Daj mi swojego maila.
Problem udało mi się rozwiązać. Może komuś kiedyś się przyda. U mnie winny był dwufunkcyjny czujnik temperatury i ciśnienia oleju który znajduje się w podstawie filtra oleju. Ściągnąłem tez miskę, bo dowiedziałem się ze może być nieszczelność między smokiem a pompą, ale tu wszystko ok. Został zalany świeży olej, i założony nowy filtr i czujnik. Czujnik...
Komputerek i test ewentualnych błędów. Sytuacja jest deczko skomplikowana, bo kabel ze stacyjki nie idzie bezpośrednio na rozrusznik, tylko po drodze przechodzi przez wnętrze modułu silnika. Oprócz tego wiązka silnika lubi się przecierać w różnych miejscach - zwłaszcza na wspornikach.
https://obrazki.elektroda.pl/2754881300_... https://obrazki.elektroda.pl/2754881300_...
mam z tym systemem na okrągło problem, sa dwa rozwiązania, albo wywalić te elektryczne po sensory i zamontować mechaniczne. lub zepnij dwie poduchy z jednego zaworu bedziesz mial zawsze tyle samo cisnienia i te sama wysoksc. mam 5 tych 814 dwa jeżdżą na mechanicznych zaworach trzy na elektryce w tym 2 na zepnietych poduchach,jest to bardzo proste w...
Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT. Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ. Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika...
Kółko z wykrzyknikiem to problem związany z hamulcami. Świeci się w kilku przypadkach. Pierwszy to kable od zużycia klocków hamulcowych, wielu ludzi zakłada klocki bez czujników odcinając kabel, kontrolka zaświeca się przy deszczowej pogodzie lub w zimie, gdy obcięte kable oblepiają się wodą, Na kontrolce jest +24v po stacyjce, zapala się kiedy "drugi...
WDB6703221N102070 Długość 1420 się potwierdza. Nr kat. Wg Mercedesa: A 906 997 24 92
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
Chcesz to zadzwoń, bo na forum nie naprawisz, brakuje Ci sprzętu i (z całym szacunkiem) wiedzy.
Drugi łącznik gumowy ma nr 669 528 01 82 lub alternatywnie 668 528 21 82. http://obrazki.elektroda.pl/2723457500_1...
To już lepiej będzie jak wywalisz z króćca wszelkie zawory-wynalazki i połączysz na swobodny przepływ. Albo oryginały albo wcale. Dobór musi być w komplecie, bo dawniej były inne króćce a obecnie są innej budowy. Nie możesz nowej końcówki łączyć ze starym króćcem i odwrotnie. Ograniczenie powrotu paliwa przez te podróby sprawi, że nie będzie się prawidłowo...
http://obrazki.elektroda.pl/1798496000_1... Jeszcze się przyda?
Może być czujnik spadku ciśnienia powietrza. To on steruje kiedy sprężarka ma się włączyć.
To gniazdo we wszystkich MB ma jednakowy układ 3 pierwszych pinów: kl.31, kl.15, kl.30. Reszta to sterowniki.
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Mam problem z sprężarka elektryczna w Mercedesie Vario nie było zasilania po uruchomieniu silnika na przewodzie przy sprężarce znalazłem usterkę ale teraz ona chodzi do oporu nie chce się sama wyłączyć dopiero jak wyłączę zapłon to ona przestaje pompować ale po uruchomieniu silnika nadal pompoje do oporu aż zawór siły ciśnienia nie wytrzymoje może ktoś...
Ten sam problem spotkałem już kilkakrotnie w Mercedesach Vario - właśnie po zmianie tacho z oryginalnego VDO 1381 na Stoneridge 5000. Próbowałem zmieniać ustawienia tachografu, dzwoniłem nawet na Hotline do Stoneridge’a w Szkocji - jak na razie efekt żaden. Albo potrzebuję jakiś specyficzny model, albo coś nie tak z programowaniem. Jak do tej...
Problem rozwiązany, dziękuję za pomoc. Zamykam temat.
Filtr powietrza zapchany,auto jest chyba trochę zapuszczone.
aleś pomógł
Maksymalna długość śruby 151 mm. 1 etap 20Nm, 2 etap 50Nm, 3 etap 170 Nm, 4 etap 280 Nm, 5 etap 90 stopni, 6 etap 90 stopni.
Hm? Dziwne że to pojechało. Sprężarka jest tylko do ręcznego i jeśli nie pracuje to powinieneś mieć zblokowany hamulec ręczny. Przekaźniki od sprężarki są za modułem z bezpiecznikami. Czujniki ciśnienia są w okolicach tylnego mostu. Jest to trochę poroniony pomysł z tym kompresorkiem. Upewnij się, że na pewno nie pracuje, bo ten sprzęt chodzi dopiero...
Witam koledzy mam pytanie . Co steruje kierunkowskazami i światłami awaryjnymi w Mercedesie Vario model 815 pojazd z 2009 r euro 5
Czy osuszacz w Mercedesie Vario z elektryczna sprężarka można zamienić na inny.
przyczyna usterki jest usterka przewodu zasilajacego przelacznik swiatel.
to mercedes VARIO 814D silnik ma pompowtryskiwacze sterowane elektronicznie z modulu VDO (nie pamiętam oznaczenia) . Jeśli ktoś posiada taki schemat ( tylko sterowanie silnika - reszta jest nieważna ) to będę zobowiązany Wienio
W vario nie ma wyświetlaczy :) Tylko zwykłe kontrolki z żaróweczkami. Mogę je wyjmować i zapominać o kolejnych usterkach.
No komputerze powinno być ok 2,5 do 3 pod obciążeniem. Może masz zabity czujnik doładowania. Albo jednak ten przedmuch nie jest taki delikatny. :) Sprawdź ciśnienie paliwa w bloku silnika.
Witam serdecznie, Pacjent to mercedes vario 2006r. Po odpalenie nie reaguje na pedały gazu pokazuje brak komunikacji Can między modułem MR a FR. Instalacja sprawdzona wszystko ok po pomiarach okazało się że na Lini can low jest napięcie 6.28V. Jeżeli przy którymś razie napięcie na lini can low zostaje na poziomie 2.48V samochód działa poprawnie. Co...
Może coś jest zepsute że ma takie obroty, filtr paliwa i zbiornik OK? wkręca się na obroty normalnie nie kopci za bardzo?
No komputer nie wchodzi w grę bo to taka tu wioszka jest i ludzie nie wiedzą co to diagnoza komputerowa i się boją jak diabła.A żeby go podpiąć to by musiał daleko jechać a jest tylko ten jeden autobus i niema innego na podmianę no wiem że lipa straszna bez kompa.Co do paliwa to czy jest na dnie czy pełny to to samo się dzieje.I ta kontrolka zaświeci...
O usterkach wiazki na przedniej belce już było na forum. Tam należy zaczynać poszukiwania. Dobrze ze napisałeś dla potomnych co było powodem ;)
Witam! Mam problem z Mercedesem Vario 815, przebieg 600tyś. Samochód zaczął szarpać przy przyspieszaniu tak jakby nie miał siły się rozpędzać najgorzej wygląda to w przedziale 1000-1200 obrotów, jak obroty wzrosną to później już nie jest to wyczuwalne. Odnoszę też takie wrażenie, że dzieje się to po przejechaniu ze 2 kilometrów (pomimo, że silnik temperaturę...
jak jest ciepły i postoi 30 min to też jest ten problem, a ten model ma świece żarowe, nigdy nie zapalała się kontrolka świec - nawet jak było ok.?
Jakie błędy ?
Jak w temacie. Poszukuje serwisówki do silnika OM904LA występującego w pojazdach MERCEDES VARIO oraz ATEGO 815
Błędy błędami, ale czy ktoś wie dlaczego cyklicznie spada ciśnienie adblue ? Czy może to być problem oprogramowania??
Wkręcając tłok.
Mercedes vario 815d z 2001 4.3 vin WDB6703221N102070 Potrzebuję opisu skrzynki bezpieczników pod fotelem pasażera. Opis bezpieczników na desce z prawej strony mam. Dziękuję za każdą pomoc
Witam mam problem z Mercedesem jak w temacie nie ma mocy maksymalnie kręci się do 1500 obr został tylko kod usterki 06327 i 06770 https://obrazki.elektroda.pl/8659074200_...
Witam.Gdyby kogoś interesowało co to jest czujnik PZG w mercedesie vario 815 z silnikiem om 904 96 rok to jest to czujnik położenia wałka rozrządu silnika.Diagnozowałem TEXA V29 więc mogą wychodzić pod różnym tłumaczeniem.TAKICH MAMY TŁUMACZY.Pozdrawiam.
rozumiem że jest to silnik OM 944,po sprawdzeniu ukł. paliwowego sprawdz rurki dolotowe w głowicy,lubia popękać zweżki.nie dokręcaj ich mocno 40Nm. Sprawdz jeszcze króćce przy podstawie filtra paliwa,wykręć i sprawdz grzybki
Witam, szukam schematu do świec żarowych do pojazdu Mercedes Vario 612D jeśli ktoś jest w posiadaniu, albo link/załącznik to proszę o udostępnienie mi go bardzo mi potrzebny. Z góry dzięki Pozdrawiam. Silnik 2,9 TD SPRINTER jak coś :)
Witam mam problem z Mercedesem Vario 614 silnik OM904 auto zapowietrza się pochodzi trochę zaczyna plewić gaśnie lub postoi i nie chce zapalić po założeniu przezroczystych przewodów paliwowych widać w nich powietrze ale raczej na powrocie niż zasilaniu.wymieniono: -uszczelka podstawy filtra paliwa oringi na wtryskach i pompach zawór między 3 a 4 cylindrem...
Wstaw zdjęcie tablicy.
to była wiązka i pompa wstepna paliwa. temat uważam za zakonczony tak samo jak użytkowanie w/w sprzęta......
Witam ponownie, od poprzedniego postu minęło trochę czasu, niestety ostatnio mercedes ma awarię. W sposób nieregularny występuje problem z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon nie ma żadnej reakcji. Sprawdziłem stacyjkę i jest ok, rozrusznik ma niecały rok, masa ok. Podejrzewam skrzynkę bezpieczników którą w zeszłym roku...
Do samochodu Mercedes Vario 814D poszukuje schematu TELMY, oraz wycieraczek TELMA wogóle nie załącza się - telma ręczna. Kontrolka na desce rozdzielczej zalącza się Wycieraczki - na 2-gim biegu przepala bezpiecznik. Wypaliło także jeden element na płytce bezpieczników. Po podstawieniu nowego elementu powtórnie go upaliło
Wiązki przepatrzone Rozetnij peszel wiązki pod przednim zderzakiem i "targaj" kable po kolei - może któryś się urwie. Woda też tam lubi być. Jest tam takie szczególne miejsce, że część kabelków zawraca ostro o 180 stopni - tam też izolacja lubi pękać i gniją kabelki.
A dlaczego nie normalnie.... z akumulatora?
Według mnie potrzebujesz separatora antenowego.
Autobus Mercedes Vario. Mam problem z komunikacją, tester nie komunikuje się z żadnym ze sterowników. W autobusie znalazłem dwa gniazda diagnostyczne OBD II. W jednym widzę że jest tylko komunikacja canowska, a w drugim tylko linie K. Zasilania są OK tester jest zasilany. Laptop i tester sprawdzony podpiołem się pod Actrosa i chodzi bez problemów.
...PROBLEM JEST TAKI ŻE AUTO ZIMNE ODPALA A PO PRZEJECHANIU POWIEDZMY 70KM PONOWNE ODPALENIE TRWA BARDZO DŁUGO... W AUCIE DO TEJ PORY ZROBILIŚMY W ZWIĄZKU TĄ USTERKĄ : BAK + SMOK + PRZEWODY ZASILAJĄCE PODSTAWĘ FILTRA PALIWA + NOWY DEKIEL , GLOWICA + ZAWORY + WTRYSKI WSZYSTKO DEMONTOWANE I SPRAWDZANE , USZCZELNIENIA POMP I DALEJ LIPA KOMPUTER NIE POKAZUJE...
Tylko ze Vario jest bez immobilizera...
Może ktoś mi podpowie, co jest przyczyną zbyt dużego drgania na wolnych obrotach. Obrotomierz pokazuje ok. 670-680 a cała buda chodzi. Po dodaniu gazu ok. 800 obr. jest zdecydowanie lepiej. Byłem u gościa na komputerze stwierdził, że obroty są ustawione idealnie i nic się z tym nie zrobi. A może jest inna przyczyna?
olnachfullung to napełnianie olejem. Przyznam, że tego ustrojstwa nie spotkałem do tej pory - jest to bardzo rzadko spotykane wyposażenie dodatkowe. Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić. Jeszcze jedna uwaga: pytanie dotyczy tzw. "ciężkiego Atego"...
Odświeżam pyanie, czy jest jakaś osoba, która wie z czym powiązane jest działanie hamulca górskiego w tym autobusie- czy ma to związek z obrotami silnika, czy może np z prędkością pojazdu? Pytam o prędkość ponieważ np. w starym mercedesie vario górski hamulec działa powyżej 60km/h.
SILNIK ODPALONY już nie ważne od czego to ..w sterowniku nic się nie upaliło.
Tak jak w temacie. Samochód sam dodaje sobie gazu np podczas jazdy z górki na biegu, obroty są w granicach 1000 i po wciśnięciu sprzęgła nagle wzrastają na ponad 2000. Dopiero po wciśnięciu pedału gazu bądź pedału hamulca obroty wracają do normy. Inna sytuacja jadąc np pod górkę obroty w granicach 1800 i po wciśnięciu pedału sprzęgła i zatrzymaniu się...
(at)Cowboy zagrabie , miałem pod opieką autobus, Mercedes Vario z pierwszych lat produkcji, z przebiegiem 2 miliony. Technicznie w 100% sprawny, oprócz korozji, ale jakby dostał nową ramę to kolejne 2 bańki by zrobił.
Gdzie jest złącze diagnostyczne w tej Setrze? Czy to jet takie małe 4 pinowe gniazdo w rozdzielni bezpiecznikowej obok kierowcy? W 415 jest właśnie tam z tym że jest takie samo jak w mercedesach Vario czy Sprinterach.
Występują oryginalne przyczepowe reduktory napięcia dla samochodów z instalacją 24V. Zamontowane były np. w mercedesie VARIO i DAF LF Jak dafik zjedzie z trasy, to zerknę na firmę produkujące to ustrojstwo.
Tylko że to nie jest Vario. To tzw. "LK" - czyli LeichtKraftwagen" - poprzednik Atego.
Potrzebuję numery części do osłon / zaślepkek ramion wycieraczek w następujących autobusach do 1. Irisbus Iliade 2002 rok nr VIN: V N E S F R 1 1 5 0 0 2 1 0 2 5 1 2. Mercedesa Medio (Vario) 2003 rok nr VIN : W D B 6 7 0 3 7 3 1 N 1 0 9 6 6 0 3. Irizar PB 2004 rok, nr VIN: W E B 6 3 4 2 0 0 1 1 0 0 0 5 7 1 Ponadto jeśli ktoś wie gdzie mogę kupić do...
Witam, chciałbym odświeżyć temat. Mam podobny problem z moim Mercedesem 815 Vario rok 2006 silnik 904.936. Samochód kupiłem niedawno. Na początku na zimnym silniku palił dobrze, problem był po kilkugodzinnym postoju i na letnim silniku. Po wymianie filtrów (hengst) przez ok tydzień silnik palił super w każdych warunkach. Później problem powrócił. Znów...
No to odszroń ją uczciwie. Zmierz temperaturę jak możesz, być może zmianie uległa wartość czujnika temp. Nawet mercedes się psuje.
Witam. Może ktoś zorientowany w silniku w mercedesie atego lub vario na PLD podpowie do wykorzystywane są te 4 krocce wystające z głowicy obok przewodów prowadzących do wtryskiwaczy. Przekładam silnik do Vario i poprzedni tego nie miał w sprawny silnik dostałem na palecie i nie mam pojęcia gdzie ten przewód powinien być wpięty. Raczej nie jest to związane...
Witam Potrzebuję informacji gdzie mogę znaleść informacje o oryginalnym przełączniku telmy do Mercedesa Teamstara(szczegółowe dane poniżej). Chodzi mi przede wszystkim o numery tej części i zdjęcia/schematy tej części też by mi się przydały. A Jeśli ktoś się orientuję gdzie można by ten przełącznik kupić to proszę o taką informację. dane pojazdu: MERCEDES-...
Witam Mam problem z mercedesem Vario 2006 auto nie ma mocy po podłączaniu do SD pokazuje błąd 16770, ale niestety bez opisu, może ktoś się spotkał z takim błędem i wie co on oznacza Błąd występuje jest tako aktywny, można go skasować ale zaraz pojawia się z powrotem Pozdrawiam Michal
Co oznacza błąd nr 19964? Z góry dzięki.
Witam wszystkich jak zawsze.Mam takie nie typowe pytanie i nie wiem do kogo się z tym zwrócić.Mianowicie mam interfejs euroscan 2009 i wiem że on działa jak podłącze go do auta z instalacją na 12v,a potrzebuje zrobić skan mercedesa vario a w tym aucie jest instalacja 24v.Pytanie brzmi czy spale ten scaner czy nie jak go podłącze do vario?Nigdzie nie...
Pytanie moje dotyczy tego czy po nabiciu cisnienia tzn. jak zgaśnie kontrola zbiornika sprężarka od hamulca postojowego powinna sie wyłaczyć elektrycznie czy ma chodzic cały czas.
mam kts 520 od boscha oraz vario 814D od mercedesa i nie mogę nawiazać komunikacji w kts-ie , nie mam wtyczki servisowej więc podlączam na kabelkach ... i nic ... proszę o jakieś sugestie . Wienio
witam nie wiem jak w atego ale 814 vario cyc siedział w wiazce załaczało rozrusznik w czasie jazdy to chyba widac na zebatce w razie nieznalezienia problemu aby uniknac strat ja zalecałbym do pozadu wykonanie równolegle do istniejacego osobnego obwodu do rozruchu moze to i nie tak jak nalezy ale czasem w autach np iveco to najrosadniejsze wyjscie
Jaki tam masz skrzynię? Klasyczny automat czy typu Vario (bezstopniową)? Padło pytanie, czy obroty rosły po naciskaniu pedału gazu? Coś mi się zdaje, że kolega stracił zainteresowanie...
auto j/w. posiada sterownik VDO umieszczony > przed < kolanami pasazera 4 wtyczki i ostatnia z naklejką >STOP ! < . Moja wrodzona ciekawość wziela gorę i postanowilem sprawdzić inny ale taki sam komputer na tym aucie , więc wypiolem wszystkie wtyczki ( oczywiście wcześniej wypinając akumulator ) wpiolem ten drugi komputer i od tego czasu...
Każdy warsztat kalibrujący tachografy powinien taką rzecz zrobić. Wymianie podlega czujnik na skrzyni (bardzo podobny do tego ze zdjęcia, ale przeznaczony do tachografu cyfrowego), wymienić trzeba kabel od sensora do tachografu (inne wtyczki), trzeba założyć tachograf w formacie radia (nad głową kierowcy) - nie musi być nowy, doprowadzić zasilanie,...
Jest to układ PLD (czasami określany MR) Ze schematem będziesz mieć problem: na tej samej zasadzie działa Atego oraz Vario; są pewne podobieństwa w schemacie elektrycznym, szczególnie na podłączeniu małej wtyczki sterownika (służy ona do połączenia sterownika z pojazdem - zasilanie, CAN, rozrusznik) Duża wtyczka łączy sterownik z silnikiem - tu zaczynają...
Witam . Jestem użytkownikiem mercedesa mediano (Vario) autobus 4.2TD 150hp 2006r. Mam mały problem , chciałbym wymienić główkę dyferencjału . Obecnie jest hl2 40:11 ,a docelowo chciałbym założyć hl2 38:13 . Czy ktoś robił już taką podmianę, jakie niespodzianki występują . Czy rozmiar półosi jest taki sam w przypadku jednego dyferencjału ,a drugiego...
Witam. Mam taki problem: Bieg jałowy, luz. Naciskam na pedał przyśpieszenia a silnik nie wchodzi od razu na obroty, tylko ma ok 2 sekund zwłoki. W czasie jazdy podobnie. Po prostu nie ma żadnej reakcji ze strony silnika. Po tych dwóch sekundach silnik normalnie sie wkręca i ma moc. Potencjometr gazu działa prawidłowo, przy pełnym wciśnięciu sterownik...
Witam, Kupiłem fotel pneumatyczny z Mercedesa Actrosa MP4, zamontowałem go do swojej małej ciężaróweczki Mercedesa Vario i mam problem z podłączeniem. Jest jedno przyłącze powietrza - to podłączę do istniejącej instalacji sprężonego powietrza, mam tam ok. 10 bar, tu pierwsze pytanie, czy to dobre ciśnienie? Obawiam się, czy nie jest za duże? Druga sprawa...
Witam! Koledzy proszę o pomoc. Na zdjęciach załączonych jest mój CDP+ wczoraj podczas diagnozy samochodu MERCEDES VARIO 24v. o przekręceniu kluczyka normalnie diagnozował. Wykazało błąd napięcie ładowania przekroczony górny próg, po czym odpaliłem auto, wtedy cdp błysnął i od tego momentu nie działa po prawdopodobnie sporo za duże napięcie poszło na...
Witam. Ten autobus bazował konstrukcyjnie na STAR-ze 200, może schemat instalacji od STAR-a by pomógł. To konstrukcja na bazie Mercedesa VARIO .Kiedyś miałem do czynienia z tym wynalazkiem,niestety dokumentacji nie posiadam. :|
Nie da się. Istnieją sterowniki do tych silników (np. stosowane w MB VARIO) które mają immobilizer nieaktywny. Jednak z poziomu SD jest możliwe tylko uaktywnienie immobilizera. W drugą stronę se ne da.
Unimog U400 2000r. 4 cylindrowy 171km Powiem wiecej - z fabryki wyszedl pomaranczowy. OK - seria 904 to chyba najpopularniejsza seria motorow do sredniej wielkosci ciezarowek Mercedesa: Atego, Vario, Unimog. Na Twoim miejscu nie bawilbym sie w naprawe, bo plytka jest wielowarstwowa I nie wiadomo co sie tam napsulo. Wg mnie nie musisz miec dokladnie...
Witam, poszukuję rozwiązania, które pozwoli kontrolować zużycie paliwa w nw maszynach: Mercedes Benz Actros 2041 Deutz-Fahr Agrotron X720 Fendt Vario 936 Profi Poproszę o opinie użytkowników, które rozwiązania są dobre, dokładne (sonda, odczyt z pływaka, odczyt po CAN, przepływomierz lub inne rozwiązanie). Najlepiej żeby system był połączony z monitoringiem...
Instrukcja obsługi do samochodu Mercedes Vario. Instrukcja w języku polskim.
"Zwarcie" to nie jest tak do końca zwarcie. Jest to przekroczenie minimalnej wartości oporności określonej przez producenta która skutkuje pojawieniem się błędu. Tak więc rozrusznik może kręcić - ale prąd w obwodzie uruchamiania rozrusznika przekroczy dopuszczalną wartość. "Mercedes 814 4.2 TD r.97" to może być zarówno VARIO jak i lekkie Atego. Różnice...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Witam, posiadam Mercedesa 814 Vario, silnik 4,2 eco power ROK PROD. 1999 nr. VIN WDB 6703231N069170. Użytkuję pojazd od ponad roku i zauważyłem że przy temperaturach poniżej ok 5st. C silnik uruchamia się normalnie natomiast po przejechaniu trasy kilkanastu lub więcej kilometrów i zgaszeniu silnika ponowne uruchomienie po 10 min. nastręcza problemy....
Pozostaje wylacznik pod kierownica - i najprawdopodobniej to wlasnie on jest winny. Mam tego kilkanascie sztuk uszkodzonych - wiekszosc na swiatla, ale mikroswicze wewnatrz sa bardzo podobne - tak wiec awaria tego ktory odpowiada za wycieraczki jest bardzo pradwdopodobna. Cos mie sie przypomina, ze kiedys bylo jakies zalecenie serwisowe (dla pewnej...
Podam na przykładzie Mercedesa Vario rozwiązanie, o którym nikt tu nie pisał. Otóż we wspomnianym samochodzie układ ABS (łącznie z zasilaniem pompy ABS) podłączony jest własnie do mostka pomiędzy akumulatorami. Równowagę doładowania obu baterii zapewnia dodatkowy moduł podłączony do masy, +12 z mostka i +24 (z obu baterii). Jakoś to nawet działa - baterie...
Sprawdzę jeszcze czujnik biegu jałowego i przekaźnik od rozrusznika ponieważ przypomniało mi się że jakiś rok temu w innym atego (nowszy model i automat) po wymianie rozrusznika ''mądry'' elektryk stwierdził że ten przekaźnik jest zbędny i go nie założył,puścił sygnał bezpośrednio na automat rozrusznika.Komputer prawdopodobnie ''widział'' za duży pobór...
Witam mam zamiar wykonać kiper wraz z Burdmaticiem, Do zabudowy posiadam MERCEDESA VARIO 614 Ładowność 3,2T, Poradźcie mi proszę jaki macie pomysł na ten BUDMATIC, na filmiku pokazany jest na listwie zębatej, z czego można ją zastosować, napięcie silniczka - 12V lub 24V, Jaką dobrać pompę olejową oraz jaki siłownik, rozdzielacz, jak to obliczyć jest...
Zajmuję się ostatnio Variem z 2011r, ma adblue, tempomat i masę innych dziwnych rzeczy. Dziwi mnie jednak sposób podłączenia pompy ABS. Zasilana jest z mostka akumulatorów tak że nie 24 tylko 12V. W skrzynce z akumulatorami są 3 bezpieczniki podłączone do mostka, 2 z nich idą właśnie do pompy abs a trzeci do takiego komputerka: http://obrazki.elektroda.pl/7720319000_1...
w większości samochodów procedura jest podobna... jest PIN/security code lub klucz master albo karta kodowa robi się to za pomocą urzadz. diagnostycznego... VW-vag,vas OPEL-tech1,tech2 RENAULT-nxr,clip FIAT-examiner itd . w niektórych przypadkach da się to zrobić bez sprzętu np.fiat,ford (starsze modele)miały możliwość wpisania kodu "ręcznie" czyli...
Ja nie piszę żeby go wyjmował, tylko nieraz się zdarzało że brud w kluczyku blokuje komunikacje z immo. Zastanów się co piszesz. Jest taka opcja ale tyklo w mercedesie ( klucz tzw rybka), tam rzeczywiście częśc transmisji zasuwa podczerwienią. Jeżeli się osadzi syf na diodzie nadawczej albo odbiorczej, to może owa zostać zakłócona. Ale nie w radiówce....
Witam, szukałem dziś rozwiązania na temat tego problemu ale niestety nie znalazłem, na szczęście w między czasie znalazłem rozwiązanie to się nim podzielę. U mnie problem był z merolem Vario, z tym że silnik chodził równo a nie jak to było opisane w możliwych objawach na angielskim forum. Co się okazało, właściciel podmienił bezpieczniki odpowiadające...
Jeżeli jest to pojazd specjalny to gniazdo OBD może być przeniesione w inne miejsce Jest to niegłupi pomysł, ale z tego co widzę dostęp do oryginalnie umieszczonego gniazda w tym przypadku nie jest w niczym ograniczony co mogło by uzasadniać jego przeniesienie w inne miejsce. Bardzo często spotykam aktualnie autobusy budowane na podwoziach Sprintera...
mercedes vario kontrolka mercedes vario mercedes vario obrót
honda civic temperatura silnik makro przenoszenie kolumn awaria zmywarki candy
kontrolkę poduszki powietrznej pralka electrolux panel sterowania
Programowanie płyty głównej Vestel 17MB170 Jak programować płytę główną Vestel 17MB170?