Daj mi swojego maila.
Problem udało mi się rozwiązać. Może komuś kiedyś się przyda. U mnie winny był dwufunkcyjny czujnik temperatury i ciśnienia oleju który znajduje się w podstawie filtra oleju. Ściągnąłem tez miskę, bo dowiedziałem się ze może być nieszczelność między smokiem a pompą, ale tu wszystko ok. Został zalany świeży olej, i założony nowy filtr i czujnik. Czujnik...
Komputerek i test ewentualnych błędów. Sytuacja jest deczko skomplikowana, bo kabel ze stacyjki nie idzie bezpośrednio na rozrusznik, tylko po drodze przechodzi przez wnętrze modułu silnika. Oprócz tego wiązka silnika lubi się przecierać w różnych miejscach - zwłaszcza na wspornikach.
mam z tym systemem na okrągło problem, sa dwa rozwiązania, albo wywalić te elektryczne po sensory i zamontować mechaniczne. lub zepnij dwie poduchy z jednego zaworu bedziesz mial zawsze tyle samo cisnienia i te sama wysoksc. mam 5 tych 814 dwa jeżdżą na mechanicznych zaworach trzy na elektryce w tym 2 na zepnietych poduchach,jest to bardzo proste w...
WDB6703221N102070 Długość 1420 się potwierdza. Nr kat. Wg Mercedesa: A 906 997 24 92
https://obrazki.elektroda.pl/2754881300_... https://obrazki.elektroda.pl/2754881300_...
Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT. Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ. Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika...
http://obrazki.elektroda.pl/1798496000_1... Jeszcze się przyda?
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
Drugi łącznik gumowy ma nr 669 528 01 82 lub alternatywnie 668 528 21 82. http://obrazki.elektroda.pl/2723457500_1...
Na tym zdjęciu jest automat rozrusznika. Moim zdaniem powinieneś ten samochód powierzyć fachowcowi.
Kółko z wykrzyknikiem to problem związany z hamulcami. Świeci się w kilku przypadkach. Pierwszy to kable od zużycia klocków hamulcowych, wielu ludzi zakłada klocki bez czujników odcinając kabel, kontrolka zaświeca się przy deszczowej pogodzie lub w zimie, gdy obcięte kable oblepiają się wodą, Na kontrolce jest +24v po stacyjce, zapala się kiedy "drugi...
To już lepiej będzie jak wywalisz z króćca wszelkie zawory-wynalazki i połączysz na swobodny przepływ. Albo oryginały albo wcale. Dobór musi być w komplecie, bo dawniej były inne króćce a obecnie są innej budowy. Nie możesz nowej końcówki łączyć ze starym króćcem i odwrotnie. Ograniczenie powrotu paliwa przez te podróby sprawi, że nie będzie się prawidłowo...
To gniazdo we wszystkich MB ma jednakowy układ 3 pierwszych pinów: kl.31, kl.15, kl.30. Reszta to sterowniki.
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Problem rozwiązany, dziękuję za pomoc. Zamykam temat.
Maksymalna długość śruby 151 mm. 1 etap 20Nm, 2 etap 50Nm, 3 etap 170 Nm, 4 etap 280 Nm, 5 etap 90 stopni, 6 etap 90 stopni.
Hm? Dziwne że to pojechało. Sprężarka jest tylko do ręcznego i jeśli nie pracuje to powinieneś mieć zblokowany hamulec ręczny. Przekaźniki od sprężarki są za modułem z bezpiecznikami. Czujniki ciśnienia są w okolicach tylnego mostu. Jest to trochę poroniony pomysł z tym kompresorkiem. Upewnij się, że na pewno nie pracuje, bo ten sprzęt chodzi dopiero...
aleś pomógł
Przetarta i zamoczona wiązka między MR a FR. Jeśli twierdzisz że wiązka sprawdzona to dokonaj pomiaru napięć na MR i na FR osobo przy odłączonych przewodach Can.
Filtr powietrza zapchany,auto jest chyba trochę zapuszczone.
O usterkach wiazki na przedniej belce już było na forum. Tam należy zaczynać poszukiwania. Dobrze ze napisałeś dla potomnych co było powodem ;)
W vario nie ma wyświetlaczy :) Tylko zwykłe kontrolki z żaróweczkami. Mogę je wyjmować i zapominać o kolejnych usterkach.
Może coś jest zepsute że ma takie obroty, filtr paliwa i zbiornik OK? wkręca się na obroty normalnie nie kopci za bardzo?
Błędy błędami, ale czy ktoś wie dlaczego cyklicznie spada ciśnienie adblue ? Czy może to być problem oprogramowania??
Mam problem z sprężarka elektryczna w Mercedesie Vario nie było zasilania po uruchomieniu silnika na przewodzie przy sprężarce znalazłem usterkę ale teraz ona chodzi do oporu nie chce się sama wyłączyć dopiero jak wyłączę zapłon to ona przestaje pompować ale po uruchomieniu silnika nadal pompoje do oporu aż zawór siły ciśnienia nie wytrzymoje może ktoś...
No komputerze powinno być ok 2,5 do 3 pod obciążeniem. Może masz zabity czujnik doładowania. Albo jednak ten przedmuch nie jest taki delikatny. :) Sprawdź ciśnienie paliwa w bloku silnika.
No to bez diagnozy będzie troszkę ciężko. Poznali byś my powód zapalania kontrolki.
Z tego co słyszałem to w podstawie filtra paliwa na dole jest jakiś śrut który robi za zaworek zwrotny, jeśli ta część jest uszkodzona to paliwo schodzi z filtra i objawy są podobne do tych co opisujesz.
to mercedes VARIO 814D silnik ma pompowtryskiwacze sterowane elektronicznie z modulu VDO (nie pamiętam oznaczenia) . Jeśli ktoś posiada taki schemat ( tylko sterowanie silnika - reszta jest nieważna ) to będę zobowiązany Wienio
to była wiązka i pompa wstepna paliwa. temat uważam za zakonczony tak samo jak użytkowanie w/w sprzęta......
jak jest ciepły i postoi 30 min to też jest ten problem, a ten model ma świece żarowe, nigdy nie zapalała się kontrolka świec - nawet jak było ok.?
przyczyna usterki jest usterka przewodu zasilajacego przelacznik swiatel.
Witam koledzy mam pytanie . Co steruje kierunkowskazami i światłami awaryjnymi w Mercedesie Vario model 815 pojazd z 2009 r euro 5
rozumiem że jest to silnik OM 944,po sprawdzeniu ukł. paliwowego sprawdz rurki dolotowe w głowicy,lubia popękać zweżki.nie dokręcaj ich mocno 40Nm. Sprawdz jeszcze króćce przy podstawie filtra paliwa,wykręć i sprawdz grzybki
Hm, w Vario chyba nie ma kontrolki Frr ? FR steruje kontrolka Edc - po przez przekaźnik. Dodano po 6 Hm, w Vario chyba nie ma kontrolki Frr ? FR steruje kontrolka Edc - po przez przekaźnik.
Niesprawnosc czujnika wilgotności powietrza również moze zablokować działanie układu AdBlue
Jakie błędy ?
olnachfullung to napełnianie olejem. Przyznam, że tego ustrojstwa nie spotkałem do tej pory - jest to bardzo rzadko spotykane wyposażenie dodatkowe. Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić. Jeszcze jedna uwaga: pytanie dotyczy tzw. "ciężkiego Atego"...
Może nie turbina Ci piszczy a powietrze w nieszczelnym układzie. W którą stronę turbina się rozleciała? Na wydech czy tłoczenie? Wszystko zostało wyczyszczone? Szarpanie to albo układ zasilania sprawdzaj ponownie albo pedał gazu. Tłoki całe? :)
Wiązki przepatrzone Rozetnij peszel wiązki pod przednim zderzakiem i "targaj" kable po kolei - może któryś się urwie. Woda też tam lubi być. Jest tam takie szczególne miejsce, że część kabelków zawraca ostro o 180 stopni - tam też izolacja lubi pękać i gniją kabelki.
witam nie wiem jak w atego ale 814 vario cyc siedział w wiazce załaczało rozrusznik w czasie jazdy to chyba widac na zebatce w razie nieznalezienia problemu aby uniknac strat ja zalecałbym do pozadu wykonanie równolegle do istniejacego osobnego obwodu do rozruchu moze to i nie tak jak nalezy ale czasem w autach np iveco to najrosadniejsze wyjscie
Do samochodu Mercedes Vario 814D poszukuje schematu TELMY, oraz wycieraczek TELMA wogóle nie załącza się - telma ręczna. Kontrolka na desce rozdzielczej zalącza się Wycieraczki - na 2-gim biegu przepala bezpiecznik. Wypaliło także jeden element na płytce bezpieczników. Po podstawieniu nowego elementu powtórnie go upaliło
Witam ponownie, od poprzedniego postu minęło trochę czasu, niestety ostatnio mercedes ma awarię. W sposób nieregularny występuje problem z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon nie ma żadnej reakcji. Sprawdziłem stacyjkę i jest ok, rozrusznik ma niecały rok, masa ok. Podejrzewam skrzynkę bezpieczników którą w zeszłym roku...
Może ktoś mi podpowie, co jest przyczyną zbyt dużego drgania na wolnych obrotach. Obrotomierz pokazuje ok. 670-680 a cała buda chodzi. Po dodaniu gazu ok. 800 obr. jest zdecydowanie lepiej. Byłem u gościa na komputerze stwierdził, że obroty są ustawione idealnie i nic się z tym nie zrobi. A może jest inna przyczyna?
Witam, szukam schematu do świec żarowych do pojazdu Mercedes Vario 612D jeśli ktoś jest w posiadaniu, albo link/załącznik to proszę o udostępnienie mi go bardzo mi potrzebny. Z góry dzięki Pozdrawiam. Silnik 2,9 TD SPRINTER jak coś :)
Witam.Gdyby kogoś interesowało co to jest czujnik PZG w mercedesie vario 815 z silnikiem om 904 96 rok to jest to czujnik położenia wałka rozrządu silnika.Diagnozowałem TEXA V29 więc mogą wychodzić pod różnym tłumaczeniem.TAKICH MAMY TŁUMACZY.Pozdrawiam.
Według mnie potrzebujesz separatora antenowego.
A dlaczego nie normalnie.... z akumulatora?
Autobus Mercedes Vario. Mam problem z komunikacją, tester nie komunikuje się z żadnym ze sterowników. W autobusie znalazłem dwa gniazda diagnostyczne OBD II. W jednym widzę że jest tylko komunikacja canowska, a w drugim tylko linie K. Zasilania są OK tester jest zasilany. Laptop i tester sprawdzony podpiołem się pod Actrosa i chodzi bez problemów.
vario mercedes kontrolka mercedes vario mercedes vario obrót
transformator termistor astra elektryczne kondensator rozruchowy polar
olympus aparat projektor rzutnik
Samsung WWW60A3120BE/EO - mokre pranie, przyczyny i rozwiązania Lokalizacja dźwigni otwierania maski Hyundai i10 2010