Pacjent Mercedes Vito 2010 rok 286 tyś km 2.2 cdi 150 km. Auto po przyjechaniu do domu i zgaszeniu silnika rano następnego dnia nie chciało zapalić . W zbiorniku było minimum paliwa. Pompka przy zbiorniku podaje paliwo do filtra z filtra do pompy wtryskowej ale już z pompy na listwę i wtryski już nie. Po podłaczeniu komputera nic nie pokazuje błędów....
Pewnie czujnik temperatury do wymiany i druga sprawa to paliwo się cofa z pompy a tu jakiś zaworek na przewód przed pompa paliwa by pomógł. Oczywiście jeszcze sprawa kompresji silnika, jeżeli będzie niska to też będzie ciężko palił ale obstawiam cowke paliwa i zapowietrzanie się pompy.
Tak silnik pracuje normalnie tylko ma nierówne obroty a tak auto jeździ normalnie bez żadnych problemów tylko to rano teraz w zimie jest okropne bo auto podczas mrozu zapali ostatnimi siłami akumulatora to po chwili zgaśnie czy jak założę zaworek który puszcza paliwo w jednym kierunku to pomoże to.
Witaj. Istnieje kilka możliwości jak to się stało po wymianie uszczelki,zaworek zwrotny, przetarty przewód powrotny za PLD,sprawdź jeszcze przewody do podstawy filtra paliwa w ECO POWERZE lubiły się przecierać na przednim wsporniku. Zaworek zwrotny założyłem od innego motoru, a wszystkie przewody dokładnie sprawdzone - nie raz. 30 sekund to za mało...
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Witam. Problem dotyczy maszyny rolniczej Claas Jaguar 850 z silnikiem Mercedesa OM457LA E2/3. W zeszłym sezonie po nocy palił czasem od strzała, ale im dalej w sezon to trudności były większe z odpalaniem do tego stopnia, że trzeba było pompować pompką ręczną, bo paliwo się cofało... W pompce ręcznej widać jak tłoczy powietrze przy pierwszych ruchach....
Mój przypadek z mercedesem miedziana podkładka pod wtryskiem paliwo kapało na tłok po 12 godzinach nie odpalał puszczał biały dym do wydechu,w zbiorniku paliwa mgła po trasie.
Z tego co słyszałem to w podstawie filtra paliwa na dole jest jakiś śrut który robi za zaworek zwrotny, jeśli ta część jest uszkodzona to paliwo schodzi z filtra i objawy są podobne do tych co opisujesz.
No tak. Nie napisałem. Samochód to mercedes actros. Czy możliwe jest, że za cofające się paliwo po dłuższym, nie używaniu webasta, winna jest pompka, która ma już swoje lata i po prostu przepuszcza.
Sorry przepraszam was bardzo to ja źle napisałem. To był ten zaworek paliwa przed pompa. I jego ominol. I założył przy filarze zawór żeby paliwo się nie wycofało. Ale wymieniłem ten zaworek podpiolem kostkę i bez zmian
Ustawiałeś zapłon na ''widać znak'' , czy na przyrząd [ew. dorobiony trzpień]? Może gdzieś brak podkładki miedzianej na uszczelnieniu i paliwo schodzi. Zaworek ciśnieniowy na powrocie z pompy założony? Rozumiem , że przed uszczelnieniem było ok.
Ok dzięki postaram się dostać do tego sterownika i ogarnąć temat . Nie opisywałem wszystkiego ale postaram się w skrócie samochód był na podnosniku ponieważ szukałem przewodów podciśnienia auto jechało do 90 km i koniec i w tym momencie zgasło. I juz nie odpaliło zdjelem wtryski i okazało się że 2 szt były z boku pęknięte i ogarnęłam temat i starając...
Cofa się paliwo do zbiornika, najtaniej jest założyć zaworek zwrotny na przewód paliwowy :)
W układzie nie ma żadnej dodatkowej pompki ani zaworka odpowietrzającego. Wystarczy na czas odpowietrzania zamontować na przewodzie ręczną pompkę i "przelać" układ świeżym paliwem. To powinno wystarczyć. Jeżeli cały czas leci powietrze, to zastanów się skąd ono może się brać. Gdzieś jest nieszczelność albo zawężony przepływ i można to sobie wykryć sprawdzając...
Witam wszystkich mam mercedesa w202 2.2d 96r. Mój problem polega na tym. Ostatnio zatankowałem samochód do pełna i przejechałem jakieś 100km do domu i wszystko było idealnie. Na drugi dzień próba odpalenia samochodu nie udała się poprostu mogłem kręcić i kręcić i nic samochód na hol pali od 20 metrów. Wyszło na to że cofa mi się paliwo albo ciągnie...
Cześć spod kolektora cykało, więc zdjąłem kolektor, pokrywę dekla i okazało się, że z okolic miejsca osadzenia wtrysku (1) wydobywają się spaliny. Mix znalazł sobie drogę na zewnątrz poprzez 2 centymetrową warstwę czegoś co przypominało zastygnięty lepik - cały dekiel był tym zalany, zaklejony. Wyjąłem wtrysk okazało się, że miedziana uszczelka pękła,...
Trudno się kolego powstrzymać od uszczypliwości jeżeli na forum specjalistycznym widzi się diagnozę "walnięty przekaźnik na komputer" lub radę "spróbuj na fleka". Tak w ogóle to widzę, że poziom merytoryczny tej dyskusji szybko zaczyna zmierzać w dół - począwszy już od pytania z którego trudno się początkowo zorientować czy chodzi o diesla czy benzynę....
Witam. Jak już wcześniej pisałem problem dotyczy układu paliwowego w Mercedes 1223. Samochód nie za każdym razem odpala. Zaobserwowałem powietrze w filtrze. Między czasie został wymieniony obudowa filtrów, sprawdzone doprowadzenie paliwa z baku do pompy, pompo-wtryski. Przy próbach odpalania go butelki paliwa nic to nie pomagało. Zauważyłem jednak że...
To już lepiej będzie jak wywalisz z króćca wszelkie zawory-wynalazki i połączysz na swobodny przepływ. Tak też zrobiłem - wywaliłem zaworki z obydwu króćców, bo okazało się, że przy zasilaniu zaworek był, ale końcówka na przewodzie była taka, że też go nie otwierała (wnioskuję z tego, że nie orginalna, albo zaworek nie do niej). Wydedukowałem, że skoro...
Mercedes W210 3,2 benzyna. Przy gorącym silniku, gubi zapłon.
Od kilku dni odczuwałem zapach spalin w kabinie,otworzyłem maskę ale tam suchutko.Udało mi się wstawić auto na kanał i widać że są ślady ropy z takiego gumowego kolanka pod pompą wysokiego ciśnienia.Przedłużyłem to kolanko kawałkiem węża gumowego i podłączyłem do plastikowej butelki.Po przejechaniu kilku kilometrów paliwo znajduje się w butelce , tak...
mercedes 97 po lifcie c180 automat. Po podlonczeniu do diagnoskopu wyskakuje blad sady lambda, jednak na wykresie po rozgrzaniu silnika pracuje w parametrach. Objawy sa takie ze jak jest zimny to nie utrzymuje jalowego i zarowno na zimnym jak i ciepolym kreci do 3500 obrotow i strzela w wydech ewidentny brak mocy. Przy odpalaniu na zimno smierdzi paliwem...
Witam, po rozgrzaniu silnika pojawia się wyciek paliwa z pochłaniacza paliwa umieszczonego w lewym tylnym nadkolu. Jakiś magik coś dłubał ale klient milczy co i jak. Natomiast w prawym tylnym nadkolu przy wlewie paliwa widać że ktoś "zmostkował" bądź coś ominął coś, czegoś brakuje w przewodzie idącym od pochłaniacza do wlewu paliwa ? Posiada ktoś schemat...
Doszedłem do tego co to powoduje, po odłączeniu zaworka od odpowietrzania baku silnik chodzi normalnie, nie gaśnie. Wg wszystkiego zatkany jest dopływ powietrza z zewnątrz w filtrze z węglem bo filtr i przewody były pełne paliwa i jak się otwierał zaworek to kolektor chyba zaciągał paliwo z tego przewodu.
Witam. Zauważyłem że w zbiorniku wyrównawczym na wierzchu jest paliwo. Jest tego spora ilość. Którędy się dostaje do ukł. chłodzenia, gdzie może być nieszczelność? Oringi na pompkach, wtryski, coś z podstawą filtra paliwa? Proszę o radę może dam radę samemu ogarnąć na placu pod chmurką? Silnik pracuje poprawnie i nie ma trudności z rozruchem.
Witam, Kupiłem Mercedesa MB 100 z najpopularniejszym onegdajś silnikiem 2,4 D (taki jak montowali w 123). Problem polega na tym, że jak go wziąłem na hol i szarpnąłem to zapalił, ale jak krecę rozrusznikiem to nie pali. Zacząłem wszystko po kolei sprawdzać i oto do czego doszedłem. Świece żarowe grzeja i to ładnie. Akumulator może nie jest najlepszy,...
Witam mam problem z zapowietrzającym się układem paliwowym. Jakie są najczęstsze usterki i gdzie zacząć szukać ?
Witajcie Z denerwujących już przyczyn muszę tutaj zadebiutować. Auto jeździ od pon do pt. W pt gdy zjedzie na bazę ok 24h, w sobotę koło 10h już nie można go odpalić. Akumulatory są nowe. Dopiero jak pod pompuję paliwo pompką ręczną za kabiną, odpali :/ W zbiorniku ok 1/4 paliwa. Następnie gdy zatankuję go na FULL, stoi nieruszany do niedzieli 23 -...
Po podaniu napięcia na przewód za zintegrowanymi przekaźnikami(5szt) działa. Czerwono -zielony przewód. Odpala awaryjnie na gazie, po przełączeniu na benzynę niestety gaśnie. Raczej wycięty immo. Proszę o pomoc.
Witam mam problem z ogrzewaniem postojowym w Mercedesie V230 ogrzewanie sie nie włącza zegar caly czas miga i nic sie nie da z nim zrobić pompka pod maską słychać ze chodzi non stop-oczywiście jak jest właczony zapłon. Co moze byc tego powodem i ewentualnie jakie moga byc koszty naprawy?????
Witajcie, założyłem sobie przed filtr główny paliwa, mały filterek paliwa, aby wyłapywał jako pierwszy zanieczyszczenia. Sęk w tym, że ten filterek nie chce zalać się cały paliwem i nie wiem z jakiego powodu?? http://obrazki.elektroda.net/16_12863720...
Cześć, Od tygodnia auto śmierdziało paliwem, a dzisiaj jak jechałam do pracy to wskazówka od paliwa obniżała się z każdym metrem. Udało mi się dojechać, ale zeszło całe paliwo. Załączam filmik skąd kapie. Co to może być? I czy będzie kosztowne? https://filmy.elektroda.pl/5_1716832869....
Zapach spalin w kabinie w mercedes kl.A 170 cdi 2003 rok
Witam wszystkich, po odpaleniu silnik na biegu jałowym pracuje poprawnie , problem pojawia się w momencie wciśnięcia pedału gazu silnik gaśnie po ok 3 sekundach , ponowny rozruch bez problemu pracuje do momentu wciśnięcia pedału gazu. Przewody paliwowe sprawdzone, filtry wymienione, założone nowe pompy bo stare były zużyte w tym samym czasie pojawił...
Witam, mam pytanie gdzie dokładnie znajduje się filtr paliwa w Mercedes 190 1.8 benzyna????? a także co powinienem wymienić gdy silnik nie trzyma obrotów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania przy nagrzanym silniku????
Nabyłem Mercedes C220 D problem z obrotami silnika,poprzedni właściciel powiedział że pompa.Na wolnych obrotach lekkie szarpania i niezbyt równa praca silnika.Dzisiaj zaobserwowałem powietrze w przewodzie paliwowym od filtra paliwa do pompy,jak idzie powietrze to szarpnięcie i na wyższych obrotach to samo,poza tym od czasu do czasu zapali się EPS i...
Gawel88 moim zdaniem to nie wina zimnego silnika a wręcz w drugą strone ja stawiam na cofające się paliwo do filtra lub na powrotach. zrób taki manewr wstaw auto po jeździe do ogrzewanego garażu zostaw na noc i zobacz co będzie rano podejrzewam że to samo więc jak tak się stanie szukaj zapowietrzenia. Z tego co zauważyłem odpalanie po nocy w garażu...
Paliwo raczej się nie powinno cofać bo mam założony zaworek zwrotny, oczywiście jak wszystko wybadam i usunę usterki dam znać na forum.
Witam W moim Mercedesie po postoju ścieka paliwo do zbiornika i nie mogę go odpalić. Zamieniałem przewody paliwowe i dalej to samo. Co dziwne jeśli krótkimi wężykami podepnę go do bańki zamiast do zbiornika to paliwo nie ścieka. próbowałem zastosować zaworek zwrotny na przewodach paliwowych ale nic to nie dało. Zastanawiałem się nad zamontowaniem automatycznej...
Witam Mam Mercedesa 914 z 1995r. o pojemności 6 litrów i od jakiegoś czasu mam z nim mały problem. A mianowicie mam wrażenie, że paliwo cofa się i przez to silnik ma ciężko zapalić, szczególnie przy niskich temperaturach. Silnik zasilany jest pompą bosch-a. Wymieniłem w niej zawór zwrotny paliwa i zaworek w pompce paliwa służącej do odpowietrzania układu...
Taki Mercedes w paleniu, przypomina znany "majzel 28" Najtańszym rozwiązaniem jest zamontować świecę płomieniową, bez sterownika od ciągnika MF. Trzeba wkręcić ją w kolektor aluminiowy, (dolot) koszt ok 30 zł. Potrzeba tylko dostarczyć napięcie +12V, oraz paliwo (ON) z przewodu zasilającego pompę wtryskową. Ja zamontowałem taki zestaw w koparko ładowarce,...
Witam. Mam problem a wygląda on następująco: Kupiłem ostatnio mercedesa 1413 poj.5638 z 1983r. Sprzedający wspominał że na zimnym silniku ma ciężej (może wina świec) lecz na drugi dzień podchodzę próbuje odpalić a on nic, kręci i kręci ale nawet nie chce załapać. Dopiero gdy "psiknie" mu się trochę plaka to odpala bez najmniejszego problemu i już chodzi....
masz ta 250 z pompa zwykła czy elektroniczna? jesli zwykla to pozostaje ci zalozenie zaworu na paliwo pomiedzy pompa i filtrem. przed filtrem nie wkladej bo jak masz duzo paliwa w zbiorniku to powrotem pociagnie i odciecie nic nieda. mozna tez zalozyc zaworek na przewodach podcisnieniowych idacych do gaszenia - rozwiazanie malo skuteczne bo wtstarczy...
Witam.mam problem z Vitem 2.2 cdi samochód normalnie pali jednak kiedy wyjadę na drogę i daje cały pedał do spodu, następuje szarpniecie i gaśnie za chwile zapali.Kiedy ściągnąłem waż podciśnienia samochód jest słabszy ale normalnie jedzie i nie gaśnie,wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia na listwie wtryskowej bo nie chciał palić, założyłem zaworek...
POMPA NIE ZACIĄGa PALIWA.: Pompa już kiedyś była zmieniana u poprzedniego właściciela i jest suchutka-powiedzieć wygląda jak nowa. Na krótkim Kablu. Autko jest 97rok z automatem 5d. Co to może być: Zdarzyło się parę razy w Mietku ze jak wcisnęło się gaz na maksa to wtedy zareagował EPC Zaczął chodzić nierówno na "3 cylindry" i dymił. Wystarczyło go...
Obstawiam niskie ciśnienie paliwa. "Cofa" Ci się benzyna. Sprawdź filtr paliwa i zaworek zwrotny.
W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba filtr paliwa, zanim zacznie się wymieniać pompy. Zdarza się, że przy wymianie zostaje uszczelka rdzenia filtra, albo urywa się dolny korek zaślepki. Będziesz miał takie objawy. Lejący wtryskiwać też nie pozwoli odpalić, ale tu musisz mieć testy diagnozą. Sterownik silnika nie uruchomi wtryskiwaczy póki na rozruszniku...
Podaj kod silnika. Z tego co podałeś to nie jest mechaniczny wtrysk. Ano nie jest. Żaden 202 nie miał mechanicznego wtrysku. Były dwie wersje: PMS (sterowany ciśnieniem) i HFM (sterowanie przepływem powietrza). Specjalny manometr do podpięcia się do listwy a nie do węży paliwowych. Na magistrali jest zaworek specjalnie przeznaczony do pomiaru ciśnienia...
mój przypadek z mercedesem wypracowana pompa zasilająca można wyjąć zaworek przed filtrem paliwa i pomorze lżej zasysać paliwo.
Elektrozawór to ELAB. Ten dynks za 5 tyś. to nie jest zwykły rozdzielacz. To pompa zasilająca. :) Masz tam na wejściach również zaworki kierunkowe, prędzej nimi ucieka paliwo. Z elektrozaworu mógłbyś wywalić rdzeń zaworu i auto będzie śmigało. Gdyby był niesprawny to nie tylko po uruchomieniu byłby kłopot z obrotami.
https://youtu.be/OJsJ-IY_BQ0?si=iNu37zgj... podpiąłem pod rozruch, nadal to samo, czyli rozrusznik wykluczyć można, i założyłem zaworek zwrotny przed filtrem, nic to nie dało.
Witam serdecznie. Niestety ja też mam problem z moim actrosem model 2540 z 99r, Mianowicie czasami mam problem z odpaleniem zwłaszcza jak bym go kilka razy odpalił i zgasił po kilku lub kilkunastu minutach. Wygląda to tak jak by spuszczał paliwo, więc rozrusznik musi się napracować a zimą prądu szkoda. Pompke paliwową (tą ręczną) wymieniłem na nową,...
co prawda pewności nie mam, Zastanawia mnie jedno za każdym razem po przekręceniu zapłonu zaczyna bulgotać pompka w zbiorniku, Właśnie się dowiedziałem że na przewodach jest jeszcze zaworek który puszcza Z jednej komory na drugą Czy ktoś może ma schemat Jak działa ta pompka w zbiorniku nie mogę nigdzie znaleźć
Na plaku odzywa się, ale gaśnie po wypaleniu go, pompka zasilająca podaje paliwo, ale idzie to palcem zatkać, nie wiem czy nie powinno być większe ciśnienie... Na pompie wtryskowej nie powinno być jakiś zaworków odpowiadających za utrzymanie ciśnienia wstępnego? Może ma ktoś schemat pompy wtryskowej?
Najpierw ustawiasz 1 cylinder na określoną wartość zapłonu (24przed OT lub inny w zależności od potrzeb) potem musisz wyręcić kruciec 1 sekcji pompy wtryskowej wyjąć spręzynkę i tłoczek zaworka i zakręcić króciec .Na kruciec zakręcasz ucięty kawałek przewodu wtryskowego(uciąć przewód pod kątem i zagiąć dół)Ręczną pompką pompujesz paliwo do pompy wtryskowej...
p1223 Distribution shaft position sensor or Fuel Rack Position Sensor. Na 99% masz przytarty zaworek regulujący dawkę paliwa na pompie.
A czy ciśnienie paliwa może mieć wpływ na spalanie przy wtrysku? Oczywiście że może. Po co w takim razie montowane są w układach wtryskowych regulatory ciśnienia paliwa? Parę lat temu nazad padła pompa paliwa w Matizie córki. Czasami biorę się za "rzeźbiarstwo" i postanowiłem spróbować. Wymieniłem na pompę z Mercedesa i okazało się, że auto zaczęło...
Mam takie pytanie jeszcze. Czy można i czy było by skuteczne założenie po prostu zwsykłego zaworka zwrotnego na przewodzie paliwowym tuż przed filtrem paliwa?.....albo gdzieś na odcinku filtr paliwa a pompa CR ????Trochę druciarstwo ale może tak da się to potwierdzić czy to cofające się paliwo jest przyczyną?
Biturbo, diagnostyka to pojęcie względne. Skoro ciśnienie paliwa ma doładowanie też jest. Moc jest z reguły odcinana koło 70stopni. Ja nie mam zamiaru się z nikim kłócić ale jeśli ktoś ma jakieś większe lepsze doświadczenie to chętnie posłucham
Najpierw czy dochodzi paliwo, potem sprawdź ciśnienie bezpośrednio na pompie. Następnie ciśnienie na listwie z zaślepionymi wtryskami /sprawdzasz zaworek przelewowy/. Potem to już chyba wtryski do sprawdzenia.
Witam, gdzie znajduje się zaworek zwrotny od paliw w Mercedes Actros 2 1841 2004r? Ciężko odpala rano, póżniej już od strzała. I co by tam mogło jeszcze być? Jakby ktoś coś podpowiedział?
kolego problem z podcisnieniami, niema tam zadnego zaworka odcinajacego paliwo, widze ze jesteś z koszalina wiec mozesz podjechac do mnie na szybka diagnoze jak bywasz w kolobrzegu. rozumiem ze jest to stary 2,3d
Przy okazji miałem inna awarie i robiłem sprężarek oraz wyciek oleju bo pękła obudowa skrzyni sprzęgła. 2 dni auto paliło normalnie a następnie znów zaczęły się takie same problemy. Podczas tej roboty wymieniłem tylko uszczelki miedziane pod holenderkami i nic więcej nie robiłem z paliwem. Zaworek przy filarze paliwa był sprawdzany. I co dalej bo pomysły...
Jeżeli czujniki w porządku to podłącz bezpośrednio do filtru paliwa zbiorniczek grawitacyjny z paliwem, jeżeli zassie i odpali zerknij do zbiornika i wyczyść smok ssący, pewnie nazbierało się tam "żelu" :) organicznego itp. (w zależności gdzie i co się tankuje). A jeżeli to nie pomorze załóż zaworek zwrotny paliwa przed filtrem (koszt ok 20-30zł).
o ile to silnik wolnossący to może mieć immo w postaci mini zaworka w samej pompie i on potrafi ograniczyć przepływ paliwa
Pomiar ciśnienia zasilania paliwem. -zaworek przelewowy -sitko w smoku Dodano po 5 Przepustnica spalin ( górski ) działa prawidłowo nie zacina się .
Nastawnik sprawdzony, przerwa jednego obwodu. https://obrazki.elektroda.pl/5032222600_... https://obrazki.elektroda.pl/6671568900_... Dodano po 4 Nastawnik zrobiony, teraz jedna kwestia, czy zasilanie po odłączeniu z czujnika regulacji ciśnienia paliwa, pokaże się na mierniku ? Podobne zaworki są w toyocie i mi pokazuje...
mercedes zaworek zaworek paliwo zaworek paliwo honda
instrukcja dedra filtr skuter pralka łożysko wymienny
Mastercook ZWE-4657FX – błąd F8, brak grzania, diagnostyka grzałki i NTC Scania SRS 13699207 – błąd poduszek powietrznych, diagnostyka, SDP3, CAN, ACU