Pompa paliwa pracowała za mało wydajnie i ciśnienie w układzie zasilania paliwem było za niskie.
akies porady? Jedna jedyna! Sprawdź, czy są jakieś błędy zapisane w sterowniku silnika. Na początek ustalić, czy winę ponosi układ zasilania, paliwo - powietrze, czy układ zapłonowy?
Albo coś z układem zasilania paliwem, albo z wtryskami. Dziwne, że diagnoskop tego nie wykrył (powinien). Jesteś pewny, że nic nie można zarzucić tak testerowi diagnostycznemu, jak i samej procedury diagnostycznej..? Silnik 100,120, czy 150 KM? Ja zacząłbym od układu zasilania paliwem ;)
Sprawdź dokładnie jeszcze raz układ zasilania paliwem bo wygląda jak by się paliwo cofało, skoro najpierw zapala to na tym paliwie co jest w filtrze paliwa, a następnie trzeba długo kręcić żeby się odpowietrzył.
Po pierwsze: na jakim kierunku ta magisterka? Po drugie: projektujesz tylko układ zasilania paliwem, czy całą automatykę? Po trzecie: czemu chcesz określać poziom paliwa metodą wagową, skoro jest wiele prostszych rozwiązań? Po czwarte: jaki sterownik?
15% to nie jest niepokojące zjawisko choć świadczy o odchyłkach cylindra. Nierównomierna praca silnika może być również spowodowana pojawianiem sie powietrza w układzie zasilania paliwem warto było by to sprawdzić monitorując zasilanie za pomocą wziernika zamontowanego na przewodzie zasilania pompy. Poniżej zamieszczam ci opis testu zrównoważenia pompowtryskach.
Pęknięta rurka ssąca w baku. Podaj mu paliwo z bańki i jak objaw ustąpi to najlepiej przerób zasilanie na dolne.
Pompy LUCAS są wrażliwe na podciśnienia. Cały układ zasilania paliwem dobrze odpowietrzony? Nie ma bąbli powietrza?
Twoje rozumowanie jak najbardziej logiczne. Czyli od lewej: Zasilanie układu ciepłą wodą C.O. Zasilanie układu ciepłą wodą C.U.W. Zasilanie kotła paliwem gazowym. Dopływ wody użytkowej do kotła. Powrót schłodzonej wody C.O.
Ja raczej skupiłbym się na układzie zasilania paliwem, jeśli dobrze pamiętam to jest tam zasilane pompą rozdzielaczową , zwaną rotacyjną ale też były z pompowtryskiwaczami w zależności jaka wersja.Jeśli jest pompa rotacyjna napędzana jest przez rozrząd wiec przy każdej wymianie rozrządu powinno się ją sprawdzić i ustawić.
Witam kiedyś robiłem z matizem miał podobne obiawy jak u Ciebie jeden z mechaników rozebrał układ zasilania paliwem a tam wyłożył sie aparat zapłonowy. Jeżeli check nie świeci to paliwo i jego układ.
Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Takie szarpanie może być też objawem usterki w układzie zasilania paliwem lub zapłonowym, co pasuje jako pogłębienie usterki która początkowo powodowała falowanie wolnych obrotów.
Ustaw 0.8 zwykłym szczelinomierzem. A wszystkie świece czarne świadczą o złej pracy układu zasilania paliwem np. sonda , filtr powietrza ,kąt zapłonu itp.
A w jakim stanie jest układ zasilania paliwem? filtry, wtryskiwacze, pompa wtryskowa? Dymi na biało? Czy problem polega na tym że rozrusznik słabo kręci? Czy na tym że kręci a nie odpala?
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
Pompa może zostać, jednak należałoby sobie zadać pytanie dlaczego wtryski "padły", bo jeśli pompa się rozlatuje, to niestety, ale należałoby ją wymienić i bezwzględnie wypłukać cały układ zasilania paliwem, włącznie ze zbiornikiem paliwa.
Problem załatwiony , uszkodzony przewód paliwowy.
Kolego ten elektrozawor dozowania z podstawa mozna zdemontowac i probowac go wymyc ekstrakcyjna. Moze jakies syfy podeszly pod iglice. W razie czego sam zawor idzie dobrac boscha i kosztuje okolo 500 zl . Ale czy na pewno to bo te silniki maja dziwny uklad paliwowy . Jezeli przechodzi w tryb awaryjny zwiazany z ukladem paliwowym to prawie zawsze wskazuje...
BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
Ale nieszczelności dolotu objawiały by sie "oddawaniem" w gaźnik, czyli kichaniem, gaśnięciem i nierównomierną pracą na wolnych obrotach, a okresowo uboga mieszanka... .No cóż, najbardziej by ja było czuć przy przyciśnięciu gazu do podłogi, silnik wtedy szarpie, słychać charakterystycznie dzwoniące zawory. Tak że myślę że układ zasilania paliwem można...
Gaźnik wyczyścić dokładnie, sprawdzić cały układ zasilania w paliwo. Paliwo, wlane świeże?
Teraz już rozumiem . Pompa paliwa jest w zbiorniku paliwa. Najprawdopodobniej jest uszkodzenie w układzie zasilania paliwem czyli jest cos że sterowaniem pompy albo sama pompa jest uszkodzona. Pompa jest załączania przekaźnikiem i po na pompowaniu odpowiedniego ciśnienia sama się wyłącza jak silnik odpala to wtedy pracuje cały czas. Propozycja trzeba...
Szanowni Forumowicze, nie róbcie proszę człowiekowi krzywdy, ten silnik nie powinien być już odpalany! \czytajcie dokładnie posty, jest napisane, że silnik rozbiega się, trzeba go gasić "biegami", to wyklucza usterkę w układzie zasilania. \paliwem staje się olej z uszkodzonej turbiny!\ Tu nie ma żadnej filozofii dodatkowej! Takie sprawdzania zawsze...
Odpiąć pompę i sprawdź, jeżeli bezpiecznik strzeli to zwarcie jest w pompie jeśli nie to czeka cię szukanie w instalacji.
W jaki sposób sprawdziłeś świece żarowe?? Mam nadzieje że nie kabelkiem pod napięciem który iskrzył jak dotykałeś świecy. Świece należy wyjąć i sprawdzić czy grzeją. Mają się rozgrzewac tylko ich końcówki. Druga sprawa. szczelność układu zasilania paliwem. Jeśli do układu będzie dostawało się powietrze takie będą efekty. Czy problemy są tylko na mrozie...
Ojo joj. Widać, że stare metody motocyklistów nie są autorowi znane. Podstawowe rozróżnienie: Paliwo czy iskra??? Próba odpalenia nieudana. Wykręcamy świecę natychmiast i ją oglądamy. Mokra czy sucha? Jak mokra to układ zapłonowy. Jak sucha to układ zasilania w paliwo. Autorze tematu. To jak jest?
Witam. A jak zakręcisz zawór RTL zasilający obieg podłogówki to czy grzejniki robią się cieplejsze i czy grzeją odpowiednio? Czy w instalacji znajduje się zasobnik CWU? Masz do niego dodatkową pompę? Pozdrawiam.
Jeżeli silnik odpala po wlaniu paliwa do cylindra, to usterki należy szukać w gaźniku i całym układzie zasilania w paliwo. Silnik wygląda na dobrze złożony.
Na początek zmień filtr paliwa na nowy - markowy + dobra ropka w zbiornik + jakiś dobry dodatek do czyszczenia wtrysków i układu wtryskowego do tego. Przegonić go dobrze gdzieś w trasie i zobacz czy pomogło. Jeżeli nadal to samo to na pierwszy ogień do sprawdzenia ustawienie rozrządu i kat wtrysku oraz szczelność układu zasilania paliwem. Może łapie...
Zobacz czy do tych świec dochodzi napięcie..... Chociaż wątpie jakoś że bez świec by nie załapał.... Możesz jednak sprawdzić... Potem spróbuj wyeliminować ewentualne nieszczelności układu zasilania paliwem. Nagle ci się to stało czy stopniowo było coraz gorzej? Jak już ją odpalisz z plaka i się jeszcze nie nagrzeje to zrób diagnostykę tym elm'em zanim...
To stawiam hipotezę że jednak problem w układzie zasilania paliwem.
Ja bym najpierw zaczął od odłączenia gazu, wyjmij bezpiecznik z instalacji ale to potrwa ze 2-3 dni nim ciśnienie w układzie za zbiornikiem zmaleje. Albo zdejmij od razu wąż zasilający wtryski tylko tutaj dla bezpieczeństwa polecałbym jednak najpierw zakręcić fizycznie wyjście gazu z butli. Przyczyna może tkwić w puszczaniu któregoś wtryskiwacza gazowego...
Sprawdź układ zasilania paliwem. Zakładam, że sprzęt wyposażony jest już w automatyczne ssanie lub coś na jego wzór. Gdy silnik jest zimny, pracuje na ssaniu (wzbogacona mieszanka). Po rozgrzaniu możliwe, że silnik nadal pracuje na ssaniu lub nadal ma zbyt bogatą mieszankę. W takim przypadku ciężko będzie się wkręcał na obroty lub może się dławić....
Niesprawny czujnik wału z pewnością zapisałby się jako błąd w sterowniku. Raczej poszukałbym awarii w układzie zasilania paliwem. W momencie gdy silnik stanie i nie chce zapalić spróbuj odpalić go na Plaka. To Ci da odpowiedź.
Najpierw sprawdź, czy wszystkie czujniki i wiązki są sprawne i czy nie ma uszkodzeń mechanicznych. Jeśli wszystko jest w porządku, należy sprawdzić układ zasilania paliwem, czy nie ma zapchanych filtrów paliwa lub uszkodzonych wtryskiwaczy.
Przy ręcznym odpowietrzaniu układu zasilania paliwo zawsze pójdzie w przelew i do zbiornika . Żeby pompa wtryskowa podała ciśnienie na wtryski , to trzeba obrócić jej wałem , czyli zakręcić silnikiem . :|
Ja w takiej sytuacji, zmniejszam przerwę na świecach o połowę i sprawdzam jaki jest efekt. Jak pozytywny (brak wypadania zapłonów), to szukam przyczyny w układzie zapłonowym. Jak negatywny, to w układzie zasilania paliwem (w tym przypadku benzyna, gaz). A ponieważ jest gaz, to zainteresowałbym się luzami zaworowymi, czy są prawidłowe.
Mechanikiem nie jestem ale błąd raczej wskazuje na usterkę z układem zasilania paliwem lub powietrzem a nie z usterką czujnika.
Jak obroty spadają do zera to jasne że ciśnienie oleju też spada do zera - pompa oleju napędzana jest od wału korbowego. Zasadnicza przyczyna spadku obrotów jest zapewne inna i radzę jej szukać w układzie zasilania paliwem i układzie zapłonowym.
W prawdzie niewielki opis i mało danych podałeś ale stawiał bym na układ zasilani paliwem ale raczej to nie pompa a wtryski i zawahanie ciśnień pomiędzy wysokim ciśnieniem a powrotem. Czyli kontrola listwy wtryskiwaczy.
Zobacz czy układ zasilania w paliwo się zapowietrza, może zaworki zwrotne do wymiany.
Błędy to tylko wskazówki, bardziej interesują mnie dane na żywo. Od kilku tygodni walczę z takim pacjentem o bliźniaczych objawach. Jeżeli sterownik silnika nie diagnozuje usterki to problem może leżeć po stronie nie kontrolowanej tj. np. układ zasilania paliwem - może regulator ciśnienia na listwie paliwa spuszcza ciśnienie (jeszcze tego nie sprawdzałem)
Jak nie ma błędów to obstawiam problem z układem zasilania paliwem.
Nie mam schematu do niego,napisz jaki masz tam układ zasilania paliwem.
Wstaw go do kogoś kto ma pojęcie o temacie skoro nie dostaje paliwa to chyba dziecko by wiedziało od czego zacząć czyli sprawdzić układ zasilania paliwem.
Czesc, fajnie by było podać jeszcze fmi jakie masz przy tym błędzie. Zapewne że za niskie. Pod pompuj paliwo odpal i obserwuj jak zachowuje się ciśnienie na niskim i wysokim układzie zasilania paliwem. Jak chwilę po zgaszeniu okoo 2 min nie będzie Ci rosło szybko ciśnienie paliwa to masz problem z cofającą się ropą, przejrzyj czy gdzieś przewód główny...
2000 to w miarę max momentu obrotowego, więc cały układ napędowy i zasilania paliwem do sprawdzenia. Półosie, przeguby do sprawdzenia na początek - na nowym turbo może mieć więcej mocy i teraz to wychodzi. Drugi to do sprawdzenia wtryski i parametry na komputerze - może wtryski już nie nadążają albo turbo przeładowuje i upuszcza bokiem. Półosie i przeguby...
Układ zasilania paliwem musi być jak najbardziej szczelny, bo może sam zasysać powietrze. No i koniecznie w twoim wypadku trzeba go odpowietrzyć. U mnie przy wymianie oleju i filtra paliwa (zalecane razem) odpowietrzanie miałem gratis, zresztą cena obydwóch filtrów w ASO Bosch jest niższa jak z rabatem w sklepie.
Jeśli pozwolisz, chciałbym posłuchać użytkowników tego właśnie silnika i związanego z nim układu zasilania paliwem.
Pewnie się zapowietrza (paliwo cofa się do zbiornika) i zapala, na tej reszcie paliwa z pompy... Nawet nieszczelności na przewodach przelewowych na wtryskiwaczach może być przyczyną... Do sprawdzenia układ zasilania paliwem...
Sprawdziłeś czy są zasilane przed rozruchem? I co chcesz podpiąć pod komputer w samochodzie z układem zasilania paliwem jak w traktorze?
Wg. logów N108 pracuje OK. Proponuję sprawdzić jedną rzecz a mianowicie jeśli obroty spadną i silnik zgaśnie to nie przekręcając kluczyka w stacyjce sprawdź czy na elektrozawór N109 (ten w linku http://obrazki.elektroda.net/46_12418806... dochodzi napięcie 12V - jeśli napięcie będzie to raczej wychodzi na to, że masz problem z układem zasilania...
Witam ,zapowietrza sie gdzies układ zasilania paliwem i wiem że temat nie jednokrotnie opisywany i opowiadany na forach, ale już zaczynam siwiec .Wczoraj skończyłem wymianę przelewów z trójnikami z tym że przewód z przelewów nie połączyłem z pompą wtryskową tylko do powrotu przewodu do baku (wstawiłem trójnik), zaś przy pompie przewód od przelewu zaślepiłem...
Gdzieś jest nieszczelność w układzie zasilania paliwem. Najczęściej zapowietrza się na odstojniku, ale do sprawdzenia jest wszystko od zbiornika do pompy wtryskowej.
W innym niż twoje aucie mam od 3 lat staga premium. Nigdy mnie nie zawiódł. Włącza się przy 30°C i ma funkcję ciepłego startu jak silnik rozgrzany oraz startu awaryjnego bezpośrednio na LPG (gdyby zawiódł odpukać układ zasilanie paliwem). Rozrzut cen jest duży z powodu różnych cen wtryskiwaczy gazowych (bardzo ważne) cena jednego 150-400pln więc razy...
Witam. Od dłuższego czasu męczę się z silnikiem kubota (4 cyl.) w agregacie naczepowym carrier maxima z 1995r. Sprawdzony układ zasilania paliwem (pompa daje prawidłowe ciśnienie na sekcjach, wtryski ok.), zregenerowana głowica, ciśnienie sprężania do przyjęcia. Objawy: ogólnie mocno dymi na czarno, co ciekawe - chwilami mocniej, chwilami przestaje...
Błąd dotyczy sondy przed katalizatorem, więc katalizator nic do niego nie ma. Kolektor może być pęknięty, lub mieć wydmuchaną uszczelkę między nim, a głowicą... ale przyczyna może być zgoła inna. Problem może leżeć w układzie zasilania paliwem.
Komputer nie pokazuje żadnych łędów. Ten problem jest od dawna , paliwo był różne to chyba niemożliwe aby zawsze było złe. Możliwe że coś złego dzieje się z układem zasilania paliwem. Jak sprawdzić ciśnienie w układzie zasilania paliwem.
a po stronie układu zasilania paliwem ? drożność , ciśnienie, filtry ?
A co ze szczelnością układu zasilania paliwem? Sprawdzone połączenia przy filtrze paliwa? Paliwo się przypadkiem nie cofa do zbiornika?
Nie może, przynajmniej nie powinno. Stary sztrucel, szukaj niesprawności w układzie zasilania paliwem.
Przyczyn może być wiele: - sonda lambda - świece - filtr paliwa - filtr powietrza - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - za niskie ciśnienie w układzie zasilania paliwem Co do tej pory wymieniłeś?
ok kolego sprawdzę poziom płynu i czy nie ubywa go hm Ale jak na moje oko to winny całego zamieszania jest chyba układ zasilania paliwem. Tak jakby po postoju była zalewana świeca paliwem.
Witam, miałem podobny problem w astrze 1,6 8V problem tkwił w elektryce, najprawdopodobniej w zaworze odcinającym paliwo, po prostu po przełączeniu na gaz nie rozłącza Ci układu zasilania paliwem....
Proszę sprawdzić układ zasilania paliwem, czy paliwo wątpliwej jakości nie było tankowane?
Tak jak koledzy pisali wcześniej sprawdź dokładnie cały układ zasilania paliwem poczynając od zbiornika, czy się nie zapowietrza najlepiej na zewnętrznym zasilaniu z bańki. Masz pompę w zbiorniku? Jeśli tak to sprawdź czy działa prawidłowo, czy nie jest zapchana syfem.
U mnie usterka usunięta i to własnoręcznie :)) Identyczny objaw dawał spalony bezpiecznik 10A odpowiadający za układ zasilania paliwem (fuel injection). Ciekawe ile by policzyli w ASO ;)
witam Dzięki za zainteresowanie,a co do szczegółów to po przekręceniu stacyjki w momencie pracy rozrusznika załącza się pompa, podaje paliwo do rozdzielacza ale z stamtąd nie przedostaje się na wtryski,co ciekawe na wtrysku rozruchowym jest paliwo po podaniu tam sygnału autko na moment zapali ale zgaśnie...iskra jest więc przyczyny dopatruję sie w układzie...
A może po prostu układ zasilania paliwem się zapowietrza? Proponuję sprawdzić właśnie czy w tych momentach, kiedy silnik nie chce zastartować, sprawdzić czy podawane jest paliwo na wtryskiwacze.
Miałem tak w mondeo mk3 2.0 TDCI. Winny był układ zasilania paliwem - wtryski, pompa.
Do sprawdzenia układ zasilania paliwem który nie ma nic wspólnego z EGR.
Ja bym szukał nieszczelności w układzie zasilania paliwem.
Może cofa się paliwo? Nieszczelny układ zasilania paliwem?
Zacznij od podstawowych czynności; -układ zasilania paliwem (filtr paliwa , pompka czy trzyma ciśnienie) - przewody wysokiego napięcia, świece ich stan - obejrzeć skrzynkę bezpiecznikową pod kątem korozji - obejrzeć złącze ECU
Ja zacząłbym od sprawdzenia luzów zaworowych, a także sprawdziłbym układ zasilania w paliwo + czyszczenie/ wymiana filtrów paliwa.
Sprawna lambda pracuje z częstotliwościa ok. 0,5 Hz ( na wolnych obrotach) i napięcie wyjściowe zmienia się 0,1-0,9V (prawie prostokąt), przy założeniu ,że cały układ zasilania paliwem jest sprawny ( na wolnych obrotach), Przy wyższych częstotliwość powinna być wyższa. 0,1- mieszanka uboga, 0,9 - mieszanka bogata. W zależności o sygnału z sondy układ...
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Możliwe nieszczelności przewodów pneumatyki komputera i turbiny. Nieszczelność układu zasilania paliwem po stronie ssącej.
Witam na podnosnik i do gory sprawdzisz czy nie ma wyciekow z zasilania paliwem .Pozdrawiam
Dzięki za pomoc, Wnioskuje z tych wypowiedzi że napierw udać się do mechanika , na jakieś regulacje i ogólne sprawdzenie układu zasilania paliwem, a dopiero potem eksperymentować z elektryką i świecami. Pozdrawiam Jaran
Zrób analizę spalin - na rozgrzanym silniku, bieg jałowy. Będzie widać po wskazaniach - jak CO będzie w "kosmosie", to trzeba patrzeć co z układem zasilania paliwem się stało.
Nie wystarczy. To nie tu będzie wina. Nierównomierność kręcenia rozrusznika to różne czynniki. Wyeliminuj wpierw wadę układu zasilania paliwem i podgrzewacza.
Albo paliwa mało, albo układ zasilania paliwem nieszczelny i się zapowietrzył.
Jakaś nieszczelność w układzie zasilania paliwem, ewentualnie słaba kompresja.
Układ zasilania paliwem szczelny? Jak przelewy na wtryskach?
Prawdopodobnie masz gdzieś lewe powietrze w układzie zasilania paliwem.
Najpierw zlokalizuj przyczynę: czy brak iskry czy coś z układem zasilania paliwem.
Jak kuleje , dymi na biało?Wstępna pompa paliwa w baku jest? Szczelność układu zasilania paliwem.
Odpal go z bańki to wyeliminujesz układ zasilania paliwem i zobacz czy będzie poprawa jak nie to zostaje pomp.
Wg mnie układ zasilania paliwem, tak jak by pompa nie nadążała z jego podawaniem.
proponuję na poczatek rozebrać układ zasilania paliwem , u mnie w starszym silniku co prawda, jest w zbiorniku rurka zakończona bardzo drobniutkim sitkiem , to sitko ulega bardzo czesto zaprudzeniu /praktycznie 2-3 razy w sezonie/ przy zabrudzeniu objawy sa podobne. pzdr
W parametrach diagnostyki masz ciśnienie zasilanie przed filtrem i na listwie oraz PWM zaworu regulacji ciśnienia paliwa na listwie oraz błędy zapisane. Te parametry mogą być pomocne przy diagnozowaniu usterki. W innym wypadku możemy tylko zgadywać a ty możesz wydać dużo pieniędzy zanim usprawnisz samochód. Powodem takiego zachowania może być 1. Pompa...
Napisz jaki masz w tym aucie przebieg.Według mnie problem tkwi w układzie zasilania paliwem.
odkręć rurkę z któregoś z wtryskiwaczy i zobacz jak intensywnie paliwo wypływa z szyny od momentu kiedy zacząłeś kręcić rozrusznikiem.Chodzi o to, czy jest zwłoka czasu pomiędzy tym, jak zacząłeś kręcić a tym, jak paliwo pod wysokim ciśnieniem zaczyna wypływać z szyny. jakakolwiek zwłoka świadczy o blokadzie w układzie zasilania paliwem. Zacznij od...
Na moje szukaj w układzie zasilania paliwem, jak kręcisz jest jakieś ciśnienie na wtryskach?
Czujnik temperatury paliwa w CDi znajdziesz pod kolektorem ssącym, kostka elektryczna na 2 piny. Czujnik wkręcony w układ zasilania paliwem. Pozdrawiam.
Ograniczenie momentu obrotowego pierwszy stopień. Jak ten trójkąt na dole będzie cały czarny pewnie silnik będzie miał 1100 obr i ograniczoną moc. Przyczyn może być wiele od układu oczyszczania spalin po układ wtryskowy i zasilania paliwem.
Próbowałeś odpalania na plaku (czyt. samostarcie) ? Obstawiałbym układ zasilania paliwem.
Sam to sprawdzasz,czy byłeś na warsztacie i to Ci stwierdzili?Ja bym proponował wyczyszczenie układu zasilania paliwem. :|
mercedes układ zasilać paliwo układ paliwo ciśnienie paliwo układ zasilać sprząc zasilać
różnice attiny atmega szybko rozładowuje baterie makro tabela przestawny
Radio lampowe Philips gra cicho - przyczyny i diagnostyka Valtra 6850: Brak kontrolki świec żarowych i wyświetlacza licznika