi ponownie. Być może da się uruchomić tryb testowy tak jak np w Mercedesie tzw. dynotest, ale niestety nie mam takiej wiedzy - tryb ten deaktywuje...
Sprawdź bezpiecznik pod klapką na górze srebrnego przekaźnika na podszybiu. Może on mieć również "zimne luty" wewnątrz. Generalnie odpowiada za zasilanie układu wtryskowego w prąd (innej elektroniki też) Sprawdź również przekaźnik pompy paliwa - czy nie ma na płytce również popękanych lutów. To on odpowiada za zasilanie wtrysku rozruchowego.
Pompa jest załączana przez przekaźnik pompy paliwa. Styk roboczy jest zasilany osobnym bezpiecznikiem niż cewka tego przekaźnika. Brak zasilania cewki powodowałby więcej błędów min przepływomierz, elektrozawór turbiny oraz EGR. Sterowanie przekaźnika jest realizowane w masie przez ECU. Paliwo ma być w obu komorach zbiornika. pompka jest z prawej strony...
Witam! To, co koledzy proponują, to generalnie jest o dupę roztrzaść :x Pokrótce się uściślę: Z uwagi na zawodowe powiązania z marką niejeden klient sobie życzył na przestrzeni lat, i takie są wnioski: -Nie ma chyba drugiego cholerstwa tak beznadziejnie opornego na zabezpieczenia. >Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry...
Mały krok do praktyki. Poniżej cytat z tygodnika "7dni" (Radom) - opis działań wspomagających silnik diesla poprzez dodanie pary wodnej do układu zasilania. Temat numeru Jedziemy na wodę Jan Gulak wymyślił i opatentował samochodowy silnik napędzany wodą. Autem wyposażonym w zbiornik z wodą jeździ już cztery lata. Wynalazek opantentował, ale chętnie...
Brak paliwa, za mały wydatek pompy, filtr paliwa, itp. Przy wymianie rozdzielacza sprawdzałeś numery na korpusie? Uruchamianie przebiega normalnie? Zasilanie układu sprawdzałeś? Na regulatorze ciśnienia pojawia się prąd sterujący?
Napisz co sprawdziłeś do tej pory, bo o filtrach, pompie zasilającej, smoku w zbiorniku i układzie paliwowym w silniku oraz ciśnieniach paliwa to już chyba można na elektrodzie książkę złożyć. Chyba, że chcesz abyśmy Ci telepatycznie naprawili autko.
Nie masz zamieniony dopływ z powrotem? Zasilanie / powrót - można pomylić w komorze silnika na odcinku połączenia przewodu stalowego z gumowym.
OM 603 to prawdziwy mercedes, szukaj głupoty ..nieszczelność układu zasilania,filtr,przewody paliwowe,opaski na nich..
w tym aucie masz 2 zbiorniki paliwowe i są one połączone wężykiem i jak stan spadnie do pewnego poziomu to nie może pobrać z drugiego bo jest to połączenie do wymiany , zalej go do pełna i do pewnego czasu będzie ok. koszt tej części to ok. 400zł. (oczywiście na zamówienie) częsty przypadek w tych modelach ps. czasami nie daj się naciagnać na wymianę...
No właśnie Piotr Budzowski biorę to też pod uwagę, ponieważ po wykręceniu czujnika temp paliwa (w celu wkręcenia manometru) zauważyłem w jego miejscu pojawiające się pęcherze powietrza. Tak jakby nagromadzone powietrze w kanale paliwowym po wykręceniu czujnika miało ujście i stąd te bąblowanie. Liczę na zdanie doświadczonych kolegów, czy układ może...
Witam serdecznie autko jak w temacie problem polega na tym że nie chce palić diagnostyka pokazała czujnik położenia wału ale ani jego zmiana ani sprawdzenie przewodów nie przyniosły skutku system jest zasilany paliwem przez pompy jedno sekcyjne podobnie jak w mercedesie nie ciekną zawór zwrotny wymieniony i paliwo jest utrzymywane w układzie dodam jeszcze...
Witam Posiadam problem z Mercedesem w211 3.2 r6 om648 204km. Auto gasnie podczas ruszania (automat) najczęściej po myjni po czym odpala normalnie. Wyskakuje check engine a błąd mówi "Za niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej" Wymienione/podmienione zostało już prawie wszystko od wtrysków po podłączenie pompy paliwa na krótko do akumulatora....
układ zasilać paliwo mercedes zasilać paliwo układ paliwo mercedes
excel wyszukiwanie tekstu połączenie szeregowy grzałka laptop wyłączać chwila
Hydrofor włącza się dopiero przy niskim ciśnieniu - przyczyny Telewizor wyświetla logo i gaśnie po 2 sekundach