Daj mi swojego maila.
Problem udało mi się rozwiązać. Może komuś kiedyś się przyda. U mnie winny był dwufunkcyjny czujnik temperatury i ciśnienia oleju który znajduje się w podstawie filtra oleju. Ściągnąłem tez miskę, bo dowiedziałem się ze może być nieszczelność między smokiem a pompą, ale tu wszystko ok. Został zalany świeży olej, i założony nowy filtr i czujnik. Czujnik...
Komputerek i test ewentualnych błędów. Sytuacja jest deczko skomplikowana, bo kabel ze stacyjki nie idzie bezpośrednio na rozrusznik, tylko po drodze przechodzi przez wnętrze modułu silnika. Oprócz tego wiązka silnika lubi się przecierać w różnych miejscach - zwłaszcza na wspornikach.
mam z tym systemem na okrągło problem, sa dwa rozwiązania, albo wywalić te elektryczne po sensory i zamontować mechaniczne. lub zepnij dwie poduchy z jednego zaworu bedziesz mial zawsze tyle samo cisnienia i te sama wysoksc. mam 5 tych 814 dwa jeżdżą na mechanicznych zaworach trzy na elektryce w tym 2 na zepnietych poduchach,jest to bardzo proste w...
WDB6703221N102070 Długość 1420 się potwierdza. Nr kat. Wg Mercedesa: A 906 997 24 92
https://obrazki.elektroda.pl/2754881300_... https://obrazki.elektroda.pl/2754881300_...
Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT. Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ. Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika...
http://obrazki.elektroda.pl/1798496000_1... Jeszcze się przyda?
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
Drugi łącznik gumowy ma nr 669 528 01 82 lub alternatywnie 668 528 21 82. http://obrazki.elektroda.pl/2723457500_1...
Na tym zdjęciu jest automat rozrusznika. Moim zdaniem powinieneś ten samochód powierzyć fachowcowi.
Kółko z wykrzyknikiem to problem związany z hamulcami. Świeci się w kilku przypadkach. Pierwszy to kable od zużycia klocków hamulcowych, wielu ludzi zakłada klocki bez czujników odcinając kabel, kontrolka zaświeca się przy deszczowej pogodzie lub w zimie, gdy obcięte kable oblepiają się wodą, Na kontrolce jest +24v po stacyjce, zapala się kiedy "drugi...
To już lepiej będzie jak wywalisz z króćca wszelkie zawory-wynalazki i połączysz na swobodny przepływ. Albo oryginały albo wcale. Dobór musi być w komplecie, bo dawniej były inne króćce a obecnie są innej budowy. Nie możesz nowej końcówki łączyć ze starym króćcem i odwrotnie. Ograniczenie powrotu paliwa przez te podróby sprawi, że nie będzie się prawidłowo...
To gniazdo we wszystkich MB ma jednakowy układ 3 pierwszych pinów: kl.31, kl.15, kl.30. Reszta to sterowniki.
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Problem rozwiązany, dziękuję za pomoc. Zamykam temat.
aleś pomógł
Maksymalna długość śruby 151 mm. 1 etap 20Nm, 2 etap 50Nm, 3 etap 170 Nm, 4 etap 280 Nm, 5 etap 90 stopni, 6 etap 90 stopni.
Hm? Dziwne że to pojechało. Sprężarka jest tylko do ręcznego i jeśli nie pracuje to powinieneś mieć zblokowany hamulec ręczny. Przekaźniki od sprężarki są za modułem z bezpiecznikami. Czujniki ciśnienia są w okolicach tylnego mostu. Jest to trochę poroniony pomysł z tym kompresorkiem. Upewnij się, że na pewno nie pracuje, bo ten sprzęt chodzi dopiero...
Przetarta i zamoczona wiązka między MR a FR. Jeśli twierdzisz że wiązka sprawdzona to dokonaj pomiaru napięć na MR i na FR osobo przy odłączonych przewodach Can.
Filtr powietrza zapchany,auto jest chyba trochę zapuszczone.
O usterkach wiazki na przedniej belce już było na forum. Tam należy zaczynać poszukiwania. Dobrze ze napisałeś dla potomnych co było powodem ;)
W vario nie ma wyświetlaczy :) Tylko zwykłe kontrolki z żaróweczkami. Mogę je wyjmować i zapominać o kolejnych usterkach.
olnachfullung to napełnianie olejem. Przyznam, że tego ustrojstwa nie spotkałem do tej pory - jest to bardzo rzadko spotykane wyposażenie dodatkowe. Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić. Jeszcze jedna uwaga: pytanie dotyczy tzw. "ciężkiego Atego"...
Może coś jest zepsute że ma takie obroty, filtr paliwa i zbiornik OK? wkręca się na obroty normalnie nie kopci za bardzo?
Błędy błędami, ale czy ktoś wie dlaczego cyklicznie spada ciśnienie adblue ? Czy może to być problem oprogramowania??
Witam koledzy mam pytanie . Co steruje kierunkowskazami i światłami awaryjnymi w Mercedesie Vario model 815 pojazd z 2009 r euro 5
to mercedes VARIO 814D silnik ma pompowtryskiwacze sterowane elektronicznie z modulu VDO (nie pamiętam oznaczenia) . Jeśli ktoś posiada taki schemat ( tylko sterowanie silnika - reszta jest nieważna ) to będę zobowiązany Wienio
No komputerze powinno być ok 2,5 do 3 pod obciążeniem. Może masz zabity czujnik doładowania. Albo jednak ten przedmuch nie jest taki delikatny. :) Sprawdź ciśnienie paliwa w bloku silnika.
witam nie wiem jak w atego ale 814 vario cyc siedział w wiazce załaczało rozrusznik w czasie jazdy to chyba widac na zebatce w razie nieznalezienia problemu aby uniknac strat ja zalecałbym do pozadu wykonanie równolegle do istniejacego osobnego obwodu do rozruchu moze to i nie tak jak nalezy ale czasem w autach np iveco to najrosadniejsze wyjscie
No to bez diagnozy będzie troszkę ciężko. Poznali byś my powód zapalania kontrolki.
Z tego co słyszałem to w podstawie filtra paliwa na dole jest jakiś śrut który robi za zaworek zwrotny, jeśli ta część jest uszkodzona to paliwo schodzi z filtra i objawy są podobne do tych co opisujesz.
to była wiązka i pompa wstepna paliwa. temat uważam za zakonczony tak samo jak użytkowanie w/w sprzęta......
jak jest ciepły i postoi 30 min to też jest ten problem, a ten model ma świece żarowe, nigdy nie zapalała się kontrolka świec - nawet jak było ok.?
Mam problem z sprężarka elektryczna w Mercedesie Vario nie było zasilania po uruchomieniu silnika na przewodzie przy sprężarce znalazłem usterkę ale teraz ona chodzi do oporu nie chce się sama wyłączyć dopiero jak wyłączę zapłon to ona przestaje pompować ale po uruchomieniu silnika nadal pompoje do oporu aż zawór siły ciśnienia nie wytrzymoje może ktoś...
przyczyna usterki jest usterka przewodu zasilajacego przelacznik swiatel.
Wstaw zdjęcie tablicy.
Jakie błędy ?
rozumiem że jest to silnik OM 944,po sprawdzeniu ukł. paliwowego sprawdz rurki dolotowe w głowicy,lubia popękać zweżki.nie dokręcaj ich mocno 40Nm. Sprawdz jeszcze króćce przy podstawie filtra paliwa,wykręć i sprawdz grzybki
Niesprawnosc czujnika wilgotności powietrza również moze zablokować działanie układu AdBlue
Może ktoś mi podpowie, co jest przyczyną zbyt dużego drgania na wolnych obrotach. Obrotomierz pokazuje ok. 670-680 a cała buda chodzi. Po dodaniu gazu ok. 800 obr. jest zdecydowanie lepiej. Byłem u gościa na komputerze stwierdził, że obroty są ustawione idealnie i nic się z tym nie zrobi. A może jest inna przyczyna?
Wiązki przepatrzone Rozetnij peszel wiązki pod przednim zderzakiem i "targaj" kable po kolei - może któryś się urwie. Woda też tam lubi być. Jest tam takie szczególne miejsce, że część kabelków zawraca ostro o 180 stopni - tam też izolacja lubi pękać i gniją kabelki.
Może nie turbina Ci piszczy a powietrze w nieszczelnym układzie. W którą stronę turbina się rozleciała? Na wydech czy tłoczenie? Wszystko zostało wyczyszczone? Szarpanie to albo układ zasilania sprawdzaj ponownie albo pedał gazu. Tłoki całe? :)
Witam.Gdyby kogoś interesowało co to jest czujnik PZG w mercedesie vario 815 z silnikiem om 904 96 rok to jest to czujnik położenia wałka rozrządu silnika.Diagnozowałem TEXA V29 więc mogą wychodzić pod różnym tłumaczeniem.TAKICH MAMY TŁUMACZY.Pozdrawiam.
Witam, szukam schematu do świec żarowych do pojazdu Mercedes Vario 612D jeśli ktoś jest w posiadaniu, albo link/załącznik to proszę o udostępnienie mi go bardzo mi potrzebny. Z góry dzięki Pozdrawiam. Silnik 2,9 TD SPRINTER jak coś :)
Czy osuszacz w Mercedesie Vario z elektryczna sprężarka można zamienić na inny.
Witam ponownie, od poprzedniego postu minęło trochę czasu, niestety ostatnio mercedes ma awarię. W sposób nieregularny występuje problem z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon nie ma żadnej reakcji. Sprawdziłem stacyjkę i jest ok, rozrusznik ma niecały rok, masa ok. Podejrzewam skrzynkę bezpieczników którą w zeszłym roku...
Do samochodu Mercedes Vario 814D poszukuje schematu TELMY, oraz wycieraczek TELMA wogóle nie załącza się - telma ręczna. Kontrolka na desce rozdzielczej zalącza się Wycieraczki - na 2-gim biegu przepala bezpiecznik. Wypaliło także jeden element na płytce bezpieczników. Po podstawieniu nowego elementu powtórnie go upaliło
Według mnie potrzebujesz separatora antenowego.
A dlaczego nie normalnie.... z akumulatora?
Autobus Mercedes Vario. Mam problem z komunikacją, tester nie komunikuje się z żadnym ze sterowników. W autobusie znalazłem dwa gniazda diagnostyczne OBD II. W jednym widzę że jest tylko komunikacja canowska, a w drugim tylko linie K. Zasilania są OK tester jest zasilany. Laptop i tester sprawdzony podpiołem się pod Actrosa i chodzi bez problemów.
Napisz coś więcej np rok, model itp. ale myślę że to komunikacyjne druty a jeśli miały zwarcie do mogło coś upalić w elekrtonice silnika i nie ma łączności z immobilaizerem itp.....
Trochę dziwne jeśli twierdzisz, że pedał dobry i brak błędów. Zrób testy wartości rzeczywistych w czasie jazdy na zimnym silniku, z FR i MR. Sprawdź dawkowanie na jałowym, czasy otwarcia pomp, działanie czujnika pedału sprzęgła. Porównaj odczyty czujników wałów, podrzuć screeny z diagnozy. Jak wszystko w porządku to układ wtryskowy do sprawdzenia. Może...
Mercedes vario 815d z 2001 4.3 vin WDB6703221N102070 Potrzebuję opisu skrzynki bezpieczników pod fotelem pasażera. Opis bezpieczników na desce z prawej strony mam. Dziękuję za każdą pomoc
Mercedes Vario 814. Hej problem jest taki że nowy kompresor na krótko chodzi a po założeniu do samochodu nie działa , na wtyczce do kompresora jest plus (probówka świeci ) . Jak przyczyna ?
Potrzebuję numery części do osłon / zaślepkek ramion wycieraczek w następujących autobusach do 1. Irisbus Iliade 2002 rok nr VIN: V N E S F R 1 1 5 0 0 2 1 0 2 5 1 2. Mercedesa Medio (Vario) 2003 rok nr VIN : W D B 6 7 0 3 7 3 1 N 1 0 9 6 6 0 3. Irizar PB 2004 rok, nr VIN: W E B 6 3 4 2 0 0 1 1 0 0 0 5 7 1 Ponadto jeśli ktoś wie gdzie mogę kupić do...
Jak w temacie. Poszukuje serwisówki do silnika OM904LA występującego w pojazdach MERCEDES VARIO oraz ATEGO 815
Witam, chciałbym odświeżyć temat. Mam podobny problem z moim Mercedesem 815 Vario rok 2006 silnik 904.936. Samochód kupiłem niedawno. Na początku na zimnym silniku palił dobrze, problem był po kilkugodzinnym postoju i na letnim silniku. Po wymianie filtrów (hengst) przez ok tydzień silnik palił super w każdych warunkach. Później problem powrócił. Znów...
Jaki tam masz skrzynię? Klasyczny automat czy typu Vario (bezstopniową)? Padło pytanie, czy obroty rosły po naciskaniu pedału gazu? Coś mi się zdaje, że kolega stracił zainteresowanie...
(at)Cowboy zagrabie , miałem pod opieką autobus, Mercedes Vario z pierwszych lat produkcji, z przebiegiem 2 miliony. Technicznie w 100% sprawny, oprócz korozji, ale jakby dostał nową ramę to kolejne 2 bańki by zrobił.
Tylko ze Vario jest bez immobilizera...
WITAM WSZYSTKICH MAM PROBLEM Z MERCEDESEM MAGO JEST TO BUS NA MERCEDESIE VARIO 814 , PROBLEM JEST TAKI ŻE AUTO ZIMNE ODPALA A PO PRZEJECHANIU POWIEDZMY 70KM PONOWNE ODPALENIE TRWA BARDZO DŁUGO NA TYLE ŻE W PRZECIĄGU DWÓCH MIESIĘCY ZOSTAŁY WYMIENIONE DWA ROZRUSZNIKI OCZYWIŚCIE NOWE . W AUCIE DO TEJ PORY ZROBILIŚMY W ZWIĄZKU TĄ USTERKĄ : BAK + SMOK +...
Odświeżam pyanie, czy jest jakaś osoba, która wie z czym powiązane jest działanie hamulca górskiego w tym autobusie- czy ma to związek z obrotami silnika, czy może np z prędkością pojazdu? Pytam o prędkość ponieważ np. w starym mercedesie vario górski hamulec działa powyżej 60km/h.
Z tego co po zdjęciach widzę to kokpit nie różni się znacznie od vario więc i rozbierać się pewnie będzie podobnie. Roboty jest z tym dość dużo niestety. W Vario w skrócie odbywa się to tak że zdejmujesz plastiki z słupków, odkręcasz licznik, środek i zdejmujesz klapkę od strony pasażera, wyciągasz schowek i możesz odkręcać ten długi plastik który jest...
No to odszroń ją uczciwie. Zmierz temperaturę jak możesz, być może zmianie uległa wartość czujnika temp. Nawet mercedes się psuje.
"Zwarcie" to nie jest tak do końca zwarcie. Jest to przekroczenie minimalnej wartości oporności określonej przez producenta która skutkuje pojawieniem się błędu. Tak więc rozrusznik może kręcić - ale prąd w obwodzie uruchamiania rozrusznika przekroczy dopuszczalną wartość. "Mercedes 814 4.2 TD r.97" to może być zarówno VARIO jak i lekkie Atego. Różnice...
Jeżeli jest to pojazd specjalny to gniazdo OBD może być przeniesione w inne miejsce Jest to niegłupi pomysł, ale z tego co widzę dostęp do oryginalnie umieszczonego gniazda w tym przypadku nie jest w niczym ograniczony co mogło by uzasadniać jego przeniesienie w inne miejsce. Bardzo często spotykam aktualnie autobusy budowane na podwoziach Sprintera...
Witam, poszukuję rozwiązania, które pozwoli kontrolować zużycie paliwa w nw maszynach: Mercedes Benz Actros 2041 Deutz-Fahr Agrotron X720 Fendt Vario 936 Profi Poproszę o opinie użytkowników, które rozwiązania są dobre, dokładne (sonda, odczyt z pływaka, odczyt po CAN, przepływomierz lub inne rozwiązanie). Najlepiej żeby system był połączony z monitoringiem...
Witam! Koledzy proszę o pomoc. Na zdjęciach załączonych jest mój CDP+ wczoraj podczas diagnozy samochodu MERCEDES VARIO 24v. o przekręceniu kluczyka normalnie diagnozował. Wykazało błąd napięcie ładowania przekroczony górny próg, po czym odpaliłem auto, wtedy cdp błysnął i od tego momentu nie działa po prawdopodobnie sporo za duże napięcie poszło na...
Jeśli napięcia są takie jak podajesz to nie szukał bym przyczyn w instalacji samochodu a w ładowarkach które używasz, jak sam piszesz ładowarka która miała być na 24V miała kondensator 16V... Zważywszy, że te incydenty mają miejsce na zgaszonym silniku. Na zapalonym silniku podejrzewał bym alternator, że jego regulator szwankuje i nie reguluje napięcia...
Sprawdzę jeszcze czujnik biegu jałowego i przekaźnik od rozrusznika ponieważ przypomniało mi się że jakiś rok temu w innym atego (nowszy model i automat) po wymianie rozrusznika ''mądry'' elektryk stwierdził że ten przekaźnik jest zbędny i go nie założył,puścił sygnał bezpośrednio na automat rozrusznika.Komputer prawdopodobnie ''widział'' za duży pobór...
Witam Mam problem z mercedesem Vario 2006 auto nie ma mocy po podłączaniu do SD pokazuje błąd 16770, ale niestety bez opisu, może ktoś się spotkał z takim błędem i wie co on oznacza Błąd występuje jest tako aktywny, można go skasować ale zaraz pojawia się z powrotem Pozdrawiam Michal
Pytanie moje dotyczy tego czy po nabiciu cisnienia tzn. jak zgaśnie kontrola zbiornika sprężarka od hamulca postojowego powinna sie wyłaczyć elektrycznie czy ma chodzic cały czas.
Co oznacza błąd nr 19964? Z góry dzięki.
Witam wszystkich jak zawsze.Mam takie nie typowe pytanie i nie wiem do kogo się z tym zwrócić.Mianowicie mam interfejs euroscan 2009 i wiem że on działa jak podłącze go do auta z instalacją na 12v,a potrzebuje zrobić skan mercedesa vario a w tym aucie jest instalacja 24v.Pytanie brzmi czy spale ten scaner czy nie jak go podłącze do vario?Nigdzie nie...
mam kts 520 od boscha oraz vario 814D od mercedesa i nie mogę nawiazać komunikacji w kts-ie , nie mam wtyczki servisowej więc podlączam na kabelkach ... i nic ... proszę o jakieś sugestie . Wienio
Ten sam problem spotkałem już kilkakrotnie w Mercedesach Vario - właśnie po zmianie tacho z oryginalnego VDO 1381 na Stoneridge 5000. Próbowałem zmieniać ustawienia tachografu, dzwoniłem nawet na Hotline do Stoneridge’a w Szkocji - jak na razie efekt żaden. Albo potrzebuję jakiś specyficzny model, albo coś nie tak z programowaniem. Jak do tej...
auto j/w. posiada sterownik VDO umieszczony > przed < kolanami pasazera 4 wtyczki i ostatnia z naklejką >STOP ! < . Moja wrodzona ciekawość wziela gorę i postanowilem sprawdzić inny ale taki sam komputer na tym aucie , więc wypiolem wszystkie wtyczki ( oczywiście wcześniej wypinając akumulator ) wpiolem ten drugi komputer i od tego czasu...
Wkręcając tłok.
Unimog U400 2000r. 4 cylindrowy 171km Powiem wiecej - z fabryki wyszedl pomaranczowy. OK - seria 904 to chyba najpopularniejsza seria motorow do sredniej wielkosci ciezarowek Mercedesa: Atego, Vario, Unimog. Na Twoim miejscu nie bawilbym sie w naprawe, bo plytka jest wielowarstwowa I nie wiadomo co sie tam napsulo. Wg mnie nie musisz miec dokladnie...
Witam, Kupiłem fotel pneumatyczny z Mercedesa Actrosa MP4, zamontowałem go do swojej małej ciężaróweczki Mercedesa Vario i mam problem z podłączeniem. Jest jedno przyłącze powietrza - to podłączę do istniejącej instalacji sprężonego powietrza, mam tam ok. 10 bar, tu pierwsze pytanie, czy to dobre ciśnienie? Obawiam się, czy nie jest za duże? Druga sprawa...
Gdzie jest złącze diagnostyczne w tej Setrze? Czy to jet takie małe 4 pinowe gniazdo w rozdzielni bezpiecznikowej obok kierowcy? W 415 jest właśnie tam z tym że jest takie samo jak w mercedesach Vario czy Sprinterach.
Witam, poszukuję schematu podłączenia wtyczki modułu Telma ABS interface JC 242 102. U mnie występuje w Autosan Wetlina, ale wydaje mi się, że Mercedes Vario, Atego 1 i np. Destino mogą mieć podobnie. https://obrazki.elektroda.pl/9932319900_... AI: Czy posiadasz już jakieś schematy lub dokumentację, które sprawdzałeś, a które okazały...
Witam. Ten autobus bazował konstrukcyjnie na STAR-ze 200, może schemat instalacji od STAR-a by pomógł. To konstrukcja na bazie Mercedesa VARIO .Kiedyś miałem do czynienia z tym wynalazkiem,niestety dokumentacji nie posiadam. :|
Mercedes Vario - instrukcja obsługi w języku polskim (PDF)
Jest to układ PLD (czasami określany MR) Ze schematem będziesz mieć problem: na tej samej zasadzie działa Atego oraz Vario; są pewne podobieństwa w schemacie elektrycznym, szczególnie na podłączeniu małej wtyczki sterownika (służy ona do połączenia sterownika z pojazdem - zasilanie, CAN, rozrusznik) Duża wtyczka łączy sterownik z silnikiem - tu zaczynają...
Witam Potrzebuję informacji gdzie mogę znaleść informacje o oryginalnym przełączniku telmy do Mercedesa Teamstara(szczegółowe dane poniżej). Chodzi mi przede wszystkim o numery tej części i zdjęcia/schematy tej części też by mi się przydały. A Jeśli ktoś się orientuję gdzie można by ten przełącznik kupić to proszę o taką informację. dane pojazdu: MERCEDES-...
Występują oryginalne przyczepowe reduktory napięcia dla samochodów z instalacją 24V. Zamontowane były np. w mercedesie VARIO i DAF LF Jak dafik zjedzie z trasy, to zerknę na firmę produkujące to ustrojstwo.
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Witam. Może ktoś zorientowany w silniku w mercedesie atego lub vario na PLD podpowie do wykorzystywane są te 4 krocce wystające z głowicy obok przewodów prowadzących do wtryskiwaczy. Przekładam silnik do Vario i poprzedni tego nie miał w sprawny silnik dostałem na palecie i nie mam pojęcia gdzie ten przewód powinien być wpięty. Raczej nie jest to związane...
Podam na przykładzie Mercedesa Vario rozwiązanie, o którym nikt tu nie pisał. Otóż we wspomnianym samochodzie układ ABS (łącznie z zasilaniem pompy ABS) podłączony jest własnie do mostka pomiędzy akumulatorami. Równowagę doładowania obu baterii zapewnia dodatkowy moduł podłączony do masy, +12 z mostka i +24 (z obu baterii). Jakoś to nawet działa - baterie...
Witam. Mam taki problem: Bieg jałowy, luz. Naciskam na pedał przyśpieszenia a silnik nie wchodzi od razu na obroty, tylko ma ok 2 sekund zwłoki. W czasie jazdy podobnie. Po prostu nie ma żadnej reakcji ze strony silnika. Po tych dwóch sekundach silnik normalnie sie wkręca i ma moc. Potencjometr gazu działa prawidłowo, przy pełnym wciśnięciu sterownik...
Witam mam zamiar wykonać kiper wraz z Burdmaticiem, Do zabudowy posiadam MERCEDESA VARIO 614 Ładowność 3,2T, Poradźcie mi proszę jaki macie pomysł na ten BUDMATIC, na filmiku pokazany jest na listwie zębatej, z czego można ją zastosować, napięcie silniczka - 12V lub 24V, Jaką dobrać pompę olejową oraz jaki siłownik, rozdzielacz, jak to obliczyć jest...
Wobec zaistnienia fachowej pomocy nie będę się już pchał na afisz. Z prostszych sposobów który mi przyszedł do głowy: Jeżeli na desce rozdzielczej jest klasyczny, dwupozycyjny załącznik świateł awaryjnych to można z niego wyciągnąć kable z migaczy. Oryginalne włączniki awaryjnych Mercedesa mają te wyprowadzenia oznaczone literami "L" i "R" i podejrzewam,...
Każdy warsztat kalibrujący tachografy powinien taką rzecz zrobić. Wymianie podlega czujnik na skrzyni (bardzo podobny do tego ze zdjęcia, ale przeznaczony do tachografu cyfrowego), wymienić trzeba kabel od sensora do tachografu (inne wtyczki), trzeba założyć tachograf w formacie radia (nad głową kierowcy) - nie musi być nowy, doprowadzić zasilanie,...
Witam, posiadam Mercedesa 814 Vario, silnik 4,2 eco power ROK PROD. 1999 nr. VIN WDB 6703231N069170. Użytkuję pojazd od ponad roku i zauważyłem że przy temperaturach poniżej ok 5st. C silnik uruchamia się normalnie natomiast po przejechaniu trasy kilkanastu lub więcej kilometrów i zgaszeniu silnika ponowne uruchomienie po 10 min. nastręcza problemy....
Pojazd ma podwozie z VARIO Mercedes-Benz typ MB 0814 D Auto głupieje, podnosi się i opada na poduszkach, czasami staje i jest przez chwilę OK., kiedy upuszcza mu się powietrze reaguje prawidłowo i podnosi się, ale lak się go bujnie na boki to zazwyczaj tak jak by sobie nie mógł wypoziomować. Czujniki położenia sprawne ( auto stoi równo i na punktach),...
Nie da się. Istnieją sterowniki do tych silników (np. stosowane w MB VARIO) które mają immobilizer nieaktywny. Jednak z poziomu SD jest możliwe tylko uaktywnienie immobilizera. W drugą stronę se ne da.
Witam . Jestem użytkownikiem mercedesa mediano (Vario) autobus 4.2TD 150hp 2006r. Mam mały problem , chciałbym wymienić główkę dyferencjału . Obecnie jest hl2 40:11 ,a docelowo chciałbym założyć hl2 38:13 . Czy ktoś robił już taką podmianę, jakie niespodzianki występują . Czy rozmiar półosi jest taki sam w przypadku jednego dyferencjału ,a drugiego...
Pozostaje wylacznik pod kierownica - i najprawdopodobniej to wlasnie on jest winny. Mam tego kilkanascie sztuk uszkodzonych - wiekszosc na swiatla, ale mikroswicze wewnatrz sa bardzo podobne - tak wiec awaria tego ktory odpowiada za wycieraczki jest bardzo pradwdopodobna. Cos mie sie przypomina, ze kiedys bylo jakies zalecenie serwisowe (dla pewnej...
mercedes vario kontrolka mercedes vario mercedes vario obrót
radio samochodowe przyciski blaupunkt wymiana rolki dociskowej magnetofonu agregat lodówki kondensator
ladowarka bosch ladowarka bosch
Jak otworzyć pliki UDF – 7-Zip, IsoBuster, Ricoh, Excel VBA, Universal Disk Format Opel Astra J 1.7 CDTI – kontrola trakcji, komunikat, diagnostyka, czujniki ABS, ESC