Jest przykręcany jedną śrubą (ze zrywalnym łbem) przez którą idzie paliwo z zaworu do pompy wtryskowej. Techniki odkręcania takiej śruby są różne - ze zrozumiałych względów nie będę ułatwiał życia "fachowcom profesjonalnym inaczej" W to miejsce zakłada się typowy, mercedesowski "holenderek" doprowadzający paliwo bezpośrednio z przewodu zasilającego...
TU http://obrazki.elektroda.net/80_12690404... http://obrazki.elektroda.net/12_12690404...
Jest dostępny od spodu deski rozdzielczej - wstawiony w kanał wentylacyjny, w okolicy kolumny kier.
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje...
skoro nie dziala na zadnym biegu to albo walniety jest sam silnik, albo okablowanie (mam nadzieje ze bezpieczniki sprawdziłeś?)
zapytaj tu www.forum.carcode.pl
Dzieki kolego za rade poszlo sprawnie.
Niestety u mnie pojawił sie identyczna sytuacja.... w różnych momentach w trakcie jazdy nagle auto się dlawilo.... na luzie maks 3000 obrotów ale nie zawsze raz dobrze raz zle.... wymieniony filtr paliwa... stycznik pedału sprzęgła..... I nadal nic vito 110 cdi 2.2 2000 r.
Pablo rozwiazałeś problem? odświeżam temat pytaniem bo mam identyczny problem.
szukam schematy elektryczne oraz inne dane do mercedesa vito 108 cdi .dostaje szału nigdzie nie mogę ich znalezdz , jeśli ktoś ktoś może pomóc to bardzo prosze o dokładną podpowiedz z góry dziękuje
awaria w ukl sterowania silnika, trzeba zrobic diagnostykę i odczytać blędy może byc wiele przyczyn.
Proszę . http://www.partsbase.org/mercedes/van-vi...
Cienki jestem w tym temacie ale,jeżeli od razu pokazuje na 120 temperaturę to według mnie robi gdzieś w tym układzie zwarcie.
ECU, pompa wstepna, pompa wysokiego, wtryski, silnik, regulator ciśnienia, instalacja, zabezpieczenia przeciwzwarciowe, czujniki silnika zrób podstawową diagnostyke i powiedz jakie są jej wyniki
a gdzie znajdę przekaźnik od tych świec w którym miejscu jak bedzie opisani
Witam. Panowie wymieniam wlaśnie pompę wody w moim vito i tu moje pytania. Czy muszę opuszczać silnik bo w sumie odkreciły się wszystkie śruby ale nadal nie mogę jej wciągnąć. Wydaje mi się ze muszę odkręcić koło pasowe na wale ale nawet nie wiem jaki tam jest gwint prawy czy lewy. Dodam że od góry zdemontowalem już filtr i poduszkę silnika.
lampa w vito jest zasilana przez złącze na obudowie,częstym przypadkiem jest słaby kontakt w tym miejscu, np.objawem może być tylko świecenie żarówki postojowej
z takiego opisu nikt ci nie powie co jest uszkodzone. Jednym czarodziejem jest komputer. Podjedź do mechanika specjalizującego się w MB, podłącz pod komputer i błędy ci wyjdą. Zaoszczędzisz kasę o będziesz wiedział co wymienić.
To wystarczy? 1045240
Dziękuję za odpowiedź Jest tak jak mówisz. Pytanie kiedy się pojawiają te usterki ? W Vito tylko w momencie problemu z akumulatorem Rozładowany nie dopięte klemy koniec szczotek alternatora U mnie nieuk mechanik . Spawał w nadkolu pod absem, później odpalał z niedopiętą klemą. Co wiem teraz. Rozkodowany imo , popalone styki szyny can i jeszcze nie odpalił....
podłącz się pod komputer żeby zdjagnozować problem. Jeśli ten dogrzewacz włączasz samym przyciskiem na panelu regulacji nawiewu nad radiem i nie masz zegara i pali ci się tylko dioda to zobacz najlepiej w kanale czy pod samochodem za sankami(wózkiem) zawieszenia przedniego jest dogrzewacz firmy eberspacher d5wz. Jeśli jest to sprawdź czy nie odczepiły...
108 CDI 2.2 60 kw
Piotr dobrze napisał, to w sumie jedynie "bezbolesna" metoda na wyjęcię takich wtryskiwaczy.
Na kole ZĘBATYM, czy PASOWYM wału korbowego??? Na kole pasowym jest nabita podziałka w stopniach, która zgrywa się z kołeczkiem wystającym z obudowy łańcucha rozrządu. Są trzy sposoby oznaczenia GMP w Vito, ale wszystkie podobne do opisanego wyżej, więc nie powinno być problemu.
:), korespondencyjnie mamy ją wsadzić? Powodzenie we wkładaniu.
masz uszkodzoną swiece
Spadło cięgno z pompy wtryskowej. Brakuje mu paliwa przewody złączki zapowietrzenie, lana korazyna itd. Brakuje mu powietrza. Coś zrobiło sobie gniazdo w tłumiku, brakuje mu drożności układu wydechowego. Toż to zwykły 2.3 diesel, musi chodzić. Daj mu plaka i zobacz czy pójdzie wysoko z obrotami
Witam koledzy. Potrzebuje porady jak wymienic kostke stacyjki w Mercedesie Vito 108 CDI.
Witam . Wyjąłem skrzynie i okazało się ze skrzynia ma bardzo mały wyciek oleju mały ale wystarczyl do tego aby zamulić tarcze sprzęgłową , jest na niej nalot czarny tłusty wymieszany z kurzem Tarcza ma tez luźne sprężynki (4 szt)można je bez oporu obracać w swoich gniazdach jedna ma pęknięta jedna spiralkę, Czy to może być ta przyczyna drgań ,czy trzeba...
Szukam pomocy. Mam mera vito 23 td 110. zajechałem silnik, wyszła korba bokiem.Kupiłem cały silnik ,kompletny ale to nie ta sama moc , wkręca sie tylko do 3000 obrotów na każdym biegu, max to 120 km. spalanie to 10 l na 100 km.Gdzie szukać usterki.na mechaników już nie licze.
http://obrazki.elektroda.pl/3178193400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4343888000_1... Trochę nie miałem czasu odpisać sory chłopaki. Otóż jak kolega wspomniał panel instrumentów okazuje się iż już w 2007 roku miał wymianę procesora i czegoś tam jeszcze kartka się trochę przytarła. Geniusz właściciel poprzedni zabrał...
Witajcie. Czy ktoś mógłby pomóc mi ze stycznikiem krańcowym gazu? Gdy dotknąłem wtyczki kable odpadły i po polutowaniu przewodów do pinów nie mam pojęcia jak je powpinać we wtyczkę. Do czego jest ten stycznik "003 545 65 14"? Będę wdzięczny za pomoc.
chicken1973 pomiędzy MB VITO 108D a Mercedes VITO POJ.2,2 108CDI jest niewielka różnica i nie są to te literki po 108.
witam mam problem wymieniłem olej filtr oleju i odłączyłem licznik zeby powymieniac lampki bo nie świeciły i jak chcialem sie przejechac aby zobaczyc czy wszystko dobrze i zapalila mi sie czerwona lampka od oleju i nie wiem co zrobic zeby usunac ten blad albo cos wymienic zeby to przestalo swiecic. Jak ktos ma pomysl to prosze o jakies rady
Witam nie obraż się 108 vito to totalny szmelc jaki zrobił mercedes ,a poza tym w pierwszej kolejności posprawdzaj ciśnienie na tłokach a dopiero potem szukaj dalej .
Z reguły miały ten filtr auta z klimą i możliwością włączenia obiegu wewnętrznego. Pozostałe są bez filtra. Bez znaczenia czy to 108 czy 110.
Witam! Podepnę się pod temat. U nie to samo. działa tylko na 4 biegu. Ale wyjąłem ten przełącznik biegów i po zdjęciu pokrętła i naciskaniu śrubokrętem na blaszki właczały się inne biegi. Sadze wiec ze to to pokrętło jest winne... Ale nie mam pojęcia co tam jest popsute bo niby blaszki sie odginaja przy kreceniu.... Moje vito to 108 cdi 2000r.
chłopaki mam podobne problemy w 2 moich vitach jeden 112 cdi automat, drugi 108 cdi macie jakieś fotki poglądowe jak podłaczyc w 112 przewody podciśnien
Witam Mam VITO 108 CDI, wyciąłem zapchany katalizator i wspawałem strumienicę, jest o wiele lepiej, a stary katalizator poszedł na "alleg.." za 300. Pozdrawiam K.Zmitrowicz
Witam Mam dwa vita jak w temacie, naszukałem sie i nie znalazłem rozwiązania więc Vito 1 Wyrwało wtrysk cylinder 4 urwało główkę sruby, naprawiłem, Zregenerowałem wtryski. Poskładałem do kupy i pojechał zadowolony. Dwa dni późnej telefon, stoję na stacji i nie mogę odpalić auta. To ja mu samo startem w dolot, pali na strzał. Przyjechał, kontrola przelewowa,...
Witam! mercedes vito 2,2 cdi 108 rok 2000 przebieg obecnie ok 350tys (od 200tys nie dziala mi licznik i predkosciomierz - jezdze na AutoMapie w opcji komputera) Oliwa i wszystkie filtry wymieniane co 15tys, wtryskiwacze sprawdzane ok, EGR zaslepiony wlasnorecznie ale przed zaslepieniem bylo tosamo wiec nie ma to wplywu. Pali od kopa niezaleznie od temp...
Witam.Jestem posiadaczem vito 108 cdi z 2002,mam problem ktorego nie moge rozwiazac.Lewe tylne kolo grzeje sie jak zelazko,smierdzi spalonym plastykiem lub guma.Sprawdzalem opone jest ok.Mechanik sprawdzal szczeki,klocki,lozysko-jest ok,kolo nadal sie grzeje.Prosze o pomoc.
Czy gorący silnik czy zimny? Nie bardzo wiem, czemu NAS o to pytasz. To w końcu gorący silnik czy zimny? Poza tym zacznij może od czytania forum zanim zaczniesz pytać. Bo o tym, dlaczego kontrolka świec zapala się w Mercedesie w czasie jazdy to znaleźć można co najmniej kilkanaście tematów - łącznie z poradami od czego zacząć. Jak tam nie znajdziesz...
Witam Problem dotyczy Mercedesa Vito 638 108 2,2 CDI z 2001r. Po włączeniu zapłonu, ani po uruchomieniu silnika nie zapala się kontrolka braku ładowania. Oczywiście ładowania nie ma, nawet na wysokich obrotach. Diagnostyka sterownika silnika nie wykazała żadnych interesujących błędów, oczywiście poza niskim napięciem zasilania. Dodam, że auto stało...
witam !! tak diesel.108 d.juz mam go dosyc..ma dopiero 180 tys i juz duzo w niego włozyłem.. mam pytanie takie dwumasowe sprzegło mozna wymienic samemu..?? robił ktos to moze..? dzieki
Niestety, ale odradzam Vito. Modele 108 miały przynajmniej bezproblemowe silniki, natomiast 112 CDI już nie, choć silnik o wiele silniejszy i nowocześniejszy. Awaryjna instalacja elektryczna, mechaniczne uszkodzenia kiepsko umocowanych wiązek. Awaryjne Webasto. No i korozja, ale najbardziej dokuczliwa w samochodach składanych w Polsce. Historia, jak...
...mój wybór padł właśnie na PROXIMĘ Jezeli ktoś byłby w stanie coś powiedzieć o awaryjności tej centralki to bardzo proszę.. Pozdrawiam Proxima to dobry wybór - urządzenia są niezawodne, zaawansowane i co ważne w miarę w przystępnych cenach. Nie podałeś modelu urządzenia, ale podejrzewam, że pytanie było o ogół produktów Proximy... W kwestii awaryjności...
Witam .Mam pytanie: jak wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechowym w vicie 108 2,3 D 97r.Czy by to zrobić trzeba wyjmować silnik?A może jest jakiś sposób by uniknąć wyjmowania.Czym prysnąć szpilki by ich nie pourywać?Za każdą radę będę ogromnie wdzięczny.Pozdrawiam.
Witam, Kupiłem w Niemczech Vito 2.2 108 CDI, produkcja grudzień 2002, jednak auto miało zdjęty filtr powietrza i odpala tylko za pomocą autostartu. Po odpaleniu silnik chodzi idealnie, nie dymi, chodzi równo, obroty nie falują, nie świeci się żadna kontrolka od silnika, ładnie się wkręca na obroty, dobrze reaguje na pedał gazu. Auto ma znikomy i udokumentowany...
Witam wszystkich. Posiadam viciaka w v klasie 2000r 2.2cdi 108 638 . Mój problem polega na podciśnieniu. Pare dni temu zabrałem sie za wymiane swiec, filtrów, termostatu, czyściłem egr, kolektor cały dolotowy, wszystko poskładałem i jakoś działa ale muła ma, nie chce sie wkręcić na obroty więcej jak 3tys. Wydaje mi sie że pomyliłem prewody podciśnienia,...
nic nie rozkrecasz, wychodzi w całosci, jest lekko mowiąc przeje.... musisz ja podniesc przekrecis wysunac , przekrecic i powinna wyjsc , jakos tak to bylo, naprawde ciezko sie to robi
Z tego, co pamiętam, to pod siedzeniem, obok bezpieczników sa przekaźniki. Bezpieczniki w Vito znajdują sie również pod kierownicą - jest tam klapka. Pozdr.
Całość już jest do wymiany.
A lampka zaciągniętego ręcznego działa? Jeden przewód widzę ma kolor brązowy, pewnie masa a drugi brązowo czarny?
Witam serdecnie wszystkich. Od krótkiego czasu jestem posiadaczem vita w vklasie wersja ambiente 2.2cdi 2000r 108. Mam do Was pytanko o webasto. Posiadam koło lampki taki zegareczek, wygląda jakby oryginalnie zamontowany, wygląda mi na sterownik od webasta, ustawia sie godzine i jeden z trzech programów no i to działa, jak wybija ustawiona wczesniej...
Udało Ci się opanować to Vito ?? Mam dokładnie taki sam problem działa tylko wskaźnik aku??
mam pytanko do fachowców od samochodów. cały miesiąc było dobrze ,ale dziś znów kontrolka nie zgasła a samochód nie chciał zapalić bo był zimny,zostawiłem go na godzinę w spokoju i po tym czasie zachował się zupełnie normalnie czyli kontrolka świec zgasła normalnie a on odpalił. Co mu jest ??????
już znalazłem
KÓR... ludzie o czym wy piszecie, pomyślcie najpierw, czu dokonaliście jakiejś diagnostyki tego samochodu?, ciśienia dołdowania, ciśnienia paliwa, stopnia regulacji ciśnienia, zasilania zaworu i mnustwa innych rzeczy a w zasadzie to najlepiej zmienić samochód
Niestety jest to nie do wykonania. Samochod i ja jestśmy za granicą, w dodatku nie chcę mieć nic wspólnego z tym warsztatem. Chcę tutaj na miejscu naprawić, ale chcę też wiedzieć coś na ten temat żeby być trochę "mądrzejszy". Dziękuje za poradę.
też mam vito 3 szt... 108CDI, 110 CDI i 109 ale to 109 to nówka więc się nie wypowiadam.... i nam się bardzo rzadko psują.... typu żarówki, gumki na zaciskach..... i ręczny nie trzyma.... ale jak ktoś kupuje vito za max tanią kasę, potem jeszcze go przeciąża i łoi ile wlezie i jeszcze chce tuningować, zeby jeszcze bardziej mu dawać w pyde to musi się...
Czyli blokady obrotu stacyjki są już na tyle zużyte, że kluczyk nie pasuje do stacyjki. 14 lat ciągłego używania swoje robi. Doraźnie, aby dojechać do Polski, to chyba wyjąć stacyjkę, zwiercieć zaślepki od sprężynek blokad, wywalić kołeczki blokad, założyć stacyjkę spowrotem i można wtedy odpalać nawet śrubokrętem
Trzeba mieć pewnie jakiś schemat i do tego blokadę.
Uszkodzony licznik. Można to przerobić aby się włączało za zapłonem.
Filtr (o ile jest Przewidziany do twojego auta) jest schowany pod konsolą środkową. Dostęp jest tragiczny i nawet w serwisie narzekają przy jego wymianie. Musisz położyć się na plecach po stronie pasażera i przyświecić latarką do góry pod konsolą. Powinieneś zobaczyć klapkę wielkości 30 X 5 cm. pod nią jest filtr.
nie opłacalne ze względu na koszta.... lepiej kup sobie mocniejszy silnik, w końcu jest to element wymienny samochodu a stary sprzedaj albo zostaw w rozliczenie
Witam. Posiadam samochód marki Mercedes Vito 108CDI Mój mechanik rozkłada ręce. Nie mam ogrzewania. Została wymieniona uszczelka pod głowicą (planowanie , próba szczelności) wymieniony termostat i pompa wody. Po tej naprawie auto odzyskałem w takim stanie jak przed naprawa. Płyn w zbiorniczku się pieni POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie ale w długich trasach ok 50-70km też cały czas temp. pokazuje 40st
Witam serdecznie, mam dosyć wkurzający problem z moim Mercedesem Vito 108D, silnik 2.3d bez turbo, rocznik 98 bez abs. Otóż wymieniłem z przodu elastyczne przewody hamulcowe oraz jeden metalowy na miedziany z przodu i jeden z tyłu, konkretnie z lewej strony. Zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem po kolei każde koło oraz sprzęgło (przepompowałem do momentu...
no jak kręce rozrusznikiem to jest 25Mbar czyli 250 barów a wtryski psikną tylko raz i koniec czy jest możliwość że padł sterownik wcześniej jak był zimny zapalał normalnie i dopiero przy 90st. zaczynał przerywać i gasł po ostygnięciu znowu palił a teraz juz klapa
podawałeś napięcie na rozrusznik?może połączenia skorodowane lub w układzie zastosowano jakiś przekaznik
Otwórz maskę - jak spojrzysz we wlot powietrza do kabiny to zobaczysz wiatrak silniczka.
o ile to silnik wolnossący to może mieć immo w postaci mini zaworka w samej pompie i on potrafi ograniczyć przepływ paliwa
Witam. Temat stary ale postanawiam odświeżyć. Jestem w trakcie wymiany uszczelki pod glowica i łańcucha. Pawle o co chodzi z tym nie rozpinaniem łańcucha , według mnie nie da sie inaczej go założyć ,i co masz na myśli ostrzegając przed napinaczem tzn na co zwrócić uwagę. Vito 108d 2.3 1996
Nie, centralny to "inna bajka". Rozumiem, że Vito jak z tematu? Winny u Ciebie jest immo, pewnie pośniedziały styki na małej kosteczce od pętli. Przepraszam ze nie opisalem auta vito 108D 2.3 .1996 Wloze bezpiecznik od centralnego ponownie .Zobacze czy bedzie kontrolka gasla. O jakiej kosteczce piszesz i gdzie jej szukac
Witaj Odgrzewam remat Mam ten sam problem własnie z nim walczę U mnie temp na wskaźniku wskazuje max 40-50 ,nawiew dmuchal cieple powietrze ale nie takie jak trzeba . Gdzie kopiłeś termostat bo ja nie mogę nigdzie kupić samego termostatu oferują tylko z obudowa a to koszt ok 200zl Potrzebuje tez o ring na rurę od wody ta co się wciska termostat z obudowa...
Witam mam vito 108cdi i mam ograniczenie na obrotach po rozgrzaniu silnika nie uzyskuje większych obrotów jak 2500. próbowałem wymiany komputera i założyłem drugi od sprintera 311 ( i drugi kluczyk w obręcz immobilisera) samochód jeżdził jednak ograniczenie nie znikło za to świeciły się cały czas jakieś kontrolki i chodził wentylator nawet po zgaszeniu...
=> Gżehó Tak, zrobiłem już nie jedno Vito z poddymianiem, właśnie nic innego jak uszczelniacze zaworowe były tu winne. Oczywiście masz rację, najlepiej zrobić za jednym razem całą głowicę.
Witam, posiadam Mercedes Vito 2002r. 108km CDI. Mój problem polega na tym, że na postoju wskaźnik temp. wody wskazuje prawidłową temperaturę, natomiast w trakcie jazdy wskaźnik spada do zera. Kolejnym problemem jest słabe grzanie pojazdu, wymieniałem termostat, ale to nic nie pomogło.
Witam Kupię czujnik hamulca postojowego do: Mercedesa-Benz Vito 1 Nadwozie Pełne W638 108D 1999r. produkcji
witam Czy mógłby mi ktoś powiedzieć (zdjęcie lub opis gdzie znaleźć) gdzie przy skrzyni biegów w Mercedes vito (108D) 1999r cdi znajduje się rzeczona linka ? Ew. wrzuce foty i czy mógłby ktoś mi zaznaczyć gdzie to się znajduje ? http://zdjecia.autogielda.pl/Z13/076/650... http://zdjecia.autogielda.pl/Z11/293/211... http://zdjecia.swistak.pl/03/579/3579045...
mercedes głowica mercedes stacyjce mercedes mercedes mercedes głowicy mercedes
zasilanie blaupunkt układ bezciśnieniowy 55pfs8109 matryca
dobór routera parkowanie silnika wycieraczki
Electrolux 117.484 - Zespół Układu Zmiękczania Wody Głośnik działa tylko po przyciśnięciu membrany - przyczyny