Tak , zatarty /wisi/ tłoczek rozdzielacza napędzany klapą spiętrzającą. Może też być niewłaściwa pompa paliwa - małe ciśnienie.
Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
W skrócie zasila on m.in. wtryskiwacz rozruchowy. Rozbierz i przelutuj go i sprawdz też bezpiecznik.
Padł wtrysk rozruchowy.
Sprawdź bezpiecznik pod klapką na górze srebrnego przekaźnika na podszybiu. Może on mieć również "zimne luty" wewnątrz. Generalnie odpowiada za zasilanie układu wtryskowego w prąd (innej elektroniki też) Sprawdź również przekaźnik pompy paliwa - czy nie ma na płytce również popękanych lutów. To on odpowiada za zasilanie wtrysku rozruchowego.
Sprawdziłeś ciśnienie paliwa? Masz podane co należy sprawdzić , po kolei. Tak może być uszkodzony - zapieczony tłoczek rozdzielacza , elektro - hydrauliczny regulator ciśnienia i jak wcześniej podpowiadano "gumiak" pod rozdzielaczem pęknięty. Ciśnienie paliwa jest bardzo ważne , ponieważ wtryski otwieraja się pod wpływem odpowiedniego ciśnienia , natomiast...
Na lewym tylnym nadkolu / dojście z bagażnika/ jest punkt masowy , tam słaba masa dlatego takie objawy wskaźnika paliwa. Co to za wtrysk pomocniczy - czy to rozruchowy , a wtrysk mechaniczny?
Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli Mercedes W124 230E ma wielopunktowy , mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic....
Witam A co to za model, nic nie piszesz bliższego, to nie wróżki czytają posty na forum 8-) Zawsze wydawało mi się że Mercedes w tych latach stosował wtrysk mechaniczny, ciągły, więc wtryskiwaczy elektrycznych nie było (poza rozruchowym) Gerri
Problem z przepustnicą, po pewnych przebiegach siada ke-jetronic, albo ciśnienie paliwa, lub regulator, albo wtrysk rozruchowy. Bardzo ciężko to naprawić.
A co niby to wciśnięcie gazu miało dać ? Ciśnienie paliwa jakie ? Wtrysk K czy KE-Jetronic ? Wtryskiwacz rozruchowy pracuje i podaje paliwo ?
To jest koska od wtryskiwacza rozruchowego, przewód idzie do przekaźnika silnika (nie bezpośrednio do sterownika silnika!), jak jest zimno, sterownik w momencie rozruchu podaje dodatkową dawkę paliwa poza wtryskiem mechanicznym. Jeśli masz tam podłączenie gazu, mechaniczne to musisz usunąć i wstawić wtryskiwacz rozruchowy. Jeśli mówisz o podłączeniu...
przy kręceniu rośnie do prawie 50 Mg. To jest dawka rozruchowa, sprawdź dokładnie wtyczki na wtryskach, bo jak któraś nie będzie łączyć to auto nie odpali.
Mercedes 124 2,3 system wtrysku jak w temacie. Silnik zalewa się benzyną. Sprawdziłem, że nie jest to wtryskiwacz rozruchowy, raczej nie wtryskiwacze robocze ponieważ zalewa wszystkie cylindry, tłoczek w głowicy rozdzielacza paliwa chodzi bez zacięć. Po zatrzymaniu rozrusznika słychać jak do wnętrza kolektorów psika przez chwilę paliwo.
A jakie ciśnienie paliwa masz? Jak poniżej 3,4 bara to nic z tego. Zobacz czy leci paliwo na wtryskiwać rozruchowy, jeżeli nie, to znaczy że jest zawalony filterek w rozdzielaczu, jak tak to pompa za mało daje, no chyba że rzeczywiście jak piszą-ramię klapy zablokowane i nie podniesie iglicy.
Uruchom pompe paliwa tak by chodzila caly czas, wyciagnij wtryski, zdejmij filtr i nadus na klape. Na wszystkich wtryskach powinienes miec paliwo rozpylane. Jak mowiles jest to mechaniczny wtrysk wiec wazne jest tylko cisnienie paliwa. Piszesz ze wtrysk rozruchowy dziala, to moze ci poprostu zalewa i dlatego nie mozesz odpalic. Sprawdz jak wygladaja...
Do kontroli: podstawa wtrysku, tzw. kalosz, wtryskiwacz rozruchowy, reg. ciśnienia paliwa, sprawdź dźwigienki zaworowe lubią się wycierać, są pokryte stopem ślizgowym, łańcuchy rozrządu i ślizgi.
Zamówione nowe wtryski więc się nie brałem. Jednak udało się mi w tym tyg zyskać wolny dzień i sie wziąłem. Sprawdziłem jeszcze raz rozdzielacz i doregulowałem kominem aby nie lał przy zamkniętej klapie (wtryski stare) No i odpalił ale muszę mu powietrze wykręcać aby nie gasł. Przy próbie wrzucania biegu gaśnie ale to dopiero powtórzę jak będę miał...
Tak , chyba regulator , gdyż pisze , "kostka na dwa " przewody. Lecz dalej nie wiemy co to za układ , trudno od petenta o bliższe wiadomości! LE -J i L-J też nie , były bez rozdzielacza . Chyba ,że to stary K-jetronic bez sterownika, z reg.ciśnienia termo - mechanicznym i bimetalowym zaworem dodatkowego powietrza oraz wtryskiem rozruchowym sterowany...
U mnie na wtrysk rozruchowy idzie napięcie i auto odpala już bez problemu - jakby ktoś miał pomysł co z tym ssaniem to chętnie wysłucham. Będę również wdzięczny za namiary na speca który zna się na Ke-jetronicu z okolic Bydgoszczy. Może trzeba wyregulować coś...
sprawdź czy zaworek na wtryskiwaczu rozruchowym nie puszcza, odepnij przewód paliwowy i odpal
Witam, mam problem jak w temacie, autko odpalało na benzynie przełączało się na gaz i było ok (no może miał trochę za duże obroty na bigu jałowym na gazie) aż do momentu wystrzału gazu, po tym incydencie silnik tylko raz odpalił po 2 dniach i to na moment. Silnik zalewa benzyną (w kolektorze było 1/2 szklanki benzyny) iskra jest na wszystkich świecach,...
Ty wiesz w ogole o czym piszesz? Jasne ze przy wtrysku dodatkowym jest kostka. To wtrysk rozruchowy zimnego silnika. Glowne wtryski juz kostek nie maja. A rozdzielacz wtrysku to jest to cos z rurkami, na lewo od klapy spietrzajacej. Wez juz nie mecz tego autka.
Z ciezkim paleniem merca poradzilem sobie. Mechanicy cuda mowili i chcieli przeplywomierz wymieniac itd. Przez 2lata odpalalem wraz z zona z rana za pomoca Samostartu psiukanego w dolot. To bylo uciazliwe, ale tanie rozwiazanie ciezkiego palenia z rana zimnego silnika. Czytalem duzo i okazalo sie banalnie proste;-). Wystarczylo kupic srodek STP do czyszczenia...
To jest elektroniczny zespół sterowania pompą paliwa i wtryskiem rozruchowym.Są ta dwa przekazniki , jeden wiekszy /pompa/ i mniejszy wtrysk. Resztę = jak pisze Gerri.
Dzisiaj tak dokładnie dokonałem analizy wydarzeń w celu ustalenia momentu ( czasu) , w którym zaczął się problem z porannym odpalaniem samochodu i próbuję go powiązać z wykonanymi w aucie robotami. I tak….. Auto odpalało rano normalnie. Ponieważ auto wykazywało jednak objawy kopcenia z rury na wolnych obrotach w serwisie wymontowano mi wtryski...
Oczywiście po odłaczeniu krokowego silnik odrazu zgasł ale po ponownym odpaleniu bez niego silnik pracował ale kulał . odnośnie rozdzielacza wykręciłem jeszcze wtryski i w momęcie działania pompy paliwa po naciśnięciu klapy spietszajacej dosyć sporo trzeba było ją wcisnac żeby rozpyliło paliwo więc jesli będzie zasysało gdzieś lewe powietrze to wiadomo...
Jaki Monowtrysk , KII jetronic , wtrysk mechaniczny . Trzeba czujnik temperatury silnika sprawdzić , jest z przodu na głowicy. Jest tam również wtrysk rozruchowy sterowane przez sterownik i zawsze uruchamia się po po włączeniu zapłonu w zależności od temp. sinilka. Jeszcze przed sprawdzaniem czujnika , odpalaj na lekko uchylonej przepustnicy , zassane...
Przekaźnik przelutowany i sprawdzony na mierniku jest sprawny był zimny lut, po włożeniu naprawionego przekaźnika auto nie odpala!! jak wyciągnę przekaźnik to odpala tylko na ciepłym silniku,na zimnym kręce jak wcześniej .Myślę że morze nie dociera napięcie do ssania? albo coś się rozłączyło Macie morze jakiś schemat elektryczny wtrysku rozruchowego...
witam po dłuższej przerwie - problem nadal nie rozwiązany przeczytałem mase topiców na różnych forach lecz żaden nie rozwiązał mojego problemu. Dokładnie rzecz biorąc sprawa ma się tak: wszystkie czujniki temperatury są ok (żeby była jasność jest to wtrysk KE-Jetronic). Czujnik temp. to dwa termistory w jednej obudowie - jednen z nich podpięty jest...
witam, zakładam nowy temat gdyż stary "mercedes W124 230E - złącze diagnostyczne" mija się z celem - sorry że robię bałagan ale już ręce rokładam nad mieciorem :cry: Problem: auto (W124 230E 88') ciężko zapala jak jest zimne tzn temp powietrza<5st. C Jak już załapie to potelepie trochę do częściowego rozgrzania. Potem już chodzi jak należy i nie...
zakładam że masz k-jetronik,co od razu przychodzi na myśl to za duże ciśnienie paliwa,uszkodzone wtryskiwacze,podaje rozruchowy.sprawdz klape czy się nie zacina.typ silnika 102,982 ale weż pod uwage mają rużne systemy sterowania.
Ten talerzyk otwiera się sam pod wpływem przepływu powietrza. A wtryskiwacz rozruchowy działa?
Manometr do 10bar z nyplami musisz mieć i porządne opaski i węże.. Wpinasz się w dojście do rozdzielacza lub pod wtrysk rozruchowy.Sitko masz w rozdzielaczu tam gdzie dojście(jak juz nie wydłubane).
Przekaźniki tego typu występowały w każdym układzie K-jetronic. Np. audi, mercedes vw. Jak nie znajdziesz,, to jutro podam Ci symbole z mercedesa. Masz do przekaźnika doprowadzone 30, 31, 15, 87 i 1. W chwili pojawienia się kluczowania na jedynce, przekaźnik zwiera 30 i 87, wystawiając zasilanie na pompę paliwa i nastawnik biegu jałowego, czasami też...
Tobie będzie trudno to sprawdzić. Jak usłyszysz prace pompy po włączeniu zapłonu i jak będzie paliwo na wtrysku rozruchowym / ten z niebieskim wtykiem/ po zakręceniu silnika , możesz uznać ,że działa przekaźnik zespolony.
Na teście komputerowym po rozgrzaniu silnika komputer pokazuje temperaturę silnika 67 stopni. Natomiast na zegarze samochodu licznika 80 stopni. I teraz nie wiem gdzie pokazuje prawdziwą temperaturę. Najlepiej sprawdzić temperatury według licznika i komputera przy pierwszym porannym uruchomieniu, gdy wszystkie temperatury są jednakowe i są równe temperaturze...
Mam podobny problem z odpalaniem na zimnym gdy temp.spada nizej niż 4st.C (na+).Wtryski są nowe.Po uruchomieniu silnik przez kilka sekund nie moze wejść na obroty - brakuje mu paliwa. Ręcznie pompką paliwową (tez nowa) nie mozna odpowietrzyć pompy oraz w zwiazku z tym usłyszeć zaworu pompy wtryskowej.W układzie jest powietrze.Wymieniłem przewody , uszczelki...
Sprawdz , czy pracuje wtryskiwacz rozruchowy , po włączeniu zapłonu. Co z ciśnieniem paliwa?
>nalezy wejsc w tryb serwisowy,przy pomocy zwory np 190E 3+9 w zaleznisci jaka karoseria. Czy mógłbyś ten wątek rozwinąć? Literatura serwisowa nic na ten temat nie wspomina. O składzie mieszanki przy rozruchu zimnego silnika decyduje w pierwszej fazie wtryskiwacz rozruchowy, po uruchomieniu wzbogacenie następuje na skutek sygnału z czujnika temperatury....
sprawdz wtryskiwacz rozruchowy miałem kiedyś taki sam problem w mercedesie 190 2.0 i dotykałem palcem i działał a wtryskiwacz nie załączał się. uwazaj na te klape łatwo ją rozregulować
To podłącz to tak jak ma być i zajmij się regulatorem wolnych bo nie jest normalne żeby z 1500 obr schodził do 500 po włączeniu biegu. Zwalnia trochę ale nie aż tak. Wiem gdzie stoi taki 5 litrów to może uda się zbadać o ile spadają tyle ze ma jeszcze wtryskiwacz rozruchowy. Sprawdź jeszcze czy sterownik ma zasilanie - przekaźnik z bezpiecznikiem. Nie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
jest elektrycznie ale tak samo sygnał ze sterownika i działa ok wtryskiwacz rozruchowy jest na środku kolektora i tak jak podałeś drugi nr wtryskiwaczy jest ich 4 plus rozruchowy sterowany z czujnika temperatury 4 pinowego poprzez sterownik silnika i przekaźniki ... nie ma tego w komorze silnika, bo dolot rozbierałem już kilka razy
dokladnie tak mi powiedzial mechanik z mercedesa, oni robia to samo tylko maja dedykowane narzedzia, mnie ta kontrola 5pln kosztowala wezyki fi8 wewnatrz. Co do wtrysku kupilem na all... uzywany za smieszna cene i z gwarancja rozruchowa zobaczymy co z tego bedzie, wymiana jednego to 100pln Zamiast wężyków sugeruję menzurki, to bardziej miarodajne badanie....
Na ciepłym , odłącz wtryskiwacz rozruchowy i próbuj palić.
Pewnie kwestia regulacji ramienia klapy spiętrzającej,ale pasowalo by tez sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy. KE-Jetronic jest nieskoplikowanym systemem,ale dla kogoś kto wie o co chodzi.
Piotruś - tam jest 5 wtryskiwaczy / tak bo jest też rozruchowy/ , a nie jeden. Rozdzielacz paliwa uszkodzony , klapa spiętrzająca wygięta , potencjometr klapy spiętrzającej przetarty. Kto do MB tankuje 5 l paliwa? , to zabójstwo dla pompy paliwa i rozdzielacza paliwa.
Witam, posiadam auto jak w temacie. Silnik ten sam co w W124 i W126 tzn 2.6 benzyna 6 cylindrów. Instalacja gazowa BRC, zwykła (1 gen). Kupiłem auto uszkodzone, nie pamiętam czasów gdy pracowało poprawnie, a mówiąc ściślej gdy wogóle pracowało. Udało mi się doprowadzić do tego że po ciężkich kilkuminutowych mękach rozrusznika auto odpala na gazie. Zdarza...
wtrysk rozruchowy mercedes wtrysk wtrysk mercedes
volvo silnika zamiennik łożyska electrolux oznaczenie wtryskiwacz
monitoring klatki integra wyjście sterujące alarmem
Canon PIXMA MG4250 – czyszczenie wewnętrznej szyby skanera, demontaż, instrukcja, IPA Oleo-Mac 937 – nagrzewanie tłumika, kolor świecy kawowy, regulacja gaźnika